LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVANORIŠKOS VEIKLOS, SKIRTOS DIALOGUI TARP KARTŲ PLĖTOTI IR VYRESNIO AMŽIAUS ASMENŲ ĮTRAUKČIAI Į SAVANORYSTĘ SKATINTI, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2022 METAIS

NUOSTATŲ patvirtinimo

 

2022 m. birželio 16 d. Nr. A1-415

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, įgyvendindama Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių asmens ir visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų 2021–2022 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymo Nr. V-1596 „Dėl Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių asmens ir visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų 2021–2022 metų plano patvirtinimo“ II skyriaus 9.5 papunktyje nurodytą priemonę ir siekdama skaidraus ir sklandaus vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų veiklos projektų įgyvendinimo:

1. T v i r t i n u  Savanoriškos veiklos, skirtos dialogui tarp kartų plėtoti ir vyresnio amžiaus asmenų įtraukčiai į savanorystę skatinti, projektų atrankos konkurso organizavimo 2022 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2022 m. birželio 16 d.  įsakymu

Nr. A1-415

 

SAVANORIŠKOS VEIKLOS, SKIRTOS DIALOGUI TARP KARTŲ PLĖTOTI IR VYRESNIO AMŽIAUS ASMENŲ ĮTRAUKČIAI Į SAVANORYSTĘ SKATINTI, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2022 METAIS NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savanoriškos veiklos, skirtos dialogui tarp kartų plėtoti ir vyresnio amžiaus asmenų įtraukčiai į savanorystę skatinti, projektų atrankos konkurso organizavimo 2022 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato savanoriškos veiklos, skirtos dialogui tarp kartų plėtoti ir vyresnio amžiaus asmenų įtraukčiai į savanorystę skatinti, projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – konkursą administruojančios įstaigos Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) – valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema (toliau – SoPas), veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.2. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

2.3. Partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas (projekto vykdytojas) kartu vykdo projekto veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Partneris negali dalyvauti tame pačiame projektų atrankos konkurse su kitu pareiškėju (informacija pateikiama Nuostatų priede). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių ir (ar) daiktų tiekėjas (pvz., rėmėjas), taip pat pelno siekiantis verslo subjektas;

2.4. Vyresnio amžiaus žmogus – asmuo nuo 60 metų.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės) ir kituose teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo Ministerijos kancleris.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus dialogui tarp kartų plėtoti ir vyresnio amžiaus asmenų įtraukčiai į savanorystę skatinti.

9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti geriausiai įvertinti projektai, kurių vykdytojai vykdys veiklas, susijusias su vyresnio amžiaus žmonių įtraukimu į savanorystę bei su dialogo tarp kartų plėtojimu.

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2022 m. liepos 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d.

11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (šimtas tūkstančių) eurų:

11.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma vieniems metams – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų;

11.1. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma vieniems metams – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų.

12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos, vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

 

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

13. Finansavimo prioritetai teikiami ir papildomi balai skiriami projektams, kurių pareiškėjai:

13.1. yra numatę vykdyti veiklas ne mažiau nei dviejose savivaldybėse;

13.2. yra vykdę projektines veiklas, skirtas savanoriškai veiklai plėtoti, teikiant pagalbą vyresnio amžiaus žmonėms;

13.3. turintys ne mažesnę nei 4 metų patirtį vykdant įvairias veiklas, skirtas kultūrinei, tautinei, patriotinei, švietėjiškai ir socialinei vyresnio amžiaus žmonių veiklai skatinti bei plėtoti.

14. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

14.1. priemonių (bendros veiklos, išvykos, renginiai ir pan.), ugdančių kartų dialogą, ypač tarp vaikų, jaunimo ir vyresnio amžiaus žmonių, įgyvendinimas;

14.2. vyresnio amžiaus žmonių įsitraukimo į savanorišką veiklą skatinimas, juos informuojant apie savanoriškos veiklos galimybes, organizuojant renginius, padedančius skatinti savanorišką veiklą;

14.3. mokymai ir (ar) seminarai, supažindinantys su savanorystės esme ir savanoriškos veiklos organizavimo ypatumais, skirti vyresnio amžiaus žmonėms.

 

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

15. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

15.1. paraiškos pateikimo dieną yra įregistruotas juridinis asmuo ir atstovauja vyresnio amžiaus žmonių interesams ne trumpiau kaip trejus metus nuo jo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos;

15.2 turi centrinį valdymo organą, regioninius ir (arba) teritorinius padalinius ir (arba) skyrius, atstovaujančius vyresnio amžiaus žmonių interesams. Bendras turimų juridinių padalinių ir (arba) skyrių, atstovaujančių vyresnio amžiaus žmonių interesams, skaičius yra ne mažesnis kaip 10;

15.3. veikia nacionaliniu, regioniniu ar teritoriniu lygmeniu, atstovauja vyresnio amžiaus žmonių interesams, vienija nevyriausybinės organizacijos narius pagal amžių, o ne pagal jų profesinę, kultūrinę ar kitokią veiklą, pomėgius ar įpročius.

 

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

16. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. 

17. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2022 metų gruodžio 31 d. pasiekti šiuos projekto įgyvendinimo rodiklius:

17.1. kiekybinius:

17.1.1. įgyvendinti na mažiau kaip 3 savanoriškas veiklas, kuriose kaip savanoriai dalyvautų vyresnio amžiaus asmenys;

17.1.2. į vykdomas Nuostatų 14 punkte nurodytas veiklas įtraukti ne mažiau kaip 200 vyresnio amžiaus žmonių ir ne mažiau kaip 50 vaikų ir jaunimo;

17.2. kokybinius:

17.2.1. leidžiant epidemiologinei situacijai, sudaryti sąlygas vyresnio amžiaus žmonėms gyvai dalyvauti organizuojamose savanoriškose veiklose bei visuose Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamuose renginiuose, skirtose kartų dialogui;

17.2.2. užtikrinti, kad kiekviena organizuojama savanoriška veikla būtų vykdoma ne mažiau kaip 2 valandas per savaitę ir ne mažiau kaip 35 valandas per mėnesį bei trūktų ne mažiau kaip 3 mėnesius.

 

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. liepos 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Pareiškėjas, projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

19. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

19.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

19.2. projekto vadovo darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

19.3. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

19.4. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms tiekti pagal darbo sutartį);

19.5. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 14 punkte numatytų veiklų vykdymu):

19.5.1. darbuotojų, tiesiogiai įgyvendinančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos ar (ir) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį);

19.5.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

19.5.2.1. ryšio paslaugų (interneto ryšio, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanoriškai veiklai organizuoti;

19.5.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų (transporto priemonės nuomos su vairuotojo ar be jo, degalų, tepalų, visuomeninio transporto priemonių bilietų) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanoriškai veiklai organizuoti;

19.5.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos ir (ar), pareiškėjo projekto vykdytojo partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

19.5.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos (patalpų ir (ar) įrangos bei technikos, skirtų projekto veiklai vykdyti) išlaidos;

19.5.2.5. projekto veiklų vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos, susijusios su atstovavimo vyresnio amžiaus žmonių interesams gebėjimų didinimu (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

19.5.2.6. komunalinių paslaugų (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo išlaidos) išlaidos;

19.5.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, įrangai, smulkiam inventoriui, maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukų metu arba projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, apsaugos priemonėms: medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 21.5 papunktyje;

19.5.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių) paslaugoms (pagal paslaugų ar autorines sutartis), taip pat išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto sklaidos ir viešinimo), kurios yra tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

20. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 19.2, 19.3, 19.5.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 70 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

21. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, taip pat pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) ar kito (-ų) juridinio (-ių) asmens (-ų) įsiskolinimams padengti ir (ar) investiciniams projektams finansuoti;

21.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

21.3. išperkamajai nuomai;

21.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ar pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui (-iams), nuomai projekto veiklai vykdyti;

21.5. ilgalaikiam turtui, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

21.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

21.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamajame etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2022 m. birželio 30 d. imtinai, taip pat po 2022 m. gruodžio 31 d. padengti;

21.8. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

21.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

22. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

23. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

24. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas. Taip pat pareiškėjas privalo kartu pateikti:

24.1. jei projektas vykdomas su partneriu (-iais), – dokumentų, įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (sutarčių, susitarimų);

24.2. dokumentų, įrodančių, kad pareiškėjas atstovauja vyresnio amžiaus žmonių interesams veikdamas nacionaliniu, regioniniu ar teritoriniu lygmeniu, , vienija nevyriausybinės organizacijos narius pagal amžių, o ne pagal jų profesinę, kultūrinę ar kitokią veiklą, pomėgius ar įpročius (pvz., projektų įgyvendinimo, bendradarbiavimo sutarčių);

24.3. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei jame numatoma vykdyti veiklas;

24.4. dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) pareiškėjo vadovas;

24.5. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

24.6. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

25. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

26. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

27. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

28. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas SoPAS esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis konkurso Nuostatuose nurodytais vertinimo kriterijais.

29. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

29.1. paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį finansuojamoms veikloms, nurodytoms Nuostatų 14 punkte, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nepagrįsti, neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies pagrįsti, iš dalies aiškūs ir informatyvūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – pagrįsti, aiškūs, informatyvūs atitinka konkurso tikslą;

29.2. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, netinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams įgyvendinti;

29.3. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

29.4. projekto sąmatos, skaičiavimų tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – lėšos neatitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašo, nedetalios, nerealios ir visiškai nepagrįstos; 1–9 – lėšos iš dalies atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, iš dalies detalios, iš dalies realios ir pagrįstos; 10 – lėšos atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, detalios, realios ir pagrįstos;

29.5. projekto vykdytojo (-ų) tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją ir darbo patirtį bei gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai netinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai iš dalies tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai visiškai tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti;

29.6. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams (Nuostatų 13 punktas), vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 5 – atitinka vieną prioritetą; 10 – atitinka du prioritetus; 15 – atitinka visus prioritetus. 

30. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 60. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40.

31. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą.

32. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis sutampa ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje valstybės biudžeto lėšų dalis, skirta projektui administruoti, yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą.

33. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 29 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole vadovaujantis konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 29 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

34. Jeigu komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 29 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

35. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

36. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

37. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

38. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

38.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

38.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį;

38.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

38.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

38.4.1. informaciją apie įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas (nurodytas su paraiška pateiktame projekto veiklų plane);

38.4.2. informacija apie Nuostatų 17 punkte išvardytų projekto įgyvendinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą;

38.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

39. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

40. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

41. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Ministerijos paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

42. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

 

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

44. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

45. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerija per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

46. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

47. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

48. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

49. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

___________________________

 

part_3097352f2b05468b9acb34ab0a47422c_end