Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. LAPKRIČIO 5 D. SPRENDIMO NR. T-218 „DĖL BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. gruodžio 15 d. Nr. T-228
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymą Nr. D1-745 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. D1-612 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles, patvirtintas Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 5 d. sprendimu Nr. T-218, ir išdėstyti jas nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. lapkričio 5 d. sprendimu Nr. T-218
(2016 m. gruodžio 15 d. sprendimo Nr. T-228 redakcija)
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų,
jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės
aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – valdytojai) veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.
II SKYRIUS
PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
3. Valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytoju Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamas Joniškio rajono savivaldybės administracijos padalinys ar padalinio darbuotojas (darbuotojai) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas).
4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas organizuoja ir vykdo valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos tikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir planuojamų tikrinti valdytojų sąrašą ne rečiau kaip kartą per 3 metus;
6. Vykdant kompleksinį tikrinimą, tikrinama:
6.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams: tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);
6.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas: ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
6.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams: ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
6.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas: ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
6.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas: ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;
6.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus: ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
6.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams: ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar iki nustatytų terminų ir nustatyta tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas: ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
6.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui: ar administravimo ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir iki nustatytų terminų Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami kiti nustatyti duomenys apie valdytoją.
7. Atlikus taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus tikrinimus, surašomas nustatytos formos valdytojo veiklos tikrinimo aktas (toliau – aktas) (priedas). Jei reikia, jame nurodomi reikalavimai ir terminas trūkumams pašalinti (ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų). Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu tikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, akto kopija pateikiama pareiškėjui.
8. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių nusižengimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka pradėti administracinio nusižengimo teiseną.
9. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (pvz., valdytojo veiksmai netiksliai užpildant jo veiklos dokumentus), kurį įmanoma ištaisyti nedelsiant priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje, priežiūros ir kontrolės vykdytojas duoda jam žodinę pastabą ištaisyti nustatytus trūkumus. Jeigu nustatyto pažeidimo (pareigų vykdymas su trūkumais, kurie sukėlė / sukels butų ir kitų patalpų savininkams žalą, kuri ypač maža ir nematerialinio pobūdžio) pašalinti priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje nedelsiant neįmanoma, priežiūros ir kontrolės vykdytojas nurodo terminą, ne trumpesnį nei 5 darbo dienos, nustatytiems pažeidimams pašalinti (su galimybe valdytojo motyvuotu prašymu šį terminą kartą pratęsti). Visais atvejais pažeidimo faktas ir duota žodinė pastaba ar rašytinis nurodymas pažymimi akte. Jei valdytojas per nurodytą terminą neištaiso padaryto mažareikšmio pažeidimo, priežiūros ir kontrolės vykdytojas atlieka veiksmus, nurodytus taisyklių 8 punkte.
III SKYRIUS
PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
10. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas (-ai) registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo
organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų
asmenų ir savivaldybės vykdomosios
institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų
administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir
kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų
vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių
priedas
(Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos tikrinimo akto forma)
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
DAUGIABUČIO NAMO BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ VALDYTOJO VEIKLOS TIKRINIMO AKTAS
20__m. _________d. Nr._________
(vieta)
Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės
vykdytojas___________________________________________________________________,
(pareigos, vardas, pavardė)
patikrinau ______________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)
dalyvaujant _____________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p. adresas)
veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir n u s t a č i a u:
1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už_________________________
__________________________________________________________________________________
(namo adresas, bendras namo plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)
________________________________________________________________________administravimą.
2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:
(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)
2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones____________________________________________
2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos
teikimo_________________________________________________________________________
2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams
duomenis_______________________________________________________________________
2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos
narių susirinkimus ar balsavimą raštu_________________________________________________
3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).
Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________
(parašas, data)
Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________
(parašas, data)