Mazeikiai

Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. vasario 1 d. Nr. T1-22

Mažeikiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 20 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 48 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-741 „Dėl Valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2019 metais paskirstymo savivaldybių administracijoms patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. T1-37 „Dėl Mažeikių rajono savivaldybės strateginio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Tvirtinti Mažeikių rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Pavesti Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriui:

2.1. atrinkti darbdavius ir paskirstyti Savivaldybės biudžeto lėšas šio sprendimo 1 punktu patvirtintai programai įgyvendinti;

2.2. pasirašyti Savivaldybės vardu Mažeikių rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui (Dvaro g. 81, LT-76299, Šiauliai) arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                         Antanas Tenys

 

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. vasario 1 d. sprendimu Nr. T1-22

 

MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA       

(programos pavadinimas)

Nr. 31                  

(programos kodas)

 

BENDROJI INFORMACIJA APIE PROGRAMĄ

 

1.   Programos vykdymo laikas: 2019 m.

 

2.   Mažeikių rajono strateginio plėtros plano (SPP) prioritetas (-ai):

 

Darni ekonominė plėtra ir konkurencingumo augimas.

 

3.   Programa įgyvendina ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentus:

 

Mažeikių rajono savivaldybės ilgalaikį strateginį plėtros planą 2014–2020 m.:

 

tikslas – Formuoti palankias sąlygas verslo plėtrai ir investicijų pritraukimui,

 

uždavinys – Ugdyti visuomenės verslumą ir didinti užimtumą;

 

Mažeikių rajono savivaldybės 2019–2021 m. strateginį veiklos planą:

 

strateginis tikslas – Užtikrinti visuotinį švietimo prieinamumą ir kokybę, mažinti socialinę atskirtį;

 

Mažeikių rajono savivaldybės socialinės paramos įgyvendinimo programą:

 

programos tikslas – Užtikrinti valstybės socialinės politikos įgyvendinimą rajone.

 

4.   Numatomi vykdyti svarbūs darbai/ projektai:

 

Užimtumo didinimo programoje numatytos priemonės, skirtos didinti Mažeikių rajono  savivaldybėje gyvenančių ir darbo ieškančių asmenų užimtumą.

 

5.   Numatomi pagrindiniai pasiekimai:

 

Bus vykdomos Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatos.

 

6.   Informacija apie atliktą programos vertinimą:

 

Programos vertinimas pateikiamas Mažeikių rajono savivaldybės strateginio veiklos plano Socialinės paramos įgyvendinimo programos 2019–2021 metams ataskaitoje.

 

7. Programos vykdytojai: Vietinio ūkio skyrius (24), Mažeikių rajono savivaldybės administracija (03) ir jos seniūnijos (26-34), Mažeikių rajone veiklą vykdančios smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, socialines paslaugas teikiančios viešosios įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Mažeikių skyrius (120).

 

8.  Pareigybių skaičius programai įgyvendinti 2019-aisiais metais: 1

 

9.         9. Programos koordinatorius: Nijolė Balvočienė, Vietinio ūkio skyriaus vyriausioji specialistė, tel. (8 443) 98 231, el. p. nijole.balvociene@mazeikiai.lt

 

10. Kita svarbi informacija:

 

10.1. Įvadas. Mažeikių rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau – Įstatymas) 17 straipsniu, 20 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 48 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu.

Programos rengimo procese dalyvavo Mažeikių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos skyrių ir struktūrinių teritorinių padalinių specialistai, Mažeikių rajono kaimo bendruomenių, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) Šiaulių klientų aptarnavimo departamento (toliau – Šiaulių KAD) Mažeikių skyriaus specialistai.

 

10.2. Programos tikslai, uždaviniai.

31-01

Didinti gyventojų užimtumą, mažinti socialinę atskirtį

Tikslo įgyvendinimo aprašymas: Aktyviai bendradarbiaujant su vietos bendruomene, skatinant jos iniciatyvas, kompleksiškas gyventojų užimtumo problemų sprendimas, atsižvelgiant į asmenų poreikius, galimybes bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką, didinti nedarbingų asmenų užimtumą.

31-01-01

Laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir skatinti joje išsilaikyti

Uždavinio įgyvendinimo aprašymas: Didinti darbo rinkos paslaugų prieinamumą, atsižvelgiant į individualius poreikius, teikti paslaugas, vykdyti laikiną ar nuolatinį užimtumą užtikrinančias priemones, motyvuojančias dirbti, integruotis į darbo rinką.

10.3. Būklės analizė. Savivaldybės socialinės, ekonominės, demografinės situacijos analizei panaudota naujausia oficialių statistikos duomenų skelbiama statistika, Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD, Savivaldybės administracijos skyrių ir seniūnijų, Mažeikių rajono socialinių paslaugų tarnybos pateikti duomenys.

Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2018 metų liepos 1 d. Mažeikių rajone registruotas nuolatinių gyventojų skaičius sudarė 1,85 proc. visos šalies nuolatinių gyventojų.

Palyginus su 2017 metų liepos 1 d. duomenimis, šis rodiklis sumažėjo 0,02 proc.

 

1 lentelė. Nuolatinių gyventojų skaičiaus pokytis per metus

Administracinis vienetas

Gyventojų skaičius

2017-07-01

Gyventojų skaičius*

2018-07-01

Gyventojų skaičiaus pokytis, proc

+/-

miestas ir kaimas

miestas

kaimas

miestas ir kaimas

miestas

kaimas

Lietuvos Respublika

2824030

1895859

928171

2800738

1878304

922434

-0,82

Mažeikių r. sav.

52699

36301

16398

51781

35588

16193

-1,74

*- išankstiniai duomenys

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas

Gyventojų skaičiaus mažėjimas susijęs su neigiama vidine ir tarptautine migracija. Pagrindinės emigracijos priežastys yra susijusios su darbo ir materialinės gerovės paieškomis užsienyje, didžiuosiuose šalies miestuose. Gyventojų skaičiaus mažėjimą lemia ir neigiama natūrali gyventojų kaita (2017 metais Mažeikių rajone mirė 129 asmenimis daugiau negu gimė gyvų kūdikių).

Užimtumo tarnybos duomenimis šių metų lapkričio 1 d. šalyje buvo registruota 137,6 tūkst. bedarbių. Registruoti neturintys darbo asmenys sudarė 7,9 proc. šalies darbingo amžiaus gyventojų.  Per 2018 metų sausio–spalio mėn. įdarbinta 145246, į aktyvios darbo rinkos politikos priemones nusiųsta 35770 asmenų.

Mažeikių rajone 2018 m. lapkričio 1 d. registruoti neturintys darbo asmenys sudarė 10,87 proc. darbingo amžiaus gyventojų. Rajone per metus registruotų ilgalaikių bedarbių skaičius sumažėjo 9,53 proc., šalyje – padidėjo 4,68 proc., išaugo jaunimo iki 29 metų (rajone – 15,63 proc., šalyje – 12,41 proc.) ir vyresnių nei 55 metų (rajone – 4,03 proc., šalyje 7,88 proc.) bedarbių skaičius.

 

2 lentelė. Teritoriniai nedarbo skirtumai Mažeikių rajono savivaldybės administracijos seniūnijose

Seniūnijos pavadinimas

Darbingo amžiaus žmonių skaičius

Registruo-ta bedarbių

 

2017 m. lapkričio

1 d.

Užimtumo tarnyboje registruotų bedarbių skaičius 2018 m. lapkričio 1 d.

Užimtumo tarnyboje registruotų bedarbių pokytis,

+/-

 

2017 m. lapkričio

1 d.

 

 

2018 m. lapkričio

1 d.

 

bedarbiai (visų tikslinių grupių)

ilgalaikiai bedarbiai

jaunimas iki 29 metų

vyresni nei 55 metų

Laižuvos seniūnija

411

399

65

79

25

11

23

+14

Mažeikių apylinkės seniūnija

1715

1663

250

253

81

36

74

+3

Mažeikių seniūnija

22193

21523

1991

2021

642

368

594

+30

Reivyčių seniūnija

832

807

101

99

32

17

29

-2

Sedos seniūnija

1490

1445

183

194

62

24

57

+11

Šerkšnėnų seniūnija

966

937

139

129

41

22

38

-10

Tirkšlių seniūnija

2134

2070

240

267

85

45

78

+27

Viekšnių seniūnija

2741

2658

304

329

105

52

96

+25

Židikų seniūnija

1160

1125

163

176

56

20

52

+13

Iš viso

33642

32627

3436

3547

1129

595

1041

+111

Šaltinis: Užimtumo tarnybos Šiaulių klientų aptarnavimo departamentas

 

Užimtumo tarnybos 2018 m. lapkričio 1 d. duomenimis 332 Mažeikių rajono gyventojai, registruoti Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriuje, gavo piniginę socialinę paramą. 49,10 proc. šios paramos gavėjų sudaro Mažeikių miesto gyventojai (3 lentelė).

 

3 lentelė. Socialinių pašalpų gavėjai Mažeikių rajono savivaldybės administracijos seniūnijose

Seniūnijos pavadinimas

Duomenys 2018 m. sausio 1 d.

Duomenys 2018 m. lapkričio 1 d.

Piniginės socialinės paramos gavėjų

pokytis, +/-

gyventojų skaičius

piniginės socialinės paramos gavėjai

piniginės socialinės paramos gavėjai

iš jų registruota Užimtumo tarnyboje

Laižuvos seniūnija

983

57

52

7

-5

Mažeikių seniūnija

35197

1131

971

163

-160

Mažeikių apylinkės seniūnija

3671

177

134

22

-43

Reivyčių seniūnija

1764

76

50

10

-26

Sedos seniūnija

2717

154

176

26

+22

Šerkšnėnų seniūnija

1880

79

76

11

-3

Tirkšlių seniūnija

4117

204

173

35

-31

Viekšnių seniūnija

4529

260

224

35

-36

Židikų seniūnija

2194

143

141

23

-2

Iš viso

57052

2281

1997

332

-258

Šaltinis: Mažeikių rajono savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyrius

 

 

Mažeikių rajono socialinių paslaugų tarnybos 2018 m. lapkričio 1 d. duomenimis, Mažeikių rajono savivaldybės administracijos seniūnijose registruoti 206 darbingo amžiaus asmenys, gyvenantys šeimose, kurioms teikiamos socialinės priežiūros (kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo) paslaugos (4 lentelė).

 

4 lentelė. Informacija apie asmenis, gaunančius socialinės priežiūros paslaugas

Seniūnijos pavadinimas

Šeimų skaičius

Šeimose gyvenančių asmenų skaičius

Socialinės priežiūros paslaugas gaunančių asmenų užimtumas

Užimtu-mas,

proc.

iš viso

auginančios vaikus

iš viso

darbingo amžiaus

dirbantys

registruoti Užimtumo tarnyboje

auginantys vaikus

turintys nustatytą neįgalumą

bedarbiai, neregistruoti Užimtumo tarnyboje

Laižuvos seniūnija

9

9

26

13

2

7

0

2

2

15,38

Mažeikių seniūnija

79

72

305

114

41

41

13

9

11

35,96

Mažeikių apylinkės seniūnija

5

5

28

9

4

4

1

1

1

44,44

Reivyčių seniūnija

5

5

17

8

3

1

1

3

0

37,50

Sedos seniūnija

8

8

32

15

8

1

2

2

3

53,33

Šerkšnėnų seniūnija

6

6

27

10

2

6

1

0

1

20,00

Tirkšlių seniūnija

9

8

24

13

7

4

1

1

0

53,85

Viekšnių seniūnija

12

11

43

20

7

1

2

3

4

35,00

Židikų seniūnija

3

3

11

4

2

0

1

1

0

50,00

Iš viso

136

127

513

206

76

68

21

22

22

 

Šaltinis: Biudžetinė įstaiga Mažeikių rajono socialinių paslaugų tarnyba

 

Remiantis atlikta būklės analize, Mažeikių rajono savivaldybės Užimtumo didinimo programa turėtų orientuotis į socialiai pažeidžiamus asmenis, būtų siekiama padidinti Savivaldybės gyventojų užimtumo lygį, pagerinti bendrą Mažeikių rajono savivaldybės socialinę ekonominę būklę.

10.4. Paslaugų ir priemonių planas. Programoje numatytam tikslui pasiekti planuojamos įgyvendinti šios priemonės, užtikrinančios asmenų, registruotų Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriuje, atitinkančių Įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nustatytas tikslines asmenų grupes, laikiną ar nuolatinį užimtumą, motyvuojančios dirbti, integruotis į darbo rinką:

 

31-01-01-01

Laikinojo pobūdžio darbų organizavimas

Priemonės įgyvendinimo aprašymas:

Priemonės uždavinys – piniginės socialinės paramos gavėjų ir asmenų, gaunančių socialinės priežiūros paslaugas, darbo įgūdžių stiprinimas. Aktyviai bendradarbiaujant seniūnams kartu su Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriaus specialistais, socialiniais darbuotojais, didinti vidutinių ir riboto įsidarbinimo galimybių asmenų nuolatinį ir (ar) laikiną užimtumą, atnaujinti darbinius įgūdžius.

Planuojama 85 asmenims suteikti 3 mėnesių trukmės laikino pobūdžio darbus, teikiančius naudą vietos bendruomenei. Darbingi nedirbantys asmenys bus laikinai įtraukti į darbo rinką, užsidirbs lėšų pragyvenimui.

Už priemonės įgyvendinimą atsakingos Mažeikių rajono savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – seniūnijos), kitos ne pelno siekiančios įstaigos ir organizacijos, prisidedančios prie vietos socialinės infrastruktūros palaikymo ir plėtros bei vykdančios socialinę, istorinę reikšmę turinčias programas, pateikę paraiškas programai įgyvendinti.

Laikinas užimtumas piniginės socialinės paramos gavėjams užtikrins didesnes asmenų pajamas, sudarys sąlygas pagerinti šeimos ar asmens gyvenimo kokybę, mažins jų socialinę atskirtį, sudarys sąlygas įgyti darbo patirties, suteiks pagalbą vietos bendruomenės nariams.

31-01-01-02

Pagalbinių darbų, teikiant socialines paslaugas, organizavimas

Priemonės įgyvendinimo aprašymas: Įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti 5 asmenys, pageidaujantys padėti savo bendruomenės nariams, išklausę socialinio darbuotojo padėjėjo profesinio mokymo programą, organizuojamą Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriaus, galės laikinai įsidarbinti socialinių darbuotojų padėjėjais savo gyvenamojoje vietovėje vidutinei 5 mėnesių trukmei.

Planuojama, kad šią priemonę įgyvendins Mažeikių rajone socialines paslaugas teikiančios įstaigos ir organizacijos, pateikę paraiškas programai įgyvendinti. Priemonės vykdytojai suteiks vietos bendruomenei reikalingas socialines paslaugas, įgis socialinio darbo praktikos, užsidirbs pragyvenimui lėšų.

Prognozuojama, kad po programos finansavimą gavusio projekto pabaigos pavyks 50 proc. asmenų įsitvirtinti darbo rinkoje – įsidarbinti nuolatiniam darbui Mažeikių rajone socialines paslaugas teikiančiose įstaigose, įmonėse ar pratęsti terminuotas darbo sutartis ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui.

31-01-01-03

Kvalifikacijos atitikties darbo rinkos poreikiams didinimas

Priemonės įgyvendinino aprašymas: Planuojama, kad šią priemonę įgyvendins socialiai atsakingos Mažeikių rajono smulkaus ir vidutinio verslo įmonės (nėra bankrutavusios, bankrutuojančios, likviduojamos ar laikinai sustabdžiusios veiklą, neturinčios įsiskolinimų) ir  rajono ūkininkai suteiks profesinius ir darbinius įgūdžius 5 vyresniems kaip 40 metų asmenims, nurodytiems programos 5 lentelėje.

Nustatytam 3 mėn. darbo sutarties terminui pasibaigus, darbdaviai privalo padėti jiems įsitvirtinti darbo rinkoje (sudaro neterminuotas darbo sutartis ar pratęsia terminuotas darbo sutartis ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui).

Šioje priemonėje gali dalyvauti asmenys, su juridiniu asmeniu nesusiję ir nebuvo susiję darbiniais santykiais (paskutinių 12 mėn. laikotarpiu).

 

31-01-01-04

Užimtumo didinimo programos administravimas

Priemonės įgyvendinimo aprašymas: Teisės aktų nustatyta tvarka užimtumo didinimo programos, finansuojamos specialiųjų tikslinių dotacijų lėšomis, administravimui skiriama 4 procentai užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

10.5. Programos dalyvių atranka. Programos dalyviai – vidutinių ir ribotų įsidarbinimo galimybių asmenys (5 lentelė), kurių individualiame užimtumo veiklos plane numatyta ši užimtumą skatinanti priemonė. Jeigu siuntimo į programą metu yra daugiau nei vienas asmuo, atitinkantis Įstatymo, jį įgyvendinančių teisės aktų, darbdavio keliamus reikalavimus, atrenkamas asmuo, atitinkantis keletą išvardintų kriterijų:

1. niekada nedalyvavęs užimtumą skatinančiose priemonėse;

2. ilgesnį laiką registruotas Užimtumo tarnyboje;

3. piniginės socialinės paramos gavėjas;

4. gyvenantis šeimoje, kuriai teikiamos socialinės priežiūros paslaugos;

5. vyresnis kai 40 metų asmuo, gyvenantis toje vietoje, kur programos įgyvendinimo metu buvo įsteigtos naujos darbo vietos.

–            Skyrus finansavimą programai įgyvendinti, darbdaviai registruojasi Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje (internetinės svetainės adresas www.uzt.lt),  susikuria vartotojo paskyrą. Gavę Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti programoje, sudaro terminuotą darbo sutartį. Jeigu asmuo atsisako ar neatvyksta dalyvauti programoje, darbdavys privalo informuoti Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriaus specialistą, išdavusį pasiūlymą dalyvauti programoje.

 

 

5. lentelė. Užimtumo tarnyboje registruoti asmenys, galintys dalyvauti programoje (2018 m. lapkričio 1 d. duomenys)

Ieškantys darbo asmenys

Seniūnijos pavadinimas

Iš viso

(2-11 st.)

 

Laižuvos

 

Mažeikių

 

Mažeikių apylinkės

Reivyčių .

Sedos

Šerkšnėnų

Tirkšlių

Viekšnių

Židikų

 

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

12

1. Nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų

2

134

24

4

13

 

16

15

12

220

2. Asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

3. Grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai

 

3

 

 

1

 

 

1

 

5

4. Piniginės socialinės paramos gavėjai

7

163

22

10

26

11

35

35

23

332

5. Vyresni kaip 40 metų

66

1495

205

80

152

104

206

266

146

2720

Iš viso

75

1795

252

94

192

115

257

317

181

3278

Šaltinis: Užimtumo tarnybos Šiaulių klientų aptarnavimo departamentas

 

10.6. Finansavimo planas: Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, skirtų darbo rinkos politikos priemonių ir gyventojų užimtumo programoms įgyvendinti.

Planuojamos programos lėšos – 200200,00 Eur. Administravimo išlaidoms planuojama skirti 4 proc. programai įgyvendinti skirtų lėšų.

 

6. lentelė. Programos priemonių finansavimo planas 2019 metams

Eil. Nr.

Programos priemonės kodas, pavadinimas, kompensuojamos priemonės vykdymo išlaidos

Planuojamos lėšos,

Eur

 

Priemonės vykdymo vidutinė trukmė, mėn.

Planuojama vidutinė priemonės

kaina 1 

asmeniui,

Eur

Priemonėje dalyvaujančių asmenų, skaičius,

vnt

1.

31-01-01-01 Laikinojo pobūdžio darbų organizavimas

166400

3

1950

85

 

1.1.

 

 

 

1.2.

 

 

Kompensuojamos išlaidos:

darbo užmokesčio kompesacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojantį LR Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

 

2.

31-01-01-02 Pagalbinių darbų teikiant socialines paslaugas, organizavimas

16300

5

3250

5

2.1.

 

 

 

 

 

2.2.

 

Kompensuojamos išlaidos:

darbo užmokesčio kompesacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojantį LR Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

 

piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą).

 

3.

31-01-01-03 Kvalifikacijos atitikties darbo rinkos poreikiams didinimas

9800

3

1950

5

 

3.1.

 

 

 

3.2.

 

 

Kompensuojamos išlaidos:

darbo užmokesčio kompesacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojantį LR Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

 

Kitas šių programos priemonių finansavimo plane nenurodytas darbo užmokesčio išlaidas moka darbdavys. Darbdavys, neįvykdęs priemonės įgyvendinimo aprašyme nustatytų įsipareigojimų (nepratęsta terminuota darbo sutartis ar nesudaryta neterminuota darbo sutartis pasibaigus programoje numatytoms veikloms), privalo į Savivaldybės biudžetą grąžinti 50 proc. kompensuotų lėšų programai įgyvendinti.    

4.

31-01-01-04 Užimtumo didinimo programos administravimas

7700

12

___

1

Teisės aktų nustatyta tvarka lėšos bus naudojamos valstybės tarnautojo, administruojančio valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją – dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, kanceliarinėms prekėms įsigyti, darbo vietai atnaujinti ir kitoms programos administravimo išlaidoms kompensuoti.

Iš viso (1+2+3+4)

200200

 

 

96

Kompensacijas darbdaviams programos finansavimo ir įgyvendinimo sutartyje (toliau – finansavimo sutartis) nustatytomis sąlygomis ir terminais moka Savivaldybės administracija. Kai darbdavio funkcijas atlieka Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, finansavimo sutartys nesudaromos, kompesacijų dydį, mokėjimo sąlygas nustato Administracijos direktorius.

Nekompensuojamos darbo užmokesčio išlaidos programai įgyvendinti:

1. ligos pašalpos išlaidos už dvi pirmąsias kalendorines nedarbingumo dienas;

2. apskaičiuotos papildomos privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos iki minimalios mėnesinės algos;

3. kitos darbo užmokesčio išlaidos (priedai, priemokos, kitos išmokos), nenurodytos programos priemonių finansavimo plane.

Subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas:

–        1. pasibaigus nustatytam subsidijos darbo užmokesčio mokėjimo terminui;

2. pasibaigus terminuotai darbo sutarčiai;

3. asmeniui netekus bedarbio statuso (sulaukus senatvės pensijos amžiaus, atsiradus neterminuotiems arba ilgesniems kaip 6 mėnesių trukmės terminuotiems darbo santykiams);

–        4. darbdaviui neišmokėjus įdarbintam asmeniui priklausančio darbo užmokesčio darbo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir terminais;

–        5. įdarbintam asmeniui pradėjus dirbti pagal kitą darbo sutartį ar pradėjus vykdyti kitą savarankišką bet kokio pobūdžio komercinę arba gamybinę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų įstatyme. Susidarius šioms aplinkybėms, asmuo privalo informuoti darbdavį;

6. asmeniui nutraukus darbo sutartį;

7. darbdaviui iškėlus bankroto bylą, įmonei įgijus likviduojamos įmonės statusą;

8. įdarbintam asmeniui suteikus tikslines atostogas. 

 

10.7 Programos priežiūra ir kontrolė. Programos vykdytojas, įvykdęs visus finansavimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus, iki sutartyje nurodyto termino pateikia Savivaldybės administracijai ataskaitą apie projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų tikslinį panaudojimą (toliau – ataskaita), nustatyta tvarka patvirtintas lėšų panaudojimą pagrindžiančias dokumentų kopijas. Tinkamomis pripažįstamos programos priemonių finansavimo plane nurodytos išlaidos.

Į Savivaldybės biudžetą grąžinamos netinkamai panaudotos lėšos:

1. nepagrįstos išlaidas pateisinančiais dokumentais;

2. Savivaldybės biudžeto lėšomis apmokėtos nekompensuojamos programos įgyvendinimo išlaidos;

3. po programos įgyvendinimo nesudarytos ir (ar) nepratęstos darbo sutartys su programos dalyviais (jeigu tai nustatyta programos priemonės aprašyme, nurodyta paraiškoje programai įgyvendinti).

Savivaldybės administracijos reikalavimu, programos vykdytojas privalo pateikti visą su programos priemonės įgyvendinimu susijusią informaciją, sudaryti sąlygas tikrinti paraiškoje nurodytas programos priemonės veiklas, pateikti reikalaujamus dokumentus.

Finansuojamas asmens dalyvavimas tik vienoje programos priemonėje, sudarant vieną terminuotą darbo sutartį. Laikinai įdarbinus nustatytą asmenų skaičių, esant būtinybei, sudarytą darbo sutartį programos priemonei 31-01-01-01 „Laikinojo pobūdžio darbų organizavimas“ įgyvendinti, galima pratęsti ne daugiau kaip 1 kartą, neviršijant kartu su pratęsimu 6 mėn. trukmės. Sutarties pratęsimas derinamas su Savivaldybės administracijos ir Užimtumo tarnybos Šiaulių KAD Mažeikių skyriaus atsakingais specialistais.

Programos įgyvendinimą, lėšų programos įgyvendinimui panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės Centralizuoto vidaus audito skyrius. Teisės aktų nustatyta tvarka informacija apie programos priemonių vykdymą, lėšų panaudojimą teikiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, kitoms suinteresuotoms institucijoms.

10.8. Tęstinumas ir prognozė. Planuojama 2020-2022 metais išplėsti darbo ieškančių asmenų ir nedarbingų asmenų galimybes dalyvauti užimtumo didinimo programoje. Būtina didinti žmogiškuosius išteklius, skirti lėšas specialistų socialiniam darbui, darbui su šeimomis, gaunančiomis socialinės priežiūros paslaugas specialistų mokymams, kad galėtų motyvuoti labiausiai pažeidžiamų asmenų grupes aktyviau įsijungti į darbo paiešką, organizuoti ir teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims, stiprinti jų konkurencines galimybes įsidarbinti per darbinių įgūdžių ugdymą, mažinti socialinę įtampą ir atskirtį tarp bendruomenės narių.

Atsižvelgiant į vidutinį metinį bedarbių proc. šalyje ir Mažeikių rajono savivaldybėje, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį, prognozuojama 2020-2022 metais kasmet vidutinei 3 mėn. trukmei pasiūlyti laikino pobūdžio darbus 110 asmenų su ribotomis įsidarbinimo galimybėmis.

10.9. Programos viešinimas. Programa ir jos vykdymo rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.mazeikiai.lt.

 

PRIEDAI:

1 lentelė. Mažeikių rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programos tikslai, uždaviniai, priemonės ir asignavimai.

2 lentelė. Programos tikslai, uždaviniai, vertinimo kriterijai ir jų reikšmės.

_____________________