LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Įsakymas

DĖL veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimo tvarkos aprašO PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 17 d. Nr. 1R-82

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 2 punktu ir 12 straipsnio 1 dalies 2 punktu,

tvirtinu Veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                 Elvinas Jankevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2020 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 1R-82

 

VEIKLOS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS SRITYJE KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomą valstybės ir savivaldybių institucijų, įgyvendinančių savo funkcijas vartotojų teisių apsaugos srityje, veiklos koordinavimą. Šis Aprašas nereglamentuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veiklos koordinuojant vartotojų švietimą.

2Šis Aprašas taikomas tiek, kiek informacijos apie vartotojų teisių apsaugą teikimo nereglamentuoja Vartotojų teisių informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. birželio 15 d. nutarimu Nr. 615 „Dėl Vartotojų teisių informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.  Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sudaro ir kasmet iki vasario 1 dienos atnaujina bei interneto svetainėje paskelbia valstybės institucijų, atsakingų už vartotojų teisių apsaugą, sąrašą.

4.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE VEIKLĄ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS SRITYJE GAVIMAS

 

5.  Kasmet iki sausio 15 dienos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba raštu pateikia prašymą: 

5.1. valstybės institucijoms, atsakingoms už valstybės politikos formavimą tam tikrose vartojimo srityse, pagal kompetenciją iki vasario 1 dienos raštu pateikti informaciją apie:

5.1.1. numatomas (planuojamas) teisėkūros iniciatyvas, susijusias su vartotojų teisių apsauga, ir kitas vartotojų teisių apsaugos priemones;

5.1.2. priemones ir veiksmus, įtrauktus į planavimo dokumentus, susijusius su vartotojų teisių apsauga;

5.1.3. praėjusių metų įvykdytas ir (ar) neįvykdytas planavimo dokumentuose numatytas priemones, veiksmus ir pasiektus rezultatus, susijusius su vartotojų teisių apsauga, priežastis, dėl kurių nepasiekta rezultatų;

5.1.4. jų kompetencijos srityje iškilusius probleminius klausimus, susijusius su vartotojų teisių apsauga, ir siūlomus jų sprendimo būdus;

5.1.5. pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos tobulinimo ir kitą vartotojų teisių apsaugai aktualią informaciją;

5.2. valstybės institucijoms, atsakingoms už valstybės politikos įgyvendinimą tam tikrose vartojimo srityse, pagal kompetenciją iki vasario 1 dienos raštu pateikti:

5.2.1. Aprašo 5.1.2–5.1.5 papunkčiuose nurodytą informaciją;

5.2.2. informaciją apie praėjusiais metais vykdytas bei einamaisiais metais planuojamas vykdyti prevencines priemones, numatytas Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 7 straipsnio 1 punkte;

5.3. vartojimo ginčus ne teismo tvarka nagrinėjančioms institucijoms, nurodytoms Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje, pagal kompetenciją iki vasario 1 dienos pateikti Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektų veiklos, susijusios su vartojimo ginčų neteisminiu sprendimu, ataskaitų pateikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1R-383 „Dėl Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektų veiklos, susijusios su vartojimo ginčų neteisminiu sprendimu, ataskaitų pateikimo taisyklių patvirtinimo“, 5.1–5.8 papunkčiuose nurodytą informaciją.  

5.4. savivaldybių institucijoms pagal kompetenciją iki vasario 1 dienos raštu pateikti informaciją apie:

5.4.1. vartotojų teisių apsaugos klausimus, teikiant pirminę teisinę pagalbą;

5.4.2. jų kompetencijos srityje iškilusius probleminius klausimus, susijusius su vartotojų teisių apsauga, ir siūlomus jų sprendimo būdus;

5.4.3. pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos tobulinimo ir kitą vartotojų teisių apsaugai aktualią informaciją.

6. Valstybės institucijos, dalyvaujančios Valstybinėje vartotojų apsaugos plėtros 2019–2027 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Valstybinės vartotojų apsaugos plėtros 2019–2027 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai kartu su Aprašo 5 punkte nurodyta informacija pateikia ir Programos 48 punkte nurodytą informaciją.

7. Jei valstybės ir savivaldybių institucijos, įgyvendinančios savo funkcijas vartotojų teisių apsaugos srityje, pateikia neišsamią ar netikslią šio Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodytą informaciją, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šių institucijų prašo ne vėliau kaip per 14 dienų raštu pateikti trūkstamą ar patikslintą informaciją.

III SKYRIUS

INFORMACIJOS APIBENDRINIMAS IR ANALIZĖ

 

8. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Aprašo 5–7 punktuose nurodytą informaciją apibendrina ir iki einamųjų metų balandžio 1 dienos parengia vartotojų teisių apsaugos būklės bei veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje metinę apžvalgą (toliau – Apžvalga).

9. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ne vėliau kaip iki gegužės 1 dienos surengia pasitarimą su Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytomis valstybės institucijomis. Pasitarime aptariami Apžvalgos projektas ir institucijų pateikti pasiūlymai dėl vartotojų teisių apsaugos tobulinimo bei dėl veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje prioritetų ir kiti vartotojų teisių apsaugos tobulinimo klausimai.

10. Apžvalga viešai paskelbiama Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įvykusio pasitarimo. Apžvalgoje nurodoma informacija apie:

10.1. vartotojų teisių apsaugos būklę;

10.2. praėjusių metų valstybės institucijų veiklos rezultatus, susijusius su vartotojų teisių apsauga;

10.3. vartotojų teisių apsaugos probleminius klausimus;

10.4. pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos tobulinimo ir dėl veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje prioritetų;

10.5. numatomas (planuojamas) teisėkūros iniciatyvas ir kitas priemones, susijusias su vartotojų teisių apsauga.

11. Apžvalga pristatoma ir aptariama Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdyje.

_________________________