TEISĖJŲ TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL TEISMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ inicijavimo iR DERINIMO TVARKOS APRAŠO

patvirtinimO

 

2018 m. gruodžio 14 d. Nr. 13P-144-(7.1.2)

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 27 punktu, 128 straipsnio 3 dalimi, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, 16 punktu, Teisėjų taryba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Teismų investicijų projektų inicijavimo ir derinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Teismų tarybos 2006 m. balandžio 7 d. nutarimą Nr. 13P-460 „Dėl investicijų projektų rengimo ir prioritetų nustatymo taisyklių aprobavimo“;

2.2. Teisėjų tarybos 2008 m. lapkričio 13 d. nutarimą Nr. 13P-203-(7.1.2) „Dėl Teismų investicinių projektų rengimo tvarkos aprašo aprobavimo“;

2.3. Teisėjų tarybos 2013 m. birželio 28 d. nutarimą Nr. 13P-85-(7.1.2) „Dėl Teismų investicijų projektų rengimo bei derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.4. Teisėjų tarybos 2013 m. rugpjūčio 2 d. nutarimą Nr. 13P-101-(7.1.2) „Dėl Teismų investicijų projektų rengimo ir derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                          Algimantas Valantinas

 

 

 

 

Sekretorė                                                                                              Neringa Švedienė

 

 

SUDERINTA

 

Lietuvos Respublikos

teisingumo ministerijos

2018 m. gruodžio 10 d. raštu

Nr. (1.40E)-7R-8032

 

PATVIRTINTA

Teisėjų tarybos 2018 m. gruodžio 14 d.

nutarimu Nr. 13P-144-(7.1.2)

 

 

TEISMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ inicijavimo iR DERINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Teismų investicijų projektų inicijavimo ir derinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos teismų investicijų projektų inicijavimo, derinimo ir keitimo tvarką.

2.    Teismų investicijų projektai inicijuojami, rengiami, derinami, keičiami ir siūlomi įtraukti į Valstybės investicijų programą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teismų įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionalinės teismų administracijos įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklės), Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, šiuo Aprašu ir kitais susijusiais teisės aktais.

 

II. teismų INVESTICIJŲ PROJEKTŲ inicijavimas ir derinimas

 

3.    Teismų investicijų projektai inicijuojami įvertinus teisės aktų reikalavimus, strateginius Teisėjų tarybos ir teismų veiklos tikslus, teismų veiklos sąlygas ir poreikį jas gerinti bei sukuriamą ilgalaikę socialinę ekonominę naudą.

4.    Pasiūlymus dėl teismų investicijų projektų turi teisę teikti teismai, teismų savivaldos institucijos, Nacionalinė teismų administracija (toliau – Administracija), kitos valstybės ar savivaldybių institucijos, juos pateikdami Administracijai ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų vasario 1 d. 

5.    Administracijos Projektų valdymo komitetas (toliau – Komitetas), pagal Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisykles atliekantis investicijų projektų atrankos komisijos funkcijas, kasmet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d. įvertina pasiūlymus dėl teismų investicijų projektų, užpildydamas Aprašo 2 priede nustatytos formos Teismų investicijų projekto atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams vertinimo pažymą. Komitetas pasiūlymus vertina vadovaudamasis Aprašo 1 priede nustatytais bendraisiais, specialiaisiais ir papildomais teismų investicijų projektų atrankos kriterijais.

6.    Komitetas siūlomus naujus ir tęstinius teismų investicijų projektus suskirsto į pagrindinį ir rezervinį 3 metų investicijų projektų sąrašus. Paprastai pagrindiniame sąraše įtrauktų siūlomų investicijų projektų bendra vertė pirminėje atrankoje gali sudaryti ne daugiau kaip 130 procentų einamaisiais biudžetiniais metais vykdomų investicijų projektų numatytos bendros vertės, likusieji investicijų projektai įtraukiami į rezervinį investicijų projektų sąrašą. Tarptautinės finansinės paramos fondų lėšomis finansuojami investicijų projektai įtraukiami į pagrindinį sąrašą pagal šiems projektams taikomus reikalavimus. Pagrindinio sąrašo investicijų projektai siūlomi įtraukti į ateinančiais kalendoriniais metais planuojamų įgyvendinti investicijų projektų sąrašą.

7.    Administracija teismų investicijų projektų pasiūlymų vertinimą bei pagrindinį ir rezervinį 3 metų investicijų projektų sąrašus ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų balandžio 1 d. teikia derinti Teisėjų tarybos Biudžeto ir investicijų komitetui ir Informacinių technologijų komitetui, jei siūlomi investicijų projektai skirti informacinėms technologijoms kurti bei plėtoti.

8.    Administracija, suderinusi su Aprašo 7 punkte nurodytais Teisėjų tarybos komitetais teismų investicijų projektų pasiūlymų vertinimą bei pagrindinį ir rezervinį 3 metų investicijų projektų sąrašus, iki einamųjų kalendorinių metų gegužės 1 d. teikia Teisėjų tarybai svarstyti ir aprobuoti pagrindinį investicijų projektų sąrašą. Jei yra investicijų projektų, vertinant surinkusių vienodą balų skaičių, dėl pirmenybės suteikimo tarp vienodai įvertintų projektų sprendžia Teisėjų taryba.

9.    Į Valstybės investicijų programą siūlomi įtraukti tik tie investicijų projektai, kurie įvertinami ne mažiau kaip 20 balų.

10.  Pagrindinio sąrašo investicijų projektai, kurių vykdymui Teisėjų taryba pritarė, siūlomi įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą.

11.  Į ateinančiais kalendoriniais metais planuojamų įgyvendinti investicijų projektų pagrindinį sąrašą įtrauktus investicijų projektus rengia Administracija, vadovaudamasi šio Aprašo 2 punkte nurodytų teisės aktų nustatytais reikalavimais, ir teikia juos derinti atsakingoms institucijoms.

 

III. teismų INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ir jų sąrašo keitimas

 

12.  Dėl investicijų projektų įgyvendinimo tikslingumo, dėl pasiūlymų tęstiniams investicijų projektams tam tikriems metams neskirti lėšų, taip pat investicijų projektui įgyvendinti numatytų asignavimų ar veiklų apimtims pasikeitus daugiau kaip 30 procentų, Administracija Aprašo 2 skyriaus numatyta tvarka, išskyrus jame nurodytus terminus, teikia Teisėjų tarybos Biudžeto ir investicijų komitetui ir Informacinių technologijų komitetui (dėl investicijų projektų, skirtų informacinėms technologijoms kurti bei plėtoti) pasiūlymus dėl investicijų projektų ir (ar) jų sąrašo keitimo.

13.  Aprašo 12 punkte numatyta tvarka parengti pakeitimai Biudžeto ir investicijų komiteto sprendimu teikiami svarstyti ir aprobuoti Teisėjų tarybai.

 

IV. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ valdymas ir įgyvendinimas

 

14.  Teismų investicijų projektus valdo ir įgyvendina Administracija, vadovaudamasi Teismų ir Nacionalinės teismų administracijos įstatymais, Nacionalinės teismų administracijos projektų valdymo metodika ir kitais teisės aktais.

 

_________________

 

Teismų investicijų projektų inicijavimo ir derinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

TEISMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI

IR JŲ REIKŠMĖS

 

Eil. Nr.

Investicijų projektų atrankos kriterijai

Investicijų projektų atrankos kriterijų reikšmės (balais)

Atrankos kriterijų vertinimo aspektai

 

1. Bendrieji atrankos kriterijai:

1.1.

įgyvendinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) programos įgyvendinimo plane numatyti darbai arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

15–30

30 balų suteikiama, jei vykdant investicijų projektą įgyvendinami Vyriausybės programos įgyvendinimo plano prioritetinio darbo veiksmai (strateginio projekto) arba prisidedama prie bent vieno jų įgyvendinimo.

15 balų suteikiama, jei vykdant investicijų projektą įgyvendinami Vyriausybės programos įgyvendinimo plano darbo veiksmai, išskyrus prioritetinių darbų veiksmus (strateginio projekto), arba prisidedama prie bent vieno jų įgyvendinimo.

1.2.

įgyvendinami Lietuvos Respublikos Seimo arba kiti Vyriausybės sprendimai (išskyrus nurodytą 1.1 papunktyje)

5–10

10 balų suteikiama, jei dėl konkretaus investicijų projekto įgyvendinimo yra priimtas Seimo arba Vyriausybės sprendimas.

5 balai suteikiami, jei vykdant investicijų projektą įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Seimo arba Vyriausybės patvirtintų strateginių dokumentų, išskyrus Vyriausybės programos įgyvendinimo planą, nuostatos arba prisidedama prie jų įgyvendinimo.

1.3.

atitinka regioninės politikos uždavinius: investicijų projektas padeda pritraukti privataus sektoriaus investicijų ir kurti darbo vietas regionuose

10–30

30 balų suteikiama, jei investicijų projektas skatina pritraukti privataus sektoriaus investicijų ir/arba darbo vietų kūrimą 5 regioniniuose centruose (Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose, Utenoje). Yra įrodymų, kad privatus sektorius pasiryžęs investuoti ir sukurti ne mažiau kaip 30 nuolatinių darbo vietų.

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas skatina pritraukti privataus sektoriaus investicijų ir/arba darbo vietų kūrimą 7 regioniniuose centruose (Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose, Utenoje, Šiauliuose, Panevėžyje). Yra įrodymų, kad privatus sektorius pasiryžęs investuoti ir sukurti ne mažiau kaip 15 nuolatinių darbo vietų.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas skatina pritraukti privataus sektoriaus investicijų ir/arba darbo vietų kūrimą bet kurioje Lietuvos dalyje, išskyrus Vilnių ir Kauną. Yra įrodymų, kad privatus sektorius pasiryžęs investuoti ir sukurti ne mažiau kaip 5 nuolatines darbo vietas.

1.4.

investicijų projekto ekonominis naudos ir išlaidų santykis (toliau – ENIS)

5–20

20 balų suteikiama, jei ENIS didesnis už 4.

10 balų suteikiama, jei ENIS didesnis už 2, bet mažesnis arba lygus 4.

5 balai suteikiami, jei ENIS didesnis už 1, bet mažesnis arba lygus 2.

 

2. Specialieji atrankos kriterijai:

2.1.

investicijų projektui įgyvendinti planuojama skirti savivaldybės biudžeto ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų, Europos Sąjungos ar kitos paramos lėšų

15–30

30 balų suteikiama, jei numatoma skirti daugiau nei 30 proc. investicijų projektui įgyvendinti reikiamų lėšų dydžio.

15 balų suteikiama, jei numatoma skirti nuo 15 iki 30 proc. investicijų projektui įgyvendinti reikiamų lėšų dydžio.

2.2.

įgyvendinami prisiimti tarptautiniai įsipareigojimai arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

10–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas vykdomas įgyvendinant Europos Sąjungos teisės aktus (reglamentus, direktyvas).

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas vykdomas įgyvendinant kitus tarptautinius įsipareigojimus.

2.3.

investicijų projektas skirtas statiniui rekonstruoti / statyti, kai eksploatuojamas statinys neatitinka Reglamente (ES) Nr. 305/2011 nustatytų esminių statinių reikalavimų

10–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas statiniui, kuris neatitinka šešių Reglamente (ES) Nr. 305/2011 nustatytų esminių statinių reikalavimų, rekonstruoti / statyti.

15 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas statiniui, kuris neatitinka nuo trijų iki penkių Reglamente (ES) Nr. 305/2011 nustatytų esminių statinių reikalavimų, rekonstruoti / statyti.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas skirtas statiniui, kuris neatitinka mažiau nei trijų Reglamente (ES) Nr. 305/2011 nustatytų esminių statinių reikalavimų, rekonstruoti / statyti.

2.4.

investicijų projektas skirtas informacinėms technologijoms, valstybės informacinėms sistemoms, valstybės ir žinybiniams registrams modernizuoti ir plėtoti

5–15

15 balų suteikiama, jei pagal Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų gairių aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), vykdant investicijų projektą siekiama kurti arba modernizuoti pirmos kategorijos informacinę sistemą.

10 balų suteikiama, jei vykdant investicijų projektą siekiama kurti arba modernizuoti antros kategorijos (nustatytos pagal Aprašą) informacinę sistemą.

5 balai suteikiami, jei vykdant investicijų projektą siekiama kurti arba modernizuoti trečios kategorijos (nustatytos pagal Aprašą) informacinę sistemą.

2.5.

įgyvendinami Teisėjų tarybos strateginėse veiklos kryptyse numatyti darbai / veiklos arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

15

15 balų suteikiama, jei vykdant investicijų projektą įgyvendinami Teisėjų tarybos strateginėse veiklos kryptyse numatyti darbai / veiklos arba prisidedama prie bent vieno jų įgyvendinimo.

2.6.

investicijų projekto nauda visuomenei ir teismams

10–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projekto naudą gaus vienas ar daugiau teismų, kurių veiklos teritorija apima daugiau kaip 300 tūkst. gyventojų.

15 balų suteikiama, jei investicijų projekto naudą gaus vienas ar daugiau teismų, kurių veiklos teritorija apima ne mažiau kaip 200 tūkst., bet ne daugiau kaip 300 tūkst. gyventojų.

10 balų suteikiama, jei investicijų projekto naudą gaus vienas teismas, kurio veiklos teritorija apima mažiau kaip 200 tūkst. gyventojų.

Jeigu teismas sudarytas iš teismo rūmų, vertinama visa to teismo veiklos teritorija, apimanti visus teismą sudarančius teismo rūmus.

 

3. Papildomi atrankos kriterijai:

3.1.

investicijų projekto tęstinumas

5–30

30 balų suteikiama, jei tęstiniam investicijų projektui baigti įgyvendinti reikia ne daugiau kaip 500 tūkst. eurų.

20 balų suteikiama, jei tęstiniam investicijų projektui baigti įgyvendinti reikia daugiau kaip 500 tūkst. eurų, bet ne daugiau kaip 1000 tūkst. eurų.

5 balai suteikiami, jei tęstiniam investicijų projektui baigti įgyvendinti reikia daugiau kaip 1000 tūkst. eurų, bet ne daugiau kaip 3000 tūkst. eurų.

3.2.

investicijų projektas užtikrina ankstesnių investicijų tvarumą

10–20

20 balų suteikiama, jei investicijų projektu siekiama didinti ankstesnėmis investicijomis sukurtą naudą tikslinėms grupėms, sisteminį teigiamą poveikį visuomenei ir (ar) teismų sistemai.

10 balų suteikiama, jei investicijų projektas užtikrina ankstesnėmis investicijomis sukurto rezultato tolesnį efektyvų naudojimą.

 

________________

 

Teismų investicijų projektų inicijavimo ir derinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

TEISMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTO ATITIKTIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAMS VERTINIMO PAŽYMOS FORMA

 

Eil. Nr.

Investicijų projektų atrankos kriterijai

Investicijų projektui suteikiama atrankos kriterijų reikšmė (balais)

Atrankos kriterijaus reikšmės pagrindimas

 

1. Bendrieji atrankos kriterijai:

1.1.

įgyvendinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) programos įgyvendinimo plane numatyti darbai arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

 

 

1.2.

įgyvendinami Lietuvos Respublikos Seimo arba kiti Vyriausybės sprendimai (išskyrus nurodytą 1.1 papunktyje)

 

 

1.3.

atitinka regioninės politikos uždavinius: investicijų projektas padeda pritraukti privataus sektoriaus investicijų ir kurti darbo vietas regionuose

 

 

1.4.

investicijų projekto ekonominis naudos ir išlaidų santykis (ENIS)

 

 

 

2. Specialieji atrankos kriterijai:

2.1.

investicijų projektui įgyvendinti planuojama skirti savivaldybės biudžeto ir (arba) įmonių, įstaigų nuosavų lėšų, taip pat pritraukti privačių vidaus ir (arba) užsienio investicijų, Europos Sąjungos ar kitos paramos lėšų

 

 

2.2.

įgyvendinami prisiimti tarptautiniai įsipareigojimai arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

 

 

2.3.

investicijų projektas skirtas statiniui rekonstruoti / statyti, kai eksploatuojamas statinys neatitinka Reglamente (ES) Nr. 305/2011 nustatytų esminių statinių reikalavimų

 

 

2.4.

investicijų projektas skirtas informacinėms technologijoms, valstybės informacinėms sistemoms, valstybės ir žinybiniams registrams modernizuoti ir plėtoti

 

 

2.5.

įgyvendinami Teisėjų tarybos strateginėse veiklos kryptyse numatyti darbai / veiklos arba prisidedama prie jų įgyvendinimo

 

 

2.6.

investicijų projekto nauda visuomenei ir teismams

 

 

 

3. Papildomi atrankos kriterijai:

3.1.

investicijų projekto tęstinumas

 

 

3.2.

investicijų projektas užtikrina ankstesnių investicijų tvarumą

 

 

 

________________