LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 1 d. Nr. V-153

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu, Plėtros programos pažangos priemonės aprašo forma ir Plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo forma, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, siekdama įgyvendinti 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimo CM 4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo priedo D.1.1.3. 3 papriemonę „Tūkstantmečio mokyklų programa“, 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, 3 strateginio tikslo „Didinti švietimo įtrauktį ir veiksmingumą, siekiant atitikties asmens ir visuomenės poreikiams“ 3.1 uždavinį „Pagerinti ugdymosi rezultatus ir sumažinti jų atotrūkį“, 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“, taip pat atsižvelgdama į  2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktą,

t v i r t i n u  2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                    Jurgita Šiugždinienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo

ir sporto ministro

2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153

 

 

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas1

 

 

 

 

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

 

 

 

 

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

 

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

 

P-12-003-03-01-01-01

Produkto

Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo

 

n/a

n/a

n/a

1*

(2022)

-

P-12-003-03-01-01-02

Produkto

Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai

 

n/a

n/a

n/a

2*

(2021)

-

 

P-12-003-03-01-01-03

Produkto

Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“

 

n/a

n/a

n/a

3*

(2021)

-

 

P-12-003-03-01-01-04

Produkto

Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles

Skaičius

0

(2021)

n/a

48 4*

(2022)

-

P-12-003-03-01-01-05

Produkto

Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius

Skaičius

0

(2021)

75

150 5*

(2026 )

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-06

Rezultato

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį  pasiekusių mokinių dalis 6*

Proc.

47,5

(2019)

50,0

52,0

(2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-07

Rezultato

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį  pasiekusių mokinių dalis 6*

Proc.

40,1

(2019)

45,0

47,0

(2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-08

Rezultato

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis

Proc.

4,0

(2020)

2,0

1,0

(2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-01-01-09

Rezultato

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

Skaičius

11,3

(2020)

11,8

12,3

(2030)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-10

Produkto

Parengta komunikacijos strategija

Vnt.

0

n/a

1

(2022)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-11

Produkto

Įgyvendinta viešinimo kampanija

Vnt.

0

n/a

3

(2026)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-12

Produkto

Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė

Vnt.

0

1

2

(2026)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-13

Produkto

Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių

Vnt.

0

n/a

4

(2022)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-14

Produkto

Suderintų projekto pažangos planų skaičius

Vnt.

0

n/a

48

(2023)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-01-01-15

Produkto

Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų

Pokytis

0

n/a

-

(2026)7*

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

1* Įsigaliojęs teisės aktas dėl metodikos tvarkos aprašo, kuriame:  nustatomi mokyklų veiklos kokybės kriterijai tokiose mokyklų veiklos srityse, kaip ugdymo organizavimas, pagalba mokiniams, vadyba ir lyderystė, mokyklos aplinka; nustatomos mokyklų įsivertinimo ir išorinio vertinimo procedūros; Nacionalinė švietimo agentūra įgaliojama atlikti išorinį vaikų priežiūros centrų ir mokyklų vertinimą; nustatomi įpareigojimai mokykloms tobulinti savo veiklą, remiantis išorinio vertinimo duomenimis – 2022 m. II ketv.

2* Įsigalios formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai, kuriuose savivaldybėms bus nustatyti nauji reikalavimai dėl mokyklų dydžio, sujungtų klasių taisyklių ir tolesnių pertvarkymo procedūrų, finansavimo reikalavimų: mažesnės nei nurodytos taisyklėse klasės nebūtų finansuojamos. Kriterijai apims draudimą jungti 5–8 klases ir reikalavimą pertvarkyti valstybines mokyklas, kuriose mokosi 60 ar mažiau mokinių. Pagal naująsias taisykles bus mažinamas jungtinių klasių skaičius; mažų gimnazijų ir mažų mokyklų (kuriose mokosi mažiau nei 200 mokinių) skaičius – 2021 m. IV ketv.

3* Įsigalios teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“, kurie apims: 1) būtinų savivaldybių ir mokyklų švietimo kokybės stebėsenos rodiklių sąrašus (bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 2) mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimus (bus patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu); 3) Tūkstantmečio mokyklų pažangos programą (ji bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 4) reikalavimus savivaldybių kvietimams (tikslai, rodikliai, paramos paketai savivaldybėms ir mokykloms); 5) priežiūros mechanizmą. Paraiškas teikiančios savivaldybės turės atitikti šiuos būtinuosius atrankos kriterijus: 1. Galės pretenduoti: 1.1. savivaldybė, kurioje yra ne mažiau kaip 1 000 pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas besimokančių mokinių; 1.2. dvi ir daugiau besiribojančių (teritoriškai besiribojančių) savivaldybių, atitinkančių 1 kriterijų; 1.3. dvi ar daugiau gretimų (teritoriškai gretimų) savivaldybių, kai viena iš jų neatitinka 1.1 kriterijaus. 2. Būtinosios sąlygos: 2.1. parengta pažangos siekiančių Tūkstantmečio mokyklų tinklo vystymo vizija: nurodomos planuojamos investicijos ir inovacijos, kuriomis bus siekiama Tūkstantmečio mokyklų kokybės standarto, stiprinama Geros mokyklos požymių raiška, įgyvendinami įsipareigojimai pagal pažangos rodiklius; 2.2. savivaldybės tarybos patvirtintas 2021–2025 m. bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrasis planas, atitinkantis formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių nuostatas (pvz., neformuojamos jungtinės 5–8 klasės; 1–4 klasėse gali būti jungiamos tik dvi paralelinės 1 ir 2 klasės arba 3 ir 4 klasės); 2.3. savivaldybės tarybos patvirtintas mokyklų, sudarančių Tūkstantmečio mokyklų tinklą savivaldybėje ir atitinkančių 3 punkto kriterijus, sąrašas – 2021 m. IV ketv.

4* Įtraukta mokyklų tinklo pertvarka, visų pirma jos strateginis tikslas, uždaviniai, prioritetai, pagrindiniai su socialinės atskirties mažinimu, švietimo kokybe ir (arba) mokinių mokymosi rezultatų gerinimu ir efektyvesniu lėšų naudojimu susiję veiklos rodikliai, mokyklų tinklo pertvarkos įvertinimas, taip pat mokyklų steigimo, pertvarkymo ir likvidavimo mechanizmas. Penkerių metų planus rengs savivaldybių administracijos ir tvirtins savivaldybių tarybos. Savivaldybių tarybų sprendimus prižiūrės Vyriausybės atstovas. Planų įgyvendinimą stebės Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamentas. Sprendimai dėl mokyklų pertvarkymo kiekvienais metais bus priimami iki balandžio 30 d. Bent 80 proc. savivaldybių parengs ir patvirtins pertvarkos planus. Bent 80 proc. savivaldybių pagal atitinkamas taisykles parengs ir patvirtins savo mokyklų tinklo pertvarkos iki 2025 metų (imtinai) planus – 2022 m. II ketv.

5* 150 mokyklos gaus paramos paketus (vadinamuosius paramos krepšelius) veiklos kokybei gerinti, kad būtų skatinama mokyklų tinklaveika, jungimasis prie didesnių subjektų, mokyklų miestelių. Įgyvendinant projektus, investicijomis bus siekiama plėtoti ir tobulinti mokyklos infrastruktūrą, tobulinti mokytojų ir mokyklos vadovų kompetencijas rengiant tam skirtus mokymus. Investiciniai paketai bus paskirstyti pagal mokyklų dydžius (6 skirtingi dydžiai) – 2026 m. II ketv.

6* Rodiklis suskaičiuotas pagrindinį pasiekimų lygį laikant 6–10 balų. Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms, pagrindinis pasiekimų lygis bus skaičiuojamas 7–10 balų.

7* Reikšmė bus patikslinta iki 2022 m. gruodžio 31 d..

 

 

II SKYRIUS

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

 

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

 

1.1.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM (kodas 1.1.1.1.2)

44 100

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

 

1.2.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas

 

...

 

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

1.3.1 lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas

 

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (kodas 1.3.3.1.57)

210 000

1.6. Tikslinės paskirties valstybės biudžeto lėšos

 

1.6.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas

 

...

 

2. Kitos lėšos

 

2.1.Savivaldybių biudžetų lėšos

 

2.2. Privačios lėšos

 

2.3. Kitos viešosios lėšos

 

IŠ VISO:

254 100

 

 

 

III SKYRIUS

2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas (įrašomas požymis: VS, MPP)

Prisidedama prie HP (Taip / Ne) 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklis

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.)

Adminis-truojančioji institucija

Dalyvau-janti ministe-rija

1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus

R

-

-

MPP

Ne

Ne

-

0

-

P– Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai

1

2021 m. IV ketv.

CPVA

VRM, KM

P – Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo

1

2021 m. IV ketv.

P– Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“

1

2021 m. IV ketv.

P – Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles

48

2022 m.

I ketv.

2. Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą

M

ESFA

P

MPP

Taip

Ne

D

210 000

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių

4

2022 m.

I ketv.

CPVA

VRM, KM

P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė

2

2022 m.

I ketv.

P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius

48

2022 m. II ketv.

P – Parengta komunikacijos strategija

1

2022m.

I ketv.

P – Įgyvendinta viešinimo kampanija

3

2022 m. II ketv.

P – Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius

150

2022 m. II ketv.

R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.)

52,0

2022 m. II ketv.

R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.)

47,0

2022 m. II ketv.

R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.)

1,0

2022 m. II ketv.

R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

12,3

2022 m. II ketv.

P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų

-*

2022 m. II ketv.

29 746

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių

4

2022 m.

I ketv.

CPVA

VRM

P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė

2

2022 m.

I ketv.

P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius

48

2022 m. II ketv.

P – Parengta komunikacijos strategija

1

2022 m.

I ketv.

P – Įgyvendinta viešinimo kampanija

3

2022 m. II ketv.

P - Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius

150

2022 m. II ketv.

R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.)

52,0

2022 m. II ketv.

R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.)

47,0

2022 m. II ketv.

R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.)

1,0

2022 m. II ketv.

R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose

12,3

2022 m. II ketv.

P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų

-*

2022 m. II ketv.

 

* Reikšmė bus patikslinta iki 2022 m. gruodžio 31 d.

_____________