LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EUROPOS INFRASTRUKTŪROS TINKLŲ PRIEMONĖS TRANSPORTO IR TELEKOMUNIKACIJŲ SEKTORIŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. spalio 25 Nr. 3-353(1.5 E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo
Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ 2.1.1 papunkčiu ir įgyvendindamas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1316/2013, kuriuo sukuriama Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 913/2010 bei panaikinami reglamentai (EB) Nr. 680/2007 ir (EB) Nr. 67/2010 (OL 2013 L 348, p. 129), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES (OL 2013 L 348, p. 1), nuostatas,

t v i r t i n u Europos infrastruktūros tinklų priemonės transporto ir telekomunikacijų sektorių projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisykles (pridedama). 

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                          Rimantas Sinkevičius

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2016 m. spalio 14 d. raštu Nr. ((3.69-07)-5K-1619564)-6K-1607135          


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2016 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 3-353(1.5 E)

 

Europos infrastruktūros tinklų priemonės transporto ir telekomunikacijų sektorių projektams įgyvendinti Lietuvos RESPUBLIKOJE administravimo taisyklĖs

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos infrastruktūros tinklų priemonės transporto ir telekomunikacijų sektorių projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) lėšomis finansuojamų bendro intereso transporto ir telekomunikacijų sektorių projektų planavimo, jų vykdymo ir priežiūros tvarką bei funkcijų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, atsakingų už EITP finansinės paramos panaudojimo kontrolę, paramos gavėjų ir kitų subjektų.

2. EITP finansinės paramos finansuojamos sritys ir projektų tinkamumas ją gauti, atsakingos institucijos yra nustatyti 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1316/2013, kuriuo sukuriama Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 913/2010 bei panaikinami reglamentai (EB) Nr. 680/2007 ir (EB) Nr. 67/2010 (OL 2013 L 348, p. 129) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1316/2013), ir susijusių 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES (OL 2013 L 348, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1315/2013), 2014 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 283/2014 dėl gairių dėl transeuropinių tinklų telekomunikacijų infrastruktūros srityje, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 1336/97/EB (OL 2014 L 86, p. 14) (toliau - Reglamentas (ES) Nr. 283/2014), 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012 L 298, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 966/2012), EITP transporto ar telekomunikacijų sektoriaus kvietimų teikti EITP projektų paraiškas gauti EITP finansavimą (toliau – EITP projekto paraiška / EITP projektų paraiškos) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ (toliau – Nutarimas Nr. 1102) nuostatose.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir (ar) vartojamos Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

 

II SKYRIUS

FINANSUOJAMOS SRITYS

 

4. Pagrindiniai bendro intereso projektų reikalavimai, kaip jie apibrėžti Reglamento Nr. 1316/2013 2 straipsnio 1 punkte (toliau – projektas), siekiant gauti EITP finansinę paramą:

4.1. transporto sektoriuje EITP finansinė parama skiriama veikloms, kurios prisideda prie projektų įgyvendinimo, ir pagalbinėms veikloms pagal Reglamento Nr. 1315/2013 ir Reglamento Nr. 1316/2013 reikalavimus, kurios atitinka EITP transporto sektoriaus kvietime teikti EITP projektų paraiškas, viešai skelbiamame Europos Komisijos įkurtos Inovacijų ir tinklų programų vykdomosios įstaigos (angl. Innovation and Network Executive Agency, toliau – INEA) ir koordinuojančiosios institucijos interneto svetainėse,  nurodytas sąlygas;

4.2. telekomunikacijų sektoriuje EITP finansinė parama skiriama veikloms, kurios prisideda prie projektų įgyvendinimo, ir pagalbinėms veikloms pagal Reglamento Nr. 283/2014 ir Reglamento
Nr. 1316/2013 reikalavimus, kurios
atitinka EITP telekomunikacijų sektoriaus kvietime teikti EITP projektų paraiškas, viešai skelbiamame INEA ir koordinuojančiosios institucijos interneto svetainėse, nurodytas sąlygas.

5. Sprendimą dėl konkretaus projekto finansavimo EITP lėšomis ir tarp paramos gavėjo ar projekto koordinatoriaus ir INEA pasirašyto susitarimo dėl EITP finansinės paramos skyrimo sąlygų projektui įgyvendinti (toliau – dotacijos susitarimas) pasirašymo priima Europos Komisija, įvertinusi pateiktą EITP projekto paraišką.

 

 

III SKYRIUS

KOORDINUOJANČIOJI INSTITUCIJA, ADMINISTRUOJANČIOJI INSTITUCIJA, PARAIŠKOS TEIKĖJAI, PARAMOS GAVĖJAI IR PROJEKTO VYKDYTOJAI

 

6. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) – EITP transporto ir telekomunikacijų sektorių projektus koordinuojančioji institucija. Transporto investicijų direkcija – transporto sektoriaus projektus administruojančioji institucija. VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra – telekomunikacijų sektoriaus projektus administruojančioji institucija.

7. Subjektais, galinčiais teikti EITP projekto paraišką gauti EITP finansinę paramą (toliau – paraiškos teikėjas), paramos gavėjais ir (ar) projekto vykdytojais transporto sektoriuje gali būti:

7.1. geležinkelių transporto projektų – AB „Lietuvos geležinkeliai“, Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, UAB „Rail Baltica statyba“;

7.2. vandens transporto projektų – VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija, Lietuvos saugios laivybos administracija;

7.3. kelių transporto projektų – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos;

7.4. oro transporto projektų – VĮ Lietuvos oro uostai, Civilinės aviacijos administracija;

7.5. kiti Reglamento (ES) Nr. 1316/2013  9 straipsnyje nurodytas sąlygas atitinkantys subjektai.

8. Telekomunikacijų sektoriaus paraiškos teikėjais, paramos gavėjais ir (ar) projekto vykdytojais gali būti Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 9 straipsnyje nurodytas sąlygas atitinkantys subjektai, kurių teikiamas EITP projektų paraiškas patvirtins koordinuojančioji institucija. 

9. Jeigu transporto ir telekomunikacijų sektoriuose yra keli paraiškos teikėjai, jie paskiria projekto koordinatorių, kuris rengs ir teiks EITP projekto paraišką, taip pat įgyvendinant projektą vykdys projekto koordinatoriaus funkcijas. Projekto koordinatoriumi gali būti paskirtas subjektas, atitinkantis Taisyklių 7 ir 8 punktuose nurodytas sąlygas.

10. EITP projektų paraiškos rengiamos ir teikiamos vadovaujantis atitinkamame kvietime teikti EITP projektų paraiškas, viešai skelbiamame INEA ir koordinuojančiosios institucijos interneto svetainėse, nurodytomis sąlygomis. Kvietimo teikti EITP projektų paraiškas ir paramos skyrimo sąlygas nustato Europos Komisija pagal įgyvendinimo aktais patvirtintas daugiametes ir metines darbo programas. Kvietime teikti EITP projektų paraiškas nustatomas EITP projektų paraiškų pateikimo INEA terminas. Visi Taisyklių IV–VI skyriuose nurodyti dokumentai ir informacija pateikiami raštu, siunčiami elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis, jeigu kitaip nenustatyta kvietime teikti EITP projektų paraiškas ar dotacijos susitarime.

11. EITP telekomunikacijų sektoriui taikoma Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 10 straipsnyje nurodyto kvietimo teikti EITP projektų paraiškas (toliau – bendrasis kvietimas) procedūra. EITP transporto sektoriui taikomos bendrojo kvietimo ir Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 11 straipsnyje nurodyto kvietimo, susijusio su lėšomis, pervedamomis iš Sanglaudos fondo transporto sektoriui (toliau – specialusis kvietimas), procedūros.

 

 

 

 

 

 

IV SKYRIUS

EITP PROJEKTO PARAIŠKOS RENGIMAS IR TEIKIMAS PAGAL BENDROJO IR SPECIALIOJO KVIETIMO PROCEDŪRAS

 

12. Paraiškos teikėjas rengia ir teikia EITP projekto paraišką vadovaudamasis atitinkamai bendrojo ar specialiojo kvietimo sąlygomis. EITP projekto paraiška rengiama, teikiama ir projektas įgyvendinamas pagal specialiojo kvietimo procedūrą, kai, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 9 straipsnio 1 dalimi, EITP projekto paraišką teikia viena ar kelios valstybės narės ir kai paskirti projekto vykdytojas ir (ar) projekto koordinatorius.

13. Paraiškos teikėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamai bendrojo ar specialiojo kvietimo viešo paskelbimo INEA ir koordinuojančiosios institucijos interneto svetainėse dienos teikia koordinuojančiajai institucijai esminę informaciją apie planuojamą įgyvendinti projektą (t. y. projekto esmę, tikslus, veiklą, veiksmus, parengtumą, vertę, numatomus finansavimo šaltinius, projekto veiksmų įgyvendinimo terminus ir kt.) pagal atitinkamai bendrojo ar specialiojo kvietimo sąlygas. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo esminės informacijos apie planuojamą įgyvendinti projektą gavimo dienos informuoja paraiškos teikėją apie pritarimą planuojamam įgyvendinti EITP projektui arba teikia motyvuotą atsisakymą pritarti. Koordinuojančiajai institucijai pritarus planuojamam įgyvendinti EITP projektui, paraiškos teikėjas parengia EITP projekto paraiškos projektą ir teikia koordinuojančiajai institucijai įvertinti ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki galutinio EITP projekto paraiškos pateikimo INEA termino. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos įvertina iš paraiškos teikėjo gautos EITP projekto paraiškos projekto atitiktį Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos teisės aktams ir transporto ar telekomunikacijų sektorių plėtros strateginėms kryptims.

14. Įvertinusi EITP projekto paraiškos projektą ir nustačiusi neatitikimų, koordinuojančioji institucija apie įvertinimo rezultatus ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Taisyklių 13 punkte nurodyto dokumentų įvertinimo informuoja paraiškos teikėją ir nurodo patikslinto EITP projekto paraiškos projekto pateikimo datą, tačiau ne vėliau kaip po 5 darbo dienų nuo informacijos pateikimo. Įvertinusi EITP projekto paraiškos projektą ir nenustačiusi neatitikimų, koordinuojančioji institucija EITP projekto paraiškos projektą ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Taisyklių 13 punkte nurodyto dokumentų įvertinimo teikia administruojančiajai institucijai tikrinti EITP projekto paraiškos projekto atitiktį bendrojo ar specialiojo kvietimo reikalavimams ir apie EITP projekto paraiškos projekto persiuntimą informuoja paraiškos teikėją.

15. Informaciją apie patikrinimo rezultatus administruojančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos pateikia paraiškos teikėjui ir koordinuojančiajai institucijai.

16. Administruojančiajai institucijai nenustačius EITP projekto paraiškos projekto neatitikimų bendrojo ar specialiojo kvietimo reikalavimams, ji paraiškos teikėjui ir koordinuojančiajai institucijai pateikia pritarimą EITP projekto paraiškai. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administruojančiosios institucijos pritarimo EITP projekto paraiškai gavimo dienos priima sprendimą dėl EITP projekto paraiškos teikimo, ją patvirtina ir apie tai informuoja paraiškos teikėją. Paraiškos teikėjas EITP projekto paraišką teikia INEA.

17. Administruojančiajai institucijai nustačius EITP projekto paraiškos projekto neatitikimus bendrojo ar specialiojo kvietimo reikalavimams, administruojančioji institucija informaciją apie neatitikimus siunčia paraiškos teikėjui, nustato patobulinto EITP projekto paraiškos projekto pateikimo terminą, bet ne vėliau kaip po 5 darbo dienų nuo informacijos pateikimo, ir apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją.

18. Paraiškos teikėjas, atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos atsiųstą informaciją apie EITP projekto paraiškos projekto neatitikimus, per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą teikia administruojančiajai institucijai patobulintą projektą. EITP projekto paraiškos projektui nepritariama, jeigu nėra ištaisyti Taisyklių 17 punkte nurodyti neatitikimai.

19. Taisyklių 18 punkte numatytą pritarimą EITP projekto paraiškai administruojančioji institucija pateikia paraiškos teikėjui ir koordinuojančiajai institucijai, pastarajai pateikia ir galutinį EITP projekto paraiškos variantą, kuriam pritaria. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos priima sprendimą dėl EITP projekto paraiškos teikimo, ją patvirtina ir apie tai informuoja paraiškos teikėją. Paraiškos teikėjas EITP projekto paraišką teikia INEA.

 

 

V SKYRIUS

EITP PROJEKTO PARAIŠKOS RENGIMAS, TEIKIMAS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS PAGAL SPECIALIOJO KVIETIMO PROCEDŪRĄ, KAI EITP PROJEKTO PARAIŠKĄ TEIKIA VALSTYBĖS NARĖS IR PASKIRTI PROJEKTO VYKDYTOJAS IR (AR) PROJEKTO KOORDINATORIUS

 

20. Jeigu, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 9 straipsnio 1 dalimi, pagal specialiojo kvietimo procedūrą EITP projekto paraišką teikia viena ar kelios valstybės narės, paramos gavėja yra Susisiekimo ministerija arba paramos gavėjomis yra Susisiekimo ministerija kartu su kitų valstybių narių kompetentingomis institucijomis. Tokiu atveju Susisiekimo ministerija gali pavesti vykdyti visas ar dalį Taisyklėse nurodytų paramos gavėjo projekto įgyvendinimo funkcijų projekto vykdytojui, įskaitant parengti EITP projekto paraiškos projektą. Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka gavusi administruojančiosios institucijos pritarimą EITP projekto paraiškos projektui ir galutinį EITP projekto paraiškos variantą, kuriam pritariama, Susisiekimo ministerija pasirašo EITP projekto paraišką. Pasirašytą EITP projekto paraišką Susisiekimo ministerija arba projekto vykdytojas teikia INEA. Projekto vykdytojas, jeigu paskirtas, nurodomas EITP projekto paraiškoje ir dotacijos susitarime, kurį pasirašo Susisiekimo ministerija ir INEA. Susisiekimo ministerija projekto vykdytojui pateikia EITP projekto paraiškos ir dotacijos susitarimo kopijas.

21. Jeigu Taisyklių 20 punkte nurodyta paramos gavėja – Susisiekimo ministerija – kartu su kitų valstybių narių kompetentingomis institucijomis paskiria projekto koordinatorių, Susisiekimo ministerija projekto vykdytojui gali pavesti parengti EITP projekto paraiškos projekto dalį, kurioje numatytos veiklos bus įgyvendinamos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka gavęs administruojančiosios institucijos pritarimą EITP projekto paraiškos projekto daliai, kurioje numatytos veiklos bus įgyvendinamos Lietuvos Respublikos teritorijoje, projekto vykdytojas pateikia paraiškos projekto dalį projekto koordinatoriui (kai projekto koordinatorius pats nerengia EITP projekto paraiškos projekto). Projekto koordinatorius, prireikus apibendrinęs iš kitų paramos gavėjų (valstybių narių kompetentingų institucijų) gautą informaciją, EITP projekto paraiškos projektą teikia Susisiekimo ministerijai (paramos gavėjai) pasirašyti ir patvirtinti projekto vykdytoją. Susisiekimo ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos pasirašo EITP projekto paraišką, patvirtina projekto vykdytoją ir apie tai informuoja projekto koordinatorių ir projekto vykdytoją. Projekto koordinatorius EITP projekto paraišką teikia INEA. Projekto koordinatorius pateikia Susisiekimo ministerijai ir projekto vykdytojui dotacijos susitarimo kopiją. 

22. Jeigu Taisyklių 21 punkte nustatyta tvarka paskiriamas projekto koordinatorius, jis, gavęs Susisiekimo ministerijos (paramos gavėjos) pasirašytą įgaliojimą (pagal dotacijos susitarimo projekto priede nustatytą formą), pasirašo dotacijos susitarimą. Projekto koordinatorius teikia Taisyklių VI skyriuje nurodytus privalomus teikti dokumentus INEA, inter alia, ataskaitas, prašymą atlikti tarpinį mokėjimą, prašymą atlikti galutinį mokėjimą (išmokėti likutį) kartu su galutine finansine ataskaita ir  kita su projekto įgyvendinimu susijusia dokumentacija, įskaitant projekto koordinatoriaus lėšomis parengtą nepriklausomo audito išvadą su auditoriaus sertifikatu (jeigu kitaip nenumatyta dotacijos susitarime). Tarp Susisiekimo ministerijos (paramos gavėjos), projekto koordinatoriaus ir (ar) projekto vykdytojo gali būti sudaromi atskiri susitarimai dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų.

23. Jeigu Taisyklių 20 ir 21 punktuose nustatyta tvarka paskiriami projekto vykdytojas ir (ar) projekto koordinatorius, Taisyklių VI–XI skyrių nuostatos taikomos tiek, kiek tai neprieštarauja šio skyriaus nuostatoms ir esmei.

24. Jeigu, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 9 straipsniu, pagal specialiojo kvietimo procedūrą EITP projekto paraišką teikia kiti, nei numatyta Taisyklių 20 punkte, asmenys ir yra paskiriami projekto vykdytojas ir (ar) koordinatorius, Taisyklių IV skyriaus nuostatos taikomos tiek, kiek tai neprieštarauja šio punkto nuostatoms ir esmei. Šiame punkte nurodytų asmenų statusas nurodomas EITP projekto paraiškoje, o teisės, pareigos ir funkcijos nustatomos dotacijos susitarime.

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

Projektų įgyvendinimas

 

25. Paraiškos teikėjas, parengęs ir pateikęs EITP projekto paraišką pagal bendrojo arba specialiojo kvietimo procedūrą, ir koordinuojančioji institucija dėl konkretaus projekto finansavimo EITP lėšomis informuojami Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 18 straipsnyje nustatyta tvarka.

26. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas), vadovaudamasis Taisyklių, kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų bei dotacijos susitarimo sąlygų nuostatomis, įgyvendina projektus, užtikrina, kad tinkamai ir laiku būtų įgyvendinti dotacijos susitarime numatyti veiklos tikslai, įvykdyti uždaviniai ir atlikti veiksmai, tinkamai įgyvendintos paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) pareigos ir funkcijos.

27.  Paramos gavėjas (projekto vykdytojas arba projekto koordinatorius, jeigu paskirtas), pagal kompetenciją papildęs  INEA nustatytos formos parengtą dotacijos susitarimo projektą, raštu suderina jį su koordinuojančiąja ir administruojančiąja institucijomis. Suderintą dotacijos susitarimo projektą, paramos gavėjas (arba projekto koordinatorius, jeigu paskirtas) pasirašo dotacijos susitarimą su INEA ir teikia jį INEA. Paramos gavėjas (arba projekto koordinatorius, jeigu paskirtas) dotacijos susitarimo kopiją teikia koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms.

28. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas), įgyvendinantis projektą „Rail Baltica“ , projekto koordinatoriui kiekviena mėnesį, ne vėliau kaip iki  einamojo mėnesio 10 dienos teikia informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą.

29. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) administruojančiajai institucijai raštu teikia informaciją apie projektų įgyvendinimo eigą pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Administruojančioji institucija, pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų teikia koordinuojančiajai institucijai apibendrintą informaciją apie Europos Komisijos patvirtintų projektų įgyvendinimo praėjusį ir pasibaigusį metų ketvirtį eigą.

30. Atsižvelgdamas į pasirašyto dotacijos susitarimo nuostatas, paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) su administruojančiąja institucija pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį, kurioje nustatomos visos šalių teisės ir pareigos, vykdant projektą ir išmokant EITP finansavimo lėšas, viešųjų pirkimų dokumentų ir viešųjų pirkimų vykdymo reikalavimai, mokėjimo prašymų administruojančiajai institucijai forma, mokėjimo prašymų ir ataskaitų teikimo periodiškumas, netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimo tvarka ir kitos sąlygos. Jeigu Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka yra paskiriamas projekto koordinatorius, projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo administruojančioji institucija ir projekto vykdytojas.

31. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas), įgyvendindamas projektą, privalo informuoti administruojančiąją instituciją apie galimus projekto įgyvendinimo grafiko ar dotacijos susitarime įvardytų veiksmų, taip pat biudžeto pakeitimus, užtikrinti, kad lėšos būtų tinkamai panaudotos.

32. Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių nebuvo galima numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal dotacijos susitarime nustatytas sąlygas, paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) nedelsdamas apie tai informuoja administruojančiąją instituciją ir pateikia jai argumentuotą prašymą pakeisti projekto įgyvendinimo grafiką, veiksmus ar biudžetą ir būtinus, pakeitimus pagrindžiančius dokumentus.

33. Administruojančioji institucija, gavusi paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) prašymą pakeisti projekto įgyvendinimo grafiką, veiksmus ar biudžetą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų išnagrinėja ir pateikia savo išvadas koordinuojančiajai institucijai. Jeigu administruojančioji institucija pritaria siūlomiems projekto pakeitimams, kartu su išvadomis koordinuojančiajai institucijai pateikia ir paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) pateiktą prašymo kopiją. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų priima sprendimą pritarti ar nepritarti tokiam  paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) prašymui ir apie tai informuoja paramos gavėją (arba projekto vykdytoją, jeigu paskirtas) ir administruojančiąją instituciją.

34. Gavus koordinuojančiosios institucijos pritarimą, projekto įgyvendinimo grafiko, veiksmų, biudžeto ir kiti dotacijos susitarimo pakeitimai atliekami dotacijos susitarime numatyta tvarka. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) pateikia koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms dotacijos susitarimo pakeitimo dokumentų (jeigu jų nepateikia INEA) kopijas.

35.  Susirašinėjimo dėl projektų įgyvendinimo ir su tuo susijusiuose dokumentuose turi būti nurodomi projekto pavadinimas ir numeris, taip pat dotacijos susitarimo ir pagal dotacijos susitarimą įgyvendinamos veiklos numeriai.

 

Projektų išlaidų apmokėjimas

 

36. Paramos gavėjas EITP lėšas privalo naudoti ir administruoti dotacijos susitarimo nustatyta tvarka ir visas projektų išlaidas finansuoti iš EITP finansinės paramos ir nacionalinio finansavimo (valstybės biudžeto ir (arba) paramos gavėjo nuosavų) lėšų ir atitinkamai išlaikyti dotacijos susitarime nustatytą procentinį Europos Sąjungos ir nacionalinio finansavimo lėšų santykį.

37. Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo ir pasirašius dotacijos susitarimą, EITP lėšų dalis į dotacijos susitarime nurodytą Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą skirtą EITP lėšoms (toliau – valstybės iždo sąskaita) ar projekto koordinatoriaus banko sąskaitą, skirtą EITP lėšoms, pervedama dotacijos susitarimo nustatyta tvarka. Projekto koordinatorius dotacijos susitarime nurodytą EITP lėšų dalį, skirtą Lietuvos Respublikos teritorijoje numatytoms veikloms įgyvendinti, perveda į valstybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo EITP lėšų dalies į projekto koordinatoriaus banko sąskaitą gavimo dienos. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – Valstybės iždo departamentas) apie į valstybės iždo sąskaitą pervestą EITP lėšų dalį per 3 darbo dienas raštu informuoja koordinuojančiąją ir administruojančiąją institucijas ir pateikia valstybės iždo sąskaitos išrašą.

38. EITP transporto sektoriaus projektus administruojančioji institucija, vadovaudamasi projektų įgyvendinimo sutarties nuostatomis ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės), rengia mokėjimo paraiškas ir teikia jas Valstybės iždo departamentui.

39. EITP telekomunikacijų sektoriaus projektus administruojančioji institucija, vadovaudamasi projektų įgyvendinimo sutarties nuostatomis, rengia mokėjimo prašymą (Taisyklių 1 priedas) ir teikia jį koordinuojančiajai institucijai kartu su raštu, kuriuo patvirtina, kad visa prašoma suma yra tinkama finansuoti EITP lėšomis. Koordinuojančioji institucija, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos patikrinusi mokėjimo prašymą, užpildo mokėjimo prašymo tikrinimo lapą (Taisyklių 2 priedas), parengia ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių nustatyta tvarka teikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui.

40. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) privalo patikrinti kiekvieną rangovo (paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo) pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, kitus susijusius dokumentus, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) yra atsakingas už tinkamų išlaidų nustatymą. Rengdamas mokėjimo prašymus administruojančiajai institucijai, paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) privalo pateikti visas tinkamas išlaidas pagrindžiančių ir lėšų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas.

41. Už visų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų tikrinimą ir išlaidų tinkamumo patvirtinimą atsakinga administruojančioji institucija.

42.  Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) projekto įgyvendinimo metu privalo užtikrinti tinkamą projekto buhalterinės apskaitos atskyrimą bendroje įstaigos buhalterinėje apskaitoje. Su projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų vykdomų projektų ūkinių operacijų, nepažeidžiant buhalterinės apskaitos tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. Projekto ūkinių operacijų apskaitai tvarkyti rekomenduojama naudoti atskiras sąskaitų plano sąskaitas.

 

Prašymų atlikti mokėjimus, tarpinės finansinės ataskaitos ir galutinės finansinės ataskaitos rengimas ir teikimas

 

43. Pagal dotacijos susitarime ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus reikalavimus paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) rengia ir teikia administruojančiajai institucijai tikrinti ataskaitas, prašymą atlikti tarpinį mokėjimą, prašymą atlikti galutinį mokėjimą (išmokėti likutį) kartu su galutine finansine ataskaita ir prideda kitą su projekto įgyvendinimu susijusią dokumentaciją, įskaitant paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) lėšomis atliktą nepriklausomo audito išvadą su auditoriaus sertifikatu (jei kitaip nenumatyta dotacijos susitarime) ne vėliau kaip likus 45 kalendorinėms dienoms iki dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai dokumentai dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateikti INEA.

44. Administruojančioji institucija, patikrinusi dotacijos susitarime ir Taisyklių 43 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi, kad dokumentai parengti tinkamai, pritaria jiems, apie tai informuoja paramos gavėją (arba projekto vykdytoją, jeigu paskirtas) ir koordinuojančiąją instituciją ir pateikia juos koordinuojančiajai institucijai patvirtinti. Administruojančioji institucija, nustačiusi, kad dokumentai parengti netinkamai, teikia pastabas paramos gavėjui (arba projekto vykdytojui, jeigu paskirtas), nustato terminą dokumentams patikslinti (ne ilgiau kaip 5 darbo dienas) ir apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją. Visais atvejais Taisyklių 43 punkte nurodytus dokumentus administruojančioji institucija teikia koordinuojančiajai institucijai patvirtinti ne vėliau kaip likus 20 kalendorinių dienų iki dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai dokumentai dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateikti INEA. Koordinuojančioji institucija ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo dokumentų gavimo dienos patvirtina dokumentus, jeigu reikia, teikia pastabas ir nustato terminą dokumentams patikslinti (ne ilgiau nei 5 darbo dienas), patvirtina ir teikia juos paramos gavėjui (arba projekto vykdytojui, jeigu paskirtas) dotacijos susitarime nustatyta tvarka pateikti INEA, apie tai informuoja administruojančiąją instituciją. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) patvirtintus dokumentus INEA per TENtec informacinę sistemą pateikia ne vėliau kaip iki dotacijos susitarime nustatyto termino, kai dokumentai turi būti pateikti INEA, pabaigos.

45. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) visais atvejais turi atsižvelgti į administruojančiosios ir koordinuojančiosios institucijų pateiktas pastabas ir per šių institucijų nurodytus terminus patikslinti dotacijos susitarime numatytus INEA teikiamus dokumentus.

46.  Paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) parengtas prašymas atlikti galutinį mokėjimą (išmokėti likutį) kartu su paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) lėšomis parengta nepriklausomo audito ataskaita ir auditoriaus sertifikatu dėl EITP lėšų su galutine projekto techninio įgyvendinimo ataskaita bei dotacijos susitarime išvardytais dokumentais ir informacija turi būti pateiktas INEA ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo projekto pabaigos.

47. Visos paramos gavėjo teikiamos dotacijos susitarime numatytos ataskaitos turi būti rengiamos 2 egzemplioriais anglų kalba. Visos  teikiamos ataskaitos turi būti pasirašytos ir patvirtintos antspaudu (jeigu paramos gavėjas antspaudą privalo turėti). Patvirtintas ataskaitas (skenuotas kopijas), jeigu kitaip nenustatyta dotacijos susitarime, paramos gavėjas dotacijos susitarimo nustatyta tvarka pateikia INEA.

48. Dotacijos susitarime numatytas veiklos pažangos ataskaitas (toliau – VPA) paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) turi parengti pagal INEA interneto svetainėje pateiktų dokumentų reikalavimus. TENtec informacinėje sistemoje užpildytos VPA projektą paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) turi pateikti administruojančiajai institucijai tikrinti po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki vasario 20 d.

49. Administruojančioji institucija turi patikrinti paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) pateiktą VPA projektą, o paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) patikslinti VPA pagal administruojančiosios institucijos pastabas per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą ir pateikti administruojančiajai institucijai galutinius VPA variantus. Tinkamai parengtoms ir prireikus patikslintoms VPA administruojančioji institucija pritaria, apie tai informuoja paramos gavėją (arba projekto vykdytoją, jeigu paskirtas) ir koordinuojančiąją instituciją ir pateikia jas koordinuojančiajai institucijai patvirtinti po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 5 d.

50.  Koordinuojančioji institucija, jeigu reikia, per administruojančiąją instituciją teikia pastabas ir nustato terminą, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienas administruojančiosios institucijos pateiktoms VPA patikslinti. Administruojančioji institucija prireikus dėl VPA nurodytos informacijos patikslinimo gali kreiptis į paramos gavėją. Nesant pastabų koordinuojančioji institucija patvirtina VPA po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 20 d.

51.  Koordinuojančioji institucija patvirtintas VPA pateikia paramos gavėjui, kuris VPA pateikia INEA per TENtec informacinę sistemą pagal INEA interneto svetainėje pateiktų dokumentų reikalavimus po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 31 d.

 

VII SKYRIUS

EITP PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

Koordinuojančioji institucija

 

52. Koordinuojančioji institucija atlieka šias funkcijas:

52.1. savo interneto svetainėje skelbia INEA kvietimus teikti EITP projektų paraiškas;

52.2. pritaria planuojamam įgyvendinti EITP projektui, vertina EITP projekto paraiškos projekto atitiktį Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos teisės aktams ir transporto ar telekomunikacijų sektorių plėtros strateginėms kryptims;

52.3. kreipiasi į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją dėl Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitos, skirtos EITP lėšoms, atidarymo projektams, įgyvendinamiems pagal bendrojo ir specialiojo kvietimo procedūras;

52.4. pagal Nutarimo Nr. 1102 3 punktą kas ketvirtį teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie projektų įgyvendinimą;

52.5. įtarusi, kad esama finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimų, ir (ar) gavusi informaciją apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdama praneša apie tai administruojančiajai institucijai; užtikrina informacijos apie įtariamus finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus konfidencialumą;

52.6.   sudaro sąlygas nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projektų patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją;

52.7. sudaro projektų priežiūros komitetą (toliau – Priežiūros komitetas), kuris prižiūrėtų, ar įgyvendinant projektus laikomasi dotacijos susitarimų ir Taisyklių nuostatų, vykdytų projektų finansinės kontrolės ir (ar) įgyvendinimo eigos stebėseną, nagrinėtų kitus su projektų įgyvendinimu susijusius klausimus; dalyvauja Priežiūros komiteto darbe; Priežiūros komiteto posėdžiai organizuojami vadovaujantis darbo reglamentu, kuris tvirtinamas Priežiūros komiteto pirmajame posėdyje;

52.8. atlieka kitas Taisyklių 14, 16, 19, 33, 39, 44, 50, 51, 64, 67, 73, 76, 77, 78 punktuose nustatytas funkcijas.

53. Koordinuojančioji institucija turi teisę:

53.1. gauti iš paramos gavėjo (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) informaciją, susijusią su paramos gavėjo funkcijų atlikimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos EITP finansavimo lėšos;

53.2. gauti iš administruojančiosios institucijos informaciją, susijusią su EITP projektų paraiškų vertinimu, projektų vykdymu ir įgyvendinamų projektų lėšų išmokėjimu;

53.3. pagal poreikį dalyvauti INEA ir administruojančiosios institucijos rengiamuose projektų patikrinimuose, susijusiuose su EITP finansavimo lėšų panaudojimu, projektų įgyvendinimo, valdymo ir kontrolės efektyvumu;

53.4.  kitų įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytų teisių.

54. Susisiekimo ministerija, kaip paramos gavėja, atlieka Taisyklėse ir dotacijos susitarime nustatytas paramos gavėjo funkcijas ir turi:

54.1. teisę paskirti projekto vykdytoją Taisyklių 20 punkte nurodytu atveju;

54.2. teisę paskirti projekto koordinatorių Taisyklių 21 punkte nurodytu atveju ir gauti iš projekto koordinatoriaus informaciją, susijusią su projekto koordinatoriaus funkcijų atlikimu;

54.3.  teisę su projekto koordinatoriumi ir (ar) projekto vykdytoju sudaryti atskirą susitarimą dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų;

54.4. kitų įstatymuose, kituose teisės aktuose ir dotacijos susitarime numatytų funkcijų ir teisių.

 

Administruojančioji institucija

 

55. Administruojančioji institucija atlieka šias funkcijas:

55.1. tikrina EITP projekto paraiškos projekto atitiktį bendrojo ar specialiojo kvietimo reikalavimams, paramos gavėjui teikia pastabas dėl EITP projekto paraiškos projekto ir (ar) pritaria EITP projekto paraiškai, apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją;

55.2. tikrina ir raštu paramos gavėjui teikia pastabas dėl dotacijos susitarimo projekto ir (arba) pritarimą dotacijos susitarimo projektui, apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją;

55.3. vykdo projektų, kuriems skirtas EITP finansavimas, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūrą, tikrina išlaidų tinkamumą bendrai finansuoti EITP lėšomis, vadovaudamasi Reglamente
(ES) Nr. 1316/2013, Reglamente (ES) Nr. 1315/2013, Reglamente (ES) Nr. 283/2014, Taisyklėse nustatytomis sąlygomis ir kitų teisės aktų, susijusių su projektų, kuriems skirtas EITP finansavimas, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūra, nuostatomis;

55.4. atlieka projektų patikrinimus, susijusius su EITP finansavimo lėšų panaudojimu, projektų įgyvendinimu, valdymo ir kontrolės efektyvumu;

55.5. parengia ir su paramos gavėju ar projekto vykdytoju, atsižvelgdama į dotacijos susitarimo nuostatas, pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį;

55.6. kontroliuoja, kad projektų įgyvendinimo ataskaitos ir kiti dokumentai koordinuojančiajai institucijai ir INEA būtų pateikiami laiku;

55.7. tiria ir nustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka ir pagal kompetenciją imasi Taisyklių 73 punkte nurodytų pažeidimų šalinimo priemonių; užtikrina informacijos apie nustatytus finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus konfidencialumą;

55.8. dalyvauja Priežiūros komiteto darbe (kai jis sudaromas), techniškai aprūpina Priežiūros komiteto darbą;

55.9.  sudaro sąlygas nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projektų patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją;

55.10. atlieka kitas Taisyklių 16, 17, 19, 29, 30, 33, 38, 39, 41, 44, 49, 64, 67, 69, 70, 72 ir 73 punktuose nustatytas funkcijas.

56. Administruojančioji institucija turi teisę:

56.1. reikalauti iš paramos gavėjų, projektų vykdytojų ir projektų koordinatorių pateikti informaciją apie projektų įgyvendinimą, projektams skirtų lėšų panaudojimą;

56.2. teikti koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo ir projektų administravimo tobulinimo;

56.3. nusistatyti patikrinimų, patikrų vietoje ir pažeidimų tyrimo procedūras pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas vidaus taisykles.

57.  Administruojančioji institucija gali turėti kitų įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytų funkcijų ir teisių.

 

 

Paramos gavėjas ir projekto vykdytojas

 

58.  Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) atlieka šias funkcijas:

58.1. vadovaudamasis Taisyklių 2 punkte nurodytų teisės aktų, Taisyklių, kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų ir dotacijos susitarimo nuostatomis, įgyvendina projektus; užtikrina, kad tinkamai ir laiku būtų įgyvendinti dotacijos susitarime patvirtinti veiklos tikslai, įvykdyti uždaviniai ir atlikti veiksmai, įgyvendintos paramos gavėjo pareigos ir funkcijos;

58.2. privalo naudoti EITP lėšas tik su EITP projekto paraiškoje ir dotacijos susitarime numatyto projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta dotacijos susitarime; netinkamų finansuoti ar netinkamomis finansuoti pripažintų projekto išlaidų apmokėjimą ir (ar) grąžinimą įsipareigoja užtikrinti paramos gavėjas, jeigu kitaip nenustatyta dotacijos susitarime, dotacijos susitarimo nuostatoms neprieštaraujančiame atskirame susitarime dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų ar įstatymuose ir kituose teisės aktuose;

58.3. paramos gavėjas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl projektų vykdymo užtikrinimo tretiesiems asmenims be rašytinio koordinuojančiosios institucijos ir INEA sutikimo; bet kokie dotacijos susitarimo pakeitimai atliekami šio susitarimo nustatyta tvarka ir terminais;

58.4. sudaro sąlygas administruojančiosios institucijos ir (arba) kitų pagal kompetenciją nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projekto patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje;

58.5.rengia prašymus atlikti mokėjimus;

58.6. atlieka kitas Taisyklių 20, 21, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 40, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 51, 62, 63, 64, 65, 66 punktuose nustatytas funkcijas.

59. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojo, jeigu paskirtas) turi teisę:

59.1.prireikus su koordinuojančiąja institucija ir (ar) projekto koordinatoriumi sudaryti atskirą susitarimą dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų; šiame papunktyje nurodyto susitarimo nuostatos negali prieštarauti dotacijos susitarimo nuostatoms;

59.2. teikti koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms paklausimus, susijusius su projektų įgyvendinimu;

59.3. teikti koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo ir projektų administravimo tobulinimo.

60. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) gali turėti kitų Taisyklių 79, 80 punktuose, įstatymuose, kituose teisės aktuose ir dotacijos susitarime numatytų funkcijų ir teisių.

 

 

Projekto koordinatorius

 

61. Projekto koordinatorius atlieka šias funkcijas:

61.1. prižiūri, kad projektų veiklos ir veiksmai būtų įgyvendinami pagal dotacijos susitarimo nuostatas;

61.2.  jeigu dotacijos susitarime nenumatyta kitaip, tarpininkauja, kad paramos gavėjai bendradarbiautų su INEA;

61.3.  užtikrina, kad būtų pateiktos visos pagal dotacijos susitarimą būtinos finansinės garantijos;

61.4rengia prašymus atlikti mokėjimus;

61.5.  dotacijos susitarime nustatytais atvejais užtikrina, kad visi atitinkami mokėjimai paramos gavėjams būtų atlikti nedelsiant;

61.6.  dotacijos susitarime nustatytais atvejais atsako už tai, kad kartu su prašymais atlikti mokėjimus INEA būtų pateiktas metodų, pagal kuriuos nustatomos kiekvienam paramos gavėjui mokėtinos sumos, aprašymas;

61.7. sudaro sąlygas administruojančiosios institucijos ir (arba) kitų pagal kompetenciją nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projekto patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje;

61.8. prireikus su koordinuojančiąja institucija ir (ar) projekto vykdytoju sudaro atskirą susitarimą dėl specialiųjų Taisyklėse ir dotacijos susitarime nenumatytų su projekto įgyvendinimu susijusių sąlygų; šiame papunktyje nurodyto susitarimo nuostatos negali prieštarauti dotacijos susitarimo nuostatoms;

61.9. koordinuojančiajai institucijai ir administruojančiajai institucijai teikia informaciją, susijusią su projekto koordinatoriaus funkcijų atlikimu;

61.10. atlieka kitas Taisyklių 21, 22, 23 ir 24 punktuose nustatytas funkcijas.

62. Projekto koordinatorius neperduoda jokių savo funkcijų paramos gavėjams arba bet kuriai kitai šaliai, jeigu kitaip nenurodyta dotacijos susitarime, ir gali turėti kitų Taisyklių 79, 80 punktuose, įstatymuose, kituose teisės aktuose ir dotacijos susitarime numatytų funkcijų ir teisių.

 

 

viii SKYRIUS

viešųjų pirkimų vykdymas, DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

63.  Visus dotacijos susitarime įvardytiems projekto veiksmams įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) atlieka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Koordinuojančioji institucija, administruojančioji institucija, paramos gavėjas, projekto vykdytojas ir projekto koordinatorius visus dokumentus, susijusius su EITP projektų įgyvendinimu, turi saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir užtikrinti, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims. Įgyvendinus projektus ir atlikus galutinius mokėjimus, su projektų įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 5 metus.

65. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) privalo saugoti visus originalius dokumentus, įskaitant apskaitos ir mokesčių įrašus:

65.1. EITP projekto paraišką ir jos priedus;

65.2. dotacijos susitarimą;

65.3. ataskaitas ir jų priedus bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

65.4. išlaidas pateisinančius ir jų apmokėjimą įrodančius dokumentus;

65.5. susirašinėjimo su administruojančiąja ir koordinuojančiąja institucijomis dokumentus (ar jų kopijas);

65.6. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentus;

65.7.  dokumentus, kuriais įrodoma, kad įgyvendintos viešinimo priemonės, nustatytos INEA interneto svetainėje, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1316/2013 28 straipsnio 1 dalimi;

65.8. kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

66. Paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) fiksuoja visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projektų vykdymu, visus iš EITP ir nacionalinio finansavimo lėšų apmokėtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus saugo atskirai nuo kitų ūkinių operacijų dokumentų ir užtikrina, kad INEA tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai atskirti. Jeigu paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas) įgyvendina kelis EITP lėšomis finansuojamus projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai atskirti.

 

 

IX SKYRIUS

finansinės paramos lėšų panaudojimo PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS IR TYRIMAS ir netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimo procedūra

 

67.  Finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimus įtarti gali kiekvienas koordinuojančiosios ir administruojančiosios institucijų valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, pagal kompetenciją:

67.1.  tikrindamas ataskaitas, prašymus atlikti tarpinį mokėjimą, prašymus atlikti galutinį mokėjimą;

67.2.  paramos gavėjui (arba projekto vykdytojui, jeigu paskirtas) atsisakius pateikti prašomą informaciją, pateikus neišsamią ir (arba) netikslią informaciją apie projektą ir finansinės paramos lėšų naudojimą;

67.3.  atlikdamas projekto patikrą vietoje;

67.4.  gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Europos Komisijos, INEA, Europos Audito Rūmų, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos ar kitų institucijų;

67.5.  pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse.

68. Finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimu laikoma, jeigu paraiškos teikėjas, paramos gavėjas (arba projekto vykdytojas, jeigu paskirtas):

68.1.  teikdamas EITP projekto paraišką ar kitus dokumentus pateikia neteisingą ir (arba) netikslią informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės Europos Komisijos sprendimui suteikti EITP finansinę paramą, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo priežiūrai;

68.2.  įgyvendindamas projektą, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus, nustoja įgyvendinti projektą, nukrypsta nuo dotacijos susitarime įvardytos veiklos ar jame nustatytų veiksmų, projekto įgyvendinimo grafiko, taip pat biudžeto ir apie tai neinformuoja administruojančiosios institucijos;

68.3.  nesudaro tinkamų sąlygų ar neleidžia atlikti projekto patikros vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas, ir visapusiškai nebendradarbiauja su administruojančiąja ir (arba) koordinuojančiąja institucija šio proceso metu;

68.4.  nevykdo Taisyklių 42 punkte paramos gavėjui (arba projekto vykdytojui, jeigu paskirtas) nustatytos pareigos tvarkyti projekto buhalterinę apskaitą, pažeidžia Taisyklių VIII skyriaus nuostatas dėl viešųjų pirkimų vykdymo, dokumentų saugojimo ir prieinamumo.

69. Administruojančioji institucija atlieka įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo tyrimą; administruojančioji institucija apie pradėtą tyrimą raštu informuoja koordinuojančiąją instituciją bei paramos gavėją. Paramos gavėjas gali būti neinformuojamas apie pradėtą tyrimą tuo atveju, jeigu administruojančioji institucija pagrįstai mano, kad paramos gavėjo informavimas galėtų turėti neigiamą įtaką tyrimui.

70.  Atlikdama įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo tyrimą, administruojančioji institucija gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu tyrimu.

71.  Administruojančioji institucija, priimdama sprendimą dėl įtariamo finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo, turi atsižvelgti į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl paramos gavėjo kaltės ir aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti EITP projekto paraiškos rengimo, jos tikrinimo metu.

72.  Jeigu administruojančioji institucija nustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimą, administruojančioji institucija per 3 darbo dienas informuoja apie jį INEA, koordinuojančiąją instituciją ir paramos gavėją; jeigu administruojančioji institucija nenustato finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimo, administruojančioji institucija per 3 darbo dienas apie tai informuoja koordinuojančiąją instituciją ir paramos gavėją.

73.  Administruojančioji ir (ar) koordinuojančioji institucijos apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nusikalstamos veikos įtarimo dienos raštu praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybai ir INEA.

74.  Projektams, įgyvendinamiems pagal bendrojo ir specialiojo kvietimo procedūras, netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimo procedūra nustatoma dotacijos susitarime.

 

 

X SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

75. Administruojančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, paramos gavėjas, projekto vykdytojas ir projekto koordinatorius per 20 darbo dienų nuo dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius administruojančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, gali apskųsti koordinuojančiajai institucijai.

76.   Koordinuojančioji institucija nagrinėja skunde pateiktus argumentus ir priima sprendimą dėl jų pagrįstumo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

77.  Jeigu koordinuojančioji institucija nusprendžia, kad administruojančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja paramos gavėją Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

78. Jeigu koordinuojančioji institucija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji apie tai informuoja administruojančiąją instituciją Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais ir paveda administruojančiajai institucijai imtis koordinuojančiosios institucijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai paramos gavėją.

79.  Paramos gavėjas, projekto vykdytojas ar projekto koordinatorius, nesutikdamas su koordinuojančiosios institucijos sprendimais, veikimu ar neveikimu, turi teisę juos skųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

80. Paramos gavėjas, projekto vykdytojas ar projekto koordinatorius, nesutikdamas su administruojančiosios institucijos veiksmais arba neveikimu, susijusiais su projekto administravimu, turi teisę juos skųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, neskundžiant jų Taisyklių 75 punkte nustatyta tvarka.

 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Jeigu yra prieštaravimų tarp dotacijos susitarimo ir Taisyklių, taikomas dotacijos susitarimas.

82.  Už Taisyklių pažeidimus asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________________________