KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 25 d. Nr. TS-49

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir  Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 3 dalimi, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios šiuos Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimus:

2.1. 2017 m. birželio 29 d. sprendimą Nr. TS-207 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės politikų etikos komisijos darbo reglamento patvirtinimo“;

2.2. 2011 m. spalio 20 d. sprendimą Nr. TS-231 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės politikų etikos komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais;

2.3. 2008 m. vasario 14 d. sprendimą TS-1 „Dėl Kupiškio rajono politikų etikos komisijos darbo reglamento patvirtinimo“;

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas per šešis mėnesius nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos Kupiškio rajono savivaldybės tarybai  (Vytauto g. 2, Kupiškis) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotai šaliai dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, Regionų apygardos administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Dainius Bardauskas


 

PATVIRTINTA

Kupiškio savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. TS-49

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisija (toliau – Komisija), sudaryta Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos narių – valstybės politikų (toliau – Politikas) elgesio, kuriuo pažeidžiamos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Kupiškio savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinto Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. TS-77 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatos, tyrimui atlikti ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytoms funkcijoms atlikti.

2. Komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos sudarymą, uždavinius, teises, pareigas, Politiko elgesio tyrimą, Komisijos darbo organizavimą, jos teises, pareigas ir atsakomybę, priimamų sprendimų ir jų paskelbimo tvarką, dokumentų tvarkymą.

3. Komisija atsakinga ir atskaitinga Kupiškio rajono savivaldybės tarybai.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Elgesio kodeksas), Vietos savivaldos įstatymu, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Reglamentu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma ir keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Komisija sudaroma iš Savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų, ekspertų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų – seniūnaičių, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguotų atstovų, visuomenės atstovų (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijų ar įstaigų, įgaliotų atstovų), bendruomeninių organizacijų atstovų, kitų Savivaldybės gyventojų. Etikos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

6. Sudarant Komisiją, laikomasi proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

7. Atstovus į Komisiją, išskyrus 8 punkte nustatytas išimtis, atsižvelgdamas į gautus pasiūlymus, siūlo meras.

8. Komisijos  pirmininką iš Komisijų narių – Savivaldybės tarybos narių – deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui.

9. Savivaldybės tarybos sudaromos Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Savivaldybės tarybos narys. Būsimasis Komisijos pirmininkas privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir Reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

10. Komisijos pirmininkas Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatyta tvarka netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje Savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Savivaldybės taryba.

11. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – skiria Savivaldybės taryba.

12.  Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos  pirmininką Savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

13. Komisija:

13.1. prižiūri, kaip Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

13.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

13.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

13.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

13.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

13.6. Savivaldybės tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

IV SKYRIUS

SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

14. Komisijai skundus, pareiškimus, prašymus, pranešimus (toliau – skundas) gali paduoti ar surašyti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys bei politikai (toliau – pareiškėjai). Skundai gali būti pateikti raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Skundai priimami Savivaldybės administracijos skyriuje atsakingo už dokumentų priėmimą, arba pas Komisijos sekretorių.

15. Atsakymai į pranešimus ir prašymus bei su jų nagrinėjimu susijusi informacija pateikiama asmenims pranešime ar prašyme nurodytu elektroniniu paštu, o asmens pageidavimu siunčiami paštu jo nurodytu adresu laikantis šių Nuostatų nustatytų terminų.

16. Gautą skundą Savivaldybės administravimo skyriaus atsakingas darbuotojas arba Komisijos sekretorius užregistruoja tą pačią dieną Dokumentų valdymo sistemoje.

17.  Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 2 darbo dienas praneša Komisijos pirmininkui apie gautą skundą.

 

V SKYRIUS

VALSTYBĖS POLITIKO ELGESIO TYRIMO ORGANIZAVIMAS

 

18. Politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 7 straipsnyje nustatytų pagrindų:

18.1. fizinio ar juridinio asmens skundas apie Politiko galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų Politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

18.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Politiko galimai padarytą pažeidimą.

19. Politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 18 punkte nurodytų pagrindų atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieni metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

20. Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu ar elektroniniu paštu.

 

VI SKYRIUS

POLITIKO, KURIO ELGESYS TIRIAMAS, TEISĖS

 

21. Politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

21.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

21.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

21.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

22. Politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

23. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

23.1. apklausti Politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su Politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

23.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie Politiko galimai padarytą Valstybės politiko elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose Politikui nustatytų reikalavimų, pažeidimą;

23.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

23.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

23.5. pasitelkti specialistų;

23.6. gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės kontroliuojamų ir įsteigtų įmonių bei įstaigų duomenis ar kitokią klausimui nagrinėti reikalingą medžiagą.

24. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

24.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

24.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kurias jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

24.3. nenaudoti 23.2 papunktyje nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

24.4. kol Komisija nebaigė tyrimo, niekam neteikti informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis;

24.5. 24.1–24.4 papunkčių nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams bei pasitelktiems specialistams.

25. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės, Savivaldybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo išankstinių vertinimų ir išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

26. Komisijos nariai už šiame skyriuje nustatytų pareigų pažeidimą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

27. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai rengiami pagal poreikį.

28. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

29. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei abu negali dalyvauti, iš Komisijos narių išrenkamas Komisijos pirmininkas atviru balsavimu, balsų dauguma. Komisijos posėdžio darbotvarkė yra tvirtinama atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

30. Komisijos nariai, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje nariams, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

31. Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti tik Komisijos nariai, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atstovai, pateikę dokumentus, ir posėdžio sekretorius. Kiti asmenys gali dalyvauti tik Komisijai sutikus.

32. Komisijos pirmininkas:

32.1. rengia Komisijos posėdžius ir nustato jų datą bei vietą, sudaro jų darbotvarkę, pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

32.2. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą, supažindina su gautais dokumentais;

32.3. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžių dalyvių nuomones, skiria Komisijos nariams pavedimus, kurie yra privalomi;

32.4. kviečia į Komisijos posėdį specialistus ir kitus asmenis;

32.5. pasirašo Komisijos priimtus sprendimus, posėdžių protokolus, raštus, atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

32.6. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybės institucijose;

32.7. daro pranešimus Savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos kompetencijos klausimais;

32.8. kiekvienais metais už Komisijos veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai Reglamento nustatyta tvarka.

32.9. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių;

32.10. šaukia Komisijos posėdžius, jeigu to reikalauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.

33. Komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka Komisijos pirmininko funkcijas (pareigas) jo nesant ar dėl pateisinamų priežasčių negalint atlikti funkcijų (pareigų).

34. Komisijos narys turi teisę:

34.1. siūlyti keisti arba papildyti posėdžio darbotvarkę;

34.2. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

34.3. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

34.4. ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas prieš Komisijos posėdį susipažinti su pateikta medžiaga;

34.5. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per 3 dienas po jo pasirašymo.

35. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui arba Komisijos sekretoriui.

36. Komisijos posėdyje Komisijos narys (nariai) gali raštu pareiškia atskirąją nuomonę svarstomais klausimais, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašoma į posėdžio protokolą.

37. Komisijos narys posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl komisijos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris komisijos nariui sukelia interesų konfliktą.

38. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties neatvykus į Komisijos posėdį daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Savivaldybės tarybai jį pakeisti.

39. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Balsavimo metu Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai neturi teisės susilaikyti.

40. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

Sekretorius:

40.1. rūpinasi, kad ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki posėdžio dienos Komisijos nariams ir suinteresuotiems asmenims (skundo pateikėjui, atitinkamam Politikui ir pan.) būtų praneštas posėdžio laikas ir vieta;

40.2. rūpinasi, kad būtų paruošti posėdžiui reikalingi dokumentai bei jų kopijos, patalpos;

40.3. užtikrina, kad būtų daromas Komisijos posėdžių garso įrašas, kai tai numato Komisija;

40.4. registruoja posėdžio dalyvius;

40.5. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po priėmimo įformina Komisijos sprendimą;

40.6. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų surašo Komisijos posėdžio protokolą: nurodoma posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai;

40.7. pateikia (išsiunčia) Komisijos sprendimą asmeniui, pateikusiam skundą,  atitinkamam Politikui ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai;

40.8. protokole pažymi kiekvieno Komisijos nario balsavimo rezultatus (už, prieš);

40.9. yra atsakingas už tai, kad Komisijos sprendimai būtų įkelti į Savivaldybės interneto svetainę, į informacinį leidinį, jeigu toks leidinys yra leidžiamas, ir persiųsti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

 

IX SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

41. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki posėdžio pradžios Komisija praneša Politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

42. Pakartotiniai skundai apie galimą Politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal Nuostatuose ir Valstybės politikų etikos kodekse nustatytas procedūras.

43. Atlikusi Politiko elgesio tyrimą Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

43.1. konstatuoti, kad Politikas nepažeidė Valstybės politikų etikos kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų Politiko elgesio principų ar reikalavimų;

43.2. konstatuoti, kad Politikas pažeidė Valstybės politikų etikos kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus Politiko elgesio principus ar reikalavimus;

43.3. rekomenduoti Politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų etikos kodekse ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais Politiko elgesio principais ar reikalavimais;

43.4. rekomenduoti artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje viešai atsiprašyti;

43.5. apsiriboti svarstymu Komisijoje;

43.6. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai;

43.7. skundas nepriskiriamas nagrinėti Komisijoje ir nėra jos kompetencijos klausimas;

44. Komisijos sprendimas turi būti išdėstytas taip:

44.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos sudėtis; Politiko, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami Politiko veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl Politiko veiksmų;

44.2. aprašomojoje-motyvuojamoje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; Politiko, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo Politiko išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

44.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo Politiko veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

45. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

46. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui, pateikusiam skundą Komisijai, ir Politikui, dėl kurio priimtas sprendimas, pranešama registruotu laišku, kuris išsiunčiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo dienos. Priimtos ir nustatyta tvarka patvirtintos sprendimų kopijos išsiunčiamos Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai registruotu laišku ir elektroniniu paštu.

47. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas.

48. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

49. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

50. Jeigu paduodamas skundas dėl etikos pažeidimo Savivaldybė tarybos posėdžio metu, apie Komisijos priimtą sprendimą pranešama artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

51. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIŲ DOKUMENTŲ ĮFORMINIMAS IR SAUGOJIMAS

 

52. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, taip pat daromas Komisijos posėdžių garso arba garso ir vaizdo įrašas.

53. Komisijos protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas, ir Komisijos atsakingasis sekretorius.

54. Posėdžio protokolai registruojami Kupiškio rajono savivaldybės veiklos dokumentų rengimo, tvarkymo, apskaitos, saugojimo, naudojimo ir kontrolės procedūrų aprašo patvirtinto Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. liepos 27 d. sakymu Nr. ADV-473 nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Sudaryta Komisija ir jos nuostatai tvirtinami, keičiami ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________

 

part_e213f75124ed458e96a5c8c9fb277c72_end