Mazeikiai

MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. liepos 1 d. Nr. T1-168

Mažeikia

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583, „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kreipimosi dėl socialinių paslaugų, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas Mažeikių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 25 d. sprendimą Nr. T1-332 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas Mažeikių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T1-4 „Dėl Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. T1-332 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas Mažeikių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“;

2.3. Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 30 d. sprendimą Nr. T1-287 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas Mažeikių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo 12, 14, 15 punktų pakeitimo.“

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Šiaulių apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Antanas Tenys

 


 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. T1-168

 

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kreipimosi dėl socialinių paslaugų, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas Mažeikių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų vietą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo procedūras, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, mokėjimo už socialines paslaugas ir asmens (šeimos) atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas tvarką.

2. Socialinės paslaugos Mažeikių rajono savivaldybėje organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo tvarkos aprašas), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais įsakymais: Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos socialinės globos poreikio nustatymo metodika (toliau – Metodikos), šiuo Aprašu ir kitais poįstatyminiais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, POREIKIO NUSTATYMAS IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

4. Dėl socialinių paslaugų skyrimo suaugęs asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu kreipiasi į Mažeikių savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrių ar gyvenamosios vietos seniūniją (toliau – Administracija).

5. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

6. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Administracijos teikimu, nustato BĮ Mažeikių rajono socialinių paslaugų tarnybos socialiniai darbuotojai. Socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato įstaigos, teikiančios socialines paslaugas socialiniai darbuotojai.

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Metodikomis.

7. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Administracija priima sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju, socialinių paslaugų poreikis nustatomas teikiant (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

8. Socialinių paslaugų poreikis, asmeniui gaunančiam bendrąsias socialines paslaugas, nenustatomas.

9. Tuo atveju, kai socialinių paslaugų poreikis nustatomas šeimai, kurioje yra nepilnamečių vaikų, atliekant socialinių paslaugų poreikio vertinimą, informuojamas Vaiko teisių apsaugos skyrius.

10. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, įstaigos, nustačiusios asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį teikimu.

11. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo įstaigoje priimamas tik gavus pranešimą iš įstaigos apie laisvas vietas ir (ar) galimybę teikti socialines paslaugas. Tuo atveju, kai įstaigoje nėra laisvų vietų ir (ar) galimybės teikti socialines paslaugas, priimamas sprendimas dėl asmens įrašymo į laukiančiųjų socialinių paslaugų eilę.

12. Sprendimas dėl asmens apgyvendinimo savivaldybės globos įstaigoje ne eilės tvarka, priimamas, kai asmuo yra įrašytas į globos namų eilę ir gauna trumpalaikės socialinės globos paslaugas arba kai jam kyla fizinio saugumo grėsmė.

13. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir nutraukimo priimamas Administracijos direktoriaus įgalioto asmens, gavus įstaigos, teikiančios socialinę paslaugą pranešimą (rekomendaciją).

 

III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

14. Mažeikių rajono Savivaldybės pavaldžių įstaigų socialinių paslaugų kainų dydžius nustato Savivaldybės taryba.

15. Kitose savivaldybėse patvirtintas socialinių paslaugų kainas derina Administracijos direktorius.

16. Asmeniui (šeimai) mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis šiuo ir Mokėjimo tvarkos Aprašais.

17. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūrą, apimančią asmens (šeimos) pajamų, turto įvertinimą, atlieka Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

18. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto įvertinimą, atliekama užpildant asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas formą, patvirtintą Administracijos direktoriaus.

19. Socialinės rizikos šeimoms, gaunančioms socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo namuose paslaugą, finansinių galimybių vertinimas neatliekamas ir mokėjimas nenustatomas.

20. Mokėjimas už bendrąsias socialines paslaugas:

20.1. Mokėjimo dydis už informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugas nenustatomas;

20.2. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, mokėjimas už visas bendrąsias socialines paslaugas nenustatomas;

20.3. Skirtumas tarp nustatyto asmens (šeimos) mokėjimo dydžio ir asmens pajamų (vidutinių šeimos pajamų, tenkančių vienam šeimos nariui per mėnesį) už bendrąsias socialines paslaugas negali likti mažesnis nei valstybės remiamų pajamų dvigubas dydis;

20.4. Asmens (šeimos) Mokėjimo už transporto paslaugas dydis:

20.4.1. Savivaldybės ribose specialiojo transporto paslaugos teikiamos nemokamai;

20.4.2. Asmuo (šeima), kurio (-os) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį – moka 10 procentų transporto paslaugos kainos;

20.4.3. Asmuo (šeima), kurio (-os) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį – moka 20 procentų transporto paslaugos kainos;

20.4.4. Asmuo (šeima) už techninių pagalbos priemonių pristatymą neįgaliesiems į namus, moka 20 procentų paslaugos kainos;

20.4.5. Nevyriausybinės neįgaliųjų organizacijos už teikiamas transporto paslaugas moka visą paslaugos kainą;

20.4.6. Asmenims, vykstantiems dėl ambulatorinės hemodializės procedūrų atlikimo, kai asmens (šeimos) pajamos (vidutinės pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, už transporto paslaugą nustatomas mokestis 10 procentų asmens pajamų.

21. Mokėjimas už socialinės priežiūros paslaugas:

21.1 Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis nustatomas vadovaujantis šiuo ir Mokėjimo tvarkos Aprašais.

21.2. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui per mėnesį negali viršyti 20 procentų asmens pajamų:

21.2.1. Asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis per mėnesį – 5 procentai asmens pajamų;

21.2.2. Asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis per mėnesį – 10 procentų asmens pajamų.

21.3. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis šeimai per mėnesį neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų:

21.3.1. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis per mėnesį – 5 procentai šeimos pajamų;

21.3.2. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis per mėnesį – 10 procentų šeimos pajamų;

21.4. Mokėjimo už trumpiau nei 10 valandų per savaitę teikiamą socialinės priežiūros (pagalbą namuose) paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamų valandų trukmei;

21.5. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-os) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, mokėjimas už socialinės priežiūros paslaugas nenustatomas, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

21.6. Mokėjimo dydis vienam asmeniui už socialinės priežiūros paslaugas, kurios teikiamos įstaigoje, per mėnesį – 5 procentai asmens pajamų.

Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusiam asmeniui, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančiam socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančiam socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

22. Mokėjimas už dienos socialinės globos paslaugas:

22.1. Mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugą dydis nustatomas vadovaujantis šiuo ir Mokėjimo tvarkos Aprašais.

22.2. Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinės globos paslaugą dydis – 20 procentų asmens pajamų;

22.3. Asmeniui, gyvenančiam šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinės globos paslaugą dydis – 20 procentų asmens pajamų;

22.4. Asmeniui, gyvenančim šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinės globos paslaugą dydis – 30 procentų asmens pajamų;

22.5. Asmens mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globos paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

23. Mokėjimas už trumpalaikės socialinės globos paslaugas:

23.1. Mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugą dydis nustatomas vadovaujantis šiuo ir Mokėjimo tvarkos Aprašais;

23.2. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikės socialinės globos paslaugą dydis – 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas;

23.3. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinės globos paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos paslaugos trukmei;

24. Mokėjimas už ilgalaikės socialinės globos paslaugas:

24.1. Mokėjimas už ilgalaikės socialinės globos paslaugą dydis nustatomas vadovaujantis šiuo ir Mokėjimo tvarkos Aprašais;

24.2. Mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį – 80 procentų asmens pajamų, kai asmens, turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti;

24.3. Tuo atveju, kai suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, asmens mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės viršijančios normatyvą;

24.4. Vaikui su negalia mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugą dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir yra 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti;

24.5. Tuo atveju, kai asmuo teisės aktų nustatyta tvarka laikinai išvyksta iš ilgalaikę socialinės globos paslaugą teikiančios įstaigos, mokėjimo dydis už ilgalaikės socialinės globos paslaugą per išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros – 30 procentų asmeniui nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio.

Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinės globos paslaugą dydis nemažinamas.

25. Asmuo (šeima), pageidaujantis (-i), kad jam būtų sumažintas mokestis už socialines paslaugas ar socialinės paslaugos būtų teikiamos nemokamai, pateikia prašymą Administracijai.

26. Prašymus atleisti nuo mokesčio už socialines paslaugas ar jį sumažinti, nagrinėja Administracijos direktoriaus sudaryta Socialinės paramos skyrimo komisija ir savo sprendimu rekomenduoja Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui sumažinti mokestį arba atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už konkrečią socialinę paslaugą:

26.1. Atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas;

26.2. Atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas;

26.3. Atleisti asmenį nuo mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas;

26.4. Atleisti asmenį nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas;

26.5. Atleisti asmenį nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas.

27. Nustatyti, kad krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

28. Asmens atleidimas nuo mokėjimo (ar sumažinimo) už socialines paslaugas galioja vienus kalendorinius metus. Terminui pratęsti dokumentai pateikiami iš naujo.

 

IV. APSKAITA IR KONTROLĖ

 

29. Lėšos skirtos socialinėms paslaugoms finansuoti apskaitomos Administracijos buhalterinės apskaitos skyriuje.

30. Socialinių paslaugų skyrimo išankstinę kontrolę vykdo Administracijos socialinės paramos skyriaus specialistai teisės į socialines paslaugas nustatymo ir prašymų bei kitų dokumentų priėmimo metu.

31. Socialinių paslaugų skyrimo einamąją kontrolę vykdo Administracijos socialinės paramos skyriaus specialistai sprendimo, skirti socialines paslaugas priėmimo metu.

32. Finansinę kontrolę atlieka Valstybės kontrolė ir (ar) Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

______________________________