LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. 1K-499 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gegužės 20 d. Nr. 1K-174

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu II skyrių „Specialieji rezultato stebėsenos rodikliai“:

1.1. Pakeičiu rodiklio R.S.301 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„R.S.301

„Išorės vartotojai iš ūkio subjektų, pasinaudoję atnaujinta atviros prieigos MTEPI infrastruktūra“

Skaičius

MTEPI – moksliniai tyrimai, eksperimentinė plėtra ir inovacijos.

 

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (toliau – MTEP) – sisteminga kūrybinė gamtos, žmonijos, kultūros ir visuomenės pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimas (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).

 

Inovacija – naujų arba iš esmės patobulintų produktų (prekių ar paslaugų) arba procesų, naujų rinkodaros arba organizacinių metodų diegimas verslo praktikoje, organizacijoje arba plėtojant išorės ryšius (šaltinis: Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“).

 

Atviros prieigos MTEPI infrastruktūra – atviros prieigos MTEP infrastruktūros ištekliai ir paslaugos.

 

Atviros prieigos MTEP infrastruktūros ištekliai – atvirai prieinama MTEP infrastruktūros laboratorinė ir kita įranga ir jos darbo laikas Atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių ir paslaugų valdymo ir teikimo reglamente (toliau – Reglamentas) ir atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių ir paslaugų valdytojo patvirtintose Atviros prieigos centrų veiklos taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatytomis sąlygomis.

 

Atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugos – atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių arba konkretaus tarp atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių ir paslaugų valdytojo ir atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugų vartotojo sutarto rezultato pateikimas (naudojant atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklius) vartotojui Reglamento ir Taisyklių nustatyta tvarka.

 

Išorės atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugų vartotojas iš ūkio subjektų – fizinis arba juridinis asmuo iš kitos negu atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių ir paslaugų valdytojo institucijos, kuriam atviros prieigos MTEP infrastruktūros išteklių ir paslaugų valdytojo nustatyta tvarka suteikta teisė naudotis atviros prieigos MTEP infrastruktūros ištekliais ir paslaugomis.

Įvedamasis

Skaičiuojamas sumuojant išorės atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugų vartotojus iš ūkio subjektų, kurie pasinaudojo atnaujinta atviros prieigos MTEPI infrastruktūra (vartotojų skaičius). 

Pirminiai šaltiniai:

Lietuvos mokslo tarybos pateikti duomenys apie suteiktas išorės atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugas praėjusias kalendoriniais metais.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma, kai kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, remdamasi Lietuvos mokslo tarybos pateiktais duomenimis apie suteiktas išorės atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugas praėjusias kalendoriniais metais, apskaičiuoja stebėsenos rodiklio reikšmę, pasiektą iki praėjusių kalendorinių metų pabaigos.

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą, apskaičiavimą ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.“

 

1.2. Pakeičiu rodiklio R.S.366 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„R.S.366

„Socialiai pažeidžiami asmenys, kurie po dalyvavimo socialinei integracijai skirtose ESF veiklose pradėjo ieškoti darbo, mokytis arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Procentai

Socialiai pažeidžiamais asmenimis laikomi:

- suaugę socialinės rizikos asmenys, kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, taip pat neįgalieji, romai ir kiti asmenys, susiduriantys su sunkumais integruotis į darbo rinką;

- socialinės rizikos vaikai – socialinės rizikos veiksnių veikiami 14‒18 metų vaikai, kurie valkatauja, elgetauja, nelanko mokyklos ar turi elgesio problemų mokykloje, piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomi nuo lošimų, įsitraukę ar linkę įsitraukti į nusikalstamą veiką, kurie yra patyrę ar kuriems kyla pavojus patirti psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, smurtą šeimoje ir dėl šių priežasčių jų galimybės ugdytis ir dalyvauti visuomenės gyvenime yra ribotos.

 

Skaičiuojami socialiai pažeidžiami asmenys, kurie baigę dalyvauti socialinei integracijai skirtose ESF veiklose pradėjo ieškoti darbo, mokytis arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, o pradėdami dalyvauti minėtose ESF veiklose neieškojo darbo, nesimokė arba buvo bedarbiai arba neaktyvūs.

 

Pradėjęs ieškoti darbo asmuo – asmuo, kuris: 1) viešųjų įdarbinimo tarnybų buvo naujai užregistruotas kaip ieškantis darbo; 2) pasirašė sutartį dėl tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo srityje arba 3) pats aktyviai ieško darbo, t. y. yra paskelbęs savo gyvenimo aprašymą bent vienoje įdarbinimo tarnybos interneto svetainėje.

 

Pradėjęs mokytis asmuo – asmuo, kuris pradėdamas dalyvauti ESF veiklose niekur nesimokė, o baigęs dalyvauti šiose veiklose pradėjo mokytis pagal formaliojo arba neformaliojo švietimo programą. Laikoma, kad asmuo pradėjo mokytis, kai yra pasirašyta mokymo sutartis arba asmuo yra įtrauktas į besimokančių dalyvių sąrašus (kai formaliojo ar neformaliojo švietimo programa pradedama įgyvendinti vėliau nei per 28 kalendorines dienas po asmens baigimo dalyvauti ESF veiklose dienos). Mokymų finansavimo šaltinis nėra svarbus.

 

Formalusis švietimas – švietimas, vykdomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas švietimo programas, kurias baigus įgyjamas pradinis, pagrindinis, vidurinis arba aukštasis išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija arba pripažįstama kompetencija, reikalinga įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).

 

Neformalusis švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas).

 

Pradėjęs dirbti asmuo – asmuo, kuris tapo darbuotoju, valstybės tarnautoju arba savarankiškai dirbančiu asmeniu.

 

Darbuotojas – fizinis asmuo, įsipareigojęs atlygintinai atlikti darbo funkciją pagal darbo sutartį su darbdaviu. Darbuotoju gali būti darbinį teisnumą (galėjimas turėti darbo teises ir pareigas) ir veiksnumą (galėjimas savo veiksmais įgyti darbo teises ir sukurti darbo pareigas) turintis fizinis asmuo. Darbuotojas darbinį teisnumą ir veiksnumą įgyja, kai jam sukanka šešiolika metų, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis (šaltinis: Lietuvos Respublikos darbo kodeksas). Įskaičiuojamas asmuo, dirbantis vadinamąjį subsidijuojamą darbą, t. y. dalyvaujantis įgyvendinant remiamojo įdarbinimo priemones.

 

Valstybės tarnautojas – fizinis asmuo, einantis pareigas valstybės tarnyboje (šaltinis: Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas).

 

Savarankiškai dirbantis asmuo – fizinis asmuo, kuris užsiima šia pagal savo pobūdį ir turinį neturinčia darbo santykiams ar darbo santykiams prilyginamiems teisiniams santykiams būdingo darbą atliekančio asmens pavaldumo asmeniui, kurio naudai yra atliekamas darbas, požymio veikla, kuriai būdingas tęstinumas ir (ar) kartotinumas bei galimybė tokią veiklą vykdyti ateityje:

1) individualia veikla;

2) veikla įsteigus juridinį asmenį ar kitą organizacinę struktūrą arba vykdant veiklą, kitaip susijusią su veikla juridiniame asmenyje;

3) veikla pagal paslaugų kvitus teikiant žemės ūkio ir miškininkystės paslaugas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų teikimo pagal paslaugų kvitą įstatymo nustatyta tvarka (šaltinis: Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas).

 

ESF veikla – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto veikla.

 

Socialinė integracija – socialiai pažeidžiamų asmenų integracija į darbo rinką.

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas pagal formulę:

P / B * 100 proc.

Pirminiai šaltiniai:

įdarbinimo tarnybų interneto svetainės informacija,

darbo, paslaugų (civilinės) ar kita sutartis (kopija) arba SODROS duomenų bazės arba Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenų bazės informacija apie asmens įsidarbinimą; verslo liudijimai, individualios veiklos vykdymo pažyma (kopija), VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažyma apie žemės valdų dydį (kopija); priėmimo į mokyklas pagal neformaliojo arba formaliojo švietimo programas sutartis (kopija) arba besimokančių dalyvių sąrašo išrašas (kai formaliojo ar neformaliojo švietimo programa pradedama įgyvendinti vėliau nei per 28 kalendorines dienas po asmens baigimo dalyvauti ESF veiklose pabaigos).

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai socialiai pažeidžiamas asmuo ne vėliau kaip per 4 savaites (28 kalendorines dienas) po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos pradėjo ieškoti darbo (ieško darbo), mokytis (mokosi) arba dirbti (dirba), įskaitant savarankišką darbą.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

R.S.366-1

B – bazinis rodiklis (susietasis):

„Socialiai pažeidžiami asmenys, dalyvavę socialinei integracijai skirtose ESF veiklose“

Skaičius

Reikšmė nurodoma automatiškai pagal produkto stebėsenos rodiklio P.S.366 „Socialiai pažeidžiami asmenys, dalyvavę socialinei integracijai skirtose ESF veiklose“ pasiekimus.

R.S.366-2

P – pokyčio rodiklis (kintamasis):

„Socialiai pažeidžiami asmenys, kurie po dalyvavimo socialinei integracijai skirtose ESF veiklose pradėjo ieškoti darbo, mokytis arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą“

Skaičius

Sumuojami socialiai pažeidžiami asmenys, kurie baigę dalyvauti socialinei integracijai skirtose ESF veiklose pradėjo ieškoti darbo (ieško darbo), mokytis (mokosi) arba dirbti (dirba), įskaitant savarankišką darbą (asmenų skaičius).

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

1.3. Pakeičiu rodiklio R.S.396 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„R.S.396

„Asmenų, kurie praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, skirtose stiprinti kompetencijas korupcijos prevencijos ar tarnybinės (profesinės) etikos srityje, darbe taiko įgytas žinias ir gebėjimus, dalis“

Procentai

Asmuo – viešojo valdymo institucijos darbuotojas.

 

Viešojo valdymo institucijos darbuotojas – asmuo, kuris dirba viešojo valdymo institucijoje.

 

Viešojo valdymo institucija – subjektai (valstybės politikai, valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos, pareigūnai, valstybės tarnautojai, valstybės ar savivaldybės įmonės, viešosios įstaigos, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, asociacijos, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kuriose valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų visuotiniame akcininkų susirinkime), teisės aktų įgalioti dalyvauti viešojo valdymo procesuose (Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 7 d. nutarimu Nr. 171 „Dėl Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programos patvirtinimo“). 

 

Korupcija – bet koks asmenų, dirbančių valstybės tarnyboje, elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar teisės aktuose nustatytų elgesio standartų, ar tokio elgesio skatinimas, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims ir taip pakenkiant piliečių ir (ar) valstybės interesams.

 

Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir (ar) šalinimas sudarant bei įgyvendinant tam tikrų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo (šaltinis: Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas).

 

Tarnybinė (profesinė) etika – visuma veiklos ir elgesio normų, kurių turi laikytis tam tikros tarnybos (profesijos) asmuo, įgyvendindamas savo teises, vykdydamas teisės aktuose nustatytas pareigas bei funkcijas ir didindamas visuomenės pasitikėjimą tos tarnybos (profesijos) asmeniu.

 

Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma.

 

ESF veikla, skirta kompetencijoms korupcijos prevencijos ar tarnybinės (profesinės) etikos srityje stiprinti, – ESF lėšomis finansuojamo projekto veikla (mokymai, gerosios patirties perėmimui ir keitimuisi ja skirti renginiai, stažuotės, vizitai ir pan.), kurią vykdant įgyjamos žinios, gebėjimai ir (ar) vertybinės nuostatos, reikalingos atliekant korupcijos prevencijos veiksmus ar taikant tarnybinės (profesinės) etikos žinias.

 

ESF – Europos socialinis fondas.

 

Asmuo pripažįstamas darbe taikęs įgytas žinias ir gebėjimus, kai jis tyrimo (apklausos) metu deklaruoja, kad per 6 mėnesių laikotarpį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos įgytas žinias ir gebėjimus bent kartą pritaikė darbinėje veikloje.

 

6 mėnesių laikotarpis skaičiuojamas nuo tos dienos, kai asmuo baigė dalyvauti ESF veiklose, skirtose kompetencijoms korupcijos prevencijos ar tarnybinės (profesinės) etikos srityje stiprinti.

Įvedamasis

Skaičiuojamas VšĮ Europos socialinio fondo agentūrai atliekant tyrimą (apklausą) pagal VšĮ Europos socialinio fondo agentūros direktoriaus patvirtintą 2014–2020 m. ES fondų investicijų ESF ir JUI bendrųjų bei ESF specialiųjų rodiklių reikšmių apskaičiavimo metodiką, naudojant reprezentatyvią dalyvių imtį remiantis nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.907 „Viešojo valdymo institucijų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF lėšomis vykdytose veiklose, skirtose stiprinti kompetencijas, reikalingas vykdant korupcijos prevencijos valdymo ar korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų tyrimo, atskleidimo ir (ar) valstybinio kaltinimo palaikymo veiksmus“ ir nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.S.413 „Jautriose korupcijai viešojo valdymo srityse dirbančių viešojo valdymo institucijų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose stiprinti kompetencijas korupcijos prevencijos ar tarnybinės (profesinės) etikos srityje“ duomenimis. 

Pirminiai šaltiniai:

Tyrimo (apklausos) ataskaitos kopija.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma atliekant tyrimus (apklausas), kurių metu apklausiamas asmuo deklaruoja, kad praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, skirtose kompetencijoms korupcijos prevencijos ar tarnybinės (profesinės) etikos srityje stiprinti, darbe taiko įgytas žinias, gebėjimus. Remiantis tyrimų (apklausų) rezultatais pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė apskaičiuojama 2021 metais už visą praėjusį laikotarpį (iki 2020 metų pabaigos) kaupiamuoju būdu, 2022, 2023, 2024 metais už praėjusius kalendorinius metus taip pat apskaičiuojama kaupiamuoju būdu per visą laikotarpį, kuriuo buvo atlikti tyrimai (apklausos), pasiekta reikšmė.

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą, apskaičiavimą (atliekant tyrimą (apklausą)) ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).“

 

1.4. Pakeičiu rodiklio R.S.403 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„R.S.403

„Asmenų, kurie praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, skirtose stiprinti strategines kompetencijas, darbe taiko įgytas žinias ir gebėjimus, dalis“

Procentai

Asmuo – asmuo, kuris dirba viešojo valdymo institucijoje (viešojo valdymo institucijos darbuotojas).

 

Viešojo valdymo institucija – subjektai (valstybės politikai, valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos, pareigūnai, valstybės tarnautojai, valstybės ar savivaldybės įmonės, viešosios įstaigos, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, asociacijos, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kuriose valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų visuotiniame akcininkų susirinkime), teisės aktų įgalioti dalyvauti viešojo valdymo procesuose (Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 7 d. nutarimu Nr. 171 „Dėl Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programos patvirtinimo“).

 

Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma.

 

Strateginės kompetencijos – kompetencijos, kurios nustatytos Valstybės tarnautojų mokymo 2014–2017 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. 481 „Dėl Valstybės tarnautojų mokymo 2014–2017 metų strategijos patvirtinimo“, kaip vienos iš prioritetinių mokymų tikslų.

 

ESF veikla – ESF lėšomis finansuojamo projekto veikla. 

 

ESF – Europos socialinis fondas.

Įvedamasis

Skaičiuojamas VšĮ Europos socialinio fondo agentūrai atliekant tyrimą (apklausą) pagal VšĮ Europos socialinio fondo agentūros direktoriaus patvirtintą 2014–2020 m. ES fondų investicijų ESF ir JUI bendrųjų bei ESF specialiųjų rodiklių reikšmių apskaičiavimo metodiką, naudojant reprezentatyvią dalyvių imtį remiantis produkto stebėsenos rodiklio P.S.424 „Viešojo valdymo institucijų darbuotojai, kurie dalyvavo pagal veiksmų programą ESF lėšomis vykdytuose mokymuose strateginėms kompetencijoms stiprinti“ duomenimis.

Pirminiai šaltiniai:

tyrimo (apklausos) ataskaitos kopija.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

 

Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma, atliekant tyrimus (apklausas), kurių metu asmuo deklaruoja, kad praėjus 6 mėnesiams po dalyvavimo ESF veiklose, skirtose strateginėms kompetencijoms stiprinti, darbe taiko įgytas žinias, gebėjimus. Remiantis tyrimų (apklausų) rezultatais pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė apskaičiuojama 2021 metais už visą praėjusį laikotarpį (iki 2020 metų pabaigos) kaupiamuoju būdu, 2022, 2023, 2024 metais už praėjusius kalendorinius metus taip pat apskaičiuojama kaupiamuoju būdu per visą laikotarpį, kuriuo buvo atlikti tyrimai (apklausos), pasiekta reikšmė.   

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę apskaičiavimą atliekant tyrimą (apklausą) ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).“

 

1.5. Papildau rodikliu R.S.420:

„R.S.420

„Dalyviai, išlaikę savo darbą, praėjus 6 mėnesiams po paramos pabaigos“

Procentai

6 mėnesiai po paramos pabaigos – 180 kalendorinių dienų po paskutinės darbo dienos, už kurią buvo išmokėtos lėšos pagal sutrumpinto darbo laiko schemą.

 

Dalyviai, išlaikę savo darbą – sutrumpinto darbo laiko schemoje dalyvavę asmenys, kurių darbo santykiai tęsiasi pas tą patį darbdavį po paramos pabaigos.

 

Sutrumpinto darbo laiko schema – Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka teikiama valstybės parama darbo vietoms išsaugoti.

Įvedamas

Rodiklio reikšmė nustatoma pagal Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenis, įvertinant, kokia procentinė dalis dalyvių, susumuotų apskaičiuojant rodiklį P.S.454 „Dalyviai, pasinaudoję parama sutrumpinto darbo laiko schemoms“, po 6 mėnesių po paramos pabaigos tebedirba.

Pirminiai šaltiniai:

Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenys.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklio pasiekimo reikšmei pagrįsti Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateikia informacinės sistemos duomenis, patvirtinančius pasiektą rodiklio reikšmę.

Už duomenų registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga įgyvendinančioji institucija (VšĮ Europos socialinio fondo agentūra).“

 

1.6. Papildau rodikliu R.S.421:

„R.S.421

„Kultūros sektoriaus sukuriamos pridėtinės vertės dalis, palyginti su visa sukuriama verte“

Procentai

Kultūros sektorius – sektorius, pagal Europos kultūros statistikos sistemos tinklo (ESSnet-Culture) rekomendacijose „ESSnet-Culture Final Report, European Commission, 2012“ (http://ec.europa.eu/assets/eac/culture/library/reports/ess-net-report_en.pdf) pateiktą apibūdinimą apimantis su kultūra tiesiogiai ar netiesiogiai susijusias veiklos rūšis (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus 2 redakciją), kuriančias pridėtinę vertę.

 

 

Kultūros sektoriaus bendroji pridėtinė vertė – rinkos ir ne rinkos sektoriuose naujai sukurta vertė.

 

Apskaičiuota kultūros sektoriaus sukurta bendroji pridėtinė vertė palyginama su bendra šalies pridėtine verte.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Apskaičiuojamas pagal Lietuvos statistikos departamento metodiką ir skelbiamas Oficialiosios statistikos portale https://osp.stat.gov.lt/.

 

 

Pirminiai šaltiniai: Lietuvos statistikos departamento interneto svetainė.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma, kai pasibaigus einamiesiems kalendoriniams metams Lietuvos statistikos departamentas savo interneto svetainėje paskelbia informaciją apie stebėsenos rodiklio reikšmę, pasiektą iki praėjusių kalendorinių metų pabaigos.

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.“

 

2. Pakeičiu IV skyrių „Specialieji produkto stebėsenos rodikliai“:

2.1. Pakeičiu rodiklio P.S.366 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„P.S.366

„Socialiai pažeidžiami asmenys, dalyvavę socialinei integracijai skirtose ESF veiklose“

Asmenys

Socialiai pažeidžiamais asmenimis laikomi:

- suaugę socialinės rizikos asmenys, kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, taip pat neįgalieji, romai ir kiti asmenys, susiduriantys su sunkumais integruotis į darbo rinką;

- socialinės rizikos vaikai – socialinės rizikos veiksnių veikiami 14–18 metų vaikai, kurie valkatauja, elgetauja, nelanko mokyklos ar turi elgesio problemų mokykloje, piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomi nuo azartinių lošimų, įsitraukę ar linkę įsitraukti į nusikalstamą veiklą, kurie yra patyrę ar kuriems kyla pavojus patirti psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, smurtą šeimoje ir dėl šių priežasčių jų galimybės ugdytis ir dalyvauti visuomenės gyvenime yra ribotos.

 

ESF veikla – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto veikla.

 

Socialinė integracija – socialiai pažeidžiamų asmenų integracija į darbo rinką.

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas sumuojant socialiai pažeidžiamus asmenis, kurie dalyvavo socialinei integracijai skirtose ESF veiklose, t. y. buvo įtraukti į dalyvių sąrašus (asmenų skaičius) ir (arba) su dalyviais buvo sudarytos sutartys dėl dalyvavimo veiklose.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą.

Pirminiai šaltiniai: dalyvių sąrašai ir (arba) dalyvių sąrašų suvestinės, ir (arba) sutartys su dalyviais dėl dalyvavimo veiklose.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu socialiai pažeidžiamas asmuo pirmą kartą yra įtraukiamas į socialinei integracijai skirtų ESF veiklų dalyvių sąrašą ir (arba) su juo yra sudaryta sutartis dėl dalyvavimo veiklose.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.2. Pakeičiu rodiklio P.S.424 aprašymą ir jį išdėstau taip:

„P.S.424

„Viešojo valdymo institucijų darbuotojai, kurie dalyvavo pagal veiksmų programą ESF lėšomis vykdytuose mokymuose strateginėms kompetencijoms stiprinti“

Skaičius

Viešojo valdymo institucijos darbuotojas – asmuo, kuris dirba viešojo valdymo institucijoje.

 

Viešojo valdymo institucija – subjektai (valstybės politikai, valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos, pareigūnai, valstybės tarnautojai, valstybės ar savivaldybės įmonės, viešosios įstaigos, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, asociacijos, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, kuriose valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų visuotiniame akcininkų susirinkime), teisės aktų įgalioti dalyvauti viešojo valdymo procesuose (Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 7 d. nutarimu Nr. 171 „Dėl Viešojo valdymo tobulinimo 2012‒2020 metų programos patvirtinimo“).

 

Strateginės kompetencijos – kompetencijos, kurios nustatytos Valstybės tarnautojų mokymo 2014–2017 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. 481 „Dėl Valstybės tarnautojų mokymo 2014–2017 metų strategijos patvirtinimo“, kaip vienos iš prioritetinių mokymo tikslų.

 

Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma.

 

ESF lėšomis vykdyti mokymai – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto veikla.

 

Veiksmų programa – 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa.

 

ESF – Europos socialinis fondas.

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas sumuojant viešojo valdymo institucijų darbuotojus, kurie įgyvendinant projekto veiklas dalyvavo mokymuose strateginėms kompetencijoms stiprinti (asmenų skaičius).

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. 

Pirminiai šaltiniai:

dalyvių sąrašai ir (arba) dalyvių sąrašų suvestinės.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė nustatoma, kai įgyvendinant projekto veiklas viešojo valdymo institucijos darbuotojas pirmą kartą pradeda dalyvauti mokymuose strateginėms kompetencijoms stiprinti.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.3. Papildau rodikliu P.S.443:

„P.S.443

„Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų gautų MTEP užsakymų skaičius“

Skaičius

Lietuvos mokslo ir studijų institucija (toliau – mokslo ir studijų institucija) – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kurio pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).

 

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (toliau ‒ MTEP) – sisteminga kūrybinė gamtos, žmonijos, kultūros ir visuomenės pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimas (šaltinis: Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas).

 

MTEP užsakymas – mokslo ir studijų institucijos gautas užsakymas dėl MTEP paslaugų teikimo, siekiant nustatyto MTEP rezultato.

 

MTEP rezultatas – kaip jis nustatytas Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“.

 

Investicijas gavusi mokslo ir studijų institucija – mokslo ir studijų institucija, gavusi subsidiją iš Europos regioninės plėtros fondo 2014–2020 metų finansavimo laikotarpiu.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

 

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.749 „Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų gautų MTEP užsakymų skaičius“ pasiekimų reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.749 „Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų gautų MTEP užsakymų skaičius“ reikšmių pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

 

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu pasirašoma sutartis ir (arba) kiti dokumentai, kuriais galima pagrįsti mokslo ir studijų institucijos pagal projekto veiklas gautų MTEP užsakymų faktą.

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą, apskaičiavimą ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.“

 

2.4. Papildau rodikliu P.S.444:

„P.S.444

„Įsigytų asmeninės apsaugos priemonių vertė“

 

 

Eurai

Asmeninės apsaugos priemonės – bet kurios priemonės, skirtos darbuotojui turėti ar dėvėti, siekiant apsaugoti jį nuo rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę darbuotojo saugai ir sveikatai, bei kitas šiam tikslui skirtas priedas ar reikmuo (pvz., vienkartinė medicininė kaukė, respiratorius, vienkartinės medicininės pirštinės, vienkartinis chalatas, neperšlampama prijuostė, veido skydas, veido akiniai, vienkartinė chirurginė kepurė, kepurė-šalmas, ilgas vienkartinis neperšlampamas chalatas, ilgas vienkartinis chalatas su neperšlampama prijuoste, antbačiai, uždara vienkartinė avalynė, kombinezonas, maišai).

 

Rodiklis taikomas:

1) tik COVID-19 profilaktikai skirtų asmeninės apsaugos priemonių įsigijimo išlaidoms apskaičiuoti;

2) tik Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos.

 

Dezinfekcinis skystis nėra laikomas asmeninės apsaugos priemone.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.605 „Įsigytų asmeninės apsaugos priemonių vertė“ pasiektos reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.605 „Įsigytų asmeninės apsaugos priemonių vertė“ pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama pagal projektą numatytų ir įsigytų asmeninės apsaugos priemonių vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.5. Papildau rodikliu P.S.445:

„P.S.445

„Asmeninės apsaugos priemonės“

Skaičius

Asmeninės apsaugos priemonės – bet kurios priemonės, skirtos darbuotojui turėti ar dėvėti, siekiant apsaugoti jį nuo rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę darbuotojo saugai ir sveikatai, bei kitas šiam tikslui skirtas priedas ar reikmuo (pvz., vienkartinė medicininė kaukė, respiratorius, vienkartinės medicininės pirštinės, vienkartinis chalatas, neperšlampama prijuostė, veido skydas, veido akiniai, vienkartinė chirurginė kepurė, kepurė-šalmas, ilgas vienkartinis neperšlampamas chalatas, ilgas vienkartinis chalatas su neperšlampama prijuoste, antbačiai, uždara vienkartinė avalynė, kombinezonas, maišai ir pan.).

 

Rodiklis taikomas:

1) tik COVID-19 profilaktikai įsigyjamoms asmeninės apsaugos priemonėms apskaičiuoti;

2) tik Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

 

Dezinfekcinis skystis nėra laikomas asmeninės apsaugos priemone.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.606 „Asmeninės apsaugos priemonės“ pasiektos reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.606 „Asmeninės apsaugos priemonės“ pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinamas įsigytų asmeninės apsaugos priemonių vienetų skaičius.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.6. Papildau rodikliu P.S.446:

„P.S.446

„ESF veiksmų, skirtų sumažinti COVID-19 pandemijos padarinius, vertė“

Eurai

ESF lėšomis finansuojamos iniciatyvos ar veiksmai – projekto veiklų įgyvendinimo metu suplanuotos priemonės, skirtos COVID-19 pandemijos plitimo rizikai suvaldyti ir neigiamam poveikiui sumažinti.

 

Rodiklis taikomas tik COVID-19 pandemijos padariniams sumažinti skirtų veiksmų išlaidoms apskaičiuoti.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.607 „ESF veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos padariniams sumažinti, vertė“ pasiektos reikšmės.

 

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.607 „ESF veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos padariniams sumažinti, vertė“ pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,
2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama projekte numatytų ir įsigytų prekių ar paslaugų vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.7. Papildau rodikliu P.S.447:

„P.S.447

„Įsigytos medicininės įrangos vertė“

Eurai

Medicininė įranga – prietaisas, priemonė, instrumentas, aparatas, įtaisas, programinė įranga, medžiaga ar kitas reikmuo, kurie naudojami atskirai ar kartu su kitais reikmenimis, įskaitant programinę įrangą, jos gamintojo specialiai numatytą naudoti diagnostikos ir (arba) gydymo tikslais ir reikalingą tinkamai jai naudoti, ir kuriuos gamintojas numatė naudoti:

- žmogaus ligai diagnozuoti, gydyti ar palengvinti, jos plitimui sustabdyti, eigai stebėti;

- traumai ar negaliai diagnozuoti, gydyti, palengvinti ar kompensuoti bei stebėti;

- anatomijai ar fiziologiniam procesui tirti ar modifikuoti,

bei kurių naudojimas pagal paskirtį neveikia žmogaus organizmo iš vidaus ar išoriškai farmakologinėmis, imunologinėmis ar metabolinėmis priemonėmis, tačiau šios priemonės gali būti naudojamos kaip pagalbinės veikimo priemonės.

 

Rodiklis taikomas tik medicininės įrangos, įsigyjamos COVID-19 diagnostikos ir gydymo reikmėms, vertei apskaičiuoti.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos. Medicininės įrangos, skirtos medicinos (klinikinei) laboratorijai, įsigijimo išlaidos pagal šį rodiklį neskaičiuojamos.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklių P.N.608 „Įsigytos medicininės įrangos vertė“ ir P.N.613 „Įsigytos medicininės įrangos vertė“ pasiektos reikšmės.

 

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklių P.N.608 „Įsigytos medicininės įrangos vertė“ ir P.N.613 „Įsigytos medicininės įrangos vertė“  pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama įgyvendinant projektą numatytos ir įsigytos medicininės įrangos vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.8. Papildau rodikliu P.S.448:

„P.S.448

„Ventiliatoriai COVID-19 gydyti“

 

 

Skaičius

Dirbtinė plaučių ventiliacija (toliau – DPV) – gydymo būdas, kai naudojant specialiąsias medicinos priemones į plaučius įpučiamas oras ir užtikrinama ventiliacinė plaučių funkcija.

 

DPV aparatas – medicinos priemonė, skirta DPV atlikti.

 

Invazinės DPV aparatas – medicinos priemonė, skirta plaučiams ventiliuoti per intubacinį ar tracheostominį vamzdelį, apeinant viršutinius kvėpavimo takus.

 

Neinvazinės DPV aparatas – medicinos priemonė, skirta plaučiams ventiliuoti per natūralius oro patekimo į plaučius kanalus – burną ar nosį, naudojant kvėpavimo kaukes arba kaniules.

 

Rodiklis taikomas:

1)             tik COVID-19 gydyti įsigyjamai įrangai apskaičiuoti;

2)             tik Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.609 „Ventiliatoriai COVID-19 gydyti“ pasiektos reikšmės.

 

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.609 „Ventiliatoriai COVID-19 gydyti“ pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinamas įsigytų DPV aparatų skaičius.

 

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.9. Papildau rodikliu P.S.449:

„P.S.449

„Laboratorijų, gavusių paramą COVID-19 tyrimams atlikti, skaičius“

 

Skaičius

Medicinos (klinikinė) laboratorija – laboratorija, kurioje siekiant gauti duomenų, padedančių diagnozuoti, numatyti ir gydyti žmonių ligas arba įvertinti žmonių sveikatos būklę, daromi biologiniai, mikrobiologiniai, imuniniai, cheminiai, imunohematologiniai, hematologiniai, biofizikiniai, citologiniai, patologiniai ir kitokie iš žmogaus kūno gautų medžiagų tyrimai bei paciento saugai užtikrinti skirti aplinkos tyrimai ir kuri gali teikti konsultavimo paslaugas, apimančias visus laboratorinių tyrimų aspektus, įskaitant rezultatų interpretavimą ir patarimus dėl papildomų tyrimų.

 

Rodiklis taikomas:

1) tik atliekant su COVID-19 diagnostika susijusius tyrimus;

2) tik Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.610 „Laboratorijų, gavusių paramą COVID-19 tyrimams atlikti, skaičius“ pasiektos reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.610 „Laboratorijų, gavusių paramą COVID-19 tyrimams atlikti, skaičius“ pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai atnaujinama, praplečiama ar aprūpinama reikiama įranga ar priemonėmis visa projekto sutartyje numatyta infrastruktūra ir pasirašomas priėmimo–perdavimo aktas ir (arba) kitas dokumentas, kuriuo patvirtinama pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė.

 

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu baigus įgyvendinti visas projekto veiklas.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.10. Papildau rodikliu P.S.450:

„P.S.450

„Laboratorijoms, gavusioms paramą testuoti COVID-19, skirtų investicijų vertė“

Eurai

Investicijos – patirtos išlaidos, eurais.

 

Medicinos (klinikinė) laboratorija – laboratorija, kurioje, siekiant gauti duomenų, padedančių diagnozuoti, numatyti ir gydyti žmonių ligas arba įvertinti žmonių sveikatos būklę, daromi biologiniai, mikrobiologiniai, imuniniai, cheminiai, imunohematologiniai, hematologiniai, biofizikiniai, citologiniai, patologiniai ir kitokie iš žmogaus kūno gautų medžiagų tyrimai bei paciento saugai užtikrinti skirti aplinkos tyrimai ir kuri gali teikti konsultavimo paslaugas, apimančias visus laboratorinių tyrimų aspektus, įskaitant rezultatų interpretavimą ir patarimus dėl papildomų tyrimų.

 

Medicininė įranga – prietaisas, priemonė, instrumentas, aparatas, įtaisas, programinė įranga, medžiaga ar kitas reikmuo, kurie naudojami atskirai ar kartu su kitais reikmenimis, įskaitant programinę įrangą, jos gamintojo specialiai numatytą naudoti diagnostikos ir (arba) gydymo tikslais ir reikalingą tinkamai jai naudoti, ir kurį gamintojas numatė naudoti:

- žmogaus ligai diagnozuoti, gydyti ar palengvinti, jos plitimui sustabdyti, eigai stebėti;

- traumai ar negaliai diagnozuoti, gydyti, palengvinti ar kompensuoti bei stebėti;

- anatomijai ar fiziologiniam procesui tirti ar modifikuoti,

ir kurių naudojimas pagal paskirtį neveikia žmogaus organizmo iš vidaus ar išoriškai farmakologinėmis, imunologinėmis ar metabolinėmis priemonėmis, tačiau šios priemonės gali būti naudojamos kaip pagalbinės veikimo priemonės.

 

Rodiklis taikomas:

1) tik su COVID-19 diagnostika susijusių tyrimų išlaidoms apskaičiuoti;

2) tik Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.611 „Laboratorijoms, gavusioms paramą testuoti COVID-19, skirtų investicijų vertė“ pasiektos reikšmės.

 

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.611 „Laboratorijoms, gavusioms paramą testuoti COVID-19, skirtų investicijų vertė“ reikšmės pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos, 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama investicijų vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.11. Papildau rodikliu P.S.451:

„P.S.451

„Sveikatos apsaugos sektoriuje naudojamų informacinių technologijų, susijusių su COVID-19, vertė“

Eurai

Informacinės technologijos (toliau ‒ IT) ‒ priemonių ir būdų informacijai apdoroti visuma.

 

IT įranga – kompiuteris, monitorius, vaizdo, garso sistema, serveriai, spausdintuvai, skeneriai, daugiafunkciai įrenginiai ir kiti kompiuterių komponentai ir priedai (įrangos sąrašas nėra baigtinis).

 

Programinė įranga ‒ programų, naudojamų kompiuteriui valdyti arba jame esančiai informacijai apdoroti, visuma.

 

Programos licencija ‒ dokumentas, kuriame nurodoma, kokiomis sąlygomis vartotojas gali naudotis kompiuterine programa.

 

Rodiklis taikomas:

1) tik su COVID-19 susijusios įrangos įsigijimo išlaidoms apskaičiuoti;

2) tik Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.612 „Sveikatos apsaugos sektoriuje naudojamų informacinių technologijų, susijusių su COVID-19, vertė“ pasiektos reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.612 „Sveikatos apsaugos sektoriuje naudojamų informacinių technologijų, susijusių su COVID-19, vertė“ reikšmės pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama įsigytos informacinių technologijų įrangos ir programinės įrangos ar licencijų vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.12. Papildau rodikliu P.S.452:

„P.S.452

„Informacinių technologijų. susijusių su COVID-19, vertė“

Eurai

Informacinės technologijos (toliau ‒ IT) – priemonių ir būdų informacijai apdoroti visuma.

 

IT įranga – kompiuteris, monitorius, vaizdo, garso sistema, serveriai, spausdintuvai, skeneriai, daugiafunkciai įrenginiai ir kiti kompiuterių komponentai ir priedai (įrangos sąrašas nėra baigtinis).

 

Programinė įranga ‒ programų, naudojamų kompiuteriui valdyti arba jame esančiai informacijai apdoroti, visuma.

 

Programos licencija ‒ dokumentas, kuriame nurodoma, kokiomis sąlygomis vartotojas gali naudotis kompiuterine programa.

 

Rodiklis taikomas:

1) tik su COVID-19 susijusios įrangos įsigijimo išlaidoms apskaičiuoti;

2) tik Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamoms veikloms.

 

Skaičiuojamos visos viešosios išlaidos.

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojama produkto stebėsenos rodiklio P.S.451 „Sveikatos apsaugos sektoriuje naudojamų informacinių technologijų, susijusių su COVID-19, vertė“ reikšmė.

Pirminiai šaltiniai:

duomenys apie produkto stebėsenos rodiklio P.S.451 „Sveikatos apsaugos sektoriuje naudojamų informacinių technologijų, susijusių su COVID-19, vertė“ reikšmės pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai: metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas pateikia dokumentus, kuriais patvirtinama įsigytos informacinių technologijų įrangos ir programinės įrangos ar licencijų vertė.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.13. Papildau rodikliu P.S.453:

„P.S.453

„Sveikatos priežiūros personalas, kuriam skirta ESF parama“

Eurai

 

Sveikatos priežiūros personalas sveikatos priežiūros specialistai: asmenys, kurie turi Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos išduotas asmens sveikatos priežiūros specialistų gydytojų, slaugytojų ir akušerių praktikos licencijas, taip pat visuomenės sveikatos priežiūros veiklos licencijas.

 

ESF parama – Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamos veiklos, skirtos sveikatos priežiūros specialistams parengti arba mokyti teikti pagalbą pacientams, sergantiems COVID-19.

 

 

Įvedamasis uždavinio lygmeniu

Šiam rodikliui apskaičiuoti naudojamos projektų lygmens nacionalinio produkto stebėsenos rodiklio P.N.602 „Mokymuose dalyvavę sveikatos priežiūros ir kiti specialistai“ pasiektos reikšmės. Imamos tik tų projektų, kuriuos įgyvendinant numatyti sveikatos priežiūros specialistų mokymai teikti pagalbą pacientams, sergantiems COVID-19, duomenų reikšmės.

Pirminiai šaltiniai:

projektų, kuriuos įgyvendinant numatyti sveikatos priežiūros specialistų mokymai teikti pagalbą pacientams, sergantiems COVID-19, duomenys apie stebėsenos rodiklio P.N.602 „Mokymuose dalyvavę sveikatos priežiūros ir kiti specialistai“ reikšmės pasiekimą.

 

Antriniai šaltiniai:

metinės veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitos,

2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo pirmą kartą pradeda dalyvauti mokymuose, t. y. įtraukiamas į dalyvių sąrašą.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą už praėjusius kalendorius metus į SFMIS2014 turi būti įvesti ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d.“

 

2.14. Papildau rodikliu P.S.454:

„P.S.454

„Dalyviai, pasinaudoję parama sutrumpinto darbo laiko schemoms“

Skaičius

Sutrumpinto darbo laiko schema – Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka teikiama valstybės parama darbo vietoms išsaugoti.

 

Priskiriami užimti asmenys, kuriems dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ar karantino darbdavys paskelbia prastovą ir kreipiasi dėl dalies jų darbo užmokesčio kompensavimo.

Dalyvis suprantamas kaip užimtas asmuo.

 

Užimtas asmuo – asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu.

Užimtas asmuo, kuriam paskelbta prastova – asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, kuriam Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju yra paskelbta prastova.

 

Prastova – situacija, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ar karantiną ir darbdavys dėl to negali suteikti darbuotojui darbo sutartyje sulygto darbo.

 

Įdarbinimas subsidijuojant – aktyvi darbo rinkos politikos priemonė, kurios tikslas – sudaryti užimtiems asmenims, kuriems paskelbta prastova, specialias sąlygas išlikti darbo rinkoje.

 

Aktyvios darbo rinkos politikos priemonės – priemonės, kuriomis siekiama padėti darbo ieškantiems asmenims padidinti jų užimtumo galimybes ir derinti darbo pasiūlą ir paklausą (šaltinis: Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas).

Automatiškai apskaičiuojamas

Rodiklis skaičiuojamas sumuojant užimtus asmenis, kuriems paskelbta prastova, finansuojama pagal įdarbinimo subsidijuojant priemonę (asmenų skaičius).

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą.

Pirminiai šaltiniai: dalyvių sąrašai ir (arba) dalyvių sąrašų suvestinės.

 

Antriniai šaltiniai: apibendrintą informaciją apie dalyvį projekto vykdytojas teikia per Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (DMS).

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai remiantis pirminiais šaltiniais patvirtinama, kad asmuo yra užimtas asmuo, kuriam paskelbta prastova, ir todėl yra įtrauktas į dalyvių sąrašą.

Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                                                                                                           Gintarė Skaistė