Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius
Įsakymas
DĖL TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS PROJEKTų
IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO JONIŠKIO rajono savivaldybės teritorijoje REIKALAVIMų paTVIRTINIMO
2019 m. vasario 15 d. Nr. A-131
Joniškis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi ir Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo (2018 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. 4-371 redakcija su pakeitimais, padarytais 2018 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 4-661), 20.4 papunkčiu,
t virtinu Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos projektų ir šios išorinės reklamos įrengimo Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje reikalavimus (pridedama).
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. A-131
tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos projektŲ ir šios išorinės reklamos įrengimo JONIŠKIO Rajono savivaldybės teritorijoje reikalavimai
I SKYRIUS
tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos
projektŲ TIPAI IR TURINYS
1. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos projektų ir šios išorinės reklamos įrengimo Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje reikalavimai (toliau – Reikalavimai) skirti fiziniams ir juridiniams asmenims, pageidaujantiems įrengti Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą (toliau – pareiškėjas). Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto.
2. Numatytos keturių dydžių horizontalios tipinio dydžio ir turinio iškabos (toliau – iškaba), kiekviena dviejų spalvų (priedas). Iškabos pagal tipinį turinį skirstomos taip:
3. Iškabos pagal spalvą skirstomos taip:
5. Kiekvienoje iškaboje tekstas gali būti rašomas vienu iš pateiktų šriftų (vienoje tipinėje iškaboje galima naudoti tik vieną pasirinktą šriftą):
6. Jei įmonės pavadinimas ir (ar) veiklos rūšies pavadinimas netelpa nurodytame langelyje, reikia sumažinti tarpus tarp raidžių (ženklų) ir žodžių arba rinktis kitą iškabos dydį. Raidžių ir kitų ženklų dydis (aukštis) privalo būti nurodyto aukščio, t. y. šrifto mažinti negalima. Tekstas P ir G tipo iškabose rašomas tamsiai pilka spalva, R tipo iškabose tekstas rašomas balta ir (arba) pilka spalva. Įmonės ženklą (logotipą) rekomenduojama pasirinkti vienspalvį baltos (R tipas) arba tamsiai pilkos (P ir G tipas) spalvos.
7. Įmonės ženklas (logotipas) turi būti tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projekte (toliau – Projektas) nurodyto dydžio, t. y. negali būti didesnis, nei nurodyta, taip pat nerekomenduojama jo mažinti.
8. Pareiškėjas, rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją, o gamintojai, gamindami iškabas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų, kitų teisės norminių aktų ir šių Reikalavimų.
9. Kilus neaiškumų dėl norimos pateikti informacijos tipinėje reklamoje, reikia konsultuotis su savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju dėl teksto kalbos arba su savivaldybės administracijos vyriausiuoju architektu – dėl vaizdo, reklamos priemonių tipo, vietos parinkimo.
10. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) ir (ar) bendraturčių sutikimą įrengti tipinę iškabą ant šio nekilnojamojo turto fasado.
II SKYRIUS
REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS
12. Tvirtinimo elementai dedami ant kiekvieno pagamintos iškabos kampo ir tvirtinama metaliniais inkarais.
13. Iškaba turi būti gaminama iš aliuminio, plastiko, aliuminio kompozicinių plokščių, atsparių klimato sąlygoms: šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui (rekomenduojama naudoti fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštes, gaminamas Europos Sąjungoje).
14. Visoms iškaboms gamintojas turi suteikti ne mažiau kaip 3 metų garantiją (tvirtinimui, medžiagoms ir spausdinimui naudojamam lauke).
15. Iškaboms gaminti turi būti naudojamos tik kokybiškos, ilgaamžės medžiagos (neblunkančios ir nekeičiančios spalvos, tinkamos naudoti lauke).
III SKYRIUS
REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS
17. Konkrečią tipinės iškabos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi dėl išorinės reklamos leidimo, prieš tai jų vietą suderinęs su statinio savininku ar bendrasavininkiais, savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju ir vyriausiuoju architektu ir gavęs jų rašytinius pritarimus.
18. Įrengiant tipinio dydžio ir turinio iškabas privaloma vadovautis šiais reikalavimais ir pagrindiniais principais:
18.2. prie vieno įėjimo durų (vartų) iš abiejų pusių turi būti įrengiamos vienodo dydžio ir tipo iškabos;
18.4. jei prie gretimų durų į statinį jau įrengtos tipinio dydžio ir turinio iškabos, rekomenduojama pasirinkti to paties tipo iškabas;
18.5. iškabos turi būti parenkamos mažesnės nei tarpas tarp angų, nuo iškabos kraštų turi būti paliekami mažiausiai 5 cm;
18.6. iškabos turi būti kabinamos horizontaliai, turi būti paliekama vietos kitų įmonių (jei yra daugiau įmonių pastate) iškaboms;
18.7. iškabos turi būti įrengiamos žemiau durų (vartų) viršaus, bet ne aukščiau kaip 2,1 m ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas nustatyta tvarka.
21. Ginčai tarp pareiškėjų, leidimų turėtojų ir išorinės reklamos kontrolę vykdančių institucijų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.