Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PAKEITIMO

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. T2-131

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kretingos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1.     Pakeisti Kretingos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T2-77 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento“ (Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T2-319 redakcija):

1.1pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Kai savivaldybės teritorijoje laikinai įvedamas tiesioginis valdymas, savivaldybės taryba netenka įgaliojimų arba savivaldybės tarybos įgaliojimai laikino tiesioginio valdymo laikotarpiu sustabdomi Lietuvos Respublikos laikino tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.2. pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Tarybos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu savivaldybės tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti Reglamento 60.5 papunktyje nustatyta tvarka. Tarybos posėdžio metu kviestieji ar kiti asmenys negali daryti spaudimo Tarybos nariams žodžiu, vaizdinėmis ar kitomis priemonėmis.

Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Savivaldybės tarybos posėdžių transliacija vykdoma Savivaldybės interneto svetainėje www.kretinga.lt ir Savivaldybės „YouTube“ kanale https://www.youtube.com/c/Kretingosrajonosavivaldybe.

Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir vaizdo įrašai nedaromi.“;

1.3. papildyti 152 punktu ir jį išdėstyti taip:

152. Vykstant nuotoliniam savivaldybės tarybos posėdžiui posėdžio pradžioje ir prieš kiekvieną balsavimą Tarybos nariai registruojasi ir balsuoja balsavimo elektroninėje sistemoje. Dalyvaujantys posėdyje laikomi tie Tarybos nariai, kurie užsiregistravo elektroninėje balsavimo sistemoje. Nesant techninių galimybių posėdyje dalyvaujantiems Tarybos nariams registruotis ir balsuoti elektroninėje balsavimo sistemoje, posėdžio pirmininko siūlymu, posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai pritarus, registracija ir balsavimas vyksta žodžiu arba daroma posėdžio pertrauka sistemos techniniams trukdymams pašalinti.“;

1.4. pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Tarybos narių darbo vietas Savivaldybės posėdžių salėje nustato meras. Prieš Tarybos posėdį Tarybos nariams išdalijamos registracijai ir balsavimui reikalingos elektroninės identifikacijos kortelės, kurios posėdžiui pasibaigus saugomos Savivaldybės administracijos Informacinių technologijų skyriuje. Tarybos nariai registruojasi Savivaldybės balsavimo elektroninėje sistemoje. Išvykdamas iš posėdžio jam nepasibaigus arba laikinai išeidamas iš posėdžio patalpos, Tarybos narys apie tai turi informuoti posėdžio pirmininką ir Tarybos narys, išeidamas iš posėdžio patalpos, privalo ištraukti iš pulto savo elektroninę identifikacijos kortelę tiek, kad jos nebefiksuotų Savivaldybės balsavimo elektroninė sistema.

Vykstant nuotoliniam savivaldybės tarybos posėdžiui, Tarybos narys, nedalyvaudamas posėdyje iki posėdžio pabaigos arba laikinai nedalyvaudamas posėdyje, apie tai turi informuoti posėdžio pirmininką ir atsijungti nuo elektroninės balsavimo sistemos bei konferencinio ryšio platformos, kurioje vyksta nuotolinis posėdis.“;

1.5. pakeisti 30.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.3. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl savivaldybės tarybos narių vienijimosi į frakcijas ir (ar) grupes, dėl savivaldybės tarybos daugumos ir savivaldybės tarybos opozicijos sudarymo;“;

1.6. pakeisti 30.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.4 atleidžiamas iš pareigų savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas), nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas, – jo pareigas laikinai einančio savivaldybės tarybos nario siūlymu buvęs administracijos direktorius skiriamas į administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai arba pavedama savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai;“;

1.7. papildyti 30.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

30.6. gali būti priimami kiti sprendimai, užtikrinantys savivaldybės institucijų ir savivaldybės tarybos sudaromų kolegialių organų veiklą.“;

1.8. pakeisti 60.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

60.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą, po 2 val. skelbia 1 val. pietų pertrauką, dar po 2 val. skelbiama 15 min. pertrauka. Kitos 15 min pertraukos skelbiamos kas 2 val. Taryba gali nustatyti ilgesnę ar trumpesnę pertraukos trukmę.“;

1.9. papildyti 781 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

781.Tarybos narys, pareiškęs apie nusišalinimą, nedalyvauja (išeina iš patalpos) svarstant klausimą dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo), o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, nedalyvauja toliau svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą. Posėdžiui vykstant nuotoliniu būdu Tarybos narys, pareiškęs apie nusišalinimą, nedalyvauja (nesiregistruoja ir nebalsuoja) svarstant klausimą dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo), o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, nedalyvauja (išjungia mikrofoną ir garso atkūrimo priemones) toliau svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą.“;

1.10. pakeisti 104 punktą ir jį išdėstyti taip:

104. Taryboje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projekais merui pateikia komitetai, komisijos, Tarybos nariai, Tarybos narių frakcijos ir grupės, Savivaldybės kontrolierius, Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip 10 dienų iki Tarybos posėdžio. Rengėjai, laiku nepateikę sprendimo projekto, raštu nurodo vėlavimo priežastis merui.“;

1.11. pakeisti 135 punktą ir jį išdėstyti taip:

135. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 tarybos narių Tarybos sprendimu. Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 savivaldybės tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos narių frakcijų  ar Tarybos narių grupių ar jų skaičiaus  pasikeitimo. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komitetą, nustato Taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus savivaldybės taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalį.“;

1.12. Pakeisti 139 punktą ir jį išdėstyti taip:

139. Komitetų posėdžiai yra atviri. Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuoti asmenys. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje. Komitetų darbe patariamojo balso teise dalyvaujantys asmenys prieš Komiteto posėdį užsiregistruoja pas Tarybos sekretorių.“;

1.13. pakeisti 142 punktą ir jį išdėstyti taip:

142. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba, balsuodama Reglamento 84–89 punktuose nustatyta tvarka, iš komiteto narių mero siūlymu. Šiuo atveju Kontrolės komiteto pirmininkas laikomas paskirtu, jei už jo kandidatūrą balsavo Tarybos narių dauguma.“;

1.14. pakeisti 1441 punktą ir jį išdėstyti taip:

1441 . Komitetų pirmininkais gali būti skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje  nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės tarybos nario ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.“;

1.15. papildyti 1442 punktu jį išdėstyti taip:

1442. Tarybos narys, pretenduojantis tapti savivaldybės tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir skelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“;

1.16. pakeisti 166.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

166.9. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus savivaldybės administracijai ir savivaldybės tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“;

1.17. pakeisti 173 punktą ir jį išdėstyti taip:

173. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos, Antikorupcijos komisiją. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.“;

1.18. pakeisti 175 punktą ir jį išdėstyti taip:

175. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria Taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių.“;

1.19. pakeisti 1751 punktą ir jį išdėstyti taip:

1751. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys.

Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.“;

1.20. pakeisti 178.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

178.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;“;

1.21. pakeisti 178.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

178.3. tiria ir priima sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;“;

1.22. pakeisti 178.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

178.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;“;

1.23. papildyti 1781.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

1781.6. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija.“;

1.24. pakeisti 192.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.6. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimas, Kontrolės komiteto veiklos programos tvirtinimas;“;

1.25. pakeisti 192.19 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.19. sprendimų dėl biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo, atskyrimo, likvidavimo ir dėl dalyvavimo steigiant viešuosius ir privačius juridinius asmenis priėmimas, taip pat juridinių asmenų, kurių dalyvė yra savivaldybė, priežiūra;“;

1.26. pakeisti 192.28 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.28. sprendimų dėl savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriaus funkcijų pavedimo savivaldybės administracijai ar kitam viešajam juridiniam asmeniui, išskyrus viešąsias įstaigas, priėmimas;“;

1.27. pripažinti 192.20 papunktį netekusiu galios;

1.28. pakeisti 192.21 ir jį išdėstyti taip:

192.21. seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas;“;

1.29. pakeisti 192.26 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.26. sprendimų dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo), kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis ir garantijų teikimo už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis priėmimas, laikantis Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų skolos, skolinimosi bei garantijų limitų ir gavus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą;“;

1.30. pakeisti 192.35 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.35. kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;“;

1.31. pakeisti 192.36 papunktį ir jį išdėstyti taip:

192.36. sprendimų dėl kompensacijų tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo priėmimas, papildomos socialinės paramos, socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo iš savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas, priedo fiziniam asmeniui (globėjui (rūpintojui) už vaiko globą (rūpybą) dydžio ir mokėjimo iš savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas;“;

1.32. papildyti 193.61 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

193.61. sprendimų dėl žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo keitimo priėmimas;“;

1.33. pakeisti 207 punktą ir į išdėstyti taip:

207. Merui, mero pavaduotojui netaikomos Darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas ir lengvatas, nurodytas Vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 15 dalyje, žalos atlyginimą ir darbuotojų saugą ir sveikatą.“;

1.34. pakeisti 208 punktą ir jį išdėstyti taip:

208. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Dėl svarbių priežasčių, jų sutikimu, meras ir mero pavaduotojas gali būti atšaukiami iš kasmetinių atostogų perkeliant nepanaudotas kasmetines atostogas ir suteikiant jas kitu laiku.“;

1.35. papildyti 2141 punktu:

2141. Meras netenka savo įgaliojimų, kai savivaldybės teritorijoje laikinai įvedus tiesioginį valdymą įgaliojimų netenka savivaldybės taryba, arba jo įgaliojimai sustabdomi, kai laikinai įvedus tiesioginį valdymą sustabdomi savivaldybės tarybos įgaliojimai.“;

1.36. pakeisti 220 punktą ir jį išdėstyti taip:

220. Po savo kadencijos pabaigos meras ir mero pavaduotojas, jeigu neišrenkamas meru ar nepaskiriamas mero pavaduotoju arba prieš terminą netenka savo įgaliojimų (išskyrus atvejus, kai meras, mero pavaduotojas savo įgaliojimų netenka Vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 1 ir 3 punktuose nustatyta tvarka arba netenka savivaldybės tarybos nario įgaliojimų savivaldybės tarybos sprendimu pagal Vietos savivaldos įstatymo 251 straipsnį), turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki išrinkimo savivaldybės tarybos nariais eitas valstybės tarnautojo pareigas (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas), o kai tokios galimybės nėra, – į kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas). Be to, šiame punkte nustatytu atveju meras ir mero pavaduotojas turi teisę grįžti į iki išrinkimo savivaldybės tarybos nariais eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje. Jeigu iki išrinkimo savivaldybės tarybos nariais šie asmenys ėjo pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, kurioms buvo nustatyta kadencija, kai yra tokia galimybė, jie turi teisę grįžti į šias pareigas likusiam kadencijos laikui. Jeigu šie asmenys iki išrinkimo savivaldybės tarybos nariais tokių pareigų nėjo arba atsisakė pasiūlytų kitų žemesnių valstybės tarnautojo pareigų arba kitų pareigų savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, jiems išmokama 3 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Ši išmoka išmokama per 3 mėnesius lygiomis dalimis kas mėnesį. Jeigu asmuo pradeda eiti pareigas valstybės tarnyboje anksčiau negu po 3 mėnesių, likusi neišmokėta išmokos dalis nemokama. Jeigu šie asmenys mero ir mero pavaduotojo pareigas ėjo mažiau kaip vienus metus iki kadencijos pabaigos, jiems išmokama vieno mėnesio jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Nutrūkus mero, mero pavaduotojo įgaliojimams prieš terminą Vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, jiems išmokama 2 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka.“;

1.37. papildyti 2221 punktu ir jį išdėstyti taip:

2221. Meras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu. Informacija apie asmenį, mero paskirtą jo visuomeniniu konsultantu (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje.“;

1.38. pripažinti 224.14 papunktį netekusiu galios;

1.39. pripažinti 224.21 papunktį netekusiu galios;

1.40. pakeisti 224.23 papunktį ir jį išdėstyti taip:

224.23. skelbia vietos gyventojų apklausą, kontroliuoja jos organizavimą ir vykdymą;“;

1.41. pakeisti 225.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

225.3 būtų sudarytos tinkamos vietos gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus sąlygos, nustatytos Vietos savivaldos įstatymo 36 straipsnyje;“;

1.42. pakeisti 249.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

249.4. jungtis į savivaldybės tarybos narių frakcijas ir savivaldybės tarybos narių grupes Reglamento IX skyriuje nustatyta tvarka;“;

1.43. pakeisti 249.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

249.6. savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti savivaldybėje įsteigtų seniūnijų skaičiaus, o kai seniūnijos neįsteigtos, – negali viršyti trijų. Informacija apie asmenį, savivaldybės tarybos nario paskirtą jo visuomeniniu padėjėju (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje.“;

1.44. pakeisti 298 punktą ir jį išdėstyti taip:

298. „Savivaldybės kontrolės ir audito funkcijoms įgyvendinti savivaldybės taryba steigia juridinį asmenį – savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą. Šiai tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.“;

1.45. pakeisti 341 punktą ir jį išdėstyti taip:

341. Apklausą inicijuoti ir joje dalyvauti gali asmenys , kuriems apklausos dieną yra suėję 18 metų ir kurie savo gyvenamąją vietą yra deklaravę tos savivaldybės teritorijoje arba kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą toje savivaldybėje. Šiam reikalavimui užtikrinti tvarkomi asmens duomenys: asmens vardas, pavardė, gimimo data ir gyvenamosios vietos adresas.“;

1.46. pripažinti 342 punktą netekusiu galios;

1.47. pripažinti 343 punktą netekusiu galios;

1.48. pripažinti 344 punktą netekusiu galios;

1.49. pakeisti 345 punktą ir jį išdėstyti taip:

345. Apklausai gali būti teikiami klausimai, kuriuos savivaldybė sprendžia atlikdama savarankiškąsias funkcijas. Savivaldybės taryba gali nustatyti klausimus, kuriems spręsti turi būti organizuojamos apklausos.“;

1.50. pakeisti 346 punktą ir jį išdėstyti taip:

346. Apklausos dėl savivaldybių steigimo, esamų savivaldybių panaikinimo, taip pat jų teritorijų ribų bei centrų nustatymo ir keitimo bei gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų nustatymo ir keitimo, pavadinimų joms suteikimo ir keitimo organizuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymu.“;

1.51. pakeisti 347.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

347.1. tiesioginis vietos gyventojų nuomonės įrašymas į apklausos dalyvių sąrašo lapus;“;

1.52. pakeisti 347.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

347.2 apklausa elektroninių ryšių priemonėmis savivaldybės interneto svetainėje. Atliekant apklausą elektroninių ryšių priemonėmis savivaldybės interneto svetainėje, turi būti užtikrinti Vietos savivaldos įstatymo 40 straipsnio 3 dalyje nustatyti reikalavimai, taip pat turi būti užtikrinta galimybė vietos gyventojams pateikti savo nuomonę apklausoje teikiamu klausimu 347.1 papunktyje nustatytu būdu;“;

1.53. pripažinti 347.3 papunktį netekusiu galios;

1.54. pripažinti 347.4 papuktį netekusiu galios;

1.55. pakeisti 348 punktą ir jį išdėstyti taip:

348. Apklausos būdą ir apklausos teritoriją pasiūlo apklausos iniciatorius, sprendimą dėl apklausos būdo, laiko, vietos, trukmės ir apklausos teritorijos priima meras, skelbdamas apklausą.“;

1.56. pakeisti 349 punktą ir jį išdėstyti taip:

349. Apklausa gali būti surengta visoje savivaldybės teritorijoje, seniūnijos (kelių seniūnijų) aptarnaujamoje teritorijoje (aptarnaujamose teritorijose) ar jos (jų) dalyse arba gyvenamosios vietovės teritorijoje ar jos dalyje. Apklausos teritorija parenkama atsižvelgiant į tai, kurios teritorijos vietos gyventojams sprendimas, dėl kurio teikiamas klausimas apklausai, turės tiesioginį poveikį.“;

1.57. pakeisti 351 punktą ir jį išdėstyti taip:

351. Savivaldybės gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 5 procentų iniciatyvinės grupės siūlomos apklausos teritorijos vietos gyventojų reikalavimu.“;

1.58. pakeisti 352 punktą ir jį išdėstyti taip:

352. Kai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė įgyvendinama ne mažesnės kaip 1/4 savivaldybės tarybos narių grupės reikalavimu, meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo.“;

1.59. pakeisti 353 punktą ir jį išdėstyti taip:

353. Seniūnas seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų.“;

1.60. pakeisti 355 punktą ir jį išdėstyti taip:

355. Meras gavęs Reglamento 354 punkte nustatyta tvarka seniūno pateiktą iniciatyvą paskelbti apklausą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo paskelbti apklausą.“;

1.61. pakeisti 357 punktą ir jį išdėstyti taip:

357. Kai apklausos paskelbimo teisę įgyvendina meras, jis sprendimą paskelbti apklausą priima išleisdamas potvarkį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos narių supažindinimo su reikalavimu paskelbti apklausą dienos.“;

1.62. pripažinti 359 punktą netekusiu galios;

1.63. pakeisti 361 punktą ir jį išdėstyti taip:

361. Savivaldybės taryba privalo artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje Reglamento skirsnyje Kiti tarybos posėdžiai nustatyta tvarka svarstyti apklausai pateiktą klausimą, jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje.“;

1.64. pakeisti 362 punktą ir jį išdėstyti taip:

362. Savivaldybės tarybos sprendime dėl apklausai pateikto klausimo turi būti nurodyti apklausos rezultatai ir savivaldybės tarybos sprendimo motyvai. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto klausimo turi būti paskelbtas laikantis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“;

1.65. pakeisti 371 punktą ir jį išdėstyti taip:

371. Įsigaliojus Tarybos sprendimui dėl pritarimo pasiūlymams ir Tarybos sprendimui dėl vietos gyventojų apklausos paskelbimo, Savivaldybės administracijos direktorius organizuoja vietos gyventojų apklausą pagal Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 651 „Dėl Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo“, bei Kretingos rajono savivaldybės vietos gyventojų apklausos tvarkos aprašo nustatytą tvarką.“.

2. Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre (TAR) ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Kalnius