APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

įsakymas

DĖL APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugpjūčio 17 d. Nr. AD1-239

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-277 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų reorganizavimo “, 16.7 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Olga Vėbrienė

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos direktoriaus

2020 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. AD1-239

 

APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas) darbo organizavimo tvarką.

2.    Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais, Departamento nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3.    Departamento veikla grindžiama teisėtumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4.    Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose Departamentui atstovauja Departamento direktorius arba jo pavedimu Departamento direktoriaus pavaduotojas, kitas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas).

5.    Departamentui atstovaujantys Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai klausimais dėl Departamento pozicijos suderinimo, o prireikus ir dėl Departamento pozicijos pristatymo, privalo kreiptis į Departamento direktorių arba Departamento direktoriaus pavaduotojus apie tai informavęs tiesioginį vadovą.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR VEIKLOS ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI

 

6.    Departamento administracijos struktūrą nustato aplinkos ministras, atsižvelgdamas į nustatytus Departamento veiklos tikslus ir funkcijas, Departamento metinius veiklos planus.

7.    Departamentui vadovauja Departamento direktorius, kuris yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui. Departamento direktorius organizuoja Departamento darbą, kad būtų įgyvendinami Departamento veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos.

8.    Jei Departamento direktoriaus nėra, jo funkcijas atlieka Departamento direktoriaus pavaduotojas. Jeigu nėra Departamento direktoriaus ir Departamento direktoriaus pavaduotojų, Departamento direktoriaus funkcijas atlieka kitas Departamento direktoriaus paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba aplinkos ministro įgaliotas asmuo.

9.    Departamento direktoriaus pavaduotojai kuruoja Departamento direktoriaus priskirtas Departamento veiklos sritis ir Departamento administracijos padalinius ir yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Departamento direktoriui.

10Departamento veikla organizuojama vadovaujantis Departamento metiniu veiklos planu, kurį tvirtina aplinkos ministras. Departamento metinių veiklos planų įgyvendinimą pagal priskirtas veiklos sritis kontroliuoja Departamento direktoriaus pavaduotojai.

11Departamento metinio veiklos plano, programų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Departamento direktorius ir Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas veiklos sritis.

12Departamento administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi Departamento nuostatais, Departamento metiniu veiklos planu, Reglamentu, Departamento vidaus tvarkos taisyklėmis, Departamento direktoriaus patvirtintais Departamento administracijos padalinių nuostatais, Departamento administracijos padalinių vadovai ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, Departamento darbuotojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-177 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodikos patvirtinimo“. Departamento administracijos padalinių vadovai atsako už jų vadovaujamų administracijos padalinių nuostatų projekto parengimą, prireikus, jų pakeitimą, už administracijos padalinio valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymų projektų parengimą, prireikus, jų pakeitimą.

13Departamento administracijos padalinių vadovai asmeniškai atsako už tinkamą jų vadovaujamiems administracijos padaliniams pavestų funkcijų atlikimą, administracijos padalinio tikslų pasiekimą (uždavinių įvykdymą), darbo organizavimą, taip pat už Departamento direktoriaus ir Departamento direktoriaus pavaduotojų pavedimų vykdymą, kiti Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai – už tinkamą jiems pavestų uždavinių ir funkcijų atlikimą.

14Departamentas kasmet rengia Departamento metinę veiklos ataskaitą. Departamento metines veiklos ataskaitas aplinkos ministrui teikia Departamento direktorius. Departamento metinės veiklos ataskaitos skelbiamos Departamento interneto svetainėje.

15.     Einamieji Departamento veiklos klausimai gali būti aptariami bendruose Departamento direktoriaus, Departamento direktoriaus pavaduotojo (-ų) ir Departamento administracijos padalinių vadovų pasitarimuose, kurie vyksta Departamento direktoriaus nustatytu laiku. Šiuose pasitarimuose gali dalyvauti ir kiti Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai bei kiti asmenys. Pasitarimams pirmininkauja Departamento direktorius, jam negalint dalyvauti – jo funkcijas atliekantis asmuo (toliau – pasitarimo pirmininkas). Pasitarimai protokoluojami, pasitarimų protokolai surašomi per 5 darbo dienas nuo pasitarimo dienos. Pasitarimo protokolą pasirašo pasitarimo pirmininkas ir protokolą surašęs asmuo.

Pasitarimų protokolai registruojami vieningoje dokumentų valdymo informacinėje sistemoje (toliau – VDVIS), formuojant užduotį visų Departamento administracijos padalinių vadovams „susipažinti“, ir saugomi Departamente  Reglamento 72-75 punktuose nustatyta tvarka.

Pasitarimo pirmininko sprendimu pasitarimuose gali būti daromas garso įrašas pasitarimo protokolui surašyti. Pasibaigus pasitarimams, jų garso įrašai saugomi, kol VDVIS užregistruojamas pasitarimo protokolas. Pasitarimo pirmininko sprendimu pasitarimo garso įrašas gali būti saugomas ilgiau.

 

III SKYRIUS

DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ RENGIMAS IR PASIRAŠYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO direktoriaus įsakymų Projektų rengimas, DEPARTAMENTO direktoriaus įsakymų registravimas, skelbimas ir įsigaliojimas

 

16.     Departamento direktorius priima įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami.

17.     Departamento direktoriaus įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos), Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, Reglamentą ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius teisės aktų projektų rengimą.

18.     Departamento direktoriaus įsakymų projektus pagal kompetenciją rengia Departamento administracijos padaliniai. Departamento direktoriaus įsakymų projektams parengti gali būti sudaromos darbo grupės.

19.     Departamento Direktoriui teikiamą pasirašyti įsakymo projektą VDVIS turi vizuoti:

19.1įsakymo projekto rengėjas, jo tiesioginis vadovas ir departamento direktorius, jeigu skyrius priklauso departamentui, valdybos viršininkas, jei įsakymo projektą parengė inspekcija;

19.2Departamento administracijos padalinių vadovai, jei įsakymo projektas susijęs su to Departamento administracijos padalinio kompetencija ar administracijos padalinio valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams priskirtais klausimais;

19.3Departamento Finansų skyriaus vedėjas, kai įsakymo projektas susijęs su valstybės piniginiais ištekliais, kuriais disponuoja Departamentas, arba įsakymų projektais keičiamas Departamento patikėjimo teise valdomo turto ir (arba) turtinių įsipareigojimų dydis ir (arba) struktūra;

19.4Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atliekantis kalbos redaktoriaus funkcijas;

19.5Departamento Teisės departamento direktorius;

19.6Departamento Imuniteto tarnybos viršininkas, kai būtina atlikti įsakymo projekto antikorupcinį vertinimą;

19.7Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas Departamento veiklos sritis.

20.     Rengiamas vienas Departamento direktoriaus įsakymo projekto egzempliorius. Jeigu rengiamas kelių institucijų vadovų bendras įsakymo projektas, jo egzempliorių rengiama tiek, kiek institucijų vadovų pasirašo įsakymo projektą. Prieš Departamento direktoriui pasirašant įsakymo projektą, Departamente liekantis jo egzempliorius vizuojamas Reglamento 19 punkte nustatyta tvarka.

21.     Rengiant Departamento direktoriaus įsakymo projektą, kuriam pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalį privalo būti atliktas antikorupcinis vertinimas, kartu teikiama Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma, parengta vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“.

22.     Departamento direktoriaus įsakymų projektus rengėjai turi suderinti su Reglamento 19 punkte nurodytais Departamento valstybės tarnautojais ar darbuotojais. Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai savo išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl pateiktų derinti įsakymų projektų privalo pateikti per 5 darbo dienas nuo įsakymo projekto gavimo dienos, o kai pateikiami didelės apimties ir(ar) sudėtingi projektai – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.

23.     Kartu su Departamento direktoriui pasirašyti teikiamu įsakymo (norminio teisės akto) projektu parengiama pažyma, kurioje paaiškinama būtinybė priimti naują įsakymą arba keisti esamą teisinį reglamentavimą. Jame nurodomas parengto įsakymo projekto tikslas ir uždaviniai, esamas teisinis reguliavimas ir numatomo teisinio reguliavimo nuostatos, įsakymo projekto derinimo metu gautos specialistų išvados (pastabos ir pasiūlymai). Jei įsakymo projektas vizuotas su pastaba, nurodomi motyvai, kodėl neatsižvelgta. Pažymą parengia įsakymo projekto rengėjas.

24.     Rengiant Departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, kartu parengiamas ir šio įsakymo pakeitimo įsakymo projekto lyginamasis variantas, laikantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 113 punkte nustatytų reikalavimų. Įsakymo pakeitimo įsakymo projekto lyginamąjį variantą rengia įsakymo projekto rengėjas.

25.     Direktoriaus įsakymus registruoja atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Pasirašyti Departamento direktoriaus įsakymai registruojami VDVIS jų pasirašymo dienos data. Departamento direktoriaus įsakymui VDVIS suteikiamas, priklausomai nuo VDVIS registracijos žurnalo, registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas kelių institucijų vadovų bendras įsakymas, VDVIS jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi institucijų vadovai, paskutinio institucijos vadovo pasirašymo dienos data. Kai įsakymą inicijuoja Departamento direktorius, atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas suderina su kitų institucijų, kurių vadovai pasirašė bendrą įsakymą, administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.

26.     Supažindinimas su Departamento direktoriaus įsakymais atliekamas naudojantis VDVIS, išskyrus Reglamento 28 punkte nustatytą atvejį. Atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, registravęs Departamento direktoriaus įsakymą VDVIS, atitinkamai suformuoja užduotį VDVIS suinteresuotiems Departamento administracijos padalinių vadovams ir individualiai konkrečiame įsakyme nurodytiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams. Nesant galimybės Departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus supažindinti su įsakymais VDVIS, atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas įsakymą pateikia Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo elektroniniu paštu. Departamento direktoriaus įsakymų ar kitų dokumentų pateikimas elektroniniu paštu ar VDVIS prilygsta rašytiniam patvirtinimui, kad su Departamento direktoriaus įsakymu ar kitais dokumentais Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas susipažino.

27.     Departamento administracijos padalinių vadovai, gavę Departamento direktoriaus įsakymą, privalo nedelsiant per VDVIS, Reglamento 26 punkte nustatyta tvarka, persiųsti pavaldiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams įsakymą.

28.     Tais atvejais, kai teisės aktai nustato reikalavimą pasirašytinai supažindinti su Departamento direktoriaus įsakymu atitinkamą asmenį, Departamento direktoriaus įsakymo projekto rengėjas privalo įsakymo projekte nurodyti asmenį, atsakingą už rašytinį supažindinimą su įsakymu.

29.     Direktoriaus įsakymai registruojami, skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

30.     Departamento direktoriaus įgaliotas Departamento valstybės tarnautojas priima sprendimus dėl Departamento direktoriaus įsakymų paskelbimo Teisės aktų registre ir užtikrina, kad Departamento direktoriaus įsakymai būtų paskelbti Teisės aktų registre.

31.     Departamento direktoriaus įsakymai, kurie nėra skelbiami Teisės aktų registre, įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu juose nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas

 

32.     Departamentas teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, ir Reglamento nustatyta tvarka.

33.     Išvados (pastabos ir pasiūlymai) dėl kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų surašomos ant Departamento blanko, vizuojamos rengėjo, visų rezoliucijoje nurodytų vykdytojų ir jų tiesioginių vadovų, Departamento Teisės departamento direktoriaus, Departamento direktoriaus pavaduotojo pagal priskirtą veiklos sritį ir pasirašomos Departamento direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavedimu – Departamento direktoriaus pavaduotojo.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

Sutarčių (susitarimų) rengimas ir registravimas

 

34.     Sutartis (susitarimus) pasirašo Departamento direktorius ar jo įgaliotas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

35.     Sutarčių turinys ir forma turi atitikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso sutartims nustatytus reikalavimus ir kitus reikalavimus, jei atskiroms sutartims teisės aktuose nustatyti atitinkami reikalavimai. Sutartyse turi būti nurodytas už sutarties vykdymo kontrolę atsakingas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

36.     Sutartis (susitarimus) (įskaitant ir jų priedus), prieš pasirašant Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui, VDVIS vizuoja:

36.1sutarties projekto rengėjas;

36.2sutarties projekto rengėjo tiesioginis vadovas;

36.3už sutarties vykdymo kontrolę atsakingas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas ir jo tiesioginis vadovas;

36.4Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus vedėjas;

36.5Departamento Administravimo departamento direktorius;

36.6Departamento Teisės departamento direktorius ar jo pavedimu – Departamento Teisės departamento valstybės tarnautojas;

36.7Departamento Finansų skyriaus vedėjas;

36.8 Departamento direktoriaus pavaduotojas, jeigu sutartis susijusi su Departamento direktoriaus pavaduotojui priskirta veiklos sritimi.

37.     Visų sutarties šalių pasirašytą sutartį (susitarimą) registruoja atsakingas Departamento Administravimo departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Sutartys (susitarimai) saugomos vadovaujantis Departamento direktoriaus patvirtintu Departamento dokumentacijos planu (toliau – Dokumentacijos planas).

38.     Už sutarties vykdymo kontrolę atsakingas Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, nurodytas sutartyje, užtikrina, jog nebūtų viršyta sutartyje nurodyta sutarties vertė, atsako už sutarties pakeitimo ar pratęsimo dokumentų rengimą ir reikalingų viešųjų pirkimų inicijavimą.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

Departamento siunčiamų dokumentų rengimas ir pasirašymas

 

39.     Susirašinėti su fiziniais ir juridiniais asmenimis naudojami Departamento blankai su Departamento pavadinimu ir kitais duomenimis. Departamento rengiamus dokumentus pasirašo Departamento direktorius, Departamento direktoriaus pavaduotojai ir kiti Departamento direktoriaus įgalioti Departamento valstybės tarnautojai.

40.     Prieš Departamento direktoriui, Departamento direktoriaus pavaduotojui ar kitiems Departamento direktoriaus įgaliotiems asmenims pasirašant siunčiamus dokumentus, VDVIS juos vizuoja dokumento rengėjas ir pagalbiniai rengėjai bei vizuotojai.

41.     Departamento siunčiamą dokumentą vizuojantis Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas pagal kompetenciją atsako už vizuojamo dokumento turinį ir atitiktį nustatytiems reikalavimams:

41.1dokumento rengėjas – už parengto dokumento turinį;

41.2dokumento rengėjo tiesioginis vadovas, kitų Departamento administracijos padalinių vadovai – už parengto dokumento turinį ir atitiktį Departamento administracijos padaliniui keliamiems uždaviniams, teisės aktams pagal Departamento administracijos padalinio kompetenciją;

41.3Departamento Teisės departamento valstybės tarnautojas – už parengto dokumento atitiktį bendriesiems teisės principams ir teisės aktų reikalavimams;

41.4Departamento direktoriaus pavaduotojas – už parengto dokumento atitiktį Departamento metiniam veiklos planui, planuojamiems rezultatams Departamento direktoriaus pavaduotojui priskirtose veiklos srityse.

42.     Departamento administracijos padalinio vadovas ant Departamento direktoriaus įsakymu patvirtinto Departamento administracijos padalinio blanko pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus jų kontroliuojamos teritorijos įstaigoms, įmonėms, organizacijoms, fiziniams asmenims, prašymus pateikti informaciją, taip pat raštus tais atvejais, kai jiems Departamento direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavaduotojo rezoliucija pavedama atsakyti savarankiškai bei kitus, teisės aktų ar Departamento direktoriaus įsakymu jiems pasirašyti priskirtus raštus.

43.     Tik Departamento direktorius pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, aplinkos ministrui, Lietuvos Respublikos aplinkos viceministrams, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos kancleriui, kitų valstybės institucijų vadovams, atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius paklausimus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimus bei atsakymus į gautus iš kitų institucijų raštus, taip pat kitus įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir aplinkos ministro, Departamento veiklą kuruojančio aplinkos viceministro ar Aplinkos ministerijos kanclerio pavedimais jam priskirtus pasirašyti dokumentus. Nesant Departamento direktoriui, šiuos dokumentus pasirašo Departamento direktoriaus pavaduotojas arba kitas Departamento direktoriaus paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba aplinkos ministro įgaliotas asmuo. Departamento direktorius gali pavesti Departamento direktoriaus pavaduotojui arba kitam Departamento valstybės tarnautojui ar darbuotojui pasirašyti dokumentus, siunčiamus kitų valstybės institucijų vadovams ir atsakymus į gautus iš kitų institucijų raštus.

44.     Procesinius dokumentus teismui rengia Departamento Teisės departamento Civilinių bylų ir teisės skyrius ar teritorinis administracinių bylų nagrinėjimo skyrius kartu su Departamento administracijos padaliniais, kurių parengti sprendimai, atsakymai, raštai apskųsti teismui. Paštu siunčiant procesinius dokumentus, procesinių dokumentų egzempliorių rengiama tiek, kad tektų po vieną proceso šalims ir teismui bei vienas egzempliorius vizavimui, kuris lieka Departamente. Jeigu procesinis dokumentas siunčiamas elektroniniu būdu per Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalą https://www.e.teismas.lt/, rengiamas tik vienas procesinio dokumento teismui projekto egzempliorius. Procesinius dokumentus teismams pasirašo Departamento Teisės departamento direktorius, Departamento Teisės departamento Civilinių bylų ir teisės skyriaus arba teritorinio administracinių bylų nagrinėjimo skyriaus vedėjas arba Departamento Teisės departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas pagal jam suteiktą įgaliojimą. Dokumentas, kuriuo teismui siunčiama informacija, bylų kopijos, kiti teismo prašomi dokumentai, neformuojant apie Departamento poziciją byloje, gali būti įformintas ant Departamento administracijos padalinio, atsakingo už bylą, blanko ir pasirašytas šio Departamento administracijos padalinio vadovo.

 

IV SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO, APLINKOS MINISTRO, APLINKOS VICEMINISTRŲ, APLINKOS MINISTERIJOS KANCLERIO PAVEDIMAI

 

45.     Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko, aplinkos ministro, Departamento veiklą kuruojančio aplinkos viceministro ar Aplinkos ministerijos kanclerio pavedimų (toliau šiame skirsnyje – Pavedimas) vykdymą organizuoja Departamento direktorius arba Departamento direktoriaus pavaduotojas pagal priskirtą veiklos sritį.

46.     Pavedimus vykdyti rezoliucija nurodo Departamento direktorius, Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal Departamento direktoriaus priskirtą veiklos sritį.

47.     Pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo Departamente, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 4 mėnesius nuo jų gavimo, jeigu Pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas Pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

48.     Jeigu Pavedime Departamentas nurodytas ne pirmąja vykdančiąja institucija, Departamento administracijos padalinys ar valstybės tarnautojas ir (ar) darbuotojas, kuriam Pavedimas paskirtas nagrinėti, per 5 darbo dienas nuo pavedimo gavimo Departamente dienos, turi parengti informaciją (dokumentus) ar atitinkamus pasiūlymus institucijai, kuri Pavedime nurodyta pirmąja.

49.     Už Pavedimų vykdymą atsakingi Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai atsako už tai, kad tinkamai ir laiku būtų įvykdomi jiems paskirti vykdyti Pavedimai.

50.     Jei įvykdyti Pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai nedelsiant turi būti informuojama Pavedimą davusi institucija ar asmuo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJŲ IR DEPARTAMENTO ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVŲ PAVEDIMAI

 

51.     Departamente pavedimus duoti turi teisę:

51.1Departamento direktorius – Departamento direktoriaus pavaduotojams, Departamento administracijos padalinių vadovams, kitiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurie apie iš Departamento direktoriaus gautus pavedimus privalo informuoti tiesioginį vadovą;

51.2Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal priskirtas veiklos sritis – Departamento administracijos padalinių vadovams, kitiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurie apie gautus pavedimus iš Departamento direktoriaus pavaduotojų privalo informuoti tiesioginį vadovą;

51.3Departamento administracijos padalinių vadovai – vadovaujamo administracijos padalinio valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

51.4Departamento Imuniteto tarnybos viršininkas – Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams tiesiogiai dėl korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo Departamente ir Departamento administracijos padaliniuose, taip pat siekiant gauti iš Departamento administracijos padalinių, Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų informaciją, paaiškinimus, reikiamus duomenis ir dokumentus, išvadas ir pasiūlymus, kurių reikia Departamento Imuniteto tarnybos uždaviniams spręsti ir funkcijoms atlikti.

52.     Pavedimai gali būti duodami Departamento direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, Departamento direktoriaus pavaduotojo, Departamento administracijos padalinių vadovų rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

53.     Jeigu dėl pavedimo turinio arba vykdytojų sudėties kyla neaiškumų, pavedimą gavęs Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas nedelsiant privalo informuoti pavedimą davusį asmenį.

54.     Pavedimai gali būti duodami keliems vykdytojams, tokiu atveju atsakingi už tinkamą pavedimo įvykdymą yra visi rezoliucijoje nurodyti asmenys. Jei pavedimas keliems vykdytojams teikiamas raštu, tokiu atveju pavedimo vykdymą koordinuoja pirmasis vykdytojas. Jei pavedimas keliems vykdytojams teikiamas žodžiu, žodžiu nurodomas asmuo, kuris koordinuoja vykdytojų veiksmus. Visi rezoliucijoje nurodyti vykdytojai privalo vizuoti parengtų dokumentų projektus.

55.     Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdytas per jame nurodytą terminą ar per kituose teisės aktuose numatytą privalomą įvykdymo terminą. Tuo atveju, jei pavedimo įvykdymo terminas nėra nurodytas, jis turi būti įvykdytas per 10 darbo dienų nuo pavedimo gavimo dienos. Pavedimas parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdytas per 4 mėnesius, jeigu pavedime ar kituose teisės aktuose nėra nurodyta konkreti įvykdymo data. Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu išspręsti visi jame keliami klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

56.     Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai turi būti nedelsiant pranešta pavedimą davusiam asmeniui, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pavedimo įvykdymo pabaigos, nurodant, dėl kokių priežasčių negalima pavedimo įvykdyti laiku.

57.     Departamento valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams paskirtų Departamento direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavaduotojų pavedimų vykdymą kontroliuoja vykdytojais paskirtų Departamento valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų tiesioginiai vadovai. Pavedimo vykdymas kontroliuojamas tol, kol jis įvykdomas.

58.     Kasmet Departamente atliekama surašomų dokumentų teisingumo ir po jų atliekamų administracinių procedūrų teisėtumo ir nagrinėjamų bylų teisingumo kontrolė. Kontrolę vykdo Departamento direktoriaus įgalioti asmenys.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO GAUNAMŲ DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS VDVIS IR PASKYRIMAS VYKDYTI

 

59.     Departamente gaunami dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Neregistruotiniems priskiriami gauti reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos (jei siunčiamos atskirai nuo kvietimo), periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai (išskyrus į mokymus, seminarus, tarptautines konferencijas) ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.

60.     Už Departamento dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako Departamento Administravimo departamento Personalo skyrius ir kiti Departamento administracijos padaliniai, kuriems pagal Dokumentacijos planą ar Departamento direktoriaus įsakymu priskirta organizuoti atitinkamų dokumentų valdymą, tvarkyti atskirą dokumentų registrą ir (ar) naudotis informacine sistema, kurioje valdomi tam tikri dokumentai, vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą, taip pat Departamento administracijos padalinio nuostatais.

61.     Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų gavę registruotinus dokumentus, privalo nedelsdami pateikti juos registruoti atsakingam Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui. Departamento valdybose ir inspekcijoje gauti dokumentai teikiami registruoti tai Departamento valdybai priskirtam Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

62.     Visi Departamente gauti vokai yra atplėšiami, išskyrus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Vokus su slaptumo žymomis „Riboto naudojimo“, „Konfidencialiai“, „Slaptai“ ir „Visiškai slaptai“ gali atplėšti tik tam teisę turintys Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai.

63.     Gauti registruotini dokumentai patikrinami: ar atsiųsti nurodytu adresu, ar yra visi dokumente nurodyti priedai. Jei trūksta dokumentų, dokumento dalies arba jų priedų, apie tai informuojamas siuntėjas.

64.     Visi gauti registruotini dokumentai talpinami VDVIS, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Dokumentacijos planą tvarkomas specializuotas popierinis dokumentų registras arba kai dokumentas yra surištas / susiūtas ir jo ardyti negalima. Registruojant gautus dokumentus, nurodoma dokumento gavimo data, numeris, pavadinimas, siuntėjas ir kita informacija, padedanti identifikuoti dokumentą.

65.     Visi gauti ir užregistruoti dokumentai dokumento gavimo dieną VDVIS priemonėmis perduodami susipažinti ir spręsti dėl jų vykdymo Departamento direktoriui, Departamento direktoriaus pavaduotojams pagal priskirtas veiklos sritis ar Departamento administracijos padalinių, kuriems adresuoti dokumentai, vadovams. Teismo procesiniai dokumentai perduodami susipažinti ir spręsti dėl jų vykdymo Departamento Teisės departamento direktoriui.  

66.     Departamento direktorius ar Departamento direktoriaus pavaduotojai, susipažinę su dokumentu, užrašo rezoliuciją. Skiriant dokumentą vykdyti, rezoliucija rašoma VDVIS.

67.     Gavęs dokumentą vykdymui pirmasis rezoliucijoje nurodytas asmuo privalo patikrinti, ar VDVIS sistemoje priskirtas teisingas užduoties tipas („susipažinti“ ar „parengti atsakymą“). Jeigu dokumentui vykdyti būtinas VDVIS sistemoje nurodyto užduoties tipo keitimas, dokumentą gavusio Departamento administracijos padalinio vadovas informuoja atsakingą Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautoją ar darbuotoją.

68.     Departamento administracijos padalinių vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai kiekvieną darbo dieną privalo susipažinti su VDVIS esančiomis užduotimis ir užtikrinti jų vykdymą laiku.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO PARENGTŲ DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS IR SIUNTIMAS

 

69.     Dokumento rengėjas, teikdamas parengtus dokumentus Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui pasirašyti ir atsakingam Departamento valstybės tarnautojui ir (ar) darbuotojui registruoti, privalo užtikrinti, kad dokumentai yra tinkamai įforminti, yra visos derinančių asmenų vizos (arba raštu pateiktos pastabos dėl dokumento nederinimo), priedai, dokumentas susietas su kitais žinomais dokumentais tuo pačiu klausimu. Dokumentai, parengti ne pagal šio Reglamento punkto nurodytus reikalavimus, grąžinami rengėjams.

70.     Parengtus, atsakingų asmenų pasirašytus (taip pat ir elektroniniu būdu pasirašytus) ir įvestus į VDVIS dokumentus registruoja atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

71.     Užregistruotą dokumentą adresatams išsiunčia dokumentą registravęs Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Kai užregistruotas dokumentas adresatui siunčiamas elektroniniu paštu, atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas elektroninio laiško kopiją pateikia dokumento rengėjui, kai rengėjų yra keli – pirmajam iš jų. Dokumentai saugomi rengusiame Departamento administracijos padalinyje. Jeigu siunčiamo dokumento rengėjai buvo keli, antrąjį siunčiamo paštu dokumento egzempliorių arba siunčiamo dokumento originalą, jei jis nesiunčiamas adresatui, saugo pirmasis vykdytojas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

72.     Departamento dokumentų ir archyvo tvarkymą organizuoja atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris atsakingas už Dokumentacijos plano parengimą.

73.     Už dokumentų tvarkymą, saugojimą ir bylų sudarymą pagal Dokumentacijos planą yra atsakingi Departamento administracijos padalinių vadovai. Kiekviename Departamento administracijos padalinyje turi būti paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už dokumentų tvarkymą. Departamento administracijos padalinių vadovai atrenka trumpo saugojimo bylas naikinti ir parengia dokumentų naikinimo aktą, perduoda jį atsakingam Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris dokumentų naikinimo aktą derinti perduoda Lietuvos valstybės naujajam archyvui per Elektroninę archyvo informacinę sistemą (toliau – EAIS) suderinti su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.

74.     Dokumentai, kurių užduotys įvykdytos, segami į bylas pagal Dokumentacijos planą. Trumpai saugomos bylos saugomos Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo kabinetuose iki jų saugojimo termino pabaigos.

75.     Nustatyta tvarka sutvarkytos ilgai ir nuolat saugomos bylos pagal dokumentų perdavimo aktą perduodamos atsakingam Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris toliau jas tvarko ir padeda saugoti į Departamento archyvą.

 

VI SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

76.     Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių informacijos teikimą, nustatyta tvarka.

77.     Visuomenės informavimo priemonėse ir visuomenei informaciją teikia Departamento direktorius, Departamento direktoriaus pavaduotojai, Departamento direktoriaus pavedimu – kiti Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai tik prieš tai pranešimo turinį suderinę su Departamento direktoriumi ar Departamento direktoriaus pavaduotojais, kitais Departamento direktoriaus paskirtais Departamento valstybės tarnautojais ir darbuotojais.

78.     Informacija viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams turi būti pateikiama Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje nustatytais terminais.

79.     Siekiant sudaryti visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei sąlygas gauti informaciją internetu, visa vieša informacija apie aplinką, Departamentą ir jo veiklą Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka skelbiama Departamento interneto svetainėje. Departamento administracijos padalinių vadovai, atsakingi už priskirtų Departamento interneto svetainės skyrių priežiūrą, pagal vadovaujamų administracijos padalinių kompetenciją privalo užtikrinti Departamento interneto svetainėje paskelbtos informacijos atnaujinimą bei atitikimą galiojančių teisės aktų reikalavimams, teikti aktualią, svarbią informaciją į Departamento interneto svetainę.

80.     Kiekvieną Departamento interneto svetainės skyrių administruoja (užtikrina jame esančios informacijos aktualumą) Departamento direktoriaus įsakymu paskirti Departamento administracijos padaliniai.

 

VII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, ASMENŲ KONSULTAVIMAS

 

81.     Asmenų prašymai ir skundai Departamente priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“. Asmenų skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

82.     Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus Reglamento 81 punkte nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

83.     Asmenų prašymai, skundai registruojami VDVIS jų gavimo dieną ir pateikiami Departamento direktoriui ar Departamento direktoriaus pavaduotojams pagal jiems priskirtas veiklos sritis. Skundai dėl Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų galbūt neteisėtų veiksmų pateikiami Departamento direktoriui.

84.     Asmenų prašymai, skundai perduodami vykdyti iš vieno Departamento administracijos padalinio kitam gali būti tik Departamento direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavaduotojo sprendimu.

85.     Departamento Pranešimų priėmimo skyriuje gauti pranešimai, susiję su aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimais, priimami, perduodami ir į juos reaguojama Laiko, kada aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas turi būti pasirengęs vykdyti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, nustatymo, pranešimų, susijusių su aplinkos apsaugos įstatymų pažeidimais, priėmimo, perdavimo ir reagavimo į juos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. spalio 10 d. Nr. įsakymu D1-835 „Dėl Laiko, kada aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas turi būti pasirengęs vykdyti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, nustatymo, pranešimų, susijusių su aplinkos apsaugos įstatymų pažeidimais, priėmimo, perdavimo ir reagavimo į juos tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

86.     Asmenys konsultuojami vadovaujantis Departamento direktoriaus patvirtintomis Asmenų konsultavimo Departamente taisyklėmis.

 

VIII SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

87. Departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatyta tvarka ir Departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

88. Išvykimas iš nuolatinės darbo vietos vienai ar daugiau nei vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas Departamento direktoriaus ar jo pavedimu kito Departamento valstybės tarnautojo sprendimu, VDVIS priemonėmis patvirtinant Departamento valstybės tarnautojo (-ų) ar darbuotojo (-ų) prašymą.

89. Departamento administracijos padalinių, kurių veiklos teritorija yra visa Lietuvos Respublikos teritorija, išvykimas iš nuolatinės darbo vietos vienai darbo dienai nėra laikomas tarnybine komandiruote. Pasyvų budėjimą vykdančių Departamento aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų išvykimas tirti pranešimo pagal gautą informaciją iš Departamento Pranešimų priėmimo skyriaus nelaikomas tarnybine komandiruote.

 

IX SKYRIUS

DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ASMENS DUOMENŲ APSAUGA

 

90.     Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenys tvarkomi tik tiek, kiek tai reikalinga darbo reikmėms, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis.

91.     Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenys yra tvarkomi šiais tikslais:

91.1. priėmimo į valstybės tarnybą ar darbą dokumentų rengimo, darbo sutarčių sudarymo, vykdymo ir apskaitos tikslais;

91.2. darbdavio pareigų, nustatytų teisės aktuose, tinkamam vykdymui, įskaitant:

91.2.1. tinkamai komunikacijai su Departamento valstybės tarnautojais ir darbuotojais ne darbo metu palaikyti;

91.2.2. tinkamoms darbo sąlygoms užtikrinti.

92.     Priėmimo į valstybės tarnybą ar darbą dokumentų rengimo, darbo sutarčių sudarymo, vykdymo ir apskaitos tikslais yra tvarkomi Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų vardai ir pavardės, gyvenamosios vietos adresai, gimimo datos, bankų sąskaitos numeriai, į kurias yra vedamas darbo užmokestis, socialinio draudimo numeris, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnyje reglamentuota informacija.

93.     Darbdavio pareigų, nustatytų teisės aktuose, tinkamo vykdymo tikslu yra tvarkomi Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens kodai, informacija apie šeimyninę padėtį.

94.     Tinkamos komunikacijos su Departamento valstybės tarnautojais ir darbuotojais ne darbo metu tikslu su Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų sutikimu yra tvarkomi Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų gyvenamosios vietos adresai, asmeniniai telefonų numeriai, asmeniniai elektroninio pašto adresai.

95.     Tinkamų darbo sąlygų užtikrinimo tikslu Departamentas su Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo sutikimu tvarko informaciją, susijusią su Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo sveikatos būkle, kuri tiesiogiai daro įtaką Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo darbo funkcijoms ir galimybei jas vykdyti teisės aktų nustatyta tvarka.

96.     Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenys yra saugomi tik ta apimtimi ir tiek laiko, kiek yra reikalinga nustatytiems tikslams pasiekti. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens bylos, duomenys, kurie yra atitinkamų dokumentų tekstuose, yra saugomi vadovaujantis Dokumentacijos plane nustatytais terminais.

97.     Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenis Departamente turi teisę tvarkyti Departamento Administravimo departamento, Departamento Finansų skyriaus ir kiti Departamento direktoriaus įgalioti asmenys, kuriems jie yra būtini funkcijoms atlikti ir tik tuomet, kai tai yra būtina atitinkamiems tikslams pasiekti (toliau kartu – atsakingi specialistai).

98. Atsakingi specialistai turi laikytis konfidencialumo principo ir laikyti paslaptyje bet kokią su asmens duomenimis susijusią informaciją, su kuria jie susipažino vykdydami pareigas, nebent tokia informacija būtų vieša pagal galiojančių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas. Pareiga atsakingiems specialistams saugoti asmens duomenų paslaptį galioja taip pat ir perėjus dirbti į kitas pareigas ar į kitą darbovietę.

99.     Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens bylos saugomos Nacionaliniame bendrųjų funkcijų centre.

100.   Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų asmens duomenys neteikiami tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus.

 

X SKYRIUS

DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ UŽTIKRINIMAS

 

101. Departamente įgyvendinami lyčių lygybės ir nediskriminavimo principai, kuriais remiantis asmenys, siekiantys įsidarbinti, ir Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai vertinami išimtinai tik pagal dalykines savybes ir kriterijus, susijusius su darbu, neatsižvelgiant į lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, ketinimą turėti vaiką (vaikų).

102. Įdarbinimo metu nustatomi atrankos kriterijai turi būti pagrįsti tik kvalifikacija, būtina darbui atlikti. Visi klausimai užduodami ketinantiems įsidarbinti asmenims turi būti susiję išimtinai tik su atrankos kriterijais. Neįgaliems kandidatams, kurie tai nurodys kreipdamiesi dėl laisvos darbo vietos, bus sudaromos atitinkamos sąlygos pokalbių metu (lengvai pasiekiami pokalbių kambariai ir kt.), kad tokiems kandidatams būtų suteikiamos lygios galimybės su kitais kandidatais.

103. Visiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams užtikrinamos vienodos darbo sąlygos, galimybės tobulinti kvalifikaciją, įgyti praktinės darbo patirties, taip pat teikiamos vienodos lengvatos, taikomi vienodi darbo vertinimo ar atleidimo kriterijai.

104. Departamentas imasi priemonių, kad Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai darbo vietoje nepatirtų priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo ir nebūtų duodami nurodymai diskriminuoti, taip pat nebūtų persekiojami ir būtų apsaugoti nuo priešiško elgesio ar neigiamų pasekmių, jeigu pateikia skundą dėl diskriminacijos ar dalyvauja byloje dėl diskriminacijos.

105. Visi Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai ar kandidatai į laisvas darbo vietas, kurie mano, kad jų lygios galimybės yra pažeidžiamos ar jie yra diskriminuojami, turi teisę kreiptis į Departamento direktorių ir nurodyti asmenį, kuris galimai pažeidžia Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojo teises ar jį diskriminuoja. Departamentas, gavęs Departamento valstybės tarnautojo ar darbuotojo, ar kandidato į laisvas pareigas skundą dėl lygių galimybių ar diskriminacijos, tokį skundą nedelsdamas perduoda nagrinėti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai ar kitai kompetentingai institucijai bei bendradarbiauja su tyrimą atliekančia institucija, teikia visą turimą informaciją. Informacija apie tokį skundą yra laikoma konfidencialia ir negali būti paviešinta asmenims, kurie nėra susiję su galimu pažeidimu ar jo tyrimu.

 

XI SKYRIUS

DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

106.   Departamento valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

107.   Departamento darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

108.   Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

109.   Įstatymų nustatytais atvejais Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII SKYRIUS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

110.   Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas, atostogos dėl dalyvavimo Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių, Lietuvos arba bendrai finansuojamuose paramos teikimo ir (arba) Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo projektuose Departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos Departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

111.   Atostogos Departamento darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

112.   Kasmetinės atostogos Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal einamųjų metų pradžioje sudaromą kasmetinių atostogų suteikimo eilę Departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka. 

113.   Departamento administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems to administracijos padalinio valstybės tarnautojams ar darbuotojams ir būtų užtikrintas darbų tęstinumas.

 

XIV SKYRIUS

DARBŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI, DEPARTAMENTO ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

114.   Keičiantis Departamento direktoriui, darbų perdavimas organizuojamas aplinkos ministro nustatyta tvarka.

115.   Keičiantis Departamento direktoriaus pavaduotojams, Departamento administracijos padalinių vadovams, kitiems Departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams, darbai perduodami pagal darbų perdavimo-priėmimo aktą, kurį pasirašo perduodantis ir priimantis darbus asmenys: pagal pavaldumą aukščiau esančiam Departamento valstybės tarnautojui arba darbuotojui, arba kitam Departamento direktoriaus paskirtam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

116.   Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai pagal perdavimo-priėmimo aktą privalo perduoti darbus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį valstybės tarnautojas ar darbuotojas yra atsakingas, Departamento administracijos padalinio vadovui, ar kitam atsakingam už turtą asmeniui, nurodytam atleidimo įsakyme. Priėmimo-perdavimo akte taip pat pažymima, kokie pavedimai liko neįvykdyti ir kokia jų vykdymo eiga darbų perdavimo dieną. Departamento administracijos padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.           

 

XV SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

117.   Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

118.   Departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Departamento direktorius. Direktorius saugoti Departamento antspaudą gali įgalioti kitą Departamento valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako Departamento direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas.

119.   Departamento antspaudas su Lietuvos valstybės herbu naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

NAUDOJIMASIS DUOMENŲ PERDAVIMO PASLAUGOMIS, KOMPIUTERINE IR PROGRAMINE ĮRANGA BEI INTERNETU

 

120.   Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai (toliau – vartotojai) jiems suteiktą kompiuterinę / programinę įrangą bei duomenų perdavimo paslaugas naudoja su darbo užduotimis susijusiems veiksmams atlikti.

121.   Išskyrus Reglamento 120 punkte nurodytus atvejus, vartotojams draudžiama išsinešti Departamentui priklausančią kompiuterių įrangą iš Departamento, prieš tai nesuderinus su tiesioginiu vadovu

122.   Nešiojamąjį kompiuterį iš Departamento patalpų išsinešęs vartotojas yra atsakingas ne tik už nešiojamąjį kompiuterį, bet ir už jame laikomos informacijos apsaugą.

123.   Be atsakingo Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo leidimo vartotojas neturi teisės savavališkai keisti bei ardyti kompiuterinės įrangos ar jos sudėtinių dalių.

124.   Vartotojui draudžiama užleisti kitam vartotojui jam priskirtą kompiuterinę įrangą ar leisti naudotis duomenų perdavimo paslaugomis savo vardu kitam vartotojui, išskyrus tuos atvejus, jei tam yra objektyvios priežastys (kompiuteriu dirba keli vartotojai ir pan.).

125.   Vartotojai kompiuterinėse laikmenose gali saugoti tik su darbine ar su ja susijusia veikla susijusią informaciją ar duomenis.

126.   Vartotojai yra atsakingi už periodinį kompiuteryje laikomos informacijos atsarginių kopijų perkėlimą į kitas duomenų laikmenas Departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

127.   Vartotojai neturi teisės keisti už kompiuterinės įrangos priežiūrą atsakingo Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo nustatytų operacinės sistemos parametrų.

128.   Vartotojai, gavę pranešimą skubiai nutraukti darbą su kompiuterine įranga, nedelsdami nutraukia darbą ir vėl jį pradeda po pranešime nurodyto laikotarpio. Jei pranešime laikas nenurodytas – tik po atskiro pranešimo.

129.   Darbo metu nutrūkus elektros energijos tiekimui, vartotojai išjungia kompiuterius ir skubiai praneša apie tai Departamento administracijos padalinio vadovui ar atsakingam Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

130.   Pastebėjus darbo metu kompiuterio gedimus, netvarkingus kabelius, elektros kištukinius lizdus, vartotojai nutraukia darbą ir skubiai praneša apie tai Departamento administracijos padalinio vadovui ar atsakingam Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

131.   Vartotojai, išeidami iš darbo, išjungia visą jiems priskirtą kompiuterinę įrangą ir kitus elektros prietaisus.

132.   Vartotojai, dirbdami su kompiuterine įranga, privalo laikytis Lietuvos higienos normos HN 32:2004 „Darbas su videoterminalais. Saugos ir sveikatos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. V-65 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 32:2004 „Darbas su videoterminalais. Saugos ir sveikatos reikalavimai“ patvirtinimo“.

133.   Vartotojai kompiuterių programas naudoja pagal tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos įstatymų ir konkrečių kompiuterių programų licencijų reikalavimus bei vadovaudamiesi Kompiuterių programų naudojimo valstybės valdymo institucijose ir įstaigose rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. 220 „Dėl Kompiuterių programų naudojimo valstybės valdymo institucijose ir įstaigose rekomendacijų patvirtinimo“.

134.   Vartotojai turi teisę naudoti tik teisėtai įgytas programas, susijusias su darbo užduotimis. Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojai arba darbuotojai – informacinių technologijų srities specialistai – darbo tikslais gali prisijungti nuotoliniu būdu prie kompiuterinės įrangos tik suderinus su kompiuterinės įrangos vartotoju, arba paties vartotojo prašymu.

135.   Vartotojams draudžiama:

135.1. patiems diegti ir naudoti programinę įrangą, kuri yra nesusijusi su darbo užduotimis;

135.2. diegti ir naudoti nelegalią programinę įrangą, kopijuoti Departamento įsigytą legalią programinę įrangą ir naudoti ją asmeniniais tikslais arba platinti;

135.3. perduoti, skolinti ar kitaip platinti Departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar kitiems asmenims kompiuteriuose esančią programinę įrangą bei duomenų bazes;

135.4. atsisiųsti žaidimų programas, žaisti kompiuterinius žaidimus;

135.5. naudotis internetiniais žaidimų, pramoginiais ar kitais internetinių svetainių puslapiais, nesusijusiais su darbo pareigų atlikimu.

136.   Jei tam tikra programinė įranga yra reikalinga vartotojui jo darbo užduotims atlikti, jis privalo pateikti Departamento Administravimo departamento direktoriui prašymą, suderintą su tiesioginiu vadovu, kuriame turi pagrįsti programinės įrangos reikalingumą.

137. Vartotojai gali naudoti darbui reikalingas iš informacinių laikmenų persirašytas ar kompiuteriniais tinklais iš interneto ar kitų šaltinių atsiųstas kompiuterių programas, kurios yra nemokamos su tam tikromis išlygomis („freeware“ arba „shareware“), tik gavus išankstinį atsakingo Departamento Administravimo departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo sutikimą ir jei naudodamiesi šiomis programomis nepažeis Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo nuostatų.

138.   Vartotojui pastebėjus, jog jam suteiktoje kompiuterinėje įrangoje yra įdiegta programinė įranga, kuri yra nesusijusi su darbo užduotimis, bei pastebėjus, kad kompiuteryje yra galimai kenkėjiška programa, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti atsakingą Departamento Bendrųjų reikalų ir informacinių technologijų skyriaus valstybės tarnautoją ar darbuotoją ir nutraukti darbą kompiuteriu.

139.   Naudodamiesi kompiuteriu vartotojai privalo naudoti juose įdiegtas apsaugos nuo kompiuterinių virusų priemones.

 

XVII SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

140.   Departamento archyvą tvarko atsakingas Departamento Administravimo departamento Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

141.   Departamento archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVIII SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO IR TARNYBINIŲ MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

142.   Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“, Departamento direktoriaus patvirtintų tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

143.   Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami laikantis Departamento direktoriaus patvirtintų išlaidų, skiriamų tarnybinio judriojo telefono ryšio, paslaugų sąskaitoms apmokėti, limitų.

144. Tarnybinis transportas ir tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami tik darbo funkcijoms atlikti. Jeigu nustatomi naudojimo ne darbo tikslais atvejai, Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo atlyginti Departamentui padarytą turtinę žalą.

 

_________________________