LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO SUTARTIES DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, PROJEKTUI SKIRIAMŲ FINANSAVIMO LĖŠŲ BENDRŲJŲ SUTARTIES SĄLYGŲ IR PAVYZDINĖS PROJEKTO SUTARTIES DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, PROJEKTUI SKIRIAMŲ FINANSAVIMO LĖŠŲ SPECIALIŲJŲ SUTARTIES SĄLYGŲ FORMOS PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugpjūčio 24 d. Nr. 1V-564

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“ 2 punktu:

1.       Tvirtinu pridedamas:

1.1.    Projekto sutarties dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektui skiriamų finansavimo lėšų bendrąsias sutarties sąlygas;

1.2.    Pavyzdinę projekto sutarties dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektui skiriamų finansavimo lėšų specialiųjų sutarties sąlygų formą.

2.       Nustatau, kad Projekto sutarties dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektui skiriamų finansavimo lėšų bendrosios sutarties sąlygos ir Pavyzdinė projekto sutarties dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektui skiriamų finansavimo lėšų specialiųjų sutarties sąlygų forma netaikoma projektams, skirtiems Specialios tranzito schemos išlaidoms, kurios tiesiogiai atsiranda dėl konkrečių Specialios tranzito schemos vykdymo reikalavimų (išskyrus išlaidas infrastruktūrai ir personalo mokymo išlaidas) ir kurios nėra patiriamos dėl tranzito ar kitų vizų išdavimo, apmokėti.

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                                   Agnė Bilotaitė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-564

 

https://europa.eu/european-union/sites/europaeu/files/docs/body/flag_yellow_low.jpg

 

PROJEKTO SUTARTIS DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, PROJEKTUI SKIRIAMŲ FINANSAVIMO LĖŠŲ

Bendrosios sutarties sąlygos

 

 

I SKYRIUS

PROJEKTO SUTARTIES DALYKAS

 

1.1. Projekto sutartyje yra nustatoma projekto, kuris yra apibrėžtas projekto sutarties Specialiųjų sutarties sąlygų 1 priede ir kuriam įgyvendinti Lietuvos Respublikos (toliau – LR) vidaus reikalų ministro įsakymu yra skirtos Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, (toliau – priemonė) projekto finansavimo lėšos, finansavimo ir administravimo tvarka bei sąlygos.

1.2. Šią projekto sutartį sudaro bendrosios sutarties sąlygos (šis dokumentas) (toliau – BSS), specialiosios sutarties sąlygos (toliau – SSS) (toliau kartu – projekto sutartis) ir priedai.

1.3. BSS parengtos vadovaujantis Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų LR vidaus reikalų ministro 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-467 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) nuostatomis.

 

II SKYRIUS

PROJEKTUI SKIRIAMOS FINANSAVIMO LĖŠOS

 

2.1. Projekto vykdytojo projektui skiriamų finansavimo lėšų suma tinkamoms projekto išlaidoms finansuoti nurodyta SSS 3.1 papunktyje.

2.2. Jei SSS 3.1 papunktyje nurodyta suma skaičiais neatitinka sumos žodžiais, teisinga laikoma suma žodžiais.

2.3. Projektui skiriamos finansavimo lėšos išmokamos pervedant pinigus į projekto vykdytojo projektui atidarytą atskirą banko sąskaitą, kurios rekvizitai nurodyti SSS 3.7 papunktyje. Projekto vykdytojas privalo nedelsdamas pranešti tarpinei ir vadovaujančiajai institucijoms apie nurodytos banko sąskaitos duomenų pakeitimą.

 

III SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

3.1. Tinkamomis projekto išlaidomis pripažįstamos tik tokios išlaidos, kurios:

3.1.1. atitinka 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1148, kuriuo sukuriama sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonė, įtraukta į Integruoto sienų valdymo fondą, finansavimo sritis ir jo tikslų taikymo sritį, taip pat LR teisės aktuose nustatytus reikalavimus;

3.1.2. patirtos projekto sutartyje nustatytu laikotarpiu;

3.1.3. yra būtinos projektams įgyvendinti, t. y. prisideda prie projekto tikslo ir rezultatų pasiekimo;

3.1.4. yra numatytos projekto įgyvendinimo plane (SSS 1 priedas);

3.1.5. patirtos projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių);

3.1.6. yra realios, t. y. nulemtos faktiškai įvykusios ūkinės operacijos, pagrįstos apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentais.

3.2. Išlaidas turi būti įmanoma identifikuoti ir patikrinti, t. y. projektui skiriamomis finansavimo lėšomis apmokamos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą projekto vykdytojo apskaitos sistemoje, vadovaujantis LR teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinę apskaitą, nuostatomis, ir įtraukiamos į apskaitą taip, kad būtų įmanoma jas atskirti nuo kitų, su priemonės veiksmų įgyvendinimu nesusijusių, išlaidų;

3.3. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei laikomasi šių sąlygų:

3.3.1. Projekto vykdytojo įstaigos vadovas ir vyriausiasis finansininkas savo parašais patvirtina, kad projekto vykdytojas ar jam pavaldžios institucijos ar įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant projektą, neturi teisės susigrąžinti PVM, įtraukto į atitinkamą prašymą apmokėti išlaidas, išlaidų deklaraciją ar prašymą kompensuoti išlaidas;

3.3.2. jis skaičiuojamas nuo tinkamų išlaidų apmokestinamosios vertės;

 

IV SKYRIUS

PROJEKTUI SKIRIAMŲ FINANSAVIMO LĖŠŲ MOKĖJIMO IR projekto IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMO TINKAMOMIS TVARKA

 

4.1. Kai projektui finansuoti yra taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas:

4.1.1. Projektui skiriamos finansavimo lėšos projekto vykdytojui išmokamos pagal jo tarpinei institucijai teikiamus tarpinės institucijos nustatytos formos prašymus apmokėti išlaidas (avansinius, tarpinius ir (ar) galutinius). Visos projekto išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

4.1.2. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo SSS pasirašymo dienos vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms turi pateikti prašymų apmokėti išlaidas teikimo grafiką (pagal BSS 1 priede nustatytą formą). Projekto vykdytojas turi atnaujinti ir kartu su kiekvienu prašymu apmokėti išlaidas pateikti atnaujintą prašymų apmokėti išlaidas teikimo grafiką. Atnaujintas prašymų apmokėti išlaidas teikimo grafikas taip pat turi būti teikiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo esminio SSS keitimo, pasikeitus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, arba esant pakeitimų minėtame grafike.

4.1.3. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo tiekėjo sąskaitos gavimo dienos patikrina kiekvieną tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes (išskyrus avansinio mokėjimo sąskaitą) ir, pasirašęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, teikia tarpinei institucijai prašymą apmokėti išlaidas kartu su sąskaita ir kitais išlaidų pagrindimo dokumentais. Tuo atveju, kai pirkimas vykdomas per centrinę perkančiąją organizaciją arba yra sudaroma autorinė sutartis su fiziniu asmeniu dėl mokymo ar kitų paslaugų teikimo, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tiekėjo sąskaitos gavimo dienos teikia tarpinei institucijai prašymą apmokėti išlaidas kartu su pasirašytos pirkimo sutarties ar autorinės sutarties su fiziniu asmeniu dėl mokymo ar kitų paslaugų teikimo kopija.

4.1.4. Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo apmokėti išlaidas ir išlaidų pagrindimo dokumentų gavimo iš projekto vykdytojo dienos, kai pirkimui buvo taikoma išankstinė pirkimų patikra, šiuos dokumentus išnagrinėja, o jeigu nagrinėjamas galutinis pagal projekto sutartį prašymas apmokėti išlaidas, – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia projekto vykdytojui) kartu su projekto vykdytojo parengtu prašymu apmokėti išlaidas ir išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis (teikdama išvadą dėl išlaidų tinkamumo dėl galutinio prašymo apmokėti išlaidas pagal projekto sutartį, kartu pateikia ir projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją ir atnaujintą pirkimų planą); šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į Vidaus saugumo fondo bei Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, elektroninio keitimosi duomenimis sistemą (toliau – VSFSVVP IS), jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės.

Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo apmokėti išlaidas ir išlaidų pagrindimo dokumentų gavimo iš projekto vykdytojo dienos, kai pirkimui buvo taikoma paskesnė pirkimų patikra, šiuos dokumentus išnagrinėja, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia projekto vykdytojui) kartu su projekto vykdytojo parengtu prašymu apmokėti išlaidas ir išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis (teikdama išvadą dėl išlaidų tinkamumo dėl galutinio prašymo apmokėti išlaidas pagal projekto sutartį, kartu pateikia ir projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją ir atnaujintą pirkimų planą); šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVVP IS.

Kai šiame Taisyklių papunktyje nurodyti dokumentai yra su slaptumo žyma, jie teikiami vadovaujančiajai institucijai paštu, vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašu, patvirtintu LR Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Aprašas).

4.1.5. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl projekto vykdytojo pateiktų dokumentų netinkamo parengimo ar išlaidų pagrindimo dokumentų trūkumo, ji elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per tarpinės institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus ir (ar) pateikti papildomus dokumentus. Trūkumų šalinimo ir (ar) papildomų dokumentų pateikimo terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos, jeigu tarpinė institucija ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip. Projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus pakoreguotus ir (ar) papildomus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus BSS 4.1.4 papunktyje. Jeigu projekto vykdytojas laiku nepateikia papildomai prašomų išlaidų pagrindimo dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, tarpinė institucija prašymą apmokėti išlaidas atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, projekto vykdytojas prašymą apmokėti išlaidas gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą prašymą apmokėti išlaidas tikrina BSS 4.1.4 papunktyje nustatyta tvarka.

4.1.6. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo išvados dėl išlaidų tinkamumo iš tarpinės institucijos gavimo dienos šiuos dokumentus išnagrinėja, užpildo patikros lapą ir, jeigu jie tinkamai parengti, rengia ir teikia LR finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl tinkamomis pripažintų išlaidų apmokėjimo iš atitinkamų metų vadovaujančiosios institucijos biudžeto asignavimų, t. y. projektui skiriamų finansavimo lėšų pervedimo projekto vykdytojui.

Jeigu vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų, elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo ją per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; trūkumų šalinimo terminas neturi būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos, jeigu vadovaujančioji ir tarpinė institucijos bendru sutarimu nenusprendžia kitaip; tarpinė institucija elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie vadovaujančiosios institucijos patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo projekto vykdytojo per tarpinės institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus. Vadovaujančioji institucija rengia ir teikia LR finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl tinkamomis pripažintų išlaidų apmokėjimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tinkamai parengtų dokumentų gavimo iš tarpinės institucijos dienos.

4.1.7. Projektams skiriamas finansavimo lėšas pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktas mokėjimo paraiškas LR finansų ministerija perveda tiesiogiai projekto vykdytojams į mokėjimo paraiškose nurodytas sąskaitas. Projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projektui skiriamų finansavimo lėšų gavimo į SSS 3.7 papunktyje nurodytą sąskaitą dienos išmokėti gautas projektui skiriamas finansavimo lėšas tiekėjui ir pasibaigus einamajam mėnesiui iki kito mėnesio 10 dienos BSS 2 priede nustatyta forma pateikti vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms informaciją apie per ataskaitinį laikotarpį atliktus mokėjimus kartu su išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis. Informacija teikiama elektroninių ryšių priemonėmis, kiekvienam projektui pildant atskirą formą. Jeigu per ataskaitinį laikotarpį projekto vykdytojas mokėjimų neatliko, informacijos apie atliktus mokėjimus teikti nereikia.

4.2. Kai projektui finansuoti yra taikomas avansavimo būdas:

4.2.1. Projektui skiriamos lėšos projekto vykdytojui išmokamos pagal jo vadovaujančiajai institucijai teikiamą BSS 3 priede nustatytos formos prašymą gauti lėšas, pagal SSS 2 priede nustatytą projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiką ir jame nurodytas sumas.

4.2.2. Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų po SSS pasirašymo dienos pateikia vadovaujančiajai institucijai prašymą gauti lėšas už einamąjį ketvirtį pagal SSS 2 priede nustatytą projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiką ir jame nurodytas sumas. Kiekvienam kitam metų ketvirčiui prašymus gauti lėšas projekto vykdytojas teikia vadovaujančiajai institucijai iki atitinkamo einamųjų metų ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos. Jei projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafike yra ketvirčių, kuriuose nesuplanuoti projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimai, šiame punkte nurodyti dokumentai vadovaujančiajai institucijai nėra teikiami.

Projekto vykdytojas kartu su pirmu prašymu gauti lėšas vadovaujančiajai institucijai turi pateikti projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiką pagal ekonominės klasifikacijos kodus (pagal BSS 4 priede nustatytą formą). Projekto vykdytojas turi atnaujinti ir kartu su kitu prašymu gauti lėšas pateikti atnaujintą projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiką pagal ekonominės klasifikacijos kodus, jei minimame grafike yra pakeitimų (jei pateikta informacija nekeičiama, projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafikas pagal ekonominės klasifikacijos kodus kartu su kitais prašymais gauti lėšas neteikiamas).

Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo SSS pasirašymo dienos vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms turi pateikti išlaidų deklaracijų teikimo grafiką (pagal BSS 1 priede nustatytą formą). Projekto vykdytojas turi atnaujinti ir kartu su kiekviena išlaidų deklaracija pateikti atnaujintą išlaidų deklaracijų teikimo grafiką. Atnaujintas išlaidų deklaracijų teikimo grafikas taip pat turi būti teikiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo esminio SSS keitimo pasikeitus projekto įgyvendinimo laikotarpiui arba esant pakeitimų minėtame grafike.

4.2.3. Vadovaujančioji institucija, gavusi projekto vykdytojo prašymą gauti lėšas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gauti lėšas gavimo dienos sutikrina prašyme gauti lėšas nurodytus duomenis su projekto sutartyje nustatytomis lėšų mokėjimo projekto vykdytojui sąlygomis ir, jeigu prašymas gauti lėšas tinkamai parengtas, teisės aktais nustatyta tvarka pateikia LR finansų ministerijai mokėjimo paraiškas dėl projekto sutartyje atitinkamų metų atitinkamai kiekvienam ketvirčiui numatytos projektui skiriamų finansavimo lėšų dalies išmokėjimo projekto vykdytojui.

4.2.4. Projekto vykdytojas už projektui skiriamų finansavimo lėšų panaudojimą atsiskaito teikdamas tarpinei institucijai išlaidų deklaracijas (pagal tarpinės institucijos nustatytą formą, skelbiamą interneto svetainėje www.cpva.lt) pagal BSS 1 priede nustatytą išlaidų deklaracijų teikimo grafiką. Kartu su išlaidų deklaracija projekto vykdytojas turi pateikti išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir patikslintą pirkimų planą (pagal tarpinės institucijos nustatytą formą; jei keitėsi pirkimų plane nurodyta informacija). Jei per praėjusį ataskaitinį laikotarpį buvo atliekamas projekto vidaus auditas, kartu taip pat turi būti pateikta ir vidaus audito ataskaitos kopija.

4.2.5. Tarpinė institucija per 30 darbo dienų nuo BSS 4.2.4 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia projekto vykdytojui) kartu su projekto vykdytojo išlaidų deklaracija, išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų, nurodytų paskutinėje išlaidų deklaracijoje, tinkamumo, kartu pateikia projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją); šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVVP IS. Kai šiame papunktyje nurodyti dokumentai yra su slaptumo žyma, jie teikiami vadovaujančiajai institucijai paštu vadovaujantis Aprašu.

4.2.6. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl projekto vykdytojo pateiktų netinkamai parengtų dokumentų ar dėl to, kad pateikti ne visi išlaidų apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos, jeigu tarpinė institucija ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip, patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus BSS 4.2.5 papunktyje. Jeigu projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija išlaidų deklaraciją atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, projekto vykdytojas išlaidų deklaraciją gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą išlaidų deklaraciją tikrina BSS 4.2.5 papunktyje nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.

4.2.7. Vadovaujančioji institucija, gavusi iš tarpinės institucijos išvadą dėl išlaidų tinkamumo, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų ją išnagrinėja. Jeigu vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų, ji elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo ją per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; trūkumų šalinimo terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos.

4.2.8. Projekto įgyvendinimo metu dėl nustatytos pagrįstos rizikos laiku neįgyvendinti jo atskiros (-ų) veiklos (-ų), taip pat kai netinkamos išlaidos sudaro 30 proc. ar daugiau projektui skiriamų finansavimo lėšų arba jei du kartus iš eilės nepateikiamos išlaidų deklaracijos pagal išlaidų deklaracijų teikimo grafiką, arba dėl kitų projekto sutarties sąlygų nesilaikymo (jei projektas neįgyvendinamas taip, kaip aprašyta projekto sutartyje, jei projektui skiriamos finansavimo lėšos nenaudojamos tik su projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms apmokėti, jei projekto išlaidų buhalterinė apskaita tvarkoma netinkamai, t. y. taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams), tarpinė institucija gali siūlyti vadovaujančiajai institucijai priimti sprendimą stabdyti projekto finansavimą avansavimo būdu ir inicijuoti projekto sutarties pakeitimą, nustatant projekto finansavimą kompensavimo būdu.

4.3. Kai projektui finansuoti yra taikomas išlaidų kompensavimo būdas, projekto vykdytojas deklaruoja patirtas ir savo lėšomis apmokėtas išlaidas:

4.3.1. Projektui skiriamos finansavimo lėšos projekto vykdytojui išmokamos išlaidų kompensavimo būdu pagal jo tarpinei institucijai teikiamus tarpinės institucijos nustatytos formos prašymus kompensuoti išlaidas. Visos projekto išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir (ar) apmokėjimo įrodymo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

4.3.2. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo SSS pasirašymo dienos vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms turi pateikti prašymų kompensuoti išlaidas teikimo grafiką (pagal BSS 1 priede nustatytą formą). Projekto vykdytojas turi atnaujinti ir kartu su kiekvienu prašymu kompensuoti išlaidas pateikti atnaujintą prašymų kompensuoti išlaidas teikimo grafiką. Atnaujintas prašymų kompensuoti išlaidas teikimo grafikas taip pat turi būti teikiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo esminio SSS keitimo, pasikeitus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, arba esant pakeitimų minėtame grafike.

4.3.3. Projekto vykdytojas prašymų kompensuoti išlaidas teikimo grafike nurodytu laikotarpiu teikia tarpinei institucijai prašymą kompensuoti išlaidas kartu su išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais bei patikslintu pirkimų planu (jei keitėsi pirkimų plane nurodyta informacija).

4.3.4. Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo BSS 4.3.3 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir elektroninių ryšių priemonėmis teikia vadovaujančiajai institucijai savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia projekto vykdytojui) kartu su projekto vykdytojo parengtu prašymu kompensuoti išlaidas ir išlaidų pagrindimo dokumentų, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų tinkamumo dėl galutinio prašymo kompensuoti išlaidas pagal projekto sutartį, kartu pateikia ir projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją); šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVVP IS. Kai šiame papunktyje nurodyti dokumentai yra su slaptumo žyma, jie teikiami vadovaujančiajai institucijai paštu, vadovaujantis Aprašu.

4.3.5. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl projekto vykdytojo pateiktų dokumentų netinkamo parengimo ar dėl to, kad pateikti ne visi apmokėjimo išlaidų įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos, jeigu tarpinė institucija ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip, patikslinti ir (ar) pateikti papildomus dokumentus. Projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus BSS 4.3.4 papunktyje. Jeigu projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija prašymą kompensuoti išlaidas atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, projekto vykdytojas prašymą kompensuoti išlaidas gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą prašymą kompensuoti išlaidas tikrina BSS 4.3.4 papunktyje nustatyta tvarka ir terminais.

4.3.6. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados dėl išlaidų tinkamumo kartu su BSS 4.3.4 papunktyje nurodytais dokumentais iš tarpinės institucijos gavimo dienos šiuos dokumentus išnagrinėja, užpildo patikros lapą ir, jeigu jie tinkamai parengti, rengia ir teikia LR finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl tinkamomis pripažintų išlaidų kompensavimo iš atitinkamų metų vadovaujančiosios institucijos biudžeto asignavimų, t. y. projektui skiriamų finansavimo lėšų pervedimo projekto vykdytojui.

Jeigu vadovaujančioji institucija turi pastabų dėl pateiktų dokumentų, ji elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo ją per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; trūkumų šalinimo terminas neturi būti ilgesnis kaip 3 darbo dienos, jeigu vadovaujančioji ir tarpinė institucijos bendru sutarimu nenusprendžia kitaip; tarpinė institucija elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie vadovaujančiosios institucijos patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo projekto vykdytojo per tarpinės institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus; vadovaujančioji institucija rengia ir teikia LR finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl tinkamomis pripažintų išlaidų kompensavimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tinkamai parengtų dokumentų gavimo iš tarpinės institucijos dienos.

4.4. Jei projekto vykdytojas deklaruoja išlaidas, kurioms taikomas supaprastintas išlaidų apmokėjimas, SSS 3.6 papunktyje nurodomas įsakymas (-ai) ar kitas (-i) dokumentas (-ai), kuriuo (-iais) tvirtinamas (-i) išlaidų, kurioms taikomas (-i) supaprastintas (-i) išlaidų apskaičiavimo būdas (-ai), deklaravimas.

4.5. Projekto išlaidos, kurias tarpinė institucija pripažino netinkamomis (netinkamomis išlaidomis pripažįstamos faktiškai patirtos išlaidos, kurios negali būti pripažintos tinkamomis (t. y. kai trūkumų, sąlygojusių išlaidų netinkamumą, dėl objektyvių priežasčių pašalinti neįmanoma ir kurios negali būti deklaruojamos Europos Komisijai), projektui skiriamomis finansavimo lėšomis negali būti apmokamos ir negali būti įtraukiamos į vėlesnius projekto vykdytojo teikiamus prašymus apmokėti išlaidas, prašymus kompensuoti išlaidas ar į vėlesnes teikiamas išlaidų deklaracijas.

4.6. Projektui skiriamas finansavimo lėšas pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktas mokėjimo paraiškas tiesiogiai projekto vykdytojui į mokėjimo paraiškoje nurodytą sąskaitą perveda LR finansų ministerija, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse, patvirtintose LR finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Vadovaujančioji institucija kasdien per Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą gauna iš LR finansų ministerijos informaciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą ir, pasibaigus einamajam mėnesiui, per 5 darbo dienas įveda šią informaciją į VSFSVVP IS bei elektroniniu paštu info@cpva.lt pagal BSS 5 priede nustatytą formą pateikia tarpinei institucijai.

 

V SKYRIUS

PROJEKTUI SKIRIAMŲ FINANSAVIMO LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

5.1. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo išvados dėl išlaidų, nurodytų paskutinėje išlaidų deklaracijoje, tinkamumo kopijos gavimo iš tarpinės institucijos dienos arba nuo projekto sutarties pakeitimo gavimo dienos (kai vadovaujančioji institucija priima sprendimą stabdyti projekto finansavimą avansavimo būdu ir projekto sutartyje nustatomas projekto finansavimas kompensavimo būdu) (kai projektui finansuoti yra taikomas avansavimo būdas) grąžina į vadovaujančiosios institucijos sąskaitą, nurodytą SSS 3.8 papunktyje, bendro gauto pagal projekto sutartį avanso ir palūkanų, gautų už projektui skiriamų finansavimo lėšų disponavimą banko sąskaitoje, sumos ir visos pagal projekto sutartį pripažintų tinkamomis išlaidų sumos skirtumą, jeigu visa pagal projekto sutartį pripažintų tinkamomis išlaidų suma yra mažesnė negu projekto vykdytojo bendro gauto pagal projekto sutartį avanso ir palūkanų, gautų už projektui skiriamų finansavimo lėšų disponavimą banko sąskaitoje, suma.

5.2. Projekto vykdytojas SSS 3.7 papunktyje nurodytoje projekto sąskaitoje sukauptas palūkanas (kai projektui finansuoti yra taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) privalo grąžinti per 5 darbo dienas nuo paskutinio lėšų pervedimo pagal pirkimų sutartis tiekėjams dienos į vadovaujančiosios institucijos sąskaitą, nurodytą SSS 3.8 papunktyje.

5.3. Vadovaujančioji institucija projekto vykdytojo grąžintas lėšas, vadovaudamasi Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis, patvirtintomis LR finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo gautos.

5.4. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto vykdytojo grąžintų lėšų gavimo dienos apie tai elektroninių ryšių priemonėmis informuoja tarpinę instituciją ir įveda šią informaciją į VSFSVVP IS.

 

VI SKYRIUS

VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

6.1. Vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi Europos Sąjungos (toliau – ES) ir LR teisės aktais bei vidaus procedūromis:

6.1.1. stebi projekto įgyvendinimo eigą ir pažangą, planuotų pasiekti projekto rezultatų įgyvendinimą;

6.1.2. reikalauja iš projekto vykdytojo papildomos informacijos ir (ar) dokumentų, jeigu, vadovaujančiosios institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad prašymas apmokėti lėšas, prašymas gauti lėšas ar prašymas kompensuoti lėšas būtų patenkintas;

6.1.3. atlieka su projektu susijusius patikrinimus (patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir pan.), reikalauja iš projekto vykdytojo papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;

6.1.4. jei, atliekant ar atlikus pažeidimo tyrimą, paaiškėja, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo dienos raštu apie tai praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie LR vidaus reikalų ministerijos (tuo atveju, jei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR vidaus reikalų ministerijos – projekto vykdytojas, vadovaujančioji institucija informuoja LR generalinę prokuratūrą), apie įtariamą korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką – LR specialiųjų tyrimų tarnybai (tuo atveju, jei LR specialiųjų tyrimų tarnyba – projekto vykdytojas, vadovaujančioji institucija informuoja LR generalinę prokuratūrą) ir pateikia susijusius dokumentus;

6.1.5. Interneto svetainėje https://www.vsfsvvp.lt skelbia projektų duomenis – projektų vykdytojų pavadinimus, projektų pavadinimus, numerius, projektų tikslus, veiklas, rezultatus, projektų veiklų įgyvendinimo pradžios ir pabaigos datas, programų pavadinimus, konkrečius tikslus, bendras projektų vertes, ES lėšas ir jų dalis procentais nuo bendrų projekto verčių, tiekėjų pavadinimus (kai vykdomi viešieji pirkimai), projektų ir šalies vietos nuorodas arba geografinę padėtį, projektams priskiriamas intervencinių veiksmų rūšis;

6.1.6. privalo saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus taip, kad būtų užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas, ir prireikus šiuos dokumentus pateikti projekto BSS 10.1 papunktyje nurodytoms institucijoms;

6.1.7. turi teisę inicijuoti finansavimo sustabdymą arba nutraukimą ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą projektui skiriamų finansavimo lėšų dalį BSS V skyriuje? ir Taisyklių VIII skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka;

6.1.8. atlikdama savo funkcijas, turi kitų teisių ir pareigų, nustatytų šioje projekto sutartyje ir priemonės administravimą reglamentuojančiuose ES ir LR teisės aktuose.

 

VII SKYRIUS

TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

7.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi ES ir LR teisės aktais bei vidaus procedūromis:

7.1.1. tarpinės institucijos nustatyta tvarka atlieka projekto vykdytojo vykdomų viešųjų pirkimų priežiūrą;

7.1.2. dalyvauja vykdant projekto įgyvendinimą ir stebint jo pažangą, stebi planuotų pasiekti projekto rezultatų įgyvendinimą, prireikus reikalauja iš projekto vykdytojo papildomos informacijos;

7.1.3. reikalauja iš projekto vykdytojo papildomos informacijos ir (ar) dokumentų, jeigu, tarpinės institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad išlaidos būtų pripažintos tinkamomis;

7.1.4. atlieka su projektu susijusius patikrinimus (patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir pan.), teikia projekto vykdytojui pastabas ir reikalavimus dėl projekto tinkamo vykdymo, reikalauja iš projekto vykdytojo papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;

7.1.5. saugo visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ir prireikus šiuos dokumentus pateikia BSS 10.1 papunktyje nurodytoms institucijoms ir asmenims;

7.1.6. įtarusi projektui skiriamų finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą ar gavusi iš kitų šaltinių informacijos apie tai, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą Taisyklių VIII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka;

7.1.7. atlikdama savo funkcijas, turi kitų teisių ir pareigų, nustatytų šioje projekto sutartyje ir priemonės administravimą reglamentuojančiuose ES ir LR teisės aktuose.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

8.1. Projekto vykdytojas, vadovaudamasis ES ir LR teisės aktais, vidaus procedūromis, įsipareigoja:

8.1.1. siekdamas projekto įgyvendinimo plane (SSS 1 priedas, parengtas pagal Taisyklių 1 priede nustatytą formą) numatytų projekto tikslų ir rezultatų, įgyvendinti projektą taip, kaip aprašyta projekto sutartyje;

8.1.2. skirti žmogiškųjų, techninių, intelektinių, materialinių ir kitokio pobūdžio išteklių, kurių reikia ir kurie leistų deramai vykdyti projekto sutarties sąlygas ir užtikrinti tinkamą projekto įgyvendinimą;

8.1.3. projektui skiriamas finansavimo lėšas naudoti tik su projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta projekto sutartyje;

8.1.4. laikytis LR ir ES teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu;

8.1.5. vykdyti pirkimus tik pagal projekto įgyvendinimo plane numatytą pirkimų planą, laikydamasis LR viešųjų pirkimų įstatymo, LR viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo ar Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo, patvirtinto LR Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“;

8.1.6. vykdyti privalomas matomumo ir informavimo apie projektą priemones, kaip numatyta projekto įgyvendinimo plane;

8.1.7. tinkamai tvarkyti projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

8.1.8. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus;

8.1.9. laiku ir tinkamai pateikti tarpinei institucijai informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą ir poprojektinį laikotarpį (jeigu taikoma);

8.1.10. bendradarbiauti su projektą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą ir susipažinti su veikla, susijusia su projektu, dokumentais, susijusiais su projekto ir projekto sutarties vykdymu;

8.1.11. per vadovaujančiosios ir tarpinės institucijų nustatytus terminus teikti joms papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti prašymų apmokėti išlaidas, prašymų gauti lėšas, prašymų kompensuoti išlaidas ar išlaidų deklaracijų ir projekto įgyvendinimo trūkumus;

8.1.12. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo į sąskaitą dienos grąžinti vadovaujančiajai institucijai dėl klaidos gautą didesnę projektui skiriamų finansavimo lėšų sumą, nei numatyta šioje projekto sutartyje;

8.1.13. gavęs vadovaujančiosios institucijos sprendimą dėl projektui skiriamų finansavimo lėšų sumažinimo arba nutraukimo ir (arba) projekto sutarties nutraukimo, ir (arba) reikalavimo grąžinti dalį ar visą išmokėtą projektui skiriamų finansavimo lėšų sumą, per sprendime nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą išmokėtų projektui skiriamų finansavimo lėšų sumą;

8.1.14. pasikeitus už projekto įgyvendinimą atsakingam asmeniui, per 5 darbo dienas apie tai informuoti tarpinės institucijos atstovą, atsakingą už projekto duomenų patikslinimą VSFSVVP IS;

8.1.15. per penkerius metus nuo baigto įgyvendinti projekto, kurio veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą ir (ar) ilgalaikį turtą, kurio vieneto vertė yra 10 000 eurų ir daugiau, nekeisti pagal projekto sutartį remiamos veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslo (-ų) arba vykdymo sąlygų be vadovaujančiosios ir tarpinės institucijų sutikimo;

8.1.16. projekto, kurio veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą ir (ar) ilgalaikį turtą, kurio vieneto vertė yra 10 000 eurų ir daugiau, įgyvendinimo metu ir 5 metus po tokio baigto įgyvendinti projekto neperleisti, neparduoti, neįkeisti iš projektui skiriamų finansavimo lėšų įsigyto turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių ar intelektinių teisių į tokį turtą be vadovaujančiosios ir tarpinės institucijų sutikimo;

8.1.17. projekto vykdytojas negali perleisti tretiesiems asmenims savo įsipareigojimų arba teisių pagal projekto sutartį be vadovaujančiosios ir tarpinės institucijų sutikimo;

8.1.18. įgyvendindamas projektą, rengdamas ir teikdamas prašymus apmokėti lėšas, prašymus gauti lėšas, prašymus kompensuoti išlaidas ar išlaidų deklaracijas ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus, projekto vykdytojas turi vadovautis projekto sutartimi ir Taisyklėmis;

8.1.19. vadovaujančiosios arba tarpinės institucijos prašymu per vadovaujančiosios arba tarpinės institucijos nustatytus terminus teikti projekto įgyvendinimo priežiūrai ir kontrolei ir (arba) Europos Komisijos sprendimu patvirtintos Lietuvos programos dėl finansavimo iš Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, 2021–2027 m. laikotarpiu peržiūrai atlikti reikalingą informaciją ir dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu;

8.1.20. projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi laikytis ir kitų šioje projekto sutartyje nustatytų sąlygų ir ES ir (ar) LR teisės aktuose nustatytų teisių ir pareigų.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO SUTARTIES PAKEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

9.1. Nėra leidžiami jokie su vadovaujančiąja ir tarpine institucijomis raštu nesuderinti nukrypimai nuo projekto, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, projekto veiklas, projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar projekto sutartyje nustatytus projekto vykdytojo įsipareigojimus. Projekto vykdytojas privalo elektroninių ryšių priemonėmis informuoti vadovaujančiąją ir tarpinę institucijas apie visus pakeitimus, susijusius su projekto sutartimi ir projekto įgyvendinimu.

9.2. BSS keičiamos vadovaujančiosios institucijos nustatyta tvarka. SSS pakeitimai gali būti atliekami trimis būdais:

9.2.1. Projekto sutarties šalims (toliau atskirai – Šalis, kartu – Šalys) bendru sutarimu pasirašant susitarimą dėl SSS pakeitimo;

9.2.2. projekto vykdytojui informavus vadovaujančiąją ir tarpinę institucijas apie projekto pakeitimus BSS 9.8 papunktyje nustatyta tvarka;

9.2.3. vadovaujančiajai institucijai vienašališkai priėmus sprendimą BSS 9.9 papunktyje numatytais atvejais;

9.3. SSS turi būti keičiamos Šalių bendru sutarimu pasirašant susitarimą dėl esminio SSS pakeitimo, vadovaujančiajai institucijai priėmus sprendimą padidinti ar sumažinti projekto finansavimą, ir (ar) keičiant projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiką, ir (ar) keičiant projekto sutartyje nustatytą finansavimo būdą, ir (ar) projekto vykdytojo teises ir pareigas perleidžiant kitam juridiniam asmeniui. Tokiu atveju esminį projekto sutarties pakeitimą inicijuojanti Šalis kitoms Šalims pateikia prašymą pakeisti projekto sutartį ir kartu su prašymu pateikia visus prašymą pagrindžiančius dokumentus.

9.4. Tarpinė institucija, BSS 9.3 papunktyje nustatytais atvejais gavusi projekto vykdytojo ar vadovaujančiosios institucijos prašymą pakeisti projekto sutartį, turi įvertinti ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl galimo esminio projekto sutarties pakeitimo, kurioje argumentuotai išdėsto savo nuomonę ir tiksliai nurodo siūlomą projektui skirti finansavimo lėšų sumą (tuo atveju, jei projekto finansavimas didinamas arba mažinamas).

Jeigu su prašymu pakeisti projekto sutartį nebuvo pateikti pagrindžiantys dokumentai, tarpinė institucija atmeta prašymą pakeisti projekto sutartį ir elektroninių ryšių priemonėmis informuoja apie nepateiktus pagrindžiančius dokumentus. Jei tarpinė institucija turi pastabų dėl pateikto prašymo ar pateiktų pagrindžiančių dokumentų ar pakeitimui įvertinti reikia papildomos informacijos, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo patikslinimų ar papildomos informacijos gavimo dienos. Tarpinės institucijos pastabos ar prašymas pateikti papildomą informaciją pateikiami elektroninių ryšių priemonėmis, numatant, kad papildomus dokumentus ir (ar) informaciją ir (ar) patikslintą projekto įgyvendinimo planą projekto vykdytojas turi pateikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

9.5. Jei Programos veiksmų įgyvendinimo plane projektui didinamos arba mažinamos finansavimo lėšos, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Programos veiksmų įgyvendinimo plano pakeitimo turi pateikti prašymą pakeisti projekto sutartį, kartu pateikdamas visus prašymą pagrindžiančius dokumentus BSS 9.4 papunktyje nustatyta tvarka. Esant pagrįstų aplinkybių, prašymo pateikimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei 5 darbo dienas. Jei projekto vykdytojas per šiame BSS papunktyje nustatytą terminą nepateikia prašymo pakeisti projekto sutartį, tarpinė institucija Taisyklių VIII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka pradeda pažeidimo tyrimą.

9.6. Sprendimą dėl SSS pakeitimo BSS 9.3 papunktyje nustatytais atvejais priima vadovaujančioji institucija per 10 darbo dienų nuo BSS 9.4 papunktyje nurodytos informacijos gavimo dienos.

9.7. Vadovaujančiajai institucijai inicijavus ar pritarus projekto vykdytojo ar tarpinės institucijos inicijuotam esminiam SSS pakeitimui, tarpinė institucija parengia susitarimo dėl SSS pakeitimo projektą, suderina jį su projekto vykdytoju ir vadovaujančiąja institucija, pasirašo su projekto vykdytoju ir vadovaujančiąja institucija Taisyklėse nustatyta tvarka.

9.8. Visais kitais atvejais SSS turi būti keičiama projekto vykdytojui informavus vadovaujančiąją ir tarpinę institucijas apie projekto pakeitimus. Tokiu atveju projekto vykdytojui pakanka vadovaujančiąją ir tarpinę institucijas elektroninių ryšių priemonėmis informuoti apie projekto pakeitimus, kurie nėra nurodyti BSS 9.3 papunktyje. Pakeitimas įsigalioja praėjus 15 darbo dienų nuo pranešimo išsiuntimo dienos, jei vadovaujančioji ir tarpinė institucijos per šį laikotarpį nepateikia motyvuotų prieštaravimų dėl ketinamo atlikti pakeitimo ar jo dalies. Kai keičiamos BSS, pakeitimas įsigalioja nuo jo paskelbimo Teisės aktų registre dienos.

9.9. Vadovaujančioji institucija turi teisę vienašališku sprendimu pakeisti projekto sutartį (taip pat ją nutraukti), kai:

9.9.1. vadovaujančioji institucija priima sprendimą sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (arba) nutraukti projekto sutartį, ir (arba) pareikalauti grąžinti išmokėtas projektui skiriamas finansavimo lėšas ar jų dalį, kai projekto vykdytojas nesilaiko projekto sutarties nuostatų, Taisyklėse ar kituose priemonės valdymą reglamentuojančiuose ES ir LR teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

9.9.2. keičiasi LR ir (arba) ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių reikia keisti projekto sutartį.

9.10. Vadovaujančioji institucija per 3 darbo dienas nuo BSS 9.9 papunktyje numatyto sprendimo priėmimo dienos minėtą sprendimą siunčia tarpinei institucijai ir projekto vykdytojui.

9.11. Projekto sutartis vienašališku vadovaujančiosios institucijos sprendimu laikoma pakeista ar nutraukta nuo to momento, kai vadovaujančioji institucija informuoja projekto vykdytoją ir tarpinę instituciją apie priimtą sprendimą dėl projekto sutarties pakeitimo ar nutraukimo.

9.12. Projekto vykdytojas turi teisę vienašališkai atsisakyti vykdyti projekto sutartį ir atsisakyti gauti projektui skiriamas finansavimo lėšas, jeigu jam nebuvo išmokėta jokia projektui skiriamų finansavimo lėšų dalis.

 

X SKYRIUS

PROJEKTO SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ, SUTARTIES PAŽEIDIMAI IR ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO METU

 

10.1. Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos, LR valstybės kontrolės, audito institucijos, vadovaujančiosios ir tarpinės institucijų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip vykdomas projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti projekto vykdytojo finansinę ir ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projekto įgyvendinimu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su projektu ir projekto sutartimi, taip, kaip numatyta projekto sutartyje, ES ir LR teisės aktuose. Visais atvejais turi būti sudaryta galimybė šiems asmenims susipažinti su visais dokumentais projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir ne mažiau kaip 5 metus nuo metų, kuriais projektas buvo baigtas įgyvendinti, gruodžio 31 d.

10.2. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis ir asmenimis, nurodytais BSS 10.1 papunktyje, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti projekto įgyvendinimą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu ir apskaita.

10.3. Jei projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko projekto sutarties sąlygų ir (arba) pažeidė LR ir (arba) ES teisės aktus, tarpinė institucija turi teisę atlikti pažeidimo tyrimą, o vadovaujančioji institucija turi teisę priimti sprendimą nutraukti projekto sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtas projektui skiriamas finansavimo lėšas, taikyti tarpinės institucijos parinktą finansinės pataisos procentą ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtų finansavimo lėšų dalį pagal vadovaujančiosios institucijos sprendimo nuostatas. Projekto sutarties pažeidimai tiriami ir sprendimai dėl nustatytų pažeidimų priimami Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

10.4. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl projektui skiriamų finansavimo lėšų sustabdymo, projekto sutarties nutraukimo arba projektui skiriamų finansavimo lėšų grąžinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą informuoti vadovaujančiąją ir tarpinę institucijas.

10.5. Vadovaujančioji ir tarpinė institucijos negali būti laikomos atsakingomis už jokią žalą, patirtą projekto vykdytojo, (ne)tiesiogiai susijusią su šios projekto sutarties vykdymu ar projekto įgyvendinimu, jei tokia žala atsirado ne dėl vadovaujančiosios ir (ar) tarpinės institucijos kaltės. Vadovaujančiajai ir (ar) tarpinei institucijai nekyla atsakomybė pagal šią projekto sutartį dėl kitų valstybinės valdžios institucijų ar ES institucijų veiksmų ar neveikimo.

10.6. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės dėl projekto sutarties vykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis LR Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

 

XI SKYRIUS

KONFIDENCIALUMAS

 

11.1. Projekto vykdytojas sutinka, kad kitos Šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis apie jį ir jo veiklą, būtiną sprendimams dėl projektui skiriamų finansavimo lėšų priimti ir kitiems tikslams, susijusiems su projekto įgyvendinimo priežiūra ir kontrole.

11.2. Vadovaujančioji ir tarpinė institucijos įsipareigoja saugoti ir neviešinti sudarant ir įgyvendinant projekto sutartį gautos informacijos, susijusios su projekto vykdytojo veikla, išskyrus informaciją, susijusią su matomumo ir informavimo apie projektą priemonėmis.

11.3. Šalys įsipareigoja neatskleisti valstybės, tarnybos ar komercinę paslaptį sudarančios informacijos, kurią Šalys gavo arba sužinojo vykdydamos projekto sutartį, šis įsipareigojimas lieka galioti ir po projekto sutarties pasibaigimo.

 

XII SKYRIUS

TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

12.1. Projekto sutartis vykdoma vadovaujantis LR ir ES teisės aktais. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami vadovaujantis LR teisės aktais kompetentingame LR teisme.

 

XIII SKYRIUS

PRANEŠIMAI ŠALIMS

 

13.1. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami SSS I skyriuje nurodytais adresais.

13.2. Pranešimo elektroniniu paštu gavimas turi būti patvirtintas. Pranešimo elektroniniu paštu gavimo diena laikoma patvirtinimo apie gavimą išsiuntimo diena. Šalys privalo užtikrinti, kad pirmiau nurodyti elektroninio pašto adresai būtų sukonfigūruoti taip, kad automatiškai siųstų pranešimo gavimo patvirtinimą arba toks patvirtinimas būtų siunčiamas rankiniu būdu.

13.3. Dokumentai su žyma „Riboto naudojimo“ teikiami, vadovaujantis Aprašu, tiesiogiai įteikiant juos tarpinės institucijos atstovui, turinčiam teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma kaip „Riboto naudojimo“, adresu VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109 Vilnius.

13.4. Dokumentai su žymomis „Konfidencialiai“ arba „Slaptai“, teikiami vadovaujantis Aprašu, pristatant juos LR vidaus reikalų ministerijai adresu Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius. Apie gautus tokius dokumentus LR vidaus reikalų ministerija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, elektroniniu paštu informuoja tarpinės institucijos atstovą, turintį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima atitinkamai ne žemesne slaptumo žyma kaip „Konfidencialiai“ arba „Slaptai“.

13.5. Šalys privalo ne vėliau kaip per 2 darbo dienas viena kitą informuoti apie savo adreso ar elektroninio pašto pakeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka projekto sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis. Jei projekto sutartyje nenurodyta kitaip, visi pranešimai turi būti išsiųsti projekto vykdytojui per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, apie kurias turi būti pranešta, atsiradimo dienos.

 

XIV SKYRIUS

KITOS SĄLYGOS

 

14.1. Projekto sutartis įsigalioja nuo Šalių pasirašymo SSS momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo. Šalys, pasirašydamos SSS, kartu įsipareigoja vykdyti visas BSS nuostatas ir jų laikytis.

14.2. Projekto sutarties priedai laikomi neatskiriama projekto sutarties dalimi.

14.3. SSS sudaryta trimis egzemplioriais lietuvių kalba, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai Šaliai.

14.4. BSS priedai:

14.4.1. 1 priedas. Prašymų apmokėti išlaidas / prašymų kompensuoti išlaidas / išlaidų deklaracijų teikimo grafiko forma;

14.4.2. 2 priedas. Informacijos vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms apie atliktus mokėjimus forma;

14.4.3. 3 priedas. Prašymo gauti lėšas forma;

14.4.4. 4 priedas. Projektui skiriamų finansavimo lėšų išmokėjimo grafiko pagal ekonominės klasifikacijos kodus forma;

14.4.5. 5 priedas. Informacijos tarpinei institucijai apie projektams skiriamų finansavimo lėšų apmokėjimą forma.

 

______________________________

part_2734d666a81142c98055f1723e7cd27a_end