PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO PLUNGĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO ŠEIMOS PARAMOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 23 d. Nr. T1-58

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m.  vasario  3 d. įsakymo Nr. A1-83 redakcija),  Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-794 „Dėl Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 17 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019-11-19 raštą Nr. (16.3E-34)SD-5634 „Dėl pagrindinių naujovių vietos lygmeniu, susijusių su Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo įgyvendinimu“, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pavesti Plungės socialinių paslaugų centrui  Šeimos paramos tarnyboje organizuoti vaiko laikinąją priežiūrą ir teikti socialinės priežiūros paslaugas kitiems krizinėje situacijoje atsidūrusiems asmenims (šeimoms) ir jų vaikams.

2. Patvirtinti Socialinės priežiūros paslaugų teikimo Plungės socialinių paslaugų centro Šeimos paramos tarnyboje tvarkos aprašą (pridedama).

3. Paskelbti šį sprendimą rajono spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Audrius Klišonis

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2020 m. balandžio 23 d.

sprendimu Nr. T1-58

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO PLUNGĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO ŠEIMOS PARAMOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės priežiūros paslaugų teikimo Plungės socialinių paslaugų centro Šeimos paramos tarnyboje (toliau – Šeimos paramos tarnyba) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja socialinės priežiūros paslaugų skyrimo ir teikimo laikinosios priežiūros ir krizinėje situacijoje atsidūrusiems asmenims (šeimoms) ir jų vaikams tvarką, mokėjimo už šias paslaugas sąlygas ir skundų nagrinėjimą.

2. Socialinės priežiūros paslaugų Šeimos paramos tarnyboje teikimo tikslas – užtikrinti saugią aplinką asmenims (šeimoms) ir jų vaikams, patekusiems į krizinę situaciją, suteikiant socialines paslaugas ir pagalbą, konsultacijas bei skatinant atkurti ryšius su supančia aplinka.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro  2020 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. A1-83 „Dėl Lietuvos  Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“ ir Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro  2019 m.  gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-794 „Dėl Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SOCIALINIĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMAS IR TEIKIMAS

 

5. Šeimos paramos tarnyba savo patalpose (V. Mačernio g. 31, Plungėje) teikia  apgyvendinimo krizių centre paslaugą  krizę patiriantiems  asmenims (šeimoms) ir jų vaikams, siekiant atkurti jų savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę.  Paslauga susideda iš:

5.1. informavimo, konsultavimo;

5.2. tarpininkavimo ir atstovavimo;

5.3. apgyvendinimo;

5.4. psichologinės-psichoterapinės pagalbos;

5.5. minimalių buitinių ir asmens higienos paslaugų organizavimo (virtuvėlė, dušas, skalbimo paslaugos ir t.t.);

5.6. kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo;

5.7. darbo įgūdžių ugdymo;

5.8. kitų paslaugų, reikalingų asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį.

6. Vaiko laikinosios priežiūros paslaugos organizuojamos apgyvendinus vaiką kartu su jo tėvais ar vienu iš jų arba kitais atstovais (atstovu) pagal įstatymą, kurie nekelia pavojaus vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui. Įstaigoje tinkamai tenkinami pagrindiniai vaiko raidos poreikiai, suteikiama galimybė gyventi skirtingų lyčių asmenims, sudaromos sąlygos apgyvendinti visus šeimos vaikus, net jei jiems nėra nustatytas vaiko apsaugos poreikis. Taip pat sudaromos sąlygos vaiko tėvams dirti, vykdyti kitus savo įsipareigojimus, užtikrinamas vaikui nenutrūkstamas dalyvavimas mokymosi ir ugdymosi procese.

Apgyvendinimo krizių centre paslaugos sudėtis konkrečiam asmeniui nustatoma atsižvelgiant į jo (šeimos)  poreikius.

7. Šeimos paramos tarnyboje, Apgyvendinimo  krizių centre paslaugą vienu metu gali gauti  iki 20 asmenų. Šiai paslaugai teikti įrengta 10 kambarių, kurie pritaikyti saugiai gyventi šeimai su vaikais. 

8. Socialinės priežiūros paslaugos krizinėje situacijoje atsidūrusiems asmenims (šeimoms) ir jų vaikams skiriamos ir teikiamos:

8.1. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Telšių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriui (toliau-Tarnyba), vadovaujantis Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašu, nustačius vaiko apsaugos poreikį, vaikas kartu su jo tėvais ar vienu iš jų arba kitais vaiko atstovais pagal įstatymą, kurie (kuris) nekelia pavojaus vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, apgyvendinami Šeimos paramos tarnyboje; kartu pateikiama užpildyta Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje akto kopija. Jei šeimoje yra tik vienas vaiko atstovas pagal įstatymą, kartu su juo gali būti apgyvendinami ir kiti  vaikai, kuriems nebuvo nustatytas vaiko apsaugos poreikis.

8.2. Kitais atvejais priimamos ir apgyvendinamos socialinę riziką patiriančios šeimos, turinčios vaikų, socialinę riziką patiriantys vieniši tėvai ir jų vaikai, besilaukiančios moterys, nepilnametės besilaukiančios merginos, vienišos mamos su mažamečiais vaikais (neturinčios socialinių įgūdžių), negalią turintys tėvai su vaikais ir pan.

9. Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti paslaugas, ar atvejo vadybininkas  pateikia Plungės socialinių paslaugų centrui nustatytos formos prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8). Kartu su prašymu pateikiami kiti reikalingi dokumentai: asmens tapatybės dokumentai, duomenys apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį (formos SP-1, SP-2), pažymos apie gautas pajamas, medicinos dokumentų išrašai, deklaruotos gyvenamosios vietos pažyma ir kt. dokumentai. Socialinis darbuotojas (socialinio darbo organizatorius) užpildo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

10. Šeimos paramos tarnybos atsakingas darbuotojas gautą prašymą-paraišką ir kitus surinktus dokumentus pateikia Socialinės paramos skyriaus  specialistui, kuris juos patikrina ir prašymą užregistruoja PARAMOS duomenų bazėje. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (forma SP-9) priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas. Duomenys apie socialinių paslaugų skyrimą suvedami į SPIS duomenų sistemą.

11. Socialinės priežiūros paslaugos socialinę riziką patiriančioms asmenims (šeimoms) ir jų vaikams teikiamos:

11.1. nustačius vaiko apsaugos poreikį, kai vaiko laikinoji priežiūra organizuojama Šeimos paramos tarnyboje, – pagal poreikį, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių nuo vaiko laikinosios priežiūros organizavimo (nustatymo) dienos;

11.2. kitais atvejais - Apgyvendinimo krizių centre paslauga gali būti teikiama iki 12 mėnesių. Asmeniui pageidaujant paslaugą gauti ilgesnį laikotarpį, prašymas aptariamas atvejo vadybos posėdyje, ir šiam pritarus paslaugos teikimo terminas gali būti pratęsiamas. Šiuo atveju Šeimos paramos tarnybos specialistai asmens prašymą, pagalbos planą ir socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadą pateikia Socialinės paramos skyriui, kuris priima sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) pratęsimo.

12. Asmuo (šeima) apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias tiesioginės įtakos socialinės priežiūros paslaugų teikimui, informuoja Šeimos paramos tarnybą. Jei asmeniui (šeimai) reikalingos kitos rūšies socialinės paslaugos, Šeimos paramos tarnybos darbuotojai padeda kreiptis į Socialinės paramos skyrių teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Šeimos paramos tarnyboje socialinės priežiūros paslaugos neskiriamos, jeigu:

13.1. asmenims būtinas stacionarus gydymas;

13.2. asmenys yra agresyvūs;

13.3. asmenys yra neblaivūs;

13.4. asmenys yra sergantys aktyvia tuberkulioze;

13.5. asmenys yra sergantys lytiškai plintančioms ligoms;

13.6. asmenys yra sergantys kitomis ūminėmis infekcinėmis ligomis.

14. Šeimos paramos tarnyba su paslaugų gavėju pasirašo sutartį dėl socialinės priežiūros paslaugų teikimo ir mokėjimo ir pasirašytinai supažindina su Šeimos paramos tarnybos vidaus tvarkos taisyklėmis.

15. Šeimos paramos tarnyba užtikrina (sudaro galimybę), kad Plungės rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems socialinę riziką patiriantiems asmenims ( šeimoms) ir jų vaikams teisės aktų nustatyta tvarka būtų tinkamai taikoma vaiko laikinoji priežiūra bet kurią savaitės dieną, bet kuriuo paros metu, taip pat poilsio ir švenčių dienomis.

16. Šeimos paramos tarnybos atsakingas specialistas informaciją apie asmeniui (šeimai) suteiktas socialines paslaugas suveda į SPIS duomenų sistemą.

17. Socialinės priežiūros paslaugų teikimas asmenims (šeimoms) ir jų vaikiams sustabdomas ar nutraukiamas Socialinės paramos skyriaus sprendimu:

17.1. gavus asmens (šeimos) prašymą;

17.2. asmeniui atsisakant paslaugų;

17.3. atsisakius mokėti už teikiamas paslaugas;

17.4. nesilaikant vidaus tvarkos taisyklių ir (ar) socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutarties reikalavimų.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TEIKIAMAS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS

 

18. Vaikui ir jo tėvams ar kitiems jo atstovams pagal įstatymą Šeimos paramos tarnyboje teikiamos vaiko laikinosios priežiūros taikymo paslaugos yra mokamos. Mokėjimo dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) gaunamas pajamas, vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

19. Už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas per mėnesį mokama:

19.1. kai pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį  mažesnės už 2 VRP – teikiamos nemokamai;

19.2. kai pajamos  vienam šeimos nariui per mėnesį mažesnės 3 VRP - 5 procentus šeimos pajamų;

19.3. kai pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį mažesnės už 4VRP- 10 procentų šeimos pajamų;

19.4. kai pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį mažesnės už 5 VRP - 15 procentų šeimos pajamų;

19.5. kitais atvejais, nei numatyta šiame punkte - 20 procentų šeimos pajamų.

20. Mokesčio už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialines paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

21. Asmenims (šeimoms) Apgyvendinimo krizių centre paslaugos 30 parų nuo apsigyvenimo pradžios teikiamos nemokamai.

22. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

23. Asmuo dėl dalinio ar visiško atleidimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į Šeimos paramos tarnybos socialinį darbuotoją, pateikia raštišką prašymą ir aplinkybes pateisinančius, motyvuotus dokumentus. Tarnybos vadovas, įvertinęs asmens motyvuotą prašymą ir visas aplinkybes, išvadas ir reikalingą informaciją pateikia Socialinių paslaugų skyrimo komisijai.  Centro direktorius, vadovaudamasis Komisijos siūlymu, priima sprendimą dėl asmens dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas.

24. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

 

IV SKYRIUS.

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS PRIIMANT DOKUMENTUS

 

25. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą sprendimui dėl socialinės priežiūros paslaugų skyrimo Plungės rajono savivaldybės administracijoje priimti, taip pat kaupti informaciją apie šeimai suteiktas paslaugas.

26. Priimant dokumentus, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Plungės socialinių paslaugų centras atsako už kokybiškai Šeimos paramos tarnyboje teikiamas socialinės priežiūros paslaugas socialinę riziką patiriantiems asmenims (šeimoms) ir jų vaikams.

28. Plungės socialinių paslaugų centro ir Socialinės paramos skyriaus specialistai užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą, teisingą socialinių paslaugų poreikio ir finansinių galimybių vertinimą bei teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.

29. Šio Tvarkos aprašo papildymus, pakeitimus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

30. Sprendimus dėl socialinės priežiūros paslaugų skyrimo, išvadas dėl mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydžio nustatymo asmenys gali apskųsti Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriui. Administracijos direktorius įsakymu sudaro komisiją, kuri pakartotinai įvertina paslaugų skyrimą ir (ar) mokėjimo už paslaugas dydį. Komisija išvadas pateikia Administracijos direktoriui.

31. Plungės socialinių paslaugų centras atsako už lėšų, skirtų socialinės priežiūros paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

32. Už šio Aprašo vykdymą atsakingas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius ir Plungės socialinių paslaugų centras.

33. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja Savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų Plungės socialinių paslaugų centrui socialinės priežiūros paslaugoms teikti, efektyvų ir racionalų panaudojimą pagal paskirtį.

_______________________________