LiETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2018 M. BALANDŽIO 27 D. ĮSAKYMO NR. D1-338 „DĖL 04.3.1-FM-F-002 PRIEMONĖS „SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS“ VALSTYBĖS PAGALBOS SCHEMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gruodžio 9 d. Nr. D1-723

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 27 d. įsakymą Nr. D1-338 „Dėl 04.3.1-FM-F-002 priemonės „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“ valstybės pagalbos schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL 04.3.1-FM-F-002 PRIEMONĖS „SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS“ VALSTYBĖS PAGALBOS schemos patvirtinimo

 

 

Vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, 39 straipsniu,

tvirtinu 04.3.1-FM-F-002 priemonės „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“ valstybės pagalbos schemą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                             Simonas Gentvilas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. D1-338

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2021 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. D1-723

redakcija)

 

 

04.3.1-FM-F-002 PRIEMONĖS „SAVIVALDYBIŲ VIEŠŲJŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS“ VALSTYBĖS PAGALBOS SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1. 

Teisinis pagrindas

Schema parengta vadovaujantis:

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, I skyriaus ir 39 straipsnio nuostatomis;

2017 m. birželio 27 d. Fondų fondo „Savivaldybių pastatų fondas“ steigimo ir finansavimo sutartimi Nr. 04.3.1-FM-F-002-01-0001, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir UAB Viešųjų investicijų plėtros agentūros (toliau – Finansavimo sutartis).

2. 

Planuojama skirti finansavimo suma

17 268 692 Eur (septyniolika milijonų du šimtai šešiasdešimt aštuoni tūkstančiai šeši šimtai devyniasdešimt du eurai) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos.

3. 

Papildomo finansavimo lėšos

Viešųjų pirkimų būdu fondų fondo valdytojo atrinktas finansų tarpininkas prie fondų fondo „Savivaldybių pastatų fondas“ (toliau – SPF) turi prisidėti ne mažiau kaip 18 000 000 Eur (aštuoniolika milijonų eurų).

4. 

Schemos galiojimo trukmė

SPF paskolos pagal šią schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, t. y. iki 2023 m. gruodžio 31 dienos.

5. 

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente (ES) Nr. 651/2014 apibrėžtas sąvokas.

6. 

Remiama veikla

SPF lėšomis bus teikiamos paskolos savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimo, siekiant energinio efektyvumo, projektams.

7. 

Fondo valdytojas

Pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 su visais pakeitimais, 38 straipsnio 4 dalies b punkto ii papunktį SPF valdytoju atrinkta UAB Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – SPF valdytojas).

SPF valdytojas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio 9 dalies reikalavimus.

SPF valdytojas finansų tarpininkų atrankos dokumentuose nustato reikalavimus finansų tarpininkui dėl atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio nuostatoms, finansų tarpininko pasiūlymo vertinimo metu įvertina finansų tarpininko atitiktį nustatytiems reikalavimams.

8. 

Finansų tarpininkų atrinkimas ir sąlygos

SPF valdytojas atviro ir skaidraus konkurso metu, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks finansų tarpininką, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir su SPF Priežiūros komitetu suderintu SPF finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu. SPF valdytojas, vertindamas finansų tarpininkų pateiktus pasiūlymus, turi įvertinti pareiškėjų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio nuostatoms.

Sutartyje tarp SPF valdytojo ir finansų tarpininko turi būti numatyta finansų tarpininko pareiga laikytis valstybės pagalbos reikalavimų teikiant paskolas savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti ir užtikrinti savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimo projektų atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 ir 39 straipsnių nuostatoms.

9. 

Paskolų gavėjai ir galutiniai naudos gavėjai

Paskolos į SPF įneštomis ES struktūrinių fondų ir finansų tarpininko nuosavomis lėšomis galės būti teikiamos šiems galimiems paskolų gavėjams:

1.   savivaldybių administracijoms;

2.   įmonėms, kurios vykdo savivaldybės paskirto administratoriaus funkciją;

3.   viešųjų pirkimų būdu atrinktoms privačios energijos taupymo paslaugų teikėjų įmonėms (toliau – ETPT);

4.   pusiau ETPT (angl. semi-ESCO).

 

Paskolų sutartys bus sudaromos su minėtais paskolų gavėjais, bet galutiniais naudos gavėjais laikomos tik savivaldybių administracijos.

10.

Remiamas sektorius

SPF lėšomis bus finansuojami savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimo, siekiant energinio efektyvumo, projektai.

11.

Finansavimo dydis vienam projektui

Vienam pastato atnaujinimo projektui gali būti skiriama ne didesnė kaip 15 000 000 Eur (30 000 000, jeigu derinama su investicijomis, nurodytomis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio 2a dalyje) paskola SPF ir finansų tarpininko nuosavomis lėšomis (remiantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies t papunkčiu ir 39 straipsnio 5 dalimi).

12.

Fondo valdymo išlaidos

SPF valdytojui mokamas valdymo mokestis, kuris negali viršyti Finansavimo sutartyje nustatytų ribų ir turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 ir 2014 m. kovo 3 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 480/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos su visais pakeitimais, nuostatas.

 

Finansų tarpininkui bus mokamas sutarto dydžio mokestis, kuris negalės viršyti finansų tarpininko pasiūlyme nurodyto mokesčio ir turės atitikti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio 9 dalies b ir c punktų ir Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatas.

13.

Pagalbos sumavimas, suteikimo kontrolė ir stebėsena

SPF investicijoms taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos.

Pagalbos skaičiavimas, suteikimo kontrolė ir stebėsena vykdomi pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7, 12 straipsnių ir 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatas.

Schemai taikomos skatinamojo poveikio sąlygos, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje.

Pagalba neteikiama sunkumų turintiems subjektams, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.

Suteikta pagalba registruojama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

SPF valdytojas atsakingas už pagalbos finansų tarpininkui apskaičiavimą ir registravimą.

Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba.

Atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio 8 dalies c punkto nuostatas, atsirandantys nuostoliai tarp SPF ir finansų tarpininko dalinami netolygiai, todėl nuostolio dalis, kuri tektų bankui, tačiau yra padengiama SPF lėšomis, bus laikoma valstybės pagalba finansų tarpininkui. Pirmieji SPF nuostoliai apribojami 25 proc. nuo visos paskolų gavėjams skirtos lėšų sumos, t. y. SPF lėšų ir finansų tarpininko nuosavų lėšų sumos. Nuostoliams pasiekus 25 proc. ribą, visi virš šios ribos atsiradę nuostoliai tarp SPF ir finansų tarpininko dalinami pari passu.

 

Finansų tarpininkas atsakingas už pagalbos galutiniams naudos gavėjams, jei jie yra laikomi valstybės pagalbos gavėjais, apskaičiavimą ir registravimą.

Paskolos paskolų gavėjams bus teikiamos už žemesnes, nei yra rinkoje palūkanas. Skirtumas tarp paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo nustatytos palūkanų normos bus laikomas valstybės pagalba paskolų gavėjams tuo atveju, jei jie yra laikomi valstybės pagalbos gavėjais.

14.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš SPF bus laikomos investicijos, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse.

SPF lėšomis, taikant išimtį pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnį, negali būti finansuojami energinio efektyvumo projektai, kurių tikslas – atitikti Sąjungos standartus, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 39 straipsnio 10 dalyje.