ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ R. BUBIŲ MOKYKLOS GILVYČIŲ SKYRIAUS VEIKLOS NUTRAUKIMO IR ŠIAULIŲ R. BUBIŲ MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 8 d. Nr. T-319

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, atsižvelgdama į Šiaulių r. Bubių mokyklos 2019 m. rugsėjo 6 d. raštą Nr. S-119(1.29) „Dėl Šiaulių r. Bubių mokyklos vidaus struktūros pertvarkos“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Nutraukti Šiaulių r. Bubių mokyklos Gilvyčių skyriaus veiklą.

2. Patvirtinti pakeistus Šiaulių r. Bubių mokyklos nuostatus (pridedama).

3. Įgalioti Vaidą Bacį, Šiaulių r. Bubių mokyklos direktorių, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir kartu su kitais teisės aktų numatytais dokumentais pateikti juos Juridinių asmenų registrui.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

pavaduojantis savivaldybės merą                                                                    Česlovas Greičius

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. spalio 8 d. sprendimu Nr. T-319

 

 

ŠIAULIŲ R. BUBIŲ MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Šiaulių r. Bubių mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Bubių mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas bei būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Bubių mokykla, trumpasis pavadinimas – Bubių mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 290059370.

3. Mokyklos įsteigimo data ir veiklos pradžia – 1899 m.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės.

6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111105174, adresas – Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Mokyklos buveinė – Dubysos g. 15, LT-80201, Bubiai, Šiaulių rajonas. Elektroninis paštas – bubiaimok@gmail.com. Interneto svetainė – http://mokykla.bubiai.lt/. Vieši pranešimai skelbiami įstaigos interneto svetainėje.

10. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla, kodas 3120.

11. Mokyklos tipas pagrindinė mokykla, kodas 3123.

12. Mokyklos pagrindinė paskirtis pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, kodas 31231100.

13. Mokymo kalba lietuvių.

14. Mokymosi formos ir būdai:

14.1. mokymosi formos:

14.1.1. grupinio mokymosi, kodas 40;

14.1.2. pavienio mokymosi, kodas 50;

14.2. mokymo proceso organizavimo būdai:

14.2.1. kasdienis, kodas 401;

14.2.2. individualus, kodas 501;

14.2.3. savarankiškas, kodas 502.

15. Mokykla vykdo formaliojo švietimo: pradinio, pritaikytą ir individualizuotą pradinio, pagrindinio, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo, neformaliojo švietimo programas.

16. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: mokymosi pasiekimų pažymėjimą, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pažymėjimą (išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), pradinio išsilavinimo pažymėjimą, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, pažymą.

17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir Mokyklos pavadinimu, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministras) įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,

FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

19.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

19.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

19.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

19.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

19.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

19.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

19.2.6. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

19.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

20.2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

20.3. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

20.4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

20.5. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas 90.0;

20.6. sportinė veikla, pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93;

20.7. kita veikla, neprieštaraujanti Lietuvos Respublikos teisės aktams.

21. Mokyklos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.

22. Mokyklos veiklos uždaviniai:

22.1. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

22.2. užtikrinti kokybišką pradinio ir pagrindinio ugdymo programų vykdymą; 

22.3. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;

22.4. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

22.5. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

22.6. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

22.7. puoselėti mokinių tarpkultūrines kompetencijas, sudaryti sąlygas tarpkultūrinio kompetentingumo raiškai.

23. Mokyklos funkcijos:

23.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

23.2. rengia neformaliojo vaikų švietimo programas;

23.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

23.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

23.6. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

23.7. organizuoja papildomas paslaugas (klubus, būrelius, mokinių užimtumą ir priežiūrą, stovyklas, ekskursijas, tėvų švietimą ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

23.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

23.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, mokymosi ir darbo aplinką;

23.10. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus, atlieka mokymosi pasiekimų patikrinimus, dalyvauja nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;

23.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

23.12. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą;

23.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

24. Mokykla išduoda mokiniams mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

25.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

25.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

25.3. švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

25.4. teisės aktų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

25.5. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

25.6. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

25.7. Mokykla gali turėti ir kitas teises, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

26. Mokykla privalo:

26.1. užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei;

26.2. sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

26.3. sudaryti sąlygas kiekvienam ugdytiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

26.4. skelbti Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas;

26.5. vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas pareigas.

 

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymo tvirtinimas ir konkursas dėl priėmimo organizuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius skiriamas penkerių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų numatyta tvarka. Mokyklos direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai, Savivaldybės merui bei Savivaldybės administracijos direktoriui, neperžengiant Savivaldybės tarybos administracijos direktoriui suteiktų įgaliojimų.

28. Mokyklos veikla organizuojama pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintą:

28.1. strateginį planą, kuriam yra pritarta Mokyklos tarybos protokoliniu nutarimu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

28.2. metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir metinis veiklos planas yra suderintas su Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi;

28.3. Mokyklos ugdymo planą, suderintą su Mokyklos taryba ir Savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu.

29. Mokyklos direktoriaus funkcijos:

29.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.2. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

29.3. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

29.4. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

29.5. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes ir metodinę tarybą;

29.6. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

29.7. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

29.8. vadovaudamasis įstatymais bei kitais teisės aktais ir suderinęs su Mokyklos taryba nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, tvirtina Mokinių elgesio taisykles;

29.9. skiria mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, už mokinio elgesio normų pažeidimą;

29.10. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka;

29.11. vadovauja Mokyklos strateginio ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

29.12. vadovauja rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokykloje priemonių įgyvendinimui;

29.13. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;

29.14. teisės aktų nustatyta tvarka atsako už Mokyklos finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

29.15. užtikrina nuoseklų Mokyklos vidaus kontrolės sistemos veikimą ir jos tobulinimą;

29.16. užtikrina teisės aktų nustatyta tvarka teikiamų finansinių, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

29.17. teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytus Švietimo įstaigos vadovų metų veiklos ataskaitos reikalavimus;

29.18. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius ugdymui(si) palankios aplinkos kūrimo klausimus;

29.19. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

29.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.21. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.22. sudaro Mokyklos vardu sutartis, reikalingas Mokyklos funkcijoms atlikti;

29.23. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

29.24. paveda dalį savo funkcijų, teisės aktų nustatyta tvarka, atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

29.25. atlieka kitas funkcijas, nustatytas teisės aktuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme.

30. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

31. Mokyklos direktorius organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasitarimus ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais.

32. Mokykloje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba. Jai vadovauja metodinės tarybos narių išrinktas vadovas. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktorius.

33. Metodinės tarybos nariai ugdymo sričių, mokomųjų dalykų mokytojų deleguoti atstovai.

34. Metodinės taryba:

34.1. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje;

34.2. inicijuoja gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis;

34.3. prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą;

34.4. aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, juos derina su Mokyklos veiklos tikslais;

34.5. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo;

34.6. dalijasi gerąja patirtimi, keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis tarybomis;

34.7. planuoja ugdymo turinį:

34.7.1. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;

34.7.2. atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį;

34.7.3. susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos;

34.7.4. parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą;

34.7.5. įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą;

34.7.6. susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų;

34.7.7. konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;

34.7.8. dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus, aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

35. Mokyklos savivaldos institucijos yra šios:

35.1. Mokyklos taryba;

35.2. Mokytojų taryba;

35.3. Mokinių taryba.

36. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Mokyklos taryba padeda demokratiškai valdyti Mokyklą, spręsti Mokyklai aktualius klausimus.

37. Mokyklos taryba sudaroma iš mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), Mokyklos mokytojų, mokinių atstovų. Mokyklos taryba sudaroma dviejų mokslo metų kadencijai. Mokyklos tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau nei dviem kadencijoms iš eilės. Mokyklos direktorius negali būti Mokyklos tarybos nariu.

38. Narius į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis atviru balsavimu renka: tris tėvus (globėjus, rūpintojus) – visuotinis tėvų susirinkimas, tris mokytojus – Mokytojų taryba, tris 5–10 klasių mokinius – Mokinių taryba. Nutrūkus Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas tarybos narys renkamas šiame punkte nustatyta tvarka.

39. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Mokyklos tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas Mokyklos tarybos sekretorius.

40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia Mokyklos tarybos posėdžius. Jei jo nėra, įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys privalo sušaukti tarybos posėdį, jei to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių. Kartu su reikalavimu pateikiami svarstytini klausimai. Esant būtinumui, Mokyklos tarybos posėdžius gali inicijuoti ir Mokyklos direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

41. Be Mokyklos tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami socialiniai partneriai, rėmėjai, bendruomenės nariai, nesantys Mokyklos tarybos nariais.

42. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:

42.1. vertina Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą;

42.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

42.3. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Nuostatams, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

42.4. teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

42.5. kolegialiai svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

42.6. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

42.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

42.8. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

42.9. teikia siūlymų dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

42.10. svarsto ir kitus Mokyklos veiklos organizavimo klausimus.

43. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir Nuostatuose nustatytai kompetencijai.

44. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti bei ugdymo kokybei užtikrinti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

46. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.

47. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

48. Mokytojų taryba:

48.1. aptaria praktinius švietimo organizavimo klausimus;

48.2. svarsto optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą;

48.3. analizuoja ugdymo planų, veiklos ir ugdymo programų realizavimą;

48.4. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei jos panaudojimo tvarką;

48.5. aprobuoja ugdymo turinio dalį, atitinkančią Mokyklos veiklos kryptis ir regiono švietimo nuostatas;

48.6. sprendžia kitus su mokinių ugdymu ir veikla susijusius klausimus;

48.7. svarsto ir priima nutarimus teisės aktuose ir Nuostatuose nustatytos kompetencijos arba Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

49. Mokinių taryba – Mokykloje nuolat veikianti Mokyklos mokinių savivaldos institucija. Mokinių tarybos nariai yra 510 klasių mokinių visuotinio susirinkimo deleguoti 3 mokinių atstovai, kurie atstovauja mokinius Mokyklos taryboje ir 510 klasių seniūnai, deleguoti klasių susirinkimų. Iš kiekvienos klasės deleguojama ne mažiau kaip po 1 atstovą. Mokinių tarybos sudėtį kasmet tvirtina Mokyklos direktorius. Mokinių tarybai vadovauja jos narių susirinkime išrinktas pirmininkas. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami susirinkime dalyvavusių narių balsų dauguma, kai dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Mokyklos Mokinių tarybos narių.

50. Mokinių tarybos funkcijos:

50.1. inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas;

50.2. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

50.3. organizuoja savanorių judėjimą;

50.4. dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

50.5. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

50.6. susitaria dėl Mokinių tarybos veiklos organizavimo;

50.7. deleguoja narius į Mokyklos tarybą.

51. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

52. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

53. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Mokyklos direktorius, Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai bei švietimo pagalbos specialistai atestuojasi švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

55. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

56. Mokyklos lėšos:

56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

56.2. įstaigos pajamos už teikiamas paslaugas;

56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

56.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

57. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.

62. Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas.

63. Mokyklos direktoriui nesant darbe (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

64. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Savivaldybės vykdomosios institucijos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.

65. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Mokyklos taryba, tvirtina Savivaldybės taryba.

66. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

69. Savivaldybės taryba vykdo teisės aktuose Mokyklos savininkei priskirtas funkcijas. Jei Lietuvos Respublikos norminiai aktai ar Savivaldybės tarybos priimti teisės aktai nustato, kad atskiras Savivaldybės tarybos kompetencijos funkcijas gali vykdyti Savivaldybės administracijos direktorius, šias funkcijas vykdo administracijos direktorius be atskiro šių Nuostatų pakeitimo.

 

________________________

 

PRITARTA

Mokyklos tarybos

2019-09-05 posėdžio protokoliniu nutarimu Nr.6