izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

L KANDIDATŲ Į ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ VALDYBAS ATRANKOS APRAŠO IR PAVYZDINĖS ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ VALDYBOS NARIO VEIKLOS SUTARTIES PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 19 d. Nr. M-462

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 8 ir 9 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 631 „Dėl Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialių priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“, Atlygio valstybės valdomų įmonių ir savivaldybių valdomų įmonių kolegialių organų nariams mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1092 „Dėl atlygio valstybės valdomų įmonių ir savivaldybių valdomų įmonių kolegialių organų nariams mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu:

1Tvirtinu pridedamus:

1.1.    Kandidatų į Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių valdybas atrankos aprašą (toliau – Aprašas);

1.2.    Pavyzdinę Šiaulių miesto savivaldybės valdomos įmonės valdybos nario veiklos sutartį;

2. Siūlau Šiaulių miesto savivaldybės valdomų bendrovių, kuriose akcijų valdytoju yra ne vienas asmuo, visuotiniams akcininkų susirinkimams vadovautis Aprašu renkant kandidatus į bendrovių valdybų narius.

3. Pripažįstu netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. birželio 20 d. įsakymą Nr. A-899 „Dėl kandidatų į Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių valdybas atrankos aprašo ir pavyzdinių Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių nepriklausomo valdybos nario veiklos sutarčių patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2023 m. birželio 19 d. potvarkiu Nr. M-462

 

 

KANDIDATŲ Į ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ VALDYBAS ATRANKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Kandidatų į Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių valdybas atrankos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja fizinių asmenų atranką į Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) įmonės, Savivaldybės valdomos bendrovės valdybą, kai valdybos narius skiria Savivaldybei atstovaujanti institucija arba renka Savivaldybės valdomos bendrovės visuotinis akcininkų susirinkimas, atrankos tvarką, Atrankos komisijos sudarymą ir jos funkcijas, atrankos į valdybų narius kriterijus ir jos vykdymo procedūras, valdybos nario skyrimo ir valdybos nario atlygio nustatymo tvarką.

2.     Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    akcijų valdytojas Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių Savivaldybės valdomų įmonių akcijų suteikiamas turtines ir neturtines teises įgyvendinanti Savivaldybės vykdomoji institucija;

2.2.    atranka – procedūros, kurių tikslas – atrinkti tinkamiausią kandidatą į Savivaldybės valdomų įmonių valdybų nepriklausomo nario pareigas;

2.3.    atranką inicijuojantis subjektas – Savivaldybei atstovaujanti institucija – Savivaldybės vykdomoji institucija;

2.4.    atrankos agentūra – vadovų ar personalo paieškos (atrankos) paslaugas teikiantis fizinis arba juridinis asmuo, kuris naudodamas savo turimas duomenų bazes ieško kandidatų, vertina kandidatų atitiktį Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (toliau – Įstatymas) 231 straipsnyje nustatytiems reikalavimams ir teikia kandidatų sąrašus atrankos komisijai;

2.5.    atrankos komisija – atrankai atlikti Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu sudaryta komisija, kuri vertina atrankos agentūros pateiktus kandidatus ir teikia Savivaldybės  vykdomajai institucijai informaciją apie į kiekvieną valdybos nario vietą atrinktus kandidatus;

2.6.    atrankos komisijos atsakingasis sekretorius – Savivaldybės administracijos Personalo skyriaus (toliau – Personalo skyrius) darbuotojas, paskirtas Savivaldybės vykdomosios institucijos ir jį pavaduojantis darbuotojas;

2.7.    įmonė – savivaldybės įmonė, savivaldybės valdoma bendrovė, į kurios valdybos nario pareigas vykdoma atranka;

2.8.    kandidatas – fizinis asmuo, Aprašo nustatyta tvarka pretenduojantis būti skirtas ar siūlomas išrinkti valdybos nepriklausomu nariu;

2.9.    savivaldybės įmonė – savivaldybės įmonė, įsteigta ir veikianti pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą;

2.10savivaldybei atstovaujanti institucija – savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar savivaldybės valdomos bendrovės akcijų valdytojas arba savivaldybės vykdomoji institucija.

2.11.   savivaldybės valdoma bendrovė (toliau – bendrovė) – akcinė bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė, kurių vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime;

2.12susijęs juridinis asmuo – juridinis asmuo, kurio dalyvė, dalininkė ar steigėja yra įmonė, jos dukterinė bendrovė ar jos patronuojanti bendrovė;

2.13trumpasis sąrašas – atrankos agentūros atrinktų ne mažiau kaip 3 ir ne daugiau kaip 5 kandidatų į vieną valdybos nepriklausomo nario vietą sąrašas, kuriame įrašytus kandidatus atrankos agentūra siūlo atrankos komisijai kviestis atrankos pokalbio;

2.14valdybos nepriklausomas narys – asmuo, atitinkantis visus Įstatymo 231 straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse nurodytus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus ir Apraše nustatyta tvarka savivaldybės valdomos bendrovės visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu išrinktas valdybos nariu arba kitas fizinis asmuo, kaip jis suprantamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 2 punkte, Apraše nustatyta tvarka Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtas savivaldybės įmonės valdybos nariu.

3.     Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 665 „Dėl Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savivaldybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybės valdomose įmonėse tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 567 „Dėl savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Savivaldybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybės valdomose įmonėse tvarkos aprašas).

4.       Kandidatas į savivaldybės įmonės valdybos narius turi atitikti (o 10 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytus reikalavimus. Kandidatas į savivaldybės valdomos bendrovės valdybos narius turi atitikti Įstatymo 231 straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse nurodytus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus.

5.       Į Bendrovės valdybą skiriamam ar renkamam valstybės tarnautojui taikomi Įstatymo 231 straipsnio 5 ir 6 dalyse, į Savivaldybės įmonės valdybą skiriamam ar renkamam valstybės tarnautojui taikomi Valstybės ir savivaldybių įmonių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyti reikalavimai, o kandidatuojantys kiti pasirenkami asmenys turi atitikti Įstatymo 231 straipsnio 3 dalyje nurodytus reikalavimus, taip pat atsižvelgiama į jų profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.

6.       Apie vykdomą valstybės tarnautojų ir kitų parenkamų asmenų parinkimo procedūrą, procedūrą inicijuojantis subjektas paskelbia savo internetinėje svetainėje, o įmonė – savo internetinėje svetainėje bei juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje. Skelbime apie parinkimo procedūrą nurodomi reikalavimai kandidatuojantiems asmenims ir paraiškų pateikimo tvarka.

7.       Valstybės tarnautojai ir kiti parenkami asmenys, kurie skiriami į savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kuriuos siūloma balsuoti renkant savivaldybės valdomos bendrovės valdybą, parenkami pagal Savivaldybės vykdomosios institucijos patvirtintas parinkimo procedūrų gaires.

8.     Darbuotojų atstovai į Savivaldybės įmonės valdybą skiriami darbdavio lygmeniu savivaldybės įmonėje veikiančių darbuotojų atstovavimą įgyvendinančių asmenų teikimu ir Savivaldybės mero sprendimu, netaikant Apraše nurodytos atrankos, bet užtikrinant, kad skiriami asmenys atitiktų Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punkte  nurodytus reikalavimus. Jeigu savivaldybės valdomos bendrovės steigimo dokumentuose nustatyta darbuotojų atstovų teisė skirti ar rinkti kolegialaus organo narius, šie nariai parenkami netaikant Apraše nurodytos atrankos ir parinkimo procedūros, bet užtikrinant, kad skiriami ar renkami asmenys atitiktų Įstatymo 231 straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus, taip pat Įstatymo 231 straipsnio 7 dalies 3 ir 5 punktuose nurodytus nepriklausomumo reikalavimus.

9.     Kandidatai, valstybės tarnautojai, kiti Savivaldybės vykdomosios institucijos pasirinkti asmenys ar darbuotojų atstovai, sutikdami, kad dėl jų būtų priimtas sprendimas skirti valdybos nariais arba atitinkamai siūlyti už juos balsuoti įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, kartu sutinka, kad, prieš priimdama šį sprendimą, Savivaldybės vykdomoji institucija turi teisę motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones dėl turimos informacijos apie tokius asmenis pateikimo.

10.   Asmens duomenys, teikiami atrankos arba parinkimo procedūros vykdymo tikslais, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Pateikti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

11.   Atranką inicijuojantis subjektas užtikrina, kad įmonės valdyboje būtų valdybos narių, turinčių įvairių kompetencijų (finansų valdymo, finansų analizės ar audito, strateginio planavimo ir valdymo, kompetencijų ūkio šakos, kurioje veikia įmonė, srityje ir kitų).

 

II SKYRIUS

ATRANKOS KOMISIJA IR ATRANKOJE DALYVAUJANTYS ASMENYS

 

12.   Atrankai į savivaldybės valdomos įmonės valdybos nepriklausomus narius atrankos komisija sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu iš 3 (trijų) narių – dviejų Savivaldybės vykdomosios institucijos deleguotų atstovų ir vieno Savivaldybės tarybos sprendimu deleguoto nario. Savivaldybės tarybos sprendimo ir mero potvarkio projektą dėl atrankos komisijos sudarymo rengia Ekonomikos ir investicijų skyrius.

13.   Siūlant Aprašo 12 punkte nurodytus atrankos komisijos narius kartu privaloma pasiūlyti ir jų pakaitinius narius, kurie, pagrindiniam atrankos komisijos nariui negalint eiti komisijos nario pareigų arba nusišalinus, galėtų jį pakeisti, išskyrus Aprašo 42 punkte nurodytą atvejį, kai, prasidėjus atrankos pokalbiams į vieną valdybos nepriklausomo nario vietą, atrankos komisijos narys negali būti keičiamas.

14.   Atrankos komisijos narys turi atitikti šiuos reikalavimus:

14.1.     turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

14.2.     būti nesusijęs su kitais fiziniais ar juridiniais asmenimis ryšiais, dėl kurių einant komisijos nario pareigas galėtų kilti interesų konfliktas;

14.3.     nebūti įmonės, į kurios valdybą bus atliekama atranka, ar susijusio juridinio asmens dalyviu ir šių juridinių asmenų dalyvių atstovu, išskyrus įmonės patronuojančios bendrovės vadovą ir kolegialių organų narius bei darbuotojus, kuriems priklausančios įmonės patronuojančios bendrovės akcijos suteikia mažiau kaip 1/5 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime;

14.4.     skiriamas atrankos komisijos nariu ir vienerius metus iki skyrimo, taip pat eidamas atrankos komisijos nario pareigas turi neturėti verslo ryšių su ta įmone, į kurios valdybą bus atliekama atranka, ar susijusiu juridiniu asmeniu nei tiesiogiai, nei kaip turinčio tokių ryšių juridinio asmens dalyvis ar vadovas, išskyrus įmonės patronuojančios bendrovės vadovą ir kolegialių organų narius bei darbuotojus, kuriems priklausančios įmonės patronuojančios bendrovės akcijos suteikia mažiau kaip 1/5 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime. Turinčiu verslo ryšių su įmone laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kuris yra įmonės ar susijusio juridinio asmens prekių tiekėjas arba paslaugų teikėjas (įskaitant finansines, teisines, patariamąsias ir konsultacines paslaugas), išskyrus asmenis, kurie teikia įmonei ar susijusiam juridiniam asmeniui personalo atrankos ir įmonių grupės tarpusavio valdymo paslaugas;

14.5.     per paskutinius dvejus metus turi nebūti audito įmonės, kuri atlieka ar atliko tos įmonės, į kurios valdybą bus atliekama atranka, ar susijusio juridinio asmens auditą, partneriu, dalyviu, vadovu, valdybos nariu arba darbuotoju;

14.6.     Savivaldybės administracijos atstovai turi turėti žmogiškųjų išteklių valdymo arba personalo atrankos žinių ar patirties, kurias gali patvirtinti atitinkamas išsilavinimas, išklausyti kursai, vadovaujamo darbo ar dalyvavimo personalo atrankos komisijų darbe patirtis.

15.   Savivaldybės meras sudarydamas atrankos komisiją, privalo skirti atsakingąjį sekretorių, aptarnaujantį atrankos komisiją ir pakaitinį asmenį, kuris, pagrindiniam atsakingajam sekretoriui negalint eiti pareigų, galėtų jį pakeisti (toliau – atrankos komisijos atsakingasis sekretorius). Atrankos komisijos atsakingasis sekretorius nėra atrankos komisijos narys, ir jam pavedama Aprašo nustatyta tvarka organizuoti atrankos komisijos darbą, aprūpinti komisijos narius darbo priemonėmis, tvarkyti atrankos komisijos dokumentus ir vykdyti teisėtus atrankos komisijos pirmininko pavedimus. Atrankos komisijos atsakingasis sekretorius privalo siekti užtikrinti, kad Apraše nurodytos atrankos komisijos procedūros būtų atliekamos laiku, taip pat informuoti atrankos komisijos pirmininką ir Savivaldybės merą, jei yra nesilaikoma Apraše nustatytų terminų ar procedūrų atlikimo tvarkos.

16.   Atrankos komisija pirmame savo posėdyje turi išsirinkti atrankos komisijos pirmininką, kuris atsakingas už Apraše nurodytų atrankos komisijos procedūrų atlikimą laiku ir atrankos komisijos komunikavimą su Savivaldybės vykdomąja institucija, įmone ir Aprašo 17 punkte nurodytais asmenimis.

17.   Atrankos komisija visos atrankos metu turi teisę konsultuotis ir kviesti konsultanto teisėmis dalyvauti atrankos komisijos posėdžiuose ar atrankos pokalbiuose atrankos agentūros atstovus, įmonės vadovą ar jos valdybos pirmininką, Savivaldybės administracijos ir įvairių asociacijų, institucijų, kitų įmonių ar įstaigų ekspertus, turinčius specialių žinių ir (ar) išmanančius įmonės valdybos kompetencijų poreikį, ūkio šakos, kurioje veikia įmonė, arba personalo atrankos specifiką (toliau – ekspertai). Šiame punkte nurodytiems konsultanto teisėmis dalyvaujantiems asmenims draudžiama atrankos metu fotografuoti ir daryti garso ar vaizdo įrašus.

18.   Ekspertai, kviečiami dalyvauti atrankos komisijos posėdžiuose ar atrankos pokalbiuose, šių posėdžių ir pokalbių metu, taip pat vienerius metus iki jų turi būti nesusiję su kandidatais verslo ryšiais, taip pat neturėti verslo ryšių su ta įmone, į kurios valdybą bus atliekama atranka, ar susijusiu juridiniu asmeniu nei tiesiogiai, nei kaip turinčio tokių ryšių juridinio asmens dalyviai ar vadovai. Turinčiu verslo ryšių su kandidatu laikomas fizinis asmuo, kuris yra kandidato prekių tiekėjas arba paslaugų teikėjas (įskaitant finansines, teisines, patariamąsias ir konsultacines paslaugas), ar fizinis asmuo, kuris gauna pajamų iš juridinio asmens, kandidatui tiekiančio prekes ar teikiančio paslaugas. Turinčiu verslo ryšių su įmone laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kuris yra įmonės ar susijusio juridinio asmens prekių tiekėjas arba paslaugų teikėjas (įskaitant finansines, teisines, patariamąsias ir konsultacines paslaugas), išskyrus personalo atrankos paslaugas ir paslaugas, kurias įmonei teikia susiję juridiniai asmenys.

19.   Atrankos agentūros paslaugos įsigyjamos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Paslaugų sutartis sudaroma tarp atrankos agentūros, Savivaldybės administracijos ir įmonės. Atrankos agentūros paslaugas apmoka įmonė, į kurios valdybą atliekama atranka. Kai steigiama nauja įmonė (ar viešasis juridinis asmuo pertvarkomas į įmonę), paslaugų sutartis sudaroma tarp atrankos agentūros ir Savivaldybės administracijos, o Atrankos agentūros paslaugas apmoka Savivaldybės administracija. Atrankos agentūros paslaugų pirkimą organizuoja Ekonomikos ir investicijų skyrius.

 

III SKYRIUS

ATRANKOS KONFIDENCIALUMAS IR NEŠALIŠKUMAS

 

20.   Savivaldybės vykdomoji institucija, Valdymo koordinavimo centro ir įmonės, į kurios valdybą atliekama atranka, vadovai privalo:

20.1.     vadovautis asmens duomenų apsaugos reikalavimus atitinkančiomis duomenų saugojimo ir naudojimo nuostatomis;

20.2.     užtikrinti, kad visi asmenys, kurie, atlikdami pareigas ar vadovo pavedimus, galės susipažinti su kandidatų pateiktais dokumentais, iki tokios galimybės atsiradimo būtų įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybę ir įsipareigoję:

20.2.1.    neatskleisti kandidatų asmens duomenų ir konfidencialios informacijos, kuri taps jiems žinoma atliekant atranką;

20.2.2.    saugoti patikėtus dokumentus taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti;

20.2.3.    nepasilikti sau asmeniškai jokių su atrankomis susijusių dokumentų kopijų;

20.2.4.    užtikrinti kandidatų atžvilgiu sąžiningumo ir lygiateisiškumo principais pagrįstą veiklą.

21.   Savivaldybės vykdomoji institucija ir Savivaldybės administracija privalo užtikrinti, kad atrankos paslaugų sutartyje būtų numatytos sąlygos, įpareigojančios laikytis Aprašo 20.2 papunkčio nuostatų ir užtikrinančios su asmens duomenų apsauga susijusių atrankos agentūros (jos atstovų) atsakomybę.

22.   Atrankos komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius privalo užtikrinti, kad visi atrankos komisijos nariai ir ekspertai iki galimybės susipažinti su kandidatų pateiktais dokumentais būtų pasirašytinai įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybe ir įsipareigoję laikytis Aprašo 20.2 papunkčio nuostatų ir pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 5 priedas).

23.   Atrankos komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius privalo užtikrinti, kad visi atrankos komisijos nariai, atrankos agentūros atstovai ir ekspertai ne vėliau kaip prieš prasidedant pirmajam atrankos komisijos posėdžiui ar atrankos pokalbiui, kuriame jie dalyvauja, pasirašytinai deklaruotų, kad nėra susiję su atrankoje dalyvaujančiais kandidatais ryšiais, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, ir nedelsdami informuos atrankos komisijos pirmininką bei nusišalins nuo atrankos, jei atrankos metu dėl pasikeitusių aplinkybių tokių ryšių atsirastų bei pasirašytų nešališkumo pasižadėjimą (Aprašo 6 priedas).

24.   Jei nuo atrankos nusišalina atrankos komisijos narys ir jo pakaitinis komisijos narys, jo vietoje turi būti skiriamas kitas atrankos komisijos narys ir jo pakaitinis komisijos narys, o atranka gali būti tęsiama tik tuomet, kai atrankos komisijoje dalyvauja visi atrankos komisijos nariai.

 

IV SKYRIUS

SKELBIMAS APIE ATRANKĄ IR KANDIDATŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS

 

25.   Savivaldybės vykdomoji institucija inicijuoja atranką ne vėliau kaip prieš 5 mėnesius iki esamos valdybos kadencijos pabaigos arba nedelsdama, atsilaisvinus atskirų valdybos narių pareigoms. Kai Savivaldybė nėra vienintelė savivaldybės valdomos bendrovės akcininkė, tuomet vadovaujantis Savivaldybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo IV skyriaus nuostatomis, Savivaldybės vykdomoji institucija prieš inicijuodamas atranką, turi suderinti (gauti įgaliojimą atlikti veiksmus arba bendrai koordinuoti veiksmus ir sprendimų priėmimą) su kita savivaldybe, kuriai priklauso dalis bendrovės akcijų.

26.   Savivaldybės vykdomoji institucija apie inicijuojamą atranką raštu informuoja įmonę, Valdymo koordinavimo centrą ir atrankos agentūrą ir nurodo jiems 10 darbo dienų terminą, per kurį Savivaldybės vykdomajai institucijai turi būti pateikti pasiūlymai dėl kompetencijos sričių, kurių specialistai geriausiai galėtų prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo, specialiųjų reikalavimų kandidatams nustatymo ir skelbime apie atranką nurodytinų duomenų. Prireikus Savivaldybės vykdomoji institucija inicijuoja šiame Aprašo punkte nurodytų subjektų atstovų pasitarimą dėl tinkamiausių reikalavimų kandidatams nustatymo. Šiame punkte nurodytą Savivaldybės vykdomosios institucijos raštą rengia Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojas, kuruojantis atitinkamą įmonę.

27.   Gavęs iš Aprašo 26 punkte nurodytų juridinių asmenų pasiūlymus, Savivaldybės vykdomoji institucija priima sprendimą dėl atrankos ir specialiųjų reikalavimų kandidatams nustatymo ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo raštu informuoja atrankos agentūrą, Valdymo koordinavimo centrą ir įmonę bei kartu perduoda jiems parengtą skelbimą apie atranką. Šiame punkte nurodytą raštą, Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimą ir skelbimą rengia Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojas, kuruojantis atitinkamą įmonę.

28.   Per 2 darbo dienas nuo Aprašo 27 punkte nurodyto Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimo ir skelbimo apie atranką gavimo įmonė skelbimą apie atranką paskelbia elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti, kurį Vyriausybės nustatyta tvarka leidžia juridinių asmenų registro tvarkytojas, ir įmonės interneto svetainėje. Valdymo koordinavimo centras skelbimą apie atranką paskelbia savo interneto svetainėje ir kartu pateikia informaciją apie įmonę.

29.   Valdymo koordinavimo centras, naudodamas savo turimas duomenų bazes, raštu arba informacinių ar elektroninių ryšių technologijų priemonėmis informuoja asmenis apie paskelbtą atranką ir kviečia juos kandidatuoti į valdybą skelbime apie atranką nurodyta tvarka.

30.   Atrankos agentūra, naudodama savo turimas duomenų bazes ir kitą prieinamą informaciją, visą skelbimo apie atranką laikotarpį privalo ieškoti kandidatų, kurie atitiktų jiems keliamus reikalavimus ir galėtų užtikrinti įmonės tikslų įgyvendinimą.

31.   Kandidatai, norintys dalyvauti atrankoje, turi pateikti atrankos agentūrai visus Aprašo  32.7 papunktyje nurodytus dokumentus.

32.   Skelbime apie atranką nurodoma informacija:

32.1.  įmonės teisinė forma, pavadinimas, juridinio asmens kodas, atranką inicijuojantis subjektas;

32.2.  nuoroda į įmonės interneto svetainę ir joje skelbiamą Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo, 9.1 papunktyje nurodytą lūkesčių raštą ir įmonės strategiją ar jos santrauką;

32.3.  valdybos kadencijos pradžia ir pabaiga, valdybos narių skaičius, valdybos narius deleguojantys asmenys, atlygis už valdybos nario veiklą ir nuoroda, kur kandidatas gali susipažinti su valdybos nario veiklos sutarties projektu;

32.4.  nuoroda į Valdymo koordinavimo centro interneto svetainėje skelbiamą informaciją apie atrankas;

32.5.  nuoroda į Aprašą, kuriuo remiantis bus atliekama atranka;

32.6.  kandidatui keliami bendrieji, specialieji ir nepriklausomumo reikalavimai;

32.7.  dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatai:

32.7.1.    kandidato paraiška dalyvauti atrankoje ir sąžiningumo deklaracija (Aprašo 1 priedas). Paraiškoje turi būti nurodyta į kokią nepriklausomo valdybos nario vietą kandidatas pretenduoja. Jei kandidatas pretenduoja dalyvauti atrankoje į kelias nepriklausomo valdybos nario vietas toje pačioje Savivaldybės valdomoje įmonėje, jis turi paraiškoje nurodyti visas nepriklausomo valdybos nario vietas, į kurias jis pretenduoja;

32.7.2.    kandidato gyvenimo aprašymas;

32.7.3.    kandidato motyvacinis laiškas atrankos komisijai;

32.7.4.    kandidato tapatybę patvirtinančio asmens dokumento kopija;

32.8.     dokumentų pateikimo vieta ir būdai;

32.9.     20 dienų terminas nuo skelbimo apie atranką paskelbimo, per kurį nustatytus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus atitinkantys kandidatai gali teikti paraiškas ir Aprašo 32.7 papunktyje nurodytus dokumentus;

32.10.   asmenų, konsultuojančių atrankos dokumentų priėmimo ir atrankos atlikimo klausimais (atrankos agentūros darbuotojo, atrankos komisijos atsakingojo sekretoriaus, Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojo, kuruojančio atitinkamą įmonę), pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.

33.   Atrankos agentūra, pasibaigus dokumentų pateikimo terminui, ne vėliau kaip per 5 dienas elektroniniu paštu arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis pateikia atranką inicijuojančiam subjektui visų paraiškas dalyvauti atrankoje pateikusių kandidatų sąrašą ir kandidatų pateiktų dokumentų kopijas.

 

V SKYRIUS

KANDIDATŲ ATRANKOS ATLIKIMAS

 

34.   Atrankos agentūra, gavusi kandidatų pateiktus dokumentus, patikrina, ar kandidatas pateikė visus skelbime nurodytus dokumentus ir ar jis atitinka kandidatui keliamus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus. Jeigu kandidatas pateikė netikslius ar nepakankamus duomenis, atrankos agentūros atstovai privalo elektroniniu paštu prašyti kandidatą šiuos duomenis patikslinti arba papildyti per 5 darbo dienų terminą – jį skaičiuoti nuo prašymo patikslinti duomenis išsiuntimo dienos.

35.   Atrankos agentūra atmeta kandidatūrą, jeigu kandidatas neatitinka skelbime nurodytų reikalavimų arba per Aprašo 34 punkte  nurodytą terminą nepateikė ar nepatikslino atrankos agentūros prašomų pateikti ar patikslinti duomenų, būtinų kandidato atitikčiai bendriesiems, specialiesiems ir nepriklausomumo reikalavimams patikrinti.

36.   Atrankos agentūra vertina reikalavimus atitinkančių kandidatų patirtį, profesines žinias ir pasiekimus, prireikus kandidatus kviečia pokalbiui ir ne vėliau kaip per 20 dienų nuo dienos, kurią pasibaigė kandidatų dokumentų priėmimo terminas, pateikia atrankos komisijos atsakingajam sekretoriui visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų bendrąjį sąrašą atskirai pagal kiekvieną kompetencijų sritį (Aprašo 2 priedas): nurodo kandidato vardą, pavardę, kompetencijos sritį, į kurią kandidatas pretenduoja, darbovietę, einamas pareigas ar veiklą, juridinius asmenis, kuriuose kandidatas eina kolegialaus organo nario pareigas, trumpą atrankos agentūros nuomonę apie kiekvieno kandidato pagrindines stipriąsias ir silpnąsias puses, į kurias atkreiptinas dėmesys vertinant kandidatūrą, kandidatų pateiktus dokumentus arba, jei kandidatas atmestas, atmetimo priežastis. Sąrašas ir dokumentai perduodami perdavimo-priėmimo aktu.

37.   Kartu su Aprašo 36 punkte nurodytu visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų bendruoju sąrašu pateikiamas ir trumpasis kandidatų sąrašas atskirai pagal kiekvieną kompetencijos sritį (Aprašo 3 priedas): nurodomas kandidatų vardas, pavardė, kompetencijų sritis, į kurią kandidatas pretenduoja ir atrankos agentūros išsami informacija, dėl ko šie kandidatai galėtų geriausiai prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Atskleidžiamos esminės kandidatų stiprybės, jų aktualumas ir atitiktis kvalifikaciniams reikalavimams, profesiniai pasiekimai it kt.

38.   Atrankos komisijos atsakingasis sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po Aprašo 36 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos atrankos komisijos nariams elektroniniu paštu išsiunčia atrankos agentūros sudarytus, visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų bendrąjį sąrašą ir trumpąjį kandidatų sąrašą bei kandidatų pateiktų dokumentų kopijas.

39.   Atrankos komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 38 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos įvertina atrankos agentūros pateiktą informaciją, kiekvienas komisijos narys užpildo Atrankos komisijos nario siūlytiną kviestinių kandidatų sąrašą (Aprašo 4 priedas) ir atrankos komisija sudaro galutinį atrankos pokalbio kviestinų kandidatų sąrašą (toliau – kandidatų sąrašas), kuris nurodomas protokole. Sudarant kandidatų sąrašą į posėdį tikslinga kviesti atrankos agentūros atstovus, kad jie pakomentuotų atrankos agentūros pateiktą informaciją. Kandidatų sąrašas gali neatitikti atrankos agentūros sudaryto trumpojo sąrašo, bet į jį negali būti įrašomi asmenys, nepateikę paraiškos kandidatuoti į įmonės valdybą Aprašo nustatyta tvarka ir neįrašyti atrankos agentūros pateiktame bendrame visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų sąraše. Sprendimas dėl galutinio kandidatų sąrašo sudarymo priimamas kai už pasiūlytą kandidatų sąrašą balsuoja daugiau kaip 1/2 atrankos komisijos narių. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia atrankos komisijos pirmininko balsas. Preliminarus kviestinių kandidatų sąrašas sudaromas iš kiekvieno komisijos nario pasiūlyto kviestinių kandidatų sąrašo, įvertinant kiek komisijos narių balsavo už atitinkamą kandidatą ir esant poreikiui išvedant aritmetinį vidurkį iš kandidatų vietų, nurodytų kiekvieno komisijos nario kviestiniame kandidatų sąraše. Preliminarus kviestinis kandidatų sąrašas aptariamas ir gali būti keičiamas. Prieš galutinį balsavimą komisijos nariai turi aptarti atskirų komisijos narių siūlomus kviestinių kandidatų sąrašus bei siekti sudaryti tokį kandidatų sąrašą, už kurį balsuotų visi komisijos nariai (arba bent daugiau nei pusė). Kiekvienas atrankos komisijos narys turi vieną balsą, kurį turi skirti ne už konkretų kandidatą, bet už siūlomą kandidatų sąrašą. Jeigu atrankos komisija, įvertinusi atrankos agentūros pateiktą informaciją, nusprendžia neįrašyti į kandidatų sąrašą nė vieno kandidato, nes nė vienas kandidatas neatitinka skelbime apie atranką nustatytų reikalavimų, atrankos komisija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po atrankos komisijos sprendimo priėmimo apie tai informuoja Savivaldybės merą, įmonę, atrankos agentūrą ir pateikia pasiūlymus dėl pakartotinės atrankos ir specialiųjų reikalavimų kandidatams keitimo tikslingumo.

40.   Jeigu kandidatų sąrašas neatitinka atrankos agentūros pasiūlyto trumpojo sąrašo, prie sprendimo dėl kandidatų sąrašo sudarymo pridedami atrankos komisijos narių balsavimo rezultatai ir pateiktos atskirosios nuomonės dėl trumpajame sąraše įrašytų kandidatų neįtraukimo į kandidatų sąrašą ir į trumpąjį sąrašą nepatekusių kandidatų įrašymo į kandidatų sąrašą. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai atrankos komisijos atsakingasis sekretorius atrankos agentūrai pateikia kandidatų sąrašą, atrankos agentūra, prieš tai pasikonsultavusi su atrankos komisija, elektroniniu paštu informuoja kandidatus nurodydama kandidatų atmetimo priežastis.

41.   Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po kandidatų sąrašo sudarymo atrankos komisijos atsakingasis sekretorius:

41.1.  suderina su atrankos komisijos nariais atrankos pokalbio datą, kuri turi būti ne ankstesnė kaip 3 darbo dienos nuo kvietimo kandidatams dalyvauti atrankos pokalbyje išsiuntimo dienos, vietą ir numatomą trukmę. Atrankos komisijos sprendimu atrankos pokalbiams gali būti numatomos kelios dienos;

41.2.  elektroniniu paštu kviečia kandidatų sąraše įrašytus asmenis dalyvauti atrankos pokalbyje ir nurodo jiems atrankos pokalbio datą, vietą, pradžios laiką ir numatomą trukmę bei informuoja kandidatus apie galimybę dalyvauti atrankos pokalbyje naudojant informacinių ar elektroninių ryšių technologijų priemones;

41.3.  elektroniniu paštu atrankos agentūrai pateikia kandidatų sąrašą.

42.   Prasidėjus atrankos pokalbiams į vieną valdybos nario vietą, atrankos komisijos sudėtis negali būti keičiama. Jei dėl atrankos komisijos nario ligos, mirties, atleidimo iš darbo, nusišalinimo nuo dalyvavimo atrankoje ar kitos svarbios priežasties atrankos komisija negali tęsti darbo, naujos sudėties atrankos komisija privalo pakartoti pokalbius su ankstesnės sudėties komisijos išklausytais kandidatais į tą valdybos nario vietą, į kurią atrankos pokalbiai yra pradėti, bet nebaigti, išskyrus atvejus, kai naujas komisijos narys pageidauja susipažinti su komisijos jau išklausytų kandidatų pokalbių skaitmeniniais įrašais ir patvirtina, kad neturi papildomų klausimų kandidatui, o pokalbio skaitmeninio įrašo informacija yra pakankama objektyviam kandidato gebėjimų įvertinimui.

43.   Atrankos pokalbyje dalyvaujantis kandidatas turi prisistatyti atrankos komisijai ir parodyti jo tapatybę patvirtinantį asmens dokumentą. Atrankos komisija atrankos pokalbio metu vertina, kaip kandidatas atitinka jam keliamus reikalavimus, kandidato profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Pokalbio metu kandidatas atsako į atrankos komisijos narių užduotus klausimus, susijusius su šiame Aprašo punkte nurodytais vertinimo aspektais.

44.   Pasibaigus atrankos pokalbiams, komisija, Aprašo nustatyta tvarka įvertinusi kiekvieno pokalbyje dalyvavusio kandidato tinkamumą eiti valdybos nario pareigas, priima sprendimą dėl atrankos laimėtojo į kiekvieną valdybos nario vietą, į kurią buvo atliekama atranka (nurodoma protokole). Priėmusi sprendimą dėl atrankos laimėtojo, atrankos komisija priima sprendimą dėl antro tinkamiausio kandidato (nurodoma protokole). Taip pat atrankos komisija, Aprašo nustatyta tvarka įvertinusi kiekvieno pokalbyje dalyvavusio kandidato tinkamumą eiti valdybos nario pareigas, gali priimti sprendimą, kad antro tinkamiausio kandidato nėra, arba visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius kandidatus pripažinti netinkamais eiti valdybos nario pareigas. Kai vienos atrankos metu renkamas daugiau nei vienas valdybos narys, atrankos komisija privalo siekti, kad atrinkti kandidatai pasižymėtų tokiomis savybėmis, kurios užtikrintų efektyvų valdymo narių komandinį darbą ir leistų geriausiai prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Atrankos komisijos sprendimai priimami nedalyvaujant kandidatams ir laikomi priimtais, kai už juos balsuoja daugiau kaip 1/2 atrankos komisijos narių, dalyvaujančių atrankoje. Jeigu atrankos komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia atrankos komisijos pirmininko balsas. Susilaikyti nuo sprendimo priėmimo arba nebalsuoti atrankos komisijos narys negali. Prieš priimdami sprendimus atrankos komisijos nariai gali konsultuotis su atrankos agentūros atstovais ar ekspertais, jei jie yra kviečiami dalyvauti atrankos pokalbyje.

45.   Jeigu tas pats kandidatas kandidatuoja į daugiau nei vieną valdybos nario vietą, atrankos komisija turi teisę jį pripažinti tinkamu į daugiau nei vieną valdybos nario vietą. Jeigu toks kandidatas atrenkamas laimėtoju į kurią nors valdybos nario vietą, į kitas valdybos nario vietas vietoj jo atrenkamas kitas kandidatas.

46.   Jeigu atrankos komisija visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius kandidatus pripažįsta netinkamais eiti valdybos nario pareigas, atrankos komisija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po atrankos komisijos sprendimo priėmimo apie tai informuoja Savivaldybės vykdomąją instituciją, įmonę, atrankos agentūrą ir pateikia siūlymus dėl pakartotinės atrankos ir specialiųjų reikalavimų kandidatams keitimo tikslingumo.

47.   Atrankos pokalbiai ir sprendimų priėmimo eiga protokoluojama ir daromas skaitmeninis garso įrašas. Protokole turi būti šie atrankos pakalbio ir sprendimų priėmimo duomenys:

47.1.  atrankos pokalbyje dalyvaujančių atrankos komisijos narių, atrankos agentūros atstovų ir ekspertų vardai, pavardės, atstovaujami juridiniai asmenys;

47.2.  atrankos pokalbyje dalyvaujančių kandidatų vardai, pavardės;

47.3.  atrankos komisijos sprendimai dėl kandidatų atrinkimo į kiekvieną kolegialaus organo nario vietą, į kurią buvo atliekama atranka, ir pagrindžianti informacija, kodėl atrinkti kandidatai (laimėtojas ir antras tinkamiausias) pripažinti tinkamiausiais;

47.4.  atrankos komisijos balsavimo rezultatai ir atrankos komisijos narių pateiktos atskirosios nuomonės dėl sprendimų, kurie nebuvo priimti bendru sutarimu.

48.   Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir atrankos komisijos atsakingasis sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atrankos pokalbių pabaigos. Su protokolu supažindinami visi atrankos komisijos nariai. Prie protokolo pridedama:

48.1.  į kompiuterinę laikmeną perkeltas skaitmeninis atrankos pokalbių garso įrašas;

48.2.  atrankos posėdžiuose dalyvavusių ekspertų raštu išdėstytos pastabos ar pasiūlymai, jei ekspertai jų pateikė atrankos komisijai.

49.   Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po laimėtojo atrinkimo atrankos komisijos atsakingasis sekretorius, neatskleisdamas kitų kandidatų duomenų, elektroniniu paštu arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis informuoja visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius kandidatus apie tik dėl jų asmeniškai priimtą atrankos komisijos sprendimą ir apie jų teisę susipažinti su savo atrankos pokalbio dalies skaitmeniniu garso įrašu bei nurodo Savivaldybės administracijos kontaktinį asmenį, kuris kandidatams teiks reikiamą informaciją dėl galimybių susipažinti su šiame Aprašo punkte nurodyta informacija ir kitą informaciją, kuri atrinktiems kandidatams bus reikalinga atliekant kandidato skyrimo ar išrinkimo į valdybą procedūras. Atrankos komisija neprivalo atskleisti kandidatams jų neatrinkimo priežasčių.

50.   Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atrankos pokalbio dienos arba paskutinio atrankos pokalbio, jei atrankos vyksta kelias dienas, atrankos komisijos atsakingasis sekretorius dokumentų perdavimo ir priėmimo aktu Savivaldybės merui perduoda:

50.1.  pasirašytą ir Aprašo 47 ir 48 punktų reikalavimus atitinkantį protokolą;

50.2.  iš atrankos agentūros gautus Aprašo 36 ir 37 punktuose nurodytus dokumentus;

50.3.  Aprašo 22 ir 23 punktuose nurodytus pasirašytino supažindinimo dokumentus;

50.4.  atrankos komisijos posėdžių protokolus ir kitus rašytinius dokumentus, kuriuos atrankos komisija atrankos metu gavo arba siuntė.

51.   Savivaldybės vykdomajai institucijai perduoti visi 50 punkte nurodyti dokumentai saugomi Personalo skyriuje vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

VALDYBOS NARIO SKYRIMAS AR IŠRINKIMAS EITI PAREIGAS

 

52.   Priimdama sprendimą skirti kandidatą valdybos nariu arba siūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime, Savivaldybės vykdomoji institucija turi laikytis Aprašo 11 punkto nuostatų.

53.   Prieš priimdama Aprašo 52 punkte nurodytą sprendimą, Savivaldybės vykdomoji institucija turi teisę per 5 darbo dienas nuo atrankos komisijos perduotų dokumentų gavimo dienos:

53.1.  pareikalauti kandidato per Savivaldybės vykdomosios institucijos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo pareikalavimo jam išsiuntimo dienos pateikti jo atitiktį reikalavimams patvirtinančių dokumentų originalus, nurodo vietą ir laiką, kur ir kada dokumentai turi būti pateikti. Esant nenumatytoms aplinkybėms dokumentų pateikimo terminas papildomai gali būti vieną kartą pratęsiamas ne ilgiau kaip 2 darbo dienoms. Dokumentus patikrinęs asmuo patvirtina dokumentų kopijų tikrumą, o dokumentų originalus grąžina kandidatui. Už šio papunkčio nuostatų įgyvendinimą atsakingas Personalo skyrius;

53.2.  motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones (toliau – institucijos), kad šios pateiktų apie kandidatą turimą informaciją. Šiame papunktyje nurodytą raštą institucijoms rengia Personalo skyrius.

54.   Kandidatui nepateikus prašomų dokumentų, iš teisėsaugos institucijų gavus duomenų, keliančių pagrįstų abejonių dėl kandidato tinkamumo būti valdybos nariu, kandidatui iki išrinkimo ar paskyrimo valdybos nariu atsisakius eiti šias pareigas ar nepasirašius sutarties su įmone, kaip nustatyta Aprašo 58 punkte, Savivaldybės vykdomoji institucija nepriima Aprašo 50 punkte nurodyto sprendimo arba, jei toks sprendimas jau priimtas – pripažįsta jį netekusiu galios. Šiuo atveju kartojamos Aprašo 52 punkte nurodytos procedūros antrojo atrankos komisijos atrinkto kandidato atžvilgiu, jeigu toks kandidatas buvo atrinktas. Jei nėra antrojo atrankos komisijos atrinkto kandidato, kurio atžvilgiu turėtų būti kartojamos Aprašo 53 punkte nurodytos procedūros, tuomet taikoma Aprašo 71 punkte nurodyta procedūra.

55.   Apie sprendimą neskirti kandidato valdybos nariu arba nesiūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime Savivaldybės Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojas, kuruojantis atitinkamą įmonę, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po tokio sprendimo jam apie tai praneša elektroniniu paštu. Pranešime neprivaloma nurodyti šiame punkte nurodyto sprendimo ar siūlymo nepriėmimo priežasčių ir atskleisti teisėsaugos institucijų pateiktos informacijos.

56.   Aprašo 52 punkte nurodytas sprendimas (Savivaldybės mero potvarkis dėl kandidato skyrimo valdybos nariu arba siūlymas (raštas) Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniam akcininkų susirinkimui, kai Savivaldybė nėra vienintelė akcininkė) turi būti priimamas:

56.1.  per 5 darbo dienas nuo atrankos komisijos perduotų dokumentų arba iš kandidato gautų dokumentų originalų gavimo dienos, jei rašytiniu prašymu nebuvo kreiptasi į institucijas, kad šios pateiktų apie kandidatą turimą informaciją;

56.2.  per 5 darbo dienas nuo institucijų atsakymų gavimo dienos, jei į šias institucijas buvo kreiptasi Aprašo 53.2 punkte nustatyta tvarka;

57.   Savivaldybės vykdomoji institucija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo paskirti kandidatą, valstybės tarnautoją, kitą Savivaldybės vykdomosios institucijos pasirinktą asmenį ar darbuotojų atstovą priėmimo arba atitinkamai jų išrinkimo įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime elektroniniu paštu arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis informuoja įmonę, Valdymo koordinavimo centrą ir į valdybą paskirtą ar išrinktą asmenį. Už šio punkto nuostatų įgyvendinimą atsakingas Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojas, kuruojantis atitinkamą įmonę.

58.   Valdybos narys ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informavimo elektroniniu paštu apie jo skyrimą ar išrinkimą gavimo dienos turi kreiptis į įmonę dėl sutarties tarp įmonės ir valdybos nario sudarymo ir pasirašyti šią sutartį. Nepasirašius sutarties per šiame punkte nurodytą terminą, įmonė iš karto privalo pranešti Savivaldybės vykdomajai institucijai, kuri priima ar inicijuoja (visuotiniam akcininkų susirinkimui) sprendimą atšaukti valdybos narį.

59.   Personalo skyrius, pasibaigus atrankai ir Savivaldybės administracijai gavus informaciją iš institucijų apie atranką laimėjusį kandidatą (jeigu buvo dėl jo kreiptasi), ne vėliau kaip kitą darbo dieną Ekonomikos ir investicijų skyriui raštu pateikia protokolo išrašą, kuriame matyti Atrankos komisijos sprendimas dėl atranką laimėjusio kandidato.

60.   Laimėjusio atranką kandidato skyrimą į valdybos narius organizuoja (rengia Savivaldybės mero potvarkį arba raštą Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniam akcininkų susirinkimui, kai Savivaldybė nėra vienintelė akcininkė) Ekonomikos ir investicijų skyriaus darbuotojas, kuruojantis atitinkamą įmonę.

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ VALDYBOS NARIO ATLYGIS

 

61.   Įmonių valdybos narių atlygis nustatomas vadovaujantis Atlygio valstybės valdomų įmonių ir savivaldybių valdomų įmonių kolegialių organų nariams mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1092 „Dėl atlygio valstybės valdomų įmonių ir savivaldybių valdomų įmonių kolegialių organų nariams mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir mokamas iš Savivaldybės valdomos įmonės lėšų.

62.   Bendrovės nepriklausomam valdybos nariui ir kitam valdybos nariui, kuris yra kitas vykdomosios institucijos pasirinktas asmuo, už jo veiklą valdyboje, bendrovės visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu, nustatomas fiksuotas mėnesinio atlygio dydis (toliau – Atlygis), kurio suma ne mažesnė kaip 1/4 bendrovės vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio ir ne didesnė kaip bendrovės vadovo vidutinis mėnesinis darbo užmokestis. Visiems tos pačios bendrovės valdybos nepriklausomiems nariams mokamas vienodas Atlygis.

63.   Savivaldybės įmonės valdybos nariui už jo veiklą valdyboje, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu, nustatomas fiksuotas mėnesinio atlygio dydis, kurio suma ne didesnė kaip 1/5 įmonės vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio. Visiems tos pačios savivaldybės įmonės valdybos nariams mokamas vienodas Atlygis.

64.   Valstybės tarnautojui, einančiam savivaldybės valdomos bendrovės valdybos nario pareigas, už jo veiklą valdyboje savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu, nustatomas fiksuotas mėnesinio atlygio dydis, kurio suma ne mažesnė kaip 1/8 ir ne didesnė kaip 1/4 bendrovės vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.

65.   Su valdybos nariu pasirašoma valdybos nario veiklos sutartis tarp savivaldybės valdomos įmonės ir valdybos nario (toliau – Sutartis).

66.   Tantjemos valdybos nariui nemokamos.

67.   Informacija apie praėjusiais metais bendrovės valdybos nariams priskaitytą atlygį skelbiama bendrovės interneto svetainėje.

68.   Sutarčiai nustojus galioti, atlygis savivaldybės valdomos įmonės valdybos nariui turi būti išmokamas iki sutarties nutraukimo dienos.

69.   Valdybos narių civilinė atsakomybė gali būti apdrausta vadovaujančių asmenų civilinės atsakomybės draudimu savivaldybės valdomos įmonės lėšomis.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70.   Kandidatų atrankos į įmonių valdybų narius procedūros pateikiamos Kandidatų atrankos procedūrų į įmonių valdybų narius schemoje (Aprašo 7 priedas).

71.   Jei valdybos nepriklausomas narys nėra išrenkamas dėl Aprašo 46 punkte nurodytų priežasčių, Savivaldybės vykdomoji institucija inicijuoja pasitarimą dėl pakartotinės atrankos atlikimo, kandidato neišrinkimo priežasčių nustatymo, specialiųjų reikalavimų kandidatams keitimo tikslingumo, atrankos komisijos ir atrankos agentūros paslaugų kokybės vertinimo. Į šį pasitarimą turi būti kviečiami atrankos komisijos nariai, įmonės ir atrankos agentūros atstovai. Atranka turi būti kartojama tol, kol įmonės valdybos sudėtis atitiks Aprašo 11 punkte ir įmonės įstatuose nustatytą valdybos sudėtį.

72.   Šio Aprašo pagrindu viešojo administravimo subjektų priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

73.   Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu.

74.   Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Sutartyje ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

__________________________________

 

part_552c922b93da4f81a5aa03f41b26afbc_end


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės

mero 2023 m. birželio 19 d.

potvarkiu Nr. MP-462

 

PAVYZDINĖ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ

ĮMONIŲ sutartis

dėl [juridinio asmens pavadinimas]

VALDYBOS NARIO VEIKLOS

 

20 m. _________________d.

 

 

(Juridinio asmens pavadinimas), registracijos kodas ____________ (toliau – Įmonė), atstovaujama vadovo (pareigų pavadinimas, vardas, pavardė), veikiančio pagal įstatus,

ir

Valdybos narys ______________, asmens kodas _____________________, gyvenantis _______________ (toliau – Valdybos narys), toliau kartu vadinami šalimis, o kiekvienas atskirai – šalimi,

 

Įmonė ir Valdybos narys, toliau kartu vadinami „Šalimis“, o kiekvienas atskirai – „Šalimi“, atsižvelgdami į tai, kad:

 

(A) Valdybos narys [data] [organas, kuris turi įgaliojimus priimti sprendimą] sprendimu [sprendimo unikalus numeris] buvo išrinktas į Įmonės valdybą;

 

(B) Įmonė ir Valdybos narys siekia Sutartimi įtvirtinti Valdybos nario veiklos principus bei nustatyti Valdybos nario teises, pareigas ir atsakomybę už veiklą Įmonės valdyboje, atlygio už Valdybos nario veiklą principus, materialines sąlygas ir priemones, reikiamas pareigoms vykdyti;

 

susitaria:

 

I SKYRIUS

SUTARTIES DALYKAS IR TERMINAS

 

1. Šalys susitaria, kad Valdybos narys vykdys Įmonės valdybos nario pareigas vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos įstatymų, Įmonės įstatų ir šios Sutarties reikalavimais. Valdybos narys įsipareigoja laikytis Įmonės valdybos darbo reglamento ir Įmonės politikos.

2. Šiai Sutarčiai taikomos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatos.

3. Šiai Sutarčiai nėra taikomas Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti darbo santykius reglamentuojantys įstatymai, aktai ar taisyklės.

4. Šios Sutarties terminas priklauso ir yra susijęs su laikotarpiu, kuriuo Valdybos narys eina Įmonės valdybos nario pareigas (valdybos kadencija _________________m.).

 

II SKYRIUS

ATLYGIS IR SUSIJĘ KLAUSIMAI

 

5. Įmonė įsipareigoja mokėti Valdybos nariui ________ Įmonės vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio per mėnesį atlygį arba fiksuotą ________ Eur mėnesinį atlygį už Įmonės valdybos nario pareigų vykdymą (toliau – Atlygis).

6. Šios Sutarties 5 punkte nurodytas Atlygis yra nurodytas neatskaičius mokesčių ir kitų privalomų mokėjimų. Įmonė iš pagal šią Valdybos nario Sutartį mokėtino atlygio atskaito taikomus mokesčius ir Atlygį perveda į Valdybos nario Sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

7. Atlygis už praėjusį mėnesį, kurio metu Valdybos narys vykdė valdybos nario veiklą, išmokamas per 10 kalendorinių dienų nuo kalendorinio mėnesio pabaigos.

8. Visus Valdybos nario mokėtinus mokesčius ir įmokas (įskaitant ir tuos, kurie gali būti nustatyti ateityje), kiek tai susiję su Atlygio pagal šią Sutartį gavimu, apskaičiuoja ir sumoka Įmonė, pervesdama juos Valdybos nario ar savo vardu atitinkamus mokesčius ir įmokas administruojančioms institucijoms, išskyrus atvejus, kai galiojantys teisės aktai numato kitą tvarką.

9. Jeigu pagal galiojančius teisės aktus Valdybos narys turėtų įregistruoti individualią veiklą, leidžiančią teikti šioje Sutartyje numatytas paslaugas, Įmonė tokiam Valdybos nariui Atlygį įsipareigoja mokėti tik turėdama Valdybos nario Įmonei pateiktą individualios veiklos pažymos ar kito pagal galiojančius teisės aktus leidžiančio pagal šią Sutartį vykdyti veiklą dokumento kopiją. Tokiu atveju visus mokesčius, įskaitant PVM mokestį, Valdybos narys privalo sumokėti pats, jeigu galiojantys teisės aktai nenustato kitaip.

10. Valdybos nario, vykdant Valdybos nario funkcijas, išlaidos, (kelionių, apgyvendinimo, transporto, maitinimo ir kt.) nėra kompensuojamos.

11. Šiai Sutarčiai nustojus galioti bet kokiais pagrindais, Valdybos nariui turi būti išmokamas Atlygis už Valdybos nario veiklos vykdymą iki Sutarties nutraukimo dienos. Įmonė, vadovaudamasi šiame Sutarties skyriuje nustatytomis sąlygomis, įsipareigoja su Valdybos nariu visiškai atsiskaityti per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo šios Sutarties nutraukimo dienos.

 

III SKYRIUS

VALDYBOS NARIO ATSAKOMYBĖ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Valdybos narys vykdo savo pareigas, numatytas teisės aktuose, Įmonės įstatuose, visuotinio akcininkų susirinkimo arba savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios savivaldybės vykdomosios institucijos, kolegialių organų sprendimuose ir kituose Įmonės vidaus dokumentuose.

13. Valdybos narys, veikdamas kartu su kitais į Įmonės valdybą išrinktais asmenimis, sprendžia Įmonės valdybos kompetencijai priskirtus klausimus ir vykdo kitas Įmonės valdybai pavestas funkcijas.

14. Valdybos narys privalo veikti Įmonės ir visų Įmonės akcininkų naudai, atsižvelgiant į kitų interesų turėtojų teises ir teisėtus lūkesčius, bei siekti akcininko lūkesčių laiške, Įmonės įstatuose bei kituose Įmonės vidaus dokumentuose įtvirtintų Įmonės veiklos tikslų. Savo veikloje Valdybos narys vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, Įmonės įstatais, visuotinio akcininkų susirinkimo arba savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios savivaldybės vykdomosios institucijos, kolegialių organų sprendimais, taip pat ir Įmonės veiklos strategija, valdybos darbo reglamentu bei kitais Įmonės vidaus dokumentais.

15. Valdybos narys įsipareigoja savo pareigas vykdyti tinkamai, efektyviai ir objektyviai spręsti visus valdybai priskirtus klausimus bei vadovautis aukščiausiais profesionalumo standartais. Valdybos narys privalo atlikti visus nuo jo priklausančius veiksmus, kad taikytinuose įstatymuose ir kituose teisės aktuose bei Įmonės įstatuose numatytos valdybos funkcijos būtų įgyvendinamos nepertraukiamai.

16. Valdybos narys savo pareigas privalo vykdyti asmeniškai ir neturi teisės perleisti ar pavesti visų ar dalies valdybos nario funkcijų vykdymo tretiesiems asmenims, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis.

17. Valdybos narys, be kita ko, privalo:

17.1. dalyvauti visuose Įmonės valdybos posėdžiuose, išskyrus atvejus, kai to neįmanoma padaryti dėl objektyvių priežasčių. Tokiais išimtiniais atvejais Valdybos narys, negalintis dalyvauti Valdybos posėdyje, privalo iš anksto balsuoti raštu arba balsuoti telekomunikacijų įrenginiais Įmonės valdybos darbo reglamento nustatyta tvarka, arba, jei nėra galimybės balsuoti raštu arba balsuoti telekomunikacijų įrenginiais, teisės aktų nustatyta tvarka gali įgalioti kitą Valdybos narį balsuoti vietoje saves;

17.2. atvykti į posėdžius susipažinęs su posėdžio darbotvarke ir visa jam pateikta su nagrinėjamais klausimais susijusia informacija bei dokumentais, su sąlyga, kad tokia informacija ir dokumentai jam buvo pateikti Įmonės valdybos darbo reglamente nustatytais terminais bei tvarka. Valdybos narys privalo aktyviai dalyvauti svarstant posėdžio darbotvarkėje numatytus klausimus, raštu ar žodžiu išdėstyti savo poziciją visais aptariamais klausimais bei teikti argumentuotus pasiūlymus dėl svarstomų klausimų sprendimo;

17.3. balsuoti „už“ arba „prieš“ kiekvieną Įmonės valdybos posėdyje svarstomą klausimą. Valdybos narys neturi teisės atsisakyti balsuoti, susilaikyti balsuojant ar už save įgalioti balsuoti kitus asmenis, išskyrus teisės aktų ar Įmonės vidaus dokumentų nustatytus atvejus, kai Valdybos narys privalo nusišalinti nuo balsavimo ar atitinkamo organo sprendimu yra nušalintas nuo balsavimo teisės aktų nustatyta tvarka;

17.4. Įmonės valdybos darbo reglamento nustatyta tvarka susipažinti su posėdžio protokolu, esant poreikiui – pateikti protokolui pastabas ir pasiūlymus, ir tuo atveju, jei Įmonės valdybos darbo reglamentas numato, kad protokolas turi būti pasirašomas visų posėdyje dalyvavusių Valdybos narių –  Valdybos narys suderintą protokolą privalo pasirašyti. Valdybos protokolai gali būti pasirašomi sertifikuotais elektroniniais parašais. Valdybos nariui turi būti užtikrinama teisė susipažinti su visais priimtais valdybos sprendimais ir posėdžių protokolais;

17.5. Sutarties galiojimo metu atsiradus nenurodytoms aplinkybėms, dėl kurių galėtų kilti Valdybos nario ir Įmonės interesų konfliktas, Valdybos narys apie tokias naujas aplinkybes privalo nedelsiant raštu informuoti Įmonės kolegialius organus ir Įmonę.

18. Valdybos narys turi šias pareigas:

18.1. Įmonės, kitų Įmonės organų ir Įmonės akcininkų/savininkų atžvilgiu veikti sąžiningai ir protingai;

18.2. būti lojaliu Įmonei;

18.3. veikti Įmonės ir visų jos akcininkų interesais, atsižvelgiant į kitų interesų turėtojų teises ir teisėtus lūkesčius;

18.4. saugoti Įmonės komercines (gamybines) paslaptis ir konfidencialią informaciją;

18.5. vengti interesų konfliktų tarp Įmonės ir Valdybos nario (įskaitant trečiųjų asmenų, kurių naudai privalo veikti Valdybos narys) interesų;

18.6. savo ir (ar) trečiųjų asmenų naudai nenaudoti informacijos, kurią Valdybos narys sužinojo, vykdydamas savo, kaip Įmonės Valdybos nario, funkcijas;

18.7. siekiant efektyvaus Valdybos posėdžių planavimo ir organizavimo, iš anksto informuoti Įmonę apie planuojamas atostogas, komandiruotes ar bet kokį kitą užimtumą, kuris gali trukdyti jam dalyvauti suplanuotose ar planuojamuose Įmonės valdybos posėdžiuose, apie kuriuos jis buvo tinkamai, iš anksto informuotas;

18.8. jei Valdybos narys Įmonės valdybos sprendimu būtų paskirtas atlikti tam tikras konkrečias užduotis ar nuolat arba laikinai kuruoti tam tikrus Valdybos kompetencijai priskirtus klausimus, Valdybos narys privalo nuolat teikti kitiems Valdybos nariams informaciją apie jo atliekamą užduotį, kuruojamą (-us) klausimą (-us), Įmonės valdybos nustatyta tvarka rengti veiklos ataskaitas, bei pristatyti jas Įmonės valdybai;

18.9. nuolat gilinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, reikalingą tinkamai atlikti Įmonės Valdybos nario funkcijas, bei siekti visapusiško Įmonės veiklos suvokimo, efektyvaus užduočių įvykdymo ir profesionalių sprendimų priėmimo;

18.10. vykdyti kitas pareigas, kurias nustato taikytini teisės aktai, Įmonės įstatai ir Įmonės valdybos darbo reglamentas ir kiti Įmonės vidaus dokumentai.

19. Valdybos narys turi šias teises:

19.1. neatlygintinai gauti iš Įmonės ir jos organų visą jo funkcijoms Įmonės valdyboje atlikti reikiamą informaciją bei dokumentus, kuriais disponuoja Įmonė;

19.2. Įmonės Valdybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę ir teisę siūlyti klausimus į inicijuojamo ar šaukiamo Valdybos posėdžio darbotvarkę įstatų bei teisės aktų nustatyta tvarka;

19.3. esant objektyviam poreikiui, atskirais atvejais pasinaudoti Įmonės ištekliais, kurie yra būtini tinkamai Valdybos nario veiklai užtikrinti;

19.4. bet kuriuo metu savo nuožiūra atsistatydinti iš valdybos nario pareigų, ne vėliau kaip prieš 14 dienų pateikdamas (-a) išankstinį rašytinį pranešimą Įmonei;

19.5. taip pat kitas teises, kurias suteikia teisės aktai, Įmonės įstatai, Įmonės valdybos darbo reglamentas ir kiti Įmonės vidaus dokumentai.

 

IV SKYRIUS

Intelektinė nuosavybė

 

20. Turtinės ir, kiek to nedraudžia teisės aktai, neturtinės teisės į visus šios Sutarties galiojimo metu Valdybos nario sukurtus intelektinės ar pramoninės nuosavybės dalykus, tiesiogiai susijusius su Valdybos nario veikla pagal šią Sutartį, įskaitant autoriaus teisių objektus, prekių, paslaugų ženklus, produktus ir pramoninį dizainą, bei kitus Valdybos nario pareigų vykdymo metu sukurtus dalykus, visiškai, automatiškai, neterminuotai ir neatšaukiamai tampa ir yra išimtinė Įmonės nuosavybė be jokio papildomo atlygio mokėjimo. Neturtinės teisės, kurios negali būti perleistos Įmonei, šia Sutartimi yra licencijuojamos Įmonei maksimalia teisės aktų leidžiama apimtimi maksimaliam teisės aktų leidžiamam terminui.

21. Atlyginimas Valdybos nariui už šios Sutarties 20 punkte nurodytų dalykų sukūrimą yra įskaičiuotas į pagal šią Sutartį Valdybos nariui mokamą Atlygį ir Įmonė turi teisę disponuoti tokiais dalykais išimtinai savo nuožiūra, nemokėdama Valdybos nariui jokio papildomo atlygio.

 

V SKYRIUS

KONFIDENCIALUMO ĮSIPAREIGOJIMAS

 

22. Valdybos narys šios Sutarties galiojimo metu, o taip pat 3 metus po Sutarties pasibaigimo, įsipareigoja neatskleisti be išankstinio raštiško Įmonės sutikimo jokiai trečiajai šaliai Įmonės komercinių (gamybinių) paslapčių ir (ar) konfidencialios informacijos, gautos vykdant Valdybos nario veiklą. išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytais atvejais.

23. Konfidencialia informacija yra laikoma:

23.1. informacija su žyma „konfidencialu“ ar „slapta“;

23.2. informacija, nurodyta Įmonės valdybos patvirtintame Konfidencialios informacijos sąraše, kurią Valdybos narys sužinojo vykdydamas savo funkcijas ir pareigas;

23.3. konfidenciali ir (ar) asmens duomenų apsaugos įstatyme apibrėžta informacija apie trečiuosius asmenis ar susijusi su trečiaisiais asmenimis, kurią Valdybos narys sužinojo vykdydamas savo funkcijas ir pareigas.

24. Valdybos narys savo pareigą saugoti konfidencialią Įmonės informaciją patvirtina pasirašydamas konfidencialios informacijos saugojimo įsipareigojimą arba pasirašydamas ant konfidencialios informacijos sąrašo.

25. Šioje Sutartyje numatytas konfidencialumo įsipareigojimas galioja nuo Sutarties įsigaliojimo dienos ir 3 metus po Sutarties nutraukimo.

26. Už konfidencialios informacijos atskleidimą taikoma Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyta atsakomybė.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IŠ GINČŲ SPRENDIMAS

 

27. Valdybos narys įsipareigoja atlyginti Įmonei ir apsaugoti ją nuo bet kokių nuostolių ar žalos (įskaitant protingas išlaidas teisinei pagalbai), kuriuos ji gali patirti dėl Valdybos nario įvykdyto šios Sutarties pažeidimo ir (ar) trečiųjų asmenų, įskaitant Įmonės akcininkus/savininkus, reikalavimų, susijusių su Valdybos nario veikla Įmonės valdyboje ar tos veiklos rezultatais, kai tokie nuostoliai ar žala Įmonei kilo dėl Valdybos nario tyčios ar didelio neatsargumo.

28. Įmonė įsipareigoja:

28.1. informuoti Juridinių asmenų registrą apie Valdybos nario paskyrimą, atšaukimą arba atsistatydinimą iš Įmonės Valdybos nario pareigų arba apie Valdybos nario kadencijos pabaigą;

28.2. suteikti Valdybos nariui visą reikalingą informaciją ir darbo priemones, susijusias su jo vykdomomis pareigomis;

28.3. mokėti Sutartyje nustatytą atlygį.

29. Visi ginčai, nesutarimai ar reikalavimai, kylantys iš šios Sutarties ar susiję su šia Sutartimi, jos pažeidimu, nutraukimu ar galiojimu, sprendžiami derybų būdu. Jeigu per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų Šalims nepavyksta taikiai išspręsti ginčo, ginčas galutinai sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES GALIOJIMAS, PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

30. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos (pasirašymo diena laikoma data, kai Sutartį pasirašo paskutinė Sutarties šalis) ir galioja iki:

30.1. Valdybos narys atšaukiamas iš Įmonės Valdybos nario pareigų;

30.2. Valdybos narys pats atsistatydina iš einamų pareigų;

30.3. baigiasi Įmonės Valdybos kadencija, kuriai Valdybos narys buvo išrinktas eiti pareigas;

30.4. atšaukiama visa Įmonės valdyba;

30.5. Valdybos narys nustoja eiti Įmonės valdybos nario pareigas kitu pagrindu.

31. Sutartis gali būti keičiama Šalių susitarimu arba kai to reikalauja galiojantys Lietuvos Respublikos teisės aktai.

32. Sutarties nuostatos dėl intelektinės nuosavybės, konfidencialumo, nuostolių atlyginimo, atsiskaitymo, taikytinos teisės bei ginčų sprendimo lieka galioti ir po šios Sutarties pasibaigimo.

33. Šiai Sutarčiai ir jos sąlygų aiškinimui, taikymui, taip pat klausimams, susijusiems su jos pažeidimu, galiojimu ar negaliojimu, spręsti taikoma Lietuvos Respublikos teisė.

34. Bet kokie šios Sutarties pakeitimai ar papildymai turi būti daromi raštu ir pasirašomi abiejų Šalių.

35. Nė viena Šalis negali perleisti savo teisių ar pareigų pagal šią Sutartį bet kokiai trečiajai šaliai, išskyrus įstatymuose numatytas išimtis.

36. Ši Sutartis yra sudaroma 2 (dviem) egzemplioriais lietuvių kalba, po vieną egzempliorių kiekvienai Šaliai arba 1 (vienu) egzemplioriumi ir Šalių pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu.

 

VIII SKYRIUS

ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI

 

 

Įmonė:                                                                           Valdybos narys:

___________________________                                 ______________________________

(pavadinimas)                                                                                          (vardas, pavardė)

______________________________                                                 ______________________________

(kodas)                                                                                                      (asmens kodas)

______________________________                                                 ____________________________

(adresas)                                                                                                                                (deklaruota gyvenamoji vieta)

_______________________________                                              _______________________________

(atsiskaitomoji sąskaita)                                                                        (atsiskaitomoji sąskaita)

________________________________                                            _______________________________

(banko pavadinimas ir kodas)                                                               (banko pavadinimas ir kodas)

________________________________                                                                        ________________________________

(tel., el. p.)                                                                                                  (tel., el. p.)

________________________________                                            ________________________________

(parašas)                                                                                                           (parašas)

_________________________________

 

part_0e2eca0276ba4be787dae17a5486f8b5_end