Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS 2017 METŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 24 d. Nr. 1-156

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 3 dalimi, Socialinių paslaugų planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 „Dėl socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-104 „Dėl socialinių paslaugų plano formos ir socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijų patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Marijampolės savivaldybės 2017 m. socialinių paslaugų planą (pridedamas).

 

 

 

Laikinai einanti savivaldybės mero pareigas                                     Irena Lunskienė


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2017 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. 1-156

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS 2017 M.SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAS

 

I SKyriuS

ĮVADAS

 

1. Bendra informacija

1.1. Marijampolės savivaldybės 2017 metų socialinių paslaugų planas parengtas vadovaujantis Socialinių paslaugų planavimo metodika, patvirtinta 2006 m. lapkričio 15 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1132 „Dėl socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“, bei kitais poįstatyminiais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų planavimą.

1.2. Šio plano tikslai atitinka:

1.2.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos misiją: „Užtikrinti šeimos gerovę, visuomenės socialinį saugumą ir socialinę sanglaudą bei sukurti kokybiško užimtumo galimybes įgyvendinant socialinės apsaugos ir darbo politiką“.

1.2.2. Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos strateginį  tikslą: „Siekti efektyvios socialinės apsaugos“ ir „Užtikrinti socialiai pažeidžiamų gyventojų socialinę integraciją“.

1.2.3. Marijampolės savivaldybės 2017-2019 metų strateginiame veiklos plane numatytus: Marijampolės savivaldybės misiją: „užtikrinti Marijampolės savivaldybės gyventojams jaukesnį, saugesnį bei geresnį gyvenimą, teikiant aukštos kokybės viešojo administravimo ir viešąsias paslaugas, tenkinant bendruomenės poreikius bei interesus“ ir strateginį tikslą: „Sukurti saugią socialinę aplinką, teikiant kokybiškas socialinės paramos, švietimo, turizmo, sporto, kultūros ir sveikatos apsaugos paslaugas“.

1.3. Ruošiant planą vadovautasi teisės aktais, reglamentuojančiais socialines paslaugas.

1.4. Savivaldybė yra atsakinga už socialinių paslaugų teikimo savo teritorijos gyventojams užtikrinimą, planuojant ir organizuojant socialines paslaugas, už šių paslaugų administravimą, todėl savivaldybės pareiga užtikrinti kokybiškų socialinių paslaugų teikimą savivaldybės gyventojams, didinti jų įvairovę ir prieinamumą.

1.5. Nustatant socialinių paslaugų teikimo prioritetus, būtina įvertinti įvairių socialinių grupių asmenų socialinę padėtį, poreikius socialinėms paslaugoms, realias Savivaldybės finansines galimybes socialinėms paslaugoms teikti. Šis socialinių paslaugų planas skirtas Socialinių paslaugų teikimo mastui ir rūšims pagal gyventojų poreikius nustatyti.

2. Socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslai ir uždaviniai numatyti Marijampolės savivaldybės 2017-2019 metų strateginio veiklos plano Socialinių paslaugų ir kitos paramos teikimo programoje :

2.1. 02 tikslas - „Užtikrinti socialinių paslaugų poreikio tenkinimą“.

2.1.1. 02 tikslo 01 uždavinys – „Teikti bendrąsias ir specialiąsias socialines paslaugas savivaldybės gyventojams“;

2.2. 03 tikslas – „Užtikrinti socialiai pažeidžiamų gyventojų grupių socialinę integraciją“:

2.2.1. 03 tikslo 01 uždavinys - „Didinti neįgaliųjų savarankiškumą“;

2.2.2. 03 tikslo 02 uždavinys - „Užtikrinti socialinį įtraukiamumą“;

2.3. Socialinės paslaugos – tai paslaugos, kuriomis suteikiama pagalba asmeniui (šeimai), dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų, iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam arba praradusiam gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

2.4. Teikiant socialines paslaugas Marijampolės savivaldybės gyventojams 2017 metais, numatomi 3 pagrindiniai tikslai:

2.4.1.   užtikrinti nestacionarias socialines paslaugas socialinės rizikos šeimoms ir jose gyvenantiems vaikams, siekiant kuo ilgiau išlaikyti šių asmenų savarankiškumą kasdieninėje veikloje ir sumažinti šių asmenų socialinę atskirtį bei užtikrinti jų integraciją į visuomenę;

2.4.2. užtikrinti kokybiškas, subalansuotas, socialiai teisingas ir ekonomiškai efektyvias socialines paslaugas, atsižvelgiant į gyventojų poreikius ir savivaldybės finansines galimybes, ypatingą dėmesį skiriant dienos socialinei globai asmens namuose ir pagalbos namuose paslaugoms;

2.4.3. bendradarbiauti su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis, teikiant socialines paslaugas savivaldybės gyventojams ir gerinant socialinį darbą su įvairių socialinių grupių žmonėmis.

 

3. Socialinių paslaugų plano rengėjai

1 lentelė

 

Eil. Nr.

Rengėjų

vardai, pavardės

Darbovietė

Pareigų pavadinimas

1.

Roma Brazauskienė

Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius

Vedėja

2.

Alma Štuopienė

Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius

Vyriausioji specialistė

3.

Laima Žigienė

Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius

Vyriausioji specialistė

4.

Daiva Lieguvienė

Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius

Vyriausioji specialistė

5.

Svajonė Rainienė

Marijampolės savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyrius

Vedėja

 

Informacija apie socialinių paslaugų plano rengimą buvo patalpinta Marijampolės savivaldybės internetiniame puslapyje www.marijampole.lt. Savo pasiūlymus 2017 m. socialinių paslaugų planui pateikė Viešoji įstaiga „Vilties žiedas“, Marijampolės apskrities moters veiklos centras, Samarija gailestingumo namai.

 

II SKyriuS

BŪKLĖS ANALIZĖ

4. Savivaldybės socialinės ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas

4.1. Vidutinis metinis gyventojų skaičius ir sudėtis:

2 lentelė

 

Eil. Nr.

Rodiklis

2014 m.

2015 m.

2016 m.

1.

Gyventojų skaičius (metų pradžioje)

58695

58027

57 103

 

iš jų:

 

 

 

1.1.

mieste

38846

38345

37599

1.2.

kaime

19849

19682

19504

2.

Iš bendro gyventojų skaičiaus:

 

 

 

2.1.

pensinio amžiaus gyventojai

12200

12067

11954

2.3.

vaikai (0-15 metų)

9440

9245

9062

2.4.

vaikai su negalia

270

266

257

2.5.

socialinės rizikos vaikai

244

206

182

3.

Socialinės rizikos šeimos

224

185

152

4.

Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose

490

413

353

 

Lietuvos statistikos departamento duomenys

Socialinių paslaugų skyriaus ir Vaikų teisių apsaugos skyriaus duomenys

Marijampolės savivaldybėje 2015 m. 66,6 proc. gyventojų gyveno mieste ir 33,4 proc. – kaime, 2016 metais atitinkamai 65,84 ir 34,16 proc. Todėl socialines paslaugas teikiančių įstaigų daugiau įsteigta miesto teritorijoje.

4.2.Gyventojų socialinių paslaugų poreikius sąlygojantys veiksniai:

4.2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetiniai strateginiai tikslai bei numatytos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonės, socialiniai veiksniai, švietimo, kultūros, sveikatos, sporto ir socialinės apsaugos sistemų pokyčiai.

4.2.2. Migracija. Dėl migracijos daugėja be tėvų paliktų vaikų, vaikai išvykdami palieka vienus savo senus tėvus, todėl didėja socialinių paslaugų poreikis šiems asmenims.

4.2.3. Gyventojų senėjimas:

4.2.3.1. Pensinio amžiaus gyventojų skaičius 1000 gyventojų:

 

Pensinio amžiaus gyventojų skaičius 1000 gyventojų

2014 m.

2015 m.

2016 m.

Marijampolės sav.

207,8

209,6

209,35

3 lentelė

www.socialiniszemėlapis.lt

 

4.2.3.2. Iš 3 lentelės matyti, kad Marijampolės savivaldybėje pensinio amžiaus gyventojų skaičius didėjo, 2016 m. stabilizavosi. Poreikis socialinėms paslaugoms auga.

4.2.4. Neįgalių asmenų skaičius:

4 lentelė

Metai

2014 m.

2015 m.

2016 m.

2016 m. palyginus su 2015 m.,+,- proc.

Asmenų skaičius, kuriems nustatytas priežiūros (pagalbos) poreikis, (vidutiniškai per mėn).

1071

1051

1003

-4,57

Asmenų skaičius, kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis, (vidutiniškai per mėn.)

916

955

1057

+9,65

Asmenų skaičius, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis

722

695

537

-22,7

Asmenų skaičius, kuriems nustatytas vidutinių specialiųjų poreikių lygis

178

105

112

+6,6

 

Socialinių reikalų departamento duomenys

 

4.2.4.1. 4 lentelėje nurodytiems asmenims atsiranda poreikis ir socialinėms paslaugoms.     4.2.4.2. Vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94, 2016 m. 92 asmenims nustatytas socialinių paslaugų poreikis.

4.2.5. Likusių be tėvų globos ir globojamų vaikų skaičius: 

5 lentelė

Metai

 

2014 m. gruodžio mėn.

2015m. gruodžio mėn

2016 m.

gruodžio mėn

2016 m. palyginus su 2015 m., +,- proc.

Vaikų skaičius, kuriems nustatyta nuolatinė globa

94

97

91

-6,2

Vaikų skaičius, kuriems nustatyta laikinoji globa

35

24

27

+12,5

Socialinės rizikos šeimos

170

154

 

152

-1,3

Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose

349

359

353

-1,7

 

Vaikų teisių apsaugos skyriaus duomenys

 

4.2.5.1. 2016 m. sumažėjo vaikų, kuriems nustatyta nuolatinė globa, tačiau padaugėjo vaikų, kuriems nustatyta laikinoji globa.

4.2.5.2. Socialinės rizikos šeimų skaičius, palyginti su 2015 metais, sumažėjo neženkliai  -1,3 proc., vaikų jose skaičius  sumažėjo 1,7 proc.

4.2.6. Alkoholizmas bei narkomanija.

4.2.7. Marijampolės savivaldybės socialinių paslaugų teikimo stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių (SSGG) analizė:

4.2.7.1. Stipriosios pusės: aukšta socialines paslaugas administruojančių darbuotojų kvalifikacija – žinios ir patirtis; platus socialines paslaugas teikiančių institucijų tinklas; bendradarbiavimas su kitais savivaldybės skyriais, seniūnijomis, globos įstaigomis ir kitomis institucijomis; gebėjimas pritraukti lėšas iš įvairių šaltinių; socialinių paslaugų įvairovė, glaudus bendradarbiavimas tarp vietos valdžios ir socialines paslaugas teikiančių institucijų; stiprus Marijampolės socialinės pagalbos centras, teikiantis mišrias socialines paslaugas neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims, vienišiems asmenims, socialinės rizikos šeimoms (asmenims) ir vaikams, benamiams, globojamiems ir tėvų globos laikinai netekusiems vaikams.

4.2.7.2. Silpnosios pusės: netolygiai išplėtotas socialinių paslaugų tinklas – trūksta socialinių paslaugų įstaigų kaimiškose seniūnijose; dėl finansavimo stokos trūksta darbuotojų, teikiančių socialines paslaugas, ypač pagalbos namuose bei dienos socialinės globos; maži socialinės pagalbos namuose paslaugas teikiančių darbuotojų bei kitų socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų atlyginimai; nepakankama nevyriausybinių organizacijų darbuotojų kvalifikacija; nėra priklausomybės ligomis sergančių asmenų reabilitacijos įstaigos; nėra galimybių suteikti skubios pagalbos šeimoms, kurios neturi gyvenamojo būsto, t.y. dažnai vaikai negali gyventi šeimoje, nes nėra elementarių gyvenimo sąlygų, nėra šeimynų, kurios teiktų socialinės globos paslaugas vaikams, trūksta fizinių asmenų globėjų nepakankamas darbuotojų skaičius Marijampolės socialinės pagalbos centro Krizių centre.

4.2.7.3. Grėsmės: blogėjanti demografinė situacija; prognozuojamas tolesnis visuomenės senėjimas gali padidinti poreikį išlaidoms socialinėms paslaugoms.

4.2.7.4. Galimybės: išorinių finansavimo šaltinių pritraukimas; stiprus nevyriausybinis sektorius gali būti sėkmingai panaudotas socialinių paslaugų kokybinei plėtrai užtikrinti; informacinės technologijos leis taikliau ir operatyviau pagal realius poreikius orientuoti socialines paslaugas.

4.3. Kiti rodikliai

6 lentelė

Rodikliai

Lietuvoje

Marijampolės savivaldybėje

2013m.

2014m

2015m

2013m

2014 m

2015 m.

Gimstamumas (asmenų skaičius)

29885

30369

31475

587

601

579

Mirtingumas (asmenų skaičius)

41511

40252

41776

793

791

790

Migracija (asmenų skaičius)

-16807

-12327

-22403

-385

-395

-601

Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis proc.

10,9

10,7

9,1

9,8

8,6

8,3

Socialinės pašalpos gavėjai, šeimų sk.

-

-

-

2852

1981

1349

 

Lietuvos statistikos departamento duomenys. Piniginės paramos skyriaus duomenys

4.3.1. Iš 6 lentelės duomenų matyti, kad mirtingumo rodiklis yra 36 proc. didesnis už gimstamumo rodiklį. Tai leidžia daryti prielaidą, kad mažėja darbingo amžiaus žmonių, mokesčių mokėtojų.

4.3.2. Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus žmonių santykis lyginant 2014 ir 2015 metus sumažėjo 3,5 proc. Socialinių pašalpų gavėjų skaičius savivaldybėje 2015 m. lyginant su 2014 m. sumažėjo 46,8 proc. Dėl šių priežasčių buvo sutaupytos savivaldybės biudžeto lėšos išmokoms, dalis šių lėšų skirta socialinėms paslaugoms.

4.3.3. Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms

7 lentelė

Metai

Išlaidos socialinėms paslaugoms

Proc., palyginti su bendru savivaldybės biudžetu

2013 m.

2774,6 tūkst. Lt

2,06

2014 m.

3113,0 tūkst. Lt

2,2

2015 m.

1 097 444 Eur

2,26

2016 m. 

1 418 900 Eur

2,12

2017 m (planas)

1 515 300 Eur

3,62

 

4.3.4. Išlaidos socialinėms paslaugoms didėjo dėl padidėjusių ilgalaikės socialinės globos kainų, minimalios mėnesio algos dydžio bei paslaugų poreikio (ypač senyvo amžiaus asmenims).

5. Esamos socialinių paslaugų infrastruktūros Marijampolės savivaldybėje analizė

5.1. Paslaugų gavėjai:

8 lentelė

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų įstaigos tipas pagal žmonių socialines grupes

Socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas

 

 

Pavaldumas

Vietų skaičius

Gavėjų skaičius

2016 m.

iš viso

iš jų dalinai finansuota iš savivaldybės biudžeto

1.

Socialinės globos namai

Marijampolės socialinės pagalbos centro (toliau-MSPC) Socialinės globos namai

Marijampolės savivaldybės taryba

10

14

6

 

 

MSPC Kartų namų Socialinės globos padalinys

Marijampolės savivaldybės taryba

15

15

7

 

 

MSPC Kartų namų Vaikų socialinės globos padalinys

Marijampolės savivaldybės taryba

14

23

23

 

 

VšĮ Švč. Marijos globos namai

Marijos Nekalto Prasidėjimo vargdienių seserų vienuolija

 

30

5

-

 

 

VšĮ Šv. arkangelo Mykolo globos namai

Šv. arkangelo Mykolo parapija

65

35

5

 

 

VšĮ Marijampolės vaiko tėviškės namai

Vilkaviškio vyskupija

65

31

31

 

 

Marijampolės specialieji globos namai (vaikų)

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

40

1

1

 

 

Suvalkijos socialinės globos namai

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

211

38

7

 

 

Marijampolės specialieji socialinės globos namai

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

45

14

-

 

 

VšĮ Marijampolės pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau-PSPC) socialinės globos skyrius

Marijampolės savivaldybės taryba

28

28

2

 

 

MSPC Laikinosios nakvynės namai (laikinas apgyvendinimas)

Marijampolės savivaldybės taryba

15

25

25

2.

Šeimynos

-

 

 

 

 

3.

Laikino gyvenimo namai

MSPC Laikinosios nakvynės namai

(laikinas apnakvindinimas)

Marijampolės savivaldybės taryba

3

74

74

4.

Dienos socialinės globos centrai

MSPC Jaunuolių, turinčių intelekto sutrikimų, dienos užimtumo padalinys

Marijampolės savivaldybės taryba

28

27

10

 

 

MSPC Pagalbos namuose tarnyba:

- dienos socialinė globa

-integrali pagalba

Marijampolės savivaldybės taryba

 

 

 

66

15

 

 

-

-

5.

Socialinės priežiūros centrai

MSPC Darbo terapijos padalinys

Marijampolės savivaldybės taryba

 

65

65

 

 

Šv. Vincento Pauliečio parapijos vaiko dienos centras (toliau – VDC) „Dangaus vaikai“

Šv. Vincento Pauliečio parapija

 

17

 

 

 

VšĮ Sasnavos VDC „Saulutė“

 

Sasnavos labdaros fondas

 

51

 

 

 

VšĮ „Gelbėkit vaikus“ Marijampolės VDC

Visuomeninė organizacija „Gelbėkit vaikus“

 

28

 

 

 

VšĮ „Gelbėkit vaikus“ Patašinės VDC

Visuomeninė organizacija „Gelbėkit vaikus“

 

20

 

 

 

Šv. arkangelo Mykolo parapijos VDC

 

Šv. arkangelo Mykolo parapija

 

35

 

 

 

Balsupių kaimo bendruomenės VDC

 

Balsupių kaimo bendruomenė

 

20

 

 

 

Maltos ordino pagalbos Lietuvai tarnybos Marijampolės skyriaus VDC

Maltos ordino pagalbos Lietuvoje tarnybos Marijampolės skyrius

 

25

 

 

 

VšĮ „Gelbėkit vaikus“ Degučių VDC

Visuomeninė organizacija „Gelbėkit vaikus“

 

25

 

 

 

MSPC Socialinės rizikos šeimų paramos centro Igliaukos seniūnijoje Vaikų dienos padalinys

 

Marijampolės savivaldybės taryba

27

42

42

 

 

MSPC Socialinės rizikos šeimų paramos centro Liudvinavo seniūnijoje Vaikų dienos padalinys

 

Marijampolės savivaldybės taryba

26

38

38

6.

Bendruomeninės įstaigos

Sasnavos vaikų ir jaunimo gerovės centro „Židinys“ bendruomeniniai vaikų globos namai

 

Sasnavos labdaros fondas

6

5

5

7.

Kitos socialinių paslaugų įstaigos (pagalbos į namus tarnyba, socialinių paslaugų centras ir kt.)

MSPC Pagalbos namuose tarnyba (pagalba į namus)

Marijampolės savivaldybės taryba

 

164

164

MSPC Pagalbos socialinės rizikos šeimoms tarnyba

(socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens namuose)

Marijampolės savivaldybės taryba

 

193

-

 

 

MSPC Specialaus transporto tarnyba, (Paslaugos neįgaliesiems)

 

Marijampolės savivaldybės taryba

 

6118

pasl.

6045

 

 

MSPC Kompensacinės technikos nuomos ir labdaros (paramos) padalinys

 

Marijampolės savivaldybės taryba

 

253

-

 

Asmeninės higienos (pirties, skalbimo)

MSPC,

 

 

UAB „Marijampolės butų ūkis“

Marijampolės savivaldybės taryba

 

122

122

 

5.2 Socialinių paslaugų infrastruktūros išsidėstymas ir socialinių paslaugų teikimo savivaldybėje (seniūnijose) pakankamumo lygis:

5.2.1. Socialines paslaugas administruoja Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamentas bei šio departamento Socialinių paslaugų skyrius.

5.2.2. Pagrindinė įstaiga teikianti socialines paslaugas Marijampolės savivaldybėje yra biudžetinė įstaiga Marijampolės socialinės pagalbos centras. Šią įstaigą sudaro 16 padalinių. Socialinės pagalbos centras taip pat vykdė globėjų bei įtėvių mokymą.

5.2.3. Marijampolės socialinės pagalbos centras yra įsikūręs miesto centre. Trys šios įstaigos padaliniai - Darbo terapijos, Nakvynės namai bei Kompensacinės technikos nuomos ir paramos (labdaros) padalinys yra įsikūrę miesto pakraštyje,  jie lengvai pasiekiami visuomeniniu transportu. Sunkiai judantys asmenys, neįgalieji iš kaimiškos teritorijos yra atvežami specialiuoju transportu į Darbo terapijos padalinį ir parvežami atgal. Tuo yra siekiama,  kad įstaigos (ar teikiamos

paslaugos) vieta nesąlygotų klientų socialinės atskirties. Nakvynės namuose teikiamos laikino apnakvindinimo ir laikino apgyvendinimo paslaugos.

5.2.4. Marijampolės socialinės pagalbos centro Socialinės rizikos šeimų paramos centrai įsikūrę Igliaukos ir Liudvinavo seniūnijose. Vaikai į šias įstaigas vežami Socialinės pagalbos centro transportu.

5.2.5. Marijampolės socialinės pagalbos centre socialinės priežiūros paslaugas socialinės rizikos šeimoms teikė 15 darbuotojų.

5.2.6. Marijampolės socialinės pagalbos centre 61 lankomosios priežiūros darbuotojas teikė pagalbos namuose ir dienos socialinės globos asmens namuose paslaugas. Iš 230 paslaugų gavėjų -7 yra  kaimo gyventojai.

5.2.7. Nuo 2016 m. lapkričio mėnesio pradėtos  teikti integralios pagalbos (dienos socialinės globos ir slaugos) paslaugos 20 klientų.

5.2.8. 2016 m. savivaldybėje buvo  10 vaiko dienos centrų, 5 iš jų yra įsteigti kaimiškose seniūnijose: 2 - Marijampolės, 1 – Sasnavos,  1-Igliaukos, 1- Liudvinavo seniūnijoje.

5.2.9. Stacionarias globos paslaugas senyvo amžiaus žmonėms ir asmenims su negalia Marijampolės miesto teritorijoje teikė Centro Kartų namai bei Socialinės globos namai, Marijampolės specialieji socialinės globos namai, VšĮ Švč. Marijos globos namai  ir VšĮ Šv. arkangelo Mykolo globos namai.

5.2.10. Marijampolės mieste įsikūrusios  socialinės paskirties nevyriausybinės organizacijos: Marijampolės savivaldybės I grupės neįgaliųjų draugija, Marijampolės savivaldybės neįgaliųjų draugija, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Marijampolės filialas, Lietuvos kurčiųjų draugijos Kauno teritorinės valdybos Marijampolės pirminė organizacija, Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Viltis“ Marijampolės skyrius, Cerebrinio paralyžiaus asociacija, Raudonasis kryžius, Klubas „Diabetikas ABC“, Maltos ordino Pagalbos Lietuvoje tarnybos Marijampolės skyrius, Šeimos centras, Pagyvenusių žmonių asociacija, Pagyvenusių žmonių bendrija „Javaja“, Vilkaviškio vyskupijos Caritas, Šv. Vincento Pauliečio parapijos Caritas, Žmonių su negalia sporto klubas „Siekis“, Žmonių su negalia sporto klubas „Šešupė“, Bendrija „Bočiai“, Lietuvos nefrologinių ligonių asociacijos Marijampolės skyrius „Gyvastis“, Marijampolės krašto samariečių bendrija, Gailestingumo namai Samarija, Marijampolės apskrities moters veiklos centras bei Marijampolės apskrities vyrų krizių centras yra įsikūrę mieste.  

5.2.11. VšĮ Vaiko tėviškės namai, teikiantys ilgalaikę socialinę globą be tėvų globos likusiems vaikams, yra įsikūrę Liudvinavo seniūnijoje. Tai nesudaro sunkumų vaikams lankyti miesto bei kaimo teritorijose esančias mokyklas, nes jie vežami įstaigos transportu ir mokykliniais autobusais.

5.2.12. Pereinant nuo institucinės globos prie paslaugų bendruomenėje įsteigti Sasnavos vaikų ir jaunimo gerovės centro „Židinys“ bendruomeniniai vaikų globos namai, kuriuose gali gyventi 6 laikinai tėvų globos netekę vaikai.

 

 

6. Savivaldybės galimybių teikti socialines paslaugas ir socialinių paslaugų poreikio įvertinimas 2016 m.

9 lentelė

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Asmenų (šeimų) skaičius, kuriems socialinių paslaugų poreikis

1000 gyventojų tenka vietų/ gauna paslaugas

iš jų dalinai finansuoja savivaldybė

įvertintas

nepaten-kintas

1.

Ilgalaikė socialinė globa senyvo amžiaus ir neįgaliems žmonėms

82

2

2,97

0,77

2

Ilgalaikė socialinė globa vaikams

5

-

1,59

1,59

3.

Trumpalaikė socialinė globa senyvo amžiaus ir neįgaliems žmonėms

23

-

0,40

-

4

Trumpalaikė socialinė globa vaikams

26

-

0,47

0,47

5.

Dienos socialinė globa institucijoje

1

1

0,42

0,18

6.

Dienos socialinė globa asmens namuose

19

2

1,16

-

7.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

4

-

0,05

0,05

8.

Pagalba į namus

57

11

2,87

2,87

9.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas institucijoje

12

-

5,46

3,92

10.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens (šeimos) namuose

31

1

2,66

2,66

11.

Laikinas apnakvindinimas

-

-

1,30

1,30

12.

Kitos socialinės priežiūros paslaugos (Laikinas apgyvendinimas)

25

-

0,44

0,44

 

Socialinių paslaugų skyriaus duomenys

 

6.1. Savivaldybės organizuojamų socialinių paslaugų analizė

6.1.1. Pateiktoje 9 lentelėje matyti, kad Marijampolės savivaldybėje 2016 m. nebuvo patenkintas poreikis ilgalaikei ir trumpalaikei socialinei globai institucijoje, dienos socialinei globai asmens namuose ir pagalbai į namus. Tai nulėmė šios priežastys:     

6.1.1.1. Ilgalaikei socialinei globai trūko vietų stacionariose socialinės globos įstaigose, esančiose Marijampolės savivaldybėje, dalis pareiškėjų atsisakė paslaugų teikiamų institucijoje.

`           6.1.1.2. Didėja poreikis pagalbos namuose bei dienos socialinės globos paslaugoms: didelė migracija, kai išvykę vaikai negali rūpintis savo senyvo amžiaus tėvais, likusiais savivaldybėje; dėl nepakankamo finansavimo trūksta socialinės priežiūros darbuotojų etatų; šių paslaugų pageidauja ir atokiose kaimo vietovėse gyvenantys asmenys, kuriems paslaugas suteikti nėra galimybių.

6.1.2. Savivaldybėje buvo teikiamos tiek bendrosios, tiek ir specialiosios socialinės paslaugos:

6.1.2.1. Bendrosios socialinės paslaugos: informavimas; konsultavimas; tarpininkavimas; atstovavimas; aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne; transporto organizavimas; maitinimo organizavimas; sociokultūrinės paslaugos; asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas:

6.1.2.1.1. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo paslaugas savivaldybėje teikė Socialinių reikalų departamento, seniūnijų, socialinės paskirties įstaigų ir nevyriausybinių organizacijų socialiniai darbuotojai bei specialistai.

6.1.2.1.2. Aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugas teikė Socialinės pagalbos centras, Sasnavos labdaros fondas, Marijampolės krašto samariečių bendrija, Vilkaviškio vyskupijos Caritas.

6.1.2.1.3. Transporto paslaugos buvo teikiamos neįgaliesiems, asmenims, kurie dėl ligos, senatvės turi judėjimo problemų ir negali naudotis visuomeninio transporto paslaugomis. Šias paslaugas teikė Socialinės pagalbos centras. Specialusis transportas naudojamas vykti į gydymo ir reabilitacijos įstaigas,  į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybas,  aprūpinti neįgaliuosius ir jiems prilyginamus asmenis kompensacine technika ir kt. 2016 metais  buvo suteikta 6118 transporto paslaugų, kuriomis pasinaudojo apie 300 judėjimo negalią turinčių savivaldybės gyventojų ir neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos. 

6.1.2.1.4. Maitinimo paslaugas teikė Maltos ordino tarnybos Marijampolės skyrius, Mantingos labdaros ir paramos fondas bei Marijampolės krašto samariečių bendrija.  Karštas maistas į namus buvo vežamas 12 savivaldybės gyventojų. Marijampolės socialinės pagalbos centras, nevyriausybinės organizacijos, kurios dalyvavo akcijoje „Maisto bankas“, maisto paketus dalijo savo įstaigų klientams, stokojantiems maisto produktų. Akcijos metu produktų paaukota už 11 788 Eur t.y. 7 proc. daugiau negu 2015 metais.

6.1.2.1.5. Sociokultūrines paslaugas teikė Marijampolės socialinės pagalbos centras, nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO), Marijampolės kultūros centras, Laisvalaikio ir užimtumo centras.

6.1.2.1.6. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos buvo teikiamos asmenims, kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena. Šias paslaugas teikė UAB „Marijampolės butų ūkis” priklausanti miesto pirtis. Centro Nakvynės namų gyventojams ir Darbo terapijos padalinio lankytojams pirties paslaugos teikiamos anksčiau minėtuose padaliniuose. Marijampolės savivaldybės neįgaliųjų draugija maudymosi paslaugas teikė savo draugijos nariams, vaiko dienos centrai, kuriuose yra dušai, maudymosi paslaugas teikė socialinės rizikos šeimų vaikams. Skalbimo paslaugos buvo teikiamos Centro Darbo terapijos padalinyje ir Marijampolės savivaldybės neįgaliųjų draugijoje.

6.1.2.2. Specialiųjų socialinių paslaugų teikimo analizė pateikta 8 lentelėje.

6.2. Socialinės paslaugos 2016 metais buvo teikiamos visų nustatytų prioritetinių paslaugų gavėjų grupėms: neįgaliesiems, vienišiems senyvo amžiaus asmenims, socialinės rizikos šeimoms ir jose augantiems vaikams, našlaičiams ir be tėvų globos likusiems vaikams, socialinės rizikos asmenims.

7. Socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius savivaldybėje

10 lentelė

 

Eil. Nr.

Įstaigos

Socialinių darbuotojų (etatų) skaičius, 2016 m.

Socialinių darbuotojų padėjėjų (etatų) skaičius

iš viso

iš jų finansuojamų iš valstybės biudžeto

1.

Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose:

 

 

 

1.1.

biudžetinėse

38

13,5

84,75

1.2.

viešosiose

1,5

-

5,0

2.

Savivaldybės administracijoje

-

-

-

 

Iš viso

39,5

13,5

89,75

 

8. Ankstesnių metų paslaugų plano įgyvendinimo rezultatų trumpa apžvalga:

8.1. Pagrindiniai socialinių paslaugų teikimo tikslai 2016 m. buvo:

8.1.1. užtikrinti nestacionarias socialines paslaugas socialinės rizikos šeimoms ir jose augantiems vaikams, siekiant kuo ilgiau išlaikyti šių asmenų savarankiškumą kasdieninėje veikloje ir sumažinti šių asmenų socialinę atskirtį bei užtikrinti jų integraciją į visuomenę;

8.1.2. užtikrinti kokybiškas, subalansuotas, socialiai teisingas ir ekonomiškai efektyvias socialines paslaugas, atsižvelgiant į gyventojų poreikius ir savivaldybės finansines galimybes, ypatingą dėmesį skiriant dienos socialinei globai asmens namuose ir pagalbos namuose paslaugoms;

8.1.3. bendradarbiauti su nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis, teikiant socialines paslaugas savivaldybės gyventojams ir gerinant socialinį darbą su įvairių socialinių grupių žmonėmis.

8.2. Įgyvendinant paslaugų planą 2016 metais buvo teikiamos paslaugos neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims, socialinės rizikos šeimoms ir jose augantiems vaikams, našlaičiams ir be tėvų globos likusiems vaikams: 

11 lentelė

 

Eil.

Nr

Paslaugos pavadinimas

Planuotas gavėjų skaičius

Gavusių paslaugas skaičius

1.

Ilgalaikė ir trumpalaikė socialinė globa neįgaliems ir senyvo amžiaus asmenims

131

170

2.

Ilgalaikė ir trumpalaikė socialinė globa vaikams institucijoje

50

57

3.

Dienos socialinė globa institucijoje

25

27

4.

Pagalba  namuose ir dienos socialinė globa asmens namuose

185

230

5.

Savarankiško gyvenimo paslaugų teikimas neįgaliesiems institucijoje

5

3

6.

Socialinių įgūdžių ugdymas vaikų dienos centruose

80

300

7.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens (šeimos) namuose

210 šeimų

152 šeimos

8.

Laikinas apnakvindinimas ir apgyvendinimas

Vidutiniškai 15 asmenų per mėn.

Vidutiniškai 8 asmenys per mėn.

9

Neįgaliųjų aprūpinimas techninės pagalbos priemonėmis

310

253

10

Paslaugos neįgaliesiems bei jų šeimos nariams, įgyvendinant Neįgaliųjų socialinės reabilitacijos bendruomenėje projektus

632

650

 

Socialinių paslaugų skyriaus ir MSPC duomenys

 

 

III SKyriuS

UŽDAVINIAI IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

9. Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys.

9.1 Prioritetinės paslaugų rūšys: dienos socialinės globos asmens namuose, pagalbos namuose bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo asmens namuose paslaugų teikimas.   9.2. Prioritetinės žmonių socialinės grupės: socialinės rizikos šeimos; socialinės rizikos vaikai; neįgalūs asmenys; senyvo amžiaus asmenys; be tėvų globos likę ir globojami vaikai.

 

 

10. Priemonių planas:

12 lentelė

1 tikslas

užtikrinti stacionarias ir nestacionarias socialines paslaugas neįgaliems bei senyvo amžiaus asmenims, socialinės rizikos šeimoms ir jose gyvenantiems vaikams, siekiant sumažinti socialinę atskirtį bei užtikrinti jų integraciją į visuomenę

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos  Eur,

finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

1

2

3

4

5

1.1. suteikti pagal poreikį socialinės globos paslaugas vaikams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1. teikti ilgalaikės ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas vaikams VšĮ Vaiko tėviškės namai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

165 000

savivaldybėsbiudžeto lėšos,

46 000

valstybės lėšos (globos išmoka)

 

 

 

 

Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Piniginės paramos skyrius (toliau – Piniginės paramos skyrius) ir Socialinių paslaugų skyrius

Paslaugos bus suteiktos 35 globojamiems vaikams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2. teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugas vaikams Sasnavos vaikų ir jaunimo gerovės centro „Židinys“ bendruomeniniuose vaikų globos namuose

 

10 900

Valstybės lėšos

40 000

Savivaldybės biudžeto lėšos

Piniginės paramos skyrius ir Socialinių paslaugų skyrius

Paslaugos vidutiniškai per mėnesį bus suteiktos 6 vaikams

 

 

 

1.1.3. teikti trumpalaikės ir ilgalaikės globos paslaugas globėjų šeimose

 

237 000

Valstybės  lėšos

20 000

Savivaldybės biudžeto lėšos (priedas)

10 000

Savivaldybės biudžeto lėšos (darbo

užmokestis socialiniams globėjams)

Piniginės paramos skyrius ir Socialinių paslaugų skyrius

Marijampolės socialinės pagalbos centras

Paslaugos vidutiniškai per mėnesį bus suteiktos 76 vaikams

 

 

 

 

 

1.2. suteikti socialines paslaugas pagal gyventojų poreikį

neįgaliems ir senyvo amžiaus žmonėms

 

 

1.2.1. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Šv. arkangelo Mykolo parapijos globos namuose

 

 

 

25 000 savivaldybės biudžeto lėšos,

80 000

valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Šv. arkangelo Mykolo parapijos globos namai

 

Kiekvieną mėnesį paslaugos vidutiniškai bus suteiktos 39 asmenims

 

1.2.2. teikti ilgalaikės ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas PSPC socialinės globos skyriuje

 

 

 

12 000

savivaldybės biudžeto lėšos,

28 400

valstybės  dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

PSPC

 

 

 

 

Kiekvieną mėnesį paslaugos bus teikiamos 27 asmenims

 

 

1.2.3. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Švč. Marijos globos namuose

 

10 000

valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Švč. Marijos globos namai

Kiekvieną mėnesį paslaugos bus teikiamos 7 asmenims

1.2.4. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Kudirkos Naumiesčio parapijos socialinės pagalbos centre

 

 

13 000 savivaldybės biudžeto lėšos,

2 000 valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Kudirkos Naumiesčio parapijos socialinės pagalbos centras

Kiekvieną mėnesį paslaugos bus teikiamos 5 asmenims

 

1.2.5. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Marijampolės specialiuosiuose socialinės globos namuose

 

 

6 000

Savivaldybės biudžeto lėšos

20 000 valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Marijampolės specialieji socialinės globos namai

 

Per metus paslaugos bus teikiamos vidutiniškai 12 asmenų

 

1.2.6. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Suvalkijos socialinės globos namuose

 

38 000 savivaldybės biudžeto lėšos,

70 000 valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Suvalkijos socialinės globos namai

Per metus paslaugos bus teikiamos vidutiniškai 37 asmenims

 

1.2.7. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Kalvarijos socialinės globos namuose

 

 

 

 

24 000

savivaldybės biudžeto lėšos,

15 000 valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Kalvarijos socialinės globos namai

 

 

 

Per metus paslaugos bus teikiamos vidutiniškai 10 asmenų

 

 

 

1.2.8. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Didvyžių  socialinės globos namuose

 

 

 

10 000

savivaldybės biudžeto lėšos,

10 000

valstybės dotacija

 

Socialinių paslaugų skyrius,

Didvyžių  socialinės globos namai

 

 

Per metus paslaugos bus teikiamos 6 asmenims

 

 

 

1.2.9. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos namuose „Senjorų Eldoradas“ , esančiuose Šilutės rajone.

 

3 900

valstybės dotacija

 

 

Socialinių paslaugų skyrius,

Socialinės globos namai

„Senjorų Eldoradas“

Per metus paslaugos bus teikiamos 1 asmeniui

 

 

1.2.10. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas UAB „Gemma sveikatos centras“ socialinės globos namuose esančiuose Vilniuje.

 

3 300

valstybės dotacija

 

Socialinių paslaugų skyrius,

UAB „Gemma sveikatos centras“

 

Paslaugos bus teikiamos 1 asmeniui

1.2.11. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas Senjorų socialinės globos namuose, esančiuose Vilniuje.

 

6 000

valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

Senjorų socialinės globos namai

Paslaugos bus teikiamos 2 asmenims

1.2.12. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas VšĮ „Senevita“ socialinės globos namuose, esančiuose Vilniaus rajone.

1 600

valstybės dotacija

 

Socialinių paslaugų skyrius,

VšĮ „Senevita“

 

 

Paslaugos bus teikiamos 1 asmeniui

1.2.13. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos namuose VšĮ Antavilių pensionatas , esančiuose Vilniuje.

5 100

valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

VšĮ Antavilių pensionatas

Paslaugos bus teikiamos 1 asmeniui

1.2.14. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas VšĮ Lietuvos reabilitacijos ir slaugos centre , esančiame Jonavos rajone.

2 500

valstybės dotacija

Socialinių paslaugų skyrius,

VšĮ Lietuvos reabilitacijos ir slaugos centras

Paslaugos bus teikiamos 1 asmeniui

1.2.15. teikti savarankiško gyvenimo paslaugas VšĮ „Vilties žiedas“ savarankiško gyvenimo namuose, esančiuose Šakių rajone.

9 000

Savivaldybės biudžeto lėšos

Socialinių paslaugų skyrius,

VšĮ „Vilties žiedas“ savarankiško gyvenimo namai

Paslaugos bus teikiamos 4 asmenims

2 tikslas

Užtikrinti kokybiškas paslaugas Marijampolės socialinės pagalbos centre

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos Eur,

finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

2.1. užtikrinti socialinės priežiūros  paslaugų teikimą socialinės rizikos šeimoms bei vaikams

 

2.1.1. teikti socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugas socialinės rizikos šeimoms ir vaikams namuose bei Socialinės rizikos šeimų paramos centruose Igliaukos ir Liudvinavo seniūnijose

264 100 savivaldybės biudžeto lėšos;

171 900 valstybės biudžeto lėšos;

29 000 valstybės biudžeto lėšos

pagal projektus

 

Marijampolės savivaldybės administracija,

MSPC

 

 

 

 

Socialinės priežiūros paslaugos bus suteiktos 200 socialinės rizikos šeimų

 

 

2.2. suteikti socialines paslaugas pagal gyventojų poreikį

neįgaliems ir senyvo amžiaus žmonėms

 

2.2.1. teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas MSPC Globos namuose ir Kartų namų Senelių globos padalinyje

 

 

 

200 200

savivaldybės biudžeto lėšos,

40 000

valstybės dotacija ,

50 000 gyventojų sumokėtos lėšos

Socialinių paslaugų skyrius, 

MSPC

 

 

 

 

 

Kiekvieną mėnesį paslaugos bus teikiamos 25asmenims

 

 

 

2.2.2. teikti dienos socialinės globos

paslaugas MSPC Jaunuolių, turinčių intelekto sutrikimų, padalinyje 

 

 

 

70 000 savivaldybės

biudžeto lėšos,

65 000

valstybės dotacija,

50 000 gyventojų sumokėtos lėšos

Socialinių paslaugų skyrius,

MSPC

 

 

 

 

 

Paslaugos kiekvieną

mėnesį bus teikiamos 25 jaunuoliams

 

 

 

2.2.3. teikti pagalbos namuose, integralios pagalbos ir dienos socialinės globos asmens namuose paslaugas

 

 

165 700 savivaldybės biudžeto lėšos,

120 800 valstybės dotacija,

60 000

specialiosios programos lėšos,

107 900

valstybės biudžeto lėšos

pagal projektus

Socialinių paslaugų skyrius,

MSPC

 

 

 

Paslaugos bus suteiktos 240 asmenų

 

 

 

 

2.2.4. teikti darbo terapijos paslaugas Darbo terapijos padalinyje

5 000 savivaldybės biudžeto lėšos

 

Socialinių paslaugų skyrius,

MSPC

Paslaugos bus suteiktos 20 asmenų

2.3. teikti savivaldybės gyventojams bendrąsias socialines paslaugas

2.3.1. teikti transporto paslaugas neįgaliesiems

35 000

savivaldybės biudžeto lėšos

MSPC

Bus suteikta 5000 paslaugų

2.3.2. teikti maitinimo bei aprūpinimo būtiniausiais daiktais paslaugas

labdara

 

 

 

MSPC

 

Paslaugas gaus

150 asmenų

 

2.3.4. Socialinių paslaugų kokybės užtikrinimas

200 000 savivaldybės biudžeto lėšos

MSPC

Centro administra-

vimas

2.3.5. Sociokultūrinių paslaugų teikimas

 

 

 

 

MSPC,

nevyriausybinės organizacijos

Paslaugas gaus 400 neįgaliųjų

2.3.6. Aprūpinti neįgaliuosius techninės pagalbos priemonėmis

 

 

 

MSPC

Paslaugas gaus 270 neįgaliųjų

2.3.7 Gydymo organizavimas asmenims, turintiems priklausomybių

2 000

savivaldybės biudžeto lėšos

MSPC

Apmokėti už gydymą 10 asmenų

2.4. užtikrinti asmenų be nuolatinės gyvenamosios vietos socialines garantijas

teikti laikino apgyvendinimo ir apnakvindinimo paslaugas Laikinosios nakvynės namuose

90 000 savivaldybės biudžeto lėšos

Socialinių paslaugų skyrius,

MSPC

Paslaugos kiekvieną mėnesį bus teikiamos vidutiniškai 10 asmenų

 

3tikslas

bendradarbiauti  su nevyriausybinėmis  organizacijomis (NVO),  teikiant socialines paslaugas savivaldybės gyventojams

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos Eur,

finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

3.1. remti NVO, viešųjų įstaigų socialines programas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1. maitinimo paslaugų teikimas

 

 

 

 

 

 

 

16 000 savivaldybės biudžeto lėšos

 

 

 

 

 

 

Marijampolės krašto samariečių bendrija, Mantingos paramos ir labdaros fondas,

Marijampolės savivaldybės administracija

Bus teikiamas nemokamas maitinimas  socialiai pažeidžiamiems asmenims

 

 

 

3.1.2. asmeninės higienos (pirties) paslaugų teikimas

 

 

 

4 500 savivaldybės biudžeto lėšos

 

 

 

Marijampolės savivaldybės administracija, UAB „Marijampolės butų ūkis“

Bus suteiktos paslaugos nepasiturintiems asmenims, kurie neturi sąlygų maudytis namuose

3.1.3. socialinių įgūdžių ugdymas VDC

15 000 savivaldybės biudžeto lėšos

 

Marijampolės savivaldybės administracija,

VDC

Paslaugos bus teikiamos 240 vaikų

 

3.1.4. NVO teikiamos paslaugos

 

 

 

 

 

 

21 500 savivaldybės biudžeto lėšos

 

 

 

 

 

NVO,

Marijampolės savivaldybės administracija,

MSPC

 

Paslaugos bus teikiamos šeimoms, auginančioms vaikus, socialinės rizikos šeimoms (asmenims)

3.1.5. kompleksinių paslaugų šeimoms teikimas

 

 

100 000

Projektinės lėšos

NVO,

Marijampolės savivaldybės administracija,

MSPC

Paslaugas gaus apie 150 asmenų

3.2. remti neįgaliųjų NVO

socialines programas

paslaugų teikimas įgyvendinant neįgaliųjų socialinę integraciją ir reabilitaciją

76 400 savivaldybės biudžeto lėšos,

99 908

valstybės dotacija

Neįgaliųjų NVO,

Marijampolės savivaldybės administracija

 

Paslaugos bus teikiamos 500 neįgalių asmenų bei jų šeimų narių

 

11. Analizuojant paslaugų planą, išryškėja tendencija pagrindinį socialinių paslaugų poreikį tenkinti skiriant lėšas iš savivaldybės biudžeto. Dalis lėšų socialinėms paslaugoms finansuoti yra skirta iš valstybės biudžeto kaip tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui. 2017 m. numatyta skirti 508,6 tūkst. Eur. Priemonėms įgyvendinti numatytos lėšos yra patvirtintos Marijampolės savivaldybės 2017 m. biudžeto sąmatoje.

 

IV SKyriuS

FINANSAVIMO PLANAS

 

12. Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

13 lentelė

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Faktinės išlaidos

Eur

2016 m.

 

Planas

Eur

2017 m.

1.

Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms

1 418 900

1 515 300

2.

LR valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos

861 729

936 500

 

iš jų:

 

 

2.1.

socialinės rizikos šeimų socialinei priežiūrai organizuoti

144 040

171 900

2.2.

asmenų su sunkia negalia socialinei globai organizuoti

468 500

483 600

2.3.

vaikų globos (rūpybos) išmokoms

249 189

281 000

3.

Asmenų mokėjimai už socialines paslaugas

828 400

867 600

4.

Kitos lėšos

215 496

354 183

4.1

Neįgaliųjų socialinės reabilitacijos bendruome-nėje projektams dalinai finansuoti

11036

17383

4.2.

valstybės biudžeto lėšos pagal projektus

204 460

336 800

 

Iš viso:

3 324 525

3 673 583

 

Pagrindinis socialinių paslaugų teikimo Marijampolės savivaldybėje finansavimo šaltinis – savivaldybės biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto dotacijos savivaldybės biudžetui. Nevyriausybinės organizacijos savo veiklą vykdo naudodamos ir kitus finansavimo šaltinius bei žmogiškuosius išteklius –organizacijų nario mokestį, savanorių darbą ir pan. Išlaidų socialinėms paslaugoms dydis ir palyginimas su savivaldybės biudžetu pateiktas 7 lentelėje.

 

13. Socialinių paslaugų finansavimo iš savivaldybės biudžeto būdai

14 lentelė

Eil. Nr.

Finansavimo būdai

Lėšos

 

praėję metai (faktas, Eur)

einamieji metai

(planas, Eur)

1.

Socialinių paslaugų pirkimas

6622

6500

2.

Tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų finansavimas

1 309 778

1 382 000

 

iš jo:

 

 

2.1.

savivaldybės pavaldumo įstaigoms

983 215

1 042 000

2.2.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pavaldžioms įstaigoms (regioninių socialinių paslaugų įstaigoms) pagal lėšų kompensavimo sutartis 

75 700

78 000

2.3.

nevyriausybinių organizacijų įstaigoms pagal lėšų kompensavimo sutartis

250 863

262 000

3.

Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos nevyriausybinėms organizacijoms

102 500

127 400

 

Iš viso

1 418 900

1 515 300

 

14. Lėšos, reikalingos žmogiškųjų išteklių plėtrai

14.1. Socialinių darbuotojų skaičius savivaldybės biudžetinėje įstaigoje Marijampolės socialinės pagalbos centre 2016 m. lyginant su 2015 m. padidėjo 1,3 proc., socialinių darbuotojų padėjėjų -1,2 proc.

14.2. 2017 metais socialinių darbuotojų bei socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius ženkliai nedidės.  Lėšos jų kvalifikacijos kėlimui bus naudojamos iš  Marijampolės savivaldybės 2017 m. biudžete Marijampolės socialinės pagalbos centrui skirtų lėšų.

15. Savivaldybės finansinių galimybių palyginimas su numatytų priemonių finansavimu

15.1. Planuojamos savivaldybės finansinės galimybės socialinėms paslaugoms teikti įvertintos patvirtinus Marijampolės savivaldybės 2017 m. biudžetą ir lėšas, skirtas socialinėms paslaugoms. 

15.2. Savivaldybės organizuojamų socialinių paslaugų įvertinimas:

15.2.1. Nuolat auga poreikis šioms paslaugoms: dienos socialinės globos paslaugoms asmens namuose; pagalbos namuose paslaugoms; ilgalaikės socialinės globos paslaugoms.

15.2.2. Išsamus paslaugų įvertinimas pateiktas šio plano 6.1. skyriuje.

 

V SKyriuS

PLĖTROS VIZIJA IR PROGNOZĖ

 

16. Socialinių paslaugų plėtros vizija

Socialinių paslaugų teikimas bus užtikrintas visoms Marijampolės savivaldybės gyventojų grupėms, atsižvelgiant į jų poreikius socialinėms paslaugoms ir į savivaldybės finansines galimybes, siekiant sudaryti sąlygas gyventojams išsaugoti žmogiškąjį orumą ir kuo ilgiau juos išlaikyti savo namuose. 2016 m. pradėtos teikti integralios pagalbos paslaugas neįgaliems asmenims. 2017 metais bus pradėtos teikti kompleksinės paslaugos šeimoms.

Pereinant nuo institucinės globos prie globos šeimose organizuojant socialinę globą vaikams bus orientuojamasi į profesionalių globėjų paiešką ir parengimą.

17. Prognozuojamos socialinės paslaugos

17.1. Prognozuojama, kad 2017 metais bus teikiama: pagalba namuose – 170 asmenų; dienos socialinė globa asmens namuose- 70 asmenų, dienos socialinė globa institucijoje – 25 asmenims; ilgalaikė ir trumpalaikė socialinė globa - 175 senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims; laikino apgyvendinimo ir apnakvindinimo Marijampolės socialinės pagalbos centro Laikinosios nakvynės namuose - 70 asmenų; socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas - 200 socialinės rizikos šeimų, laikinoji ir  nuolatinė globa likusiems be tėvų globos vaikams - 130 vaikų.

17.2. Kitos socialinės paslaugos bus teikiamos pagal numatytus prioritetus ir pagal poreikį.

18. Savivaldybės biudžeto augimo perspektyva ir numatomas pokytis

Numatoma, kad savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms 2017 m. turėtų pasiekti 3,6 proc. nuo bendro savivaldybės biudžeto.

19. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams

Didėjant dienos socialinės globos asmens namuose, integralios pagalbos bei pagalbos į namus paslaugų poreikiui, atitinkamai reikės didinti socialinių darbuotojų ir lankomosios priežiūros  darbuotojų skaičių. Marijampolės savivaldybės gyventojams socialinėms paslaugoms reikalingų savivaldybės biudžeto lėšų poreikis per 3 ateinančius metus neturėtų didėti ženkliai.

20. Siūlomos plėsti regioninės socialinės paslaugos, jų rūšys ir prognozuojamas mastas

Vykstant perėjimui nuo institucinės prie bendruomeninės globos, plėsti regionines socialines paslaugas nėra tikslo.

 

VI SKyriuS

PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

21. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros vykdytojai

Marijampolės savivaldybės socialinių paslaugų plano įgyvendinimą prižiūrės Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamentas, socialinių paslaugų plano stebėseną vykdys Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius, socialinių įstaigų vadovai.

22. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros etapai ir įvertinimo rezultatai

Socialinių paslaugų planas bus vertinamas vieną kartą per metus, t. y. biudžetiniams metams pasibaigus. Plano vertinimo rezultatai bus aptariami Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamente ir su socialines paslaugas teikiančių įstaigų vadovais. Vertinimo metu bus aptariamos iškilusios kliūtys,  numatytoms plane priemonėms įgyvendinti, ieškoma būdų joms pašalinti.

23. Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė, numatytų vykdyti priemonių efektyvumas

23.1. Vieną kartą per metus bus vertinamas priemonių tikslingumas, analizuojama ar pasiekti laukiami rezultatai, ar įgyvendintos visos numatytos priemonės. Planas gali būti koreguojamas atsižvelgiant į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos socialinių paslaugų planui įgyvendinti bei tikslams pasiekti. Bus vertinama teikiamų paslaugų kokybė bei vykdoma socialinės priežiūros paslaugų kontrolė. Visos paslaugos bus registruojamos SPIS sistemoje.

23.2. Ar efektyviai vykdomos plane numatytos priemonės, bus sprendžiama pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintus socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijus.

24. 2017 metų socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijai

24.1. Savivaldybės biudžeto išlaidos per metus socialinėms paslaugoms, tenkančios vienam savivaldybės gyventojui – 24,0 Eur.

24.2. Valstybės skirtų dotacijų santykis su savivaldybės biudžeto lėšomis, skiriamomis socialinėms paslaugoms – 40,0 proc.

24.3. Vietų skaičiaus stacionariose socialinių paslaugų įstaigose santykis su vietų skaičiumi (maksimaliu lankytojų skaičiumi per dieną) nestacionariose socialinių paslaugų įstaigose (laikino gyvenimo namuose, dienos socialinės globos centruose, savarankiško gyvenimo namuose, socialinės priežiūros centruose) - 0,23.

24.4. Socialinių paslaugų (įskaitant bendrąsias socialines paslaugas) gavėjų skaičiaus santykis su bendru savivaldybės gyventojų skaičiumi –13,0 proc.

24.5. Socialinės globos ir socialinės priežiūros gavėjų skaičiaus santykis su bendru savivaldybės gyventojų skaičiumi – 1,8 proc.

24.6. Regioninių stacionarių socialinių paslaugų gavėjų skaičiaus santykis su kitų stacionarių socialinių paslaugų gavėjais -0,32.

24.7. 10 tūkst. savivaldybės gyventojų tenka 23 socialiniai darbuotojai ir socialinių darbuotojų padėjėjai, dirbantys savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose.

24.8. Socialinių paslaugų poreikio patenkinimo procentas (asmenų (šeimų), kuriems patenkintas socialinių paslaugų poreikis, santykis su asmenų (šeimų) skaičiumi, kuriems įvertintas socialinių paslaugų poreikis) 90,0 proc.

______________________