KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 28 d. Nr. TS-154

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 6 straipsniu, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios šiuos Kupiškio rajono savivaldybės tarybos sprendimus:

2.1. 2003 m. vasario 20 d. sprendimo Nr. TS-24 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo“ 1 punktą;

2.2. 2003 m. gegužės 15 d. sprendimą Nr. TS-49 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų pakeitimo ir papildymo“;

2.3. 2004 m. balandžio 29 d. sprendimą Nr. TS-96 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų“;

2.4. 2009 m. vasario 5 d. sprendimą Nr. TS-35 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. TS-96 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų“ pakeitimo“;

2.5. 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimą Nr. TS-294 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. TS-35 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. TS-96 „Dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų“ pakeitimo“ pakeitimo“.

3. Apie šį sprendimą paskelbti spaudoje, visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Dainius Bardauskas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2016 m. balandžio 28 d. sprendimu

Nr. TS-154

 

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lėšų panaudojimą smulkiojo ir vidutinio verslo kūrimui skatinti ir jau įkurto verslo plėtrai Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje. Pagal nuostatų patvirtintas sąlygas Kupiškio  rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto lėšos skiriamos finansiškai padėti verslininkams, vidutinėms įmonėms, mažoms įmonėms ir labai mažoms įmonėms, kurios įregistruotos Kupiškio rajono teritorijoje, tarp jų – fiziniams asmenims, dirbantiems pagal verslo liudijimus, jeigu minėtieji fiziniai ir juridiniai asmenys atitinka šių nuostatų reikalavimus.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS REMIAMOS VERSLO RŪŠYS

 

2. Savivaldybė remia visų sričių smulkųjį ir vidutinį verslą. Pagrindinės remtinos rūšys:

2.1. turizmas;

2.2. kaimo turizmas;

2.3. sportinio ir turistinio inventoriaus nuoma;

2.4. amatai;

2.5. visuomeninis maitinimas;

2.6. nakvynės paslaugos;

2.7. pirties paslaugos;

2.8. sportas;

2.9. kultūra;

2.10. medicina.

3. Pirmenybė teikiama prieš kitus potencialius pareiškėjus šiems asmenims norintiems vystyti verslą:

3.1. verslo įmonę kuria ar verslą plėtoja asmuo iki 29 metų ir yra deklaravęs gyvenamąją vietą Kupiškio rajone;

3.2. verslo įmonę kuria ar verslą plėtoja negalią turintis asmuo;

3.3. numatoma plėtoti netradicinius verslus ir ūkinę komercinę veiklą;

3.4. numatoma diegti inovacijas versle ar ūkinėje komercinėje veikloje.

 

III SKYRIUS

TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

4. Finansine parama gali naudotis šie smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai:

4.1. fiziniai asmenys, turintys verslo liudijimą ne trumpiau kaip devyneriems mėnesiams, bei asmenys, vykdantys individualią veiklą deklaruojant pajamas, pateikus Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą;

4.2. asmenys, steigiantys naujas įmones Kupiškio rajone;

4.3. Kupiškio rajone įregistruotos ir Lietuvos Respublikoje vykdančios veiklą bei Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kupiškio skyriuje mokesčius mokančios įmonės, atitinkančios tokius reikalavimus:

4.3.1. įmonė atitinka vidutinės (iki 250 darbuotojų), mažos įmonės (iki 50 darbuotojų) ar labai mažos (iki 10 darbuotojų) įmonės reikalavimus;

4.3.2. plečia verslo apimtis ar įsisavina naują verslą;

4.3.3. išimtinais atvejais (dėl svarbių priežasčių, esant motyvuotam paaiškinimui) lengvatos gali būti teikiamos ir išsaugantiems darbo vietas verslininkams.

4.4. Esant lėšų trūkumui Specialiojoje smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programoje pirmenybė suteikiama:

4.4.1. verslininkams ir įmonėms, vykdančioms II skyriuje išvardintas verslo rūšis;

4.4.2. verslininkams ir įmonėms, negavusioms paramos praėjusiais kalendoriniais metais;

4.4.3. labai mažoms įmonėms;

4.4.4. neturintiems įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai;

4.4.5. neturintiems įsiskolinimų Valstybininiam socialinio draudimo fondui;

4.4.6. neturintiems įsiskolinimų Savivaldybės biudžetui.

4.5. Nevykdant Savivaldybės biudžeto Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Kupiškio rajono Verslo plėtros komisija (toliau – Komisija) peržiūri mokamos paramos dydį.

5. Finansinė parama neteikiama:

5.1. Savivaldybės įmonėms ir įstaigoms, įmonėms, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip pusė įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;

5.2. įmonėms, kurioms paskelbtas bankrotas, turi likviduojamos įmonės statusą arba yra sustabdžiusios veiklą;

5.3 jei subjekto pagrindinė veikla yra medžioklė ir su tuo susijusi veikla;

5.4 jei subjekto pagrindinė veikla yra alkoholinių gėrimų gamyba;

5.5 jei subjekto pagrindinė veikla yra mažmeninė ir didmeninė prekyba;

5.6 jei subjekto pagrindinė veikla yra naftos produktų mažmeninė prekyba;

5.7 jei subjekto pagrindinė veikla yra alkoholinių gėrimų ir tabako produktų mažmeninė prekyba;

5.8 jei subjekto pagrindinė veikla yra farmacijos produktų mažmeninė prekyba;

5.9 jei subjekto pagrindinė veikla yra finansinis tarpininkavimas;

5.10 jei subjekto pagrindinė veikla yra draudimo ir pensijų lėšų kaupimas;

5.11 jei subjekto pagrindinė veikla yra nekilnojamojo turto operacijos;

5.12 jei subjekto pagrindinė veikla yra juridinė veikla.

 

IV SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS FORMOS

 

6. Smulkiajam ir vidutiniam verslui vystyti skirtos biudžeto lėšos naudojamos:

6.1. iš dalies kompensuoti verslo ar  įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidas  (tinkamas išlaidos: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimą, nuomos, lizingo, įmonės registravimo, dokumentų rengimo, patentų bei licencijų įsigijimo, viešinimo išlaidas);

6.2. dalyvavimo mugėse ar parodose pristatant produkciją išlaidoms iš dalies kompensuoti – iki 50 proc. dalyvavimo kaštų;

6.3. rajone vykstančių mokymo kursų, seminarų išlaidoms iš dalies apmokėti – iki 300 eurų (metams);

6.4. steigiantiems savo verslą invalidams ir bedarbiams, įregistruotiems Kupiškio darbo biržoje – mokesčiui už įmonės įregistravimą sumokėti;

6.5. verslo planų, paraiškų finansinei paramai iš kitų fondų rengimo išlaidoms padengti ir kitai veiklai, skatinančiai ir remiančiai smulkųjį ir vidutinį verslą;

6.6. iš dalies finansuoti verslo liudijimo įsigijimą fiziniams asmenims (finansuoti 50 proc. ar daugiau, įsigyjant verslo liudijimą ne trumpiau nei 9 mėnesiams);

6.7. iš dalies kompensuoti inžinerinių tinklų susisiekimo komunikacijų įrengimo išlaidas;

6.8. iš dalies kompensuoti verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorinio planavimo dokumentų, statinių projektų, nekilnojamo turto bylų parengimo išlaidas;

6.9. iš dalies finansuoti dalyvavimą vietinėse ar tarptautinėse parodose, misijose;

6.10. iš dalies finansuoti turto nuomos mokestį.

7. Komisija skiria finansinę paramą verslo idėjoms įgyvendinti pagal atrankos kriterijus:

7.1. idėjos realistiškumas;

7.2. idėjos įgyvendinimo atitiktis rinkos poreikiams;

7.3. idėjos atitiktis Savivaldybės strateginiams plėtros tikslams;

7.4. idėjos išskirtinumas ir konkurencingumas;

7.5. verslo idėjos įgyvendinimo plano išsamumas ir pagrįstumas.

 

V SKYRIUS

FINANSINĖ PARAMA

 

8. Teikiama finansinė parama vienam gavėjui per metus negali būti didesnė kaip:

8.1. verslo ar įmonės kūrimo ir plėtimo išlaidų kompensavimas (tinkamų išlaidų: transporto, įrengimų, medžiagų, baldų, organizacinės technikos, programinės įrangos įsigijimo, nuomos, lizingo) – 1500 Eur; 

8.2. dalyvavimo mugėse ar parodose pristatant savos gamybos produkciją išlaidų dalinis apmokėjimas – 300 Eur. 

9. Vieno gavėjo gaunamų lengvatų suma per biudžetinius metus negali viršyti 1500 Eur.

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKIRSTYMO TVARKA IR KONTROLĖ

 

10. Geriausius projektus (verslo planus) paramai gauti atrenka Komisija.

11. Fiziniai ir juridiniai asmenys, norintys gauti paramą, Komisijai pateikia:

11.1. nustatytos formos prašymą;

11.2. asmens dokumentą;

11.3. verslo liudijimą, įmonės registravimo pažymėjimą arba pažymą apie individualią veiklą;

11.4. metinį balansą ir einamųjų metų ketvirčių finansines ataskaitas (taikytina vidutinėms, mažoms ir labai mažoms įmonėms);

11.5. verslo planą.

12. Komisija taip pat gali reikalauti ir kitų papildomų dokumentų (rekomendacijos, laidavimo rašto ir kt.).

13. Prašymai su reikalaujamais dokumentais registruojami Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriuje ir  perduodami saugoti  Savivaldybės administracijos  Ekonomikos ir turto valdymo skyriui.

14. Pateiktus prašymus Komisija išnagrinėja savo posėdyje, į kurį susirenka ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdžius organizuoja ir dalykinę medžiagą Komisijai pateikia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius.

15. Komisijos nutarimai priimami paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

16. Komisijos posėdžiai teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė narių.

17. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas. Jo nesant, posėdžiams vadovauja Komisijos pavaduotojas.

18. Komisijos posėdžiai protokoluojami ir saugomi Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriuje. Komisijos protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas (pavaduotojas) ir sekretorius. Remdamasis protokoluose užfiksuotais Komisijos nutarimais, Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius parengia Kupiškio rajono savivaldybės  administracijos direktoriaus įsakymų projektus.

                     19. Komisija, gavusi visus reikiamus dokumentus, posėdyje, dalyvaujant paraišką pateikusiam arba įmonės vadovo (savininko)  įgaliotam asmeniui, apsvarsto pateiktą medžiagą ir priima nutarimą apie paramos skyrimą arba pateikia motyvuotą atsisakymą teikti paramą. Posėdžiai yra vieši.

20. Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui išleidus įsakymą teikti paramą, tarp Savivaldybės ir paramos gavėjo pasirašoma dvišalė sutartis, kurioje užfiksuojama finansinės lengvatos formos ir sąlygos, terminai, palūkanų dydis ir kt. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

21. Paskirtos paramos lėšos, nurodytos nuostatų 6.1–6.10 papunkčiuose, išmokamos ar pervedamos tiksline paskirtimi (užfiksuota Sutartyje) ir tik pagal paramos gavėjo pateiktas sąskaitas. Už paramos gavėjui turėtas faktines išlaidas, numatytas IV skyriuje, apmokama neviršijant Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintų ir šių nuostatų apibrėžtų finansavimo dydžių bei proporcijų.

22. Paramos gavėjui neįvykdžius įsipareigojimų, Komisija privalo priimti sprendimą dėl paramos sustabdymo arba  lėšų išieškojimo įstatymų nustatyta tvarka.

23. Nustačius, kad parama naudojama ne pagal paskirtį, Komisija priima sprendimą dėl lėšų išieškojimo įstatymų nustatyta tvarka.

24. Savivaldybės finansinių pretenzijų išieškojimą iš paramos gavėjo parengia ir vykdo Savivaldybės administracijos teisininkas.

 

_________________________________