AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2010 M. SPALIO 7 D. ĮSAKYMO NR. VAS-20 „DĖL 29-OJO VERSLO APSKAITOS STANDARTO „TARPINĖ FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ“ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gegužės 28 d. Nr. VAS-23

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 3 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 12 d. nutarimo Nr. 348 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymą“ 1.1.1 punktu, įgyvendindamas 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2013/34/ES dėl tam tikrų rūšių įmonių metinių finansinių ataskaitų, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų ir susijusių pranešimų, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/43/EB ir panaikinamos Tarybos direktyvos 78/660/EEB ir 83/349/EEB, atsižvelgdamas į Apskaitos standartų komiteto 2015 m. balandžio 7 d. nutarimą Nr. 24-3-4.17 ir 2015 m. gegužės 22 d. nutarimą Nr. 24-5-3:

1Pakeičiu Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. VAS-20 „Dėl 29-ojo verslo apskaitos standarto „Tarpinė finansinė atskaitomybė“ tvirtinimo“ patvirtintą 29-ąjį verslo apskaitos standartą „Tarpinė finansinė atskaitomybė“ ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Audrius Linartas

 


 

PATVIRTINTA

Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. VAS-20

(Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2015 m. gegužės 28 d. įsakymo Nr. VAS-23 redakcija)

 

 

29-ASIS VERSLO APSKAITOS STANDARTAS „TARPINĖ FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šio standarto tikslas – nustatyti tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio (toliau – tarpinės finansinės ataskaitos) sudarymo tvarką ir minimalius informacijos atskleidimo reikalavimus.

2. Šį standartą taiko įmonės, kurios teisės aktų nustatyta tvarka arba savo nuožiūra nusprendžia sudaryti tarpines finansines ataskaitas. Rengiant specialiųjų sričių įmonių tarpines finansines ataskaitas, vadovaujamasi atitinkamų verslo apskaitos standartų reikalavimais ir šio standarto nuostatomis, jei jos neprieštarauja atitinkamų verslo apskaitos standartų reikalavimams dėl tarpinių finansinių ataskaitų sudarymo.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

3. Pagrindinės šio standarto sąvokos:

3.1. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas – finansinė ataskaita, kurioje detalizuojami ir paaiškinami kitose tarpinėse finansinėse ataskaitose teikiami duomenys, taip pat pateikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodyta šiose finansinėse ataskaitose.

3.2. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys – finansinių ataskaitų rinkinys, sudaromas apibendrinus laikotarpio, trumpesnio negu finansiniai metai, duomenis.

4. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos turi tą pačią reikšmę, kaip Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės ir Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymuose ir kituose verslo apskaitos standartuose.

 

III. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS

 

5. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio sudėtis priklauso nuo įmonės sudaromo metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudėties.

6. Labai mažų įmonių, kurios pasirinko rengti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“ 8 punkte nustatytą finansinių ataskaitų rinkinį, tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro:

6.1. trumpas balansas;

6.2. trumpa pelno (nuostolių) ataskaita.

7. Mažų įmonių tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro:

7.1. balansas arba sutrumpintas balansas;

7.2. pelno (nuostolių) ataskaita;

7.3. tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas.

8. Vidutinių ir didelių įmonių tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro:

8.1. balansas;

8.2. pelno (nuostolių) ataskaita;

8.3. pinigų srautų ataskaita;

8.4. nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita;

8.5. tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas.

9. Kai labai mažos įmonės pasirenka rengti trumpą balansą ir todėl nerengia aiškinamojo rašto, sudarydamos trumpą tarpinio ataskaitinio laikotarpio balansą 2-ojo verslo apskaitos standarto „Balansas“ 19 punkte nurodytos informacijos pateikti neprivalo.

10. Labai mažos įmonės, kurios nepasirenka šio standarto 6 punkte nurodyto finansinių ataskaitų rinkinio, taiko tokius pačius tarpinių finansinių ataskaitų sudarymo reikalavimus, kaip ir mažos įmonės.

11. Mažos įmonės savo nuožiūra taip pat gali pasirinkti sudaryti šio standarto 8 punkte nurodytas pinigų srautų ir nuosavo kapitalo pokyčių ataskaitas.

12. Rengdamos tarpines finansines ataskaitas, įmonės taip pat turi vadovautis 2-uoju verslo apskaitos standartu „Balansas“, 3-iuoju verslo apskaitos standartu „Pelno (nuostolių) ataskaita“, 4-uoju verslo apskaitos standartu „Nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita“ ir 5-uoju verslo apskaitos standartu „Pinigų srautų ataskaita“.

13. Vietoj tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto įmonės gali aiškinamąjį raštą sudaryti pagal 6-ąjį verslo apskaitos standartą „Aiškinamasis raštas“.

 

IV TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ REIKALAVIMAI

 

14. Tarpinės finansinės ataskaitos turi suteikti tikrą ir teisingą informaciją apie įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus, jeigu įmonė sudaro pinigų srautų ataskaitą.

15. Tarpinėse finansinėse ataskaitose informacija pateikiama nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės ataskaitinio laikotarpio, kurio tarpinės finansinės ataskaitos rengiamos, (toliau – tarpinis ataskaitinis laikotarpis) dienos.

16. Tarpinės finansinės ataskaitos rengiamos pagal tą pačią apskaitos politiką, kaip ir metinės finansinės ataskaitos, išskyrus tuos atvejus, kai apskaitos politika per tarpinį ataskaitinį laikotarpį buvo pakeista.

17. Tarpinių finansinių ataskaitų sudarymo dažnumas neturi paveikti įmonės ataskaitinių finansinių metų rezultatų. Sudarant tarpinio ataskaitinio laikotarpio finansines ataskaitas, turi būti atsižvelgiama į ūkinius įvykius ir ūkines operacijas nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

18. Įmonė privalo rengti konsoliduotąsias tarpines finansines ataskaitas tik tais atvejais, kai to reikalauja kiti teisės aktai. 

 

V. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ INFORMACIJA

 

19. Tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikiama tokia informacija:

19.1. balanse – tarpinio ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos ir lyginamieji praėjusių finansinių metų paskutinės dienos duomenys;

19.2. pelno (nuostolių) ataskaitoje – nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos ir lyginamieji praėjusių finansinių metų atitinkamo tarpinio ataskaitinio laikotarpio duomenys;

19.3. nuosavo kapitalo pokyčių ataskaitoje – užpraėjusių finansinių metų likučiai, pokyčiai per praėjusius finansinius metus, praėjusių finansinių metų likučiai, pokyčiai per tarpinį ataskaitinį laikotarpį ir paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos likučiai;

19.4. pinigų srautų ataskaitoje – nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos ir lyginamieji praėjusių finansinių metų atitinkamo tarpinio ataskaitinio laikotarpio duomenys.

 

VITARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMOJO RAŠTO REIKALAVIMAI

 

20. Darant prielaidą, kad tarpinių finansinių ataskaitų vartotojai turi galimybę susipažinti su paskutinėmis metinėmis finansinėmis ataskaitomis, tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte įmonės gali pateikti mažiau informacijos.

21. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte pateikdamos mažiau informacijos negu metinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, įmonės turėtų vadovautis informacijos reikšmingumo principu. Informacija yra reikšminga, jei jos nepateikimas ar neteisingas pateikimas gali iškreipti tarpinių finansinių ataskaitų duomenis ir turėti įtakos tarpinių finansinių ataskaitų informacijos vartotojų priimamiems sprendimams.

22. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto sudedamosios dalys:

22.1. bendroji dalis;

22.2. nuoroda į paskutinį metinių finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame yra aprašyta apskaitos politika;

22.3. aiškinamojo rašto pastabos.

23. Jei įmonė priklauso įmonių grupei, tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje pateikiama patronuojančiosios įmonės, sudarančios mažiausios įmonių grupės, kuriai įmonė priklauso kaip patronuojamoji, konsoliduotąsias finansines ataskaitas, teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinė (adresas).

24. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto pastabose informacija pateikiama tokia pat tvarka, kokia pateikti tarpinių finansinių ataskaitų straipsniai. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto pastabos numeruojamos iš eilės. Šalia tarpinės finansinės ataskaitos straipsnio turi būti nurodytas tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto pastabos, kuri jį paaiškina, numeris. Pastabos pateikiamos lentelėmis ir (arba) tekstu.

25. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto pastabose turi būti:

25.1. Pateikiama informacija apie apskaitos politikos pakeitimus, jei per tarpinį ataskaitinį laikotarpį apskaitos politika buvo pakeista. Sudarant tarpines finansines ataskaitas, apskaitos politikos pakeitimai turi būti parodomi vadovaujantis 7-ojo verslo apskaitos standarto „Apskaitos politikos, apskaitinių įvertinimų keitimas ir klaidų taisymas“ nuostatomis.

25.2. Jei apskaitos politika per tarpinį ataskaitinį laikotarpį nebuvo pakeista, patvirtinama, kad apskaitos politika nepakeista.

25.3. Kita reikšminga informacija.

26. Vidutinių, didelių ir viešojo intereso įmonių tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti pateikiama papildoma informacija:

26.1. Bendrojoje dalyje papildomai pateikiama informacija apie įmonę:

26.1.1. Patronuojančiosios įmonės, sudarančios didžiausios įmonių grupės, kuriai įmonė priklauso kaip patronuojamoji, konsoliduotąsias finansines ataskaitas, teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinė (adresas).

26.1.2. Jei įmonė yra neribotos civilinės atsakomybės juridinio asmens dalyvis, to juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinė (adresas).

26.1.3. Įmonės filialų ir atstovybių skaičius, patronuojamųjų, asocijuotųjų ir pagal jungtinės veiklos sutartį kontroliuojamų bendrųjų įmonių teisinė forma, pavadinimai, kodai, buveinės (adresai).

26.1.4. Trumpas įmonės veiklos apibūdinimas.

26.1.5. Įstatinio kapitalo dydžio pakeitimai, jeigu tokių buvo, ir šių pakeitimų priežastys.

26.2. Pastabose papildomai pateikiama:

26.2.1. Apskaitinių įvertinimų keitimo priežastys, pobūdis ir poveikis tarpinio ataskaitinio laikotarpio ir vėlesnių laikotarpių rezultatams.

26.2.2. Po tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaigos įvykę reikšmingi įvykiai.

26.2.3. Verslo jungimai per tarpinį ataskaitinį laikotarpį, ilgalaikių investicijų įsigijimas ir perleidimas, įmonės restruktūrizavimas, skaidymas, atskyrimas, pertvarkymas, numatomas likvidavimas.

26.2.4. Neapibrėžtųjų įsipareigojimų ar neapibrėžtojo turto pokyčiai nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

26.2.5. Informacija apie veiklos sezoniškumą ir cikliškumą. Įmonių, kurių veikla yra sezoninė, tarpinio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose teikiama informacija apie įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus, jeigu įmonė sudaro pinigų srautų ataskaitą, gali būti suprantama klaidingai. Tokios įmonės tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte pateikia 12 mėnesių, pasibaigiančių paskutinę tarpinio ataskaitinio laikotarpio dieną, ir prieš juos ėjusių dvylikos mėnesių pelno (nuostolių) ataskaitą.

27. Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti paaiškinami tik reikšmingi finansinių ataskaitų duomenys.

 

VII.   BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Šis standartas taikomas sudarant 2016 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių tarpines finansines ataskaitas.

_________________________