LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2014‒2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „BŽP ĮGYVENDINIMO SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „DUOMENŲ RINKIMas“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

2016 m. kovo 18 d. Nr. 3D-145

Vilnius

 

Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/1839 (OL 2015 L 270, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), 2008 m. vasario 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo (OL 2008 L 60, p. 1), 2008 m. liepos 14 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 665/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo, taikymo taisyklės (OL 2008 L 186, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), ir atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-876 „Dėl Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos patvirtinimo“ ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės) nuostatas:

1. Tvirtinu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 20142020 metų veiksmų programos  trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonės „Duomenų rinkimas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. 3D-62 „Dėl Lietuvos žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. S i ū l a u Ministerijai pateikti nuo 2016 m. kovo 22 iki balandžio 22 dienos paramos paraišką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 20142020 metų veiksmų programos  trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonės „Duomenų rinkimas“ įgyvendinimo taisykles.

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                            Virginija Baltraitienė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio  ministro 2016 m. kovo 18 d.    

įsakymu Nr. 3D-145

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2014‒2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „BŽP ĮGYVENDINIMO SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „DUOMENŲ RINKIMas“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014‒2020 metų veiksmų programos  trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonės „Duomenų rinkimas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/1839 (OL 2015 L 270, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), 2008 m. vasario 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo (OL 2008 L 60, p. 1), 2008 m. liepos 14 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 665/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo, taikymo taisyklės (OL 2008 L 186, p. 3) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/1930 (OL 2015 L 282, p. 2), ir atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-876 „Dėl Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos patvirtinimo“ ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės) nuostatas.

2. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

2.1. BF – bendrojo finansavimo lėšos;

2.2. BŽP – bendroji žuvininkystės politika;     

2.3. EJRŽF – Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondas;

2.4. ES  Europos Sąjunga;

2.5. Agentūra  Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

2.6. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija;

2.7. Priemonė – Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos priemonė „Duomenų rinkimas“;

2.8. Programos – Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-876 „Dėl Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos patvirtinimo“, ir Lietuvos nacionalinės žuvininkystės 2017–2020 metų duomenų rinkimo programa, tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu;

2.9. Veiksmų programa Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programa;

2.10. Paramos lėšų pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų   veiksmų programos  trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonę „Duomenų rinkimas“ mokėjimo prašymas (toliau  mokėjimo prašymas) – šių Taisyklių 4 priede nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Agentūrai paramos gavėjas, siekiantis gauti šiose Taisyklėse nustatytą paramą;

2.11. Paramos paraiška pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonę „Duomenų rinkimas“ (toliau  paramos paraiška) – šių Taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Agentūrai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą pagal Priemonę;

2.12. projekto partneris prie projekto įgyvendinimo prisidedantis subjektas, kuris kartu su kitais projekto partneriais įsipareigoja įgyvendinti projekto tikslus, atsižvelgdamas į šių Taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus.

3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme, reglamente (ES) Nr. 1303/2013, reglamente (ES) Nr. 508/2014,  ir reglamente (EB) Nr. 199/2008  bei Administravimo taisyklėse.

4. 2014–2015 metais Priemonė buvo įgyvendinama pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. 3D-62 „Dėl Lietuvos žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRIEMONĖS TIKSLAs

 

5. Priemonė prisideda prie trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“

konkretaus tikslo – mokslinių žinių gilinimo bei teikimo ir duomenų rinkimo bei tvarkymo gerinimo,  įgyvendinimo.

III skyrius

PARAMOS GAVĖJAI

 

6. Paramos paraišką pagal Priemonę gali teikti Ministerija. Paramos paraišką rengia Ministerijos Žuvininkystės departamento Žuvininkystės politikos skyriaus vyr. specialistas. Priėmus sprendimą skirti paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos gavėjas projektą vykdo kartu su projekto partneriais – įstaigomis ir (arba) įmonėmis, įgyvendinančiomis Programas.

IV SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI

 

7. Tinkamumo gauti paramą kriterijai:

7.1. Projektu siekiama užtikrinti tinkamą ir  kokybišką duomenų rinkimą ir analizę.

7.2. Projektas atitinka 2014–2020 m. Lietuvos nacionalinės žuvininkystės duomenų rinkimo programas, nustatyta tvarka patvirtintas kompetentingos institucijos.

 

v SKYRIUS

LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS

 

8. Lėšos Priemonei įgyvendinti kompensuojamos 100 proc. iš EJRŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.

9. Tinkamos Priemonės įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos 80 % iš EJRŽF lėšų ir 20 % iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų. Priemonei įgyvendinti 2014–2020 metais numatytas finansavimas – 2 757 954 Eur iš EJRŽF ir 689 488 Eur iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų, iš viso 3 447 442 Eur.

 

VI SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

10. Pagal Priemonę remiamos šios veiklos:

10.1. duomenų rinkimas, tvarkymas ir naudojimas mokslinės analizės ir BŽP įgyvendinimo tikslais;

10.2. nacionalinės, tarptautinės ir subnacionalinės daugiametės duomenų atrankos programos su sąlyga, kad jos skirtos ištekliams, kuriems taikoma BŽP;

10.3. verslinės ir mėgėjų žvejybos stebėsena jūroje, įskaitant jūrų gyvūnų, pavyzdžiui, jūrų žinduolių ir paukščių, priegaudos stebėsena;

10.4. moksliniai tyrimai jūroje;

10.5. valstybių narių atstovų ir regioninės valdžios institucijų atstovų dalyvavimas regioniniuose koordinavimo posėdžiuose, regioninių žuvininkystės valdymo organizacijų, kurių susitariančioji šalis ar stebėtoja yra Sąjunga, posėdžiuose arba tarptautinių įstaigų, atsakingų už mokslinių konsultacijų teikimą, posėdžiuose;

10.6. duomenų rinkimo ir duomenų tvarkymo sistemų tobulinimas ir bandomųjų tyrimų įgyvendinimas siekiant gerinti esamas duomenų rinkimo ir duomenų tvarkymo sistemas.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

11. Tinkamos finansuoti išlaidos yra tos, kurios:

11.1. padarytos įgyvendinant Priemonę;

11.2. aiškiai nustatomos ir pagrįstos dokumentais, kaip nurodyta Taisyklių X skyriuje;

11.3. patirtos nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d.;

11.4. yra tiesiogiai susijusios su paramos gavėjo bei projekto partnerių vykdoma remiama veikla, nurodyta VI skyriuje, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo;

11.5. padarytos nepažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų.

12. Pagal Priemonę gali būti finansuojamos paramos gavėjo ir partnerių šios išlaidos:

12.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas), kurių dalis arba visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su Programų įgyvendinimu, išskyrus išeitines išmokas, mokamas, kai darbuotojas, atleidžiamas iš pareigų, į tas pareigas teismo sprendimu grąžinus anksčiau jas ėjusį darbuotoją, arba paaiškėjus, kad priimant darbuotoją į pareigas buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai ir šių pažeidimų neįmanoma pašalinti, ir įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas).

12.2. paslaugų pirkimas:

12.2.1. mokymų, studijų, metodikų, ekspertų, tyrimų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis Programų įgyvendinimo funkcijomis, pirkimas. Tuo atveju, kai metodikų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis Programų įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, paslaugos neįsigyjamos, o sukuriamos, paramos gavėjo ar partnerių išlaidos yra kompensuojamos pagal Taisyklių 12.1 papunktį;

12.2.2. informacinių ir kompiuterinių sistemų, bei metodikų, susijusių su Programų įgyvendinimu, analizės, projektavimo, kūrimo, modifikavimo, diegimo, palaikymo ir priežiūros paslaugų pirkimas. Tuo atveju, kai informacinės sistemos, susijusios su Programų administravimu, analizės, projektavimo, kūrimo, modifikavimo, diegimo, palaikymo ir priežiūros paslaugos neįsigyjamos, o sukuriamos, paramos gavėjo ar partnerių išlaidos kompensuojamos pagal Taisyklių 12.1 papunktį;

12.3. Renginių, darbo grupių, nacionalinių koordinacinių susitikimų, regioninių koordinacinių susitikimų bei kitų posėdžių, susijusių su Programų įgyvendinimu, organizavimo išlaidos, kai šie renginiai yra skirti Programoms valdyti, prižiūrėti, kontroliuoti ir administruoti;

12.4. Kitos išlaidos:

12.4.1. ryšių išlaidos;

12.4.2. kitos prekės ir įranga, kurie nėra priskiriami ilgalaikiam materialiajam turtui;

12.4.3. subrangos įsigijimo paslaugos, išlaidos, patirtos nacionalinių ir tarptautinių sutarčių pagrindu;

12.4.4. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, sumontuoti, paruošti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas yra būtinas Programų įgyvendinimui užtikrinti.

12.4.5. komandiruočių, susijusių su Programų įgyvendinimu, išlaidos;

12.4.6. transporto išlaidos – automobilių eksploatavimo (nuomos, kuro ir kt. eksploatacinės išlaidos), laivų eksploatavimo (nuomos, kuro, priežiūros ir kt. eksploatacinės išlaidos) išlaidos;

12.4.7.įrangos, naudojamos Programų įgyvendinimui, remonto išlaidos

12.4.8. kitos išlaidos, reikalingos funkcijoms, susijusioms su Programos įgyvendinimu, atlikti.

13. Paramos gavėjo bei projekto partnerių patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jiems priskirtomis Programų įgyvendinimo funkcijomis ar remiama veikla ar nepakankamai pagrįstos išlaidos, nefinansuojamos.

14. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurio paramos gavėjas ir projekto partneriai pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

15. Paramos gavėjas ir projekto partneriai visus pirkimus privalo vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka.  Vykdant tarptautinius viešuosius pirkimus, vadovaujamasi ES viešųjų pirkimų direktyvomis.

16. Darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“.

 

VIII SKYRIUS

 

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, TVIRTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

17. Paramos paraiška priimama taikant tiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Administravimo taisyklėse.

18. Paramos paraiškoje (Taisyklių 1 priedas) turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla pagrindžiant veiklos atitiktį Priemonės tikslui ir remiamai veiklai. Kaip paramos paraiškos priedas pateikiama Projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonę „Duomenų rinkimas“ sąmata (toliau –  projekto sąmata) (Taisyklių 3 priedas), kurioje nurodomos numatomos patirti išlaidos ir jų pasiskirstymas pagal metus. Taip pat su paraiška teikiamas Išlaidų planas finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos trečiojo Sąjungos prioriteto „BŽP įgyvendinimo skatinimas“ priemonę „Duomenų rinkimas“ (toliau  –   išlaidų planas) (Taisyklių 2 priedas).

19. Paramos paraiškoje nurodyta Priemonės įgyvendinimo laikotarpiui reikalinga metinių lėšų suma negali viršyti Programų išlaidų sąmatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymais. 

20. Paramos paraišką vertina  Agentūra.

21. Agentūra per 14 kalendorinių dienų nuo paramos paraiškos gavimo dienos įvertina paramos paraišką. Agentūra informuoja raštu pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

22. Priėmus sprendimą skirti paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos sutartis nesudaroma.

23. Paramos gavėjas įsipareigoja:

23.1. naudoti paramos lėšas tik projektui įgyvendinti;

23.2. paskirstyti paramos lėšas projekto partneriams;

23.3. laikydamasis  projekto tikslų ir prioritetų kartu su projekto partneriais, įgyvendinti  projektą;

23.4. turėti atskirą banko sąskaitą paramos lėšoms gauti ir tvarkyti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;

23.5. saugoti su projekto vykdymu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo pabaigos;

23.6. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto vykdymu;

23.7. pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų paramos paraiškoje ir jos prieduose, jam žinomus pasikeitimus, ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) darbo dienų.

24. Paramos gavėjas turi teisę paramos projekto lėšas skirti nenumatytoms paramos paraiškoje ar išlaidų plane veikloms tik tokiu atveju, jeigu tokiam lėšų perskirstymui pritaria Agentūra ir jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia paramos projekto tikslų ir  neviršija ministro įsakymais patvirtintų išlaidų sąmatų. Ketindamas skirti paramos lėšas paramos paraiškoje ar  išlaidų plane nenumatytoms veikloms paramos gavėjas privalo pateikti prašymą Agentūrai. Paramos gavėjas apie Agentūros sprendimą informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros sprendimo priėmimo.

25. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas perskirstyti tarp paramos paraiškoje ar priemonės išlaidų plane numatytų veiklų tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia paramos projekto tikslų. Ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo pateikti Agentūrai, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį paramos projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veiklos sritims. Jeigu Agentūra nustato, kad toks perskirstymas nėra pagrįstas ir negali būti atliktas arba dėl tokio perskirstymo reikėtų atlikti valstybės biudžeto programos sąmatų, pagal kurias finansuojama Priemonė, pakeitimus, paramos gavėjas apie tai informuojamas raštu. Jeigu dėl paramos lėšų perskirstymo turėjo būti atlikti valstybės biudžeto programos sąmatų, pagal kurias finansuojama Priemonė, pakeitimai, paramos gavėjas yra informuojamas apie pritarimą paramos lėšų perskirstymui po minėtų pakeitimų atlikimo. Tačiau, jeigu Agentūra nustato, jog paramos gavėjo numatomų lėšų perskirstymas tarp paramos paraiškoje ar priemonės išlaidų plane numatytų veiklų yra netikslingas ir (arba) nepagrįstas, Agentūra neduoda sutikimo perskirstyti paramos lėšas, o paramos gavėjas raštu apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros sprendimo priėmimo.

26. Susidarius bet kokioms aplinkybėms, turinčioms įtakos projektui (Priemonės įgyvendinimo laikotarpiu, kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), bet kuris paramos paraiškos, jos priedų pakeitimas ir (arba) papildymas turi būti sudarytas raštu ir pasirašytas Agentūros ir paramos gavėjo įgaliotų atstovų.

27. Agentūra turi teisę vienašališkai nutraukti paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti visą ar dalį suteiktos / išmokėtos paramos, jeigu paramos gavėjas ar projekto partneriai:

27.1. prašydami paramos, taip pat vykdydami projektą, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos projekto vykdymo kontrolei;

27.2. vykdydami projektą, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu;

27.3. nukrypo nuo projekto, nustojo vykdyti projektą ar neįvykdė viso projekto;

27.4. pažeidė teisės aktuose nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

27.5. pažeidė paramos paraiška prisiimtus įsipareigojimus;

27.6. nepradėjo vykdyti paramos projekto per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos;

27.7. sąmoningai neteikė informacijos ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

28. Agentūra priima sprendimą dėl 27 punkte nurodytų pažeidimų atsižvelgdama į pažeidimo dydį, mastą, pobūdį bei poveikį projekto veiklų vykdymui.

29. Projekto įgyvendinimas nutraukiamas:

29.1. paramos gavėjui gavus Agentūros motyvuotą sprendimą nutraukti paramos teikimą;

29.2. Agentūros ir paramos gavėjo susitarimu, gavus motyvuotą vieno iš jų prašymą.

30. Agentūra įsipareigoja nedelsdama raštu pranešti paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti paramą.

31. Agentūra ir paramos gavėjas gali būti atleidžiami nuo atsakomybės dėl  projekto nevykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

 

IX SKYRIUS

PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

 

32. Agentūra per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo dienos ir per 5 darbo dienas nuo kiekvieno ketvirčio pradžios avansu užsako paramos lėšas, numatytas paramos projekto sąmatoje atitinkamam ketvirčiui. Taip pat, galimas metinių paramos lėšų užsakymas avansu. Jei ministerija, kaip asignavimų valdytoja, iš valstybės biudžeto negauna finansavimo paramai išmokėti, paramos lėšų užsakymo terminas atidedamas.

33. Agentūra užtikrina, kad išmokant lėšas paramos gavėjams nebūtų viršytos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymais patvirtintos Programų išlaidų sąmatos.

34. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

35. Paramos gavėjas ir projekto partneriai vykdo paramos projektą iš gaunamo avanso. Metų pabaigoje, partneriai paramos gavėjui grąžina nepanaudotas lėšas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 d. Paramos gavėjas grąžina nepanaudotas lėšas Agentūrai į jos nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 23 d. Agentūra, ne vėliau kaip iki sausio 10 d., grąžina Finansų ministerijai ataskaitiniais metais gautas, bet nepanaudotas lėšas, pervesdama jas į valstybės iždo sąskaitas

36. Metams pasibaigus, bet ne vėliau nei iki liepos 1 d, paramos gavėjas, atsižvelgdamas į faktiškai patirtas išlaidas (apmokėtas iš paramos gavėjo ir projekto partnerių sąskaitų), patikslina  projekto sąmatą ir raštu apie tai informuoja Agentūrą.

37. Agentūrai patvirtinus praėjusių metų tinkamas finansuoti išlaidas, paramos gavėjas, jei reikia, patikslina projekto sąmatą ir raštu apie tai informuoja Agentūrą.

38. Paramos gavėjui pervestos avanso lėšos nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Išmokėtos avanso lėšos ar jų dalis Europos Komisijai tinkamomis deklaruoti išlaidomis pripažįstamos tik patikrinus paramos gavėjo mokėjimo prašymuose deklaruojamas patirtas ir apmokėtas išlaidas bei šias išlaidas pripažinus tinkamomis finansuoti.

 

X SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO tvarka,

IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS

 

39. Už patirtas išlaidas ir sąnaudas paramos gavėjas atsiskaito kartą per metus Agentūrai teikdamas mokėjimo prašymus (Taisyklių 4 priedas). Už patirtas išlaidas ir sąnaudas projekto partneriai paramos gavėjui atsiskaito teikdami mokėjimo prašymus už praėjusius metus (Taisyklių 4 priedas) ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 d.

40. Kartu su mokėjimo prašymais paramos gavėjas ir partneriai privalo pateikti patirtų ir iš Priemonės lėšų apmokėtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (originalus arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, kuriais įrodomas ir pagrindžiamas patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšys su Programos administravimo funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:

40.1. pagrįsti išlaidas darbo užmokesčiui, kitas su darbo santykiais susijusias išlaidas (t. y. visų dokumentų, kuriais būtų nurodyta, jog darbuotojų atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su Programos įgyvendinimo funkcijų vykdymu ir darbo užmokestis šiems darbuotojams mokamas tik už Programos įgyvendinimo funkcijas, taip pat šių išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų (darbuotojų pareigybių aprašymų, darbo sutarčių (jei jos sudaromos), paramos gavėjo institucijos vadovo įsakymų ir (arba) kitų institucijos vidaus dokumentų, kuriuose darbuotojams yra pavedama atlikti Programos įgyvendinimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui, priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų) teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos);

40.2. pagrįsti komandiruočių išlaidas (t. y. visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, kelionės bilietų, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitų, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitų patvirtintos kopijos. Jei į komandiruotę vykstama automobiliu ‒ teisės į automobilį patvirtinimo dokumentų, kelionės lapų, kuro pirkimo sąskaitų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos);

40.3. pagrįsti išlaidas prekėms, paslaugoms, darbams įsigyti ir kitas išlaidas (visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų / prekių / paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos).

41. Paramos gavėjas ir partneriai privalo pateikti visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų / prekių / paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas paramos gavėjo.

42. Paramos gavėjas rengia ir teikia mokėjimų prašymus ne rečiau kaip kartą per metus iki einamųjų metų gegužės 31 d.

43. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo teikimo terminą, jis iki mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Agentūra informuoja paramos gavėją apie priimtą sprendimą dėl mokėjimo prašymo teikimo termino atidėjimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

44. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti įrodymo dokumentus.

45. Agentūra per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo ir (jei būtina) nepriklausomo auditoriaus išvados gavimo dienos nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

46. Jeigu Agentūra ar nepriklausomas auditorius negali įvertinti išlaidų tinkamumo dėl pateiktos ne visos informacijos, t. y. pridėtos ne visos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, jis paprašo paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją, nurodydamas trūkstamos informacijos pateikimo terminą (tokiu atveju mokėjimo prašymų įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti), arba patvirtina tinkamomis finansuoti tik išlaidų sumas, dėl kurių paramos gavėjas pateikė išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.

47. Jei nebuvo laiku pateiktos būtinų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti, paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus reikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, kaip numatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

48. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, Agentūra ar nepriklausomas auditorius atlieka patikrą vietoje. Mokėjimo prašymas vertinamas vadovaujantis patikros vietoje metu gautais duomenimis. Tokiu atveju mokėjimo prašymų įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti.

49. Agentūra priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo arba jo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, jį apie tai informuoja raštu per 20 darbo dienų.

50. Gavęs Agentūros sprendimą dėl mokėjimo prašymo arba jo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, paramos gavėjas informuoja projekto partnerius.

51. Baigę įgyvendinti projektą, projekto partneriai parengia ir pateikia paramos gavėjui galutinius mokėjimo prašymus. Paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį  projekto mokėjimo prašymą ne vėliau kaip 2021 metų rugpjūčio 1 d. Jei Agentūra nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma, nei būtina projektui įgyvendinti, pareikalaujama iš paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.

52. Paramos gavėjas, gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą privalo įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus.

53. Projekto partneriai, gavę sprendimus dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą privalo įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus.

54. Pripažintas netinkamomis finansuoti išlaidas ir neteisingai panaudotas paramos lėšas projekto partneriai grąžina paramos gavėjui, paramos gavėjas tas lėšas grąžina Agentūrai. Paramos gavėjas, grąžindamas lėšas, turi nurodyti projekto numerį, laikotarpį, už kurį grąžinamos nepanaudotos / neteisingai panaudotos paramos lėšos. Grąžinamos lėšos turi būti suskirstytos pagal finansavimo šaltinius ir valstybės funkcijų bei ekonominę klasifikaciją.

 

XI. SKYRIUS

GALUTINĖ ATASKAITA

 

55. Paramos gavėjas, įgyvendinęs projektą, teikdamas mokėjimo prašymą, Agentūrai teikia ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą (Taisyklių 5 priedas).

56. Agentūra, gavusi ataskaitą, jos nustatyta tvarka ją išnagrinėja ir nustato, ar paramos gavėjas laikosi paramos paraiškoje ir pranešime apie paramos skyrimą, nustatytų paramos gavimo ir naudojimo sąlygų ir įsipareigojimų.

57. Patikrinusi ir įvertinusi informaciją, Agentūra gali:

57.1. ataskaitą patvirtinti;

57.2. paramos gavėjo paprašyti papildomos informacijos ir (arba) nuspręsti atlikti patikrą vietoje;

57.3. nepatvirtinti ataskaitos ir nustatyti terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti ataskaitos trūkumus ir pateikti naują ataskaitą.

 

XIi. SKYRIUS

PARTNERYSTĖ

 

58. Projektas vykdomas kartu su projekto partneriais.

59. Projekto partnerių atsakomybės ir veiklos nurodytos Programose. Partnerių bendradarbiavimą reglamentuoja Bendradarbiavimo įgyvendinant priemonę „Duomenų rinkimas“ tvarkos aprašas.

60. Agentūrai pateikiama viena paramos paraiška. Finansavimą, skirtą projektui įgyvendinti, gauna paramos gavėjas, kuris paskirsto lėšas projekto partneriams.

61. Paramos gavėjo pareigos:

61.1. vykdyti bendrąją projekto priežiūrą ir koordinavimą, projekto valdymą;

61.2. vykdyti  projekto lėšų administravimą;

61.3. atstovauti projekto partneriams bendradarbiaujant su Agentūra;

61.4. rengti Priemonės įgyvendinimo mokėjimo prašymus ir galutinę ataskaitą;

61.5. informuoti projekto partnerius apie jų įsipareigojimų vykdymą galinčias lemti esmines aplinkybes;

62. Projekto partnerio pareigos:

62.1. bendradarbiauti su paramos gavėju, siekiant užtikrinti sėkmingą projekto tikslų bei prioritetų įgyvendinimą;

62.2. vykdyti projekto įgyvendinimui reikalingų viešųjų pirkimų procedūras;

62.3. kaupti ir teikti paramos gavėjui turimą informaciją, dokumentus, jų kopijas, reikalingas projekto įgyvendinimo mokėjimo prašymų ir galutinės ataskaitos parengimui;

62.4. bendradarbiauti su paramos gavėju, Agentūra bei kitais projekto partneriais siekiant užtikrinti prisiimtų įsipareigojimų įvykdymą.

 

XIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

63. Už paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir įgyvendinimo ataskaitos, visų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsako Agentūra.

64. Už Priemonės įgyvendinimą atsako paramos gavėjas kartu su partneriais.

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

65. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui, atitinkamai ir projekto partneriams gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.

66. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

 

67. Paramos gavėjui ar projekto partneriams pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką

 

Xv skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

____________________