LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2022-2024 metais

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 12 d. Nr. A1-464

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 4¹ dalimi, vykdydama Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. A1-393 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 6 veiklą „Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijų vykdymas“:

1.    T v i r t i n u Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2022-2024 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                           Monika  Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu

Nr. A1-464

 

JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2022–2024 metais nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2022-2024 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio  projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką, projekto įgyvendinimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. kompleksinės paslaugos šeimai – prevencinės socialinės paslaugos, numatytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

2.2. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – metodika) ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

3. Konkursas organizuojamas įgyvendinant Nacionalinio pažangos plano uždavinį Nr. NPP-02-05 „Gerinti aplinką šeimai, siekiant didinti gimstamumą ir gyvenimo kokybę bei sudaryti sąlygas derinti darbo ir šeiminius įsipareigojimus“ bei vykdant 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis ir metodika. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose yra nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija), kuri vykdo taisyklėse, metodikoje ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas), kuris vykdo taisyklėse, metodikoje ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima ministerija.

8. Konkurso tikslas – įgyvendinant Socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 4¹ dalį, atrinkti ir finansuoti juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projektą, kurio bus vykdomos metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijos.

9. Siektinas konkurso rezultatas – metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijų vykdymas, teikiant metodinę pagalbą dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir (ar) teikimo, siekiant gerinti jų kokybę ir dalintis gerąja patirtimi organizuojant ir (ar) teikiant kompleksines paslaugas šeimai visose šalies savivaldybėse.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos iki 2022 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2023 metams – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 metams – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2022 metais – 250 000,00 (du šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų, 2023 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų, 2024 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų:

11.1. didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2022 metais –250 000,00 (du šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų, 2023 ir 2024 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų;

11.2. mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 2022 metais – 150 000,00 (vienas šimtas penkiasdešimt tūkstančių) eurų, 2023 ir 2024 metais – 450 000 (keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų.

12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas 2022-2024 m. projektą, vykdo visas Nuostatų 14 punkte nurodytas veiklas.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetaS IR finansuotinos veiklos

 

13. Finansavimo prioritetas teikiamas pareiškėjams, kurie yra Lietuvos Respublikoje registruotos nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO), paraiškos teikimo dieną NVO žymą įregistravusios Juridinių asmenų registre.

14. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

14.1. metodinės medžiagos, skirtos kompleksinių paslaugų šeimai organizatoriams ir teikėjams, susijusios su kompleksinių paslaugų šeimai organizavimu ir (ar) teikimu, jų kokybės gerinimu, parengimas;

14.2. asmenų, kurie organizuoja ir (ar) teikia kompleksines paslaugas šeimai, mokymas kompleksinių paslaugų šeimai turinio, šių paslaugų organizavimo ir teikimo, vieningos praktikos formavimo bei kokybės gerinimo klausimais;

14.3. metodinės pagalbos dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir (ar) teikimo, jų kokybės gerinimo teikimas kompleksinių paslaugų šeimai organizatoriams ir teikėjams (įskaitant individualų ir (ar) grupinį konsultavimą ir (ar) metodinių priemonių rengimą ir platinimą);

14.4. gerosios patirties organizuojant ir teikiant kompleksines paslaugas šeimai sklaida, užsienio šalių patirties sklaida;

14.5. informacijos apie kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo savivaldybėse patirtį apibendrinimas bei siūlymų dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo kokybės gerinimo teikimas ministerijai;

14.6. informacinės sistemos (duomenų bazės ir (ar) elektroninės svetainės), skirtos kompleksinių paslaugų šeimai teikėjams ir organizatoriams, kurioje būtų dalinamasi gerąją patirtimi organizuojant ir (ar) teikiant kompleksines paslaugas šeimai, mokymų medžiaga, metodine pagalba kompleksinių paslaugų teikėjams ir organizatoriams bei kitais su kompleksinių paslaugų šeimai organizavimu ir (ar) teikimu susijusiais klausimais (toliau – informacinė sistema), sukūrimas ir palaikymas;

14.7. informacijos apie projekto vykdymą sklaida.

15. Pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, ministerijai turi būti perduotos autorių turtinės teisės į vykdant Nuostatų 14.6 papunktyje nurodytą veiklą sukurtą programinę įrangą ir parengtus projektinius dokumentus, įskaitant, bet neapsiribojant, teisę neribotą laiką ir be papildomo atlygio naudoti sukurtą programinę įrangą; teisę daryti sukurtos programinės įrangos kopijas; teisę modifikuoti ir toliau plėtoti sukurtą programinę įrangą; teisę perkelti programinę įrangą į kitą technologinę platformą; suteikti teises naudoti šią programinę įrangą kitoms institucijoms ir trečiosioms šalims; teisę naudoti ir keisti jai sukurtos programinės įrangos pradinį kodą (mašininės kalbos pradinius tekstus).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

16. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

16.1. turi ne mažesnę nei 5 metų patirtį organizuojant ir teikiant kompleksines paslaugas šeimai, kaip jos apibrėžtos Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016–2023 m. veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-133 „Dėl Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016-2023 m. veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016-2023 m. veiksmų planas);

16.2. turi ne mažesnę nei 4 metų mokymų, skirtų socialiniams darbuotojams ir (ar) psichologams, ar kitiems asmenims (darbuotojams) pagalbos vaikui ir šeimai temomis, patirtį;

16.3.   nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

16.4.    paskutinę konkurso skelbime nurodytą paraiškos formaliųjų kriterijų vertinimo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus pagal Mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnį (pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tinklapyje pateikiamą informaciją apie mokesčių mokėtoją);

16.5.  pareiškėjo projektui prašoma skirti suma nėra mažesnė negu Nuostatų 11 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

17. Projekto veiklų įgyvendintojas (-i) turi atitikti šiuos reikalavimus:

17.1. bent vienas projekto veiklų įgyvendintojas turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų patirtį teikiant ir (ar) organizuojant kompleksines paslaugas šeimai, kaip jos apibrėžiamos Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016-2023 m. veiksmų plane;

17.2. bent vienas projekto veiklų įgyvendintojas turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų praktinės darbo patirties su šeimomis (vaikais) (pvz., socialinių paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo srityje, psichologinio konsultavimo, savitarpio pagalbos grupių šeimoms organizavimo ir vedimo);

17.3. projekto veiklų įgyvendintojai, kurie įgyvendins Nuostatų 14.2 papunktyje numatytą veiklą, turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų mokymų vedimo patirtį.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. 

19. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2022 m. gruodžio 31 d. (pratęsus projekto finansavimą 2023 metams, – iki 2023 m. gruodžio 31 d., ir pratęsus projekto finansavimą 2024 metams, – iki 2024 m. gruodžio 31 d.) pasiekti šiuos projekto įgyvendinimo rodiklius:

19.1. esminius kiekybinius:

19.1.1. 2022 metais – parengti mokymų medžiagą dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir (ar) teikimo, jų kokybės gerinimo, ją pristatyti ministerijai;

19.1.2. 2023 ir atitinkamai 2024 metais:

19.1.2.1. surengti bent po 2 mokymų ciklus (vieno mokymų ciklo trukmė turi būti ne mažesnė kaip 20 ak. val.) bent po 60 asmenų, kurie organizuoja ir (ar) teikia kompleksines paslaugas šeimai, apimančius ne mažiau kaip 95 procentus savivaldybių, iš kurių bent 1 mokymų ciklas turi būti surengtas iki 2023 m. rugsėjo 30 d.;

19.1.2.2. suteikti bent po 20 individualių ir (ar) 5 grupines konsultacijas ir (ar) parengti ir išplatinti bent po 3 metodines priemones kompleksinių paslaugų šeimai organizatoriams ir teikėjams dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir (ar) teikimo, jų kokybės gerinimo, kurių turinys bei temos turi būti suderinti su ministerija, iš kurių bent 10 individualių ar 3 grupinės konsultacijos turi būti suteiktos ir (ar) bent 2 metodinės priemonės turi būti parengtos ir išplatintos iki 2023 m. rugsėjo 30 d.;

19.2. kiekybinius:

19.2.1. 2022 metais – sukurti informacinę sistemą (duomenų bazę ir (ar) elektroninę svetainę);

19.2.2. 2023 ir atitinkamai 2024 metais:

19.2.2.1. palaikyti informacinę sistemą;

19.2.2.2. apibendrinti informaciją apie kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo savivaldybėse patirtį ir šią informaciją pateikti ministerijai, taip pat pateikti ministerijai siūlymus dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo kokybės gerinimo;

19.3. kokybinių rodiklių per kiekvienus ataskaitinius metus pasiekimą - užtikrinti reikiamas darbo priemones, patalpas numatytoms veikloms įgyvendinti.

20. Projekto vykdytojas per Nuostatų 19 punkte nustatytus projekto įgyvendinimo terminus privalo pasiekti Nuostatų 19.1.1 ir 19.1.2 papunkčiuose nustatytus esminius kiekybinius rodiklius, už kurių neįvykdymą gali būti taikomos sankcijos, nurodytos Nuostatų 49 punkte.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo dienos iki 2022 m. gruodžio 31 d. Jei projekto finansavimas Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka pratęsiamas 2023 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., o Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka pratęsus projekto finansavimą 2024 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1–330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto įgyvendinimo išlaidos:

22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

22.1.1. projekto vadovo darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas įdarbintas projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

22.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo organizacijoje įdarbintas pagal darbo sutartį);

22.1.3. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinei apskaitai vykdyti pagal darbo sutartį);

22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 14 punkte numatytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

22.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei darbuotojai įdarbinti pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis);

22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, fakso, pašto), įsigijimo išlaidos;

22.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų (projekto vykdytojo nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių nuomos, degalų, tepalų ir autobuso, traukinio, laivo, kelto ekonominės klasės ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje bilietų) įsigijimo išlaidos;

22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.) (taikoma tik pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams nuoma);

22.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali būti didesnė kaip 50 Eur už 1 val.);

22.2.2.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo ir kt.) išlaidos;

22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, įrangai ir reikmenims, tiesiogiai susijusiems su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (kanceliarinėms, ūkio prekėms, smulkiam inventoriui, maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukų metu arba projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, bei nealkoholiniams gėrimams pirkti), įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 24.5 papunktyje;

22.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto sklaidos ir viešinimo, maitinimo ir kt.), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

23. Nuostatų 22.1.1, 22.1.2 ir 22.2.1 papunkčiuose nurodytos išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, iš viso turi sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

24. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

24.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, statinių priežiūrai ir (ar) aplinkos priežiūrai ir (ar) tvarkymui;

24.3. išperkamajai nuomai;

24.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

24.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kurio vertė – 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakyme Nr. 1K-174Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, įsigyti;

24.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

24.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

24.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką ministerijai, pratęsus projekto finansavimą 2023 metams – po 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d.; jeigu projekto finansavimas 2023 metams arba 2024 metams nebuvo pratęstas – išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms po 2022 m. gruodžio 31 d. arba atitinkamai po 2023 m. gruodžio 31 d.;

24.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

25. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba .pdf ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga ir pateikta ministerijai elektroniniu paštu pagal Nuostatų 1 priede nurodytą paraiškos formą. Paraiška, pateikta ministerijai ne elektroniniu paštu, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

26. Paraiška turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

27. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte numatytų bei  šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas (.pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga):

28.1. įrodančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytiems reikalavimams (pateikiama vykdyto projekto sutartis ar veiklos ataskaita ar kiti atitiktį reikalavimams pagrindžiantys dokumentai);

28.2. įrodančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytiems reikalavimams (pateikiama vykdyto projekto sutartis ar veiklos ataskaita  ar kiti atitiktį reikalavimams pagrindžiantys dokumentai);

28.3. pagrindinio (-ių) veiklų įgyvendintojo (-ų) kvalifikaciją (turima kvalifikacija, jos įgijimo data), patirtį (kiek metų kokiose srityse dirbo), gebėjimus ir žmogiškuosius išteklius, reikalingus numatytoms veikloms vykdyti, patvirtinančių dokumentų, kuriuose būtų informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį (gyvenimo aprašymo (CV).

29. Pareiškėjai vienu elektroniniu laišku, kurio apimtis ne didesnė nei 15 MB, paraišką bei Nuostatų 28 punkte numatytus dokumentus pateikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Laiškui sugrįžus į siuntėjo pašto dėžutę dėl per didelės informacijos apimties, patartina informaciją suskaidyti ir siųsti ją keliais laiškais. Apie tokį siuntimo būdą rekomenduojama konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu informuoti ministeriją iš anksto. Visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus vienu laišku galima pateikti naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.

30. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, taip pat paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamasis joje nurodytais vertinimo kriterijais.

34. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

34.1. projekto atitiktį nustatytam finansavimo prioritetui (Nuostatų 13 punktas), vertindami 0 (nuliu) arba 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka finansavimo prioriteto, 10 – atitinka prioritetą;

34.2. numatyto projekto tikslo, uždavinių, problemos iškėlimo ir pagrindimo bei trumpo projekto aprašymo (santraukos) aiškumą, atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 8 punktas ir taisyklių 16.616.9 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo, 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą, 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

34.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti (Nuostatų 8 punktas ir taisyklių 16.12 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti, 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti, 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti;

34.4. projekto vertinimo rodiklių ir laukiamų rezultatų aiškumą ir konkretumą (Nuostatų 19 punktas ir taisyklių 16.13, 16.15 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs, 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs, 10 – aiškūs ir konkretūs;

34.5. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 22 – 24 punktai ir taisyklių 16.17 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali, neracionali, nepagrįsta ir neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga, 1–9 – iš dalies tiksli, iš dalies aiški, iš dalies detali, iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta, iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga, 10 – tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;

34.6. pareiškėjo ir jo projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) tinkamumą ir kvalifikaciją vykdyti projektą (Nuostatų 17 punktas ir taisyklių 16.18 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.

35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 55. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

36. Įvertinti projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

37. Projektai, kurie surinko mažiau balų už projektą, kuriam buvo skirta daugiausiai balų, įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos taisyklių 64 punkte nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

38. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio paraiškos sąmatoje (Nuostatų 1 priedas) bendra projekto administravimo išlaidoms skirta lėšų dalis yra mažesnė.

39. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

40. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

41. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

42. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriaus nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

43. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriaus nustatyta tvarka.

44. Projekto vykdytojas privalo:

44.1. projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2023 metams – ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d.;

44.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Departamentui elektroniniu paštu pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę finansines ataskaitas pagal Departamento direktoriaus patvirtintas formas. Teikiamos šios ataskaitos ir suvestinė:

44.2.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

44.2.2. valstybės biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

44.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma: projekto vykdytojo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio);

44.3. pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos Departamentui pateikti ketvirčio (metų) projekto veiklos ataskaitą (Nuostatų 3 priedas).

45. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas raštu turi pateikti Departamentui motyvuotą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip keičiama informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Departamentas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją.

46. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą Departamentui teikiami ne dažniau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, ir ne vėliau, nei likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios (vėliau ar dažniau pateikti prašymai nenagrinėjami). Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

47. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas Departamentui raštu pateikia motyvuotą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip keičiama informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ir ne vėliau nei iki gruodžio 5 d. Atsakingas Departamento specialistas informuoja elektroniniu paštu ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas ir projekto kodas). Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą Departamento specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas ir projekto kodas). Apie su ministerijos paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo Departamento atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

48. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu ministeriją ir Departamentą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

49. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 19.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

49.1. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais metais nepasiekė vieno iš Nuostatų 19.1.2.1 ir 19.1.2.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

49.2. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais metais nepasiekė Nuostatų 19.1.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio arba abiejų iš Nuostatų 19.1.2.1 ir 19.1.2.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

50. Tinkamai įgyvendinus projektą 2022 metais, jo finansavimas gali būti pratęstas 2023 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o tinkamai įgyvendinus projektą 2023 metais, finansavimas gali būti pratęstas 2024 metams,  bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., bei nuo 2024 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei Sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2023 metams ar 2024 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2023 metais arba 2024 metais, nekompensuojamos.

51. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2023 m., projekto vykdytojas elektroniniu paštu iki 2022 m. lapkričio 15 d., o prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2024 m. – iki 2023 m. lapkričio 15 d., Departamentui pateikia:

51.1. projekto vykdytojo vadovo pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą atitinkamai 2023 ar 2024 metams (pagal Nuostatų 4 priedo formą);

51.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą deklaraciją (pagal Nuostatų 5 priedo formą);

51.3. pakeistų projekto vykdytojo steigimo dokumentų, jei įgyvendinant projektą jie keitėsi, kopijas;

51.4. patikslintą 2023 ar atitinkamai 2024 metų veiklų planą ir sąmatą (pagal ministerijos kanclerio 2023 ar atitinkamai 2024 metams patvirtintą finansavimo dydį);

51.5. kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus, duomenis ar informaciją, kurie keitėsi pateikus projektą, kuriam skirtas finansavimas.

52. Prašymai pratęsti projektų finansavimą nagrinėjami ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

54. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į Departamento pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

55. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Departamento ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie Departamento ir (ar) komisijos sprendimą. Jei ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o Departamentas ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį Departamento ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

56. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

57. Asmens duomenys tvarkomi Reglamento (ES) 2016/679, Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

58. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

 

_____________________

 

 

part_427f21b3ea4e48988ab513eabac75b67_end