herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL Minimalių kredito įstaigų ir finansų maklerio įmonių darbuotojų atlygio politikos reikalavimų aprašo patvirtinimo

 

2015 m. gegužės 8 d. Nr. 03-82

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1.  Patvirtinti Minimalių kredito įstaigų ir finansų maklerio įmonių darbuotojų atlygio politikos reikalavimų aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Lietuvos banko valdybos 2009 m. gruodžio 10 d. nutarimą Nr. 228 „Dėl Minimalių kredito įstaigų darbuotojų atlygio politikos reikalavimų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                             Vitas Vasiliauskas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2015 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 03-82

 

 

MINIMALIŲ KREDITO ĮSTAIGŲ IR FINANSŲ MAKLERIO ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ ATLYGIO POLITIKOS REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Minimalių kredito įstaigų ir finansų maklerio įmonių darbuotojų atlygio politikos reikalavimų apraše (toliau – Aprašas) nustatyti reikalavimai, kurių privalo laikytis pagal Lietuvos Respublikos bankų įstatymą veikiantys bankai (toliau – bankas), Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka licencijuotos finansų maklerio įmonės (toliau – įmonė) nustatydami ir išmokėdami atlygį, premijas ir kitas išmokas, skiriamas už veiklos rezultatus darbuotojams, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali turėti reikšmingą įtaką prisiimamai rizikai.

2. Apraše nustatyti reikalavimai mutatis mutandis taikomi ir Centrinei kredito unijai, Lietuvos Respublikoje įsteigtiems ne Europos Sąjungos valstybės narės ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių bankų, finansų maklerio įmonių filialams.

3. Aprašas parengtas:

3.1. įgyvendinant 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2013/36/ES dėl galimybės verstis kredito įstaigų veikla ir dėl riziką ribojančios kredito įstaigų ir investicinių įmonių priežiūros, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2002/78/EB ir panaikinamos direktyvos 2006/48/EB bei 2006/49/EB (OL 2013 L 176, p. 338) (toliau – Direktyva);

3.2. atsižvelgus į 2014 m. kovo 27 d. Europos bankininkystės institucijos (angl. European Banking Authority – EBA) išleistas Kintamajam atlygiui taikytinos nominaliosios diskonto normos gaires (angl. Guidelines on the applicable notional discount rate for variable remuneration);

3.3. atsižvelgus į 2009 m. balandžio 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją Nr. 2009/384/EB dėl finansinių paslaugų sektoriaus atlyginimų nustatymo politikos (OL 2009 L 120, p. 22);

3.4. atsižvelgus į 2010 m. gruodžio 10 d. Europos bankų priežiūros institucijų komiteto (angl. Committee of European Banking Supervisors – CEBS) išleistas Atlyginimo politikos ir praktikos gaires (angl. Guidelines on Remuneration Policies and Practices).

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. atidėjimo laikotarpis – su verslo specifika ir rizika, verslo ciklu ir darbuotojo veikla glaudžiai susijęs trejų–penkerių metų arba ilgesnis laikotarpis, per kurį išmokama atidėta kintamojo atlygio dalis;

4.2. atlygis – metinis darbuotojo uždarbis, susidedantis iš pastoviosios ir kintamosios dalies;

4.3. darbuotojai – banko arba įmonės specialistai (įskaitant banko arba įmonės administracijos vadovus, valdymo ir priežiūros organų narius), kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali turėti reikšmingą įtaką banko arba įmonės prisiimamai rizikai, atrinkti vadovaujantis 2014 m. kovo 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 604/2014, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2013/36/ES nuostatos dėl techninių reguliavimo standartų, susijusių su kokybiniais ir atitinkamais kiekybiniais kriterijais, pagal kuriuos nustatomos darbuotojų, kurių profesinė veikla turi reikšmingą poveikį įstaigos rizikos pobūdžiui, kategorijos (OL 2014 L 167, p. 30), 3 ir 4 straipsniuose nustatytais kriterijais;

4.4. diskonto norma – vertė, iš kurios dauginama nominalioji paskirto, ateityje gautino kintamojo atlygio suma, siekiant gauti jos diskontuotą vertę;

4.5. kintamasis atlygis – atsižvelgiant į tvarius ir pagal riziką pakoreguotus veiklos rezultatus skiriamos piniginės ir nepiniginės išmokos, pensijos įmokos, teisės į banko arba įmonės akcijas, su akcijomis susijusios finansinės priemonės;

4.6. kontrolės funkcijos – rizikos valdymo, atitikties ir vidaus audito funkcijos;

4.7. pastovusis atlygis – darbo sutartyje nustatytas darbo užmokestis ir kitos ilgalaikės su veiklos rezultatais nesusijusios išmokos.

5. Bankas arba įmonė parengia ir taiko atlygio nustatymo politiką (toliau – Politika), atsižvelgdami į:

5.1. savo dydį (pvz., turto, kapitalo, įsipareigojimų dydį, filialų ir visų darbuotojų skaičių);

5.2. veiklos rūšis ir mastą, sudėtingumą, organizacinę struktūrą ir prisiimamą riziką (pvz., mažmeninė, investicinė bankininkystė arba kita veikla, rizikos valdymas);

5.3. kitus veiksnius (pvz., banko arba įmonės išleistų vertybinių popierių įtraukimą į prekybą reguliuojamoje rinkoje, gautus leidimus taikyti pažangiuosius rizikos vertinimo metodus skaičiuojant kapitalo pakankamumą: vidaus reitingais pagrįstą kredito rizikos vertinimo metodą (IRB), pažangųjį operacinės rizikos vertinimo metodą (AMA).

6. Politika taikoma bankui ir jo finansinei grupei, įmonei ir jos grupei.

7. Politikos kūrimas integruojamas į rizikos valdymo sistemą, už Politikos principų ir kintamojo atlygio apskaičiavimo modelių nustatymą, Politikos periodišką, ne rečiau kaip kartą per metus, persvarstymą banke ir įmonėje atsakinga stebėtojų taryba (jeigu įmonėje stebėtojų taryba nesudaroma, – valdyba), o už Politikos įgyvendinimą – valdyba.

8. Politikos principai nustatomi ir kintamojo atlygio apskaičiavimo modeliai rengiami taip, kad atitiktų ilgalaikius banko arba įmonės tęstinės veiklos interesus, verslo strategiją, tikslus, vertybes ir skatintų patikimą ir veiksmingą rizikos valdymą, padėtų išvengti interesų konflikto, o darbuotojai nebūtų skatinami prisiimti per didelę bankui arba įmonei nepriimtiną riziką, taip pat užtikrintų investuotojų ir klientų apsaugos principus bankui arba įmonei teikiant paslaugas.

9. Bankas arba įmonė, gaunantys naudą dėl valstybės jiems taikomų finansinio stabilumo stiprinimo priemonių, riboja kintamojo atlygio dalies dydį visiems darbuotojams kaip tam tikrą grynųjų pajamų procentinę dalį, kai mokamas kintamasis atlygis nesuderinamas su galimybe turėti patikimą kapitalo bazę arba kliudo sustabdyti finansinio stabilumo stiprinimo priemonių taikymą, nemoka kintamojo atlygio banko arba įmonės valdymo organų nariams, nebent tai yra pagrįsta, peržiūri, įvertina ir restruktūrizuoja atlygius taip, kad jie atitiktų ilgalaikius veiklos interesus ir užtikrintų patikimą rizikos valdymą, prireikus riboja pastovųjį banko arba įmonės valdymo organų narių atlygį.

10. Bankas arba įmonė gali netaikyti 23 punkto nuostatų, jeigu darbuotojams, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali turėti reikšmingą įtaką banko ar įmonės prisiimamai rizikai, paskirtas kintamasis atlygis sudaro iki 20 proc. pastoviojo atlygio ir yra mažesnis nei 8 000 Eur.

11. Įmonė gali netaikyti 16, 17, 21 ir 22 punktų nuostatų, taip pat nuspręsti dėl minėtų ir kitų Aprašo punktų taikymo masto, jeigu įrodo, kad šių punktų reikalavimai yra neproporcingi atsižvelgiant į įmonės dydį, organizacinę struktūrą, veiklos pobūdį, mastą ir sudėtingumą.

12. Įmonė gali netaikyti 21 ir 22 punktų nuostatų arba nuspręsti dėl minėtų ir kitų Aprašo punktų taikymo masto darbuotojams, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali daryti reikšmingą įtaką įmonės prisiimamos rizikos pobūdžiui ir dydžiui, jeigu įrodo, kad konkretaus darbuotojo įtaka įmonės prisiimamos rizikos pobūdžiui ir dydžiui yra ne tokia reikšminga kaip kitų darbuotojų.

13. Banko vidaus audito tarnyba, įmonės kontrolės funkcijas vykdantis padalinys arba darbuotojas (-ai) ne rečiau kaip kartą per metus privalo patikrinti, kaip įgyvendinama Politika.

14. Nepažeisdami konfidencialumo nuostatų ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų, bankas arba įmonė atskleidžia visuomenei informaciją, nurodytą 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl prudencinių reikalavimų kredito įstaigoms ir investicinėms įmonėms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 (OL 2013 L 176, p. 1) (toliau – Reglamentas), 450 straipsnyje, nepažeidžiant Reglamento 433 straipsnyje nustatytų informacijos atskleidimo dažnumo ir skelbimo datos reikalavimų.

 

II SKYRIUS

DARBUOTOJŲ KINTAMOJO ATLYGIO NUSTATYMO PRINCIPAI

 

15. Siekiant suderinti asmeninius darbuotojų veiklos tikslus, darbuotojų skatinimą su ilgalaikiais banko arba įmonės tęstinės veiklos interesais, Politikoje nustatyti principai turi apimti pastoviojo ir kintamojo atlygio bei santykio tarp jų nustatymo kriterijus, kintamojo atlygio sudedamųjų dalių proporcijų parinkimą, elementus, iš kurių susideda pastovusis ir kintamasis atlygis, veiklos rezultatų vertinimo ir jų susiejimo su kintamuoju atlygiu mechanizmą, mokėjimo atidėjimo laikotarpį, kriterijus, kuriais vadovaujantis mažinamas arba susigrąžinamas visas kintamasis atlygis ar jo dalis.

16. Darbuotojo pastovusis atlygis turi sudaryti pakankamai didelę viso atlygio dalį ir rodyti profesinę darbuotojo patirtį ir organizacinę atsakomybę. Politikoje nustatomas aiškus kintamojo ir pastoviojo atlygio santykis laikantis principo, kad kintamasis atlygis neviršytų 100 proc. pastoviojo atlygio, išskyrus 17 punkte nurodytus atvejus, ir kad bankas arba įmonė, lanksčiai taikydami kintamojo atlygio politikos principus, įskaitant galimybę nemokėti kintamojo atlygio dalies, nepažeistų teisės aktų reikalavimų.

17. Banko arba įmonės visuotinis akcininkų susirinkimas gali iki 200 proc. padidinti maksimalų kintamojo ir pastoviojo atlygio santykį, jeigu tenkinamos šios sąlygos:

17.1. banko arba įmonės akcininkams pateikiama išsami rekomendacija, kurioje pagrindžiamos šio pasiūlymo priežastys ir mastas, įskaitant darbuotojų skaičių ir funkcijas, taip pat tikėtiną poveikį reikalavimui turėti tvirtą kapitalo bazę;

17.2. bankas arba įmonė nedelsdami informuoja priežiūros instituciją apie rekomendaciją akcininkams padidinti maksimalų pastoviojo ir kintamojo atlygio santykį, nurodo siūlomą didesnį maksimalų santykį ir jo priežastis. Bankas arba įmonė turi galėti įrodyti priežiūros institucijai, kad siūlomas didesnis santykis nepažeidžia banko arba įmonės įsipareigojimų pagal Direktyvą ir Reglamentą, visų pirma įvertinant banko arba įmonės įsipareigojimus dėl nuosavų lėšų;

17.3. sprendimas padidinti maksimalų pastoviojo ir kintamojo atlygio santykį priimamas ne mažesne kaip 2/3 kvalifikuotąja balsų dauguma;

17.4. bankas arba įmonė nedelsdami informuoja priežiūros instituciją apie akcininkų sprendimą dėl pastoviojo ir kintamojo atlygio santykio padidinimo ir apie patvirtintą maksimalų pastoviojo ir kintamojo atlygio santykį;

17.5. darbuotojams, kuriems galėtų būti tiesiogiai taikomi didesni maksimalaus kintamojo atlygio lygiai, neturi būti leidžiama tiesiogiai arba netiesiogiai naudotis jokiomis balsavimo teisėmis.

18. Bankas arba įmonė, apskaičiuodami pastoviojo ir kintamojo atlygio santykį, gali taikyti diskonto normą. Diskonto norma gali būti pritaikoma ne daugiau kaip 25 proc. viso kintamojo atlygio, kuris skaičiuojamas kaip visų kintamojo atlygio dalių suma prieš pritaikant diskonto normą. Diskontuojamas gali būti tik tas kintamasis atlygis, kurio išmokėjimas atidedamas ne trumpesniam nei penkerių metų laikotarpiui ir kuris išmokamas akcijomis ar kitomis lygiavertėmis su akcijomis susijusiomis finansinėmis priemonėmis. Apskaičiuojant atlygio kintamosios ir pastoviosios dalių santykį, visas kintamasis atlygis yra visų diskontuotų kintamojo atlygio dalių ir nediskontuotos kintamojo atlygio dalies suma.

19. Diskonto norma turi būti skaičiuojama laikantis šių reikalavimų:

19.1. kintamojo atlygio diskonto norma apskaičiuojama pagal formulę:

 


diskonto norma=                          , ,

 

kur i – Europos Sąjungos valstybei narei, kurios valiuta išmokamas atlygis, Eurostato nustatytas vidutinis metinis suderinto vartotojų kainų indekso (SKVI) pokyčio rodiklis[1] arba lygiaverčiai oficialūs tos ne Europos Sąjungos valstybės narės, kurios valiuta išmokamas atlygis, statistiniai duomenys;

g – ilgalaikių Europos Sąjungos valstybių narių vyriausybių obligacijų palūkanų normos vidurkis procentais[2] arba lygiaverčiai oficialūs ne Europos Sąjungos valstybės narės, kurios išleista valiuta mokamas atlygis, statistiniai duomenys;

id – koeficientas, kurio dydis penkerių metų laikotarpiui atidėtai kintamojo atlygio sumai, išmokamai Aprašo 23 punkte nurodytomis priemonėmis, turi būti 0,1, o kiekvienais papildomais atidėjimo metais turi padidėti 0,04 dydžiu;

n – laikotarpio, kuriam praėjus bus perduotos akcijų arba kitų lygiaverčių su akcijomis susijusių finansinių priemonių nuosavybės teisės atlygio gavėjui, metų skaičius;

19.2. atskira diskonto norma, skaičiuojama kiekvienos kintamojo atlygio dalies, kuriai taikoma skirtinga atidėjimo ir akcijų arba kitų lygiaverčių su akcijomis susijusių finansinių priemonių nuosavybės teisių įgijimo tvarka;

19.3. diskonto normai skaičiuoti naudojami naujausi kintamojo atlygio paskyrimo dieną turimi duomenys.

20. Garantuotas kintamasis atlygis nesuderinamas su patikimu rizikos valdymu ir mokėjimo už veiklos rezultatus principu, todėl negali būti įtraukiamas į būsimus atlygių planus. Pagal sutartį nustatytas garantuotas kintamasis atlygis gali būti skiriamas tik išimtiniais atvejais naujai priimamiems darbuotojams ir tik pirmaisiais jų darbo metais, jeigu bankas arba įmonė turi patikimą ir tvirtą kapitalo bazę.

21. Atsižvelgiant į galimą riziką, susijusią su įvertintais darbuotojo veiklos rezultatais, ne mažesnės kaip 40 procentų kintamojo atlygio dalies išmokėjimas pinigais arba suteikimas nepiniginėmis priemonėmis atidedamas Politikoje nustatytam atidėjimo laikotarpiui, o kai kintamojo atlygio suma, banko arba įmonės nuožiūra, yra itin didelė, atidedamas ne mažesnės kaip 60 procentų kintamojo atlygio dalies išmokėjimas pinigais arba suteikimas nepiniginėmis priemonėmis. Atidėta kintamojo atlygio dalis pradedama mokėti ne anksčiau kaip po 1 metų nuo darbuotojo veiklos vertinimo pabaigos ir turi būti išmokama vadovaujantis pro rata principu, t. y. atidėta kintamoji atlyginimo dalis turi būti proporcingai paskirstyta per visą atidėjimo laikotarpį. Atidėjimo laikotarpio trukmė tarp trejų–penkerių arba daugiau metų pasirenkama atsižvelgus į verslo ciklą, veiklos rūšis ir mastą, prisiimamą riziką ir darbuotojo veiklos rezultatus, o atidedama kintamo atlygio dalis gali būti didinama atsižvelgus į atlygį gaunančio darbuotojo darbo stažą arba atsakomybę.

22. Kintamasis atlygis, įskaitant ir atidėtą dalį, išmokamas arba suteikiamas tik esant tvariai banko arba įmonės finansinei padėčiai ir turi būti siejamas su banko arba įmonės, jų verslo padalinio ir darbuotojo veiklos rezultatais. Kintamasis atlygis, nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų, turi būti mažinamas arba nemokamas, jeigu banko arba įmonės veiklos rezultatai neatitinka banko arba įmonės veiklos strategijoje numatytų rodiklių, veikla nuostolinga, darbuotojas veikė nesąžiningai arba jo veikla lėmė banko ar įmonės nuostolį. Tikslinama ir dabartinio kintamojo atlygio suma, ir anksčiau uždirbtos išmokamos sumos, įskaitant lėšų susigrąžinimo susitarimus (angl. clawback arrangements) arba sumas pagal premijų didinimo ir mažinimo sistemas (lot. bonus–malus).

23. Ne mažiau kaip 50 procentų kintamojo atlygio, parinkus tinkamą proporciją, turi sudaryti šios priemonės:

23.1. banko arba įmonės akcijos, kai banko arba įmonės akcijos įtrauktos į prekybą reguliuojamoje rinkoje, su akcijomis susijusios finansinės priemonės arba kitos lygiavertės nepiniginės priemonės, kai banko arba įmonės akcijos neįtrauktos į prekybą reguliuojamoje rinkoje;

23.2. kitos finansinės priemonės, kaip apibrėžta Reglamento 52 arba 63 straipsniuose, arba kitos finansinės priemonės, kurios kritinėmis situacijomis turi būti konvertuojamos, o bet kuriuo kitu metu teisės aktų nustatyta tvarka gali būti konvertuojamos, remiantis emitento finansine ir mokumo padėtimi, į banko arba įmonės 1 lygio nuosavo kapitalo priemones arba nurašomos.

24. Aprašo 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodytoms priemonėms taikomas Politikoje nustatytas perleidimo teisės atidėjimo laikotarpis, derinant ilgalaikius banko arba įmonės tęstinės veiklos interesus su darbuotojų skatinimu. Ši nuostata taikoma ir atidedamai pagal 21 punktą kintamojo atlygio daliai, ir neatidedamai kintamojo atlygio daliai.

25. Su darbo sutarties nutraukimu susijusios išmokos nustatomos atsižvelgiant į darbuotojo veiklos rezultatus, pasiektus per banko arba įmonės nustatytą laikotarpį, ir taip, kad darbuotojui nebūtų atlyginama, jeigu jo veikla lėmė banko arba įmonės nuostolį, išskyrus teisės aktuose nustatytas privalomas išmokas.

26. Su kompensacija arba išpirkimu pagal ankstesnėje darbovietėje sudarytas sutartis susiję atlygio paketai turi būti suderinti su ilgalaikiais banko arba įmonės interesais, įskaitant Politikoje numatytus principus dėl išlaikymo, perleidimo teisės atidėjimo, veiklos rezultatų ir lėšų susigrąžinimo susitarimų.

27. Politikoje nustatyti banko arba įmonės nuožiūra kaupiamos pensijos įmokų skaičiavimo principai turi atitikti banko arba įmonės verslo strategiją, tikslus, vertybes ir ilgalaikius tęstinės veiklos interesus.

28. Jeigu darbuotojas darbo santykius nutraukia nesulaukęs pensijos amžiaus, sukaupta pensija 23 punkte nurodytomis priemonėmis išmokama darbuotojui ne anksčiau kaip po penkerių metų ir tik atlikus visus reikiamus sukauptos pensijos tikslinimus, atsižvelgiant į rizikos poveikį, susijusį su darbuotojo veiklos rezultatais.

29. Darbuotojui sulaukus pensijos amžiaus, sukaupta pensija išmokama 23 punkte nurodytomis priemonėmis su penkerių metų perleidimo teisės atidėjimo laikotarpiu.

30. Banko vidaus audito tarnyba, įmonės padaliniai arba darbuotojai, vykdantys kontrolės funkcijas, stebi, kad darbuotojai nesinaudotų asmeninėmis apsidraudimo strategijomis arba draudimu nuo kintamojo atlygio sumažėjimo, siekiant sumažinti rizikos poveikio įtaką, numatytą jų kintamojo atlygio skaičiavimo modeliuose.

31. Kontrolės funkcijas atliekantiems darbuotojams kintamasis atlygis skiriamas už atliktus darbus ir rezultatus, susijusius su jiems priskirtų funkcijų vykdymu, ir nepriklauso nuo veiklos jų kontroliuojamuose verslo padaliniuose rezultatų.

32. Politika turi būti prieinama darbuotojams, kuriems ji taikoma. Darbuotojai iš anksto informuojami apie kriterijus ir metodus, kuriais vadovaujantis nustatomas jų kintamasis atlygis.

 

III SKYRIUS

VEIKLOS REZULTATŲ VERTINIMAS

 

33. Darbuotojų veiklos rezultatai vertinami ir kintamojo atlygio fondas sudaromas įvertinus banko arba įmonės veiklos rezultatus, atsižvelgus į esamą ir būsimą riziką, naudojamo kapitalo ir likvidumo palaikymo sąnaudas. Apskaičiuotas kintamojo atlygio fondas neturi riboti banko arba įmonės gebėjimo stiprinti kapitalo bazę.

34. Kadangi kintamasis atlygis susietas su veiklos rezultatais, visa atlygio suma turi būti pagrįsta bendru asmens, verslo padalinio ir viso banko arba įmonės rezultatų vertinimu. Vertinant asmeninį kiekvieno darbuotojo indėlį atsižvelgiama ne tik į finansinį indėlį, bet ir į nefinansinius kriterijus (pvz., vidaus taisyklių ir procedūrų laikymąsi, santykių su klientais ir investuotojais standartų laikymąsi).

35. Darbuotojų veiklos rezultatai vertinami kasmet. Apskaičiuojant kintamąjį atlygį remiamasi ne trumpesnės kaip trejų–penkerių metų darbuotojo veiklos vertinimo rezultatais, o kai darbuotojo darbo santykių trukmė trumpesnė nei treji metai, remiamasi turimais darbuotojo veiklos vertinimo rezultatais. Faktinis kintamojo atlygio sudėtinių dalių išmokėjimas paskirstomas per laikotarpį, atitinkantį visą banko arba įmonės veiklos ciklą ir veiklos riziką.

36. Veiklos rezultatų vertinimo procesas turi būti aiškus ir dokumentuotas.

37. Bankas arba įmonė privalo turėti darbuotojų, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali daryti reikšmingą įtaką banko arba įmonės prisiimamos rizikos pobūdžiui ir dydžiui, pareigybių sąrašą ir prireikus jį atnaujinti. Jeigu priežiūros institucija reikalauja, bankas arba įmonė turi sugebėti pagrįstai paaiškinti, kaip atrinko į šį sąrašą įtrauktas darbuotojų pareigybes.

38. Bankai, kurie pagal banko veiklą reglamentuojančių įstatymų ir teisės aktų reikalavimus dėl savo dydžio, organizacinės struktūros ir veiklos pobūdžio, masto ir sudėtingumo pripažinti svarbiais, privalo įsteigti atlygio komitetą, išskyrus atvejus, kai vadovaujantis teisės aktais atlygio komitetui pavestas funkcijas gali atlikti patronuojančiajame banke įsteigtas atlygio komitetas. Atlygio komiteto nariais skiriami tik banko stebėtojų tarybos nariai. Kiti bankai ir įmonės gali įsteigti atlygio komitetą.

39. Atlygio komiteto funkcijos:

39.1. kompetentingai ir savarankiškai vertinti kintamojo atlygio politiką, praktiką ir užtikrinti, kad atlygio sistema atsižvelgia į visas rizikos rūšis, kapitalą ir likvidumą bei yra suderinama su patikimu ir veiksmingu rizikos valdymu bei banko arba įmonės verslo strategija, tikslais, ilgalaikiais tęstinės veiklos interesais;

39.2. tiesiogiai prižiūrėti už rizikos valdymą ir atitikties kontrolę atsakingų vadovaujančių darbuotojų kintamuosius atlygius;

39.3. rengti sprendimų dėl kintamojo atlygio (įskaitant sprendimus, turinčius poveikį prisiimamai rizikai ir jos valdymui) projektus, kuriuos priima banko arba įmonės valdyba. Rengiant šiuos sprendimų projektus atsižvelgiama į banko arba įmonės, akcininkų, investuotojų ir kitų suinteresuotų dalyvių ilgalaikius interesus bei viešąjį interesą.

40. Įmonėje arba banke, kuriame atlygio komitetas nesudaromas, 39.2 papunktyje nurodytą funkciją vykdo banko arba įmonės stebėtojų taryba, o jei ji nesudaroma, – valdyba.

 

IV SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS PRIEŽIŪROS INSTITUCIJAI

 

41. Politika (jeigu buvo keičiama) pateikiama priežiūros institucijai kiekvienais metais iki einamųjų metų balandžio 30 dienos.

42. Informacija apie atlygio komiteto sudėtį ir darbuotojų, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali turėti reikšmingą įtaką banko arba įmonės prisiimamai rizikai, sąrašas priežiūros institucijai turi būti pateikti per 5 darbo dienas, kai bankas arba įmonė šį sąrašą arba atlygio komiteto sudėtį patvirtina. Apie pagal šį punktą pateiktos informacijos pasikeitimus priežiūros institucijai turi būti pranešta per 5 darbo dienas, kai šiuos pakeitimus bankas arba įmonė patvirtina.

_______________________



[1] Nurodytą rodiklį galima rasti šiuo adresu: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00118&plugin=1.  

[2] Informaciją apie ilgalaikių Europos Sąjungos valstybių narių vyriausybės obligacijų rodiklius galima rasti šiuo adresu: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=teimf050&plugin=1.