KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. BIRŽELIO 23 D. SPRENDIMO nR. t2-184 „DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 12 d. Nr. T2-79

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1Pakeisti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T2-184 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. papildyti 8.7 papunkčiu:

8.7. Sekretoriatas, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, susistemina Tarybos narių dalyvavimo posėdžiuose informaciją ir iki vasario 15 d. paskelbia ją Savivaldybės interneto svetainėje. Nurodoma, kiek Tarybos, Tarybos komitetų, Kolegijos, komisijų, tarybų ar darbo grupių posėdžių vyko, kiek iš jų Tarybos narys dalyvavo, kiek praleido ir ar buvo Reglamento nustatyta tvarka pranešta apie nedalyvavimą.“;

1.2. pakeisti 9.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.3. Iki kiekvienų metų kovo 15 dienos Tarybos narys privalo pateikti savo veiklos ataskaitą ir jos skaitmeninę versiją Sekretoriatui. Tarybos narių pateiktos jų veiklos ataskaitos ne vėliau kaip per vieną darbo dieną skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos narys papildomai gali atsiskaityti rinkėjams ir kitu jam priimtinu būdu. Tarybos nariui iki nurodyto termino nepateikus veiklos ataskaitos, jo elgesys yra svarstomas Etikos komisijoje.“;

1.3. pakeisti 10.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

10.3. Tarybos nario faktiškai dirbtas laikas – tai laikas, atliekant Tarybos nario pareigas Tarybos, jos komitetų, Kolegijos, Tarybos sudarytų nuolatinių ir laikinųjų komisijų, tarybų bei darbo grupių posėdžiuose pagal jų protokoluose fiksuotą laiką, ir laikas, praleistas tarnybinėse komandiruotėse. Kiekvieno mėnesio pabaigoje pagal šiuos protokolus ir kitus Tarybos narių darbo laiką patvirtinančius dokumentus Sekretoriato atsakingas specialistas užpildo darbo laiko apskaitos žiniaraštį, apvalindamas darbo laiką iki sveiko valandų skaičiaus. Žiniaraštį pasirašo Tarybos ir mero sekretorius ir žiniaraštį užpildęs specialistas. Sekretoriato paskirtas atsakingas specialistas žiniaraštį ne vėliau kaip iki kiekvieno mėnesio trečios dienos pateikia Savivaldybės administracijos Finansų ir turto departamento Apskaitos skyriui. Tarybos nariams apmokama pagal Sekretoriato pateiktą žiniaraštį. Tarybos, jos komitetų, Kolegijos ir nuolatinių komisijų pirmininkai planuoja posėdžių laiką taip, kad faktiškai Tarybos nario dirbtas laikas neviršytų 40 valandų per mėnesį.“;

1.4. papildyti 10.5 papunkčiu:

10.5. Sekretoriatas, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, susistemina informaciją ir iki vasario 15 d. paskelbia ją Savivaldybės interneto svetainėje. Nurodomas Tarybos, Tarybos komitetų, Kolegijos, Tarybos sudarytų komisijų, tarybų bei darbo grupių posėdžiuose Tarybos nario faktiškai dirbtas laikas bei išmokėtas Tarybos nariui atlyginimas. Taip pat skelbiami duomenys apie Tarybos narius, atsisakiusius atlyginimo ir pareigas atliekančius neatlygintinai.“;

1.5. papildyti 121 punktu:

121. Sekretoriatas, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, pagal Savivaldybės administracijos pateiktus susistemintus duomenis, iki vasario 15 d. Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia kiekvieno Tarybos nario metines išlaidas (išmokas), už kurias atsiskaityta Reglamento nustatyta tvarka.“;

1.6. pakeisti 13.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.2. Tarybos narys Tarybos, komiteto, Kolegijos, komisijos, visuomeninės tarybos ar darbo grupės posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą, komitetą, Kolegiją, komisiją, visuomeninę tarybą ar darbo grupę apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Klausimą dėl Tarybos nario pareikšto nusišalinimo priėmimo ar nepriėmimo Tarybos posėdžio metu balsavimui teikia posėdžio pirmininkas. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“;

1.7. pakeisti 15.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

15.5. Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų vadovai kasmet iki kovo 15 dienos Savivaldybės merui teikia metines veiklos ataskaitas už praėjusius metus. Meras pateiktas ataskaitas kartu su Tarybos sprendimų projektais, kuriuos rengia Savivaldybės administracijos direktorius, teikia svarstyti komitetams pagal kompetenciją. Komitetai, susipažinę su pateiktomis ataskaitomis, joms gali pritarti arba motyvuotai nepritarti. Komitetui nepritarus pateiktai ataskaitai, ją teikęs įmonės, įstaigos ar organizacijos vadovas gali būti įpareigotas ataskaitą pakoreguoti. Taryba dėl ataskaitų priima sprendimus.“;

1.8. pakeisti 20.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

20.3. Meras ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito Tarybai ir bendruomenei už savo veiklą, taip pat rengia ir pateikia rinkėjams ir Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės veiklos ataskaitą. Savivaldybės ir mero veiklos ataskaitos pateikiamos raštu, pristatomos Tarybai ir paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės ir mero veiklos ataskaitos pateikiamos ne vėliau nei iki einamųjų metų gegužės 1 d., o paskutiniais Tarybos kadencijos metais – ne vėliau nei paskutinį Tarybos posėdį.“;

1.9. pakeisti 22.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

22.6. Meras gali siūlyti Tarybai atleisti mero pavaduotoją iš užimamų pareigų nepasibaigus jo įgaliojimų laikui potvarkiu, pavesdamas rengti Tarybos sprendimo projektą dėl atleidimo. Mero pavaduotojas prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją slaptu balsavimu balsuoja visų Tarybos narių dauguma. Klausimą dėl mero pavaduotojo įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras šio Reglamento nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.“;

1.10pakeisti 25.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.1. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba. Meras ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio raštu kreipiasi į Tarybos opozicijos pirmininką dėl Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros siūlymo. Tarybos opozicijos siūlymas turi būti pateiktas raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Tarybos posėdžio. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Tarybos opozicija tą pačią kandidatūrą gali siūlyti ne daugiau kaip du kartus. Jeigu antrą kartą iš eilės Taryboje nepritariama Tarybos opozicijos siūlomai tai pačiai kandidatūrai, Tarybos opozicija turi siūlyti kitą kandidatūrą. Ta pati tvarka galioja ir Mero siūlomai kandidatūrai.“;

1.11pakeisti 25.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.3. Kitų komitetų pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Meras ne vėliau kaip per 15 dienų nuo atitinkamo komiteto sudarymo potvarkiu teikia komitetui siūlymą dėl komiteto pirmininko ir komiteto pirmininko pavaduotojo kandidatūros. Komitetas ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pasiūlymo gavimo privalo paskirti komiteto pirmininką ir jo pavaduotoją. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Jeigu antrą kartą komiteto narių dauguma nepritaria mero pasiūlytai kandidatūrai, meras privalo pasiūlyti kitą kandidatūrą.“;

1.12papildyti 25.4 papunkčiu:

25.4. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą.“;

1.13papildyti 25.5 papunkčiu:

25.5. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame papunktyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

1.14. buvusius 25.4 ir 25.4.1–25.4.7 papunkčius laikyti atitinkamai 25.6 ir 25.6.1–25.6.7 papunkčiais;

1.15. pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.1. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Administracinę komisiją, Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Meras ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio raštu kreipiasi į Tarybos opozicijos pirmininką dėl Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros siūlymo. Tarybos opozicijos siūlymas turi būti pateiktas raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Tarybos posėdžio. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros, Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininką Taryba iš šių komisijų narių skiria mero teikimu. Tarybos opozicija tą pačią kandidatūrą gali siūlyti ne daugiau kaip du kartus. Jeigu antrą kartą iš eilės Taryba nepritaria Tarybos opozicijos siūlomai tai pačiai kandidatūrai, Tarybos opozicija turi siūlyti kitą kandidatūrą. Ta pati tvarka galioja ir mero teikiamai kandidatūrai. Administracinės komisijos, Etikos komisijos ir Antikorupcinės komisijos pirmininkai skiriami slaptu balsavimu.“;

1.16. papildyti 29.2 papunkčiu:

29.2. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą.“;

1.17. papildyti 29.3 papunkčiu:

29.3. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame papunktyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

1.18. buvusius 29.2–29.9 papunkčius laikyti atitinkamai 29.4–29.11 papunkčiais;

1.19. pakeisti 32 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

32. Tarybos opozicijos paskelbimas.“;

1.20. pakeisti 32.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

32.1. Tarybos mažumai priklausanti Tarybos narių frakcija (frakcijos) ir Tarybos narių grupė (grupės, pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusi (deklaravusios), kad nesiūlo savo kandidato sudarant arba sudarytoje (sudarytose) Savivaldybės vykdomojoje institucijoje (vykdomosiose institucijose), ir nedelegavusi (nedelegavusios) į mero pavaduotojo pareigas savo kandidatų, gali pasiskelbti Tarybos opozicija.“;

1.21. pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Savivaldybės administracijos direktorius atsiskaito už savo ir Savivaldybės administracijos veiklą teikdamas veiklos ataskaitą Tarybai ir merui ir ne rečiau kaip kartą per metus iki kiekvienų metų kovo 1 d. Savivaldybės administracijos direktorius informuoja Savivaldybės gyventojus apie savo veiklą ir skelbia ataskaitą Savivaldybės interneto svetinėje. Taryba dėl ataskaitos priima sprendimą.“;

1.22. pakeisti 55.5.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

55.5.2. posėdžio pirmininkui gali būti įteikiami vieši pareiškimai dėl Tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl Tarybos daugumos ir Tarybos opozicijos sudarymo;“;

1.23. pakeisti 60.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

60.1. Tarybos posėdžiai yra atviri. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Esant techninėms galimybėms, Tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai per Savivaldybės interneto svetainę. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“;

1.24. pakeisti 62.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

62.3. Pasirašyti Tarybos posėdžių protokolai skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio. Tarybos nariai ir kiti posėdyje kalbėję asmenys turi teisę pateikti pastabas dėl protokolo sekretoriui per 3 darbo dienas nuo protokolo paskelbimo dienos.“;

1.25. pakeisti 74.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

74.3. Jeigu sprendimo projektas parengtas ne Savivaldybės administracijoje ar Sekretoriate, sprendimo projekto rengėjas parengtą sprendimo projektą kartu su atliktu numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimu (kai turi būti atliekamas vertinimas) teikia derinti Savivaldybės administracijai per Sekretoriatą. Sprendimo projektas Savivaldybėje turi būti suderintas arba nurodyti nederinimo motyvai ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo sprendimo projekto gavimo derinimui Sekretoriate dienos, išskyrus atvejus, kai sprendimo projektas turi būti derinamas su kitomis įstaigomis Teisės aktų informacinėje sistemoje. Derinant sprendimo projektą turi būti nurodytas būtinumas atlikti projekto vertinimą ir konsultavimąsi su visuomene, jeigu jis nebuvo atliktas. Prireikus Savivaldybės administracija parengia sprendimo projekto tekstą pagal teisės aktų reikalavimus nekeisdama sprendimo projekto esmės ir perduoda jį Sekretoriatui. Apie atliktą derinimą projekto rengėją tą pačią dieną informuoja Sekretoriatas. Pakartotinis pataisyto sprendimo projekto derinimas atliekamas ta pačia tvarka. Mero pavedimu ne Savivaldybės administracijoje ar Sekretoriate parengtas sprendimo projektas gali būti derinamas ir Sekretoriate.“;

1.26. pakeisti 83.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

83.1. Po Tarybos narių pasisakymų posėdžio pirmininkas skelbia balsavimo pradžią. Taryboje balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojai, Kontrolės komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas, Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai, sprendžiamas mero ir mero pavaduotojo įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotojais, Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojais, Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.“;

1.27. pakeisti 83.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

83.4. Sprendimas laikomas priimtu, kai už jį balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Užbaigus balsavimo procedūrą ir suskaičiavus balsavimo rezultatus, posėdžio pirmininkas juos paskelbia ir praneša apie sprendimo priėmimą arba nepriėmimą.“

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vytautas Grubliauskas