NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. balandžio 23 d. Nr. BR1-138

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 12 punkto lentelės 15 punktą ir jį išdėstau taip:

„15. Sudaromas preliminarus pirmasis (ir antrasis, kai taikoma) VP prioritetinis sąrašas

Jeigu visiems kaimo vietovių ar dvisektorių VVG projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 40 balų / ŽRVVG projektams, surinkusiems ne mažesnį nei patvirtintame FSA nurodytą privalomą mažiausią balų skaičių, neužtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, VP paraiškų atrankos vertinimas tęsiamas toliau.

VPS vykdytojos atsakingas asmuo vadovaudamasis VP administravimo taisyklių 95.1–95.2 papunkčiuose (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.1–90.2 papunkčiuose (ŽRVVG atveju) pateikta informacija sudaro pirmąjį preliminarų prioritetinį sąrašą:

1. surikiuoja VP paraiškas pirmumo tvarka pagal surinktą balų skaičių – nuo daugiausiai balų surinkusios VP paraiškos iki mažiausiai balų (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atveju – ne mažiau kaip 40; ŽRVVG VP atveju – ne mažiau kaip privalomą mažiausią balą) surinkusios VP paraiškos;

2. nustato pereinamąjį balą (atsižvelgiant į kvietimo biudžeto sumą (Eur) pagal atskiras VPS priemones ar veiklos sritis ir VP paraiškose prašomas paramos sumas (Eur), įvertinama, kiek kvietimo biudžeto lėšomis gali būti paremta daugiausiai balų surinkusių VP paraiškų, t. y. nustatomas mažiausias VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu suteiktas balas, kurį surinkusioms visoms VP paraiškoms užtenka kvietimo biudžeto lėšų).

Sąrašas segamas į konkretaus kvietimo bendrą dokumentų bylą.

Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG pareiškėjams, kuriems užtenka kvietimo biudžeto lėšų (patekusiems į VP prioritetinį sąrašą), išsiunčiamas IP šio proceso 14 žingsnyje aprašyta tvarka.

 

ŽRVVG atveju ŽRVVG VP atrankos komitetas turi teisę nuspręsti sudaryti preliminarų antrąjį prioritetinį sąrašą pagal antrinius prioritetinius kriterijus, nurodytus ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.3 papunktyje, jei yra keletas to paties kvietimo VP, susirinkusių vienodą balų sumą, tačiau esančių žemiau pereinamojo balo ir daliai tokių VP užtenka kvietimo biudžeto lėšų.

 

Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju po visų to paties kvietimo metu gautų VP paraiškų atrankos vertinimo VPS vykdytojos darbuotojai siūlo kaimo vietovių ar dvisektorės VPS vykdytojos VP atrankos komitetui išbraukti vietos projektus, kuriems nepakanka kvietimo biudžeto lėšų, iš gautų vietos projektų sąrašo ir toliau neadministruoti arba patvirtinti rezervinių vietos projektų sąrašą. Apie VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimą pareiškėjai, kuriems neužteko kvietimo biudžeto lėšų, informuojami VP administravimo taisyklių 98 punkte nustatyta tvarka.

 

ŽRVVG atveju projektai, įvertinti patvirtintame FSA nurodytu ne mažesniu nei privalomu mažiausiu balu, kuriems po pirmojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo ir antrojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo (jeigu toks buvo atliekamas) neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, įrašomi į rezervinį VP sąrašą, kuris sudaromas ir administruojamas ŽRVVG VP administravimo taisyklių 92–96 punktuose nustatyta tvarka.

1.   Preliminarus pirmasis (ir antrasis) VP prioritetinis sąrašas;

2.   Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).“

 

2. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.

Ar paraišką pateikęs subjektas yra įvardytas tinkamu pareiškėju VPS ir patvirtintame FSA?

(Kad paraišką pateikė subjektas, įvardytas tinkamu pareiškėju, laikoma tada, kai pareiškėjas atitinka VPS 9 dalyje ir patvirtintame VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti VP, FSA 1 dalies „Bendroji vietos projektų finansavimo sąlygų aprašo dalis“ 1.8 papunktyje nurodytą tinkamo pareiškėjo teisinę formą. Nustatoma remiantis paraiškos 1 dalies „Bendra informacija apie pareiškėją“ 1.1 papunktyje „Pareiškėjo pavadinimas <...>, vardas, pavardė <...>“, 1.2 papunktyje „Pareiškėjo registracijos kodas <...>, asmens kodas <...>“ pateikta informacija, verslo plano (jei tokį privaloma pateikti) 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija. Pareiškėjo duomenys patikrinami pagal pateiktą asmens dokumentą (kai pareiškėjas fizinis asmuo), pagal pateiktą VĮ Registrų centro Juridinių asmenų išrašą (toliau – JAR) arba pagal juridinio asmens kodą viešai prieinamoje VĮ Registrų centro interneto svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ (kai pareiškėjas juridinis asmuo), taip pat pagal poreikį, atsižvelgiant į FSA tinkamam pareiškėjui nurodytus reikalavimus, tikrinama kituose viešuosiuose registruose ir pareiškėjo pateiktuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, steigimo dokumentuose ir pan.). Kai turi būti įvertinta, ar pareiškėjas atitinka tinkamo pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė), nurodytą FSA, nustatoma pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje (toliau – SVV deklaracija) pateiktus duomenis, pildomas Procedūros aprašo 41 priedas „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ (Procedūros aprašo 41 priedas pildomas vadovaujantis instrukcija, pateikta Procedūros aprašo 42 priede „Pagrindinės įmonės dydžio, savarankiškumo ir (arba) didžiausios paramos sumos susijusioms įmonėms (jei taikoma pagal priemonių įgyvendinimo taisykles) bei funkcinio nesavarankiškumo nustatymo gairės“ (toliau – Procedūros aprašo 42 priedas)). Prašoma Agentūros metodinės pagalbos dėl trūkstamų viešųjų registrų išrašų pateikimo ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus. Nustačius susietumą, kreipiamasi į Agentūrą su prašymu pateikti patikslintą atsakymą į 16 priedo „Informacija dėl metodinės pagalbos“ 2.1.3 klausimą pagal patikslintą informaciją SVV ir Vienos įmonės deklaracijose. Vertinimas baigiamas gavus Agentūros atsakymą. Užpildytas Procedūros aprašo 41 priedas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą. Jeigu su paraiška teikiamas verslo planas, patikrinama, ar verslo plano 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija apie pareiškėją sutampa su vertintojo nustatyta informacija. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė tinkamas paramos gavėjas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė netinkamas paramos gavėjas.)

Taip

Ne“.

 

 

3. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3.

Ar pareiškėjas yra registruotas (ir veikia) / deklaravęs nuolatinę gyvenamąją vietą VPS vykdytojos, kuriai teikiama paraiška, teritorijoje VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunktyje nustatyta tvarka?

(Atsižvelgdamas į pareiškėjo teisinę formą, vertintojas patikrina, ar pareiškėjas atitinka VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunktyje nurodytą atitinkamą tinkamumo reikalavimą, susijusį su teritorija, kurioje jis yra registruotas ir veikia. Vertinama vadovaujantis paraiškos I dalyje „Bendra informacija apie pareiškėją“ pateikta informacija, kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija apie pareiškėjo registracijos ir veiklos teritoriją. Pareiškėjo (juridinio asmens) registracijos vieta patikrinama pagal su paraiška pateiktą JAR išrašą arba pagal VĮ Registrų centro internetinėje svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ pateiktą informaciją; pareiškėjo (fizinio asmens) nuolatinė gyvenamoji vieta patikrinama pagal pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaraciją; pareiškėjo vykdomos veiklos teritorija tikrinama pagal pareiškėjo pateiktus įrodančius dokumentus (žemės ūkio valdos ir ūkio registracijos dokumentai).

Pastabų lauką privaloma užpildyti, nurodant, kuris VP administravimo taisyklių 18.1.3 papunkčio reikalavimas atsižvelgiant į jo teisinę formą pareiškėjui taikomas, ir nurodoma, ar pareiškėjas jį atitinka, ar ne.

Taip

Ne“.

 

 

4. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 11 punktą ir jį išdėstau taip:

„11.

Ar pareiškėjas veikia sąžiningai, t. y. paraiškoje, prie jos pridedamuose ar pagal VPS vykdytojos ir (arba) Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose yra pateikęs teisingą informaciją?

(Vertintojas patikrina, ar iš pareiškėjo negauta melagingos informacijos, ir pažymi reikiamą atsakymą. Preziumuojama, kad pareiškėjas teikia teisingą informaciją, kol VP paraiškos vertinimo laikotarpiu nustatoma priešingai. Taip pat patikrinama, ar paraiškos 12 dalyje „Pareiškėjo deklaracija“ nurodytas patvirtinimas tinkamumo sąlygai. Vertintojas nustatęs, kad pareiškėjas veikia sąžiningai, pažymi „Taip“ atsakymą. Nustatęs, kad pareiškėjas veikia nesąžiningai, pažymi „Ne“ atsakymą.)

Taip

Ne“.

 

 

5. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 22 punktą ir jį išdėstau taip:

„22.

Ar partneris (-ai) veikia sąžiningai, t. y. paraiškoje, prie jos pridedamuose ar pagal VPS vykdytojos ir (arba) Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose yra pateikęs teisingą informaciją?

(Vertintojas patikrina, ar iš partnerio (-ių) nėra gautos melagingos informacijos, ir pažymi reikiamą atsakymą. Preziumuojama, kad partneris (-ai) teikia teisingą informaciją, kol VP paraiškos vertinimo laikotarpiu nustatoma priešingai.)

Taip

Ne“.

 

 

6. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 34 punktą ir jį išdėstau taip:

„34.

Ar fizinio asmens projektas yra privataus verslo pobūdžio?

(Vadovaujantis VP administravimo taisyklių 23.1.16 papunkčiu, fizinių asmenų vietos projektai gali būti remiami tik tuo atveju, jeigu jie yra privataus verslo pobūdžio. Fizinių asmenų vietos projektais laikomi vietos projektai, kurie yra teikiami fizinių asmenų, veikiančių pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą. Gavus fizinio asmens projektą, patikrinama pagal paraiškoje, pridedamuose dokumentuose, verslo plane (kai toks teikiamas) pateiktą informaciją, ar projektas yra privataus verslo pobūdžio. Taip pat patikrinama, ar yra pateiktas projekte numatytam privačiam verslui vykdyti fizinio asmens verslo liudijimas arba individualios veiklos pažyma (netaikoma, jei teikiamas verslo pradžios projektas). Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu vadovaujantis VP administravimo taisyklių 23.1.16 papunkčiu nustatoma, kad prašomas paremti fizinio asmens vietos projektas yra privataus verslo pobūdžio. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad fizinio asmens vietos projektas yra neprivataus verslo pobūdžio. Žymima „N/a“, jeigu vertinamas ne fizinių asmenų VP.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

7. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 36 punktą ir jį išdėstau taip:

„36.

Ar prie paraiškos pridėti apgyvendinimo veiklą pagrindžiantys dokumentai?

(Taikoma, jei projekte yra numatyta vykdyti apgyvendinimo veiklos plėtrą. Vertintojas turi patikrinti, ar su paraiška pateikta pareiškėjui išduota licencija ir (arba) verslo liudijimas teikti apgyvendinimo paslaugas, bei dokumentai, patvirtinantys apgyvendinimo veiklos vykdymo faktą (pvz., sutartys, sąskaitos faktūros, esant galimybei bei dideliam dokumentų kiekiui – suteiktų paslaugų žiniaraščiai (registrai), lankytojų registracijos kortelių registrai) už vertinamą laikotarpį, o jei reikia (neaiškumui dėl duomenų teisingumo), atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje.

Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu projekte nenumatyta vykdyti apgyvendinimo veiklos plėtros arba planuojama pradėti vykdyti apgyvendinimo veiką.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

8. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 41 punktą ir jį išdėstau taip:

„41.

Ar tuo atveju, kai vietos projekte numatytos investicijos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimui arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtrai, o vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga, jos pagrindiniu steigėju ir dalininku, turinčiu ne mažiau kaip 51 proc. dalių, yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO?

(Patikrinama JAR ir Juridinių asmenų dalyvių informacinėje sistemoje (toliau – JADIS), ar pareiškėjo (juridinio asmens – viešosios įstaigos) pagrindiniai steigėjai ir dalininkai yra bendruomeninės organizacijos, asociacijos ir kitos NVO, turinčios ne mažiau kaip 51 proc. dalių, ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Neturint galimybės patikrinti JADIS, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktus dokumentus.

Atsakymas „N/a“ žymimas tuo atveju, jeigu projekte nenumatytos investicijos naujo NVO ar bendruomeninio verslo kūrimui arba esamo NVO ar bendruomeninio verslo plėtrai, kai vietos projekto paraišką teikia juridinis asmuo – viešoji įstaiga.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

9. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 44 punktą ir jį išdėstau taip:

„44.

Ar tuo atveju, jeigu pareiškėjas su paraiška yra pateikęs licencijos arba leidimo vykdyti projekte planuojamą veiklą, kuriai reikalingas leidimas, kopiją, licencijoje / leidime nurodyta veikla atitinka projekte nurodytą veiklą?

(Jei VP numatytos investicijos, susijusios su licencijuojama veikla arba veikla, kuriai vykdyti turi būti išduotas leidimas, ne vėliau kaip kartu su galutiniu mokėjimo prašymu turi būti pateikta licencijos arba leidimo kopija. Jeigu pareiškėjas ją yra pateikęs kartu su paraiška, patikrinama, ar joje nurodyta leidžiama vykdyti veikla atitinka paraiškoje nurodytą veiklą, ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Jeigu pareiškėjas licencijos arba leidimo kopijos kartu su paraiška nėra pateikęs arba projekte nėra numatyta vykdyti veiklos, kuriai reikalingas leidimas / išduota licencija, žymimas atsakymas „N/a“.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

10. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 52 punktą ir jį išdėstau taip:

„52.

Ar neinvestuojama į nekilnojamąjį turtą, į kurį nuosavybės teisė arba šios teisės atskirosios sudėtinės dalys (valdymas, naudojimas ar disponavimas) yra (laikinai) uždraustos ar apribotos?

(Pagal paraiškoje ir prie paraiškos pateiktame NTR išraše nurodytą nekilnojamojo turto unikalų numerį patikrinama, ar neinvestuojama į nekilnojamąjį turtą, į kurį nuosavybės teisė arba šios teisės atskirosios sudėtinės dalys (valdymas, naudojimas ar disponavimas) yra (laikinai) uždraustos ar apribotos (pvz., turtas areštuotas), ir pažymimas atitinkamas atsakymas. Jei NTR išrašas kartu su paraiška nepateiktas, kreipiamasi metodinės pagalbos į Agentūrą dėl dokumento pateikimo. Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu VP nenumatyta investicijų į nekilnojamąjį turtą.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne

N/a“.

 

 

11. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 79 punktą ir jį išdėstau taip:

„79.

Ar neprašoma paramos investicijoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti, skyrus paramos VPS įgyvendinti lėšų, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos daugiau nei vieną kartą?

(Vertintojas patikrina informaciją apie pareiškėją www.esparama.lt, www.esinvesticijos.lt, valstybės institucijų ir savivaldybės, tarptautinių organizacijų išorinėse svetainėse skelbiamą informaciją apie skirtas paramos lėšas. Nustačius, kad pareiškėjas kreipėsi paramos, būtina įsitikinti, ar galėjo būti finansuojamos tos pačios investicijos, susijusios su teikiamu projektu, ir, jei taip, kreiptis raštu į kitą agentūrą / instituciją, klausiant, kokios investicijos buvo finansuotos. Ar neprašoma paramos investicijoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) pagal KPP priemones ir kurioms apmokėti, skyrus paramos VPS įgyvendinti lėšų, prašoma Agentūros metodinės pagalbos. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraiškoje neprašoma paramos investicijoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) iš kitų paramų lėšų. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad prašoma.)

Taip

Ne“.

 

 

12. Pakeičiu 16 priedo lentelės 1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.4. Paraiškos gavimo data / ataskaitos gavimo data (jei prašoma metodinės pagalbos galutinės / metinės ataskaitos vertinimo metu)“.

 

 

13. Pakeičiu 16 priedo lentelės 1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.5. Projekto įgyvendinimo vieta / adresas“.

 

 

14. Pakeičiu 16 priedo lentelės 2.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.3.1.

Ar pareiškėjas atitinka paraiškoje nurodytą pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė)? (taikoma, kai pareiškėjo statusas turi įtakos prašomos paramos intensyvumui)“.

 

 

15. Pakeičiu 16 priedo lentelės 2.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.3.3.

(Kai reikalinga informacija dėl Procedūros aprašo 41 priedo „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ pildymo, VVG įrašo reikiamą klausimą)“.

 

 

 

 

16. Pakeičiu 24 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

17. Pakeičiu 31 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

18. Pripažįstu netekusiu galios 32 priedo III dalies 3 punktą.

19. Pakeičiu 32 priedo III dalies 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Ar planuojamo avanso mokėjimo prašymo suma yra ne didesnė nei 50 proc. nuo skirtos paramos sumos vietos projektui įgyvendinti?

(jeigu paramos gavėjui taikomas išlaidų kompensavimas su avansu paramos lėšų išmokėjimo būdas)

taip      ne      n/a

Pastabos. Nurodoma vietos projekto įgyvendinimui skirta paramos suma (Eur), planuojama avanso mokėjimo prašymo suma (Eur) ir procentas nuo skirtos paramos sumos.

20. Pakeičiu 33 priedo 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1. Su pareiškėju ir Agentūra suderintą paramos sutarties projektą administratorius teikia VPS vykdytojos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Jei pasirašoma įprastu būdu, trys pasirašyti paramos sutarties egzemplioriai išsiunčiami pareiškėjui pasirašyti ir nurodomas jų pasirašymo terminas. Vadovaujantis VP administravimo taisyklėmis, sutarčiai suderinti ir pasirašyti VPS vykdytojui ir pareiškėjui suteikiamas 5 darbo dienų terminas. Jei pareiškėjas pageidauja, paramos sutartis nesiunčiama, jis gali pasirašyti atvykęs į VPS vykdytojo būstinę. Jei sutartis pasirašoma el. parašu, administratorius sutarties projektą tinkamu el. parašui formatu teikia VPS vykdytojos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Kai jis pasirašo, elektroninės formos dokumentas su VPS vykdytojos vadovo parašu siunčiamas pasirašyti pareiškėjui, nurodant jo pasirašymo terminą. Apie paramos sutarties išsiuntimo (ir gavimo) pasirašyti pareiškėjui faktą pažymima paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas).“

21. Pakeičiu 33 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. Kai pareiškėjas pasirašo paramos sutartį, administratorius patikrina, ar išsiųsta paramos sutartis atitinka gautą paramos sutartį. Jei atsiųsta pasirašyta paramos sutartis nesutampa su išsiųsta paramos sutartimi, ji laikoma negaliojančia. Jei neatitikimų nenustatoma, administratorius išsiunčia paramos sutartį Agentūrai pasirašyti (3 egzempliorius paštu arba elektroninės formos dokumentą el. paštu). Apie paramos sutarties išsiuntimo pasirašyti Agentūrai faktą pažymima paraiškos administravimo kontroliniame žymų lape (Procedūros aprašo 7 priedas). Agentūra, gavusi paramos sutartį, ją pasirašo, įrašo su visomis paramos sutarties šalimis suderintą paramos sutarties pasirašymo datą ir užregistruoja. Sutartis įsigalioja nuo jos užregistravimo Agentūroje dienos. Jei sutartis pasirašoma el. parašu, sutartis įsigalioja tą dieną, kai ją pasirašė Agentūra. Agentūra vieną egzempliorių pasilieka sau, o kitus du ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties užregistravimo dienos išsiunčia VPS vykdytojai. Jei sutartis pasirašoma el. parašu, pasirašytas el. formos dokumentas iškart po pasirašymo Agentūros išsiunčiamas VPS vykdytojai tuo pačiu el. pašto adresu, iš kurio ji buvo gauta. Administratorius, gavęs iš Agentūros paramos sutartį, vieną visų šalių pasirašytą egzempliorių įsega į projekto bylą, o kitą perduoda paramos gavėjui ir supažindina paramos gavėją su svarbia informacija, turinčia įtakos projekto įgyvendinimui.“

22. Pakeičiu 33 priedo 8.9 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

8.9. Jei yra gautas paramos gavėjo prašymas dėl banko sąskaitos keitimo (per Agentūros informacinį portalą (https://portal.nma.lt) arba per ŽŪMIS gautą prašymą Agentūra pateikia administratoriui el. paštu), administratorius įvertina duomenų keitimo riziką, užpildo paramos sutarties / projekto keitimo tikrinimo klausimyno (Procedūros aprašo 34 priedas) dalį, susijusią su banko sąskaitos keitimu, ir:“.

23. Pakeičiu 33 priedo 8.9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.9.1. suderina pakeitimus su Agentūra, jeigu rizika nenustatoma, Agentūra sistemoje pakeičia sąskaitą. Paramos gavėjui parengiamas ir išsiunčiamas raštas dėl banko sąskaitos pakeitimo, rašto kopija teikiama Agentūrai;“.

24. Pakeičiu 34 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

25. Pakeičiu 35 priedo 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.4. Vertindamas Galutinę ataskaitą, administratorius patikrina paramos gavėjo ataskaitoje pateiktus duomenis su prieinamose sistemose nurodytais („Sodros“, Nekilnojamojo turto registro, Juridinių asmenų registro ir kitų registrų). Jeigu paramos gavėjas su ataskaita nepateikė dokumentų iš registrų,  kreipiamasi į Agentūrą dėl reikiamos informacijos pateikimo.

Kai paramos gavėjui buvo taikoma nuostata, kad paramos gavėjo (fizinio asmens) nuolatinė gyvenamoji vietovė / paramos gavėjo ūkininko nuolatinė gyvenamoji vieta ir (arba) žemės ūkio valdos ir ūkio registracijos vieta arba paramos gavėjo (įmonės) registracijos vieta turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje bei remiama veikla turi būti vykdoma VVG / ŽRVVG teritorijoje (išimtis gali būti taikoma VVG VP administravimo taisyklėse / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nurodytais atvejais), veiklos vykdymas VVG / ŽRVVG teritorijoje traktuojamas vadovaujantis VP administravimo taisyklių / ŽRVVG VP administravimo taisyklių nuostatomis:

Jei paramos gavėjas yra juridinis asmuo, jis turi atitikti šiuos kriterijus:

• VĮ Registrų centre juridinio asmens buveinė privalo būti įregistruota VVG / ŽRVVG teritorijoje;

• juridinis asmuo, kurio veikla nėra mobili, veiklą privalo vykdyti VVG / ŽRVVG teritorijoje (pvz., kirpykla, kepykla, gamykla turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje);

• juridinis asmuo, kurio veikla yra mobili, gali vykdyti veiklą (teikti paslaugas ar realizuoti produkciją) VVG / ŽRVVG teritorijoje ir už jos ribų, tačiau iš paramos lėšų paslaugoms teikti įrengtos patalpos, įsigyta technika ir įranga veiklų nevykdymo laikotarpiu turi būti saugoma vietos projekto paraiškoje nurodytoje vietoje, kuri turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje.

Jei paramos gavėjas yra fizinis asmuo, jis turi atitikti šiuos kriterijus:

• fizinis asmuo nuolatinę gyvenamąją vietą privalo deklaruoti VVG / ŽRVVG teritorijoje (taikoma fiziniams asmenims, išskyrus ūkininkus);

• ūkininko nuolatinės gyvenamosios vietos ir (arba) žemės ūkio valdos ir ūkio registracijos vieta turi būti VPS vykdytojos, kuriai pateikta vietos projekto paraiška, teritorijoje (taikoma ūkininkams);    

• fizinis asmuo, kurio veikla nėra prekyba kioskuose, turgavietėse, prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių, išnešiojamoji ir išvežiojamoji prekyba, projekto veiklą privalo vykdyti VVG / ŽRVVG teritorijoje (pvz., automobilių remonto dirbtuvės, kirpykla turi būti VVG / ŽRVVG vietovėje);

• fizinis asmuo, kuris vykdydamas projekto veiklą užaugina / pagamina produkciją ir nori prekiauti kioskuose, turgavietėse bei užsiimti prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių ar išnešiojamąja ir išvežiojamąja prekyba, gali vykdyti veiklą VVG / ŽRVVG teritorijoje ar VVG / ŽRVVG teritorijoje ir už jos ribų, tačiau pagrindinė fizinio asmens būstinė, parduotuvė, gamybiniai sandėliai ar pan. turi būti įregistruoti toje kaimo vietovėje (VVG / ŽRVVG teritorijoje), kurioje mokami mokesčiai pagal planuojamą vykdyti veiklos adresą.“

26. Pakeičiu 35 priedo 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.5. Tais atvejais, kai priežiūros rodikliuose numatytas darbo vietų skaičius pagal lytį ir amžių, administratorius informaciją patikrina pagal „Sodros“ duomenis.“

27. Pakeičiu 35 priedo 4.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.3.1. patikrina paramos gavėjo pateiktus duomenis su sistemose nurodytais („Sodros“, Nekilnojamojo turto registro, Juridinių asmenų registrų ir kitų registrų). Jeigu paramos gavėjo pateikti duomenys nesutampa su registruose pateiktais, vadovaujamasi registrų duomenimis. Neturint prieigos prie reikiamų registrų, kreipiamasi į Agentūrą dėl reikiamos informacijos pateikimo.

Kai paramos gavėjui buvo taikoma nuostata, kad paramos gavėjo (fizinio asmens) nuolatinė gyvenamoji vietovė arba paramos gavėjo (įmonės) registracijos vieta turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje bei remiama veikla turi būti vykdoma VVG / ŽRVVG teritorijoje (išimtis gali būti taikoma vykdant VP administravimo taisyklėse / ŽRVVG VP administravimo taisyklėse nurodytą mobilią veiklą), veiklos vykdymas VVG / ŽRVVG teritorijoje traktuojamas vadovaujantis VP administravimo taisyklėse / ŽRVVG VP administravimo taisyklių nuostatomis:

Jei paramos gavėjas yra juridinis asmuo, jis turi atitikti šiuos kriterijus:

• VĮ Registrų centre juridinio asmens buveinė privalo būti įregistruota VVG / ŽRVVG teritorijoje;

• juridinis asmuo, kurio veikla nėra mobili, veiklą privalo vykdyti VVG / ŽRVVG teritorijoje (pvz., kirpykla, kepykla, gamykla turi būti kaimo vietovėje);

• juridinis asmuo, kurio veikla yra mobili, gali vykdyti veiklą (teikti paslaugas ar realizuoti produkciją) VVG / ŽRVVG teritorijoje ir už jos ribų, tačiau iš paramos lėšų paslaugoms teikti įrengtos patalpos, įsigyta technika ir įranga veiklų nevykdymo laikotarpiu turi būti saugoma vietos projekto paraiškoje nurodytoje vietoje, kuri turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje.

Jei paramos gavėjas yra fizinis asmuo, jis turi atitikti šiuos kriterijus:

• fizinis asmuo nuolatinę gyvenamąją vietą privalo deklaruoti VVG / ŽRVVG teritorijoje (taikoma fiziniams asmenims, išskyrus ūkininkus);

• ūkininko nuolatinės gyvenamosios vietos ir (arba) žemės ūkio valdos ir ūkio registracijos vieta turi būti VPS vykdytojos, kuriai pateikta vietos projekto paraiška, teritorijoje (taikoma ūkininkams);    

• fizinis asmuo, kurio veikla nėra prekyba kioskuose, turgavietėse, prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių, išnešiojamoji ir išvežiojamoji prekyba, projekto veiklą privalo vykdyti VVG / ŽRVVG teritorijoje (pvz., automobilių remonto dirbtuvės, kirpykla turi būti VVG / ŽRVVG teritorijoje);

• fizinis asmuo, kuris vykdydamas projekto veiklą užaugina / pagamina produkciją ir nori prekiauti kioskuose, turgavietėse bei užsiimti prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių ar išnešiojamąja ir išvežiojamąja prekyba, gali vykdyti veiklą VVG / ŽRVVG teritorijoje ar VVG / ŽRVVG teritorijoje ir už jos ribų, tačiau pagrindinė fizinio asmens būstinė, parduotuvė, gamybiniai sandėliai ar pan. turi būti įregistruoti toje kaimo vietovėje (VVG / ŽRVVG teritorijoje), kurioje mokami mokesčiai pagal planuojamą vykdyti veiklos adresą.

Kai priežiūros rodikliuose numatytas darbo vietų skaičius pagal lytį ir amžių, administratorius informaciją patikrina pagal „Sodros“ duomenis.“

28. Pakeičiu 41 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

29. Pakeičiu 42 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                Aleksandras Muzikevičius