ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 7 d. Nr. T-60

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 4 punktais, 7 straipsniu,  įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-4 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės 2017–2019 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 05 Ekonominės plėtros programos 01 tikslą „Įgyvendinti smulkaus ir vidutinio verslo paramos ir skatinimo priemones“, atsižvelgdama į 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius ir į Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisijos siūlymą (2019-01-25 protokolas Nr. VAK-37), Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatus (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 5 d. sprendimą Nr. T-83 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2019 m. kovo 7 d. sprendimu Nr. T-60

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo  lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2.  Smulkiojo verslo rėmimo tikslas  –  sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, naujoms darbo vietoms kurti ir darbuotojų profesiniam tobulėjimui.

3. Paramos lėšas sudaro valstybės, Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas), privačių rėmėjų lėšos. Paramos lėšos numatomos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje ir savivaldybės biudžete. 

4. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

5. Lėšos skiriamos smulkiojo verslo subjektams, kurių vykdoma veikla ir buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti. Paramos lėšas skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo komisija (toliau – Komisija), vadovaudamasi Savivaldybės tarybos patvirtintu Smulkiojo verslo rėmimo komisijos darbo reglamentu. Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba savo sprendimu.

6. Savivaldybė bendradarbiauja su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamentu, įgyvendinančiu savarankiško užimtumo rėmimo, darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo ir remiamo įdarbinimo priemones, numatytas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme.

7. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

7.1. smulkiojo verslo subjektas – labai maža įmonė arba verslininkas, atitinkantys Įstatyme nustatytas sąlygas;

7.2. labai maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną šių sąlygų: 1) įmonės pajamos neviršija 2 mln. eurų; 2) įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 2 mln. eurų;

7.3. paramos gavėjas – smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija konkurso sąlygose nustato teisę į finansinę paramą;

7.4. paramos teikėjas – Savivaldybė;

7.5. paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento  Ekonomikos ir investicijų skyrius;

7.6. verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, siekiant sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno;

7.7. įranga ir įrankiai – ilgalaikis materialus turtas, kuriam pagal verslo apskaitos standartus priskiriamos mašinos ir įranga, prietaisai ir įrankiai bei kiti įrenginiai, kaip tai nustatyta 2-ajame verslo apskaitos standarte „Balansas“;[1]

7.8. bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 200 000,00 Eur vienam ūkio subjektui per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p.1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1047/2013). Visa parama, kuri yra teikiama pagal Nuostatus, yra prilyginama nereikšmingai (de minimis) valstybės pagalbai;

7.9. pagalbos teikėjas – valstybės valdymo ar savivaldybės institucija arba kitas juridinis asmuo, teikiantys valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą;

7.10. su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju susiję asmenys – fiziniai ar juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kartu su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjais sudarantys vieną ūkio subjektą, kaip apibrėžta Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 104/2013 ir Reglamente (ES) Nr. 717/2014. Visi ūkio subjektai, kurie teisiškai ar de facto yra kontroliuojami to paties subjekto, laikomi vienu subjektu;

7.11. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

8. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:

8.1. teikia smulkiojo verslo subjektams informaciją apie pasinaudojimo paramos lėšomis galimybes;

8.2. rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

8.3. priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;

8.4. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose, konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;

8.5. vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja Verslo projektų ir Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinio dengimo konkursą;

8.6. vertina paramos gavėjo veiklą ir kontroliuoja sutarties sąlygų įvykdymą;

8.7. teikia Komisijai tvirtinti metinį paramos lėšų panaudojimo planą, nurodant siūlomus smulkiojo verslo rėmimo prioritetus, keliamus tikslus, tikslų pasiekimo vertinimo rodiklius;

8.8. teikia Komisijai tvirtinti metinę paramos lėšų panaudojimo ataskaitą.

 

 

 

III SKYRIUS

 

FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI

 

 

9. Finansinės paramos priemonės ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:

 

Eil.

Nr.

Finansinės paramos formos

Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui

9.1.

Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš paramos lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų (registracijos mokesčiui, tuščio arba įrengto stendo ploto nuomai, stendo dizainui ir įrangai) dalį

Iki 550 Eur

 

9.2.

Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas

50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 300 Eur

 

9.3.

Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių: Registrų centro ir notarų biuro) dalinis padengimas 

UAB –  iki 120 Eur

MB – iki 90 Eur

IĮ – iki 60 Eur

9.4.

Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas

Iki 3 000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos

9.5.

Vyresnių nei 50 m. asmenų verslo skatinimas

Iki 3 000 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų sumos

9.6.

Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinis padengimas – kai Savivaldybė iš paramos lėšų iš dalies dengia ilgalaikio turto, skirto įmonės plėtrai ir efektyvesnei veiklai užtikrinti, įsigijimo išlaidas

50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 2 000 Eur

 

10. Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos priemonių gali pasinaudoti tik po vieną kartą per trejus metus.

11. Nuostatų 9.1 papunktyje nurodyta parama skiriama verslo subjektams, veikiantiems ne ilgiau nei 3 metus, už verslo pristatymą Lietuvoje ir užsienyje vykstančiose parodose.

12. Prašymas iš dalies padengti Nuostatų 9.19.3 papunkčiuose nurodytų paramos priemonių išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

13. Pagal Nuostatų 9.4 ir 9.5 papunkčiuose nurodytas priemones parama teikiama smulkiojo verslo subjektams, atrinktiems Verslo projektų konkurso būdu pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Konkurso nugalėtojai įgyja teisę pasinaudoti ir Nuostatų 9.19.3 papunkčiuose nurodytomis priemonėmis.

14. Pagal Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą priemonę parama teikiama labai mažoms įmonėms, atrinktoms konkurso būdu pagal Komisijos nustatytus vertinimo kriterijus. Parama teikiama labai mažoms įmonėms, kurios veikia ne ilgiau nei 3 metus.

 

IV SKYRIUS

TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

15. Parama teikiama paramos gavėjams, veikiantiems gamybos ir paslaugų srityje.

16. Parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.

17. Parama teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:

17.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

17.2. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

17.3. nėra bankrutavę ar bankrutuojantys ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

17.4. nekontroliuoja akcijų kitose įmonėse ir jų kontroliuojamoms įmonėms per 2 metus nebuvo inicijuota bankroto procedūra (taikoma Nuostatų 9.3 papunktyje nurodytai paramai).

18. Į Nuostatų 9.49.6 papunkčiuose nurodytą paramą pretenduojančių smulkiojo verslo subjektų paraiškos vertinamos atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo idėjos originalumą (kuriamas naujas, inovatyvus produktas / paslauga), sukuriamų naujų darbo vietų skaičių (sukuriama darbo vieta ne tik sau, bet ir kitiems asmenims), paties paraiškos teikėjo prisidėjimas savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto, perkamos įrangos ar įrankių.

19. Teikti paraiškas Verslo projektų konkursui Nuostatų 9.4 ir 9.5 papunkčiuose nurodytoms priemonėms gali verslininkai ar labai mažos įmonės, kurių vienas iš ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių turinčių asmenų paraiškos pateikimo dieną yra:

19.1. nuo 18 iki 29 metų (Nuostatų 9.4 papunktyje nurodytai paramai gauti);

19.2. vyresni nei 50 metų (Nuostatų 9.5 papunktyje nurodytai paramai gauti).

20. Paramos priemonėms, nustatytoms Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.6 papunkčiuose, įgyvendinti reikalingas apklausas ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodomos datos, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

21. Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia nustatytos formos prašymą gauti atitinkamą paramos priemonę ir finansinės paramos anketą (pagal Nuostatų 9.19.3 papunkčius) arba paraišką dalyvauti konkurse (pagal Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.6 papunkčius) su visais prašyme ir anketoje ar paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

22. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.

23. Dėl Nuostatų 9.1 ir 9.2 papunkčiuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

24. Savivaldybei, pasirašančiai paramos sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

25. Smulkiojo verslo subjektai, siekiantys paramos lėšomis padengti patirtas finansines išlaidas (atitinkančias Nuostatuose nurodytas finansinės paramos formas), pateikia šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus. 

 

 

VI SKYRIUS

 

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

 

26. Parama iš paramos lėšų skiriama Komisijos protokoliniu sprendimu.

27. Paramos lėšų finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Apskaitos skyrius.

28. Nuostatų 9.1–9.6 papunkčiuose nurodytų paramos priemonių finansavimas skiriamas išlaidų kompensavimo būdu, paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.6 papunkčiuose nurodytoms paramos priemonėms finansavimas skiriamas kompensuojant išlaidas, kurios buvo patirtos konkurso vykdymo metais.

29. Verslo projektų (pagal Nuostatų 9.4 ir 9.5 papunkčius) finansavimas:

29.1. kompensuoti tinkamos išlaidos – išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugų teikimui finansuoti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki gruodžio 5 dienos, išskyrus kompensuoti netinkamas išlaidas;

29.2. kompensuoti netinkamos išlaidos:

29.2.1. išlaidos nekilnojamajam turtui, žemei įsigyti;

29.2.2. išlaidos nekilnojamojo turto, žemės nuomai;

29.2.3. išlaidos transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;

29.2.4. išlaidos darbo užmokesčiui;

29.2.5. išlaidos valstybės mokesčiams (socialinio draudimo, pridėtinės vertės (išskyrus tiems pareiškėjams, kurie yra ne PVM mokėtojai), akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;

29.2.6. išlaidos finansiniams įsipareigojimams dengti ir palūkanoms mokėti;

29.2.7. išlaidos draudimui (turto, civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų ir pan.);

29.2.8. išlaidos, finansuojamos kitomis finansavimo priemonėmis;

29.2.9. išlaidos komunalinėms paslaugoms;

29.2.10. išlaidos už prekių transportavimą, kurjerių paslaugas;

29.2.11. kitos tiesiogiai su verslo projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Komisija savo protokoliniu sprendimu;

29.3. jei paramos administratoriui kyla abejonių dėl išlaidų tinkamumo kompensuoti, sprendimą dėl išlaidų tinkamumo ar netinkamumo kompensuoti priima Komisija protokoliniu sprendimu.

30. Įrangos ir įrankių (pagal Nuostatų 9.6 papunktį) įsigijimui kompensuoti tinkamos išlaidos – išlaidos, patirtos perkant įrangą ir įrankius bei jų priedus, kurie yra tiesiogiai susiję su jų naudojimu, ir jų montavimo išlaidos.

31. Įrangos ir įrankių (pagal Nuostatų 9.6 papunktį) įsigijimui kompensuoti netinkamos išlaidos:

31.1. išlaidos už įrangą ir įrankius valstybės mokesčiams (pridėtinės vertės (išskyrus tiems pareiškėjams, kurie yra ne PVM mokėtojai), muito ir pan.);

31.2. išlaidos finansiniams įsipareigojimams už įsigytą įrangą ar įrankius dengti ir palūkanoms mokėti;

31.3. išlaidos už įrangos ar įrankių draudimą;

31.4. išlaidos už įrangos ar įrankių techninę priežiūrą (išskyrus montavimą);

31.5. išlaidos už įrangos ar įrankių transportavimą, kurjerių paslaugas;

31.6. kitos tiesiogiai su įrangos ar įrankių įsigijimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Komisija savo protokoliniu sprendimu.

 

VII SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

32. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

33. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.

34. Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys. Su sutarčių projektais, kuriuos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Paramos gavėjas gali susipažinti prieš pradėdamas pildyti paraišką arba anketą.

35. Verslo projekto konkurso nugalėtojas, gavęs paramą, įsipareigoja:

35.1. vykdyti verslo projekte numatytą veiklą ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos;

35.2. įsteigti ir bent 12 mėn. išlaikyti darbo vietų skaičių, ne mažesnį, nei nurodyta verslo projekte, įskaitant darbo vietą sau;

35.3. dalyvauti bent vienoje Šiaulių mieste konkurso vykdymo metais vykstančioje verslo ir pasiekimų parodoje;

35.4. paramos lėšas naudoti tik verslo projekto sąmatoje numatytoms veikloms finansuoti;

35.5. pateikti paramos administratoriui tarpines ir metines finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitas, kitus paramos administratoriaus reikalaujamus dokumentus, reikalingus paramos gavėjo veiklai ir tinkamam paramos panaudojimui įvertinti.

36. Paramos gavėjas privalo grąžinti suteiktą paramą, jei jis, gavęs paramą pagal Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą paramos formą, 2 metų nuo sutarties pasirašymo dienos laikotarpiu įsigytą įrangą ar įrankius išnuomos, parduos, įkeis ar išveš į užsienį.

37. Paramos gavėjui nevykdant sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdant, paramos gavėjas praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu privalo ją grąžinti:

37.1. neįvykdęs sutartyje numatytų įsipareigojimų ir nutraukęs veiklą pirmaisiais metais po sutarties pasirašymo, privalo grąžinti 80 proc. gautos paramos;

37.2. nutraukęs veiklą antraisiais metais po sutarties pasirašymo, privalo grąžinti 50 proc. gautos paramos. Jei per nustatytą laikotarpį paramos lėšos negrąžinamos, jos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.

38. Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti paramos administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

 

VIII SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBA

 

39. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 maksimali de minimis pagalbos suma vienam ūkio subjektui per 3 mokestinių metų laikotarpį (per einamuosius ir 2 ankstesnius mokestinius metus) gali siekti ne daugiau kaip 200 000,00 Eur, o įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą, – ne daugiau nei 100 000,00 Eur. Maksimali teiktinos pagalbos suma gali būti skiriama vienam ūkio subjektui, kurį gali sudaryti ir keli ūkio subjektai. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įgyja kitą, atsižvelgiama į ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių.

40. Kriterijai, kuriais remiantis yra nustatoma, ar ūkio subjektui teikiama parama gali būti laikoma valstybės pagalba:

40.1. parama teikiama valstybės narės iš jos išteklių;

40.2. teikiama parama palaiko tam tikrus ūkio subjektus arba tam tikrų prekių gamybą ir suteikia išskirtinę ekonominę naudą;

40.3. teikiama parama iškraipo arba gali iškraipyti konkurenciją;

40.4. teikiama parama daro poveikį valstybių narių tarpusavio prekybai.

41. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas:

41.1. pagalbai įmonėms, veikiančioms žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje;

41.2. pagalbai įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

41.3. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

41.4. pagalbai įmonėms, veikiančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams;

41.5. pagalbai su eksportu susijusiai veiklai (išskyrus dalyvavimą prekybos mugėse) trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse;

41.6. pagalbai, kuri priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių (sudarant palankesnes sąlygas vietinėms prekėms, palyginti su importuojamomis).

 

IX SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

42. Komisijos nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

43. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

44. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________



[1] http://www.avnt.lt/assets/Veiklos-sritys/Apskaita/VAS/Metodines-rekomendacijos/2-VAS-MR-pagal-11-redakcija-nuo-20160101.pdf:

 „Į balanso 2.3 eilutę Mašinos ir įranga įrašoma mašinų ir įrangos (atskirais atvejais mechanizmų, įtaisų, prietaisų, naudojamų kaip vienas konkrečios paskirties objektas, pvz., vandens valymo įranga) likutinė vertė“. „Į balanso 2.5 eilutę Kiti įrenginiai, prietaisai ir įrankiai įrašoma kitų įrenginių (pvz., vaizdo perdavimo įrenginys), prietaisų, įrankių likutinė vertė, kuri gaunama iš įsigijimo savikainos arba perkainotos vertės atėmus sukauptą nusidėvėjimą ir vertės sumažėjimą. Šiai ilgalaikio turto grupei priskiriami prietaisai, įrankiai ir įrenginiai, neįtraukti į kitus straipsnius“.