LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

dėl 2022 m. aukšto MEISTRIŠKUMO SPORTO PROGRAMų ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS aprašo patvirtinimo

 

2022 m. liepos 1 d. Nr. V-1113

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo Nr. I-1151 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-908 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo 9 straipsnio 7 dalimi,

t v i r t i n u 2022 m. aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                  Jurgita Šiugždinienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro

2022 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1113

 

 

 

2022 m. Aukšto meistriškumo sporto programų ĮGYVENDINIMO finansavimo valstybės biudžeto lėšomis TVARKOS aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2022 m. aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato į olimpinių žaidynių programą įtrauktų sporto šakų federacijų (toliau – pareiškėjai) pateiktoms 2022 m. aukšto meistriškumo sporto programoms (įskaitant 2022 m. aukšto meistriškumo sporto programas, papildytas naujomis priemonėmis) (toliau – Programa), įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo ir pakeitimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

3. Programos teikiamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą.

4. Pareiškėjui lėšos Programai įgyvendinti neskiriamos, jeigu vadovaujantis Aprašo nuostatomis apskaičiuota lėšų suma pareiškėjui sudaro mažiau nei 3 000 (tris tūkstančius) eurų.

5. Pareiškėjas turi įsipareigoti skirti aukšto meistriškumo sporto programai įgyvendinti nuosavų ar kitų šaltinių lėšų ne mažiau, kaip 10 procentų.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PAREIŠKĖJŲ PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI, VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROCESO VIEŠINIMAS

 

6. Pareiškėjas, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų 2022 m. Programai įgyvendinti, privalo Ministerijai pateikti ne vėliau kaip iki 2022 m. liepos 15 dienos:

6.1. informaciją apie atitinkamos sporto šakos nacionalinių aukšto meistriškumo sporto varžybų sistemoje 2021 metais dalyvavusių unikalių sportininkų skaičių pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą;

6.2. informaciją apie 2021 metų pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus pagal Aprašo 2 priede nurodytą formą;

6.3. informaciją apie pareiškėjo per paskutinius ketverius (arba penkerius ar šešerius, jei Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos neįvyko arba buvo perkeltos; arba penkerius, jei Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos organizuojamos kas penkerius metus, ar šešerius, jei šios tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos neįvyko arba buvo perkeltos) kalendorinius metus (iki 2021 m. gruodžio 31 d.) į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pagal Aprašo 3 priede nurodytą formą;

6.4. Programą, kuriai įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą. Programoje numatytų priemonių vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. liepos 1 d. ir ne vėlesnė kaip 2022 m. gruodžio 31 d.;

6.5. kartu su Programa:

6.5.1. pareiškėjo dalyvių (dalininkų, narių ir pan.) ir dalyvių dalyvių sąrašą, nurodant, kiek iš jų sudaro fiziniai asmenys, ir pateikiant informaciją apie juridinių asmenų pavadinimus, kodus ir teisines formas;

6.5.2. dokumentus ar jų kopijas, patvirtinančius, kad pareiškėjas yra Sporto įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančios tarptautinės (pasaulio) sporto šakos  federacijos narys;

6.5.3. dokumento (-ų), kuriame (-iuose) pareiškėjas yra įtvirtinęs atsakomybę už Pasaulinio antidopingo kodekso pažeidimus,  manipuliavimą sporto varžybomis, brutalų elgesį sporto varžybų metu, kopiją (-as);

6.5.4. dokumento, kuriame įtvirtinta pareiškėjo valdymo organų narių rotacija numatant maksimalų galimą iš eilės einančių kadencijų skaičių tam pačiam asmeniui, kopiją;

6.5.5. laisvos formos deklaraciją, kuria patvirtintų, kad savo veikloje laikosi Sporto įstatymo 3 straipsnyje nurodytų sporto principų, taip pat – kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktuose;

6.5.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ar jos teritorinių padalinių patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Jeigu mokesčių administratoriaus sprendimu yra atidėtas arba išdėstytas mokestinės nepriemokos mokėjimas ir šio sprendimo pagrindu sudaryta Pareiškėjo ir mokesčių administratoriaus mokestinės paskolos sutartis, šis faktas turi būti atskirai pažymimas;

6.5.7. patvirtinimą, kad pareiškėjas ir sporto šakos tarptautinė (pasaulio) sporto šakos federacija, kurios narys yra pareiškėjas pripažįsta Pasaulinį antidopingo kodeksą;

6.5.8. laisvos formos įsipareigojimą dėl dalies (ne mažesnės, kaip 10 procentų nuosavų ar kitų šaltinių lėšų) skyrimo Programai įgyvendinti;

6.5.9. etikos kodekso kopiją;

6.5.10. plėtojamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų saugumo taisyklių kopiją;

6.5.11. strateginio veiklos plano kopiją;

6.5.12. Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus.

7. Jeigu pareiškėjas anksčiau Ministerijai yra teikęs Aprašo 6.2 ir 6.3, 6.5.1–6.5.4, 6.5.7, 6.5.9–6.5.12 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir šiuose dokumentuose nurodyta informacija nepakito (apie tai pareiškėjas pažymi, nurodydamas Ministerijai teikto rašto datą ir numerį), šių dokumentų pakartotinai teikti nereikia.

8. Teikdamas Aprašo 6.3 papunktyje nurodytą informaciją, pareiškėjas Ministerijai pateikia duomenis tik už tuos metus, už kuriuos šios informacijos Ministerijai nebuvo teikęs per paskutinius 4 metus.

9. Ministerija, siekdama įvertinti pareiškėjo tinkamumą valstybės biudžeto lėšoms gauti, Programos bei kitos pareiškėjo nurodytos informacijos pagrįstumą, pareiškėjų gali prašyti ir papildomos, nei nurodyta Aprašo 6 punkte informacijos, nurodant ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą šiai informacijai pateikti. Šiuo atveju sprendimo dėl Programos finansavimo priėmimas atidedamas, iki kol pareiškėjas pateiks prašomą informaciją (tačiau visais atvejais negali būti praleistas Aprašo 18 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas). Jeigu per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė prašomos informacijos, reikalingos įvertinti pateiktų duomenų pagrįstumą ir realumą, šie duomenys nevertinami priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo.

10. Paraiškos dėl Programų finansavimo teikiamos elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu). Kitais būdais pateiktos paraiškos laikomos nepateiktomis ir yra nevertinamos.

11. Jeigu Aprašo 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodyti dokumentai pateikiami praleidus Aprašo 6 punkte nustatytą terminą arba nepateikiami iki Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos, finansavimas už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje 2021 metais dalyvavusių unikalių sportininkų skaičių ir (ar) pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus neskiriamas.

12. Jeigu Aprašo 6.3 papunktyje nurodyta informacija apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pateikiama praleidus nustatytą terminą arba nepateikiama iki Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos, tai vertinama ankstesniais metais pateikta informacija, nevertinant anksčiausių kalendorinių metų laikotarpio (pvz., jeigu nepateikiama Aprašo 6.3 papunktyje nurodyta informacija apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus už praėjusius kalendorinius metus, tai vertinama tik už ankstesnius 3 metus (skaičiuojant nuo metų, kuriais teikiama Programa) pateikta informacija; jeigu ši informacija nepateikiama ir kitais metais, tai vertinama tik už ankstesnius 2 metus (skaičiuojant nuo metų, kuriais teikiama Programa) pateikta informacija ir t. t.). Jeigu Aprašo 6.3 papunktyje nurodytos informacijos apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pareiškėjas nepateikia 4 metus iš eilės, valstybės biudžeto lėšos už atitinkamose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose deleguotų sportininkų pasiekimus Programos įgyvendinimui nėra skiriamos.

13. Jeigu Aprašo 6.4 papunktyje nurodyta Programa pateikiama praleidus nustatytą terminą, finansavimas atitinkamai Programai įgyvendinti neskiriamas (apie tai raštu informuojant pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atitinkamų dokumentų gavimo Ministerijoje).

14. Aprašo 6 ir 9 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją dėl Programų finansavimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pakeitimo ar papildomų lėšų Programoms įgyvendinti skyrimo nagrinėja ir siūlymus, įvertinusi pareiškėjų atitiktį Sporto įstatymo 19 straipsnyje nustatytiems kriterijams bei pareiškėjų pateiktą informaciją dėl finansavimo apimties, Lietuvos Respbulikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui (toliau – Ministras) teikia Ministro įsakymu iš Ministerijos valstybės tarnautojų sudaryta komisija (toliau – komisija). Komisija į savo posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti nevyriausybinių sporto organizacijų atstovus. Komisijos siūlymai Ministrui yra rekomendacinio pobūdžio. Priimdamas kitokį, nei komisijos siūlomą sprendimą, Ministras turi nurodyti kitokio, nei pasiūlyto komisijos sprendimo motyvus.

15. Komisijos nariais gali būti skiriami Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos valstybės tarnautojai, atliekantys funkcijas fizinio ugdymo ir sporto sričių administravimo, finansų ar teisės srityse ir turintys aukštąjį išsilavinimą. Prieš pradėdami veiklą komisijoje, komisijos nariai pasirašo nešališkumo deklaracijas.

16. Sudarydamas komisiją Ministras ar jo įgaliotos institucijos vadovas iš komisijos narių paskiria pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių.

17. Komisija veikia pagal Ministro patvirtintą darbo reglamentą.

18. Pareiškėjų Aprašo 6 ir 9 punktuose nustatytais terminais pateikti dokumentai turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl Programų finansavimo (atsisakymo finansuoti) priimti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos.

19. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti skyrimo (neskyrimo) priima Ministras. Programai įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų dalis negali sudaryti daugiau nei Pareiškėjo prašoma Programos tinkamų finansuoti išlaidų dalis atėmus šio įsakymo 2 punkte nustatytą nuosavų ar kitų šaltinių lėšų dydį.

20. Apie priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo (neskyrimo) pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, kartu įteikiant jam priimto sprendimo kopiją.

21. Ministerijos interneto svetainėje skelbiami Ministerijai pateikti Aprašo 6.1–6.4 papunkčiuose nurodyti dokumentai ir informacija, nurodyta Sporto įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS PROGRAMOMS

 

22. Valstybės biudžeto lėšos paskirstomos taip:

22.1. 75 proc. valstybės biudžeto lėšų dalis paskirstoma už atitinkamos grupės sporto šakos sportininkų pasiektus rezultatus pagal Aprašo 5 priede pateiktus balus už sportininkų tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose;

22.2. 15 proc. valstybės biudžeto lėšų dalis paskirstoma įvertinus atitinkamos grupės sporto šakos nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujančių unikalių sportininkų skaičių (75 proc. šios sumos skiriama strateginėms sporto šakoms, 25 proc. šios sumos skiriama kitoms, į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms);

22.3. 10 proc. valstybės biudžeto lėšų dalis paskirstoma įvertinus atitinkamos grupės pareiškėjo organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos rezultatus.

23. Pirmiausiai nustatoma valstybės biudžeto lėšų suma, skirtina už kiekvienos iš Aprašo 22 punkte numatytų ir Programoje aprašytų veiklų rezultatus atskirai.

24. Aprašo 22.1 papunktyje nurodyta valstybės biudžeto lėšų dalis paskirstoma taip:

24.1. balų vertės už atitinkamos sporto šakos konkrečiose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose sportininko ar komandiniuose sporto žaidimuose ar individualios sporto šakos komandinėje rungtyje dalyvaujančių ir tam pačiam subjektui (valstybei, sporto organizacijai ar pan.) atstovaujančių sportininkų (toliau – komanda) iškovotą vietą bei tos sporto šakos rungtyje aplenktų sportininkų (komandų) skaičių nustatomos pagal Aprašo 5 priedą;

24.2. vertinami atitinkamos sporto šakos sportininkų (komandų) Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose per paskutinių 4 metų laikotarpį pasiekti rezultatai. Jeigu atitinkamoje sporto šakoje Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos organizuojamos kas 5 metus, tuomet vertinami atitinkamos sporto šakos sportininkų (komandų) Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose per paskutinių 5 metų laikotarpį pasiekti rezultatai;

24.3. jeigu Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos rengiamos kas 4 ar 5 metus, už Aprašo 5 priede nurodytą sportininko (komandos) iškovotą atitinkamą vietą skiriama 100 proc. Aprašo 5 priede nurodyto balo, jeigu kas 2 metus – 75 proc., jeigu kas 1 metus – 40 proc. Jeigu Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos per 4 metus rengiamos tris kartus, už Aprašo 5 priede nurodytą sportininko (komandos) iškovotą atitinkamą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skiriama 52 proc. Aprašo 5 priede nurodyto balo;

24.4. tose sporto šakose, kuriose pasaulio ar Europos čempionatai nevykdomi, o vietoje jų rengiamos tos sporto šakos pasaulio ar Europos taurės varžybos, už šių taurių galutinėje įskaitoje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už atitinkamos sporto šakos pasaulio ar Europos čempionate iškovotą vietą;

24.5. už teniso sporto šakoje organizuojamuose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose, kurias kaip svarbiausias tos amžiaus kategorijos aukšto meistriškumo sporto varžybas yra pripažinusi atitinkamai tarptautinė (pasaulio ar Europos) teniso sporto šakos federacija ir (arba) Profesionalų teniso asociacija,  per atitinkamus kalendorinius metus sportininko (komandos) iškovotą vieną aukščiausią vietą ir aplenktų sportininkų skaičių skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už teniso sporto šakoje organizuojamame atitinkamos amžiaus kategorijos pasaulio ar Europos čempionate (taurės varžybose, jeigu atitinkami čempionatai nevykdomi) sportininko iškovotą atitinkamą vietą ir aplenktų sportininkų skaičių. Balai už šiame papunktyje nurodytose sporto varžybose sportininkų iškovotas vietas skaičiuojami tik tuo atveju, jeigu nėra vykdomi teniso sporto šakos atitinkamos rungties atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų) pasaulio ar Europos čempionatai (taurės varžybos), kuriuose laimėtojas nustatomas tuo pačiu principu kaip ir aukščiausios kategorijos turnyruose;

24.6. jeigu Europos žaidynių metu kartu vyksta ir atitinkamos sporto šakos Europos čempionatas, tai balai už šios sporto šakos sportininkų (komandų) Europos žaidynėse iškovotas vietas ir balai už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių prilyginami už Europos čempionate iškovotas vietas (aplenktus sportininkus (komandas) balams;

24.7. prie gauto balo už atitinkamą Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose (tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų rungtyje) užimtą vietą pridedamas Aprašo 5 priede nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje ir gaunamas bendras balas;

24.8. Aprašo 5 priede nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje gaunamas konkrečioje atitinkamos sporto šakos rungtyje aplenktų sportininkų (komandų) skaičių dauginant iš atitinkamo Aprašo 5 priede nurodyto balo už aplenktą sportininką (komandą) sporto šakos rungtyje. Skaičiuojant, kiek sportininkų (komandų) sportininkas aplenkė, laikoma, kad maksimalus galimų aplenkti sportininkų (komandų) skaičius yra 1 mažesnis nei Aprašo 5 priede atitinkamoms tarptautinėms aukšto meistriškumo sporto varžyboms numatytų vietų, už kurias skiriami balai, skaičius (pvz., olimpinėse žaidynėse maksimalus galimų aplenkti sportininkų (komandų) skaičius yra 35, pasaulio čempionatuose – 31, Europos čempionatuose – 23 ir t. t.);

24.9. Aprašo 5 priede nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje gali sudaryti ne daugiau kaip 30 proc. balo už iškovotą vietą konkrečioje sporto šakos rungtyje vertės. Apskaičiuojant Aprašo 5 priede nurodytų balų už aplenktą sportininką (komandą) sporto šakos rungtyje sumą yra taikomas ir Aprašo 24.3 papunktyje numatytas apribojimas;

24.10. jeigu sportininkas (komanda) tose pačiose į olimpinių žaidynių programą įtrauktos sporto šakos tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose varžėsi keliose rungtyse ir iškovojo kelias Aprašo 5 priede nurodytas vietas, Aprašo 5 priede nurodyti balai už atitinkamas vietas ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje yra susumuojami;

24.11. už komandinių žaidimų ir individualių sporto šakų komandinėse rungtyse pasiektus laimėjimus Aprašo 24.7 papunktyje nurodytas bendras balas dauginamas iš komandos sportininkų skaičiaus;

24.12. jeigu patekti į Aprašo 5 priede nurodytas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas (pagal tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos nustatytas taisykles) nebuvo vykdyta atranka, kurios metu buvo siekiama išpildyti tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos nustatytas sąlygas ir įgyti teisę dalyvauti atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finaliniame etape (toliau – atranka), balai už Aprašo 5 priede nurodytų sporto varžybų atitinkamoje sporto šakos rungtyje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skaičiuojami tik tuomet, jei sporto varžybų sporto šakos rungtyje sportininkas (komanda) aplenkė ne mažiau kaip 30 proc. sportininkų (komandų);

24.13. jeigu į atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinį etapą vyko atranka, tai balai už Aprašo 5 priede nurodytų sporto varžybų atitinkamoje rungtyje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skaičiuojami tik tuomet, jei sportininkas (komanda) atitinkamos sporto šakos tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinio etapo konkrečioje sporto šakos rungtyje aplenkė ne mažiau kaip 10 proc. sportininkų (komandų). Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

24.14. jeigu vyko atranka  į komandinių žaidimų atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinį etapą ir komanda į šį finalinį etapą nepateko, tai skaičiuojami (išskyrus atranką į olimpines žaidynes) balai už atrankos metu iškovotą vietą ir aplenktų komandų skaičių. Nustatant atrankos metu iškovotą vietą vadovaujamasi tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos sprendimais dėl konkrečios komandos atrankoje (įskaitant sporto varžybų finalinį etapą) užimtos vietos;

24.15. jeigu atitinkamose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose (kartu su atranka) dalyvavo mažiau sportininkų (komandų), nei Aprašo 5 priede atitinkamoms sporto varžyboms numatyta vietų, už kurias skiriami balai, tai už sportininko (komandos) vietą numatytas balas proporcingai mažinamas atsižvelgiant į faktinį varžybose (kartu su atranka) dalyvavusių sportininkų (komandų) skaičių. Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

24.16. įvertinant atskirose sporto šakose naudojamo specialaus inventoriaus transportavimo kaštus Aprašo 24.7 papunktyje nurodytas gautas bendras balas dauginamas: pareiškėjams, pateikusiems Programas golfo, fechtavimo, lengvosios atletikos (tik ieties metimo, šuolio su kartimi, septynkovės ir dešimtkovės rungtyse), šaudymo, šaudymo iš lanko, žolės riedulio ar šiuolaikinės penkiakovės sporto šakose – iš koeficiento 1,02, dviračių, biatlono, ledo ritulio, slidinėjimo sporto šakose – iš koeficiento 1,04, irklavimo, baidarių ir kanojų irklavimo ar buriavimo sporto šakose – iš koeficiento 1,05, žirginio sporto šakoje – iš koeficiento 1,10;

24.17. jeigu sporto šakoje vykdomos kelios tos pačios amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų), tačiau skirtingų amžiaus grupių Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tai vertinami tik vyresnės amžiaus grupės atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų) tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose sportininkų (komandų) pasiekti rezultatai, pvz., jeigu vykdomas Europos jaunimo iki 20 m. sunkiosios atletikos čempionatas ir Europos jaunimo iki 23 m. sunkiosios atletikos čempionatas, tai bus vertinami tik antrajame čempionate pasiekti rezultatai (išskyrus Aprašo 24.20 papunktyje numatytus atvejus);

24.18. už iškovotą vietą ir aplenktų komandų skaičių į olimpinių žaidynių programą įtrauktose sporto šakose vykdomuose pasaulio ar Europos komandiniuose čempionatuose, kuriuose šių varžybų nugalėtojas nustatomas komandinės įskaitos principu, skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už atitinkamos sporto šakos į olimpinių žaidynių programą įtrauktų sporto šakų, į olimpinių žaidynių programą neįtrauktų rungčių pasaulio ar Europos čempionatuose iškovotą vietą;

24.19. jeigu atitinkamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų nugalėtojas nustatomas sumuojant kelių tos sporto šakos rungčių rezultatus, tai skaičiuojant balą už sportininko iškovotą vietą ir aplenktų varžovų skaičių vertinama tik sportininko iškovota vieta, nustatyta susumavus atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus, t. y. atskirose rungtyse sportininko pasiekti rezultatai nėra vertinami.

Jeigu atitinkamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų nugalėtojas nustatomas pagal kiekvienos tos sporto šakos rungties rezultatą atskirai ir tose pačiose sporto šakos sporto varžybose nustatoma atskirose rungtyse dalyvavusio sportininko užimta vieta suminėje įskaitoje (pagal atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus), skaičiuojant balą už sportininko tose sporto varžybose pasiektus rezultatus vertinamos tik sportininko iškovotos vietos ir aplenktų varžovų skaičius atskirose rungtyse, tačiau ne suminėje įskaitoje, t. y. sportininko užimta vieta, nustatyta susumavus atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus, nėra vertinama;

24.20. jeigu atitinkamoje sporto šakoje nevykdomos vienos iš amžiaus kategorijų (atitinkamai jaunių arba jaunimo) Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tačiau vykdomos kelios kitos amžiaus kategorijos (atitinkamai jaunių arba jaunimo) skirtingų amžiaus grupių tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tuomet skaičiuojami balai už kitos amžiaus kategorijos (atitinkamai jaunių arba jaunimo) dviejų amžiaus grupių tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose pasiektus rezultatus, pvz., jeigu atitinkamos sporto šakos sportininkai (komandos) dalyvavo Europos čempionate, Europos jaunimo iki 23 m. čempionate ir Europos jaunimo iki 21 m. čempionate, tačiau šioje sporto šakoje nėra vykdomas Europos jaunių čempionatas, tai skiriant balus už sportininkų (komandų) pasiekimus, vertinamos visuose nurodytuose čempionatuose (tarp jų ir abiejų amžiaus grupių jaunimo čempionatuose) sportininkų (komandų) iškovotos vietos ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičius;

24.21. jeigu tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų protokole nurodoma ne konkreti sportininko (komandos) iškovota vieta, o vietų intervalas, tai skaičiuojant balą už sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų varžovų skaičių imamas vietų intervalo vidurkis (jei nustatant vietų intervalo vidurkį gaunamas ne sveikasis skaičius – apvalinama į pareiškėjui naudingesnę pusę);

24.22. dvikovių sporto šakų sportininkams balai už iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų skaičių skiriami, jeigu sportininkas Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose laimėjo ne mažiau kaip vieną kovą. Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

24.23. nustačius kiekvieno iš pareiškėjų Aprašo 22.1 papunktyje nurodytos veiklos Aprašo 24.7 papunktyje numatytą bendrą balą, nustatoma konkrečiai Programai įgyvendinti skirtina valstybės biudžeto lėšų suma: 1 balo už sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose vertę, nustatytą pagal Aprašo 24.24 papunktį, padauginus iš pareiškėjui skirtos balų sumos (prieš tai gautą strateginių sporto šakų balų sumą padauginus iš 1,1);

24.24. vieno balo už sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose vertė nustatoma už sporto šakos sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus, Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo  sporto varžybose numatytą valstybės biudžeto lėšų sumą padalinus iš bendros visų pareiškėjų balų sumos.

25. Apskaičiuojant Aprašo 22.2 papunktyje nurodytos valstybės biudžeto lėšų dalies paskirstymą Programoms įgyvendinti:

25.1. įvertinama pareiškėjų pateikta informacija  apie atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje 2021 m. dalyvavusių atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo, suaugusiųjų) unikalių sportininkų skaičių;

25.2. nustatomas bendras strateginėms sporto šakoms ir atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms tenkantis sportininkų skaičius;

25.3. nustatomas bendras strateginėms sporto šakoms ir atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms tenkantis balas vadovaujantis principu, jog už vieną nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujantį olimpinės sporto šakos į olimpinių žaidynių programą įtrauktos sporto šakos sportininką skiriamas 1 balas, o už vieną nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujantį olimpinės sporto šakos į olimpinių žaidynių programą neįtrauktos rungties sportininką – 0,2 balo;

25.4. skaičiuojamas unikalių nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičius (pvz., jei tas pats asmuo dalyvavo Lietuvos jaunių plaukimo čempionato 100 m plaukimo nugara ir 100 m plaukimo laisvu stiliumi rungtyse ir Lietuvos jaunimo plaukimo čempionato 100 m plaukimo nugara ir 100 m plaukimo laisvu stiliumi rungtyse, tai skaičiuojamas vienas sportininkas).

25.5. apskaičiuojama 1 balo už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių vertė eurais: atitinkamai strateginėms sporto šakoms ir atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms tenkanti valstybės biudžeto lėšų suma padalinama iš šiai grupei nustatytų balų už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių sumos;

25.6. nustatoma už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių konkretaus pareiškėjo Programai skirtina valstybės biudžeto lėšų suma: konkretaus pareiškėjo nurodytas atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičius dauginamas iš Aprašo 26.5 papunktyje nurodyto 1 balo vertės eurais.

26. Apskaičiuojant Aprašo 22.3 papunktyje nurodytos valstybės biudžeto lėšų dalies paskirstymą Programoms:

26.1. įvertinama pareiškėjų pateikta informacija apie jų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus;

26.2. valstybės biudžeto lėšų dalis, numatyta už pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos rezultatus, paskirstoma laikantis Aprašo 2 priede nurodytų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo proporcijų;

26.3. Pareiškėjui skirtina valstybės biudžeto lėšų suma už Aprašo 2 priede nurodyto konkretaus veiklos rodiklio rezultatą apskaičiuojama  konkretaus veiklos rodiklio mato vieneto vertę, nustatytą pagal Aprašo 26.4 papunktį, padauginus iš pareiškėjo nurodyto veiklos rodiklio mato vienetų kiekio;

26.4. Aprašo 26.3 papunktyje nurodyta pareiškėjo veiklos rodiklio mato vieneto vertė nustatoma atitinkamam veiklos rodikliui nurodytą valstybės biudžeto lėšų sumą padalinus iš bendros visų pareiškėjų nurodytos šio veiklos rodiklio mato vienetų kiekio sumos;

26.5. galutinis Programai įgyvendinti už pareiškėjo organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus skirtinos valstybės biudžeto lėšų sumos dydis nustatomas sudėjus pareiškėjui skirtinas valstybės biudžeto lėšų sumas už Aprašo 2 priede nurodytų atskirų veiklos rodiklių rezultatus, apskaičiuotas pagal Aprašo 26.3 papunktį (strateginių sporto šakų federacijų  suma papildomai dauginama iš 1.1).

27. Nustačius atitinkamo pareiškėjo Programai skirtinas valstybės biudžeto lėšų sumas pagal kiekvieną iš Aprašo 23 punkte nurodytų pareiškėjo veiklos sričių, nustatoma bendra atitinkamai Programai skirtina valstybės biudžeto lėšų suma, sudedant pagal Aprašo 24.24, 25.6 ir 26.5 papunkčius Programai įgyvendinti skirtinas valstybės biudžeto lėšų sumas.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IŠLAIDOS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

28. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programai įgyvendinti, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos pareiškėjo, kurio teiktai Programai buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos ir su kuriuo sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – vykdytojas) apskaitoje), atitinkančios išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusias rinkos kainas, pagrįstos faktinį lėšų panaudojimą įrodančiais dokumentais ir numatytos detaliojoje Programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – sąmata).

29.  Programai skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

29.1.  yra pasiekti Programoje ir sutartyje nurodyti Programos tikslai ir rezultatai;

29.2.  lėšos panaudotos tinkamoms Programos išlaidoms apmokėti.

30. Tinkamomis pripažįstamos šios Programos įgyvendinimo išlaidos:

30.1. fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo Programą (toliau – tiesioginiai vykdytojai), ir Programos vykdymo koordinatoriaus (kurie yra įdarbinti vykdytojo) darbo užmokesčiui ir su tuo susiję vykdytojo privalomi mokėti mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta Programos tiesioginio vykdytojo ir Programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje). Tiesioginio vykdytojo ir Programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčiui iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skirta iki 5 MMA per mėnesį dydžio suma;

30.2. transporto išlaidos (degalams, transporto nuomai, transporto nuomos paslaugoms);

30.3. telekomunikacinių paslaugų (ryšių), pašto išlaidos;

30.4. patalpų (tarp jų ir sporto paskirties pastatų arba sporto paskirties inžinerinių statinių), skirtų Programos priemonėms tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros darbai ir paslaugos, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos Programos įgyvendinimo laikotarpiu;

30.5. komandiruočių faktinės išlaidos (vykimo į sporto renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“;

30.6. maitinimo ir (ar) apgyvendinimo paslaugos;

30.7. atlyginimai  (pagal sporto veiklos ar kitų atlygintinų paslaugų sutartis), autoriniai atlyginimai (pagal autorines sutartis);

30.8. neapmokestinamos piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“;

30.9. išlaidos sporto inventoriui ir (ar) įrangai, kurios reikalingos Programai tiesiogiai vykdyti, įsigyti ar nuomoti. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) įsigyjamo sporto inventoriaus ir (ar) įrangos, kurie priskirtini ilgalaikio turto kategorijai, vertės;

30.10. išlaidos aukšto meistriškumo sporto specialistų, atitinkamos sporto šakos teisėjų ir kito sportininkus aptarnaujančiam personalui mokyti, jų kvalifikacijai kelti;

30.11. iki 2 procentų valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudota išlaidoms sporto informacijos sklaidai, Programos vykdymui viešinti (leidinių sporto tematika leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su Programos įgyvendinimu);

30.12. banko ar kitos kredito įstaigos paslaugų mokesčiai, tiesiogiai susiję su Programos vykdymu;

30.13. buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą;

30.14. sporto inventoriaus transportavimo išlaidos;

30.15. kitos, nei nurodytos Aprašo 30.1–30.14 papunkčiuose, išlaidos, susijusios su sporto renginio organizavimu ir dalyvavimu sporto renginiuose. Jeigu organizuojant sporto renginį įsigyjamas daiktas priskirtinas ilgalaikio turto kategorijai, valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų) įsigyjamo daikto vertės su sąlyga, kad ne mažiau kaip 30 procentų pirkinio vertės vykdytojas padengia kitų šaltinių lėšomis;

30.16. iki 1 procento valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudojama narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiams pagal pateiktus oficialius tokių mokesčių sumokėjimą pagrindžiančius tarptautinių organizacijų dokumentus sumokėti;

30.17. sportinės aprangos ir avalynės įsigijimo išlaidos;

30.18. Aprašo 30.1–30.17 papunkčiuose Programos priemonėms vykdyti numatytos išlaidos, kurias vykdytojas patyrė iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo momento (tačiau ne anksčiau kaip iki einamųjų metų liepos 1 dienos) ir buvo įtraukęs į pateiktą Programą. Tokios išlaidos įtraukiamos į trečiojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

31. Vykdytojas privalo naudodamas Programos lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

32. Programos administravimo išlaidoms (buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, ryšių paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 20 procentų nuo Programai skirtų valstybės biudžeto lėšų patirtų išlaidų sumos.

33. Įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai gali skirtis nuo planuotų sąmatoje, tačiau faktinės išlaidos suminėje vienos išlaidų rūšies sąmatos eilutėje negali viršyti planuotų daugiau kaip 10 procentų.

Jeigu įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai bus paskirstyti kitaip, nei planuota sąmatoje, ir viršys šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą dydį, toks lėšų panaudojimas bus laikomas netinkamu.

34. Ministerija turi teisę perskirstyti valstybės biudžeto lėšas, kurios buvo skirtos atitinkamoms Programoms įgyvendinti, tačiau nebuvo išmokėtos, nes toks sprendimas buvo panaikintas arba per nustatytą terminą su pareiškėjais nebuvo sudarytos sutartys, taip pat – kurios buvo vykdytojų sutaupytos ar nepanaudotos dėl kitų priežasčių ir grąžintos Ministerijai, kitoms Programoms finansuoti. Sprendžiant klausimą dėl papildomo finansavimo vykdomoms Programoms įgyvendinti skyrimo ir papildomai skiriamų valstybės biudžeto lėšų dydžio, vadovaujamasi Aprašo IV skyriaus nuostatomis. Šio punkto nuostatos taikomos tiems Pareiškėjams, kurių pateiktoms Programoms įgyvendinti skirta mažiau lėšų, nei prašė Pareiškėjas (atėmus pareiškėjo nuosavų ar kitų šaltinių lėšų sumą). Šiame punkte nurodytos valstybės biudžeto lėšos perskirstomos kasmet lapkričio 1–10 d.

Priėmus sprendimą skirti papildomų lėšų Programai įgyvendinti, vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jo informavimo apie priimtą sprendimą dėl papildomo Programos finansavimo privalo sudaryti su Ministerija susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo. Jeigu vykdytojas atsisako sudaryti susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo ar dėl vykdytojo kaltės praleidžiamas nustatytas terminas susitarimo dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo sudarymui, susitarimas dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo su vykdytoju nesudaromas ir sprendimas dėl papildomų lėšų vykdytojo Programai įgyvendinti skyrimo panaikinamas.

 

VI SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

35. Su pareiškėju, kurio Programai skirtas finansavimas, Ministerija sudaro valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą. Jeigu Pareiškėjas su Ministerija yra sudaręs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį 2022 m. aukšto meistriškumo sporto programai įgyvendinti (pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą), tokiu atveju yra atliekamas šios sutartis pakeitimas.

36. Sutartyje turi būti aptartos šios sąlygos: šalių teisės ir įsipareigojimai, Programos veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, prisidėjimas nuosavomis lėšomis,  atsiskaitymas už Programai skirtas lėšas, netesybos, sutarties keitimo bei nutraukimo sąlygos.

37. Pareiškėjas, kurio pateiktai Programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti valstybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti kopijos jam išsiuntimo ar įteikimo tiesiogiai, privalo pateikti Ministerijai pasirašytos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties du egzempliorius. Ministerija, gavusi pasirašytos sutarties egzempliorius, privalo juos įvertinti ir pasirašyti per 10 darbo dienų nuo šių egzempliorių gavimo dienos.

Jeigu nustatomi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties netikslumai, Ministerija apie tai informuoja pareiškėją, kuris privalo patikslinti sutartį ir iš naujo pateikti du pasirašytus sutarties egzempliorius per 3 darbo dienas nuo Ministerijos informavimo apie valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties netikslumus.

38. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo. Jeigu per šį terminą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nesudaroma ne dėl Ministerijos kaltės, sprendimas skirti lėšų netenka galios.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠAS TVARKA

 

39. Vykdytojas, Programos įgyvendinimo metu ir jai pasibaigus, atsiskaito Ministerijai sutartyje nustatyta tvarka, teikdamas dokumentus:

39.1. Detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo atitinkamo ketvirčio ataskaitas pagal Aprašo 7 priede nurodytą formą iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos;

39.2. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą pagal Aprašo 8 priede nurodytą formą, nurodant nuosavų ir (ar) kitų šaltinių lėšų panaudojimą, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos, tačiau ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų Programai pasibaigus;

39.3. Programos priemonių, kurioms įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, įvykdymo metinę ataskaitą pagal Aprašo 9 priede nurodytą formą iki kitų metų sausio 8 dienos.

40. Vykdytojas pagrindžia išlaidas, pateikdamas prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius, kelionių dokumentus, sutartis ir darbų priėmimo ir perdavimo aktus bei kitus pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas dokumentus. 

41.  Vykdytojas pateikia išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus: banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašus, įrodančius, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

42.  Ministerijai nustačius, kad išlaidos patirtos pažeidžiant teisės aktų ir (ar) sutarties reikalavimus, Ministerija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir netinkamų finansuoti išlaidų dydis grąžinamas Ministerijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos apie sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

 

VIII SKYRIUS

PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

43. Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolė vykdoma pagal Ministro patvirtintą metinį Programų įgyvendinimui skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolės planą (toliau – Kontrolės planas), kuris metų eigoje gali būti tikslinamas.

44. Į Kontrolės planą įtraukiami vykdytojai, kurie finansuojami pagal Aprašo reikalavimus, atsižvelgiant į šiuos prioriteto tvarka išdėstytus atrankos kriterijus:

44.1. vykdytojams vykdant ankstesnes Programas per paskutinius 2 metus buvo nustatyta skirtų lėšų panaudojimo pažeidimų;

44.2. gauta skundų arba visuomenės informavimo priemonėse pateikta informacija apie galimai netinkamą Programos įgyvendinimą;

44.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti vykdytojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

45. Patvirtintas Kontrolės planas ir jo pakeitimai skelbiami Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos interneto svetainėje. Patvirtintame Kontrolės plane nurodomi vykdytojai, kurių veiklą planuojama tikrinti, atsakingi asmenys ir kontrolės atlikimo terminai (ketvirčiais).

46. Apie planuojamą atlikti Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę vietoje vykdytojai informuojami raštu prieš 10 darbo dienų, nurodant, kurio laikotarpio lėšų panaudojimas bus tikrinamas ir kokius dokumentus reikės pateikti.

47. Neplaninis projektų vykdytojų patikrinimas (toliau – neplaninis patikrinimas) atliekamas Ministro motyvuotu sprendimu. Ministro motyvuotame sprendime nurodomi neplaninio patikrinimo motyvai, konkretus vykdytojas, kurio veiklą planuojama tikrinti, neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindas, atsakingi asmenys, pradžios ir pabaigos datos. Neplaninio patikrinimo tikslas – įvertinti faktus ar aplinkybes, dėl kurių buvo inicijuotas neplaninis patikrinimas.

48. Konkretaus vykdytojo kontrolei atlikti skiriami ne mažiau kaip 2 atsakingi asmenys, kuriuos skiria Ministras.

49. Atsakingi asmenys turi teisę reikalauti, kad vykdytojas sudarytų sąlygas atlikti valstybės biudžeto lėšų naudojimo patikrinimus, pateiktų prašomus dokumentus, parodytų objektus, kuriems įsigyti ir pan. išleistos valstybės biudžeto lėšos, suteiktų kitą informaciją, reikalingą kontrolei vykdyti.

50. Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolės vykdymas laikomas baigtu, kai surašoma kontrolės pažyma ir pateikiama Ministrui.

51. Kontrolės pažymoje pateikiama informacija turi būti pagrįsta dokumentais ir kitais faktiniais duomenimis. Nustatyti pažeidimai turi būti įvardijami pateikiant nuorodas į konkrečias teisės aktų ar sutarčių nuostatas. Kontrolės pažymoje turi būti nurodyti Programos ir vykdytojo pavadinimai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties data, numeris ir objektas, Programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų suma,  kontrolės vykdymo data, vieta ir laikas, Programos įgyvendinimo vertinimas (Programai įgyvendinti naudoti ištekliai, išlaidų atitikimas išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusioms rinkos kainoms, Programos išlaidų atitiktis projekto sąmatai, jų realumas, pagrįstumas ir teisėtumas, Programai įgyvendinti skirtų nuosavų ir kitų šaltinių lėšų dydis, atsiskaitymo už skirtų lėšų panaudojimą atitiktis teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, Programos viešinimas, Programos tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo mastas ir kt.), kontrolę vykdančio atsakingo asmens išvados ir pasiūlymai (jei atsakingi asmenys tokių pasiūlymų turi). 

52. Kontrolės pažyma surašoma per 40 kalendorinių dienų nuo pranešimo vykdytojui apie Programoms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę. Vykdytojas informuojamas apie atliktos kontrolės rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kontrolės pažymos pasirašymo, kartu įteikiant jam kontrolės pažymos kopiją.

53. Nuasmenintos Kontrolės pažymos viešai skelbiamos Ministerijos ar jos įgaliotos institucijos interneto svetainėje.

________________________

part_8b8b1ea35d3d4e0dbdeb132266afd0c2_end