NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. rugsėjo 24 d. Nr. BR1-321

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 11 punkto lentelės 2 punktą ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„2. VP paraiškos registravimas

Tinkamu būdu ir tinkamai įgalioto pareiškėjo pateiktą VP projekto paraišką VPS vykdytojos atsakingas asmuo:

1.  užregistruoja VP paraiškų registravimo žurnale (Procedūros aprašo 3 priedas), suteikdamas VP paraiškai atpažinties (registracijos) kodą, – vadovaujamasi VP administravimo taisyklių 76 punkte (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 69 punkte (ŽRVVG atveju) pateikta atpažinties kodo suteikimo tvarka;

2.  užpildo VP paraiškos pirmame lape esančią VPS vykdytojos žymą apie VP paraiškos gavimą ir registravimą;

3.  atspausdina ir pradeda pildyti VP paraiškos administravimo kontrolinį žymų lapą (Procedūros aprašo 7 priedas), ir jį sega į VP bylą.

Atsakingas darbuotojas padaro priimtos paraiškos 1-ojo lapo kopiją ir ant jos užrašo „GAUTA“, nurodo paraiškos gavimo datą, registracijos numerį, bendrą gautų dokumentų lapų skaičių, savo pareigas, vardą, pavardę ir pasirašo. Visiškai užpildyto pirmo paraiškos lapo kopiją atiduoda pareiškėjui kaip paraiškos registravimo patvirtinimo dokumentą arba išsiunčia kitu pareiškėjui tinkamu būdu. Taip pat atsakingas darbuotojas užregistravęs paraišką ne vėliau kaip per 1 darbo dieną išsiunčia el. paštu Agentūrai (VVG / ŽRVVG kuratoriui) paraiškos pirmojo lapo, kuriame matytųsi paraiškos registracijos VVG / ŽRVVG data ir prašoma paramos suma, kopiją bei paraiškos ketvirtosios dalies „Vietos projekto atitiktis vietos projektų  atrankos kriterijams“ kopiją.

Užregistravus VP paraišką, sudaroma atskira kiekvieno VP byla, kuri formuojama iš pareiškėjo pateiktos VP paraiškos, jos priedų ir nuolat pildoma vertinimo, administravimo eigoje VPS vykdytojos atsakingų asmenų sudarytais bei pareiškėjo pateiktais ir kitais susijusiais dokumentais, segamais chronologine tvarka (dokumentai numeruojami ir įtraukiami į VP dokumentų apyrašą (Procedūros aprašo 4 priedas), vadovaujantis Procedūros aprašo 2 priedo 1 punkte pateikta informacija). Užrašomas pavadinimas ant sudaromo VP bylos viršelio, viršelis įsegamas (Procedūros aprašo 5 priedas).

1.   Pavyzdinė paraiškų registravimo žurnalo forma (Procedūros aprašo 3 priedas);

2.   Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas);

3.   Pavyzdinė vietos projekto dokumentų apyrašo forma (Procedūros aprašo 4 priedas);

4.   Pavyzdinė vietos projektų bylų viršelio forma (Procedūros aprašo 5 priedas).“

 

2. Pakeičiu 12 punkto lentelės 15 punktą ir jį išdėstau taip:

„15. Sudaromas preliminarus pirmasis (ir antrasis, kai taikoma) VP prioritetinis sąrašas

Jeigu visiems kaimo vietovių ar dvisektorių VVG projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 40 balų / ŽRVVG projektams, surinkusiems ne mažesnį nei patvirtintame FSA nurodytą privalomą mažiausią balų skaičių, neužtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, VP paraiškų atrankos vertinimas tęsiamas toliau.

VPS vykdytojos atsakingas asmuo vadovaudamasis VP administravimo taisyklių 95.1–95.2 papunkčiuose (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.1–90.2 papunkčiuose (ŽRVVG atveju) pateikta informacija sudaro pirmąjį preliminarų prioritetinį sąrašą:

1. surikiuoja VP paraiškas pirmumo tvarka pagal surinktą balų skaičių – nuo daugiausiai balų surinkusios VP paraiškos iki mažiausiai balų (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atveju – ne mažiau kaip 40; ŽRVVG VP atveju – ne mažiau kaip privalomą mažiausią balą surinkusios VP paraiškos). Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju sąrašas gali būti nesudaromas tuo atveju, jeigu visi projektai, kuriems neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, surinko vienodą balų skaičių;

2. nustato pereinamąjį balą (atsižvelgiant į kvietimo biudžeto sumą (Eur) pagal atskiras VPS priemones ar veiklos sritis ir VP paraiškose prašomas paramos sumas (Eur), įvertinama, kiek kvietimo biudžeto lėšomis gali būti paremta daugiausiai balų surinkusių VP paraiškų, t. y. nustatomas mažiausias VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu suteiktas balas, kurį surinkusioms visoms VP paraiškoms užtenka kvietimo biudžeto lėšų).

Sąrašas segamas į konkretaus kvietimo bendrą dokumentų bylą.

Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG pareiškėjams, kuriems užtenka kvietimo biudžeto lėšų (patekusiems į VP prioritetinį sąrašą), išsiunčiamas IP šio proceso 14 žingsnyje aprašyta tvarka.

 

ŽRVVG atveju ŽRVVG VP atrankos komitetas turi teisę nuspręsti sudaryti preliminarų antrąjį prioritetinį sąrašą pagal antrinius prioritetinius kriterijus, nurodytus ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.3 papunktyje, jei yra keletas to paties kvietimo VP, susirinkusių vienodą balų sumą, tačiau esančių žemiau pereinamojo balo ir daliai tokių VP užtenka kvietimo biudžeto lėšų.

 

Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju po visų to paties kvietimo metu gautų VP paraiškų atrankos vertinimo VPS vykdytojos darbuotojai siūlo kaimo vietovių ar dvisektorės VPS vykdytojos VP atrankos komitetui išbraukti vietos projektus, kuriems nepakanka kvietimo biudžeto lėšų, iš gautų vietos projektų sąrašo ir toliau neadministruoti arba patvirtinti rezervinių vietos projektų sąrašą. Apie VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimą pareiškėjai, kuriems neužteko kvietimo biudžeto lėšų, informuojami VP administravimo taisyklių 98 punkte nustatyta tvarka.

 

ŽRVVG atveju projektai, įvertinti patvirtintame FSA nurodytu ne mažesniu nei privalomu mažiausiu balu, kuriems po pirmojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo ir antrojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo (jeigu toks buvo atliekamas) neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, įrašomi į rezervinį VP sąrašą, kuris sudaromas ir administruojamas ŽRVVG VP administravimo taisyklių 92–96 punktuose nustatyta tvarka.

1.   Preliminarus pirmasis (ir antrasis) VP prioritetinis sąrašas;

2.   Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).

 

3. Pakeičiu 1 priedo lentelės 36 punktą ir jį išdėstau taip:

„36. Galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos vertinimas (taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

VPS vykdytoja įvertina vietos projekto įgyvendinimo ataskaitą per KPP administravimo taisyklėse nustatytą terminą, į kurį įskaičiuojamas Agentūros patikros vietoje atlikimo laikas, ir per 10 darbo dienų el. paštu informuoja Agentūrą apie vertinimo rezultatus. Agentūra neišmoka paramos vietos projekto vykdytojui pagal galutinį mokėjimo prašymą tol, kol VPS vykdytoja nepateikia informacijos, kad vietos projektas yra įgyvendintas ir vietos projekto įgyvendinimo ataskaita įvertinta teigiamai.“

 

4. Pakeičiu 1 priedo lentelės 37 punktą ir jį išdėstau taip:

„37. Metinės užbaigto projekto ataskaitos vertinimas (taikoma kaimo vietovių ar dvisektorėms VVG)

Metinės ataskaitos įvertinamos KPP administravimo taisyklėse nustatytais terminais.“

 

5. Pripažįstu netekusiu galios 2 priedo 9 punktą.

6. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.

Ar paraišką pateikęs subjektas yra įvardytas tinkamu pareiškėju VPS ir patvirtintame FSA?

(Kad paraišką pateikė subjektas, įvardytas tinkamu pareiškėju, laikoma tada, kai pareiškėjas atitinka VPS 9 dalyje ir patvirtintame VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti VP, FSA 1 dalies „Bendroji vietos projektų finansavimo sąlygų aprašo dalis“ 1.8 papunktyje nurodytą tinkamo pareiškėjo teisinę formą. Nustatoma remiantis paraiškos 1 dalies „Bendra informacija apie pareiškėją“ 1.1 papunktyje „Pareiškėjo pavadinimas <...>, vardas, pavardė <...>“, 1.2 papunktyje „Pareiškėjo registracijos kodas <...>, asmens kodas <...>“ pateikta informacija, verslo plano (jei tokį privaloma pateikti) 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija. Pareiškėjo duomenys patikrinami pagal pateiktą asmens dokumentą (kai pareiškėjas fizinis asmuo), pagal pateiktą VĮ Registrų centro Juridinių asmenų išrašą (toliau – JAR) arba pagal juridinio asmens kodą viešai prieinamoje VĮ Registrų centro interneto svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ (kai pareiškėjas juridinis asmuo), taip pat pagal poreikį, atsižvelgiant į FSA tinkamam pareiškėjui nurodytus reikalavimus, tikrinama kituose viešuosiuose registruose ir pareiškėjo pateiktuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, steigimo dokumentuose ir pan.). Kai turi būti įvertinta, ar pareiškėjas atitinka tinkamo pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė), nurodytą FSA, nustatoma pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje (toliau – SVV deklaracija) pateiktus duomenis, pildomas Procedūros aprašo 41 priedas „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ (Procedūros aprašo 41 priedas pildomas vadovaujantis instrukcija, pateikta Procedūros aprašo 42 priede „Pagrindinės įmonės dydžio, savarankiškumo ir (arba) didžiausios paramos sumos susijusioms įmonėms (jei taikoma pagal priemonių įgyvendinimo taisykles) bei funkcinio nesavarankiškumo nustatymo gairės“ (toliau – Procedūros aprašo 42 priedas)). Prašoma Agentūros metodinės pagalbos dėl trūkstamų viešųjų registrų išrašų pateikimo ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus. Nustačius susietumą, kreipiamasi į Agentūrą su prašymu pateikti patikslintą atsakymą į 16 priedo „Informacija dėl metodinės pagalbos“ 2.3.3 klausimą pagal patikslintą informaciją SVV ir Vienos įmonės deklaracijose. Vertinimas baigiamas gavus Agentūros atsakymą. Užpildytas Procedūros aprašo 41 priedas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą. Jeigu su paraiška teikiamas verslo planas, patikrinama, ar verslo plano 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija apie pareiškėją sutampa su vertintojo nustatyta informacija. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė tinkamas paramos gavėjas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė netinkamas paramos gavėjas.)

Taip

Ne“.

 

 

7. Pripažįstu netekusiu galios 11 priedo III dalies lentelės 15 punktą.

8. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 35 punktą ir jį išdėstau taip:

„35.

Ar pareiškėją, viešąjį juridinį asmenį, yra įsteigę du ar daugiau dalyvių (taikoma, kai teikiami ne privataus verslo projektai)?

(Patikrinama pagal juridinio asmens steigimo dokumentus, ar yra daugiau nei vienas juridinio asmens steigėjas ir VP paraiškos pateikimo dieną dalyvis. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę ir paraiškos pateikimo dieną dalyvių yra du ar daugiau fizinių asmenų. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad viešojo juridinio asmens steigėjas ir paraiškos pateikimo dieną dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Žymima „N/a“, kai pateiktas privataus verslo projektas.

Atkreiptinas dėmesys, jog privataus verslo projektams priskiriami tik tie projektai, kurie atitinka šias sąlygas: 1) steigėjas yra vienas fizinis asmuo ir (ar) 2) vietos projekto paraiškos pateikimo dieną vienintelis dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Tokiems vietos projektams, neatsižvelgiant į veiklos pobūdį, taikoma paramos lyginamoji dalis, numatyta privataus verslo pobūdžio vietos projektams.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

9. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 39 punktą ir jį išdėstau taip:

„39.

Ar pateiktas ekonomiškai pagrįstas verslo planas, kuriame pateikta informacija pagrindžia vietos projekto reikalingumą, investicijų poreikį ir verslo plano finansinę dalį?

(Taikoma, kai projekte numatytos investicijos naujo verslo kūrimui arba esamo verslo plėtrai (įskaitant NVO, bendruomeninį ir socialinį verslą). Vertintojas patikrina, ar su paraiška pateiktas verslo planas yra ekonomiškai pagrįstas, ar pateikta informacija pagrindžia projekto reikalingumą, investicijų poreikį ir verslo plano finansinę dalį, ar informacija verslo plane koreliuoja su paraiškoje pateikta informacija. Taip pat patikrina, ar verslo planas parengtas pagal patvirtintą VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti vertinamą VP, FSA priede pateiktą verslo plano formą (pavyzdinė forma pateikta VP administravimo taisyklių 3 priede), ar jame pateikta visa prašoma informacija. Socialinio verslo atveju patikrinama, ar verslo planas, papildytas socialinį verslą apibūdinančiomis verslo plano dalimis ir dalimis, susijusiomis su socialinio poveikio ir papildomais socialinio poveikio matavimo rodikliais bei jų pasirinkimo ir apskaičiavimo metodika, vadovaujantis Socialinio verslo vykdymo pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 3D-720 „Dėl Socialinio verslo vykdymo pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones gairių patvirtinimo“ (toliau – Socialinio verslo gairės), nuostatomis. Vertintojas, išnagrinėjęs pareiškėjo pateiktą verslo planą, pažymi atitinkamą atsakymą dėl verslo plano tinkamumo.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne“.

 

 

10. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 40 punktą ir jį išdėstau taip:

„40.

Ar tuo atveju, kai projekte numatytos naujo socialinio verslo kūrimo arba esamo socialinio verslo plėtros investicijos, vietos projektas atitinka Socialinio verslo gairėse nurodytas sąlygas ir reikalavimus?

(Taikoma, kai projekte numatytos naujo socialinio verslo kūrimo arba esamo socialinio verslo plėtros investicijos. Socialinio verslo VP turi atitikti Socialinio verslo gairėse nustatytas sąlygas ir reikalavimus. Paraiškoje turi būti aprašyta socialinio poveikio matavimo metodika. Patikrinami paraiškoje ir jos prieduose bei pareiškėjo su paraiška pateiktoje pagal Socialinio verslo gairių 4 priedą užpildytoje socialinio poveikio matavimo skaičiuoklėje nurodyti duomenys. Vertinama atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 23.1.6 papunktyje pateiktą informaciją, vadovaujantis Socialinio verslo gairėmis. Pildomas Procedūros aprašo 13 priedas „Socialinio verslo vykdymo gairės“. Užpildytas Procedūros aprašo 13 priedas atspausdinamas, pasirašomas ir segamas į vertinamo projekto bylą. Atlikus vertinimą, pažymimas atitinkamas atsakymas į šio klausimyno klausimą. Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu projekte nenumatytos naujo socialinio verslo kūrimo arba esamo socialinio verslo plėtros investicijos.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

11. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 41 punktą ir jį išdėstau taip:

„41.

Ar tuo atveju, kai vietos projekte numatytos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimo arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtros investicijos, o vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga, jos pagrindiniu steigėju ir (ar) dalininku, turinčiu ne mažiau kaip 51 proc. dalių, yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO?

(Patikrinama JAR ir Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje (toliau – JADIS), ar pareiškėjo (juridinio asmens – viešosios įstaigos) pagrindiniai steigėjai ir (ar) dalininkai yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO, turinčios ne mažiau kaip 51 proc. dalių, ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Neturint galimybės patikrinti JADIS, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus.

Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu projekte nenumatytos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimo arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtros investicijos, kai vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

12. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 56 punktą ir jį išdėstau taip:

„56.

Ar tinkamai pagrįstas prisidėjimo šaltinis prie projekto?

1. Kai prisidedama nuosavomis lėšomis, su VP paraiška pateikiamas planuojamos prisidėti sumos atsiskaitomosios banko sąskaitos išrašas. Jei paraišką teikia viešasis juridinis asmuo, kurio veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, pateikiamas, pvz., savivaldybės tarybos sprendimas skirti lėšas VP įgyvendinti ir (arba) įrodantys dokumentai, sukurti naudojantis finansinių ataskaitų duomenimis.

2. Jeigu pareiškėjas prie projekto įgyvendinimo prisideda skolintomis lėšomis, skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paraiška pateikiant paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) suteikimo galimybės patvirtinimo dokumentus. Jei paskolą planuoja suteikti fizinis (ir) ar juridinis asmuo, kuris nėra finansų įstaiga ar sutelktinio finansavimo platformos operatorius (sutelktinio finansavimo platformos operatorių sąrašas skelbiamas Lietuvos banko interneto svetainėje adresu www.lb.lt), kartu su paraiška pateikiami dokumentai, patvirtinantys fizinio ir (ar) juridinio asmens lėšų turėjimą (to fizinio ir (ar) juridinio asmens banko sąskaitos išrašas, taip pat informacija apie lėšas, esančias terminuotuose ir (arba) kaupiamuosiuose indėliuose (pagrindimo dokumentai turi būti sudaryti ir išduoti ne anksčiau kaip 10 darbo dienų iki paramos paraiškos pateikimo). VPS vykdytoja tikrina, ar paskolą ketinantis suteikti asmuo (išskyrus finansų įstaigas ar sutelktinio finansavimo platformos operatorius) turi reikiamą lėšų sumą: fizinis ir (ar) juridinis asmuo gali suteikti paskolą, ne didesnę nei pinigų likutis banko sąskaitoje ir (arba) terminuotuose, kaupiamuosiuose indėliuose. Jei paskola suteikiama grynaisiais pinigais, paskolos sutartis turi būti patvirtinta notaro (paskola, suteikta ne finansų įstaigų ar sutelktinio finansavimo platformų operatorių, galima tik verslo pradžios ar verslo plėtros atvejais, įskaitant socialinį ir bendruomeninį verslą).

Pareiškėjas turės pateikti pasirašytą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutartį su mokėjimo prašymu, kuriame prašoma kompensuoti skolintomis lėšomis įgyvendintas investicijas, arba raštu patvirtinti, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins pagrįstomis nuosavomis lėšomis.

3. Kai prisideda iš projekte numatytos vykdyti veiklos gautinomis lėšomis, nuosavas indėlis turi būti pagrįstas verslo plano, finansinių ataskaitų duomenimis.

Tais atvejais, kai dalį projekto pareiškėjas finansuos gautinomis paramos lėšomis, paraiškoje ir verslo plane turi būti aiškiai nurodyta, kad projektas įgyvendinamas ne vienu etapu.

Dokumentai turi būti pateikti ne vėliau kaip iki paraiškos vertinimo pabaigos. Projekte gali būti pasirinktas vienos rūšies tinkamas vietos projekto finansavimo šaltinis arba derinami keli tinkamų vietos projekto finansavimo šaltiniai.

Žymimas atsakymas „Taip“, jei vietos projekto finansavimo šaltinis (-ai) tinkamai pagrįstas (-i). Žymimas atsakymas „Ne“, jei vietos projekto finansavimo šaltinis (ai) netinkamai pagrįstas (-i). Žymimas atsakymas „N/a“, jei prie vietos projekto neprisidedama.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti. Pastabų lauke privaloma nurodyti, kokia suma pareiškėjas turi prisidėti ir prisideda prie projekto įgyvendinimo. Atkreiptinas dėmesys, jog prisidėjimo būdas priklauso nuo paramos išmokėjimo būdo, mokėjimo prašymų skaičiaus, intensyvumo, taip pat nuo to ar kompensuojamas PVM ar ne.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

13. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 68 punktą ir jį išdėstau taip:

„68.

Ar visos paraiškoje nurodytos planuojamos projekto išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų ir yra pagrįstos?

(Ar VP paraiškoje nurodytos planuojamos VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų ir yra pagrįstos, nustatoma atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje pateiktą informaciją. Visos VP išlaidos, nurodytos paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“, privalo būti pagrįstos VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje nurodytu alternatyviu būdu, įrodančiu, kad VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų. Kai išlaidos grindžiamos komerciniais pasiūlymais, bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Vertinama vadovaujantis Procedūros aprašo 14 priedu „Išlaidų tinkamumo vertinimo tvarka“. Mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytos kainos pagrįstumas tikrinamas vadovaujantis vidutinėmis atitinkamų prekių / paslaugų / darbų rinkoje egzistuojančiomis kainomis (kaina patikrinama pagal Agentūros internetinės svetainės skyriuje „KOS įkainiai“ paskelbtus investicijų vidutinių rinkos kainų sąrašus arba, jeigu Agentūros internetinėje svetainėje nėra paskelbta atitinkamos investicijos, vidutinės rinkos kainos patikrinamos viešojoje erdvėje. Jeigu investicija, skirta rekreacinei infrastruktūrai, 30 proc. viršija Agentūros internetinėje svetainėje paskelbtą įkainį, vertintojas turi informuoti Agentūrą. Jeigu projekte numatyta atlikti naujo statinio statybos, rekonstravimo ar kitus patvirtintame FSA nurodytus remiamus statybos rangos darbus, atliekant tinkamų išlaidų vertinimą, jei netaikomi didžiausieji įkainiai, neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, statinio projektiniuose dokumentuose (techniniame projekte, projektiniame pasiūlyme ar kt.) nurodyta vertė patikrinama pagal UAB „Sistela“ kainynuose nurodytus duomenis, ar statinių kainos neviršija 10 proc. ar daugiau UAB „Sistela“ kataloguose nurodytų panašių ar analogiškų statinių kainų. Kapitalinio remonto ir infrastruktūros išlaidos, jei neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, grindžiamos 3 komerciniais pasiūlymais. Kai vertintojui kyla abejonių dėl kainų pagrįstumo, išlaidos gali būti tikrinamos Statybos sąmatų skaičiavimo programinio komplekso „Sąmata“ pagalba.

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu patikrinus VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas nustatoma, kad visos išlaidos yra tinkamai pagrįstos, neviršija vidutinių rinkos kainų, nenustatyta, kad projekto išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose pateiktos prekių, darbų ar paslaugų kainos yra nepagrįstai didesnės už vidutines rinkoje egzistuojančias atitinkamų prekių, darbų ar paslaugų kainas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad planuojamos projekto išlaidos nėra pagrįstos, viršija vidutines rinkos kainas.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne“.

 

 

14. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 78 punktą ir jį išdėstau taip:

„78.

Ar projektą planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklėse ir FSA?

(Patikrinama, ar VP paraiškos 2 dalies „Bendra informacija apie vietos projektą“ 2.9 papunktyje „Planuojamas vietos projekto įgyvendinimo laikotarpis“ nurodytas planuojamas VP įgyvendinimo laikotarpis neviršija VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodyto maksimaliai galimo įgyvendinimo laikotarpio – iki 36 mėn. nuo VP vykdymo sutarties sudarymo dienos arba sprendimo skirti paramą priėmimo dienos (kai vykdymo sutartis nesudaroma). Jeigu priemonės / veiklos srities, pagal kurią pateiktas vertinamas VP, FSA yra nustatytas trumpesnis nei VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodytas maksimalus VP įgyvendinimo laikotarpis, patikrinama, ar jis neviršijamas paraiškoje. Taip pat patikrinama, ar VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas planuojama patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu (patikrinama pagal paraiškoje pateiktą išlaidų pagrindimą, kartu su paraiška pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus, 3 dalyje „Vietos projekto idėjos aprašymas“ pateiktą aprašymą bei kituose su paraiška pateiktuose dokumentuose, kuriuose nurodytas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis, pateiktą informaciją). Tinkamas finansuoti VP įgyvendinimo išlaidas turi būti planuojama patirti ne ankščiau kaip nuo VP pateikimo dienos ir ne vėliau kaip iki VP įgyvendinimo tinkamo laikotarpio pabaigos, išskyrus VP bendrąsias išlaidas. VP bendrosios išlaidos gali būti patirtos ne anksčiau kaip 12 (dvylika) mėnesių iki VP paraiškos pateikimo dienos. Vertinant paskesnius nei pirmojo kvietimo VP atsižvelgiama į VP administravimo taisyklių 24.12 papunkčio reikalavimą, kad visos VP įgyvendinimo išlaidos pagal KPP priemonės „LEADER“ veiklos sritį „Parama vietos projektams įgyvendinti pagal VPS“ (kodas 19.2) turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ne vėliau kaip iki 2025 m. liepos 1 d. (visais atvejais VP įgyvendinimo išlaidos turi būti patirtos ne vėliau kaip 1 (vienas) mėnuo iki konkrečios VPS įgyvendinimo pabaigos). Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad VP planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje ir FSA. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad netinkamu.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne“.

 

 

15. Papildau 14 priedo 1.1 papunktį trečiąją pastraipa:

„Jeigu tiekėjų, išskyrus laimėjusįjį (mažiausią kainą pasiūliusį), komerciniuose pasiūlymuose, pateiktuose ne oficialiame tiekėjo blanke arba be tiekėjo antspaudo, siūlomos kainos yra 10 proc. didesnės, palyginti su pasiūlyta mažiausia kaina, vertintojas el. paštu turi kreiptis į šiuos tiekėjus ir įsitikinti, ar jie iš tikrųjų teikė tokius pasiūlymus. Jei vertinant projektą investicijų kainos vertinamos pagal patvirtintus įkainius ir tiekėjų, išskyrus laimėjusįjį (mažiausią kainą pasiūliusį), komerciniuose pasiūlymuose, pateiktuose ne oficialiame tiekėjo blanke arba be tiekėjo anspaudo, siūlomos kainos yra 10 proc. didesnės, palyginti su nustatytais įkainiais, vertintojas el. paštu turi kreiptis į šiuos tiekėjus ir įsitikinti, ar jie iš tikrųjų teikė tokius pasiūlymus.“

16. Pakeičiu 14 priedo 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.2. Tikrinamas pasirinktas mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komercinis pasiūlymas (tikrinama mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytos investicijos konkreti markė, jei ši investicija turi markę). Nustatant mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komercinį pasiūlymą, atsižvelgiama, ar pareiškėjas yra PVM mokėtojas. Tuo atveju, kai pareiškėjas yra PVM mokėtojas, vertinamos tiekėjų pasiūlytos kainos be PVM. Jei pareiškėjas nėra PVM mokėtojas, tiekėjų pasiūlytos kainos vertinamos su PVM. Tuo atveju, kai pateiktuose išlaidos vertę grindžiančiuose komerciniuose pasiūlymuose (visuose trijuose ar dalyje jų) yra nurodyta investicijos kaina su nuolaida ir paraiškoje nurodyta investicijos vertė pagal mažiausią pasiūlytą kainą su nuolaida, tinkamų finansuoti išlaidų vertė nustatoma atsižvelgiant į pasiūlytą mažiausią specialią kainą (nuolaidos pasiūlymą). Tuo atveju, kai pateiktuose išlaidos vertę grindžiančiuose komerciniuose pasiūlymuose (visuose trijuose ar dalyje jų) yra nurodyta investicijos kaina su nuolaida, tačiau paraiškoje nurodyta mažiausia investicijos vertė neatsižvelgiant į nuolaidos pasiūlymą, pareiškėjui siūloma pateikti naujus komercinius pasiūlymus be specialios kainos (be nuolaidos pasiūlymo). Pareiškėjui atsisakius teikti naujus komercinius pasiūlymus, tinkamų finansuoti išlaidų vertė nustatoma atsižvelgiant į mažiausią pasiūlytą kainą, t. y. atsižvelgiant į specialią kainą (nuolaidos pasiūlymą). Mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytos kainos pagrįstumo tikrinimas atliekamas vadovaujantis vidutinėmis atitinkamų prekių / paslaugų / darbų rinkoje egzistuojančiomis kainomis (taikoma, jeigu nėra nustatyto įkainio tokioms išlaidoms).“

17. Pakeičiu 16 priedo 2 punkto lentelės 2.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1.4.

Ar pagal Agentūros turimus duomenis ir informaciją, vietos projekte prašomos finansuoti išlaidos nėra finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų ar kitų viešųjų lėšų? (Informacija apie pareiškėjo anksčiau įsigytas investicijas ir (arba) pateiktas paraiškas patikrinama registruose, prie kurių VVG neturi prieigos.)

“.

 

 

18. Pakeičiu 16 priedo 2 punkto lentelės 2.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1.5.

Ar projektas suderintas su konkurencijos teise, parama projektui įgyvendinti skiriama nepažeidžiant ES teisės normų, susijusių su nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimu vienam ūkio subjektui, taikomų vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) ir (arba) 2014 m. birželio 27 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 717/2014), kaip nurodyta VP administravimo taisyklių 29.3 papunktyje?

“.

 

 

19. Pripažįstu netekusiu galios 16 priedo 2 punkto lentelės 2.2.1 papunktį.

20. Pakeičiu 16 priedo 2 punkto lentelės 2.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.3.2.

Ar pareiškėjo (juridinio asmens – viešosios įstaigos) pagrindiniai steigėjai ir (ar) dalininkai yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO, turinčios ne mažiau kaip 51 proc. dalių? (patikrinti Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje (toliau – JADIS)

“.

 

 

21. Pakeičiu 24 priedo III dalies 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Ar su mokėjimo prašymu pateikti visi privalomi priedai? (Pvz.: išlaidų pagrindimo dokumentai, nuosavo piniginio indėlio apmokėjimo įrodymo dokumentai ir (arba) nuosavo indėlio – įnašo natūra – deklaravimo ir įrodymo dokumentai (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas), savanoriško darbo laiko apskaitos lentelė (įskaitant bent dvi nuotraukas, įrodančias pokytį tarp savanoriško darbo pradžios ir pabaigos) (taikoma, kai prie vietos projekto įgyvendinimo prisidedama savanoriškais darbais), dokumentai, nurodyti patvirtintame FSA ir VP administravimo taisyklėse, kuriuos paramos gavėjas turi pateikti kartu su atitinkamu mokėjimo prašymu, ir kt.) (netaikoma avanso mokėjimo prašymui)...................................................................taip  ne   n/a “.

 

 

22. Pakeičiu 33 priedo 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Su paramos gavėju ir Agentūra suderintas susitarimas teikiamas VPS vykdytojo vadovui ar jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Susitarimą pasirašius VPS vykdytojo vadovui ar jo įgaliotam asmeniui, administratorius kviečia paramos gavėją atvykti į VPS vykdytojo būstinę pasirašyti susitarimą (arba, paramos gavėjui pageidaujant, siunčia jį (3 egzempliorius) pasirašyti paštu arba pasirašyti el. parašu) bei nurodo pasiūlymo pasirašyti susitarimą galiojimo terminą, kuris vadovaujantis KPP administravimo taisyklėmis negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Apie susitarimo išsiuntimo (ir gavimo) faktą pažymima paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).“

23. Pakeičiu 33 priedo 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Gavęs iš paramos gavėjo pasirašytą susitarimą, VPS vykdytojas Agentūrai išsiunčia pasirašyti tris VPS vykdytojo ir paramos gavėjo pasirašytus sutarties keitimo egzempliorius arba VPS vykdytojos ir vietos projekto vykdytojo el. parašu pasirašytą sutarties keitimą. Apie susitarimo išsiuntimo pasirašyti faktą pažymima paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas). Pasirašiusi ir įrašiusi su visomis šalimis suderintą susitarimo datą bei užregistravusi sutarties keitimą, Agentūra susitarimą (2 egzempliorius) arba visų trijų šalių el. parašu pasirašytą sutarties keitimą išsiunčia VPS vykdytojui, vieną egzempliorių pasilieka sau. Sutarties keitimas įsigalioja nuo jo užregistravimo Agentūroje dienos.“

24. Pakeičiu 35 priedo 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1. VPS vykdytoja, gavusi paramos gavėjo Galutinę ataskaitą, apie šį faktą nedelsiant el. paštu (dokumentai@nma.lt arba Agentūros administratoriaus el. paštu) informuoja Agentūrą, nurodydama paramos gavėjo pavadinimą, kodą, projekto numerį, ataskaitos pateikimo datą ir ataskaitoje pateiktus rodiklių duomenis.“

25. Pakeičiu 38 priedo II dalies lentelės 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.3. Ar paramos gavėjas neturi įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondui?

Taip

Ne

N/a

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu administratorius, patikrinęs Valstybinio socialinio draudimo fondo duomenis, nustato, kad paramos gavėjas neturi įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondui. Jeigu nustatoma, kad yra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondui, pareiškėjui siunčiamas paklausimas, prašant likviduoti įsiskolinimą. Duomenys vėl tikrinami, kai gaunamas atsakymas į paklausimą. Jei nustatoma, kad paramos gavėjas skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondui, žymimas atsakymas „Ne“. Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu paramos gavėjui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka mokesčių mokėjimas atidėtas (tokiu atveju turi būti pateikti dokumentai, patvirtinantys, jog paramos gavėjui atidėti socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai). „N/a“ taip pat žymima, jeigu vertinama metinė vietos projekto įgyvendinimo ataskaita.“

 

26. Pakeičiu 38 priedo II dalies lentelės 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.4. Ar paramos gavėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui?

Taip

Ne

N/a

 

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu administratorius, patikrinęs Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis, nustato, kad paramos gavėjas atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija. Jeigu nustatoma, kad yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, pareiškėjui siunčiamas paklausimas, prašant likviduoti įsiskolinimą. Duomenys vėl tikrinami, kai gaunamas atsakymas į paklausimą. Jei nustatoma, kad paramos gavėjas skolingas Valstybinei mokesčių inspekcijai, žymimas atsakymas „Ne“. Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu paramos gavėjui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka mokesčių mokėjimas atidėtas (tokiu atveju turi būti pateikti dokumentai, patvirtinantys, jog paramos gavėjui atidėti mokesčių mokėjimo terminai). „N/a“ taip pat žymima, jeigu vertinama metinė vietos projekto įgyvendinimo ataskaita.“

 

 

 

 

Direktorius                                                                                                Aleksandras Muzikevičius