LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymo Nr. 4-970 „DĖL finansinės priemonės „STARTUOK“, FINANSUOJAMOS EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO LĖŠOMIS, schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 23 d. Nr. 4-335

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                      Aušrinė Armonaitė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d.

įsakymu Nr. 4-970

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 4-335

redakcija)

 

finansinės priemonės „startuok“, FINANSUOJAMOS EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO LĖŠOMIS, SCHEMA

 

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais.

2.

 

Skiriama finansavimo suma

35 290 000 (trisdešimt penki milijonai du šimtai devyniasdešimt tūkstančių) eurų Europos Sąjungos fondų lėšų ir į Fondų fondą „Verslo finansavimo fondas, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Fondų fondas) grįžusių ir grįšiančių finansinių priemonių lėšų (įskaitant valdymo išlaidas Fondų fondo valdytojai uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Paskolos teikėjas).

3.

Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

Tiesioginės paskolos (toliau – Paskola) pagal schemą teikiamos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

4.1. Finansinės technologijos – technologijomis grindžiamos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai įmonės vystomomis technologijomis naudojasi ne pati įmonė, bet jos klientai – kitos finansų įstaigos, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais.

4.2. Socialinio poveikio projektas – tai projektas, pagal kurį verslininko ar įmonės pelno siekimas siejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais.

4.3. Kitos schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme ir Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 129/518 „Dėl Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijos patvirtinimo“.

5.

Paskolos teikėjas

Paskolos teikėjas, kuriam 2016 m. balandžio 15 d. finansavimo sutartimi Nr. J07-FM-F-01-0001/1S-23/8-35, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Paskolos teikėjo, pavesta įgyvendinti 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ ir 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ jungtinės priemonės „Verslo finansavimo fondas“ finansinę priemonę „Startuok“, finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo lėšomis (toliau – Priemonė), Priemonę įgyvendina teikdamas Paskolas tiesiogiai Paskolų gavėjams.

6.

Paskolos gavėjai

Paskolos teikiamos:

6.1. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms arba SVV įstatymo 4 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkantiems verslininkams, kurie (kurios) atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus ir vykdo arba ketina vykdyti socialinio poveikio projektus (toliau – socialinio poveikio projektus vykdanti labai maža įmonė, maža įmonė ar verslininkas, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014);

6.2. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, įsteigtoms ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d., kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, arba SVV įstatymo 4 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkantiems verslininkams, turintiems Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje, kurie (kurios) atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis verslininkas, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014);

6.3. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms vidutinėms įmonėms, kurios veikia ne ilgiau kaip penkerius metus, vykdo arba ketina vykdyti socialinio poveikio projektus ir kurioms gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas (toliau – socialinio poveikio projektus vykdanti vidutinė įmonė, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

6.4. SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančioms vidutinėms įmonėms, įsteigtoms ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d., kurių dalyvis (akcininkas, narys, dalininkas) arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir ne anksčiau kaip nuo 2022 m. vasario 24 d. leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kurios veikia ne ilgiau kaip penkerius metus ir kurioms gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas (toliau – vidutinė įmonė, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

6.5. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, kaip jie apibrėžti SVV įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje (toliau – SVV subjektas), kurie veikia ne ilgiau kaip trejus metus (toliau – SVV subjektai, kuriems neteikiama valstybės pagalba).

 

Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo įmonės įregistravimo Juridinių asmenų registre arba individualios veiklos įregistravimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos datos iki paraiškos suteikti Paskolą (toliau – paraiška) pateikimo Paskolos teikėjui datos. Kai Paskolos gavėjui Paskola teikiama vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, Paskolos gavėjo veiklos vykdymo laikotarpis vertinamas pagal ilgiausiai veikiančią įmonę įmonių grupėje, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje (taikoma, jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei).

7.

Paskolos gavėjų bendrosios tinkamumo sąlygos

Paskola gali būti teikiama, kai Paskolos gavėjas atitinka šias sąlygas:

7.1. kai teikiamos Paskolos iki 25 000 (dvidešimt penkių tūkstančių) eurų – veikia ilgiau kaip 1 metus (netaikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kuri priskiriama prie SVV subjektų, kuriems neteikiama valstybės pagalba);

7.2. paraiškos pateikimo metu veikia Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, jei vykdant finansavimo sutartį sukurta nauda atitenka Lietuvos Respublikai, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose, patvirtintose Veiksmų programos valdymo komiteto 2016 m. birželio 29 d. protokolo sprendimu Nr. 38 (toliau  – Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijos), kurios yra skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/finansiniu-priemoniu-islaidu-tinkamumo-finansuoti-rekomendacijos-3, tačiau toks finansavimas negali viršyti 15 procentų schemos 2 punkte nurodytos Priemonei skirtos bendros lėšų sumos, kaip tai nurodyta 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su visais pakeitimais 70 straipsnio 2 dalies b punkte;

7.3. paraiškos pateikimo metu atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiai sąlygai vertinama pagal viešai paskelbtą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje adresu https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

7.4. paraiškos pateikimo metu, kai ją teikia juridinis asmuo, jam nėra iškelta nemokumo byla ir (ar) jis nėra restruktūrizuojamas pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, kai paraišką teikia verslininkas, kaip jis apibrėžtas SVV įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje, – jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą. Atitiktis šiai sąlygai vertinama pagal viešai prieinamus Juridinių asmenų registro ir Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenis;

7.5. paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma tik socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

7.6. paraiškos pateikimo metu nėra sunkumų patirianti įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

7.7. paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame būtų išsamiai išdėstyta nuosavo kapitalo sudėtis;

7.8. Paskolos gavėjui nėra išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos valstybės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba Paskolos gavėjas yra grąžinęs visą neteisėtos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles (kodifikuota redakcija);

7.9. Paskolos gavėjui ir (ar) jo akcininkams, pajininkams ar dalininkams, turintiems ne mažiau kaip 25 procentus Paskolos gavėjo akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų, Paskolos gavėjo vadovui, kitam valdymo ar priežiūros organo nariui ar kitam asmeniui, turinčiam teisę atstovauti Paskolos gavėjui ar jį kontroliuoti, jo vardu priimti sprendimą, sudaryti sandorį, buhalteriui ar kitam asmeniui, turinčiam teisę surašyti ir pasirašyti Paskolos gavėjo apskaitos dokumentus, per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis ir šis asmuo neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl dalyvavimo nusikalstamame susivienijime, jo organizavimo ar vadovavimo jam; kyšininkavimo, prekybos poveikiu, papirkimo; sukčiavimo, turto pasisavinimo, turto iššvaistymo, apgaulingo pareiškimo apie juridinio asmens veiklą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingos apskaitos tvarkymą ar piktnaudžiavimą, kai šiomis nusikalstamomis veikomis kėsinamasi į Europos Sąjungos finansinius interesus, kaip apibrėžta Konvencijos dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos, parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos sutarties K.3 straipsniu, 1 straipsnio 1 dalyje; taip pat dėl nusikalstamo bankroto; teroristinio ir su teroristine veikla susijusio nusikaltimo; nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimo; prekybos žmonėmis, vaiko pirkimo arba pardavimo (toliau – ekonominės veiklos pažeidimai). Paskolos gavėjui nepateikus šių dokumentų ir (ar) Paskolos teikėjui nustačius Paskolos gavėjo ekonominės veiklos pažeidimų, Paskolos teikėjas turi teisę nesuteikti Paskolos, o šiai aplinkybei paaiškėjus po Paskolos išmokėjimo Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su palūkanomis, tai yra Paskolą su sutartyje dėl Paskolos suteikimo, pasirašytoje tarp Paskolos teikėjo ir Paskolos gavėjo, (toliau – Paskolos sutartis) nustatytomis palūkanomis ir palūkanomis, apskaičiuotomis nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589;

7.10. neveikia žemės ūkio sektoriuje, kaip jis apibrėžtas 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 3 dalyje, išskyrus atvejus, kai Paskolų gavėjas vykdo arba ketina vykdyti inovacinę veiklą, nevykdo žuvininkystės ir akvakultūros veiklos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo 2 straipsnio 1 ir 34 dalyse, ar jo vykdoma pagrindinė veikla pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) nėra finansinė ir draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai šis Paskolų gavėjas vysto finansines technologijas;

7.11. Paskolos gavėjui ir (ar) jo naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos Paskolos lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.12. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo nėra mažesnis kaip 0,1, skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatymo 20 straipsnyje. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1, o pagal paskutinių tarpinių ataskaitų rinkinį yra didesnis kaip 0,1, Paskolos gavėjas privalo pateikti Paskolos teikėjui nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus).

8.

Paskolos gavėjo, vykdančio socialinio poveikio projektus, papildomos specialiosios tinkamumo sąlygos

8.1. SVV subjektas, vykdantis socialinio poveikio projektą, vykdo ekonominę veiklą:

8.1.1. teikia paslaugas ir (arba) gamina prekes, skirtas socialinėms reikmėms, arba

8.1.2. gamina prekes arba teikia paslaugas tokiu būdu, kad būtų siekiamas socialinio pobūdžio tikslas (socialinė ir (arba) darbinė integracija, suteikianti galimybę dirbti socialiai pažeidžiamiems asmenims).

 

8.2. Galimi SVV subjekto, vykdančio socialinio poveikio projektą, verslo veiklos modeliai:

8.2.1. SVV subjektas savo veikloje įdarbina socialiai pažeidžiamus asmenis arba

8.2.2. SVV subjektas, vykdydamas veiklą, spręs visuomenės socialines problemas bent vienoje iš šių sričių:

8.2.2.1. biologinės įvairovės ir kraštovaizdžio apsauga, gyvūnų globa;

8.2.2.2. kultūrinė veikla ir visuomenės kūrybiškumo ugdymas, kultūros paslaugų prieinamumo plėtojimas;

8.2.2.3. ligų prevencija, pacientų teisių gynimas ir tarpusavio pagalbos stiprinimas;

8.2.2.4. visuomenės sveikatinimas;

8.2.2.5. žmogaus teisių ir lygių galimybių gynimas ir užtikrinimas;

8.2.2.6. vaikų ir jaunimo švietimas ir ugdymas bei pensinio amžiaus žmonių neformalus švietimas ir asmenybės ugdymas;

8.2.2.7. socialinių paslaugų, nustatytų Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, teikimas;

8.2.2.8. neįgaliųjų veiklos sąlygų gerinimas ir galimybių laisvai judėti bei naudotis visuomenėje teikiamomis paslaugomis užtikrinimas;

8.2.2.9. neįgaliųjų, iš įkalinimo įstaigų grįžusių asmenų, priklausomybės ligomis sergančių asmenų, profesinės kvalifikacijos neturinčių asmenų, ilgalaikių bedarbių, kaip jie apibrėžti  Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 25 straipsnio 5 punkte, pabėgėlių mokymai ir reintegracija į darbo rinką.

 

8.3. Paskolos gavėjo atitiktis schemos 8.2 papunkčio sąlygai bus nustatoma pagal Paskolos gavėjo verslo plane, kuris bus teikiamas Paskolos teikėjui kartu su paraiška, pateiktą informaciją.

 

8.4. SVV subjekto metinės pajamos iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) įdarbinti socialiai pažeidžiami asmenys visu Paskolos sutarties galiojimo metu turi sudaryti ne mažiau kaip 30 procentų visų SVV subjekto pajamų ir (ar) įdarbintų socialiai pažeidžiamų asmenų dalį įmonėje. Siekiant įvertinti atitiktį šiai sąlygai, po Paskolos panaudojimo termino pabaigos Paskolos gavėjas Paskolos teikėjui Paskolos sutartyje nustatyta tvarka kartą per 1 metus turės teikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, gaunamą pajamų dalį iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) informaciją apie įdarbintus socialiai pažeidžiamus asmenis. Paskolos teikėjui nustačius, kad Paskolos gavėjo metinės pajamos iš ekonominės veiklos, kuria sprendžiamos socialinės problemos, ir (ar) įdarbinti socialiai pažeidžiami asmenys  sudaro mažiau kaip 30 procentų visų Paskolos gavėjo pajamų ir (ar) įdarbintų socialiai pažeidžiamų asmenų dalį įmonėje, Paskolos gavėjui bus taikoma 5 procentų suteiktos Paskolos dydžio bauda ir likusi Paskolos dalis bus perskaičiuojama netaikant palūkanų nuolaidos.

9.

Paskolų teikimo sąlygos

 

9.1. Paskola skiriama Paskolos gavėjo naujai veiklai pradėti arba jau egzistuojančiai veiklai vystyti arba jos plėtrai.

9.2. Paskola skiriama Paskolos gavėjo investicijoms ir (ar) apyvartinėms lėšoms (toliau – Projektas) finansuoti. Paskolos gavėjo investicijoms skirta paskola – tai tokia Paskola, kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 71 procentą visos Paskolos sumos, o likusi Paskolos dalis skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro mažiau kaip 71 procentą visos Paskolos sumos, laikoma, kad visa Paskola yra skirta apyvartinio kapitalo finansavimui.

9.3. Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirtos Paskolos teikiamos ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui, o Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirtos Paskolos – ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui, įskaitant ir atidėtą Paskolos grąžinimo terminą.

9.4. Paskolos gavėjams taikoma iš dalies fiksuota metinė palūkanų norma, nustatoma pagal viešai Paskolos teikėjo interneto svetainėje www.invega.lt skelbiamą Paskolos teikėjo kainodaros metodiką, kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo ir jo įgyvendinamo Projekto rizikingumo, vertinamo pagal Paskolos teikėjo patvirtintą kredito rizikos vertinimo metodiką, Paskolos užtikrinimo priemonių dydžio ir Paskolos trukmės, Paskolos grąžinimo grafiko ir kintamos palūkanų dalies – 12 mėn. EURIBOR.

Socialinio poveikio projektus vykdančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms ar verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, socialinio poveikio projektus vykdančioms vidutinėms įmonėms, kurioms de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintiems verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir vidutinėms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu  (ES) Nr. 1407/2013, Paskolos palūkanų normai taikoma 30 procentų nuolaida.

9.5. Investicijų finansavimo atveju už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas pirminiu įkeitimu yra įkeičiamas Paskolos grąžinimui užtikrinti. Tuo atveju, kai Paskolos teikėjas remiantis Paskolos teikėjo patvirtinta Užtikrinimo priemonių vertinimo metodika įvertina, kad už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, Paskolos gavėjas Paskolos grąžinimui užtikrinti gali pasiūlyti įkeisti kitą, ne mažesnės nei už Paskolos lėšas įsigyjamo ilgalaikio materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto vertės, ilgalaikį materialųjį ir (ar) nematerialųjį turtą. Išimtinais Paskolos teikėjo nustatytais atvejais, kai už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis materialusis ir (ar) nematerialusis turtas yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, o Paskolos gavėjas neturi kito ilgalaikio materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto ar pasiūlytas turtas taip pat yra netinkamas Paskolos grąžinimo užtikrinimo būdas dėl jo mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jį įkeisti, prievolės įvykdymo užtikrinimas gali būti netaikomas.

Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka Paskolos gavėjas.

9.6. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

9.7. Jei nustatoma, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) Nr. 2015/1589.

10.

Privataus finansuotojo dalyvavimas

Investicijų finansavimo atveju Projekto įgyvendinime privalo dalyvauti ir privatūs finansuotojai, kurie turi finansuoti ne mažiau kaip 20 procentų Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas), tarp jų ne mažiau kaip 10 procentų Projekto išlaidų turi sudaryti paties Paskolos gavėjo nuosavos lėšos. Paskolos teikėjo investicijoms finansuoti suteikiamos paskolos suma negali viršyti 80 procentų Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas).

Privačiu finansuotoju gali būti Paskolos gavėjas ir (ar) Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo.

11.

Paskolos lėšų netinkamas panaudojimas

Paskolos lėšos negali būti naudojamos:

11.1. Paskolos gavėjo išlaidoms, kurios nesusijusios su Paskolos gavėjo Projektu;

11.2. Paskolos gavėjo ar kito ekonominę veiklą vykdančio subjekto esamiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti ar jam restruktūrizuoti;

11.3. dividendams išsimokėti, kapitalui mažinti išmokant lėšas Paskolos gavėjo dalyviams, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo Paskolos gavėjo dalyviams, taip pat negali būti skirtos grąžinti arba suteikti Paskolas Paskolos gavėjo dalyviams;

11.4. išlaidoms, kurioms skiriama negrąžinamoji subsidija, apmokėti, kaip nurodyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės), 51 punkte;

11.5. paskoloms, kurių suteikimo metu investicijos yra fiziškai užbaigtos arba visiškai įgyvendintos, teikti, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose;

11.6. nepiniginiam įnašui finansuoti;

11.7. žemei įsigyti, kai skiriama daugiau kaip 10 procentų Paskolos lėšų sumos, kaip nurodyta 2014 m. kovo 3 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 480/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos, su visais pakeitimais 4 straipsnio 1 dalyje;

11.8. gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui įsigyti ir statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto būklės pagerinimą ar bet kokios paskirties nekilnojamojo turto plėtrą, turint tikslą jį perparduoti, nuomoti ar perleisti naudotis kitiems asmenims, o ne naudoti savo veikloje. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veiklai laikoma, jei įsigyjamas, statomas, nuomojamas ar būklei gerinti skirtas turtas bus naudojamas Paskolos gavėjo ekonominei veiklai vykdyti;

11.9. išlaidoms, kurios jau buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, dėl kurių lėšos tam tikroms išlaidoms dengti būtų skiriamos ne vieną kartą;

11.10. atominių elektrinių eksploatacijai nutraukti ar statyboms, kaip nurodyta 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006, su visais pakeitimais 3 straipsnio 3 dalies a punkte;

11.11. investicijoms, kuriomis siekiama sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1301/2013 3 straipsnio 3 dalies b punkte;

11.12. investicijoms į oro uostų infrastruktūrą, nebent jos būtų susijusios su aplinkos apsauga arba kartu būtų vykdomos investicijos, kurių reikia siekiant sušvelninti ar sumažinti neigiamą oro uostų infrastruktūros poveikį aplinkai;

11.13. tabako ir tabako gaminių gamybai, perdirbimui ir prekybai;

11.14. krovininėms transporto priemonėms įsigyti toms įmonėms, kurios vykdo krovinių vežimo keliais veiklą (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu  (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

11.15. Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 ir 2 dalyse išvardytais atvejais (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013);

11.16. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse išvardytais atvejais (taikoma socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai įmonei, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014).

12.

 

Finansavimo dydis vienam Paskolos gavėjui

 

12.1. Kai suteikiama Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirta Paskola, jos suma negali būti didesnė kaip 3 000 000 (trys milijonai) eurų.

12.2. Kai suteikiama Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirta Paskola, jos suma negali būti didesnė kaip 200 000  (du šimtai tūkstančių) eurų.

12.3. Vienam Paskolos gavėjui suteikiamų Paskolų skaičius neribojamas, tačiau bet kuriuo metu iš Priemonės lėšų skirto finansavimo negrąžintų Paskolų likučių suma tam pačiam Paskolos gavėjui negali viršyti 3 000 000 (trijų milijonų) eurų.

12.4. Suteiktos Paskolos suma negali būti didinama.

12.5. Vienai socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos sumos. Finansavimo dydis atitinkamam Paskolos gavėjui negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį, o atitinkamam Paskolos gavėjui, vykdančiam ar ketinančiam vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, negali viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį. Jeigu Paskolos gavėjas vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuri nėra draudžiama pagal schemą, finansavimo dydis atitinkamam Paskolos gavėjui negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį, tačiau iš jų krovinių vežimo keliais veiklai samdos pagrindais arba už atlygį skirtas finansavimas negali viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį. Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba).

Socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai įmonei, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, suteiktos valstybės pagalbos suma pagal schemą negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies a punkte nustatytos sumos, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje.

Apskaičiuojant valstybės pagalbos sumą socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai įmonei, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalyje.

12.6. Visi tos pačios socialinio poveikio projektus vykdančios vidutinės įmonės, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinės įmonės, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

12.7. Suteikiant Paskolą socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonės, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, yra įvertintas skirtumas tarp 2008 m. sausio 19 d. Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatytos orientacinės paskolų palūkanų normos su atitinkama marža, kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo rizikos reitingo ir įkeičiamo turto dydžio, ir konkrečiai paskolai taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba Paskolos gavėjui.

De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, subsidijos ekvivalentas apskaičiuojamas laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatų pagal formulę

SE = K x T x (N proc. + R – M proc.), kurioje:

SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html skelbiama orientacinė palūkanų norma;

R – Europos Komisijos komunikate nustatyta marža;

M – Paskolos gavėjui taikoma metinė palūkanų norma, pritaikius palūkanų nuolaidą.

Suskaičiavus Paskolos subsidijos ekvivalentą, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo de minimis pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Jeigu Paskolos subsidijos ekvivalentas viršija didžiausią galimą de minimis pagalbos dydį, atitinkamai keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos, jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.

13.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

13.1. Teikiant valstybės pagalbą socialinio poveikio projektus vykdančiai labai mažai įmonei, mažai įmonei ar verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažai įmonei, mažai įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turinčiam verslininkui, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatų, o teikiant pagalbą socialinio poveikio projektus vykdančiai vidutinei įmonei, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinei įmonei, kurios dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kuriai pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, – Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatų.

13.2. Paskola gali būti derinama su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, tačiau kartu sudėjus visas finansavimo formas konkrečioms Projekto išlaidoms finansuoti negali būti skirta daugiau kaip 100 procentų šių išlaidų dydžio sumos, kaip tai nurodyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 50 punkte.

14.

 

Stebėsena

 

14.1. Paskolos teikėjas turės užtikrinti, kad teikiamos Paskolos socialinio poveikio projektus vykdančioms labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms ar verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, ir labai mažoms įmonėms, mažoms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, ar Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintiems verslininkams, kuriems pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr.  651/2014, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, o teikiamos Paskolos socialinio poveikio projektus vykdančioms vidutinėms įmonėms, kurioms de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir vidutinėms įmonėms, kurių dalyvis arba savininkas yra Ukrainos pilietybę ir leidimą gyventi Lietuvoje turintis fizinis asmuo ir (ar) Ukrainos juridinis asmuo, kurioms de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir kad visi Paskolų gavėjai atitiktų schemos nuostatas.

14.2. Paskolos teikėjas atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

14.3. Paskolos SVV subjektams, kuriems netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, teikiamos rinkos sąlygomis. Paskolų teikėjas yra įpareigotas užtikrinti, kad Paskolų SVV subjektams, kuriems netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, teikimas atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai apibrėžta 2016 m. liepos 19 d. Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (2016/C 262/01).

15.

Skaidrumo reikalavimai

15.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

15.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos teikėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia schemos 15.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

16.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

16.1. Paskolos teikėjas, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio, Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio nuostatomis ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių XIX skyriuje nustatytais reikalavimais, užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą.

16.2. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti 10 metų po Paskolos sutarties galiojimo pabaigos ir ne trumpiau nei nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 118 punkte. Dokumentų saugojimo terminai gali būti pratęsti Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 119 punkte nurodytais atvejais.

16.3. Asmens duomenų valdytojas – Paskolos teikėjas, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenuapsauga@invega.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius asmens duomenis:

16.3.1. Kai Paskolos gavėjas verslininkas, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, pilietybė, informacija apie vykdomą pagrindinę ekonominę veiklą, galiojančio verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos išdavimo data ir numeris, faktinės veiklos vykdymo adresas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus, turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą, kreditingumo istoriją, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis.

16.3.2. Kai Paskolos gavėjas įmonė, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie Paskolos gavėjo vadovų ir dalyvių įsiteisėjusius apkaltinamuosius nuosprendžius, nurodytus schemos 7.9 papunktyje.

16.3.3. Tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus ir  turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą.

16.3.4. Tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris.

16.4. Paskolos teikėjas asmens duomenis, nurodytus schemos 16.3.1–16.3.4 papunkčiuose, tvarko vykdydamas teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Paskolos teikėjas asmens duomenis tvarko vadovaudamasis Paskolos teikėjo generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama Paskolos teikėjo interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

16.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, vykdyti Paskolos teikėjo suteiktų Paskolų apskaitą, Paskolos teikėjo suteiktų Paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti ir viešinti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (Paskolos gavėjo vardas, pavardė, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ir Paskolos teikėjo interneto svetainėje, atlikti Paskolos teikėjo suteiktų Paskolų auditą. Paskolos gavėjo (verslininko) ir Paskolos gavėjo (įmonės) kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų apklausas dėl Paskolos teikėjo suteiktų Paskolų teisėtumo bei efektyvumo, kai rengiamos statistinės ataskaitos apie suteiktas Paskolos teikėjo Paskolas.

16.6. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų schemos 16.3.1–16.3.4 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

16.7. Paskolos teikėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms. Paskolos teikėjas gali teikti asmens duomenis asmenims, kurie atlikdami teisės aktų nustatytas valstybės funkcijas, teisės aktų, reglamentuojančių šių asmenų funkcijas ir veiklą, nustatyta tvarka turi teisę gauti informaciją ir duomenis, reikalingus jų funkcijoms atlikti.

16.8. Su schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys Paskolos teikėjo tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

16.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos teikėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

16.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

16.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

16.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

16.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“);

16.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą;

16.9.6. teisę, duomenų subjektui paprašius, būti informuotam apie duomenų gavėjus.

16.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

 

____________________

 

part_d10861a811c145638eff11a56535e7e7_end