Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BALANDŽIO 26 D. NUTARIMO NR. 478 „DĖL VALSTYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJOMS, PLANAVIMO, TIKSLINIMO, NAUDOJIMO, APSKAITOS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019  m. birželio 05 d. Nr. 540

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 3.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) programos nuostatų įgyvendinimo plane numatytų darbų, pirmenybę teikiant Vyriausybės prioritetiniams darbams, įgyvendinimo;“.

1.2. Pripažinti netekusiu galios 41 punktą.

1.3. Pakeisti 6 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

6. Valstybės lėšos, reikalingos ginklams ir karinei įrangai, naudojamiems tik kariniams tikslams, infrastruktūrai (iki investuotojui suteikto sklypo ribų) įrengti ir (ar) sutvarkyti, ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, nenurodytam Taisyklių 1 punkte, taip pat ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti iki 360 tūkst. eurų, o naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) iki 100 tūkst. eurų, Valstybės investicijų programoje neplanuojamos. Apskaičiuojant valstybės lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti dydį turi būti sumuojamos vieniems planuojamiems metams kiekvienam analogiškam ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti reikalingos lėšos, o valstybės lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti arba jo vertei padidinti dydį – visam darbų atlikimo laikotarpiui. Apskaičiuojant valstybės lėšų naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) dydį sumuojamos tokiai įrangai įsigyti (sukurti) reikalingos lėšos (įskaitant programinei ir aparatinei įrangai reikiamas lėšas) visam jos įsigijimo (sukūrimo) ar atnaujinimo laikotarpiui. Šio punkto nuostatos netaikomos planuojant valstybės biudžeto lėšas bendrai iš Europos Sąjungos finansinės paramos finansuojamiems investicijų projektams.“

1.4. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Valstybės ir savivaldybių institucijoms, valstybės įstaigoms siūlomus įgyvendinti socialinės apsaugos, sveikatos apsaugos, švietimo ir mokslo, kultūros, sporto, o prireikus ir kitus investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) rekomenduojama aptarti (paskelbus atitinkamos institucijos arba įstaigos interneto svetainėje arba visuomenės informavimo priemonėse) su verslo organizacijomis, socialiniais ir ekonominiais partneriais.“

1.5. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektai, teikiami įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu.“

1.6. Pakeisti 16 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

16. Valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos, išskyrus Vyriausybės įstaigas, kurioms investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes tvirtina ministrai pagal pavestas valdymo sritis, patvirtina atitinkamos srities investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes, o kitos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytos institucijos ir įstaigos – savo institucijos arba įstaigos investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes. Atrankos kriterijai turi būti aiškūs (suformuluoti taip, kad nesudarytų sąlygų skirtingoms interpretacijoms), stabilūs (nauji vertinimo kriterijai gali būti rengiami keičiantis valstybės institucijos ar įstaigos veiklos prioritetams), susieti su atitinkamam ministrui pavestų valdymo sričių, taip pat kitų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytų valstybės institucijų ir įstaigų veiklos tikslais, įgyvendinamais uždaviniais ir planuojamais pasiekti rezultatais. Atrankos kriterijų ir jų reikšmių projektas turi būti suderintas su Finansų ministerija. Nustatant atrankos kriterijus ir jų reikšmes, investicijų projektams vertinti turi būti taikoma balų sistema, kuri leistų palyginti planuojamus įgyvendinti investicijų projektus ir nustatyti vienų investicijų projektų pirmenybę prieš kitus investicijų projektus, turi būti nustatomas minimalus investicijų projekto vertinimo balas, kad investicijų projektas būtų siūlomas įtraukti į Valstybės investicijų programą. Analogiškiems pagal investavimo pobūdį investicijų projektams vertinti šiame punkte nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos turi taikyti tuos pačius investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes.“

1.7. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Investicijų projektus, vadovaudamosi patvirtintais investicijų projektų atrankos kriterijais ir atsižvelgdamos į jų reikšmes, atrenka Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytose valstybės institucijose ir įstaigose sudarytos investicijų projektų atrankos komisijos (toliau – atrankos komisijos), kurios sudaromos iš atitinkamos valstybės institucijos ar įstaigos specialistų, prireikus pasitelkiant suinteresuotų institucijų ir įstaigų, kitų socialinių ir ekonominių partnerių atstovus ir tam tikros srities ekspertus. Tais atvejais, kai ministerijų vidiniuose teisės aktuose reglamentuota, kad iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems investicijų projektams, atrenkamiems valstybės projektų planavimo būdu, atrinkti ministerijose turi būti sudaromos valstybės projektų atrankos komisijos, o Taisyklių nustatyta tvarka atrenkamiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) turi būti sudaromos atrankos komisijos, rekomenduojama projektus atrinkti vienoje atrankos komisijoje.

Valstybės politiką formuojančiose valstybės institucijose ir įstaigose sudarytos atrankos komisijos, vadovaudamosi pagal Taisyklių 16 punktą patvirtintais atitinkamos srities investicijų projektų atrankos kriterijais, jų reikšmėmis ir iš valdymo srities valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, kitų ūkio subjektų, kurie pretenduoja gauti valstybės lėšų investicijų projektams įgyvendinti, gautais investicijų projektais, atrenka atitinkamos srities investicijų projektus (ir nustato jų įgyvendinimo terminus metais), o kitose valstybės institucijose ir įstaigose, nurodytose Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, sudarytos atrankos komisijos – savo institucijos arba įstaigos investicijų projektus (ir nustato jų įgyvendinimo terminus metais), kurie bus siūlomi įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą. Atrankos komisijos sprendimas dėl kiekvieno svarstyto investicijų projekto, kuriame, be kita ko, turi būti nurodyti taikyti atrankos kriterijai ir suteikti balai, taip pat trumpas investicijų projekto aprašymas per 10 darbo dienų nuo įvykusio atrankos komisijos posėdžio dienos skelbiami valstybės institucijos arba įstaigos, kuri sudarė atrankos komisiją, interneto svetainėje.“

1.8. Pakeisti 19.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

19.2. neviršydami Taisyklių 15 punkte nurodytų valstybės kapitalo investicijų preliminarių limitų, pasiūlymus dėl valstybės kapitalo investicijų į atitinkamą sritį trejų metų limito paskirstymo: valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos – pagal valstybės institucijas, įstaigas ir įmones, savivaldybių institucijas, taip pat kitus ūkio subjektus, kuriems numatoma skirti valstybės lėšų, ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais), o kitos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos – pagal investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais). Taip pat pateikiamas pasiūlymas dėl investicijų projektų įgyvendinimo programai numatytų valstybės kapitalo investicijų paskirstymo pagal investicijų projektus (kartu nurodant jų įgyvendinimo terminus metais) (jeigu nustatytu terminu lėšų paskirstyti pagal investicijų projektus nėra galimybės, pateikiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių lėšų paskirstymo). Kartu pateikiami atrinkti investicijų projektai (investicijų projektus valstybės biudžeto asignavimų valdytojų nurodymu gali teikti valstybės įstaigos ir savivaldybių institucijos, kurioms numatoma skirti valstybės lėšų);“.

1.9. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos apie Taisyklių 19.2 papunktyje nurodytus pasiūlymus taip pat informuoja srities, kurioje įstatymais ir kitais teisės aktais joms pavesta formuoti valstybės politiką, institucijas, įstaigas ir įmones, savivaldybių institucijas, kitus ūkio subjektus, kuriems numatoma skirti valstybės lėšų investicijų projektams įgyvendinti.“

1.10. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Vyriausybei pateikus Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos, taip pat kitos valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, strateginiuose veiklos planuose nustato preliminarų valstybės kapitalo investicijų trejų metų paskirstymą pagal ministrams pavestų valdymo sričių valstybės institucijas, įstaigas ir įmones, savivaldybių institucijas, taip pat kitus ūkio subjektus, kuriems numatoma skirti lėšų, ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais) arba savo institucijos, įstaigos investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais) ir skelbia šią informaciją savo interneto svetainėse.“

1.11. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ir patvirtinus Valstybės investicijų programą (pagal investavimo sritis), valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, atsižvelgdamos į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus, kartu su programų sąmatomis teikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Valstybės investicijų programoje trejiems metams numatytų lėšų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais).“

1.12. Pakeisti 251 punktą ir jį išdėstyti taip:

251. Finansų ministerija, vadovaudamasi iš valstybės institucijų ir įstaigų, nurodytų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, gautais pasiūlymais, rengia trejų metų valstybės kapitalo investicijų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydama jų įgyvendinimo terminus metais) projektą ir teikia jį Vyriausybei.“

1.13. Papildyti 255 punktu:

255. Vyriausybės patvirtintas investicijų projekto (investicijų projekto įgyvendinimo programos) įgyvendinimo terminas gali būti ilginamas, jeigu įgyvendinant investicijų projektą (investicijų projekto įgyvendinimo programą) susiklostė šios aplinkybės, kurių nebuvo galima numatyti nustatant įgyvendinimo terminus:

255.1. tam tikram laikotarpiui apribojamas numatytas valstybės piniginių išteklių išdavimas, kai nevykdomas valstybės biudžetas ir piniginiai ištekliai naudojami vadovaujantis valstybės piniginių išteklių naudojimo prioritetais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1014 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės piniginių išteklių naudojimo prioritetų nustatymo“;

255.2. ne dėl perkančiosios organizacijos kaltės neįvyksta viešasis pirkimas arba užsitęsia viešojo pirkimo procedūros;

255.3. paaiškėja, kad investicijų projektui baigti įgyvendinti reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įtraukti į investicijų projektą ir kurių techniškai neįmanoma atskirti nuo kitų darbų arba paslaugų, numatytų investicijų projekte, ir kuriuos būtinai reikia atlikti norint baigti įgyvendinti investicijų projektą;

255.4. darbų rangovas arba paslaugų teikėjas laiku neįvykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų;

255.5. vykdomi Lietuvos Respublikos Seimo, Vyriausybės arba Lietuvos Respublikos valstybės gynimo tarybos sprendimai dėl įgyvendinamų investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų);

255.6. tam tikram laikotarpiui sumažinamos valstybės lėšos valstybės kapitalo investicijoms dėl išskirtinių aplinkybių, nustatytų Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka.

1.14. Pakeisti 261 punktą ir jį išdėstyti taip:

261. Pasiūlymus pakeisti Taisyklių 251 punkte nurodytus duomenis Vyriausybei gali teikti Finansų ministerija arba ministerijos, kurios teikia savo, joms pavaldžių biudžetinių įstaigų ir pagal ministrams pavestas valdymo sritis kitų ūkio subjektų patvirtintų valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydamos jų įgyvendinimo terminus metais) pakeitimus, atsižvelgdamos į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus. Teikiamus Vyriausybei valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) ir (arba) jų įgyvendinimo terminus metais pakeitimus būtina suderinti su Finansų ministerija.“

1.15. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai tam tikriems metams valstybės kapitalo investicijoms numatytas lėšas (įskaitant Taisyklių 33 punkte nurodytu atveju naudojamus sutaupytus asignavimus išlaidoms ir turtui įsigyti) naudoja sumokėti už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes, neviršydami tam tikram laikotarpiui investicijų projektui (investicijų projektų įgyvendinimo programai) įgyvendinti numatyto lėšų dydžio.“

1.16. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Einamaisiais biudžetiniais metais sutaupyti asignavimai išlaidoms ir turtui įsigyti gali būti naudojami vykdyti tik tiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), kuriems pagal tam tikrų metų Valstybės investicijų programą buvo skirta lėšų. Šie asignavimai valstybės institucijų ir įstaigų, nurodytų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, paskirstomi investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) atsižvelgiant į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus.“

1.17. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Už valstybės kapitalo investicijų naudojimo apskaitos tvarkymą, jų naudojimą pagal paskirtį, naudojimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytas kainas, taip pat už investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) įgyvendinimą nustatytais terminais atsakingos valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai (užsakovai).“

1.18. Pakeisti 38.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.1. valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, taip pat Informacinės visuomenės plėtros komitetas (pagal Taisyklių 38.2 papunktyje nurodytą informaciją) apibendrintą informaciją – Finansų ministerijai;“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas, išskyrus šio nutarimo 1.1–1.6, 1.9, 1.15, 1.16 ir 1.18 papunkčius, taikomas rengiant Valstybės investicijų 2020–2022 ir vėlesnių metų programų projektus.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Vilius Šapoka