VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2019 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 1S-25 „DĖL PIRKIMŲ IR KONCESIJŲ PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. kovo 1 d. Nr. 1S-57

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisykles, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25 „Dėl Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) atliekamos viešųjų pirkimų, pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų (toliau – kuro pirkimai) (toliau kartu – pirkimai) planavimo, inicijavimo, organizavimo ir vykdymo, koncesijos suteikimo procedūrų iki koncesijos sutarties sudarymo (toliau – koncesija), pirkimo–pardavimo sutarčių, koncesijų sutarčių ir vidaus sandorių (toliau kartu – sutartys) vykdymo priežiūros būdus, priežiūros atlikimo bei jos vykdymo kontrolės tvarką.“

1.2. Pakeičiu 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Tikrinimas – konkretaus pirkimų vykdytojo veiklos, susijusios su apibrėžto laikotarpio pirkimų planavimu, inicijavimu, pirkimų procedūrų organizavimu ir vykdymu, sutarčių sudarymu ir vykdymu (toliau – tikrinimo objektas) įvertinimas, kurio metu analizuojama ir vertinama pirkimų vykdytojo veikla, susijusi su tikrinimo objektu, bei pateikiamos sisteminės įžvalgos, išvados ir rekomendacijos dėl atitikties pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų reikalavimams, duodami (kai galima taikyti) įpareigojimai, susiję su nustatytais šių teisės aktų pažeidimais;“.

1.3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Vertinimo objektai ir tikrintini pirkimų vykdytojai atrenkami Prevenciniais tikslais atrinktų pirkimų priežiūros atlikimo ir jos rezultatų įforminimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2018 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-172 „Dėl Prevenciniais tikslais atrinktų pirkimų priežiūros atlikimo ir jos rezultatų įforminimo taisyklių patvirtinimo“, Pirkimų vykdytojo veiklos valdysenos indekso apskaičiavimo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2022 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-55 „Dėl Pirkimų vykdytojo veiklos valdysenos indekso apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, ir Pranešimų vertinimo darbo grupės darbo reglamento, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2022 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 1S-49 „Dėl Pranešimų vertinimo darbo grupės sudarymo ir darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Teisėsaugos institucijų pavedimu ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas administruojančių institucijų (toliau – administruojančios institucijos) prašymu vertinimo objektai perduodami vertinti neatliekant atrankos pagal šiame punkte nurodytų teisės aktų nustatytą tvarką.“

1.4. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Vertinimo ir sisteminio vertinimo (toliau kartu – vertinimas) objektą vertinimui Tarnybos Priežiūros skyriui per Tarnybos vidaus administravimui skirtą informacinę sistemą (toliau – VAIS) perduoda Tarnybos direktoriaus sudaryta Pranešimų vertinimo darbo grupė (tuo atveju, kai vertinimo objektas nebuvo vertintas prevencine tvarka) arba Prevencijos ir skelbimų skyrius (tuo atveju, kai vertinimo objektas buvo vertintas prevencine tvarka ir pirkimų vykdytojas neatsižvelgė į pateiktas rekomendacijas), išskyrus atvejus, kai vertinimas atliekamas teisėsaugos institucijų pavedimu ar administruojančių institucijų prašymu – tokiais atvejais vertinimo objektas vertinimui nukreipiamas tiesiogiai Priežiūros skyriui.“

1.5. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Vertinimo tikslas – atsižvelgiant į nurodytą priežiūros veiksmų mastą (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupės), pirkimų vykdytojui teiktas rekomendacijas (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Prevencijos ir skelbimų skyriaus), administruojančios institucijos prašyme ar teisėsaugos institucijos pavedime nurodytas aplinkybes, įvertinti nurodyto vertinimo objekto atitiktį pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų reikalavimams, pateikiant pirkimų vykdytojui (ir administruojančiai institucijai, kai vertinimas atliekamas jos prašymu, ar teisėsaugos institucijai, kai vertinimas atliekamas jos pavedimu) vertinimo išvadą ar teisėsaugos institucijai specialisto – išvadą.“

1.6. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Vertinimas atliekamas ta apimtimi, kiek nurodyta Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupės ar Prevencijos ir skelbimų skyriaus pavedimo atlikti vertinimą rezoliucijoje, o administruojančių institucijų prašymu – kiek nurodyta šių institucijų prašyme.“

1.7. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Tyrimo etapas nepradedamas paaiškėjus, kad vyksta teismo procesas tuo pačiu klausimu, nėra galimybės pasitelkti specialisto (eksperto), kai jo pasitelkimas būtinas vertinimo įrodymams pagrįsti, išnykus priežastims, dėl kurių vertinimo objektas buvo perduotas vertinti, pirkimo ar koncesijos procedūroms pasibaigus iki tyrimo pradžios. Tokiu atveju vertinimą atliekantis Tarnybos Priežiūros skyriaus valstybės tarnautojas parengia Tarnybinį pranešimą dėl vertinimo nutraukimo ir pateikia jį atitinkamai Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupei ar Prevencijos ir skelbimų skyriui.“

1.8. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Tyrimo ar vertinimo išvados parengimo etape paaiškėjus, kad skundą ar ieškinį dėl pirkimo ar koncesijos, sutarties vykdymo pradėjo nagrinėti ir teismas, vertinimas skundo ar ieškinio apimtyje nutraukiamas ir apie tai nurodoma vertinimo išvadoje. Vertinimas gali būti nutraukiamas ir tyrimo ar vertinimo išvados parengimo etape paaiškėjus, kad pirkimo ar koncesijos procedūra baigėsi atitinkamai vienu iš VPĮ 29 straipsnio 2 dalyje, PĮ 41 straipsnio 2 dalyje, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje, KĮ 28 straipsnio 2 dalyje ar Kuro įsigijimo taisyklių 109 punkte numatytų atvejų, jeigu nėra galimybės pasiekti vertinimo tikslo. Tokiu atveju parengiamas Taisyklių 11 punkte nurodytas tarnybinis pranešimas ir pateikiamas atitinkamai Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupei ar Prevencijos ir skelbimų skyriui (kai vertinimas atliekamas dėl jų perduoto vertinimo objekto).“

1.9. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Vertinimo išvada siunčiama pirkimų vykdytojui ir valstybės ar savivaldybės, kaip pirkimų vykdytojo savininkės (dalininkės), teises ir pareigas įgyvendinančiam subjektui, išskyrus atvejus, kai vertinimo metu kyla įtarimų, jog buvo padaryta nusikalstama veika. Tokiu atveju vertinimo išvada, visų pirma, siunčiama atitinkamai teisėsaugos institucijai įvertinti, o pirkimų vykdytojui ir valstybės ar savivaldybės, kaip pirkimų vykdytojo savininkės (dalininkės) teises ir pareigas įgyvendinančiam subjektui, išsiunčiama tik tada, jei gaunamas atsakymas nepradėti ikiteisminio tyrimo. Vertinimo išvada (išskyrus teisėsaugos institucijų pavedimu atliekamo vertinimo atvejus) per VAIS perduodama Tarnybos Prevencijos ir skelbimų skyriui (tik tais atvejais, kai vertinimo objektą vertinimui perdavė šis skyrius) ir Statistikos ir ataskaitų skyriui, o kai nustatyti pažeidimai – papildomai ir Teisės skyriui.“

1.10. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Tikrintinų pirkimų vykdytojų sąrašą Tarnybos Priežiūros skyriui per VAIS perduoda Tarnybos Statistikos ir ataskaitų skyrius.“

1.11. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Tikrinimo tikslas – atsižvelgiant į nustatytas rizikas įvertinti pirkimų vykdytojo veiklos, susijusios su tikrinimo objektu, atitiktį pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų reikalavimams, pateikiant pirkimų vykdytojui tikrinimo ataskaitą su išvadomis, konstatuotais pažeidimais ir rekomendacijomis dėl šios veiklos tobulinimo.“

1.12. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Jeigu atliekant tikrinimą kyla pagrįstų įtarimų, kad pirkimų vykdytojo tikrinimo metu atliekamų pirkimų ar vykdomų koncesijų suteikimo procedūrų metu galimai pažeidžiamos pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ar juos įgyvendinančių teisės aktų nuostatos, apie tai tikrinimą atliekančių Tarnybos valstybės tarnautojų bendru tarnybiniu pranešimu informuojama Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupė.“

1.13. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Tikrinimo ataskaita siunčiama pirkimų vykdytojui ir valstybės ar savivaldybės, kaip pirkimų vykdytojo savininkės (dalininkės), teises ir pareigas įgyvendinančiam subjektui, išskyrus atvejus, kai tikrinimo metu kyla įtarimų, jog buvo padaryta nusikalstama veika. Tokiu atveju tikrinimo ataskaita visų pirma siunčiama atitinkamai teisėsaugos institucijai įvertinti, o pirkimų vykdytojui ir valstybės ar savivaldybės, kaip pirkimų vykdytojo savininkės (dalininkės), teises ir pareigas įgyvendinančiam subjektui, išsiunčiama tik tada, jei gaunamas atsakymas nepradėti ikiteisminio tyrimo. Tikrinimo ataskaita visais atvejais per VAIS perduodama Tarnybos Statistikos ir ataskaitų skyriui, o kai nustatyti pažeidimai – papildomai ir Teisės skyriui.“

1.14. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Vertinimo ir tikrinimo įrodymai yra faktiniai duomenys, kuriais Tarnybos valstybės tarnautojai pagrindžia vertinimo išvadoje (tikrinimo ataskaitoje) nurodytus pažeidimus (išvadas, rekomendacijas)“.

1.15. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Valstybės tarnautojai, gavę užduotį atlikti tikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo pavedimo atlikti tikrinimą gavimo dienos, vadovaudamiesi Taisyklių priede Nr. 5 nurodytomis sąlygomis, aptariančiomis tikrintinų pirkimų ir sutarčių apimtis, bei atsižvelgdami į Tikrintinų pirkimų vykdytojų sąraše pateiktą informaciją apie pirkimų vykdytojo veiklos ypatumus, atlieka pasirengimą tikrinimui mutatis mutandis taikant Taisyklių 10 punkto nuostatas.“

1.16. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Informacija apie įpareigojimų ar rekomendacijų įvykdymą per VAIS teikiama Tarnybos Teisės skyriui.“

1.17. Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.18. Pakeičiu 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.19. Pakeičiu 4 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.20. Papildau 5 priedu (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtiems tikrinimams taikoma iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusi tvarka su šio įsakymo 1.12, 1.13 ir 1.16 papunkčiais atliktais Taisyklių 29, 31 ir 50 punktų pakeitimais.

 

 

 

Direktorius                                                                                                              Darius Vedrickas


 

 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

1 priedas

 

(Vertinimo išvados forma)

 

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

VERTINIMO IŠVADA

 

 

_________________________________ __________ _______________

(adresatas (-ai), kuriam (-iems) siunčiama išvada                                            (data)                              (registracijos Nr.)       

 

__________________________________________________________________________

(nurodomas vertinimo atlikimo teisinis pagrindas, pirkimų vykdytojo pavadinimas, vertinimo objektas)

 

 

I dalis. Bendra informacija

 

Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris

 

Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas

 

Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas

 

Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM

 

Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas

 

Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas

 

 

Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija

 

Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją:

 

 

*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.

 

 

 

 

II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai

 

1.

 

 

 

______________________________________________________________________

(nurodoma pažeista įstatymo ir (ar) jį įgyvendinančio teisės akto struktūrinė dalis bei pateikiama išnaša, kurioje pacituojama pažeista teisės akto nuostata)

 

________________________________________________________________________________

(pateikiamas pažeidimo aprašymas (nurodant pažeidimo esmę ir argumentus (motyvus), pagrindžiančius pažeidimo padarymo faktą, pažeidimo padarymo laiką, dokumento (jei toks yra) numerį, sprendimą priėmusį/pažeidimą padariusį asmenį ir kt.)

2.

...

 

 

III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai

 

1.

______________________________________________________________________

(nurodoma įstatymo ir (ar) jį įgyvendinančio teisės akto struktūrinė dalis bei pateikiama išnaša, kurioje pacituojama pažeista teisės akto nuostata)

________________________________________________________________________________

(pateikiamas pažeidimo aprašymas (nurodant pažeidimo esmę ir argumentus (motyvus), pagrindžiančius pažeidimo padarymo faktą, pažeidimo padarymo laiką, dokumento (jei toks yra) numerį, sprendimą priėmusį/pažeidimą padariusį asmenį ir kt.)

2.

...

 

 

IV dalis. Sprendimas

 

________________________________________________________________________________

(Nurodomos pažeistų teisės aktų struktūrinės dalys, sprendimo motyvai, įpareigojimas (jeigu teikiamas), rekomendacinio pobūdžio siūlymas (jeigu teikiamas), sprendimo apskundimo tvarka)

 

Pastabos

 

________________________________________________________________________________

(neigiamų aspektų (kurie nekvalifikuotini, kaip teisės aktų pažeidimai) dėl netinkamo pirkimo atlikimo (sutarties vykdymo) proceso nurodymas)

 

____________________ ______________ ____________________

(pasirašančiojo pareigos) (parašas) (pasirašančiojo vardas, pavardė)

 

(vertinimo išvados rengėjo nuoroda)

______________

part_4ee1053f3c5a4fbb912527a3affd5997_end


 

Pirkimų ir koncesijų

priežiūros taisyklių

2 priedas

 

(Tikrinimo ataskaitos forma)

 

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

TIKRINIMO ATASKAITA

 

 

_____________________________________                                 __________ _______________

(adresatas (-ai), kuriam (-iems) siunčiama ataskaita                                               (data)                (registracijos Nr.)       

 

I. Įvadinė dalis

 

______________________________________________________________________________

(Nurodomas tikrinimo teisinis pagrindas, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymo data, numeris, kai tikrinimas atliekamas pirkimų vykdytojo buveinėje, darbuotojų, atlikusių tikrinimą, pareigos, vardai, pavardės, pirkimų vykdytojo rekvizitai, atsakingi asmenys, atstovaujantys jam tikrinimo metu, tikrinimo objektas, santrumpos)

 

II. Informacinė dalis

 

1. Tikrinimo tikslas:

2. Pagrindiniai tikrinimo atlikimo klausimai:

3. Tikrinimo metu taikyti metodai (pasirinktinai):

3.1. dokumentų ir kitos, su tikrinimo objektu susijusios, informacijos rinkimas, peržiūra ir analizė;

3.2. tikrinimo metu organizuoti susitikimai, apklausos, pokalbiai;

3.3. specialistų (ekspertų) pateiktų išvadų analizė;

3.4. rinkos tyrimas.

 

III. Dėstomoji dalis

 

_____________________________________________________________________________________

(aprašomi teisės aktų, dokumentų ir kitos informacijos, susijusių su pirkimų ir sutarčių vykdymo procesu, analizės rezultatai, pateikiamas pirkimų, sutarčių vykdymo teisėtumo, pirkimų vykdytojo vidaus kontrolės bei prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtų lėšų panaudojimo racionalumo, pirkimų vykdytojo priimtų teisės aktų, reglamentuojančių pirkimų  inicijavimą, planavimą, organizavimą ir vykdymą bei sutarčių vykdymo kontrolę, atitikties pirkimus  reglamentuojamiems įstatymams ir juos įgyvendinantiems norminiams teisės aktams, specialistų, atliekančių pirkimus, kvalifikacijos pakankamumo vertinimas, nustatoma, ar pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimai, nešališkumo deklaracijos, ar pateiktos privačių interesų deklaracijos, paskirti pirkimų organizatoriai, pirkimų iniciatoriai, vykdytojai, pirkimų komisijos nariai, atsakoma į kitus, su tikrinamu pirkimų vykdytoju susijusius, pavyzdinio kontrolinio tikrinimo klausimyno klausimus ir pan.

Nurodomi tikrintų pirkimų, sutarčių pavadinimai ir (ar) numeriai (jeigu skelbta), pirkimų būdai, pirkimų paskelbimo (kvietimų pateikti pasiūlymą/paraišką) datos, sutarčių vertės, tiekėjai, su kuriais sudarytos sutartys, terminai, planuotos (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki laimėtojo paskelbimo) pirkimo/sutarties vertės Eur be PVM; finansavimo šaltiniai; projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija (jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis); pirkimo vykdymo, sutarties sudarymo teisinis pagrindas, ar vyksta teisminis procesas; tiekėjas (su kuriuo sudaryta sutartis), juridinio asmens kodas; aprašomi pažeidimai, jų kvalifikavimas)


 

 

part_82d6f4919587464693005c611c70dfe5_end

IV dalis. Išvados, sprendimai, rekomendacijos

 

__________________________________________________________________________

(pateikiami apibendrinti tikrinimo rezultatai, nuomonė, ar sudaromos tinkamos ir pakankamos sąlygos pirkimų vykdytojo pirkimų procesui efektyviai veikti, sutarčių vykdymo priežiūrai atlikti, ar užtikrinamas pirkimų principų ir tikslų laikymasis.

Atsižvelgiant į nustatytus teisės aktų pažeidimus nurodomi įpareigojimai (jeigu teikiami), sprendimų motyvai, apskundimo tvarka.

pateikiamos rekomendacijos dėl neteisėtai sudarytų sutarčių nutraukimo, pirkimų procedūrų atlikimo, sutarčių vykdymo kontrolės proceso tobulinimo, dėl teisės aktų, reglamentuojančių pirkimų procedūrų ir sutarčių vykdymo vidaus kontrolės tvarką, parengimo ar jų tobulinimo)

 

____________________                           ______________ __________________________

(pasirašančiojo pareigos)                                     (parašas) (pasirašančiojo vardas, pavardė)

 

(tikrinimo ataskaitos rengėjų nuoroda)

______________

part_b2fe530738164490b1579c80d0550d2a_end

part_fc5696d7eabc440da586cf60aa37ddf7_end


 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

4 priedas

 

PAVYZDINIS KONTROLINIS TIKRINIMO KLAUSIMYNAS

 

Eil. Nr.

Klausimai

1.

Ar Viešųjų pirkimų tarnybos valstybės tarnautojui atliekant tikrinimą nekyla viešųjų ir privačių interesų konfliktas?

[4].

2.

Ar pirkimų vykdytojas pasitvirtinęs vidaus teisės aktus, aptariančius pirkimų[1] inicijavimą, planavimą, organizavimą, vykdymą, sutarčių sudarymą ir įgyvendinimo kontrolę? Ar šie teisės aktai atitinka pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių norminių teisės aktų reikalavimus? Ar šių teisės aktų yra laikomasi planuojant, inicijuojant ir atliekant pirkimus, sudarant ir vykdant sutartis?

[2] 37 str. 3 d.;

[3] 17 str. 4 d.;

 

[5];

[17].

3.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai sudarė komisijas (paskyrė pirkimų organizatorius) pirkimams atlikti, paskyrė pirkimų iniciatorius, sutarčių vykdymo kontrolę atliekančius asmenis, įtraukė pirkimų stebėtojus?

[1] 19 str. 1-4 d., 87 str. 1 d. 12 p.;

[2] 31 str. 1-4 d., 95 str.1 d. 12 p.;

[3] 10 str.1-4 d.;

[7] 11 ir 13 p.

4.

Ar pirkimų procedūrose dalyvauja tik nešališkumo deklaracijas, konfidencialumo pasižadėjimus pasirašę bei privačius interesus deklaravę asmenys?

[1] 21 str. 2 d.;

[2] 33 str. 2 d.;

[3] 10 str. 2 d.;

[7] 17 p.;

[17];

[18].

5.

Ar pirkimų vykdytojas buvo patvirtinęs atitinkamais metais planuotų vykdyti pirkimų planą ir laiku bei tinkamai paskelbė planuotų pirkimų suvestinę (jos atnaujinimus)?

Ar pirkimų vykdytojas laikėsi atitinkamais metais planuotų atlikti pirkimų plano? Ar ir kokia apimtimi buvo nukrypta nuo planuotų atlikti pirkimų plano? Kokios priežastys tai lėmė?

[1] 10 str. 3 d. 1 p., 26 str.;

[2] 19 str. 3 d. 1 p.; 38 str.;

[3] 8 str. 4 d.;

[7] 47 ir 48 p.;

[16].

 

6.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai skaičiuoja numatomą pirkimų vertę?

[1] 4 ir 5 str.;

[2] 12 ir 13 str.;

[3] 15 ir 16 str.;

[19].

7.

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo prekių ir (arba) paslaugų įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos, prekių, paslaugų ir darbų įsigyti naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi?

[1] 82 str. 1-5 d.;

[2] 90 str. 1-5 d.

8.

Ar pirkimų vykdytojas pasirenka tinkamą pirkimų būdą?

[1] 59 str. 1 d., 61 str. 1 d., 63 str., 67 str., 71 str., 73 str. 1 d.,

[2] 69 str. 1 d., 71 str. 1 d., 73 str. 1 d., 76 str. 1 d., 79 str., 81 str. 1 d.,

[3] 19 str., 20 str. 1 d., 21 str. 1 d., 22 str. 1 d., 23 str.;

[7] 20, 21, 25, 26, 33 ir 43 p.

9.

Kokią pirkimų vykdytojo atitinkamais metais vykdytų pirkimų dalį sudarė neskelbiami pirkimai? Ar pirkimų vykdytojas neskelbiamus pirkimus vykdė pagrįstai?

[1] 71 str.;

[2] 79 str.;

[3] 19 str. 4-10 d.;

[7] 25 ir 43 p.;

[17] 21 p.

10.

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo, kad pirkimų, kuriuos atliekant ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas būtų išrenkamas tik pagal kainą, vertė kiekvienais kalendoriniais metais neviršytų atitinkamame įstatyme nustatytos dalies nuo bendros pirkimų vykdytojo pirkimų vertės?

[1] 55 str. 2 d.;

[2] 64 str. 2 d.

11.

Konkurencingumo aspekto pirkimo vykdytojo atliekamuose pirkimuose įvertinimas. Kokie veiksniai lemia, jog pirkimų vykdytojo pirkimuose dalyvauja tik vienas tiekėjas? Kokių veiksmų pirkimų vykdytojas imasi, jog užtikrintų, kad pirkimuose dalyvautų daugiau nei vienas tiekėjas? Kaip pirkimų vykdytojas pasirengia pirkimui (ar atlieka rinkos tyrimus, vykdo konsultacijas su rinkos dalyviais)?

[1] 27 str. 1-4 d.;

[2] 39 str. 1-4 d.

12.

Ar pirkimų vykdytojas, įsigydamas prekes, paslaugas ar darbus skatina inovatyvių produktų pasiūlą, siekia, kad būtų daroma kuo mažesnė įtaka klimato kaitai, aplinkos taršai, atliekų susidarymui, gamtos išteklių naudojimui, ekosistemų ir jų paslaugų būklei ir (ar) kitam neigiamam poveikiui aplinkai ir užtikrina, kad būtų pasiekti inovatyvių viešųjų pirkimų rodikliai, būtų taikomi atsinaujinančių išteklių ir (ar) energijos naudojimo, energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimai ir (ar) kriterijai? Ar pirkimų vykdytojas užtikrina, kad vykdant pirkimo sutartis būtų laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų?

[1] 17 str. 2 d. 2-5 p., 35 str. 2 d. 13 p.;

[2] 29 str. 2 d. 2-5 p., 48 str. 2 d. 12 p.;

[6] 15 str.;

[8];

[9];

10];

[11];

[12];

[13].

13.

Ar pirkimų vykdytojo atliekamiems pirkimams yra galimybė taikyti dinaminę pirkimų sistemą? Jeigu taip, dėl kokių priežasčių dinaminė pirkimų sistema nėra naudojama?

[1] 79 str.;

[2] 87 str.

14.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai naudojasi preliminariųjų sutarčių sudarymo galimybe? Jeigu ne, kokios priežastys tai lemia?

[1] 78 str.;

[2] 86 str.;

[3] 51 str.

15.

Kiek vidutiniškai trunka pirkimų procedūros? Ar yra galimybių trumpinti atitinkamų pirkimų procedūrų atlikimo terminus?

 

16.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pirkimų sutartis? Ar tinkamai atliekama sutarčių vykdymo kontrolė?

[1] 89 str.;

[2] 97 str.;

[3] 53 str.;

[7] 124 -126 p.

17.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pareigą dėl informacijos apie pirkimo sutarties neįvykdžiusius ar netinkamai ją įvykdžiusius tiekėjus viešinimo?

[1] 91 str.;

[2] 99 str.;

[3] 55 str.;

[16].

18.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pareigą dėl tiekėjų pirkimo procedūrų metu nuslėpusių informaciją ar pateikusių melagingą informaciją arba dėl pateiktos melagingos informacijos nepateikusių patvirtinančių dokumentų viešinimo?

[1] 52 str.;

[2] 63 str.;

[3] 38 str.;

[16].

19.

Ar pirkimų vykdytojas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tinkamai skelbia laimėjusių dalyvių pasiūlymus, sudarytas pirkimų (preliminariąsias) sutartis ir jų pakeitimus?

[1] 86 str. 9 d.;

[2] 94 str. 9 d.

20.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai ir laiku teikia Viešųjų pirkimų tarnybai pirkimų, sutarčių ir vidaus sandorių ataskaitas ir skelbia jas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje?

[1] 10 str. 3 d. 4 p., 96 str. 2-5 d.;

[2] 19 str. 3 d. 4 p.; 101 str. 2-5 d.;

[3] 48 str. 1, 3 ir 4 d.;

[7] 137 p.;

[15];

[17] 20 p.;

[20].

21.

Kokia dalis pirkimų buvo baigta nesudarius pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties), nesukūrus dinaminės pirkimų sistemos arba nenustačius projekto konkurso laimėtojo (kiek iš jų – dėl to, kad per nustatytą terminą nebuvo pateikta nė vienos paraiškos, pasiūlymo, projekto konkurso plano ar projekto?)? Kokios to priežastys?

[1] 29 str. 2 d.;

[2] 41 str. 2 d.;

[3] 8 str. 3 d.;

[7] 109 p.

22.

Ar pirkimų vykdytojas naudojasi vidaus sandorių sudarymo galimybe? Jei naudojasi, ar tai daro pagrįstai?

[1] 10 str.;

[2] 19 str.

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1.    Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas;

2.    Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymas;

3.    Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas;

4.    Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas;

5.    Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymas;

6.    Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas;

7.    Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“;

8.    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimas Nr. 621 „Dėl perkančiosioms organizacijoms taikomų energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų prekėms, paslaugoms ir pastatams“;

9.    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 21 d. nutarimas Nr. 478 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo įgyvendinimo“;

10Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimas Nr. 1061 „Dėl reikalavimų ir (arba) kriterijų dėl statinio informacinio modeliavimo metodų taikymo“;

11Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašas, patvirtintas susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 3-100 „Dėl Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašo patvirtinimo“;

12Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašas; Aplinkos apsaugos kriterijai; Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai  turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašas, patvirtinti aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašo, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

13Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašas, patvirtintas energetikos ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1-154 „Dėl Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašo patvirtinimo“;

14.  Informacijos apie planuojamus vykdyti energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-215 „Dėl Informacijos apie planuojamus vykdyti energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

15.  Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 1S-80 „Dėl Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo, viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų formų patvirtinimo“;

16.  Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-91 „Dėl Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“;

18.  Nešališkumo deklaracijos tipinė forma, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 1S-146 „Dėl Nešališkumo deklaracijos tipinės formos patvirtinimo“;

19Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1S-14 „Dėl Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos patvirtinimo“;

20.  Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2019 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo ir ataskaitų formų patvirtinimo“.

__________________

part_637e5486a110439ba143632182ae1f14_end

 


Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklių

5 priedas

 

TIKRINTINŲ PIRKIMŲ IR SUTARČIŲ APIMTYS

 

 

Eil. Nr.

Vykdytų pirkimų skaičius, vnt.

Tikrinimo apimtis pagal pirkimų skaičių*

Sudarytų sutarčių skaičius

Tikrinimo apimtis pagal sudarytų sutarčių skaičių*

Tikrinimo apimtis pagal vertę**

1.

30

10

30 ≤

10

Ne mažiau 80 proc.

2.

30 >, bet 50

15

 

30>, bet ≤50

15

Ne mažiau 60 proc.

3.

50 >, bet 100

20

 

50 >, bet 100

20

Ne mažiau 50 proc.

4.

100 >, bet 150

30

100 >, bet 150≤

30

Ne mažiau 30 proc.

5.

150 >, bet 200≤

35

150 >, bet 200≤

35

Ne mažiau 25 proc.

6.

200 >

45

200 >

45

Ne mažiau 20 proc.

* Tikrinimui atrenkami didžiausios vertės pirkimai (sutartys). Jeigu atitinkamas pirkimas (sutartis) Viešųjų pirkimų tarnybos jau buvo vertintas – ta apimtimi iš naujo nėra vertinamas, o vadovaujamasi ankstesnio vertinimo duomenimis. Jeigu patikrinus nurodytą pirkimų ir sutarčių kiekį, nėra pasiekiamas nurodytas minimalios pirkimų ar sutarčių vertės dydis, tikrinami papildomi pirkimai (sutartys), kol šis dydis pasiekiamas. Ne mažiau, kaip 50 proc. turi sudaryti prioritetinio sektoriaus pirkimai ir sutartys (jeigu tokių pirkimų (sutarčių) pirkimų vykdytojas yra atlikęs (sudaręs) mažesnį kiekį, nei 50 proc. dalis nuo tikrintinų pirkimų (sutarčių) apimties, tuomet tikrinami visi tokie pirkimai (sutartys).

**Tikrinant pirkimus vertės dalis skaičiuojama nuo pirkimų vykdytojo atitinkamų metų metiniame pirkimų plane numatytos visų pirkimų planuotos vertės. Tikrinant sutarčių vykdymą vertės dalis skaičiuojama nuo visų atitinkamais metais sudarytų sutarčių vertės.

 

_____________

part_cdde1c97b10243d0bd12ecf69ef5434b_end



[1] Viešasis pirkimas, pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiojo subjekto, vidaus sandoris, pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje, įmonės, veikiančios energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas.