LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

dėl LEIDIMO reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą arBA trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimo tvarkos Aprašo patvirtinimo

 

2018 m. spalio 18 d. Nr. 03-191

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo 138 straipsnio 1 dalimi, 140 straipsnio 1 dalimi, 144 straipsnio 1 dalimi, 145 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Leidimo reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą arba trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimo tvarkos aprašą (pridedama). 

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos 2008 m. sausio 29 d. nutarimą Nr. N-16 „Dėl Leidimų reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, nutraukti užsienio valstybės draudimo įmonės filialo ar užsienio valstybės perdraudimo įmonės filialo veiklą ar užsienio valstybės draudimo įmonės ar užsienio valstybės perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimo tvarkos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                                 Vitas Vasiliauskas

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2018 m. spalio 18 d.

nutarimu Nr. 03-191

 

 

LEIDIMO reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą arBA trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimo tvarkos Aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Leidimo reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą arba trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatyta, kokius dokumentus ir kokią informaciją turi pateikti draudimo ir perdraudimo įmonė, leidimo išdavimo tvarka ir atsisakymo išduoti leidimą pagrindai.

2.    Bendrųjų Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių prašymų išduoti leidimus pateikimo, nagrinėjimo ir leidimų išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos banko valdybos 2004 m. gegužės 6 d. nutarimu Nr. 58 „Dėl Bendrųjų Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių prašymų išduoti leidimus pateikimo, nagrinėjimo ir leidimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimai pagal Aprašą Lietuvos bankui pateikiamiems dokumentams ir Lietuvos banko atliekamiems veiksmams taikomi tiek, kiek Lietuvos Respublikos draudimo įstatymas ar Aprašas nenustato kitaip.

3.    Apraše nurodyti leidimai išduodami per 3 mėnesius nuo visų nustatytų ar pareikalautų ir tinkamai įformintų dokumentų pateikimo Lietuvos bankui dienos. Jeigu Lietuvos bankui reikia papildomų dokumentų ir (arba) informacijos sprendimui priimti arba juos savo iniciatyva pateikia pareiškėjas, sprendimą dėl numatytų leidimų išdavimo Lietuvos bankas priima ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo papildomų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo dienos.

 

II SKYRIUS

leidimo reorganizuoti draudimo ar perdraudimo įmonę išdavimas

 

4.    Draudimo ar perdraudimo įmonė, norinti gauti Lietuvos banko leidimą reorganizuoti draudimo ar perdraudimo įmonę, turi pateikti:

4.1. prašymą išduoti leidimą reorganizuoti draudimo ar perdraudimo įmonę, kuriame pateikiama informacija apie reorganizavime dalyvaujančias draudimo ar perdraudimo įmones (pavadinimai, buveinių adresai, kodai), reorganizavimo būdas, kita, draudimo ar perdraudimo įmonės manymu, reikšminga informacija ir pridedamų dokumentų sąrašas;

4.2. reorganizavimo sąlygų projektą;

4.3. dokumentus, įrodančius, kad apie ketinimą perleisti teises ir pareigas pagal draudimo sutartis draudimo įmonė informavo draudėjus Draudimo įstatyme nustatyta tvarka, taip pat draudėjų, pagal kurių draudimo sutartis ketinama perleisti teises ir pareigas, raštu pateiktus prieštaravimus dėl teisių ir pareigų pagal draudimo sutartis perleidimo;

4.4. informaciją, kokį papildomų prievolių įvykdymo užtikrinimą draudimo įmonė suteiks (suteikė) tretiesiems asmenims, pareiškusiems prieštaravimus;

4.5. dokumentus, kuriuose turi būti nurodyta informacija apie:

4.5.1.   pasirinktą skelbimo apie parengtas reorganizavimo sąlygas būdą;

4.5.2.   Europos ekonominės erdvės valstybes ir trečiąsias valstybes, kuriose yra pagal draudimo įmonės sudarytas draudimo sutartis apdraustos rizikos (nurodomos draudimo rizikos, valstybės, kuriose jos yra apdraustos, draudimo sutarčių galiojimo terminai, kita, draudimo įmonės manymu, reikšminga informacija). Jeigu draudimo įmonė yra sudariusi draudimo sutarčių naudodamasi teise teikti paslaugas ir (arba) įsisteigimo teise, informacija apie kitas Europos ekonominės erdvės valstybes, kuriose yra pagal draudimo įmonės sudarytas draudimo sutartis apdraustos rizikos, pateikiama atskirai;

4.5.3.   Europos ekonominės erdvės valstybes ir trečiąsias valstybes, kuriose yra pagal perdraudimo įmonės sudarytas perdraudimo sutartis perdraustos rizikos (nurodomos perdraustos rizikos ir valstybės, kuriose jos yra, perdraudimo sutarčių galiojimo terminai, kita, perdraudimo įmonės manymu, reikšminga informacija). Jeigu perdraudimo įmonė yra sudariusi perdraudimo sutarčių naudodamasi teise teikti paslaugas ir (arba) įsisteigimo teise, informacija apie kitas Europos ekonominės erdvės valstybes nares, kuriose yra pagal perdraudimo įmonės sudarytas perdraudimo sutartis perdraustos rizikos, pateikiama atskirai;

4.6. jeigu reorganizavime dalyvauja kitų Europos ekonominės erdvės valstybių draudimo ar perdraudimo įmonės – dokumentus, kuriuos Lietuvos bankas turi pateikti kitos Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingai institucijai pagal tos valstybės teisės aktus.

5.    Draudimo įmonė Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją Lietuvos bankui pateikia pasibaigus Draudimo įstatymo 50 straipsnio 1 dalyje nustatytam terminui. 

6.    Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą reorganizuoti draudimo ar perdraudimo įmonę, jei:

6.1. pateikti dokumentai ir (arba) informacija neatitinka Draudimo įstatyme ir (arba) Lietuvos banko teisės aktuose nustatytų reikalavimų, pateikti ne visi teisės aktuose nurodyti ar papildomai pareikalauti dokumentai ir (arba) informacija arba jie neteisingi;

6.2. draudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam juridiniam asmeniui, kuris nėra draudikas;

6.3. draudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui, kuris neturi teisės vykdyti tokių draudimo rizikų draudimo veiklos Lietuvos Respublikoje;

6.4. draudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas draudimo sutartis ar dalį jų pereina tiesiogiai trečiosios valstybės draudimo įmonei, o ne šios draudimo įmonės filialui Lietuvos Respublikoje;

6.5. draudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo draudiko registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų mokumo reikalavimų arba nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

6.6. perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam juridiniam asmeniui, kuris nėra draudikas ar perdraudikas;

6.7. perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, neturinčiam teisės vykdyti tokios perdraudimo veiklos;

6.8. perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, kuris neturi teisės vykdyti tokios perdraudimo veiklos Lietuvos Respublikoje;

6.9. perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereina tiesiogiai trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonei, o ne šios draudimo ar perdraudimo įmonės filialui Lietuvos Respublikoje;

6.10.  perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų mokumo reikalavimų arba nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

6.11.  perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų draudikui ar perdraudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų finansinės padėties reikalavimų arba nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

6.12.  reorganizavimui prieštarauja kitos Europos ekonominės erdvės valstybės narės ar trečiosios valstybės, kurios draudikas ar perdraudikas dalyvauja reorganizavime, kompetentinga institucija;

6.13.  draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimas turės neigiamos įtakos draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų turtiniams interesams.

7.    Jei pagal reorganizavimo sąlygas draudimo įmonės teisės ir pareigos pagal draudimo sutartis ar dalį jų pereina kitam draudikui, kuris turi teisę vykdyti tokių draudimo rizikų draudimo veiklą Lietuvos Respublikoje, atskiras leidimas perleisti teises ir pareigas pagal draudimo sutartis neišduodamas.

8.    Jei pagal reorganizavimo sąlygas perdraudimo įmonės teisės ir pareigos pagal perdraudimo sutartis ar dalį jų pereina kitam perdraudikui, kuris turi teisę vykdyti tokią perdraudimo veiklą Lietuvos Respublikoje, atskiras leidimas perleisti teises ir pareigas pagal perdraudimo sutartis nėra išduodamas.

9.    Jeigu draudimo įmonės reorganizavime dalyvauja kitų Europos ekonominės erdvės ar trečiųjų valstybių draudimo įmonės arba jeigu pagal reorganizuojamos draudimo įmonės sudarytas draudimo sutartis apdraustos rizikos yra kitose Europos ekonominės erdvės ar trečiosiose valstybėse ir dėl skirtingo teisinio reguliavimo tose valstybėse reorganizavimo procedūrų negalima vykdyti negavus Lietuvos banko leidimo reorganizuoti draudimo įmonę, Lietuvos bankas turi teisę išduoti leidimą, nustatydamas leidimo galiojimo patvirtinimo sąlygas. Draudimo įmonė, prieš visuotiniam akcininkų susirinkimui priimant sprendimą dėl reorganizavimo, privalo kreiptis į Lietuvos banką su prašymu patvirtinti, kad išduotas leidimas reorganizuoti draudimo įmonę galioja. Draudimo įmonės reorganizavimo procedūros gali būti baigtos tik Lietuvos bankui patvirtinus, kad leidimas reorganizuoti perdraudimo įmonę galioja ir galima užbaigti reorganizavimą.

10.  Jeigu perdraudimo įmonės reorganizavime dalyvauja kitų Europos ekonominės erdvės valstybių ar trečiųjų valstybių perdraudimo įmonės arba pagal reorganizuojamos perdraudimo įmonės sudarytas perdraudimo sutartis apdraustos rizikos yra kitose Europos ekonominės erdvės ar trečiosiose valstybėse ir dėl skirtingo teisinio reguliavimo tose valstybėse reorganizavimo procedūrų negalima vykdyti negavus Lietuvos banko leidimo, Lietuvos bankas turi teisę išduoti leidimą reorganizuoti perdraudimo įmonę, nustatydamas leidimo galiojimo patvirtinimo sąlygas. Perdraudimo įmonė, prieš visuotiniam akcininkų susirinkimui priimant sprendimą dėl reorganizavimo, privalo kreiptis į Lietuvos banką su prašymu patvirtinti, kad išduotas leidimas reorganizuoti perdraudimo įmonę galioja. Perdraudimo įmonės reorganizavimo procedūros gali būti baigtos tik Lietuvos bankui patvirtinus, kad leidimas reorganizuoti perdraudimo įmonę galioja ir galima užbaigti reorganizavimą.

 

III SKYRIUS

Leidimo pertvarkyti draudimo ar perdraudimo įmonę išdavimas

 

11.  Draudimo ar perdraudimo įmonė, prieš draudimo ar perdraudimo įmonės organui priimant sprendimą dėl draudimo ar perdraudimo įmonės pertvarkymo, turi pateikti Lietuvos bankui prašymą išduoti leidimą pertvarkyti draudimo ar perdraudimo įmonę ir informaciją apie planuojamą pertvarkymą, kurioje nurodoma po pertvarkymo būsianti draudimo ar perdraudimo įmonės teisinė forma bei planuojamos pertvarkymo procedūros.

12.  Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą pertvarkyti draudimo ar perdraudimo įmonę, jei:

12.1.  draudimo įmonę ar perdraudimo įmonę ketinama pertvarkyti į teisinę formą, kuri nenumatyta Draudimo įstatyme;

12.2.  planuojamas draudimo ar perdraudimo įmonės pertvarkymas prieštarauja Draudimo įstatymui;

12.3.  draudimo ar perdraudimo įmonės pertvarkymas turės neigiamos įtakos draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų turtiniams interesams.

 

IV SKYRIUS

Leidimo likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę išdavimas

 

13.  Draudimo ar perdraudimo įmonė, prieš draudimo ar perdraudimo įmonės visuotiniam akcininkų susirinkimui priimant sprendimą dėl draudimo ar perdraudimo įmonės likvidavimo, turi pateikti Lietuvos bankui prašymą išduoti leidimą likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę ir pažymą, kad draudimo ar perdraudimo įmonė yra perleidusi teises ir pareigas pagal draudimo ar perdraudimo sutartis. Kartu Lietuvos banko pritarimo asmenų kandidatūroms tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos banko valdybos 2014 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 03-63 „Dėl Lietuvos banko pritarimo asmenų kandidatūroms tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka pateikiamas prašymas dėl pritarimo likvidatoriaus, likvidacinės komisijos nario ir likvidacinės komisijos pirmininko kandidatūrai.

14.  Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą likviduoti draudimo ar perdraudimo įmonę, jei:

14.1.  draudimo ar perdraudimo įmonė turi galiojančių teisių ir pareigų pagal draudimo ir (arba) perdraudimo sutartis;

14.2.  Lietuvos bankas teisės aktuose nustatyta tvarka nepritaria likvidatoriaus, likvidacinės komisijos nario ar likvidacinės komisijos pirmininko kandidatūrai;

14.3.  draudimo ar perdraudimo įmonės likvidavimas prieštarauja Draudimo įstatymo nuostatoms.

 

V SKYRIUS

Leidimo nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą išdavimas

 

15.  Trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonė, prieš trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės organui priimant sprendimą dėl filialo Lietuvos Respublikoje veiklos nutraukimo, turi pateikti Lietuvos bankui prašymą išduoti leidimą nutraukti filialo veiklą ir pažymą, kad trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialas yra perleidęs teises ir pareigas pagal draudimo ar perdraudimo sutartis. Kartu Lietuvos banko pritarimo asmenų kandidatūroms tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos banko valdybos 2014 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 03-63 „Dėl Lietuvos banko pritarimo asmenų kandidatūroms tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka pateikiamas prašymas dėl pritarimo asmens, atsakingo už filialo veiklos nutraukimą, kandidatūrai.

16.  Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą nutraukti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklą, jei:

16.1.  trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialas turi galiojančių teisių ir pareigų pagal draudimo ir (arba) perdraudimo sutartis;

16.2.  Lietuvos bankas teisės aktuose nustatyta tvarka nepritaria asmens, atsakingo už filialo veiklos nutraukimą, kandidatūrai;

16.3.  trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo veiklos nutraukimas prieštarauja Draudimo įstatymo nuostatoms.

 

VI SKYRIUS

leidimo trečiosios valstybės draudimo AR PERDRAUDIMO įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir kitų asmenų teisėms ir pareigoms išdavimas

 

17.  Trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonė, prieš trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės organui priimant sprendimą reorganizuoti trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonę, privalo gauti Lietuvos banko leidimą trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimu daryti įtaką filialo Lietuvos Respublikoje draudėjų ir apdraustųjų, naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų teisėms ir pareigoms.

18.  Trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonė privalo pateikti Lietuvos bankui prašymą ir reorganizavimo sąlygų ar jas atitinkančio dokumento projektą.

19.  Lietuvos bankas atsisako išduoti leidimą, jei:

19.1.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės draudimo įmonės filialo draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam juridiniam asmeniui, kuris nėra draudikas;

19.2.  trečiosios valstybės draudimo įmonės filialo teisės ir pareigos pagal visas draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui, kuris neturi teisės vykdyti tokių draudimo rizikų draudimo veiklos Lietuvos Respublikoje;

19.3.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės draudimo įmonės filialo draudimo sutartis ar dalį jų pereina tiesiogiai kitai trečiosios valstybės draudimo įmonei, o ne šios įmonės filialui Lietuvos Respublikoje;

19.4.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės draudimo įmonės filialo draudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo draudiko registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų mokumo reikalavimų ar nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

19.5.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam juridiniam asmeniui, kuris nėra draudikas ar perdraudikas;

19.6.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, neturinčiam teisės vykdyti tokios perdraudimo veiklos;

19.7.  trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo teisės ir pareigos pagal visas perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, kuris neturi teisės vykdyti tokios perdraudimo veiklos Lietuvos Respublikoje;

19.8.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo perdraudimo sutartis ar dalį jų pereina tiesiogiai kitai trečiosios valstybės draudimo ar trečiosios valstybės perdraudimo įmonei, o ne šios draudimo įmonės filialui ar perdraudimo įmonės filialui Lietuvos Respublikoje;

19.9.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų kitam draudikui ar perdraudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų mokumo reikalavimų ar nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

19.10.  teisės ir pareigos pagal visas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo perdraudimo sutartis ar dalį jų pereitų draudikui ar perdraudikui, kuris iki reorganizavimo nevykdo registracijos valstybės teisės aktuose nustatytų finansinės padėties reikalavimų ar nevykdytų šių reikalavimų po reorganizavimo;

19.11.  reorganizavimui prieštarauja kitos Europos ekonominės erdvės valstybės narės ar trečiosios valstybės, kurios draudikas ar perdraudikas dalyvauja reorganizavime, kompetentinga institucija;

19.12.  trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės reorganizavimas turės neigiamos įtakos trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialo draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų turtiniams interesams.

20.  Jei pagal reorganizavimo sąlygas trečiosios valstybės draudimo įmonės filialo teisės ir pareigos pagal draudimo sutartis ar dalį jų pereina kitam draudikui, kuris turi teisę vykdyti tokių draudimo rizikų draudimo veiklą Lietuvos Respublikoje, atskiras leidimas perleisti teises ir pareigas pagal draudimo sutartis neišduodamas.

21.  Jei pagal reorganizavimo sąlygas trečiosios valstybės perdraudimo įmonės filialo teisės ir pareigos pagal perdraudimo sutartis ar dalį jų pereina kitam perdraudikui, kuris turi teisę vykdyti tokią perdraudimo veiklą Lietuvos Respublikoje, atskiras leidimas perleisti teises ir pareigas pagal perdraudimo sutartis neišduodamas.

__________________