PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 23 d. Nr. T1-41

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi, Nuotekų tvarkymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T1-271 „Dėl Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Audrius Klišonis


 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T1-41

 

INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių (toliau – Įrenginiai) įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų ir Plungės rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų prašymų teikimo, vertinimo ir lėšų skyrimo už individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimą ir įrengimą tvarką.

2.  Įrenginių įsigijimas ir įrengimas iš dalies kompensuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis šio Aprašo nustatyta tvarka.

3.  Aprašas taikomas tik buityje susidarančioms nuotekoms tvarkyti.

4.  Kompensacijos Įrenginių įsigijimui ir įrengimui gali būti skiriamos tik tuo atveju, kai nėra techninės galimybės prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų arba kai nuotekų surinkimo tinklai yra toliau kaip 45 m nuo pareiškėjo sklypo ribos.

5.  Prašymus kompensacijai gauti gali teikti vienbučių, dvibučių gyvenamųjų namų savininkai, savo gyvenamąją vietą deklaravę Plungės rajono savivaldybėje, ir Plungės rajono daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (toliau – Pareiškėjai), kurie yra atlikę Įrenginių statybos darbus Plungės rajone ir visiškai užbaigę juos Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Tinkamomis kompensuoti paraiškos galės būti pripažintos tų Pareiškėjų, kurie įrenginius įsirengė ne anksčiau kaip 2021 m. sausio 1 dieną.

6.  Kvietimai teikti prašymus skelbiami einamaisiais metais nuo liepos 1 d. iki rugsėjo 30 d. Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt ir vietinėje spaudoje.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI BUITINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO ĮRENGINIAMS

 

7.  Nuotekų valymo įrenginiai turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 ir jo pakeitimais bei Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“ ir jo pakeitimais, reikalavimus.

8. Įrenginiai turi turėti Europos Sąjungos CE ženklinimą.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA

 

9. Nustatytos formos prašymai (pagal šio Aprašo priedą) priimami ir registruojami Plungės rajono savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyriuje kiekvienais metais nuo liepos 1 d. iki rugsėjo 30 d. Kvietimas teikti prašymus skelbiamas vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.

10.  Su prašymu turi būti pateikti šie dokumentai:

10.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti Įrenginiai, kopija;

10.2. Pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaracija ir pažyma apie būste gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičių;

10.3. Pareiškėjo vardu išrašyti medžiagų, Įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);

10.4. Įrenginių eksploatacinių savybių deklaracija (Įrenginio sertifikatas). Įrenginio išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;

10.5. Įrenginio tiekėjo (gamintojo) ar statybos darbus atlikusio rangovo pasirašyto Įrenginio paleidimo–derinimo darbų akto kopija;

10.6. UAB „Plungės vandenys“ išduota pažyma Pareiškėjo techninių galimybių prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų (esamų ir planuojamų nutiesti per artimiausius 5 (metus).

11.  Prašymus pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija). Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos posėdžio sekretorius, o jam nedalyvaujant − vienas iš Komisijos narių, paskirtas Komisijos pirmininko.

12.  Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti prašymus, Komisijos narys, kuriam pavesta koordinuoti prašymų priėmimą, per 20 (dvidešimt) darbo dienų patikrina gautų dokumentų tinkamumą, ir, nustatęs pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja Pareiškėjus. Pareiškėjai per 5 (penkias) darbo dienas privalo pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.

13.  Kompensavimo prioritetai teikiami:

13.1. gyventojams įrašytiems į rezervinį sąrašą kompensacijoms gauti;

13.2. daugiavaikėms šeimoms (vaikai, gyvenantys su pareiškėju);

13.3. pastate gyvenamąją vietą deklaravusiam neįgaliam asmeniui/ims (pripažintas 0-55 proc. ir daugiau nedarbingumas);

13.4. daugiabučiams gyvenamiesiems namams:

13.4.1. vartotojų skaičius (daugiabučiame name deklaruotų gyventojų skaičius);

13.4.2. butų skaičius name;

13.5. vartotojų skaičius (būste deklaruoti gyventojai);

13.6. asmenims, anksčiau pagal datą ir laiką Savivaldybės administracijai pateikusiems paraiškas.

14.  Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

15.  Komisija sprendimus priima posėdžiuose paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu; posėdžio eiga ir sprendimai įforminami protokolu.

16.  Visi nustatytus reikalavimus atitinkantys prašymai yra įtraukiami į prašymų eilę daliniam finansavimui gauti. Prašymai, kuriems einamaisiais metais dėl viršyto Savivaldybės biudžete numatyto paskirstyti lėšų limito nebus skirtas finansavimas, įtraukiami į rezervinę prašymų eilę. Kitų metų biudžete numačius lėšas Įrenginių statybos išlaidoms iš dalies kompensuoti, į eilę prioriteto tvarka įrašomi prašymai iš rezervinės prašymų eilės.

17.  Apie numatytas skirti (neskirti) lėšas Pareiškėjai informuojami per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymų pateikimo termino pasibaigimo.

18.  Pareiškėjui atsisakius finansavimo, finansavimas siūlomas kitam Pareiškėjui eilės tvarka.

19.  Sudarius Pareiškėjų, kuriems siūloma skirti dalinį finansavimą, prašymų eilę, parengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl lėšų skyrimo.

20.  Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtų biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Vietos ūkio skyrius.

21.  Kompensuojama (apmokama) 50 proc. patirtų išlaidų, tačiau ne daugiau kaip 1 000 Eur (vienas tūkstantis eurų). Dvibučių ir daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo valdytojams – ne daugiau kaip 800 Eur ( aštuoni šimtai eurų) vienam butui.

22. Išlaidos kompensuojamos (apmokamos) į Pareiškėjo nurodytą banko sąskaitą per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ir Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo dienos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23.  Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

24. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

25. Savivaldybės administracija pasilieka teisę einamaisiais metais neskelbti naujų kvietimų teikti paraiškas, jei rezerviniame sąraše esančių gyventojų paraiškų suma viršija arba yra lygi biudžete numatytoms lėšoms.

_______________________________

part_7b0e2faac5f44c1cbeef5d31cc70c884_end


 

Individualių buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimo ir įrengimo dalinio kompensavimo tvarkos aprašo

priedas

 

PARAIŠKA

DĖL INDIVIDUALIŲ BUITINIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ

ĮSIGIJIMO IR ĮRENGIMO DALINIO KOMPENSAVIMO

 

______________

(pateikimo data)

 

Plungės rajono savivaldybės administracijai

 

Aš, _________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________,

(vardas, pavardė, telefono Nr., el. paštas)

20___ metais adresu:___________________________________________________________

esu įsirengęs individualių buitinių nuotekų valymo įrenginį.

 

Informuoju, kad (pažymėti pasirinktą variantą X):

esame daugiavaikė šeima;

būste gyvena neįgalus asmuo.

 

Vartotojų skaičius (deklaruoti gyventojai)_____ vnt.

 

Prašau kompensaciją pervesti į _______________sąskaitą Nr.__________________________.

(banko pavadinimas)

 

Pateikiu šiuos dokumentus, (pažymėti pasirinktą X):

Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti įrenginiai, kopija;

Pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaracija ir pažyma apie būste gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičių;

Pareiškėjo vardu išrašyti medžiagų, įrenginių įsigijimo, statybos darbų atlikimo ir projektinės dokumentacijos rengimo pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);

Įrenginių eksploatacinių savybių deklaracija (Įrenginio sertifikatas). Įrenginio išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;

Įrenginio tiekėjo (gamintojo) ar statybos darbus atlikusio rangovo pasirašyto Įrenginio paleidimo–derinimo darbų akto kopija;

UAB „Plungės vandenys“ išduota pažyma Pareiškėjo techninių galimybių prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų (esamų ir planuojamų nutiesti per artimiausius 5 (metus).

Kiti dokumentai _________________________________________________________________

 

 

Pareiškėjas                ______________                               ____________________________

(parašas)                                                                     (vardas, pavardė)

part_c519a8b79c6b458da80d71d3bf52e140_end