HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SUBSIDIJŲ, SKIRTŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ PRIJUNGIMUI PRIE CENTRALIZUOTAI TIEKIAMOS ŠILUMOS SISTEMOS, PAKEIČIANT IŠKASTINĮ KURĄ NAUDOJANČIUS ŠILUMOS GAMYBOS ĮRENGINIUS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 31 d.  Nr. D1-492

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos subsidijų, skirtų gyvenamųjų namų prijungimui prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos, pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos gamybos įrenginius, tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Simonas Gentvilas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2021 m. rugpjūčio 31 d.

įsakymu Nr. D1-492

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS SUBSIDIJŲ, SKIRTŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ PRIJUNGIMUI PRIE CENTRALIZUOTAI TIEKIAMOS ŠILUMOS SISTEMOS, PAKEIČIANT IŠKASTINĮ KURĄ NAUDOJANČIUS ŠILUMOS GAMYBOS ĮRENGINIUS, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos (toliau – Programa) subsidijų, skirtų gyvenamųjų namų prijungimui prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos, pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos gamybos įrenginius, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projekto paraiškų teikimo, vertinimo, subsidijų skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas, bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

2. Subsidijos teikiamos pagal Klimato kaitos programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – metinė sąmata), patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintame aplinkos ministro įsakymu, patvirtintą priemonę „Gyvenamųjų namų prijungimas prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos, pakeičiant iškastinį kurą naudojančius šilumos įrenginius“ (toliau – priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinti energetinį efektyvumą namų ūkio sektoriuje, gerinti oro kokybę ir mažinti neigiamą poveikį sveikatai.

3.    Aplinkos ministerija (toliau – ministerija) administruoja Programą nustatydama ir skirdama lėšas subsidijoms.

4.    Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) viešai skelbia kvietimus teikti paraiškas projektams, vertina ir atrenka projektus, atlieka subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir metinę sąmatą detalizuojančiu planu.

5.    Ministerija, skirdama Programos lėšas subsidijoms, Agentūra, vykdydama projektų vertinimą ir atranką, subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis.

6.    Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:

6.1. asmenį identifikuojantys duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas);

6.2. kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

6.3. kiti su subsidijų skyrimu aktualūs duomenys (banko sąskaitos numeris, unikalus gyvenamojo namo ir buto numeris (dvibučiame ar daugiabučiame pastate), sklypo identifikacinis numeris, naudotas kuras, adresas, informacija apie bendrasavininkius, gyvenamojo namo statybos baigtumo metai ir statybos baigtumo procentai, juridinę teisę į turtą suvaržantys veiksniai, informacija apie medžiagų ir darbų kainas).

7. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 5 metus po subsidijos skyrimo vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi  dokumentai (ir tie, kuriuose yra asmens duomenų), sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.

8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

8.1. pareiškėjas – šilumos tiekėjas, paramos gavėjų įgaliotas atstovauti gaunant subsidiją ir įgyvendinti projektą;

8.2. paraiška – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti subsidiją;

8.3. subsidija – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka teikiama finansinė parama, skirta pareiškėjo lėšomis įgyvendinto projekto išlaidoms kompensuoti;

8.4. mokėjimo prašymas – Agentūrai pareiškėjo teikiamas Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymas apmokėti ir (ar) kompensuoti projekto išlaidas;

8.5. gyvenamasis namas (toliau – namas) – gyvenamosios paskirties vieno buto arba dviejų butų pastatas ir (ar) daugiabutis pastatas;

8.6. centralizuotai tiekiamos šilumos sistema – suprantama kaip organizacinis–techninis ūkio kompleksas, skirtas gaminti ir tiekti šilumą vartotojams, valdomas šilumos tiekėjo ir susidedantis iš šilumos perdavimo tinklo ir vieno ar daugiau prie tinklo prijungto šilumos gamintojo. Centralizuotai tiekiamos šilumos sistema taip pat vadinama centralizuotais šilumos tinklais;

8.7. paramos gavėjas – gyvenamosios paskirties vieno buto pastato arba gyvenamosios paskirties buto dviejų butų pastate savininkas. Daugiabučiame name – gyvenamųjų butų ir (ar) patalpų savininkai;

8.8. preliminari sutartis – sutartis, kurią paramos gavėjai sudaro su pareiškėju dėl projekto įgyvendinimo;

8.9. finansavimo sutartis – Agentūros su projekto pareiškėju pasirašoma sutartis dėl projekto įgyvendinimo, apmokėjimo tvarkos ir sąlygų;

8.10. iškastinis kuras – anglys, nafta, gamtinės dujos, skalūnai, durpės.

 

 

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS SUBSIDIJAI GAUTI

 

9. Subsidijos pagal priemonę teikiamos pareiškėjams, kurie įgyvendinę projektą subsidijos lėšomis, sukurtą turtą perduoda paramos gavėjams.

10. Pareiškėju gali būti šilumos energiją teikiančios įmonės, turinčios šilumos tiekimo licencijas.

11. Pareiškėjui turi būti neiškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas. Pareiškėjas turi neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), būti neskolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui.

12. Maksimalus subsidijos dydis namui neturi viršyti –  vieno ar dviejų butų namui – 2 500  Eur, daugiabučiui namui – 10 000  Eur. Subsidijos dydis neturi viršyti 50 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų namui. Jeigu pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas įgyvendina brangesnį projektą, skirtumą jis turi kompensuoti savo lėšomis.

13. Sąlygos gauti subsidijai:

13.1 paramos gavėjai turi būti savininkai Lietuvos Respublikoje nuosavybės teise valdomo gyvenamosios paskirties vienbučo namo ar buto ar patalpų (dvibučiuose ir (ar) daugiabučiuose namuose), kurie Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka suformuoti kaip atskiri nekilnojamojo turto objektai gyvenamajame name ir jiems suteikti unikalūs numeriai, ir kurio statyba teisės aktų nustatyta tvarka baigta ir pastatas registruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre ne trumpiau kaip 5 metus (t. y. namo baigtumo procentas nurodytas ne mažesnis kaip 100 proc. ir po statybos pabaigos metų, nurodytų  VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro duomenų banko išraše, praėję ne mažiau kaip 5 metai iki metų, kuriais paskelbiamas kvietimas teikti projekto paraiškas);

13.2. namas, kuriame įgyvendinamas projektas, šilumos gamybai turi naudoti iškastinio kuro technologijas ir (ar)  VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro duomenų banko išraše nurodytas šildymo būdą ne iš centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos. Įgyvendinus projektą, turi būti užtikrinama, kad iškastinį kurą naudojantys įrenginiai bus atjungti ir išmontuojami iki mokėjimo prašymo Agentūrai pateikimo dienos;

13.3. daugiabučiuose namuose subsidija teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka pritarė projekto įgyvendinimui;

13.4. namai, kuriuos ketinama prijungti prie centralizuotai teikiamos šilumos sistemos, turi būti savivaldybių patvirtintų specialiųjų ūkio planų numatytose centrinės šilumos tiekimo zonose arba konkurencinėse zonose. Savivaldybėse, kuriose tokių planų nėra, subsidija neteikiama;

13.5. šilumos vamzdynų atšakos tiesiamos nuo magistralinės centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos, esančios valstybės ar savivaldybės teisėtais pagrindais naudojamoje teritorijoje, iki gyvenamojo namo įvadinio šilumos apskaitos prietaiso;

13.6. šilumos vamzdynų atšakos tiesiamos ir prijungiamos prie magistralinių ir kvartalinių centralizuotų šilumos tinklų sistemų, kurių tiesimo darbai baigti, jos paruoštos eksploatavimui teisės aktų nustatyta tvarka iki paraiškos teikimo dienos ir yra šilumos tiekimo įmonės balanse (įtraukti į ilgalaikį turtą);

13.7. negali būti finansuojami su gyvenamojo sektoriaus plėtra susiję projektai;

13.8. jeigu name, kuriame įgyvendinamas projektas, nustatoma, kad paramos gavėjas vykdo ūkinę veiklą, subsidijos tai projekto daliai teikiamos atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Agentūra teisės aktuose nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos (toliau – de minimis pagalba) registre.

14. Prieš teikdamas paraišką pareiškėjas ir paramos gavėjai ar jiems teisėtai atstovaujantys subjektai turi pasirašyti preliminarią sutartį, kuri pateikiama su paraišką ir pagal kurią:

14.1. pareiškėjas įsipareigoja neatlygintinai nutiesti šilumos vamzdyno atšakas nuo esamos centralizuotų šilumos tinklų infrastruktūros per namo sklypą (-us) iki gyvenamojo namo įvadinio šilumos apskaitos prietaiso;

14.2. paramos gavėjas (-ai) įsipareigoja pareiškėjui ir (arba) jo samdomam rangovui sudaryti sąlygas atlikti šilumos tinklų tiesimo darbus jo sklype. Jeigu tiesiama per kitų savininkų sklypus, pareiškėjas turi gauti sklypo savininko sutikimą atlikti darbus;

14.3. pareiškėjas įsipareigoja subsidijos lėšomis sukurtą turtą perduoti naudos gavėjui (-ams) pagal turto perdavimo–priėmimo aktą iki mokėjimo prašymo pateikimo datos;

14.4. paramos gavėjas (-ai) įsipareigoja prisidėti 50 proc. prie projekto įgyvendinimo ir kompensuoti pareiškėjui išlaidas, kurios atsirado įrengiant paramos gavėjui (-ams) šildymo punktą pareiškėjo lėšomis, per preliminarioje sutartyje numatytą laikotarpį prisijungti prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos ir pasirašyti centralizuotai teikiamos šilumos tiekimo sutartį su pareiškėju;

14.5. paramos gavėjas įsipareigoja VĮ Registrų centro Nekilnojamo turto registre atnaujinti duomenis apie projekto metu įdiegtą įrangą iki mokėjimo prašymo pateikimo datos;

14.6. paramos gavėjas įsipareigoja perimti jo nuosavybėje sukurtą turtą perdavimo–priėmimo aktu;

14.7. paramos gavėjas, perėmęs turtą iš pareiškėjo, įsipareigoja atnaujinti energetinio naudingumo sertifikatą iki mokėjimo prašymo pateikimo datos.

15. Jeigu paramos gavėjas (-ai) nevykdys Tvarkos aprašo 14.2, 14.4–14.7 papunkčiuose numatytų įsipareigojimų, jis privalės pareiškėjui per 20 darbo dienų sumokėti perdavimo–priėmimo akte nurodytą šildymo punkto ir įrengimo kainos dalį, kurios nepadengia subsidijos lėšos. Preliminarioje sutartyje gali būti numatyta ir bauda, ne didesnė už projekto įgyvendinimo kainą.

16.  Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos kompensuojamos išlaidos ir (ar) darbai iš Programos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

17. Išlaidos už projekto įgyvendinimą laikomos tinkamomis, padarytos įsigaliojus metinę sąmatą detalizuojančiam planui.

18. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

18.1. automatizuotų šilumos punktų įrengimas individualiame (vienbutyje, dvibutyje) name ar daugiabučiame name;

18.3.energetinio naudingumo sertifikato išdavimo išlaidos.

19. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

19.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

19.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;

19.3. transporto priemonių lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;

19.4. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

19.5. naudoto turto įsigijimo išlaidos;

19.6. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;

19.7. išlaidos, kurios anksčiau apmokėtos ar priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

19.8. sutarčių administravimo išlaidos;

19.9. sąskaitos už išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo vardu;

19.10. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

19.11. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos.

20. Projekto subsidijos dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti projektą ir tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomus reikalavimus.

 

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

21. Įsigaliojus einamųjų metų metinę sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu šiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti paraiškas (toliau – kvietimas) ir kitą reikiamą informaciją.

22. Paraiškos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti projekto paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.

23. Pareiškėjas paraiškoje įsipareigoja:

23.1. įdiegti nurodytą įrangą paramos gavėjo (-jų) valdomame name ir perduoti ją paramos gavėjui;

23.2. nutiesti šilumos tiekimo vamzdyno atšaką iki gyvenamojo namo įvadinio šilumos apskaitos prietaiso, kuriame bus pajungiama centralizuotai tiekiamos šilumos sistema;

23.3. įsigyti naują nenaudotą įrangą;

23.4. laikytis visų teisės aktuose nurodytų taikytinų reikalavimų.

24. Su paraiška privaloma pateikti šiuos dokumentus:

24.1. laisvos formos bendrasavininkių sutikimas įgyvendinti projektą, jei yra vienbučio bendrasavininkių;

24.2. kopija kiekvieno daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolo, kuriuo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pritaria projekto įgyvendinimui. Sprendimas priimamas vardiniu balsavimu;

24.3. žemės sklypo nuosavybės teisę ar kitą valdymo teisę patvirtinantys dokumentai;

24.4. galiojantis energetinio naudingumo sertifikatas;

24.5. pareiškėjo ir paramos gavėjo preliminari sutartis dėl projekto įgyvendinimo;

24.6. paramos gavėjo deklaracija, kad jo vienbutis namas ar butas (dvibučių butų name ar daugiabučiame name), kuriame bus vykdomas projektas, atitinka Tvarkos aprašo 13.1,13.2 ir 13.8 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;

24.7. kiti Agentūros kvietime teikti projekto registracijos formas nurodyti dokumentai.

25. Paraiškas Agentūra priima iki kitų metų, kai paskelbtas kvietimas, vasario 1 d. arba kol užtenka priemonei skirtų lėšų.

26. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių nuo finansavimo sutarties įsigaliojimo datos. Projekto įgyvendinimo laikotarpis Agentūros direktoriaus sprendimu gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip  6 mėnesiams nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jeigu pareiškėjas negalėjo įgyvendinti projekto dėl nuo jo nepriklausančių priežasčių ir (ar) aplinkybių.

 

 

V SKYRIUS

PROJEKTO PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

27. Agentūra atlieka paraiškų vertinimą, kurį sudaro:

27.1. administracinės atitikties vertinimas;

27.2. aplinkosauginis–techninis vertinimas.

28. Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos registravimo dienos. Agentūros direktoriaus sprendimu, vertinimo terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas gali gauti subsidiją, ar tenkinami nustatyti specialieji reikalavimai. Paraiškos, netenkinančios pareiškėjui keliamų nustatytų reikalavimų, atmetamos.

29. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos vertinti aplinkosauginio–techninio projekto vertinimo etape.

30. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis informacija, kurią pareiškėjas nurodė paraiškoje ir prieduose. Paraiškoje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

31. Aplinkosauginis–techninis projekto vertinimas atliekamas Agentūros nustatyta tvarka.

32. Aplinkosauginis–techninis projekto vertinimas turi trukti ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti Agentūros direktoriaus motyvuotu sprendimu pratęstas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų atsižvelgus į gautų paraiškų apimtį ir skaičių.

33. Agentūra per 10 darbo dienų nuo aplinkosauginio–techninio paraiškų vertinimo pabaigos priima sprendimą, ar skirti finansavimą.

34. Skyrus finansavimą, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia finansavimo sutarties projektą ir teikia pareiškėjui derinti. Finansavimo sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 1 mėnesį nuo sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius suderintos finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako.

35Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.

36. Pagal priemonę pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis žaliųjų pirkimų reikalavimais, nustatytais 2010 m. liepos 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr.1133 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“. 

 

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS, SUBSIDIJŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

37. Įgyvendinęs projektą per Tvarkos aprašo 26 punkte nurodytą laikotarpį , pareiškėjas per APVIS pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti mokėjimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.

38. Su mokėjimo prašymu privaloma pateikti šiuos dokumentus

38.1. statybų užbaigimą patvirtinantis dokumentas (aktas arba deklaracija), kai privaloma pagal statybos teisę reglamentuojančius teisės aktus;

38.2 išlaidas pagrindžiantys dokumentai (pvz., sąskaita faktūra arba PVM sąskaita faktūra), turi būti išrašyti pareiškėjo arba pareiškėjo įgalioto asmens vardu;

38.3. subsidijos lėšomis įgyto turto paramos gavėjams perdavimo–priėmimo aktai;

38.4. centralizuotos šilumos tiekimo sutarties kopija;

38.5 energetinio naudingumo sertifikatas, kuriame nurodytas energijos suvartojimas įgyvendinus projektą;

38.6. pareiškėjo surašytas aktas ir (ar) pažyma apie visų iškastinį kurą naudojančių įrenginių atjungimą ir išmontavimą;

38.7. kiti Agentūros prašomi dokumentai, jų nuorašai (kopijos) arba informacija, reikalinga įvertinti išlaidų tinkamumą ir projekto įgyvendinimo užbaigimą.

39. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, faktinę subsidiją nustato vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, neviršijant 12 punkte nurodytos subsidijos sumos.

40. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, kurių trūkstant Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 7 kalendorinės dienos ir ne ilgesnį kaip 14 kalendorinių dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nenurodomos priežastys, kodėl nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti išlaidų kompensavimo prašymo, ar nurodytos priežastys nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas.

41. Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą mokėjimo prašymą su visais privalomais dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka. Jei nenustatoma trūkumų, mokėjimo prašymas tenkinamas.

42. Mokėjimo prašymas apmokamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įforminto mokėjimo prašymo ir visų privalomų dokumentų registravimo dienos, ir, jei Agentūrai atlikus patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, nerandama trūkumų.

43. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą subsidiją pareiškėjas įsipareigoja grąžinti Agentūrai per 14 kalendorinių dienų nuo pareikalavimo dienos.

 

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS SUBSIDIJĄ, PRIEŽIŪRA

 

44. Už subsidijos lėšas įsigyta ir perimta įranga ir centralizuotai tiekiamos šilumos paslaugomis paramos gavėjas įsipareigoja preliminarioje sutartyje su pareiškėju naudotis (neatsijungti ir (ar) neįdiegti papildomų šilumos energijos generavimo įrenginių į pastato sistemą, kuriai skirta subsidija) ne trumpiau kaip penkerius metus. Paaiškėjus, kad pareiškėjas neužtikrino, kad paramos gavėjas laikytųsi šio punkto, Agentūra susigrąžina iš pareiškėjo subsidiją proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).

45. Pareiškėjai ir ar paramos gavėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl subsidijos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

_________________________________