Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

Dėl viešosios įstaigos pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros cenTro 2018–2020 metų strateginio veiklos plano paTVIRTINIMO

 

2018 m. gegužės 23 d. Nr. T1-109

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 26 d. nutarimo Nr. 1025 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“ (su visais aktualiais pakeitimais) 2.5.1.3 punktu, viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro įstatų, patvirtintų Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. liepos 12 d. sprendimu Nr. T1-164 „Dėl viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo“ (Savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 20 d. sprendimo Nr. T1-272 redakcija), 20.6 punktu, atsižvelgdama į viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro 2018 m. balandžio 10 d. raštą Nr. R3-130 „Dėl dokumentų pateikimo“, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia

patvirtinti viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro 2018–2020 metų strateginį veiklos planą (pridedama).

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gegužės 23 d. sprendimu Nr. T1-109

 

Viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro 2018-2020 metų strateginis veiklos planas

 

Nacionaliniai ekonominiai socialiniai veiksniai

Lietuvos Respublikos konstitucijoje įtvirtinta nuostata, jog valstybė rūpinasi žmonių sveikata ir laiduoja medicinos pagalbą bei paslaugas žmogui susirgus. 1994 metais priimtas Sveikatos sistemos įstatymas, kuris sudarė įstatyminį pagrindą sveikatos priežiūros politikai formuoti, nustatė, kaip bus teikiama pagalba. Priimtas sveikatos draudimo, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas. Nuo 1997 metų įstaiga reorganizuota į savarankišką viešąją įstaigą, kurios steigėju tapo Pasvalio rajono savivaldybė.

Paskutiniu metu daug dėmesio valstybėje skiriama pirminės asmens sveikatos priežiūros plėtrai. Skatinama įstaigas teikti ambulatorines paslaugas, daug dėmesio skiriama profilaktinėms programoms.

2011 metų birželio 7 d. LR Seimo nutarimu patvirtinti Lietuvos sveikatos sistemos plėtros 2011–2020 metų metmenys. Juose numatoma parengti pirminės sveikatos priežiūros dalyvių skatinimo sistemą, prioriteto tvarka plėtoti šeimos gydytojo ir slaugytojo paslaugas, skirti prioritetinį dėmesį vaikų sveikatai, tobulinti specialistų apmokėjimo sistemą, gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, diegti įvairias viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo formas, plėtoti slaugos paslaugas namuose.

Sveikatos priežiūra Lietuvoje apmokama privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis. Gydymo įstaigų veikla apmokama pagal sudarytas sutartis su teritorine ligonių kasa. Sudaromos sutartys parengtos pagal vieningą modelį, todėl didesnių netolygumų jas pasirašant išvengiama. Lengviau prognozuojami pajamų mastai.

Valstybinė ligonių kasa kasmet parengia biudžeto projektą, kuris tvirtinamas LR Seime.

 

Demografinė situacija

 

Lietuvos statistikos departamento 2018 m. išankstiniais duomenimis, Pasvalio rajonas nuo 2014 iki 2018 metų neteko 2659 gyventojų (11,08 proc.). Didžioji dalis gyventojų gyvena kaime, 2018 01 01 d. kaimo vietovėse gyveno 16 407 gyventojai (68,38 proc.), mieste – 7 587 (31,62 proc.). Iš Pasvalio rajono į užsienį ar didmiesčius išvyksta jauni darbingo amžiaus gyventojai. Tai turi įtakos užimtumui, nedarbo lygiui, vidutiniam darbo užmokesčiui. Augant nedarbo lygiui, auga valstybės PSDF biudžeto išlaidos. Didėjantis vidutinis darbo užmokestis palankiai veikia PSDF biudžetą – jis didėja.

Per pastaruosius 10 metų nuolatinių gyventojų skaičius Lietuvoje sumažėjo apie 14 proc. Vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė pailgėjo nuo 72 metų iki 74,5 metų.

Pasvalio rajono administracinis centras – Pasvalys. Jame gyvena 6 539 gyventojai. Statistikos departamento 2017 m. sausio 1 d. duomenimis, Pasvalio rajono savivaldybėje gyveno  24 796 gyventojai (11,03 proc. Panevėžio apskrities ir 0,87 proc. šalies gyventojų). 2015–2017 m. Pasvalio rajono savivaldybėje, kaip ir visoje šalyje, gyventojų skaičius mažėjo. Pagrindinė tokio gyventojų skaičiaus mažėjimo priežastis – neigiamas migracijos saldo. Pasvalio rajono savivaldybė pasižymi tuo, jog joje didžiąją dalį gyventojų sudaro žmonės, gyvenantys kaime – 68,38 proc., mieste – 31,62 proc. 2018 m. pradžioje Pasvalio rajono savivaldybėje gyveno 3 609 0–15 metų amžiaus gyventojai. Jie sudarė 15,04 proc. visų Savivaldybės gyventojų. Šalyje šios amžiaus grupės gyventojai sudarė 15,94 proc., Panevėžio apskrityje – 14,49 proc.  Darbingo amžiaus gyventojų skaičius ryškiau nesikeičia. Šalyje pensinio amžiaus gyventojai sudarė 22,3 proc., Panevėžio apskrityje – 24,8 proc. Pasvalio rajono gyventojų skaičiaus mažėjimas taip pat susijęs su neigiama gyventojų vidaus ir tarptautinės migracijos kaita, tačiau išvykimo mastai mažėja.

Lietuvos gyventojų vidutinė gyvenimo trukmė yra viena iš trumpiausių Europos Sąjungoje, o Lietuvos vyrų – pati trumpiausia Europos Sąjungoje. Lietuvos gyventojų mirtingumo struktūra jau daugelį metų išlieka nepakitusi: vyrauja kraujotakos sistemos ligos, piktybiniai navikai ir išorinės mirties priežastys. Gyventojų nepakankamas rūpinimasis savo sveikata, nesusiformavusi atsakomybė už savo sveikatą, žemas fizinis aktyvumas, nesveikas gyvenimo būdas, paplitę žalingi įpročiai ir pan. lemia didelį lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnių (aukšto kraujospūdžio, dislipidemijos ir kt.) paplitimą.

Dėl senėjančios visuomenės didėja sveikatos priežiūros paslaugų poreikis, išlaidos joms. Šiuo metu Sveikatos apsaugos ministerija svarsto galimybę atsižvelgti į šias tendencijas, siekiant pagerinti finansavimą minėtų grupių pacientų sveikatos apsaugai.

Pasvalio rajone veikia VšĮ Pasvalio PASPC ir gyd. D. Bagdžiūnaitės individuali įmonė, teikianti pirminio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Pastarosios apylinkė yra apie 1 104 prisirašiusių gyventojų, tad didelės įtakos visoms rajono paslaugoms nedaro.

 

Įstaigos veiklos teisinė bazė

VšĮ Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro (toliau – Įstaiga) steigėjas yra Pasvalio rajono savivaldybės Taryba.

Įstaiga yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

Įstaiga savo veikloje vadovaujasi savo įstatais, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų įstatymu bei kitais įstatymais bei teisės aktais.

 

Įstaigos organizacinė struktūra

Įstaigos steigėjas ir savininkas yra Pasvalio rajono savivaldybė, atstovaujama Savivaldybės tarybos. Steigėjas dalyvauja nustatant paslaugų kainas, išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui bei medikamentams, normatyvus. Aukščiausias Įstaigos valdymo organas yra visuotinis dalininkų susirinkimas. Konkurso būdu paskirtas vyriausiasis gydytojas yra vienasmenis Įstaigos valdymo organas. Vadovo kompetencijai priskirta vykdyti Įstaigos veiklos planus, teikti ataskaitas, organizuoti visuotinius darbuotojų susirinkimus, įgyvendinti ten priimtus sprendimus, atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose, užtikrinti efektyvų Įstaigos turto panaudojimą ir apsaugą, nustatyti Įstaigos struktūrą, darbo apmokėjimo tvarką, tvirtinti vidaus taisykles, etatus, sukurti ir prižiūrėti vidaus kontrolės sistemą, įskaitant finansų, kokybės kontrolę, atstovauti Įstaigai teisme, su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, vadovauti administracijai.

 

Įstaigos struktūra

Įstaigą sudaro administracija, Pasvalio, Joniškėlio poliklinikos, 6 ambulatorijos, 2 šeimos gydytojo kabinetai, 20 medicinos punktų, kur teikiamos šeimos gydytojo bei kitos licencijoje numatytos paslaugos, yra Psichikos sveikatos centras. Įstaiga teikia greitosios medicinos pagalbos paslaugas. Įstaigoje yra psichiatrijos dienos stacionaras. Įstaigoje yra kiti būtini paslaugoms teikti padaliniai – ūkio dalis, laboratorija, funkcinės diagnostikos kabinetas, procedūrų  kabinetai. Įstaigoje veikia Gydytojų konsultacinė komisija, sprendžianti nedarbingumo, ginčytinus klausimus, išduoda pažymas apie sveikatos būklę. Toks platus padalinių tinklas užtikrina įvairias ir prieinamas  paslaugas.

Įstaigos personalas

Įstaigoje 2017 m. dirba: 148 darbuotojų, gydytojų, slaugytojų ir kt. Darbuotojų dinamika per pastaruosius metus neigiama. Kasmet darbuotojų mažėja 3–5 darbuotojais.

Darbuotojų išsilavinimas: 33 gydytojai, 11 specialistų, turinčių aukštąjį išsilavinimą, 76 slaugytojai, 3 specialistai, turintys specialų vidurinį išsilavinimą ir 27 – kitas personalas.

Mažėjant gyventojų skaičiui, mažėja įstaigos finansavimas, todėl mažėja personalo. Esama etatų struktūra optimizuota ir atitinka poreikius, kad saugiai ir kokybiškai būtų galima suteikti paslaugas.

Darbuotojų amžiaus vidurkis siekia 57 metus. Sunku gauti naujų specialistų. Todėl pasitelkiamos įvairios personalo paieškos formos: ieškoma specialistų darbo rinkoje, skelbiama informacija spaudoje. Teikia vilties Seime ir Vyriausybėje svarstomos nuostatos, jog reikia finansiškai skatinti jaunus specialistus vykti dirbti pagal poreikį į atokesnes vietoves. Taip pat svarstoma galimybė specialistams vykti pagal paskyrimus. Nemažai jaunų specialistų pasirenka užsienio šalis dėl galimybės gauti geresnį darbo užmokestį.

 

Finansiniai ištekliai

Įstaiga, tvarkydama apskaitą ir rengdama finansinę atskaitomybę, vadovaujasi bendraisiais apskaitos principais, nustatytais Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais bei kitų galiojančių teisės aktų reikalavimais.

Paskutinių metų didėjančių pajamų už paslaugas tendencijos, prioritetas pirminei asmens sveikatos priežiūrai, optimalus etatų skaičius leidžia planuoti teigiamą finansinį rezultatą artimiausius penkerius metus.

Įstaigoje darbuotojų darbo vietos kompiuterizuotos. Kompiuterizuota visa buhalterinė apskaita.

Įstaigos tinklapyje www.pasvaliopaspc.lt skelbiama aktualiausia informacija pacientui apie teikiamas paslaugas, mokamas ir nemokamas paslaugas, kontaktai, gydytojų bei padalinių telefonai konsultacijai ir registracijai. Galima išankstinė pacientų registracija internetu.

Pradėta diegti e. sveikatos sistema toliau tobulinama, yra prioritetinė sveikatos apsaugos ministerijos sritis, todėl šioje srityje numatoma ir toliau plėsti šios rūšies paslaugas bei naudotis sistemos privalumais specialistų darbe.

Daug dėmesio skiriama specialistų mokymui. Nemaža kvalifikacijos kursų dalis vyksta įstaigoje, pasitelkus projektinį finansavimą. Tai leidžia išlaikyti reikiamą žinių lygį, pakankamą kompetenciją, teikiant paslaugas, tuo pačiu garantuoja galimybę pratęsti specialistų licencijas po penkerių metų.

Įstaigoje diegiamas Politikų ir procedūrų vadovas, kuris padės Įstaigai sukurti laikmetį atitinkančią kokybės vadybos sistemą. Tuo siekiama padidinti pacientų pasitenkinimą paslaugomis. Įstaiga rengia dokumentus akreditacijai, tuo norėdama būti atviresnė pacientams, labiau pasirengusi teikti kokybiškas paslaugas, plačiau informuoti pacientą apie jų teikimą.

Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti veikia Stebėtojų taryba. Tai patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams. Stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų Įstaigos dalininkų susirinkimo sprendimu paskirtų atstovų, vieno Savivaldybės tarybos paskirto tarybos nario, vieno Savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo ir Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirto atstovo.

Įstaigoje sudaromos gydymo ir slaugos tarybos, kurių sudėtį įsakymu tvirtina Įstaigos vadovas. Gydymo taryba yra patariamasis organas, kuris svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo bei tobulinimo klausimus ir teikia rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos administracijai. Gydymo tarybai pirmininkauja Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas darbuotojas.

Slaugos taryba yra patariamasis organas, kuris svarsto pacientų slaugos organizavimo bei tobulinimo klausimus ir teikia rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos administracijai.

Įstaigoje sudaroma Medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų.

Įstaigoje patvirtinta korupcijos prevencijos programa. Programa siekiama šalinti prielaidas korupcijai Įstaigoje atsirasti ir plisti, kontroliuoti, kad visos lėšos, skirtos sveikatos apsaugai, būtų panaudotos kokybiškoms sveikatos priežiūros paslaugoms, pacientų teisėms ir laisvėms užtikrinti.

 

Įstaigos strategija

Misija. VšĮ Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centras, aktyviai teikdamas prieinamas, saugias, kokybiškas, kvalifikuotas, efektyvias pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas, racionaliai naudodamas finansų, žmonių, technologinius ir kitus išteklius, siekia patenkinti pacientų ir visuomenės reikmes bei lūkesčius ligų ambulatorinės diagnostikos, gydymo ir prevencijos srityse.

Vizija. VšĮ Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centras – tai šiuolaikiška, tinkamai materialiai ir funkciškai aprūpinta, moderniai ir efektyviai administruojama, Europos Sąjungos standartus atitinkanti sveikatos priežiūros įstaiga, patraukli pacientams ir darbuotojams, savarankiška ir lygiavertė kitų šalies ir Europos sveikatos priežiūros įstaigų sistemos partnerė.

Pagrindiniai Įstaigos veiklos tikslai yra: stiprinti ir atstatyti Pasvalio rajono ir kitų Lietuvos gyventojų sveikatą, vykdyti ligų prevenciją, siekiant sumažinti sergamumą ir mirtingumą, teikti prieinamas ir tinkamas įstaigos licencijoje nurodytas sveikatos priežiūros paslaugas.

Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015, sveikatos srityje numatyta pagrindinį dėmesį skirti sveikai gyvensenai ugdyti, sveikatai išsaugoti, ligų profilaktikai, ankstyvai ligų diagnostikai, siekiant prailginti Lietuvos gyventojų sveiko gyvenimo trukmę, kadangi sveika visuomenė yra sumanios, tvarios ir įtraukios ekonomikos prielaida.

Lietuvos sveikatos 2014–2025 m. programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d nutarimu Nr. XII-964, atsižvelgiant į esamą šalies gyventojų sveikatos situaciją, iškeltas pagrindinis tikslas – pasiekti, kad 2025 metais šalies gyventojai būtų sveikesni ir gyventų ilgiau, pagerėtų gyventojų sveikata ir sumažėtų sveikatos netolygumai.

Įstaigos veiklą vertina Pasvalio rajono savivaldybės taryba, kuri yra patvirtinusi Įstaigos vertinimo kiekybinius ir kokybinius rodiklius. Rodikliuose atsispindi įstaigos veiklos finansinis rezultatas, sąnaudų darbo užmokesčiui ir valdymo išlaidų dalis, vertinami papildomi finansavimo šaltiniai. Kokybiniai rodikliai yra pacientų pasitenkinimo paslaugomis lygis, skundų tendencijos, kokybės sistemos diegimo laipsnis, darbuotojų kaitos įstaigoje rodiklis, prioritetinių paslaugų teikimo dinamika, informacinių technologijų diegimo lygis, kovos su korupcija priemonių vykdymas.

Paskutinį dešimtmetį Įstaigai teiktos pretenzijos buvo sprendžiamos įstaigos naudai. Teisminiai ginčai, pretenzijos raštu bei žodžiu išnagrinėtos, rasti ginčų sprendimo būdai. Įstaiga šiuo laikotarpiu neturėjo jokios pagrįstos pretenzijos, dėl kurios būtų tekę patirti išlaidų. Jokių išmokų dėl civilinės atsakomybės, už kuriuos būtų tekę mokėti, nepatyrėme. Svarbu išlaikyti pagarbų santykį su pacientais, teikti kokybiškas paslaugas, toliau didinti atvirumą pacientams, teikti kuo daugiau informacijos apie teikiamas paslaugas, galimybę aiškintis iškylančius nesutarimus ar pretenzijas teikiamoms paslaugoms, būti nepakantiems korupcijai.

 

Įstaigos perspektyvos analizė

Stiprybės

·    Įstaigoje turime specialistų, galinčių teikti kvalifikuotas paslaugas.

·    Diegiamas Procedūrų ir kokybės vadovas – reikalavimus atitinkanti kokybės vadybos sistema

·    Teigiamas įstaigos finansinis rezultatas paskutiniais metais.

·    Veikla vertinama Pasvalio rajono tarybos pagal patvirtintus kiekybinius ir kokybinius rodiklius.

·    Nuolat atliekama anketinė apklausa siekiant išsiaiškinti pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis.

·    Vidaus audito sistema padeda tobulinti paslaugų teikimo kokybę.

 

Silpnybės

·    Sensta įstaigos personalas.

·    Materialinių išteklių mažėjimas ryšium su mažėjančiu prisirašiusių gyventojų skaičiumi.

 

Grėsmės

·    Naujų paslaugų tiekėjų atsiradimas gali sumažinti teikiamų paslaugų apimtis, o taip pat ir finansavimą.

·    Kvalifikuoto personalo nenoras vykti į Pasvalio rajoną sumažins galimybę atsinaujinti įstaigos personalui.

 

Galimybės

·    Galimybė pasinaudoti ES struktūrinių fondų teikiamomis galimybėmis atnaujinti įstaigą, pakelti personalo kvalifikaciją.

·    Savivaldybės parama sprendžiant rajono sveikatos apsaugos problemas.

·    Vadybos efektyvinimas padės didinti įstaigos konkurencingumą.

·    Elektroninių paslaugų plėtra perspektyvoje turi tapti lengvinančiu personalo darbą veiksniu, o pacientams tampa geriau prieinamos paslaugos bei informacija apie įstaigos veiklą.

 

Strateginio plano vertinimo kriterijai

Įstaigos strateginis tikslas – laiku suteikti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Tikslams įgyvendinti vykdoma veiklos programa.

Jos efektyvumą apsprendžia:

Pacientų pasitenkinimas paslaugomis procentais (anketinė apklausa);

Įstaigos gerų darbo rodiklių vertinimas pagal LR SAM parengtus gero darbo rodiklius (balais).

Lėšų poreikis 2018–2020 metams.

Pagrindinis Įstaigos pajamų šaltinis privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšos. Lėšų poreikis metams (Eur): 2018 metams 229 3000; 2019 metams – 274 1600; 2020 metams – 328 9920.

Kitų paslaugų pajamų poreikis metams (Eur): 2018 metams – 140 000; 2019 metams –160000; 2020 metams – 180 000; Projektų ir kitų finansavimo šaltinių lėšų poreikis metams (Eur): 2018 metams – 60 000; 2019 metams – 80 000; 2020 metams – 120 000.

Išlaidų mastai didėja ryšium su didėjančiomis medžiagų ir paslaugų kainomis, didėjančiais reikalavimais paslaugų kokybei ir augantiems kaštams jai išlaikyti, darbo užmokesčio kilimo tendencijomis.

 

Uždaviniai tikslui pasiekti

1. Sustiprinti orientaciją į pacientą: vykdyti lankytojų apklausas ir išsiaiškinti iškylančias problemas, pasitenkinimą paslaugomis.

Daugiau dėmesio skirti pacientų informavimui, konsultavimui apie sveiką gyvenseną, daugiau dėmesio skirti socialiai pažiedžiamoms pacientų grupėms, plėtojant slaugos paslaugas namuose.

Tuberkuliozės DOTS strategijos vystymas, įkuriamas kabinetas, kuris koordinuos bei teiks tiesiogiai stebimą gydymą tuberkulioze sergantiems pacientams.

Dėmesys vaiko sveikatai, vykdomi dantų būklės profilaktiniai tikrinimai, silantavimas, efektyvinama imunoprofilaktika, daugiau dėmesio skiriant aiškinimui apie skiepų svarbą.

2. Laiku ir efektyviai suteiktos sveikatos priežiūros paslaugos.

Didelis dėmesys personalo kvalifikacijos kėlimui. Tuo siekiama, kad darbuotojų kompetencija būtų pakankama, kad laiku suteiktume kokybiškas paslaugas.

Siekiant užtikrinti visiems pacientams reikalingų paslaugų kokybę, prieinamumą ir saugumą, pagal poreikius vykdomas medicininės įrangos įsigijimas ir atnaujinimas. Taip pat nuolat vykdomas medicininės įrangos techninis aptarnavimas ir priežiūra. Šios išlaidos būtinos siekiant pacientams teikti kvalifikuotas, nustatytus reikalavimus ir Įstaigos galimybes atitinkančias specializuotas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

3. Efektyvus įstaigos ūkinis, administracinio darbo organizavimas.

Efektyvus įstaigos valdymas, tinkamas administracinės ir ūkinės veiklos organizavimas yra svarbus, siekiant užtikrinti kokybišką ir savalaikį paslaugų teikimą, kad užtikrintume licencijoje numatomas veiklas.

Reikalingi ištekliai pastatų eksploatacijai: šildymui, elektrai, vandentiekiui, kanalizacijai, ryšiams, transportui.

Didelę resursų dalį sudaro išlaidos, susijusios su paslaugų teikimu. Reikalingos lėšos įrangai, reagentams, medicinos priemonėms, medikamentams, civilinės atsakomybės draudimui, skalbimui, patalpų priežiūrai, kurui, kompiuterinėms programoms prižiūrėti, kompiuterizacijos ir elektroninių paslaugų plėtrai. Stengiamasi dalyvauti įvairiuose ES finansuojamuose projektuose, siekiama kelti kvalifikaciją, renovuoti pastatus, automobilių parką.

Svarbu skirti išteklius darbuotojų darbo užmokesčiui didinti. Tam dėmesio skiria ir Valstybė, tačiau vidinių resursų paieška toliau vyksta, mažinant išlaidas šildymui, ūkinei veiklai. Įstaiga dažnai pasinaudoja galimybe pirkti per centrinę perkančią organizaciją, tuo kai kada sumažina išlaidas prekėms įsigyti. Skatinamųjų paslaugų vystymas yra ir nemaža parama keliant darbo užmokestį.

 

Uždaviniams įgyvendinti 20182020 m. laikotarpiu numatomos šios priemonės:

Eil. Nr.

Uždavinys/Priemonė

Numatomas finansavimo šaltinis

1.

Sustiprinti orientaciją į pacientą

1.1.

Atnaujinti Įstaigos medicinos įrangą (skaitmeninis dentalinis radiologijos aparatas, echoskopas ir kt.), reikalingą efektyvesnėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms teikti.

PASPC, ES

1.2.

Įvertinti skirtingų gyventojų grupių sveikatos būklės ir paslaugų vartojimo netolygumus, jų poreikius ir įgyvendinti pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimo veiksmus, orientuojantis į išskirtas tikslines gyventojų grupes (pvz., vyresnio amžiaus asmenis, vaikus, sergančius tuberkulioze, neįgaliuosius).

PASPC

1.2.1.

Įsteigti tiesiogiai stebimo tuberkuliozės ambulatorinio gydymo (DOTS) kabinetą bei pradėti teikti tiesiogiai stebimo tuberkuliozės ambulatorinio gydymo paslaugas, siekiant mažinti sergamumą tuberkulioze ir mirtingumą nuo jos.

VB, ES, PASPC

1.2.2.

Pritaikyti įstaigos ambulatorijų infrastruktūrą, siekiant padidinti fizinį paslaugų prieinamumą neįgaliesiems ir kitiems specialiuosius poreikius turintiems asmenims.

ES, PASPC

1.2.3.

Odontologinių, vaikų ligų paslaugų kokybės tobulinimas ir plėtra

PASPC

1.2.4.

Dėl didėjančio poreikio toliau plėtoti slaugos paslaugas namuose, gerinti jų kokybę.

PASPC

1.3.

Didinant GMP paslaugų teikimo efektyvumą, įsigyti bent vieną naują GMP automobilį bei tobulinti GMP veiklos organizavimą (e. technologijų diegimas, tobulinimas) siekiant kokybiško ir laiku atlikto pacientų aptarnavimo.

VB, ES

1.4.

Padidinti tikslinių grupių gyventojų dalyvavimą prevencinėse programose.

PASPC

1.5.

Toliau įgyvendinti visuomenės sveikatos stiprinimo bei sveikatos raštingumo didinimo programas, siekiant didesnio gyventojų sąmoningumo rūpintis savo sveikata. Tęsti bendradarbiavimą su Visuomenės sveikatos biuru.

PASPC

1.6.

Prieigų sutvarkymas prie centrinio poliklinikos pastato, siekiant padidinti paslaugų prieinamumą ir patogumą pacientams

PASPC

1.7.

Didinti Įstaigos patrauklumą, įgyvendinti veiklos viešinimo iniciatyvas siekiant pritraukti prisirašyti ir naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis kuo daugiau rajono gyventojų.

PASPC

2.

Laiku ir efektyviai suteiktos sveikatos priežiūros paslaugos

2.1.

Toliau periodiškai vertinti Įstaigos veiklai vykdyti reikalingų specialistų poreikius, siekti pritraukti reikalingus jaunus specialistus.

PASPC

2.2.

Periodiškai tobulinti Įstaigoje dirbančių sveikatos priežiūros specialistų kvalifikaciją, orientuojantis į šiuolaikines mokslu pagrįstas ligų profilaktikos, ankstyvos diagnostikos ir gydymo žinias bei kylančius iššūkius.

PASPC

2.3.

Pagal galimybes didinti darbo užmokestį sveikatos priežiūros specialistams, siekiant didinti jų motyvaciją, atsižvelgiant į didėjantį šalies vidutinį darbo užmokestį, kylančias kainas bei sveikatos priežiūros specialistų migracijos apimtis.

PASPC

3.

Padidinti Įstaigos veiklos valdymo efektyvumą

3.1.

Toliau siekti energetinių sąnaudų mažinimo, vykdyti pastatų renovavimą.

VB, ES, PASPC

3.2.

Siekti Įstaigai suteiktos akreditacijos būsenos išlaikymo.

PASPC

3.3.

Tęsti bendradarbiavimą su Pasvalio rajono savivaldybės administracija, siekiant spręsti esmines įstaigos veiklos valdymo ir organizavimo problemas.

PASPC

VB – valstybės biudžeto lėšos

ES – Europos Sąjungos fondų investicijų lėšos

PASPC – Įstaigos lėšos

 

Numatomi pasiekti rezultatai

Įgyvendinus šiame VšĮ Pasvalio PASPC strateginiame veiklos plane numatytas priemones, planuojami pasiekti rezultatai:

Eil. Nr.

Rodiklio pavadinimas

Siekiama rodiklio reikšmė iki 2021 m.

1.

Didėjantis gyventojų pasitenkinimas sveikatos priežiūros paslaugomis

 

Išlaikyti pacientų skaičių, atsižvelgiant į demografines tendencijas, mažėjimas ne daugiau 500 pacientų per metus

2.

 

 

Gyventojų dalyvavimo prevencinėse programose padidėjimas 

 

 

Siekti programų vykdymo šalies vidurkio (2020 m.)

3.

Išlaikyta nežymi personalo kaita

 

Ne daugiau kaip 20 proc. kasmet

4.

Pritraukta jaunų specialistų

 

Ne mažiau kaip 3 iki 2021 metų

 

____________________________