Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. VASARIO 22 D. NUTARIMO NR. 200 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS REZERVO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio 10 d. Nr. 38

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. vasario 22 d. nutarimą Nr. 200 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės rezervo įstatymo įgyvendinimo“:

1.   Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės rezervo įstatymo 2 straipsnio 10 dalimi, 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 11 straipsnio 3 dalimi, 12 straipsnio 1 dalimi, 13 straipsnio 2 ir 7 dalimis, 15 straipsnio 2 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

2. Papildyti 3.4 papunkčiu:

3.4. Lietuvos valstybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisykles.“

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                   Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. vasario 22 d. nutarimu Nr. 200

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. sausio 10 d. nutarimo

Nr. 38  redakcija) 

 

LIETUVOS VALSTYBĖS REZERVO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos valstybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma Lietuvos valstybės rezervo (toliau – valstybės rezervas) lėšų skyrimo ir naudojimo tvarka.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės rezervo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme.

3. Taisyklės netaikomos tais atvejais, kai valstybės rezervo lėšos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“ patvirtintuose:

3.1. Valstybės paramos už žalą, patirtą dėl krizės ar ekstremaliosios situacijos, teikimo tvarkos apraše – kai prašoma skirti valstybės rezervo lėšų valstybės paramai už žalą, patirtą dėl krizės ar ekstremaliosios situacijos, teikti;

3.2. Materialinių išteklių teikimo ir kompensavimo už jų teikimą tvarkos apraše – kai prašoma skirti valstybės rezervo lėšų materialinių išteklių teikimo išlaidoms kompensuoti;

3.3. Būtinų užduočių skyrimo, atlikimo ir kompensavimo už jų atlikimą tvarkos apraše – kai prašoma skirti valstybės rezervo lėšų būtinų užduočių atlikimo išlaidoms kompensuoti;

3.4. Savanorių, tarptautinių humanitarinių organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų pajėgų patirtų išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos apraše – kai prašoma skirti valstybės rezervo lėšų savanorių, tarptautinių humanitarinių organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų pajėgų pagalbos teikimo išlaidoms kompensuoti.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS REZERVO LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA

 

4. Kai atsiranda finansavimo valstybės rezervo lėšomis poreikis, prašymą skirti valstybės rezervo lėšų valstybės rezervo koordinatoriui teikia:

4.1. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija – veiksmams, būtiniems dėl įvykių, kilusių už Lietuvos Respublikos ribų, atlikti;

4.2. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas – priemonėms, paslaugoms ir veiksmams, būtiniems siekiant likviduoti valstybės lygio ekstremaliąją situaciją ir pašalinti jos padarinius;

4.3. ministerijos:

4.3.1. dėl krizės – priemonėms, paslaugoms ir veiksmams, būtiniems krizei valdyti;

4.3.2. dėl paskelbtos mobilizacijos, įvestos nepaprastosios ar karo padėties pavestoms mobilizacinėms ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduotims ir privalomiems mobilizaciniams nurodymams vykdyti.

5. Gavęs prašymą skirti valstybės rezervo lėšų, valstybės rezervo koordinatorius ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų:

5.1. vertina:

5.1.1. ar nurodyta prašomų skirti valstybės rezervo lėšų panaudojimo paskirtis atitinka Valstybės rezervo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatytą valstybės rezervo lėšų panaudojimo paskirtį;

5.1.2. ar yra pagrindimas, kad valstybės rezervo lėšomis prašomos finansuoti išlaidos materialiniams ištekliams, darbams, paslaugoms įsigyti apima Valstybės rezervo įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nustatytus atvejus;

5.1.3. ar prašoma valstybės rezervo lėšų suma paremta objektyviais skaičiavimais, rinkos tyrimais ir (arba) išlaidų pagrindimo dokumentais;

5.2. kai prašymas skirti valstybės rezervo lėšų atitinka Taisyklių 5.1 papunktyje nustatytus reikalavimus, parengia išvadą dėl lėšų skyrimo iš valstybės rezervo tikslingumo ir pateikia ją Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;

5.3. kai prašymas skirti valstybės rezervo lėšų turi trūkumų, apie juos informuoja prašymo skirti valstybės rezervo lėšų teikėją ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti bei nurodo, kad, nepašalinus trūkumų per tokį terminą, prašymas skirti valstybės rezervo lėšų bus laikomas neatitinkančiu reikalavimų. Trūkumų šalinimo laikotarpio dienos neįskaičiuojamos į Taisyklių 5 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą terminą;

5.4. kai prašymas skirti valstybės rezervo lėšų neatitinka Taisyklių 5.1 papunktyje nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo termino pašalinti trūkumus pabaigos prašymo skirti valstybės rezervo lėšų teikėją informuoja, kad valstybės rezervo koordinatorius nerengs išvados dėl lėšų skyrimo iš valstybės rezervo tikslingumo, ir nurodo tokio sprendimo priežastis bei apskundimo tvarką.

6. Finansų ministerija per 20 darbo dienų nuo išvados dėl lėšų skyrimo iš valstybės rezervo tikslingumo gavimo dienos:

6.1. parengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Vyriausybės nutarimo projektą. Vyriausybės nutarimo projekte turi būti nurodyta:

6.1.1. skiriamų valstybės rezervo lėšų panaudojimo paskirtis;

6.1.2. subjektas (biudžetinė įstaiga, kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ar savivaldybė), į kurio sąskaitą valstybės rezervo lėšos bus pervedamos;

6.1.3. skiriamų valstybės rezervo lėšų suma;

6.1.4. panaudotų valstybės rezervo lėšų atkūrimo terminai ir tvarka;

6.2. jeigu trūksta informacijos ir (ar) pagrindimo Vyriausybės nutarimo projektui parengti, kreipiasi į prašymo skirti valstybės rezervo lėšų teikėją ir (ar) kompetentingas institucijas ir įstaigas ir nurodo ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkstamai informacijai ir (ar) pagrindimui pateikti. Trūkstamos informacijos ir (ar) pagrindimo pateikimo laikotarpio dienos neįskaičiuojamos į Taisyklių 6 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą terminą.

7. Jeigu per nustatytą terminą nepateikiama Taisyklių 6.2 papunktyje nurodyta informacija ir (ar) pagrindimas, Finansų ministerija per 5 darbo dienas nuo termino trūkstamai informacijai ir (ar) pagrindimui pateikti pabaigos valstybės rezervo koordinatorių ir prašymo skirti valstybės rezervo lėšų teikėją raštu informuoja apie tai, kad Vyriausybės nutarimo projektas nebus rengiamas, ir nurodo tokio sprendimo priežastis bei jo apskundimo tvarką.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

8. Biudžetinė įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ar savivaldybė gautas valstybės rezervo lėšas naudoja Vyriausybės nutarime dėl lėšų skyrimo iš valstybės rezervo nurodytai paskirčiai.

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

9. Asmens duomenys, gauti vykdant Taisyklių nuostatas, gali būti tvarkomi tik prašymų skirti valstybės rezervo lėšų vertinimo ir sprendimų dėl lėšų skyrimo iš valstybės rezervo priėmimo tikslais.

10. Taisykles įgyvendinantys asmenys užtikrina, kad būtų laikomasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) reikalavimų, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatų.

 

_______________________