LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl PROJEKTO, SKIRTO ŠEIMOS KORTELĖS PARTNERIAMS ĮTRAUKTI IR INFORMACIJAI APIE ŠEIMOS KORTELĘ SKLEISTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023 METAIS nuostatų patvirtinimo

 

2022 m. rugsėjo 26 d. Nr. A1-629

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Šeimos kortelės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. A1-619 „Dėl Šeimos kortelės programos patvirtinimo“, 1 priedo 2.2 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                  Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. A1-62

 

 

PROJEKTO, SKIRTO ŠEIMOS KORTELĖS PARTNERIAMS ĮTRAUKTI IR INFORMACIJAI APIE ŠEIMOS KORTELĘ SKLEISTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto šeimos kortelės (toliau – Kortelė) partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo tvarką ir jos turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacija apie Kortelę, Kortelės partnerių teikiamas lengvatas, paslaugas ar privilegijas ir Kortelės partnerius (toliau – informacija apie Kortelę ir Kortelės partnerius) – informacija apie Kortelės paskirtį, subjektų, turinčių teisę į Kortelę, grupes, prašymų gauti Kortelę teikimo ir nagrinėjimo tvarką, Kortelės išdavimo sąlygas, naudojimosi ja tvarką, Kortelės turėtojų skaičių, tapimo Kortelės partneriu sąlygas, Kortelės partnerių teikiamas lengvatas, paslaugas ar privilegijas, taikomas nuolaidas prekėms ar renginiams ir jų taikymo sąlygas, Kortelės partnerius (pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, veiklos pobūdis, rekvizitai).

2.2. Informacinė sistema Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.3. Kortelės partneris – viešasis ar privatusis juridinis asmuo, pasirašęs bendradarbiavimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, joje nurodytomis sąlygomis įgyvendinantis Šeimos kortelės programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. A1-619 „Dėl Šeimos kortelės programos patvirtinimo“, ir teikiantis Kortelės turėtojams lengvatas, paslaugas ar privilegijas, taikantis nuolaidas prekėms, paslaugoms ar renginiams.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos šeimos kortelės įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

3. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projekto atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

5. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

6. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, kurį vykdant į Šeimos kortelės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. A1-619 „Dėl Šeimos kortelės programos patvirtinimo“ (toliau – Šeimos kortelės programa), įgyvendinimą bus įtraukti Kortelės partneriai ir skleidžiama informacija apie Kortelę ir Kortelės partnerius.

8. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas geriausias projektas, kurio vykdytojas užtikrins, kad būtų kokybiškai įgyvendintos Kortelės partnerių įtraukimo į Šeimos kortelės programos įgyvendinimą bei informacijos apie Kortelę ir Kortelės partnerius sklaidos veiklos.

9. Projektas gali būti vykdomas kartu su partneriu (-iais).

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projekto įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d.

11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų:

11.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų;

11.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų.

12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

13. Finansavimo prioritetai teikiami ir papildomi balai skiriami projektui, kurio pareiškėjas:

13.1. paskutinius 3 metus iki paraiškos pateikimo dalyvavo rengiant ir (ar) vertinant ne mažiau kaip 5 teisės aktų projektus arba ne mažiau kaip 5 kartus teikė pastabas ir pasiūlymus atsakingoms institucijoms, dalyvavo darbo grupėse, komisijose, tarybose, veikiančiose šeimos gerovės ir šeimos politikos srityje;

13.2. vykdo veiklą ir įgyvendins projektą bendradarbiaudamas su ne mažiau kaip 10 skirtingų savivaldybių teritorijose veikiančių savivaldybių institucijų ir (ar) ne mažiau kaip 10 nevyriausybinių organizacijų.

14. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

14.1. darbuotojo veiklos (privaloma veikla):

14.1.1. Kortelės partnerių paieška, susitikimų (tiesiogiai ar telekomunikacijų priemonėmis) su viešaisiais ar privačiaisiais juridiniais asmenimis – potencialiais Kortelės partneriais – organizavimas ir (ar) dalyvavimas juose, siekiant pristatyti Kortelę, raginti viešuosius ar privačiuosius juridinius asmenis tapti Kortelės partneriais;

14.1.2. bendradarbiavimo sutarčių su SPPD (toliau – Bendradarbiavimo sutartis) sąlygų derinimas, Bendradarbiavimo sutarčių parengimas ir teikimas SPPD;

14.1.3. informacijos apie viešuosius ir privačiuosius juridinius asmenis, pageidaujančius dalyvauti Šeimos kortelės programoje, teikimas SPPD;

14.1.4. savivaldybių institucijų ir (ar) nevyriausybinių organizacijų konsultavimas ir motyvavimas vykdyti Kortelės partnerių paiešką;

14.2. koordinuotas informacijos apie Kortelę ir Kortelės partnerius viešinimas (privaloma veikla).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI, PROJEKTO VYKDYTOJUI IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJUI

 

15. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus: būti Lietuvos Respublikoje įregistruota nevyriausybinė organizacija, kuri Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, ir kuri vykdo veiklą pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą ir kurios steigimo dokumentuose (pvz., nuostatuose, įstatuose, steigimo sutartyje) nurodyti tikslai ir (ar) veiklos yra orientuoti į šeimos gerovės bei šeimos politikos sritį ir yra įgyvendinami rengiant bei vertinant teisės aktų projektus, teikiant pastabas ir pasiūlymus atsakingoms institucijoms, dalyvaujant darbo grupėse, komisijose, tarybose, vykdant nacionalines viešinimo kampanijas šeimos politikos srityje.

16. Projekto vykdytojas turi atitikti Nuostatų 15 punkte numatytus reikalavimus, keliamus pareiškėjui.

17. Projekto veiklų įgyvendintojas turi atitikti šį reikalavimą – turėti ne trumpesnę nei 1 metų praktinę derybų vedimo, bendradarbiavimo, paslaugų teikimo sutarčių / susitarimų derinimo bei rengimo, viešinimo ir informacijos sklaidos priemonių rengimo, nacionalinių viešinimo kampanijų šeimos politikos srityje įgyvendinimo darbo patirtį.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJO, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjo, projekto vykdytojo įsipareigojimus. 

19. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos projekto įgyvendinimo rodiklius:

19.1. įgyvendinti ne mažiau kaip 10 informacijos sklaidos priemonių žiniasklaidoje (leidiniai, informaciniai pranešimai, televizijos ir (ar) radijo laidos), siekdamas pristatyti Kortelę, privilegijas ir Kortelės partnerius, raginti viešuosius ar privačiuosius juridinius asmenis tapti Kortelės partneriais;

19.2. viešinti informaciją apie Kortelę ir Kortelės partnerius socialinio tinklo Facebook Kortelės paskyroje ir užtikrinti informacijos sklaidą šiame socialiniame tinkle, naudodamasis Facebook reklamos (Facebook ADS) galimybėmis (pasirinkdamas ir viešindamas informaciją Kortelės turėtojams pagal demografinius, pomėgių ir elgesio požymius, pranešimų tematiką, taip pat panašius kriterijus atitinkančiai tikslinei auditorijai), kad socialinio tinklo Facebook Kortelės paskyros sekėjų skaičius padidėtų ne mažiau kaip 3 proc., palyginti su Bendradarbiavimo sutarties pasirašymo metu esamų sekėjų skaičiumi;

19.3. parengti pranešimą apie kiekvieną organizuojamą ar suorganizuotą renginį arba sudarytą Bendradarbiavimo sutartį ir paskelbti jį Kortelės interneto svetainės skiltyje „Naujienos“ bei socialinio tinklo Facebook Kortelės paskyroje, nurodydamas paskelbimo datą;

19.4. pateikti SPPD ne mažiau kaip 40 su viešaisiais ar privačiaisiais juridiniais asmenimis suderintų ir parengtų pasirašyti Bendradarbiavimo sutarčių projektų.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

20. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

21. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1. projekto administravimo išlaidos:

21.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

21.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

21.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

21.2.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), vykdančio (-ų) ir (ar) organizuojančio (-ų) Nuostatų 14 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei darbuotojai, vykdantys ir (ar) organizuojantys Nuostatų 14 punkte nurodytas veiklas, įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio (‑ių) organizacijoje pagal darbo sutartį);

21.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

21.2.2.1. ryšio paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto, pašto) įsigijimo išlaidos (ne daugiau kaip 1 procentas projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų);

21.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikoje, degalų, tepalų) ir transporto paslaugų įsigijimo (autobuso ar kito sausumos transporto, ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje ekonominės klasės bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) išlaidos;

21.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio (-ių) organizacijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

21.2.2.4. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 23.5 papunktyje;

21.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, konsultavimo, renginių organizavimo, projekto viešinimo, taip pat informacijos apie Kortelę ir Kortelės partnerius sklaidos Facebook Kortelės paskyroje, taikant Facebook ADS galimybes), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

22. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 21.1.1 ir 21.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 60 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

23. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos (netinkamos finansuoti išlaidos):

23.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, taip pat projekto partnerio (-ių) ar kito (-ų) juridinio (‑ių) asmens (-ų) įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

23.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;

23.3. išperkamajai nuomai;

23.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

23.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, įsigyti;

23.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

23.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

23.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d., padengti;

23.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

24. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą (toliau – sąmata) pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

25. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

26. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų ir kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:

26.1. jei projektas vykdomas su projekto partneriais, – dokumentų (pvz., bendradarbiavimo sutarčių), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su projekto partneriais;

26.2. dokumentų ir informacijos, patvirtinančių, kad pareiškėjas, įgyvendindamas steigimo dokumentuose (pvz.: nuostatuose, įstatuose, steigimo sutartyje) nurodytus, į šeimos gerovės ir šeimos politikos sritį orientuotus, tikslus ir (ar) veiklas, įgijo teisės aktų projektų rengimo bei vertinimo, pastabų ir pasiūlymų atsakingoms institucijoms teikimo, dalyvavimo darbo grupėse, komisijose, tarybose, nacionalinių viešinimo kampanijų šeimos politikos srityje vykdymo (pvz.: nacionalinio lygmens viešinimo strategijų rengimo, nacionalinių viešinimo kampanijų vykdymo) patirties (pvz.: įsakymų, sutarčių, pažymų, įgyvendintų veiklų ir (ar) projektų sąrašų);

26.3. dokumentų, patvirtinančių, kad pareiškėjas paskutinius 3 metus iki paraiškos pateikimo dalyvavo rengiant ir (ar) vertinant ne mažiau kaip penkis teisės aktų projektus arba ne mažiau kaip penkis kartus teikė pastabas ir pasiūlymus atsakingoms institucijoms, dalyvavo darbo grupėse, komisijose, tarybose, veikiančiose šeimos gerovės ir šeimos politikos srityje (pvz.: įsakymų, sutarčių, pažymų) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

26.4. dokumentų, patvirtinančių, kad pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, bendradarbiaus su ne mažiau kaip 10 savivaldybių institucijų ir (ar) vykdys veiklą pagal ne mažiau kaip 10 nevyriausybinių organizacijų susitarimų su savivaldybėmis ir jungtinės veiklos susitarimų su nevyriausybinėmis organizacijomis (pvz.: sutarčių, susitarimų) (jeigu pretenduoja atitikti Nuostatų 13.2 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą).

27. Paraiškų turinio ir jų teikimo reikalavimai nustatyti taisyklių IV skyriuje.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

28. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

29. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

30. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 31 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

31. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

31.1 numatyto projekto tikslo, uždavinių, iškeltos problemos, tikslinės grupės ir trumpo aprašymo aiškumą bei atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 7 punktas ir taisyklių 16.6–16.10 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

31.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams (Nuostatų 13 punktas), vertindami nuo 0 (nulio) iki 2 (dviejų) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 1 – atitinka vieną prioritetą; 2 –atitinka visus prioritetus;

31.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą konkurso tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos konkurso tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 1–4 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos konkurso tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 5 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos konkurso tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti;

31.4. sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 21–22 punktai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali, neracionali, nepagrįsta, neatitinkanti projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga; 1–4 – iš dalies tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinkanti projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga; 5 – tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinkanti projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;

31.5. pareiškėjo, projekto vykdytojo (-ų) ir (ar) projekto veiklų įgyvendintojo (-ų), ir (ar) projekto partnerio (-ių) kompetenciją, darbo patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

31.6. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–4 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 5 – aiškūs ir konkretūs.

32. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 27 (dvidešimt septyni) balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 15 (penkiolika) balų.

33. Projektas (-ai), kuriam (kuriems) neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą.

34. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą projektą, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklos vykdymo arba paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesni.

35. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 31 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 31 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 31 punkte nustatytais vertinimo kriterijais.

36. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 31 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

37. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

38. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

39. Projektas vykdomas ir jo stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

40. Projekto vykdytojas privalo projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., ir:

40.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. informacinės sistemos priemonėmis pateikti SPPD atitinkamai ketvirčio ir metų projekto veiklų ataskaitas ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

40.1.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

40.1.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį;

40.1.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

40.1.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

40.1.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 14 punktą) bei trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas;

40.1.4.2. informacija apie Nuostatų 19 punkte išvardytus projekto įgyvendinimo rodiklius, pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios (nurodoma vienetais);

40.1.4.3. informacija apie susitikimų, kuriuose Kortelė pristatyta potencialiems Kortelės partneriams, aptartos ir derintos Bendradarbiavimo sutarčių sąlygos, skaičių; viešųjų ar privačiųjų juridinių asmenų, kuriems pristatyta Kortelė, skaičių; pristatymuose dalyvavusių įmonių atstovų (asmenų) skaičių;

40.1.4.4. informacija apie projekto viešinimą nuo jo įgyvendinimo pradžios;

40.1.4.5. išvados, pastabos, pasiūlymai, susiję su projekto veiklų įvykdymo rezultatais (pvz., poveikis tikslinėms grupėms, sukurta pridėtinė vertė).

41. Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį tikslinamos sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

42. Prašymai tikslinti sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

43. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtą asmenį ir su juo suderina sprendimą dėl projekto vykdytojo pateikto prašymo patikslinti veiklų planą. Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtas asmuo per 2 darbo dienas nuo atsakingo SPPD specialisto kreipimosi dienos elektroniniu paštu jį informuoja apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.

44. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

46. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

47. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

48. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

49. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

50. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

51. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

___________________________

part_af001f19ee5d453395dcffa4f49e4597_end