herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės Administracijos direktorius

 

Įsakymas

 

dėl joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo

 

2018 m. kovo 12 d. Nr. A-259

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 3 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2005 m. rugsėjo 21 d. įsakymą Nr. A-613 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Aivaras Rudnickas

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. A-259

 

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos

darbo tvarkos taisyklės

 

 

I skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1. Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklės (toliau – taisyklės) taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.

2. Taisyklės reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos valstybės tarnautojų (toliau – tarnautojas) ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto bei kitų finansavimo šaltinių (toliau – darbuotojas), santykius darbe, pareigas, teises, darbo ir poilsio laiką, darbo apmokėjimą, bendrus darbo tvarkos reikalavimus, savivaldybės administracijos darbo organizavimą, darbo drausmę ir kitus klausimus.

3. Šios taisyklės yra privalomos visiems savivaldybės administracijoje dirbantiems tarnautojams ir darbuotojams, neatsižvelgiant į darbo santykių terminus.

 

II SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO, PERKĖLIMO IR ATLEIDIMO TVARKA

 

4. Savivaldybės administracijos direktorius ir direktoriaus pavaduotojas į pareigas priimami ir atleidžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos (toliau – Vietos savivaldos) ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos (toliau – Valstybės tarnybos) įstatymais.

5. Valstybės tarnautojai į pareigas priimami konkurso būdu ir be konkurso Valstybės tarnybos įstatymo ir Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.

6. Darbuotojai į pareigas priimami Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) ir Konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“, nustatyta tvarka. Konkursai organizuojami užimti pareigas, kurių sąrašą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, o kitiems darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, parinkti į pareigas, kurias gali eiti asmenys, turintys tam tikrų gebėjimų, kuriems keliami tam tikri išsilavinimo, fiziniai, sveikatos ar kiti reikalavimai, gali būti rengiamas konkursas arba apklausa, individualus pokalbis, kurį vykdo savivaldybės administracijos direktorius arba žodžiu paveda tai atlikti  skyriaus vedėjui, seniūnui.

7. Priimant į darbą tarnautojas / darbuotojas pateikia dokumentus:

7.1. prašymą priimti į darbą, nurodydamas deklaruotą gyvenamąją vietą, kontaktinę informaciją;

7.2. paso arba asmens tapatybės kortelės kopiją;

7.3. dokumentų apie išsilavinimą kopijas;

7.4. neįgaliojo asmens pažymėjimo kopiją ir išvadą dėl darbo pobūdžio ir sąlygų;

7.5. valstybės tarnybą arba profesinio darbo patirtį patvirtinančius dokumentus;

7.6. vaikų gimimo liudijimų kopijas;

7.7. neįgaliojo vaiko pažymėjimo kopiją (jei šeimoje auga neįgalus vaikas iki 18 m.);

7.8. ištuokos liudijimą (jei vienas augina vaiką iki 14 m.);

7.9. privalomojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą;

7.10. privačių interesų deklaraciją (valstybės tarnautojams).

8. Kanceliarijos skyrius iki darbo pradžios pateikia tarnautojui / darbuotojui informaciją apie darbo sąlygas, kurią sudaro:

8.1. visas darbdavio pavadinimas, kodas, registruotos buveinės adresas;

8.2. darbo funkcijos atlikimo vieta;

8.3. darbo sutarties rūšis (darbuotojams);

8.4. pareigų pavadinimas arba darbo funkcijos apibūdinimas ar aprašymas;

8.5. darbo pradžia;

8.6. numatoma darbo pabaiga (pakaitiniams valstybės tarnautojams arba darbuotojams terminuotos darbo sutarties atveju);

8.7. kasmetinių atostogų trukmė;

8.8. įspėjimo terminas, kai atleidžiama iš valstybės tarnybos ar darbo sutartis nutraukiama darbdavio ar darbuotojo iniciatyva;

8.9. darbo užmokestis ir jo sudedamosios dalys, užmokesčio už darbą mokėjimo terminai ir tvarka;

8.10. nustatyta darbo dienos arba darbo savaitės trukmė.

9. Iki darbo pradžios tarnautoją / darbuotoją, priimamą dirbti savivaldybės administracijoje:

9.1. su savivaldybės administracijos veiklos nuostatais, padalinio veiklos nuostatais, kitais savivaldybės administracijos galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais jo darbą, savivaldybės administracijos vadovais ir kolektyvu supažindina padalinio vadovas, padalinių vadovus – personalą administruojantys specialistai;

9.2. pasirašytinai su darbo tvarkos taisyklėmis, pareigybės aprašymu supažindina personalą administruojantys specialistai.

10. Infrastruktūros skyriaus Ūkio poskyrio vedėjas, seniūnijose – seniūnai instruktuoja priimamus tarnautojus / darbuotojus, pasirašytinai supažindina juos su saugos ir sveikatos vietiniais norminiais teisės aktais, darbuotojų saugos ir sveikatos norminiais teisės aktais.

11. Jeigu valstybės tarnybos ar darbo santykiams tęsiantis darbo sąlygos yra pakeičiamos ar pakeičiami tarnautojo / darbuotojo darbą reglamentuojantys savivaldybės administracijos teisės aktai, tarnautojas / darbuotojas pasirašytinai supažindinamas su jais.

12. Su darbuotoju darbo sutartis, vadovaujantis Darbo kodeksu, sudaroma raštu pagal pavyzdinę darbo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Darbo sutartis įsigalioja darbuotojui pradėjus dirbti.

13. Darbo sutarties būtinosios darbo sąlygos, papildomos darbo sąlygos, nustatytas darbo laiko režimas ir jo rūšis gali būti keičiamos esant raštiškam darbuotojo sutikimui. Apie darbo sutarties sąlygų keitimą darbuotojas informuojamas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas. Darbuotojo atsisakymas dirbti pakeistomis sąlygomis gali būti laikomas priežastimi nutraukti darbo santykius darbdavio iniciatyva be darbuotojo kaltės, vadovaujantis Darbo kodekso 57 straipsnyje nustatyta tvarka. Darbuotojo atsisakymas dirbti už sumažintą darbo užmokestį, nekeičiant kitų darbo sutarties sąlygų, negali būti laikomas teisėta priežastimi nutraukti darbo sutartį.

14. Tarnautojams, pradėjus eiti pareigas valstybės tarnyboje, išduodamas valstybės tarnautojo pažymėjimas, vadovaujantis Valstybės tarnautojo pažymėjimo išdavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu. Tarnautojas, atleidžiamas iš valstybės tarnautojo pareigų, atleidimo dieną grąžina pažymėjimą Kanceliarijos skyriui.

15. Tarnautojų ir darbuotojų visi asmens dokumentai ar jų kopijos saugomi Kanceliarijos skyriuje, medicininės sveikatos knygelės saugomos Infrastruktūros skyriaus Ūkio poskyryje, seniūnijos darbuotojų  – seniūnijose.

16. Tarnautojai ir darbuotojai atleidžiami iš pareigų Valstybės tarnybos įstatymo ir Darbo kodekso nustatyta tvarka.

17. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą atleisti iš pareigų skyriaus, poskyrio vedėją, seniūną, paskutinę darbo dieną atleidžiamasis, dalyvaujant reikalų perdavimo komisijai, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodytam tarnautojui perduoda reikalus: neužbaigtus įgyvendinti teisės aktus, einamuosius darbus ir naudojamą savivaldybės administracijos turtą. Atleidžiamas iš pareigų specialistas jam priskirtą įstaigos turtą, dokumentus privalo perduoti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodytam tarnautojui / darbuotojui. Surašomas reikalų perdavimo ir priėmimo aktas dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai. Aktą pasirašo perdavime dalyvaujantys asmenys. Aktas registruojamas Kanceliarijos skyriuje.

 

III SKYRIUS

DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

18. Tarnautojai ir darbuotojai turi laikytis savivaldybės administracijoje nustatyto darbo laiko režimo pagal fiksuotas darbo valandas ar atskirus grafikus.

19. Į darbo laiką įskaitomas faktiškai dirbtas laikas, tarnybinės komandiruotės, tarnybinės kelionės į kitą vietovę laikas ir kitas laikas, nurodytas Darbo kodekso 111 straipsnyje.

20. Savivaldybės administracijoje nustatyta 40 valandų trukmės 5 darbo dienų savaitė su 2 poilsio dienomis, arba šalys susitaria dėl ne viso savaitės darbo laiko.

21. Savivaldybės administracijos darbo laikas pirmadienį, antradienį, trečiadienį, ketvirtadienį nuo 8 valandos iki 17 valandos, penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pietų pertraukos laikas yra nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių.

22. Darbo sutartyje darbo laiko norma nurodoma darbo valandomis per savaitę, darbo valandomis per dieną ar kitą apskaitinį laikotarpį, nepažeidžiant maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko trukmės reikalavimų.

23. Išimtiniais atvejais, savivaldybės administracijos direktoriaus ir tarnautojo / darbuotojo raštišku susitarimu, darbo pradžios ir pabaigos laikas gali būti keičiamas, paliekant nustatytą darbo laiko trukmę.

24. Tarnautojams / darbuotojams dėl darbo organizavimo ypatumų savivaldybės administracijos direktorius gali nustatyti kitą darbo laiką, atitinkantį darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus.

25.  Švenčių dienų, išvardytų Darbo kodekso 123 straipsnyje,  išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda, išskyrus pagal sutrumpintą darbo laiko normą dirbančius darbuotojus.

26. Darbo laiko apskaita tvarkoma savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos darbo laiko apskaitos žiniaraštyje.

27. Tiesioginis vadovas turi teisę išleisti tarnautoją / darbuotoją jo raštišku prašymu esant svarbioms priežastims iš darbo ne ilgiau kaip iki darbo dienos pabaigos. Darbo laiko apskaitos žiniaraštyje žymimos tą dieną dirbtos darbo valandos. Už ne visą darbo dieną mokama proporcingai dirbtam laikui.

28. Tarnautojas / darbuotojas, pateikęs raštišką prašymą tiesioginiam vadovui ir gavęs jo sutikimą, turi teisę iki vienos darbo dienos išvykti į sveikatos priežiūros įstaigą ir valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą. Už šį laiką tarnautojui mokamas nustatytas darbo užmokestis. Prašymai registruojami savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriuje. Tiesioginiam vadovui pareikalavus turi būti pateiktas išvykimą pateisinantis dokumentas.

29. Skyrių vadovai savo išvykimą iš darbo ilgesniam kaip pusės valandos laikui privalo užregistruoti žurnale, esančiame savivaldybės administracijos direktoriaus priimamajame, ir ant kabineto durų prisegti informacinį raštelį apie išvykimo ir numatomo grįžimo laiką. Kiti tarnautojai / darbuotojai – savo išvykimą suderinti su padalinio vadovu ir ant kabineto durų prisegti informacinį raštelį apie išvykimo ir numatomo grįžimo laiką.

30. Tarnautojai ir darbuotojai, negalintys laiku atvykti į darbą arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami asmeniškai telefonu ar elektroniniu paštu arba per kitus asmenis turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis.

31. Tarnautojų kasmetinių atostogų trukmė skaičiuojama Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Darbuotojams kasmetinės atostogos suteikiamos Darbo kodekso ir kodekso įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo metai, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos, prasideda nuo pirmos darbo dienos.

32. Tarnautojams suteikiamos ne mažiau kaip dvidešimt aštuonių kalendorinių dienų, darbuotojams ne mažiau kaip dvidešimt darbo dienų kasmetinės atostogos. Darbuotojams, kurių darbo dienų per savaitę skaičius yra mažesnis nei penkios, suteikiamos ne trumpesnės kaip keturių savaičių trukmės atostogos.

33. Tarnautojai ir darbuotojai turi teisę į visas kitas tikslines ir pailgintas ar papildomas atostogas Valstybės tarnybos įstatymo, Darbo kodekso ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Už pirmuosius darbo metus visos kasmetinės atostogos suteikiamos išdirbus bent pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičiaus. Už antruosius ir paskesnius darbo metus kasmetinės atostogos suteikiamos bet kuriuo darbo metų laiku. Nesuėjus šešiems nepertraukiamojo darbo mėnesiams, tarnautojo / darbuotojo prašymu kasmetinės atostogos suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka. Nepanaudotos kasmetinės atostogos suteikiamos laikantis darbo metų eiliškumo.

35. Administracijos direktoriaus ir tarnautojo / darbuotojo susitarimu atostogos gali būti suteiktos dalimis, kurių viena (nebūtinai pirma) tarnautojams negali būti trumpesnė kaip dvylika kalendorinių dienų, darbuotojams – dešimt darbo dienų, o jeigu darbo dienų per savaitę skaičius yra mažesnis nei penkios, viena atostogų dalis negali būti trumpesnė kaip dvi savaitės. Teisė pasinaudoti dalimi kasmetinių atostogų atsiranda, kai darbuotojas įgauna teisę į bent vienos darbo dienos trukmės atostogas. Tarnautojų kasmetinės atostogos negali būti skaidomos dalimis taip, kad tarp dviejų dalių būtų poilsio dienos.

36. Kasmetinės minimaliosios, pailgintos ir papildomos atostogos suteikiamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tarnautojo / darbuotojo raštišku prašymu, suderinus su tiesioginiu vadovu, pagal metų pradžioje sudarytą ir savivaldybės administracijos direktoriaus suderintą padalinio kasmetinių atostogų suteikimo eilę. Tokia eilė sudaroma kasmet metų pradžioje laikotarpiui nuo kovo 1 d. iki kitų metų vasario 28 (29) d.

37. Atostoginiai už kasmetinių atostogų laiką išmokami ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną prieš kasmetinių atostogų pradžią. Atostoginiai už atostogų dalį, viršijančią dvidešimt darbo dienų ar keturių savaičių (jeigu darbo dienų per savaitę skaičius yra mažesnis nei penkios) trukmę, darbuotojui mokami atostogų metu darbo užmokesčio mokėjimo tvarka ir iki nustatytų terminų. Darbuotojo prašymu, suteikus kasmetines atostogas, atostoginiai gali būti mokami įprasta darbo užmokesčio mokėjimo tvarka.

38. Prašymas dėl kasmetinių atostogų Kanceliarijos skyriui pateikiamas ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki atostogų pradžios. Pateikus prašymą vėliau, atostoginiai gali būti išmokami nesilaikant 37 punkte nurodytų terminų.

39. Kasmetinės atostogos perkeliamos ir pratęsiamos Darbo kodekso nustatytais atvejais.

40. Mokymosi atostogoms suteikti turi būti pateiktas prašymas, suderintas su tiesioginiu vadovu, ir švietimo įstaigos pažyma apie egzaminų, įskaitų, kitų užsiėmimų datą. Tarnautojams ir darbuotojams, siekiantiems įgyti išsilavinimą ar tam tikrą kvalifikaciją, susijusią su atliekamomis funkcijomis, mokama pusė jo vidutinio darbo užmokesčio.

41. Tarnautojams nemokamos atostogos:

41.1. iki 3 mėnesių dėl šeimyninių aplinkybių ar kitų aplinkybių gali būti suteikiamos savivaldybės administracijos direktoriaus ir tarnautojo susitarimu;

41.2. dėl dalyvavimo Lietuvos Respublikos Seimo narių, Lietuvos Respublikos Prezidento ar savivaldybių tarybų rinkimuose suteikiamos įstatymų nustatyta tvarka.

42. Darbuotojams nemokamos atostogos suteikiamos dėl priežasčių, nurodytų Darbo kodekso 137 straipsnyje, arba savivaldybės administracijos direktoriaus sutikimu dėl kitų svarbių priežasčių.

43. Nemokamos atostogos suteikiamos tarnautojo / darbuotojo raštišku prašymu su nurodyta priežastimi. Prašymas turi būti suderintas su tiesioginiu vadovu.

44. Tarnautojai ir darbuotojai, auginantys neįgalų vaiką iki 18 m. arba du ar tris ir daugiau vaikų iki 12 m., prašymą dėl papildomų poilsio dienų suteikimo turi pateikti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas.

45. Tarnautojams ir darbuotojams, auginantiems vaiką iki 14 m., kuris mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ar pagrindinio ugdymo programas, ir neturintiems teisės į papildomas poilsio dienas, suteikiama ne mažiau kaip pusė darbo dienos laisvo nuo darbo laiko pirmąją mokslo metų dieną, žodžiu suderinus su tiesioginiu vadovu, ir mokamas darbuotojo vidutinis darbo užmokestis.

46. Darbo dienos metu darbuotojo prašymu ir administracijos direktoriaus sutikimu gali būti suteikiamas nemokamas laisvas laikas darbuotojo asmeniniams poreikiams tenkinti arba gali būti susitarta dėl darbo laiko perkėlimo į kitą tos pačios dienos laiką arba į kitą darbo dieną, nepažeidžiant maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko reikalavimų bei nustatytos savaitės darbo laiko trukmės:

46.1. Tarnautojo ar darbuotojo pateiktas prašymas dėl nemokamo laisvo laiko suteikimo, perkeliant darbo laiką į kitą tos pačios dienos laiką, suderintas su tiesioginiu vadovu ir savivaldybės administracijos direktoriumi, registruojamas Kanceliarijos skyriuje.

46.2. Jei dėl nemokamo laisvo laiko suteikimo dienos darbo laikas trumpesnis ar ilgesnis nei 8 darbo valandos (tuo atveju laikas, viršijantis 8 darbo valandas, nelaikomas viršvalandiniu laiku), rengiamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas.

 

IV SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

47. Tarnybine komandiruote laikomas tarnautojo / darbuotojo išvykimas ne trumpiau kaip vienai darbo dienai iš nuolatinės darbo vietos savivaldybės administracijos direktoriaus siuntimu atlikti darbo funkcijų, vykdyti tarnybinio pavedimo ar tobulinti kvalifikacijos.

48. Dėl vykimo į tarnybinę komandiruotę per dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) „Kontora“ savivaldybės administracijos direktoriui teikiamas savivaldybės administracijos padalinio vadovo pasirašytas tarnybinis pranešimas, kuriame nurodomos tarnautojo / darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, komandiruotės trukmė, tikslas, vietovė, kvalifikacijos kėlimo kaina (jei vykstama į mokamą kvalifikacijos kėlimo renginį), komandiruotės išlaidos, kurias prašoma apmokėti.

49. Siuntimas į komandiruotę, išskyrus siuntimą į komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje, įforminamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomos siunčiamo tarnautojo / darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, komandiruotės trukmė, tikslas, vietovė, komandiruotės išlaidos, kurias apmokės savivaldybės administracija. Siuntimas į komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas savivaldybės administracijos direktoriaus rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas dėl išvykimo iš darbo vietos suderintas.

50. Kai tarnautojas / darbuotojas siunčiamas į komandiruotę Lietuvos Respublikos teritorijoje ilgiau nei vieną darbo dieną, jam mokami dienpinigiai už įsakyme nurodytą darbo laiką – 15 procentų patvirtinto bazinės socialinės išmokos dydžio.

51. Darbuotojui, vykstančiam į komandiruotę užsienyje, dienpinigiai skaičiuojami vadovaujantis Maksimalių dienpinigių dydžių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 523 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.

52. Kai komandiruotė į užsienį trunka vieną darbo dieną, tarnautojui / darbuotojui mokama iki 50 procentų dienpinigių, apskaičiuotų pagal tai valstybei nustatytus dydžius, o jeigu tą pačią dieną vykstama į kelias valstybes, už tą dieną mokamas dienpinigių, apskaičiuotų pagal toms valstybėms nustatytus dydžius, vidurkis.

53. Kai tarnautojas / darbuotojas siunčiamas į komandiruotę į užsienį ilgiau nei vieną darbo dieną, jam mokama iki 100 procentų toje valstybėje nustatyto dydžio dienpinigių, o jeigu toje valstybėje jam mokami dienpinigiai ar kitos piniginės išmokos – iki 30 procentų toje valstybėje nustatyto dydžio dienpinigių.

54. Jeigu komandiruotė vyko po darbo dienos valandų, poilsio ar švenčių dieną, tarnautojas / darbuotojas turi teisę pateikti prašymą dėl tokios pačios trukmės poilsio pirmą darbo dieną po kelionės arba šis poilsio laikas pridedamas prie kasmetinių atostogų laiko, paliekant už šį poilsio laiką darbuotojo darbo užmokestį. Kompensavimas už komandiruotės laiką poilsio metu įforminamas direktoriaus įsakymu.

55. Kitos komandiruotės išlaidos (gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, transporto išlaidos ir kt.) apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (2014 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1433 redakcija).

56. Už tarnybines komandiruotes atsiskaitoma savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

DARBO UŽMOKESTIS

 

57. Tarnautojų darbo užmokesčio sąlygas reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, darbuotojų – Darbo kodeksas ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymas, Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistema (1 priedas).

58. Priimamiems į darbą tarnautojams pareigybės kategorija nurodoma įsakyme dėl priėmimo, darbuotojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, jo keitimas sulygstamas darbuotojo darbo sutartyje. Apie priedų, priemokų, premijų, vienkartinių išmokų skyrimą tarnautojas / darbuotojas informuojamas pasirašytinai ar per DVS „Kontora“ . Tokiu atveju parašas, jog darbuotojas supažindintas su teisės aktu, nereikalingas.

59. Darbo užmokestis mokamas du kartus per mėnesį: atlyginimas iki 9 d., avansas iki 24 d. Darbo užmokestis gali būti mokamas ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį, esant raštiškam tarnautojo ar darbuotojo prašymui. Pinigai pervedami į vieną asmeninę darbuotojo sąskaitą nurodytame banke. Atsiskaitymo lapeliai apie priskaičiuotą ir išmokėtą mėnesio darbo užmokestį pateikiami elektroniniu paštu.

60. Savivaldybės administracijos skyrių, poskyrių, seniūnijų darbuotojams, neturintiems prieigos prie elektroninio pašto, informaciją, siunčiamą per DVS „Kontora“, atspausdina skyrių, poskyrių vedėjai ir seniūnai.

61. Už darbą poilsio ir švenčių dienomis (ne pagal grafiką) mokamas dvigubas darbo užmokestis, už darbą naktį ir viršvalandinį darbą mokamas pusantro darbo užmokesčio dydžio užmokestis. Už viršvalandinį darbą poilsio dieną ar viršvalandinį darbą naktį mokamas dvigubas darbo užmokestis, o už viršvalandinį darbą švenčių dieną – du su puse darbo užmokesčio dydžio užmokestis. Tarnautojo / darbuotojo prašymu darbo poilsio ar švenčių dienomis laikas ar viršvalandinis darbo laikas, padaugintas iš šiame punkte nustatyto atitinkamo dydžio, gali būti pridedamas prie kasmetinių atostogų laiko.

62. Išskaitos iš darbo užmokesčio gali būti daromos tik Lietuvos Respublikos darbo kodekso ar kitų įstatymų nustatyta tvarka šiais atvejais:

62.1. grąžinti perduotoms ir darbuotojo nepanaudotoms pagal paskirtį savivaldybės administracijos pinigų sumoms;

62.2. grąžinti sumoms, permokėtoms dėl skaičiavimo klaidų;

62.3. atlyginti žalai, kurią darbuotojas dėl savo kaltės padarė savivaldybės administracijai;

62.4. išieškoti atostoginiams už suteiktas atostogas, viršijančias įgytą teisę į visos trukmės ar dalies kasmetines atostogas, darbo sutartį nutraukus darbuotojo iniciatyva be svarbių priežasčių (Darbo kodekso 55 straipsnis) arba dėl darbuotojo kaltės darbdavio iniciatyva (Darbo kodekso 58 straipsnis).

63. Išskaita iš darbo užmokesčio padaroma ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo tos dienos, kai nustatomas išskaitos pagrindas.

64. Duomenys apie tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokestį teikiami ir skelbiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PASKATINIMAI, APDOVANOJIMAI IR MATERIALINĖ PARAMA

 

65. Tarnautojai ir darbuotojai gali būti skatinami ir apdovanojami:

65.1. Savivaldybės mero padėka;

65.2. vardine dovana, kuri gali būti skiriama už labai gerą tarnybinės veiklos vykdymą, profesijų dienų, įstatymų nustatytų švenčių dienų, darbuotojų asmeninių jubiliejų ir sukakčių progomis ar atleidus darbuotoją iš pareigų dėl amžiaus ar valstybės tarnybos pratęsimo termino pabaigos. Vardinės dovanos vertė gali siekti iki 580 Eur. Vardinė dovana apmokama iš savivaldybės administracijos lėšų. Vardinės dovanos išrinkimą bei su ja susijusių dokumentų parengimą organizuoja Kanceliarijos skyrius, suderinęs su darbuotojo tiesioginiu vadovu;

65.3. tarnautojams gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos vadovaujantis Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167;

65.4. darbuotojams gali būti skiriamos premijos Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistemoje nurodytais atvejais.

66. Tarnautojams ir darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, šeimos narių (sutuoktinio, vaiko (įvaikio), motinos (įmotės), tėvo (įtėvio), brolio (įbrolio), sesers (įseserės), taip pat išlaikytinių, kurių globėju ar rūpintoju yra paskirtas tarnautojas ar darbuotojas, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra tarnautojo ar darbuotojo rašytinis prašymas ir pateikti tai patvirtinantys dokumentai, gali būti skiriama iki 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa iš savivaldybės administracijos lėšų.

67. Tarnautojams ir darbuotojams savivaldybės mero padėka skiriama savivaldybės mero potvarkiu, kitos apdovanojimo bei skatinimo priemonės bei materialinė pašalpa skiriama savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

 

VII SKYRIUS

TARNYBINĖ IR DRAUSMINĖ ATSAKOMYBĖ

 

68. Tarnautojui už tarnybinius nusižengimus gali būti skiriama viena iš šių tarnybinių nuobaudų: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas ar atleidimas iš pareigų. Tarnybinės nuobaudos skiriamos Valstybės tarnybos įstatymo ir Tarnybinių nuobaudų skyrimo valstybės tarnautojams taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 977, nustatyta tvarka.

69. Darbuotojas, kuris dėl savo kalto veikimo ar neveikimo padaro pareigų, kurios nustatytos darbo teisės normose ar darbo sutartyje, pažeidimą gali būti atleidžiamas iš darbo be įspėjimo ir nemokant išeitinių išmokų.

70. Priežastis nutraukti darbo sutartį gali būti:

70.1. šiurkštus darbo pareigų pažeidimas;

70.2. per paskutinius 12 mėnesių darbuotojo padarytas antras toks pat darbo pareigų pažeidimas.

71. Šiurkščiu darbo pareigų pažeidimu gali būti laikoma:

71.1. neatvykimas į darbą visą darbo dieną be pateisinamos priežasties ir apie tai nepranešus tiesioginiam vadovui;

71.2. pasirodymas neblaiviam ar apsvaigusiam nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų darbo metu darbo vietoje, išskyrus atvejus, kai tokį apsvaigimą sukėlė profesinių pareigų vykdymas;

71.3. atsisakymas tikrintis sveikatą, kai toks tikrinimas pagal darbo teisės normas privalomas arba kai darbdavys, esant tam tikriems neaiškumams, papildomai siunčia tikrintis sveikatos;

71.4. priekabiavimas dėl lyties ar seksualinis priekabiavimas, diskriminacinio pobūdžio veiksmai ar garbės ir orumo įžeidimas kitų darbuotojų atžvilgiu darbo metu ar darbo vietoje;

71.5. tyčia padaryta turtinė žala darbdaviui ar bandymas tyčia padaryti jam turtinės žalos;

71.6. darbo metu ar darbo vietoje padaryta nusikaltimo požymių turinti veika;

71.7. kiti pažeidimai, kuriais šiurkščiai pažeidžiamos darbuotojo darbo pareigos.

72. Savivaldybės administracijos direktorius sprendimą nutraukti darbo sutartį priima, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

PAGRINDINĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS, TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS, BENDRIEJI DARBO TVARKOS REIKALAVIMAI

 

73. Pagrindinės savivaldybės administracijos pareigos:

73.1. laikytis įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės tarnybą, darbą, darbuotojų saugą ir sveikatą, rūpintis personalo poreikiais;

73.2. užtikrinti saugias ir sveikas darbo sąlygas;

73.3. įrengti darbo vietas, atitinkančias darbo saugos ir sveikatos reikalavimus;

73.4. rūpintis personalo kvalifikacijos kėlimu ir mokymu.

74. Pagrindinės savivaldybės administracijos teisės:

74.1. reikalauti, kad tarnautojai / darbuotojai vykdytų pareigas ir laikytųsi darbo bei tarnybinės drausmės;

74.2. įstatymų nustatyta tvarka skatinti tarnautojus / darbuotojus, skirti drausmines ar tarnybines nuobaudas.

75. Tarnautojai ir darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja savivaldybės administraciją.

76. Pagrindines savivaldybės administracijos tarnautojų teises ir pareigas nustato Valstybės tarnybos įstatymas, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklės ir kiti teisės aktai.

77. Pagrindines savivaldybės administracijos darbuotojų teises ir pareigas nustato Darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.

78. Savivaldybės administracijos tarnautojai ir darbuotojai turi teisę:

78.1. reikalauti tinkamų ir saugių darbo sąlygų;

78.2. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą bei darbo sutartimi sulygtą darbo užmokestį;

78.3. kelti kvalifikaciją savivaldybės biudžeto ar mokymus organizuojančios įstaigos lėšomis pagal pareigybės aprašyme nustatytus kvalifikacinius reikalavimus;

78.4. gauti įstatymų nustatytas atostogas;

78.5. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariais, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariais, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

78.6. teikti savivaldybės administracijos direktoriui tarnybinius pranešimus ar kitą informaciją;

78.7. atsisakyti vykdyti užduotį ar pavedimą, jeigu, jo nuomone, duota užduotis prieštarauja teisės aktams:

78.7.1. apie tai pranešti savivaldybės administracijos direktoriui ir vykdyti duotą pavedimą tik tuo atveju, jei savivaldybės administracijos direktorius vykdyti užduotį reikalauja raštu, išskyrus, kai tokio pavedimo vykdymas reikštų baudžiamąją veiką ar administracinės teisės pažeidimą;

78.7.2. ne vėliau kaip per dvi darbo dienas pateikti tiesioginiam vadovui motyvuotą pranešimą, kad nesutinka su užduotimi ar pavedimu.

79. Savivaldybės administracijos tarnautojai / darbuotojai privalo:

79.1. atvykti į darbą ir išvykti iš darbo nustatytu laiku, apie neatvykimą ar vėlavimą nedelsdami informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti neatvykimo ar vėlavimo priežastis. Jeigu tarnautojai / darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys;

79.2. pasikeitus asmens duomenims, pakeitę ar įgiję naują asmens dokumentą, apie tai nedelsdami informuoti personalą administruojančius specialistus, pateikti dokumento kopiją;

79.3. grįžę iš mokymų per 3 darbo dienas personalą administruojantiems specialistams pristatyti gauto mokymų pažymėjimo kopiją, VATIS Savitarnos posistemėje per 5 darbo dienas nuo elektroninio pranešimo gavimo užpildyti pateiktą klausimyną apie mokymų kokybę;

79.4. tinkamai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir pareigas, laiku atlikti pavedamas užduotis;

79.5. vykdydami pareigas laikytis subordinacijos.

80. Savivaldybės administracijos vadovaujančiais darbuotojais / administracijos pareigūnais laikomi:

administracijos direktorius;

administracijos direktoriaus pavaduotojas;

skyriaus vedėjas;

poskyrio vedėjas;

seniūnas.

81. Savivaldybės administracijoje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, tarnautojai ir darbuotojai turi elgtis pagarbiai vieni su kitais, aptarnaujamais ir kitais asmenimis.

82. Tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo metu būti neblaiviems (blaivus – 0,00 promilės) ar apsvaigusiems nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų. Esant požymiams įtarti, jog tarnautojas ar darbuotojas darbe yra neblaivus ar apsvaigęs, vykdomos Nušalinimo nuo darbo dėl neblaivumo (girtumo) ar apsvaigimo nuo psichiką veikiančių medžiagų metodinės rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V-132, nurodytos procedūros.

83. Tarnautojai ir darbuotojai neturi laikyti jokių asmeninių maisto produktų ir gėrimų matomoje vietoje piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo vietose ir vartoti maisto produktų ar gėrimų piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo metu.

84. Tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik tarnautojui ar darbuotojui esant.

85. Tarnautojai ir darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, transportą, elektros energiją ir kitą materialųjį savivaldybės administracijos turtą, tinkamai prižiūrėti savo darbo vietą (kabinetą), inventorių, baigę darbą ar išvykdami iš darbo vietos privalo išjungti elektrą, kompiuterinę įrangą, uždaryti langus, užrakinti kabineto duris.

86. Tarnautojai ir darbuotojai turi būti tvarkingos išvaizdos, jų apranga – švari, dalykinio stiliaus. Jeigu tarnautojo / darbuotojo apranga ar išvaizda neatitinka šio punkto reikalavimų, savivaldybės administracijos direktorius įpareigoja tarnautoją / darbuotoją ateityje rengtis ir tvarkytis tinkamai.

87. Tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu savivaldybės administracijai arba jos reprezentavimu, penktadieniais gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.

88. Tarnautojams ir darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius, rūkyti kabinetuose, bendrojo naudojimo patalpose, tarnybiniame transporte, viešosiose vietose, išskyrus tam numatytas vietas.

89. Tarnautojams ir darbuotojams draudžiama laikyti necenzūrinio arba žeminančio asmens garbę ir orumą turinio informaciją darbo vietoje.

90. Tarnautojai ir darbuotojai darbo metu nešiojasi korteles, kuriose užrašyta pareigos ir asmens vardas, pavardė.

91. Tarnautojai ir darbuotojai savo darbo vietose aprūpinami fiksuotojo ryšio telefonais. Sprendimus dėl judriojo telefono ryšio tarnautojams ir darbuotojams skyrimo ir apmokėjimo už jį priima savivaldybės administracijos direktorius.

92. Administracinio pastato duris darbo dieną atrakina savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus darbininkas 7 valandą, užrakina valytojos iki 20 valandos. Poilsio ir švenčių dienomis durys laikomos užrakintos. Tarnautojai ir darbuotojai, turintys administracinio pastato durų raktą ir apsaugos kodą, turi teisę įeiti į pastatą ne darbo metu. Įėjimą ir išėjimą privaloma užregistruoti Atvykusių ir išvykusių darbuotojų registre, esančiame savivaldybės administracinio pastato pirmo aukšto koridoriuje.

 

IX SKYRIUS

KOMUNIKACIJA, INFORMACIJOS TEIKIMAS, DARBUOTOJŲ INFORMAVIMAS, NEDISKRIMINAVIMAS, ASMENS DUOMENŲ APSAUGA, ŠEIMINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMAS

 

93. Savivaldybės administracija ir tarnautojai / darbuotojai įgyvendinti savo teises ir vykdyti pareigas privalo sąžiningai, bendradarbiaudami, nepiktnaudžiaudami teise.

94. Savivaldybės administracija ir tarnautojai / darbuotojai privalo vengti interesų konflikto ir siekti bendros gerovės, darbo santykių darnios plėtros ir abiejų šalių teisėtų interesų gynimo.

95. Savivaldybės administracija ir tarnautojai / darbuotojai privalo vieni kitiems laiku pranešti bet kokias aplinkybes, galinčias reikšmingai paveikti sutarties sudarymą, vykdymą ir nutraukimą. Informacija turi būti teisinga ir pateikiama iki šiose taisyklėse nustatytų terminų.

96. Tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenų tvarkymą ir teisinę apsaugą reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbuotojų asmens duomenų tvarkymo ir saugojimo politika (2 priedas).

97. Tarnautojo / darbuotojo ir savivaldybės administracijos vienų kitiems perduodami dokumentai (vietiniai teisės aktai, taisyklės, nuostatai, pranešimai, įspėjimai, prašymai, sutikimai, paaiškinimai ir pan.) turi būti pateikiami per DVS „Kontora“ arba raštu (jei nėra galimybės perduoti per DVS „Kontora“). Dokumentų ir informacijos tinkamu pateikimu raštu laikomi ir tie atvejai, kada duomenys perduodami įprastai naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu paštu, mobiliaisiais įrenginiais ir kt.) su sąlyga, kad asmeniniai dokumentai būtų su asmens parašu skenuoti, kad būtų įmanoma nustatyti informacijos turinį, jos pateikėją, pateikimo faktą ir laiką, taip pat sudarytos galimybės ją išsaugoti. Jei kyla abejonių dėl dokumento ar informacijos tikrumo, bet kuri šalis gali paprašyti pateikti dokumentą ar informaciją raštu.

98. Darbuotojai su įstaigoje galiojančiais vietinio pobūdžio teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymais supažindinami per DVS „Kontora“ arba išsiunčiant teisės aktą ar reikiamą informaciją elektroniniu formatu. Susipažinimas per DVS „Kontora“ ar atsakymas elektroniniu formatu prilyginami raštiškam susipažinimui, jei teisės akte nenurodyta kitaip.

99. Darbuotojai privalo tarnybinį elektroninį paštą tikrinti ne rečiau kaip kartą per 1 darbo dieną, atsakyti trumpa žinute į pranešimą. Jei per 2 darbo dienas (išskyrus atostogų, ligos ar ilgesnės kaip vienos dienos komandiruotės laiką) darbuotojas niekaip nereaguoja į elektroninį pranešimą, laikoma, kad darbuotojas yra supažindintas su teisės aktu ar kita informacija ir yra atsakingas už vykdymą.

100. Už darbuotojų, neturinčių prieigos prie elektroninio pašto, supažindinimą su atsiųstais teisės aktais ar kita informacija atsakingi padalinių vadovai.

101. Savivaldybės administracija privalo gerbti darbuotojo teisę į privatų gyvenimą, užtikrinti darbuotojo asmens duomenų apsaugą, drausdama pateikti darbuotojo asmens duomenis tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus.

102. Savivaldybės administracija įgyvendina lygių galimybių politiką (3 priedas), kuri nustato lygių galimybių principus ir jų įgyvendinimo savivaldybės administracijoje sąlygas bei tvarką.

103. Vaizdo stebėjimas ir garso įrašymas darbo vietoje gali būti vykdomas, kai dėl darbo specifikos būtina užtikrinti viešumą, asmenų, turto ar visuomenės saugumą, ir kitais atvejais, išskyrus atvejus, kai tiesiogiai siekiama kontroliuoti darbo kokybę ir mastą. Apie vaizdo stebėjimo ir garso įrašymą konkrečioje darbo vietoje informuojama vaizdiniu žymeniu matomoje vietoje.

104. Savivaldybės administracijos direktorius privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus, ir darbuotojo pateikti prašymai, susiję su šeiminių įsipareigojimų vykdymu, per 5 darbo dienas apsvarstomi ir į juos motyvuotai atsakoma raštu. Padėdamas darbuotojui vykdyti šeiminius įsipareigojimus savivaldybės administracijos direktorius vertina darbuotojo atliekamą darbą ir elgesį, siekdamas praktiškai ir visapusiškai įgyvendinti darbo ir šeimos darnos principą.

 

X SKYRIUS

TURTINIAI IR NETURTINIAI INTERESAI, ŽALOS ATLYGINIMAS

 

105. Savivaldybės administracija privalo sudaryti darbuotojui sąlygas darbo funkcijai atlikti ir suteikti darbuotojui reikalingas darbo priemones ar turtą.

106. Darbuotojams pareigoms vykdyti darbo priemonės, turtas perduodamas pagal aktą.

107. Darbuotojas privalo saugoti savivaldybės administracijos turtinius ir neturtinius interesus, naudotis perduotomis darbo priemonėmis, turtu, taip pat lėšomis pagal jų tikslinę paskirtį ir taupiai.

108. Tarnautojai ir darbuotojai atlygina savo darbo pareigų pažeidimu dėl jo kaltės padarytą turtinę žalą, taip pat ir neturtinę žalą atlikus patikrinimą ir savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl:

108.1. turto netekimo ar jo vertės sumažėjimo, sugadinimo, medžiagų pereikvojimo, savo kabinete esančių materialinių vertybių sugadinimo, praradimo ar kitokio dingimo;

108.2. nustatytų limitų (stacionarių ir mobiliųjų telefonų pokalbių) viršijimo;

108.3. baudų ir kompensacinių išmokų, kurias savivaldybės administracija turėjo sumokėti dėl tarnautojo / darbuotojo kaltės;

108.4. išlaidų, susidariusių dėl sugadintų daiktų, netinkamo materialinių vertybių saugojimo, netinkamos materialinių ar piniginių vertybių apskaitos ar dėl to, kad nesiėmė priemonių užkirsti kelią materialinėms ar piniginėms vertybėms grobti;

108.5. kitokių darbo tvarkos taisyklių, pareigybės aprašymo ar kitų instrukcijų pažeidimo.

109. Tarnautojai ir darbuotojai teisės aktų numatyta tvarka privalo atlyginti visą žalą kai:

109.1. žala padaryta tyčia;

109.2. žala padaryta jo veikla, turinčia nusikaltimo požymių;

109.3. žala padaryta neblaivaus ar apsvaigusio nuo narkotinių, toksinių ar psichotropinių medžiagų darbuotojo;

109.4. žala padaryta pažeidus pareigą saugoti konfidencialią informaciją.

110. Tarnautojų ir darbuotojų darbdaviui atlygintinos žalos dydis ir jos išieškojimo tvarka nustatoma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

 

XI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ SAUGA IR SVEIKATA

 

111. Savivaldybės administracija privalo:

111.1. užtikrinti visų darbuotojų normalią, saugią ir sveiką darbo aplinką, kurioje darbuotojas ar jų grupė nepatirtų priešiškų, neetiškų, žeminančių, agresyvių, įžeidžiančių veiksmų, kuriais kėsinamasi į atskiro darbuotojo ar jų grupės garbę ir orumą, fizinį ar psichologinį asmens neliečiamumą ar kuriais siekiama darbuotoją ar jų grupę įbauginti ar sumenkinti;

111.2. imtis visų būtinų priemonių psichologinio smurto darbo aplinkoje prevencijai užtikrinti ir pagalbai asmenims, patyrusiems psichologinį smurtą darbo aplinkoje, suteikti;

111.3. organizuoti ir vykdyti saugų darbą, įrengti tinkamas, saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, nustatytas Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatyme, kituose norminiuose teisės aktuose;

111.4. teisės aktų nustatyta tvarka atlikti darbo vietų profesinės rizikos vertinimą, aprūpinti darbuotojus saugos priemonėmis, kurių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

112. Prie pavojingų darbų priskiriamos atliekamos funkcijos, dirbant šiose pareigose:

112.1. Vaiko teisių apsaugos skyriaus darbuotojų;

112.2. seniūnijų socialinio darbo specialistų.

113. Darbuotojų saugos ir sveikatos priemonės finansuojamos savivaldybės administracijos lėšomis.

114. Darbuotojas turi teisę atsisakyti dirbti, jeigu yra pavojus jo saugai ir sveikatai, taip pat dirbti tuos darbus, kuriuos saugiai atlikti nėra apmokytas. Pagrįstas darbuotojo atsisakymas dirbti negali būti laikomas jo darbo pažeidimu.

115. Darbuotojas privalo pasitikrinti sveikatą prieš įsidarbindamas, o dirbdamas – tikrintis periodiškai pagal darbuotojų sveikatos pasitikrinimo grafiką. Už darbuotojų sveikatos pasitikrinimą laiku atsakingas Infrastruktūros skyriaus Ūkio poskyrio vedėjas.

116. Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti darbuotojų saugos ir sveikatos vietiniai norminiai teisės aktai ir kiti teisės aktai, susiję su darbuotojų sveikata ir sauga, yra privalomi vykdyti visiems.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

117. Taisyklės, jų pakeitimai, papildymai įsigalioja juos patvirtinus savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, prieš tai informavus Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tarybą ir pasikonsultavus su ja.

118. Tarnautojai ir darbuotojai yra atsakingi už taisyklių nuostatų vykdymą, o už jų netinkamą vykdymą ar nevykdymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_____________________________

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių

1 priedas

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO SISTEMA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas), darbo apmokėjimo sistema (toliau – sistema) nustato darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus, pastoviosios dalies padidinimo iki 100 procentų kriterijus, kintamosios dalies, priemokų bei premijų mokėjimo sąlygas ir tvarką. 

2. Sistema parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu (toliau – Darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymas).

3.Savivaldybės administracijos pareigybių lygiai:

3.1. A2 lygis – sudėtinga veikla, reikalaujanti plačių tam tikros srities žinių, problemų analitinio įvertinimo ir apibendrinimo arba veikla, susijusi su informacijos apdorojimu, analize ir valdymu. Pareigybei būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu.

3.2. B lygis – veikla, reikalaujanti tam tikros srities žinių ir susijusi su duomenų, dokumentų, informacijos tvarkymu. Pareigybei būtinas ne žemesnis kaip aukštesnysis išsilavinimas ar specialusis vidurinis išsilavinimas, įgytas iki 1995 metų.

3.3. C lygis – veikla, reikalaujanti tam tikros srities žinių ir susijusi su ūkiniais ir techniniais darbais. Pareigybei būtinas ne žemesnis kaip vidurinis išsilavinimas ir (ar) įgyta profesinė kvalifikacija.

3.4. D lygis – veikla, susijusi su ūkiniais ir techniniais darbais, kuriai nereikalingas išsilavinimas ar profesinė kvalifikacija – nekvalifikuotas darbas. Pareigybei išsilavinimo ar profesinės kvalifikacijos reikalavimai netaikomi.

4.Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu tvirtina savivaldybės administracijos pareigybių sąrašą, kuriame nustatomas kiekvienos pareigybės lygis ir pastoviosios dalies koeficientai, atsižvelgiant į profesinio darbo patirtį.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJŲ PAREIGINĖS ALGOS NUSTATYMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

5.  Savivaldybės administracijos darbuotojų, išskyrus darbuotojų, kurių pareigybės priskiriamos D lygiui, pareiginę algą sudaro pastovioji ir kintamoji dalys arba pastovioji dalis.

6.  Darbuotojams, kurių pareigybės priskiriamos D lygiui (toliau – darbininkai), pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma minimaliosios mėnesinės algos dydžio.

7.  Pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pareiginės algos koeficientais pagal šios sistemos priedą. Pareiginės algos koeficiento vienetas yra lygus pareiginės algos baziniam dydžiui, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas. Pareiginės algos pastovioji dalis apskaičiuojama pareiginės algos koeficientą dauginant iš pareiginės algos bazinio dydžio.

8.  Pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma atsižvelgiant į šiuos kriterijus: pareigybės lygį, veiklos sudėtingumą, funkcijų pobūdį ir įvairovę, darbo krūvį, atsakomybės ir savarankiškumo lygį, profesinio darbo patirtį. Profesinio darbo patirtis apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytas tam tikros profesijos ar specialybės darbas arba vykdomos pareigybės aprašyme nustatytos analogiškos funkcijos.

9.  Pastoviosios dalies koeficientas gali būti didinamas iki 100 procentų papildomai įvertinus savivaldybės administracijos darbuotojo aukštą kvalifikacinę kategoriją, nustatytą pagal tam tikrai darbuotojų kategorijai keliamus kvalifikacinius reikalavimus, ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytą atskirų profesijų trūkumą Lietuvos Respublikos darbo rinkoje, atsižvelgiant į savivaldybės administracijai skirtas lėšas darbo užmokesčiui.

10.     Pareiginės algos kintamoji dalis gali būti nustatyta savivaldybės administracijos darbuotojo priėmimo į darbą metu, atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius, tačiau ne didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip vieneriems metams.

11.     Įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą labai gerai, skiriama pareiginės algos kintamoji dalis nuo 20 iki 50 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip vieneriems metams.

12.     Įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą gerai skiriama kintamoji dalis nuo 5 iki 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip vieneriems metams.

13.     Įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą nepatenkinamai, nustatomas 10 procentų mažesnis pastoviosios dalies koeficientas, tačiau ne mažesnis, negu Darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 3 ir 4 prieduose tai pareigybei pagal profesinę darbo patirtį numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.

14. Darbininkams pareiginės algos kintamoji dalis nenustatoma.

 

III SKYRIUS

PRIEMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

15.     Savivaldybės administracijos darbuotojams (tarp jų ir darbininkams) priemokos už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės ar už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme ir suformuluotų raštu vykdymą, gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

16.     Priemokos nustatomos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, esant tiesioginio vadovo raštiškam prašymui.

17.     Pasikeitus aplinkybėms, dėl kurių buvo nustatyta priemoka, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priemokos dydis ir (ar) mokėjimo terminas gali būti pakeistas arba mokėjimas nutrauktas.

18.     Savivaldybės administracijos darbuotojams (tarp jų ir darbininkams) priemoka gali būti mokama ne ilgiau kaip vienerius metus.

19.     Savivaldybės administracijos darbuotojo priemokų ir pareiginės algos kintamosios dalies suma negali viršyti 60 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio.

 

IV SKYRIUS

PREMIJŲ MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

20. Savivaldybės administracijos darbuotojams (tarp jų ir darbininkams) ne daugiau kaip vieną kartą per metus gali būti skiriamos premijos, atlikus vienkartines ypač svarbias įstaigos veiklai užduotis. Taip pat savivaldybės administracijos darbuotojams ne daugiau kaip vieną kartą per metus gali būti skiriamos premijos, įvertinus labai gerai savivaldybės administracijos darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą. Premijos negali viršyti savivaldybės administracijos darbuotojui (tarp jų ir darbininkui) nustatytos pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio. Premijos skiriamos neviršijant savivaldybės administracijai darbo užmokesčiui skirtų lėšų.

21. Premija negali būti skiriama darbuotojui (tarp jų ir darbininkui), kuriam nėra pasibaigęs drausminės nuobaudos galiojimo terminas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Savivaldybės administracijos darbuotojo (tarp jų ir darbininko) pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir įrašoma darbo sutartyje.

23. Savivaldybės administracijos darbuotojo kintamosios dalies dydis (procentas nuo pastoviosios dalies) nustatomas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir įrašomas darbo sutartyje.

 

________________________

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistemos

priedas

 

Pareigybės lygis

Pastoviosios dalies koeficientai

pareiginės algos baziniais dydžiais

Profesinio darbo patirtis metais

Iki 2

Nuo daugiau kaip 2 iki 5

Nuo daugiau kaip 5 iki 10

Daugiau kaip 10

A2

3,5–6,5

3,68–6,83

3,85–7,15

4,03–7,48

B

3,3–5,5

3,47–5,78

3,63–6,05

3,80–6,33

C

3,2–4,5

3,26–4,73

3,41–4,95

3,57–5,18

D

MMA

MMA

MMA

MMA

 

__________________________

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos

darbo tvarkos taisyklių

2 priedas

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJŲ ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO IR SAUGOJIMO POLITIKA IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Joniškio rajono savivaldybės administracijos darbuotojų asmens duomenų tvarkymo ir saugojimo politikos (toliau – Politika) nustatymo tikslas – reglamentuoti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojas) asmens duomenų tvarkymą ir teisinę apsaugą Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijoje, nustatyti darbuotojų asmens duomenų rinkimo, naudojimo ir saugojimo principus, darbuotojų asmens duomenų tvarkymo tikslus ir priemones, teisės į privatų gyvenimą įgyvendinimo ypatumus, užtikrinant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, laikymąsi ir įgyvendinimą.

2.  Šios Politikos paskirtis – numatyti pagrindines darbuotojų asmens duomenų tvarkymo, duomenų subjekto teisių įgyvendinimo technines ir duomenų saugos organizacines priemones.

3.  Šia Politika privalo vadovautis visi savivaldybės administracijoje dirbantys darbuotojai, kurie tvarko savivaldybės administracijoje esančius darbuotojų asmens duomenis arba eidami savo pareigas juos sužino.

4.  Politikoje vartojama sąvoka duomenų valdytojas – Joniškio rajono savivaldybės administracija.

5Kitos Politikoje vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Darbo kodekse ir kituose asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

6.  Politika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

 

II SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO PRINCIPAI

 

7.  Darbuotojai, atlikdami savo pareigas ir tvarkydami darbuotojų asmens duomenis, privalo laikytis šių asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos principų:

7.1.    asmens duomenys renkami tik teisės aktų nustatytais ir teisėtais tikslais ir tvarkomi su šiais tikslais suderintais būdais;

7.2.    asmens duomenys renkami ir tvarkomi laikantis tikslingumo ir proporcingumo principų. Nereikalaujama iš duomenų subjektų pateikti tų duomenų, kurie nėra reikalingi. Nekaupiami ir netvarkomi pertekliniai duomenys;

7.3.    asmens duomenys tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai;

7.4.    tvarkomi tikslūs ir, jei reikia dėl asmens duomenų tvarkymo, atnaujinti asmens duomenys;

7.5.    asmens duomenys saugomi tokia forma, kad duomenų subjektų tapatybę būtų galima nustatyti ne ilgiau, negu to reikia pasiekti tiems tikslams, dėl kurių šie duomenys buvo surinkti ir tvarkomi.

8.    Darbuotojų asmens duomenys savivaldybės administracijoje renkami juos gaunant tiesiogiai iš duomenų subjekto, oficialiai užklausiant reikalingą informaciją tvarkančių ir turinčių teisę ją teikti subjektų bei teisės aktų pagrindu prisijungiant prie atskirus duomenis kaupiančių duomenų bazių, registrų ir (ar) informacinių sistemų.

9.    Darbuotojai, pasikeitus jų asmens duomenims, nedelsdami informuoja apie tai Kanceliarijos skyrių.

10.  Darbuotojų asmens duomenys saugomi ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Kai asmens duomenų nebereikia tvarkyti, jie yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti archyvui.

11.  Savivaldybės administracija užtikrina, kad visa reikalinga informacija duomenų subjektui būtų pateikiama aiškiai ir suprantamai.

12.  Darbuotojams draudžiama tvarkyti su darbo reikmėmis nesusijusius (perteklinius) darbuotojo asmens duomenis, taip pat pateikti darbuotojo asmens duomenis tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus. Teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka savivaldybės administracija gali teikti jos tvarkomus darbuotojų asmens duomenis tretiesiems asmenims.

13.  Asmens duomenys tvarkomi ir teikiami kitoms institucijoms vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu bei kitais teisės aktais.

14.  Darbuotojų asmens duomenų apsauga nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo užtikrinama įgyvendinant tinkamas organizacines ir technines priemones.

15.  Darbuotojų asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos principų laikymąsi užtikrina savivaldybės administracijos direktorius, imdamasis tinkamų organizacinių priemonių (įsakymai, nurodymai, rekomendacijos).

16Savivaldybės administracija gerbia darbuotojo teisę į privatų gyvenimą ir bendravimo slaptumą.

17Savivaldybės administracijos suteiktas ir (ar) dėl darbo tikslų, bet darbuotojo vardu, sukurtas tarnybines paskyras, suteiktą inventorių, priemones ar įrankius darbuotojas privalo naudoti tik siekdamas darbo tikslų bei darbo metu netvarkyti asmeninių klausimų.

 

III SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ASMENS DUOMENŲ RINKIMO IR TVARKYMO TIKSLAI

 

18.          Darbuotojų asmens duomenys yra tvarkomi šiais tikslais:

18.1.       įforminti valstybės tarnautojų priėmimą, darbuotojų darbo sutartims sudaryti, joms vykdyti ir įtraukti į apskaitą;

18.2.       tinkamai vykdyti savivaldybės administracijos, kaip darbdavio, pareigas, nustatytas teisės aktuose;

18.3.       tinkamai komunikacijai su darbuotojais ne darbo metu palaikyti;

18.4.       tinkamoms darbo sąlygoms užtikrinti.

19.  Siekiant įforminti valstybės tarnautojų priėmimą, sudaryti, vykdyti ir įtraukti į apskaitą darbuotojų darbo sutartis, yra tvarkomi vardai ir pavardės, asmens kodai, asmens dokumentų numeriai, gyvenamosios vietos adresai, kontaktai, banko sąskaitų, į kurias yra pervedamas darbo užmokestis, numeriai (darbuotojo sutikimu).

20.  Siekiant tinkamai vykdyti savivaldybės administracijos, kaip darbdavio, pareigas, nustatytas teisės aktuose, yra tvarkoma darbuotojų informacija apie darbuotojų neįgalumą, šeiminę padėtį.

21.  Siekiant tinkamai komunikuoti su darbuotojais ne darbo metu, darbuotojų sutikimu yra tvarkomi darbuotojų gyvenamosios vietos adresai, asmeniniai telefono numeriai, asmeniniai elektroninio pašto adresai.

22Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo netikrina prisijungimo prie darbuotojo asmeninių paskyrų, tačiau, įtaręs pažeidimą, vadovaudamasis teisės aktais ir nepažeisdamas darbuotojo teisės į privatumą, raštu iš anksto informavęs darbuotoją, gali fiksuoti ir kontroliuoti patį prisijungimo prie asmeninių paskyrų ar nedarbinės veiklos faktą, atlikdamas naudojamų prietaisų ir programų išklotinių tikrinimo procedūras, kad nustatytų faktus ir įvertinų, ar darbuotojas nepažeidžia pareigų. Netikrinamas darbuotojo asmeninės informacijos rinkimas, neatliekama susirašinėjimo turinio peržiūra, skelbimas ar bet koks kitas naudojimas. Nerenkama informacija apie darbuotojo buvimo vietą ne darbo metu, nekaupiama socialiniuose tinkluose esanti informacija apie savivaldybės administracijos darbuotoją.

23.  Siekdama užtikrinti tinkamas darbo sąlygas, savivaldybės administracija darbuotojo sutikimu tvarko informaciją, susijusią su darbuotojo sveikatos būkle, kuri tiesiogiai daro įtaką darbuotojo darbo funkcijoms teisės aktų nustatyta tvarka atlikti.

 

IV SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS IR SAUGOJIMAS

 

24.  Darbuotojų asmens duomenis turi teisę tvarkyti tik tie asmenys, kuriems jie yra būtini funkcijoms vykdyti, ir tik tuomet, kai tai yra būtina savivaldybės administracijos tikslams pasiekti.

25Darbuotojų asmens duomenys, kurie yra dokumentų (sutartys, įsakymai, prašymai ir kt.) tekstuose, yra saugomi iki Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu, nurodytų terminų.

26Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos, Kanceliarijos skyrių darbuotojai tvarko tokius duomenų subjektų asmens duomenis: asmens vardas ir pavardė, gimimo data, asmens kodas, pilietybė, gyvenamoji vieta, darbovietės pavadinimas ir pareigos, šeiminė padėtis, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numeris, socialinio draudimo pažymėjimo numeris, asmeninės banko sąskaitos numeris (darbuotojui pateikus), valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris, išsilavinimo, darbo stažo duomenys, ypatingi asmens duomenys – informaciją apie teistumą, sveikatą, kai kuriuos kitus asmeniui būdingus fizinio, fiziologinio, psichologinio, ekonominio ar socialinio pobūdžio duomenis. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai tvarko tokius padalinių darbuotojų asmens duomenis: darbuotojo vardas, pavardė, gimimo data, adresas, darbo stažo duomenys, informacija apie sveikatą, asmeniniai telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai.

27.  Duomenų subjektų asmens duomenys saugomi asmens bylose bei savivaldybės administracijos tvarkomose duomenų bazėse.

28.  Pretendentų į valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigas asmens duomenys savivaldybės administracijoje saugomi tiek laiko, kiek pagal įstatymus ar kitus teisės aktus turi būti saugomi dokumentai ar bylos, kuriuose šie duomenys yra nurodyti.

29.  Personalo, finansų, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės bylos, taip pat kitos archyvinės bylos ir atitinkamos elektroninės bylos, keičiantis dokumentus ir bylas tvarkantiems darbuotojams ar jų įgaliojimams, perduodamos naujai priimtam ar įgaliotam asmeniui perdavimo ir priėmimo aktu.

 

V SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ SUBJEKTO TEISĖS

 

30.  Savivaldybės administracijos padalinių darbuotojai, tvarkantys darbuotojų asmens duomenis, užtikrina, kad darbuotojų, kaip duomenų subjektų, teisės būtų užtikrintos, tinkamai įgyvendinamos ir visa informacija būtų pateikiama tinkamai, laiku ir darbuotojams priimtina forma.

31.  Darbuotojas turi teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi kai kurie jo asmens duomenys. Toks nesutikimas gali būti išreikštas asmeniui patogiu būdu. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą nutraukti asmens duomenų tvarkymą, nedelsdama nutraukia tokį tvarkymą, nebent tai prieštarauja teisės aktų reikalavimams, ir apie tai informuoja darbuotoją.

32.  Duomenų subjektas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi teisę neatlygintinai susipažinti su savivaldybės administracijoje esančiais jo duomenimis bei gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie jo asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi ir kam teikiami. Savivaldybės administracija, gavusi duomenų subjekto prašymą, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo duomenų subjekto prašymo gavimo dienos raštu pateikia prašomus duomenis arba nurodo atsisakymo tenkinti tokį prašymą priežastis.

33.  Jei duomenų subjektas, susipažinęs su savo asmens duomenimis, nustato, kad jie yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, kreipiasi į savivaldybės administraciją (raštu, žodžiu ar kitokia jam patogia ir administracijai priimtina forma). Atsakingi savivaldybės administracijos darbuotojai privalo asmens duomenis patikrinti ir nedelsdami ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius asmens duomenis ir (ar) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą.

34.  Duomenų subjektas gali skųsti savivaldybės administracijos, kaip duomenų valdytojo, veiksmus (neveikimą) Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per 3 mėnesius nuo atsakymo gavimo dienos arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kada baigiasi šios Politikos 32 punkte nustatytas terminas pateikti atsakymą.

 

VI SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ SAUGUMO UŽTIKRINIMO PRIEMONĖS

 

35.  Prieigos prie darbuotojų asmens duomenų teisės ir įgaliojimai tvarkyti asmens duomenis suteikiami, naikinami ir keičiami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

36.  Savivaldybės administracija įgyvendina organizacines ir technines priemones, skirtas apsaugoti asmens duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Savivaldybės administracijoje taikomos asmens duomenų apsaugos priemonės, nurodytos Asmens duomenų tvarkymo ir saugojimo tvarkos įgyvendinimo priemonių sąraše (priedas).

37.  Nustačius asmens duomenų saugumo pažeidimų, savivaldybės administracija juos šalina nedelsdama.

38.  Darbuotojai ar kiti atsakingi asmenys, jeigu jiems yra suteikta teisė tvarkyti darbuotojų asmens duomenis, laikosi konfidencialumo principo ir laiko paslaptyje bet kokią su asmens duomenimis susijusią informaciją, su kuria jie susipažino vykdydami savo pareigas, nebent tokia informacija būtų vieša pagal galiojančių įstatymų ar kitų teisės aktų nuostatas. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja taip pat ir perėjus dirbti į kitas pareigas, pasibaigus darbo santykiams.

39.  Asmens duomenų tvarkymo funkcijas vykdantys ir su savivaldybės administracijos tvarkomais asmens duomenimis galintys susipažinti darbuotojai supažindinami su šia Politika ir taip įsipareigoja saugoti asmens duomenų paslaptį, jei šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai.

40Duomenų subjektų dokumentai bei jų kopijos, finansavimo, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės, archyvinės ar kitos bylos, kuriose yra asmens duomenų, saugomos rakinamose patalpose esančiose spintose, savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemos kompiuterinėse bylose. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, neturi būti laikomi visiems prieinamoje matomoje vietoje. Dokumentų kopijos, kuriose nurodomi darbuotojų asmens duomenys, turi būti sunaikintos taip, kad šių dokumentų nebūtų galima atkurti ir atpažinti jų turinio. Asmens duomenų tvarkymo funkcijas vykdantys darbuotojai privalo vengti nereikalingų kopijų darymo.

41.  Saugoti archyve parengtos savivaldybės administracijos darbuotojų asmens bylos saugomos teisės aktų nustatyta tvarka. Šie duomenys tretiesiems asmenims susipažinti teikiami tik tais atvejais, kai tą leidžia įstatymai ir kiti teisės aktai, ar tik savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu.

42.  Savivaldybės administracijos darbuotojai, kurių kompiuteriuose saugomi asmens duomenys arba iš kurių kompiuterių galima patekti į vietinio tinklo sritis, kuriose yra saugomi asmens duomenys, privalo naudoti slaptažodžius, kurių naudojimą reglamentuoja savivaldybės administracijos informacinės saugos dokumentai. Slaptažodžiai turi būti keičiami periodiškai ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius, taip pat susidarius tam tikroms aplinkybėms (pasikeitus darbuotojui, iškilus įsilaužimo grėsmei, kilus įtarimui, kad slaptažodis tapo žinomas tretiesiems asmenims, ir pan.). Paliekant darbo vietą, būtina išjungti kompiuterio paskyrą. Šiuose kompiuteriuose rekomenduojama naudoti ekrano užsklandą su slaptažodžiu.

43.  Savivaldybės administracijos darbuotojų kompiuteriuose esančios kompiuterinės bylos, kuriose kaupiami asmens duomenys, negali būti prieinamos kitų kompiuterių naudotojams.

44.  Kompiuteriuose turi būti nuolat atnaujinama antivirusinė programa.

45.  Administracijos interneto svetainė turi būti sukurta taip, kad maksimaliai apribotų galimybes viešai veikiančioms interneto paieškos sistemoms bei paieškos variklių robotams kopijuoti savivaldybės administracijos svetainėje esančią informaciją, taip pat neleistų šioms sistemoms ir robotams surasti anksčiau skelbtos, bet iš savivaldybės administracijos interneto svetainės jau pašalintos informacijos kopijų.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46.  Ši Politika atnaujinama esant poreikiui arba pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems asmens duomenų tvarkymą.

47.  Darbuotojai šia Politika privalo vadovautis atlikdami savo darbo funkcijas.

48.  Savivaldybės administracija turi teisę pakeisti šią Politiką. Su pakeitimais darbuotojai supažindinami elektroninėmis priemonėmis.

49.  Savivaldybės administracijos darbuotojams, tvarkantiems asmens duomenis, už šios Politikos ar kitų teisės aktų nuostatų pažeidimus gali būti taikoma teisminė atsakomybė.

50Darbuotojo asmens duomenų teisinę apsaugą ir teisės į privatų gyvenimą įgyvendinimo ypatumus nustato ir kitos darbo teisės normos. Savivaldybės administracijos darbuotojo duomenims ir jų apsaugai taikomos bendros asmens duomenų apsaugos ir privatumo nuostatos.

 

________________________

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos

darbuotojų asmens duomenų tvarkymo

ir saugojimo politikos ir jos

įgyvendinimo priemonių

priedas

 

 

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO IR SAUGOJIMO POLITIKOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ SĄRAŠAS

 

 

Eil. Nr.

Asmens duomenų tvarkymo ir saugojimo rizika

Priemonės

1.  

Neteisėta fizinė prieiga prie kompiuterinės įrangos

Patalpos rakinamos

2.  

Įrengta patalpų signalizacijos sistema

3.  

Veikia asmenų įėjimo į patalpas kontrolės sistema (fizinė arba elektroninė)

4.  

Neteisėti programinės įrangos vartotojai

Nustatyta vartotojų prisijungimo tvarka

5.  

Nustatyta slaptažodžių sudarymo ir atnaujinimo tvarka

6.  

Valdoma vartotojų teisė naudotis programine įranga

7.  

Neteisėtas vartotojų prisijungimas prie tinklo

Vidinis tinklas apsaugotas ugniasienėmis

8.  

Kontroliuojamas darbuotojų prisijungimas prie vidinio tinklo

9.  

Kontroliuojamas trečiųjų šalių vartotojų prisijungimas

10.

Vagystė

Apribota fizinė prieiga prie tarnybinių stočių

11.

Apribota programinė prieiga prie duomenų

12.

Šifruojami saugomi duomenys

13.

Programinės įrangos klaidos

Naudojama sertifikuota programinė įranga

14.

Programinė įranga atnaujinama laikantis nustatytos tvarkos

15.

Piktavališkos programos

Tarnybinėse stotyse įdiegtos antivirusinės programos

16.

Darbo stotyse įdiegtos antivirusinės programos

17.

Darbuotojai supažindinti su tvarka, kaip elgtis piktavališkų programų antplūdžio atveju

18.

Neteisėtos programinės įrangos naudojimas

Naudojama tik teisėta programinė įranga

19.

Nuolat atliekama darbo stotyse naudojamos programinės įrangos kontrolė

20.

Darbuotojams nesuteiktos teisės patiems diegti programinę įrangą

21.

Vartotojų klaidos

Darbuotojai mokomi dirbti su programine įranga

22.

Daromos atsarginės duomenų kopijos

23.

Duomenų perdavimo tinklo įrangos gedimai

Įranga prižiūrima pagal gamintojo rekomendacijas

24.

Priežiūrą ir gedimų šalinimą atlieka kvalifikuoti specialistai

25.

Stebima duomenų perdavimo tinklo būklė

26.

Kompiuterių techninės įrangos gedimai

Įranga prižiūrima pagal gamintojo rekomendacijas

27.

Priežiūrą ir gedimų šalinimą atlieka kvalifikuoti specialistai

28.

Svarbiausios kompiuterinės įrangos techninė būklė nuolat stebima

29.

Užliejimas vandeniu

Tinkamai suplanuotos ir įrengtos svarbiausios kompiuterinės įrangos laikymo patalpos

30.

Patalpose yra ugnies gesintuvų

31.

Ugnis

Patalpose įrengti dūmų ir karščio davikliai

32.

Temperatūros ir drėgmės pokyčiai

Tarnybinių stočių patalpose įrengta kondicionavimo sistema

33.

Nuolat stebimi temperatūros ir drėgmės pokyčiai

34.

Kondicionavimo įranga prižiūrima pagal gamintojo reikalavimus

35.

Stichinė nelaimė

Parengtas veiklos atkūrimo planas

36.

Elektros srovės tiekimo sutrikimai

Svarbiausiai kompiuterinei įrangai skirti nenutrūkstamo maitinimo šaltiniai (UPS)

37.

Stebima elektros srovės tiekimo būklė

38.

Maitinimo ir ryšio linijų gedimai

Kabeliai yra izoliaciniuose vamzdžiuose

39.

Elektros ir duomenų kabeliai saugiai atskirti

 

 

–––––––––––––––––––––

 

Joniškio rajono savivaldybės administracijos

darbo tvarkos taisyklių

3 priedas

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKA

 

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės administracijos lygių galimybių politika (toliau – Politika) nustato lygių galimybių principus ir jų įgyvendinimo savivaldybės administracijoje sąlygas bei tvarką.

2. Savivaldybės administracija laikosi Politikos, priimdama tarnautojus ir darbuotojus į darbą, darbo santykių galiojimo ir jų nutraukimo metu, imdamasi priemonių užtikrinti, kad konkretiems asmenims nebūtų suteiktos geresnės ar blogesnės sąlygos, jei tai nesusiję su atliekamo darbo kokybe, kvalifikacija ar kitomis dalykinėmis savybėmis.

 

II SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI

 

3. Visiems tarnautojams / darbuotojams suteikiamos vienodos galimybės darbo metu. Įdarbinimas ar įdarbinimo eiga yra nustatomi tik pagal asmens dalykines savybes ir kriterijus, susijusius su darbu einant pareigas. Visais atvejais pagrindinis dėmesys skiriamas sugebėjimui gerai atlikti darbą.

4. Savivaldybės administracija organizuoja darbą taip, kad kiekvienas tarnautojas / darbuotojas jaustųsi gerbiamas ir galėtų panaudoti savo gebėjimus.

5. Kiekvienas tarnautojas / darbuotojas turi teisę dirbti tokioje aplinkoje, kurioje būtų skatinama pagarba kiekvieno asmens orumui.

6. Visiems tarnautojams / darbuotojams yra suteikiamos galimybės mokytis, ugdyti savo gebėjimus ir siekti profesinės pažangos.

7. Visiems tarnautojams / darbuotojams užtikrinamos vienodos darbo sąlygos, galimybė kelti kvalifikaciją, siekti profesinio mokymo, persikvalifikuoti, įgyti praktinio darbo patirties, neatsižvelgiant į darbuotojų lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją.

8. Savivaldybės administracija ir tarnautojai / darbuotojai privalo laikytis šio Aprašo, kad būtų užtikrintos lygios galimybės ir išvengta diskriminacijos. Tarnautojai / darbuotojai neturi diskriminuoti ar gąsdinti kitų darbuotojų, priekabiauti prie jų, tyčiotis iš jų dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos, o šie neturi jų persekioti.

9. Savivaldybės administracija imasi priemonių ir užtikrina, kad neįgaliesiems būtų sudarytos sąlygos gauti darbą, dirbti, siekti karjeros arba mokytis, įskaitant tinkamą patalpų pritaikymą, jeigu dėl tokių priemonių nebus neproporcingai apsunkinamos savivaldybės administracijos pareigos.

 

III SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR ATLEIDIMAS

 

10. Savivaldybės administracija pritaria tarnautojų / darbuotojų įvairovei ir siekia užtikrinti, kad su visais joje siekiančiais dirbti pretendentais būtų elgiamasi sąžiningai ir kad jie į darbą būtų priimami remiantis sugebėjimais ir kvalifikacija.

11. Priėmimo į darbą metu siekiama atrinkti pačius tinkamiausius pareigoms tarnautojus / darbuotojus atsižvelgiant į jų patirtį ir kvalifikaciją.

12. Bendrieji ir specialieji reikalavimai kiekvienai pareigybei aiškiai nustatomi pareigybių aprašymuose.

13. Skelbimai apie laisvas darbo vietas rengiami vadovaujantis teisės aktais ir taip, kad jie nebūtų suteikiantys galimybę dalyvauti atrankoje dėl laisvos darbo vietos tik tam tikros lyties, rasės, tautybės, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos kandidatams.

14. Tarnautojų / darbuotojų atranka paremta laisvomis darbo vietomis, tinkamumu ir gebėjimu atlikti darbą; informacija, gauta iš kandidatų, siejama tik su kvalifikacija, susijusia su konkrečiai pareigybei keliamais reikalavimais.

15. Visi klausimai, užduodami kandidatams į laisvas darbo vietas, turi būti susiję su atrankos kriterijais. Negalima užduoti jokių klausimų apie kandidato lytį, amžių, lytinę orientaciją, socialinę padėtį, neįgalumą, rasę ar etninę priklausomybę, religiją, įsitikinimus ar tikėjimą, daryti prielaidų apie kandidato vaidmenį namuose ir šeimoje tiek, kiek tai tiesiogiai nesusiję su Valstybės tarnybos įstatyme ir Darbo kodekse numatytų garantijų taikymu.

16. Visiems tarnautojams / darbuotojams taikomi vienodi teisės aktuose nustatyti atleidimo iš darbo pagrindai ir atleidimo iš darbo kriterijai, susiję su tarnautojo / darbuotojo kvalifikacija, darbo pareigų vykdymu. Priimant sprendimą dėl tarnautojo / darbuotojo atleidimo, visiems tarnautojams / darbuotojams atleidimo kriterijai yra taikomi vienodai neatsižvelgiant į lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją.

 

IV SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ UŽTIKRINIMAS, NUSTATANT DARBO UŽMOKESTĮ IR SUDARANT SĄLYGAS KARJERAI

 

17.       Savivaldybės administracijoje patvirtinta darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo sistema. Tarnautojams darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

18.       Visiems tarnautojams / darbuotojams už tą patį ar lygiavertį darbą privalo būti mokamas toks pats atlyginimas neatsižvelgiant į tarnautojo / darbuotojo lytį, amžių, lytinę orientaciją, socialinę padėtį, negalią, rasę ar etninę priklausomybę, religiją, įsitikinimus ar tikėjimą. Toks pats darbas reiškia atlikimą darbo veiklos, kuri pagal objektyvius kriterijus vienoda ar panaši į kitą darbo veiklą tiek, kad abu darbuotojai gali būti sukeisti vietomis be didesnių darbdavio sąnaudų. Lygiavertis darbas reiškia, kad jis pagal objektyvius kriterijus yra ne mažesnės kvalifikacijos ir ne mažiau reikšmingas darbdaviui siekiant savo veiklos tikslų negu kitas palyginamasis darbas.

19.     Metinis ar kito periodo tarnautojų / darbuotojų tarnybinės veikos ar darbo rezultatų vertinimas atliekamas vadovaujantis ir taikant vienodus kriterijus visiems tarnautojams / darbuotojams neatsižvelgiant į darbuotojų lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją ar kitas aplinkybes, kurios nėra susijusios su darbuotojo profesija, darbo pareigų vykdymu, profesiniais pasiekimais ar asmeniniais darbo rezultatais.

 

V SKYRIUS

DARBUOTOJŲ APSAUGA

 

20.     Savivaldybės administracija imasi priemonių, kad tarnautojas / darbuotojas darbo vietoje nepatirtų priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo ir nebūtų diskriminuojamas, taip pat nebūtų persekiojamas ir būtų apsaugotas nuo priešiško elgesio ar neigiamų pasekmių, jeigu pateikia skundą dėl diskriminacijos ar dalyvauja byloje dėl diskriminacijos.

21.     Tarnautojai / darbuotojai ir kandidatai į laisvas darbo vietas, kurie mano, kad jų lygios galimybės pažeidžiamos ar jie yra diskriminuojami, turi teisę kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių ir nurodyti asmenį, kuris galimai pažeidžia tarnautojo / darbuotojo ar kandidato į laisvą darbo vietą teises ar jį diskriminuoja.

22.     Savivaldybės administracija, gavusi tarnautojo / darbuotojo ar kandidato į laisvą darbo vietą skundą dėl lygių galimybių pažeidimo ar diskriminacijos, tokį skundą nedelsdama perduoda nagrinėti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai ar kitai kompetentingai institucijai. Informacija apie tokį skundą laikoma konfidencialia ir negali būti paviešinta asmenims, kurie nėra susiję su galimu pažeidimu ar jo tyrimu.

23.      Savivaldybės administracija galimo pažeidimo tyrimo metu bendradarbiauja su tyrimą atliekančiomis institucijomis, teikia visą turimą informaciją, kuri yra reikšminga galimam pažeidimui ištirti.

24.      Bet koks persekiojimas ar priešiškas elgesys prieš tarnautoją / darbuotoją ar kandidatą užimti laisvą darbo vietą, pateikusį skundą dėl diskriminacijos ar kitų jo lygių galimybių pažeidimo, yra draudžiamas ir laikomas darbo pareigų pažeidimu, už kurį gali būti taikoma atsakomybė, numatyta Lietuvos Respublikos darbo kodekse.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Politika gali būti keičiama, iškilus būtinybei ar pasikeitus teisės aktų reikalavimams.