LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „BENDRADARBIAVIMAS“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA EIP VEIKLOS GRUPĖMS KURTI IR JŲ VEIKLAI VYSTYTI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ, TAIKOMŲ NUO 2017 METŲ, PATVIRTINIMO

 

2017 m. liepos 13 d. Nr. 3D-470

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8 punktu, 9.2 ir 9.10 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, atsižvelgdamas į 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/791 (OL 2015 L 127, p. 1), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/1367 (OL 2015 L 211, p. 7), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos, patvirtintos 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2015) 842, nuostatas ir siekdamas, kad būtų efektyviai panaudotos EŽŪFKP lėšos,

tvirtinu Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos srities „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“ įgyvendinimo taisykles, taikomas nuo 2017 metų (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                          Bronius Markauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2017 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D- 470

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „BENDRADARBIAVIMAS“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA EIP VEIKLOS GRUPĖMS KURTI IR JŲ VEIKLAI VYSTYTI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS, TAIKOMOS NUO 2017 METŲ

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos srities „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti įgyvendinimo taisyklės, taikomos nuo 2017 metų (toliau – Taisyklės), parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/825 (OL 2017 L 129, p. 1) , 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/1367 (OL 2015 L 211, p. 7), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2015) 842 (toliau – Programa), ir atsižvelgiant į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), Europos inovacijų partnerystės veiklos grupių steigimo, jų projektų galimybių studijų rengimo ir vertinimo taisykles, taikomas nuo 2017 metų, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 3D-218 „Dėl Europos inovacijų partnerystės veiklos grupių steigimo, jų projektų galimybių studijų rengimo ir vertinimo taisyklių, taikomų nuo 2017 metų, patvirtinimo“ (toliau – EIP taisyklės).

2Šios taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“ (toliau – veiklos sritis). Taisyklės taikomos pareiškėjams, rengiantiems ir teikiantiems paramos paraiškas, paramos gavėjams, įgyvendinantiems projektus, kuriems skirta parama pagal šią veiklos sritį, taip pat institucijoms, atliekančios paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kiek to nereglamentuoja šios Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

3.1.    Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

3.2.    ES – Europos Sąjunga;

3.3.    ESIF – struktūriniai ir investavimo fondai;

3.4.    EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai;

3.5.    Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

4Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1.    Bandomasis projektas technologinių ir (ar) organizacinių žemės ir miškų ūkio inovacijų projektas naujam produktui, procesui, technologijai, gamybos ir (arba) paslaugų metodui kurti ar esamam iš esmės pagerinti.

4.2.    Europos inovacijų partnerystė (toliau – EIP) – Europos Sąjungos paramos priemonėmis remiama ūkininkų, miško valdytojų, mokslininkų, žemės ir miškų ūkio konsultantų ir kitų kaimo plėtros sektoriaus dalyvių bendra veikla, kurios tikslas – taikant žinias ir inovacijas plėtoti konkurencingą ir tvarų žemės ir miškų ūkį.

4.3.    Europos inovacijų partnerystės projektas − Europos inovacijų partnerystės veiklos grupės inicijuotas ir jos įgyvendinamas bandomasis arba produktų, procesų ir technologijų plėtojimo ir tobulinimo projektas.

4.4. Europos inovacijų partnerystės projekto įranga (toliau – įranga) – techninės priemonės, įrenginiai ir prietaisai, reikalingi Europos inovacijų partnerystės projekto rezultatams pasiekti.

4.5.    Europos inovacijų partnerystės projekto partneris (toliau – partneris) – EIP veiklos grupės narys savo veikla ir (ar) finansiniais ištekliais prisidedantis prie EIP projekto tikslų įgyvendinimo.

4.6.    Europos inovacijų partnerystės veiklos grupė − pagal jungtinės veiklos sutartį sudaryta veiklos grupė, kurios tikslas – suburti skirtingų tipų partnerius: žemės ūkio ir (ar) miškų ūkio veiklos subjektus (ūkininkus, miškų valdytojus), mokslo ir (arba) studijų ir konsultavimo institucijų atstovus, kitus kaimo plėtros sektoriaus dalyvius, siekiant įgyvendinti Europos inovacijų partnerystės projektą.

4.7.    Produktų, procesų ir technologijų plėtojimo bei tobulinimo projektas technologinių ir (ar) organizacinių žemės ir miškų ūkio inovacijų projektas naujiems ūkiuose naudojamiems produktams, procesams, technologijoms, gamybos ir (arba) paslaugų metodams, išbandomiems bei demonstruojamiems gamybinėmis sąlygomis, plėtoti ir (ar) esamiems tobulinti.

5Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Administravimo taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

PRIORITETAI, TIKSLINĖS SRITYS IR KOMPLEKSINIAI TIKSLAI

 

6.    Programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos srities „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“ (toliau – priemonės veiklos sritis) prioritetai:

6.1. skatinti žinių perteikimą ir inovacijas žemės ūkyje, miškininkystėje ir kaimo vietovėse;

6.2. visuose regionuose didinti visų žemės ūkio veiklų gyvybingumą ir konkurencingumą, taip pat skatinti inovacines ūkių technologijas ir tvarų miškų valdymą;

6.3. skatinti maisto tiekimo grandinės organizavimą, įskaitant žemės ūkio produktų perdirbimą ir rinkodarą, gyvūnų gerovę ir rizikos valdymą žemės ūkyje;

6.4. skatinti efektyvų išteklių naudojimą ir remti perėjimą prie klimato kaitai atsparios mažo anglies dioksido kiekio technologijų ekonomikos žemės ūkio, maisto ir miškininkystės sektoriuose.

7.    Priemonės veiklos srities tikslinės sritys:

7.1. skatinti inovacijas, bendradarbiavimą ir žinių bazės vystymą kaimo vietovėse;

7.2. stiprinti žemės ūkio, maisto produktų gamybos ir miškininkystės sektorių ryšius su mokslinius tyrimus atliekančiomis bei inovacijas kuriančiomis institucijomis;

7.3. gerinti ūkių ekonominės veiklos rezultatus ir sudaryti palankesnes sąlygas ūkiams restruktūrizuoti ir modernizuoti;

7.4. atkurti, išsaugoti ir didinti biologinę įvairovę.

8.    Priemonės veiklos srities kompleksiniai tikslai:

8.1. inovacijų kūrimas, diegimas ir sklaida;

8.2. aplinkos išsaugojimas ir tvari plėtra;

8.3. klimato kaitos švelninimas.

 

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

9.    Pagal priemonės veiklos sritį remiamas Europos inovacijų partnerystės projektų               (toliau – projektas) įgyvendinimas pagal vieną iš šių temų:

9.1. tvarus dirvožemio naudojimas, augalų produktyvumo didinimas ir produkcijos nuostolių mažinimas;

9.2. augalų sveikata, kenksmingų organizmų ir piktžolių kontrolė;

9.3. ūkininkavimo sistemų pritaikymas mažinant klimato kaitos poveikį;

9.4. gyvūnų gerovės, sveikatingumo ir aplinkosaugos standartų užtikrinimas gyvulininkystės ūkiuose;

9.5. trumpųjų maisto tiekimo grandinių valdymas ir vietos rinkų plėtra;

9.6. agrarinė aplinkosauga ir ekologinis ūkininkavimas;

9.7. miško ekosistemų įkūrimas nenaudojamose ir žemės ūkiui netinkamose žemėse bei ūkininkavimas jose;

9.8. ūkio vadybos tobulinimas taikant naujas ūkio valdymo priemones;

9.9. sodininkystės, uogininkystės ir daržininkystės technologijos;

9.10energijos gamyba naudojant žemės ūkio žaliavas ir jos panaudojimas žemės ūkyje ir miškininkystėje.

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

10.     Pareiškėju gali būti Europos inovacijų partnerystės veiklos grupė, kurios projekto galimybių studija yra patvirtinta Ministerijos, narys, jungtinės veiklos sutartimi dėl Europos inovacijų partnerystės veiklos grupės sudarymo paskirtas pareiškėju. Kiti Europos inovacijų partnerystės veiklos grupės nariai EIP taisyklėse suprantami kaip projekto partneriai.

 

VI SKYRIUS

PARTNERYSTĖ

 

11.     Partnerių įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas ir aprašytas paraiškoje.

12.     Per paskelbtą kvietimą teikti paraiškas pateikiama viena paraiška dėl vieno projekto įgyvendinimo. Partneriams, kaip ir pareiškėjui, taikomi Taisyklių 15 punkte nustatytos tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai, paramą, skirtą projektui įgyvendinti, gauna tik pareiškėjas, kuris ir atsiskaito su partneriais.

13.     EIP veiklos grupės nariai yra atsakingi už bendras partnerių jungtinės veiklos prievoles solidariai.

14.     Jungtinės veiklos sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

14.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;

14.2. projekto įgyvendinimo metu paramos gavėjas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;

14.3.    paramos gavėjas privalo visus partnerius per 3 darbo dienas informuoti (raštu ar el. paštu) apie Agentūrai pateiktas ataskaitas ir mokėjimo prašymus, Agentūros pateiktus paklausimus, išmokėtas lėšas ir sudaryti sąlygas susipažinti su šia informacija;

14.4 visi projekto pakeitimai, prieš kreipiantis į Agentūrą, pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriais;

14.5 prieš teikdamas paraišką, pareiškėjas turi susitarti su visais partneriais dėl projekto metu sukurtų rezultatų, partnerių nupirkto ar sukurto turto nuosavybės teisių ir šias teises nustatyti jungtinės veiklos sutartyje.

 

VII SKYRIUS

TINKAMUMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI

 

15Pareiškėjas ir jo partneriai laikomi tinkamais gauti paramą, jei atitinka šias tinkamumo sąlygas ir reikalavimus paramai gauti:

15.1. paraišką teikia subjektas, šių taisyklių V skyriuje įvardytas galimu pareiškėju;

15.2. projektas atitinka bent vieną iš taisyklių III skyriuje nurodytų prioritetų, tikslinę sritį ir prisideda bent prie vieno kompleksinio tikslo įgyvendinimo;

15.3projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su bent viena tema, nurodyta šių Taisyklių IV skyriuje;

15.4pareiškėjas ir partneriai užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – nuosavas lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant kredito įstaigos paskolos suteikimo galimybės patvirtinamuosius dokumentus, o iki paramos sutarties pasirašymo pareiškėjas turi pateikti su kredito įstaiga pasirašytą paskolos sutartį arba raštu patvirtinti, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis;

15.5pareiškėjas ir partneriai neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;

15.6pareiškėjas ir partneriai tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;

15.7pareiškėjas ir partneriai neturi finansinių sunkumų (nėra bankrutuojantys arba likviduojami);

15.8projektas vykdomas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

15.9projekto galimybių studija yra patvirtinta Ministerijos;

15.10paraiškoje paramai gauti pateikiamas bandomojo arba produktų, procesų ir technologijų plėtojimo bei tobulinimo projekto aprašymas, nurodomi numatomi pasiekti rezultatai ir indėlis į EIP tikslo – taikant žinias ir inovacijas plėtoti konkurencingą ir tvarų žemės ir miškų ūkį – įgyvendinimą;

15.11pateikta jungtinės veiklos sutartis (parengta pagal pavyzdinę jungtinės veiklos sutarties formą, (EIP taisyklių 1 priedas);

16. Pareiškėjui ir jo partneriams parama negali būti suteikiama, jei:

16.1. siekdami palankaus sprendimo pareiškėjas ir jo partneriai bandė daryti įtaką Agentūrai ir (arba) Ministerijai;

16.2. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

16.2.1. pareiškėjo ir (arba) partnerių, ketinusių ir (arba) gavusių paramą iš  EŽŪFKP, Europos žuvininkystės fondo (EŽF), Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo (EJRŽF) paramos teikimo ar sutarties sąlygų pažeidimo, apie kurį teisės aktų nustatyta tvarka buvo pranešta Europos Komisijai. Tokiu EIP veiklos grupė neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

16.2.2. pareiškėjo ir (arba) partnerių įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama. Tokiu atveju EIP veiklos grupė neturi teisės pretenduoti į paramą dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

VIII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

17.     Pareiškėjas ir partneriai prisiima šiuos įsipareigojimus:

17.1projektą pradėti įgyvendinti per 3 mėn. nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpis nustatomas paramos sutartyje, bet jis negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

17.2apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui. Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas arba partneris įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus;

17.3nuo paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos iki projekto įgyvendinimo pabaigos be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos, vykdyti paramos paraiškoje numatytą projekto veiklą, nekeisti jos pobūdžio, tikslų ar įgyvendinimo sąlygų, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto;

17.4viešinti paramą, vadovaudamasis Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-925 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklės);

17.5sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip vykdoma veikla, kaip yra vykdomas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo ir (arba) projekto įgyvendinimo pabaigos;

17.6teikti atsakingiems asmenims visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

17.7užtikrinti, kad projekto, kuriam buvo skirta parama, rezultatai, būtų prieinami visuomenei naudoti ir jiems netaikomi autorių teisių apribojimai;

17.8užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

17.9nekeisti projekto galimybių studijoje numatyto projekto pobūdžio ir tikslų;

17.10negavus Ministerijos sutikimo, nekeisti EIP veiklos grupės narių ar nepriimti naujų EIP veiklos grupės narių;

17.11viešinti projekto rezultatus per Lietuvos kaimo tinklą, EIP žemės ūkio našumo ir tvarumo srityje (EIP-AGRI) tinklą ir kitomis priemonėmis;

17.12užtikrinti, kad projekto veiklos nėra susijusios su anksčiau vykdytais ar pradėtais vykdyti projektais, kurių finansavimui skirta parama iš ES fondų ir kitų viešųjų lėšų.

 

IX SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

18Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

19.  Pagal priemonės veiklos sritį didžiausia paramos suma vienam projektui – iki 200 000 Eur.

20.  Paramos intensyvumas:

20.1.  EIP veiklos grupės bendradarbiavimo, projekto viešinimo ir projekto įgyvendinimo išlaidoms, nurodytoms 25.1, 25.2.1, 25.2.2.1, 25.2.2.2, 25.2.2.3, 25.2.2.7, 25.2.2.8, 25.2.2.9, 25.2.2.10 ir 25.3 papunkčiuose, kurios patiriamos projekto rengimo ir jo įgyvendinimo metu, − iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo);

20.2.  projekto įgyvendinimo išlaidoms, susijusioms su projekto įgyvendinimu ir nurodytoms 25.2.2.4, 25.2.2.5 ir 25.2.2.6 papunkčiuose, paramos intensyvumas:

20.2.1. jei projektas įgyvendinamas gyvulininkystės, sodininkystės, daržininkystės ir uogininkystės sektoriuose finansuojama iki 70 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo);

20.2.2. jei projektas įgyvendinamas augalininkystės sektoriuje, finansuojama iki 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo);

20.2.3. jei projektas įgyvendinamas 20.2.1 ir 20.2.2 papunkčiuose neįvardytuose sektoriuose, paramos intensyvumas negali viršyti Programos priemonėse, skirtose projektams tokiuose sektoriuose remti, nustatyto didžiausio paramos intensyvumo;

20.3.  kitoms projekto įgyvendinimo išlaidoms, susijusioms su projekto įgyvendinimu, kurioms paramos intensyvumas negali būti nustatomas pagal 20.1 ir 20.2 papunkčiuose nurodytas taisykles, paramos intensyvumas, − iki 70 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo).

 

X SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir projektui įgyvendinti būtinos išlaidos, ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis ir intensyvumas. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti išvardytos pagal išlaidų kategorijas. Kai projektui vykdyti nenaudojami savi ištekliai ir įkainiai nėra numatyti ESIF ir Taisyklėse, turi būti pateikiami trys komerciniai pasiūlymai išlaidoms pagrįsti, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta darbų, prekės ar paslaugos kaina yra 10 proc. didesnė nei analogiškos rinkoje egzistuojančios darbų, prekės ar paslaugos kainos, pareiškėjui siunčiamas paklausimas su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos prekės ar paslaugos kainos pagrindimą. Jei pareiškėjas nepateikia konkrečių argumentų kainos skirtumui pagrįsti, Agentūra kainą nustato pagal analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės ar paslaugos kainas. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi įgyvendinti projektą, turėdamas mažesnę paramos sumą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paramos paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir yra atmetama. Apskaičiuotas tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis suapvalinamas iki sveikųjų skaičių.

22Jei prekių ir (arba) paslaugų pirkimai (EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos rengimo ir projekto paraiškos rengimo atvejais) atlikti iki paramos paraiškos pateikimo, pareiškėjas pirkimo dokumentų kopijas turi pateikti kartu su paramos paraiška.

23Tinkamų finansuoti išlaidų, kurioms Taisyklėse nėra nustatyti įkainiai, dydžiai nustatomi pagal viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamus prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatytus įkainius, kurie taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir analogiškiems paramos gavėjams. Europos Sąjungos struktūriniams fondams (Europos socialiniam fondui, Europos regioninės plėtros fondui, Europos sanglaudos fondui) taikomi rinkos kainų tyrimai (supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai) skelbiami interneto tinklalapio www.esinvesticijos.lt nuorodos „Dokumentai“ skyriaus „Tyrimai“ poskyryje „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“).

24Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

24.1 būtinos projektui vykdyti ir numatytos paramos paraiškoje;

24.2 realiai suplanuotos, pagrįstos ir neviršijančios vidutinių rinkos kainų;

24.3 patirtos (apmokėtos) po paramos paraiškos pateikimo dienos (išskyrus nurodytas 25.1.2. papunktyje). Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše pagal šių Taisyklių 25 punktą arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose;

24.4EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos parengimo išlaidos, kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš vienerius metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose, EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos parengimo išlaidos nefinansuojamos;

24.5faktiškai padarytos ir paramos gavėjo ar partnerių apskaitoje užfiksuotos išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu.

25Tinkamų išlaidų kategorijos:

25.1EIP veiklos grupės bendradarbiavimo išlaidos:

25.1.1. EIP veiklos grupės narių susitikimų organizavimas (patalpų nuoma, EIP veiklos grupės partnerių atstovų kelionės išlaidos Lietuvos Respublikos teritorijoje (kuro pirkimo ir (arba) visuomeninio transporto išlaidos), kanceliarinės išlaidos, maitinimas);

25.1.2. EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos parengimo išlaidos (ne daugiau kaip 3 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (PVM);

25.1.3. darbo užmokestis (įskaitant apskaičiuotą darbo užmokestį ir išlaidas su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams (socialinio draudimo, privalomojo sveikatos draudimo mokesčius, įmokas garantiniam fondui, darbo užmokestį už kasmetines atostogas projekto vykdymo laikotarpiu, darbo užmokestį už papildomas poilsio dienas asmenims, auginantiems du ar daugiau vaikų iki 12 metų arba neįgalų vaiką iki 18 metų, kompensaciją už nepanaudotas kasmetines atostogas, darbdavio mokamą ligos pašalpą už pirmas dvi ligos dienas (toliau – privalomi mokėti mokesčiai) projektą administruojantiems asmenims (konsultavimo ir mokslo ir (arba) studijų institucijų atstovams), arba atlygis už suteiktas paslaugas pagal sudarytą paslaugų sutartį, kai projekto rengimo ir (ar) projekto administravimo paslaugas teikia juridinis asmuo ar Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą turintis fizinis asmuo), kurių viename projekte gali būti ne daugiau kaip 3 etatai. Vienam visą darbo dieną (8 val.) dirbančio administratoriaus ir finansininko darbo užmokesčiui per mėnesį gali būti skirta ne daugiau kaip po 840 Eur kiekvienam, projekto vadovui – 1 000 Eur. Dirbant ne visą darbo dieną, darbo užmokestis skaičiuojamas remiantis darbo užmokesčiu administruojantiems asmenims, dirbantiems visą darbo dieną, proporcingai atsižvelgiant į valandas, dirbtas prie projekto;

25.1.4. projekto viešinimo išlaidos.

25.2 projekto įgyvendinimo išlaidos:

25.2.1. darbo užmokestis projektą įgyvendinantiems asmenims (konsultantams ir mokslininkams), įskaitant privalomus mokėti mokesčius, neviršijant 30 proc. nuo tinkamų projekto išlaidų. Vienam visą darbo dieną (8 val.) dirbančio projekto vykdytojo darbo užmokesčiui per mėnesį, kurio veikla susijusi su visų projekte numatytų veiklų (išskyrus projekto administravimą) įgyvendinimu, gali būti skirta ne daugiau kaip po 1 452,46 Eur. Dirbant ne visą darbo dieną, darbo užmokestis skaičiuojamas remiantis darbo užmokesčiu projektą įgyvendinantiems asmenims, dirbantiems visą darbo dieną, proporcingai atsižvelgiant į valandas, dirbtas prie projekto;

25.2.2. išlaidos prekėms ir paslaugoms:

25.2.2.1.   kanceliarinės prekės, ne daugiau kaip 1500 Eur;

25.2.2.2.   laboratorinė įranga, laboratorinės įrangos eksploatavimo medžiagos ir priemonės;

25.2.2.3.   projekto veikloms žemės ūkio ir miškų ūkio valdose įgyvendinti reikalingos medžiagos ir priemonės (išskyrus transporto priemones);

25.2.2.4.   žemės ūkio ir miškų ūkio technikos (išskyrus priekabas ir puspriekabes) ir įrangos, susijusios su žemės ūkio ir miškų ūkio veikla, įsigijimas ir įrengimas (prie šių išlaidų kategorijos negali būti priskirtos jokios transporto priemonės; įranga turi būti sumontuota ir funkcionuoti iki atitinkamo (ar vėliausiai iki paskutinio) mokėjimo prašymo pateikimo dienos);

25.2.2.5.   technologinių įrenginių, susijusių su žemės ūkio ir miškų ūkio veikla;

25.2.2.6.   kompiuterinė ir programinė įranga;

25.2.2.7.   žemės ūkio ir miškų ūkio technikos ir įrangos nuomos;

25.2.2.8.   laboratorinės įrangos nuomos;

25.2.2.9.   žemės ūkio ir miškų ūkio technikos ir įrangos eksploatavimo (degalai, elektros energija, detalės smulkiam remontui ir remonto paslaugos);

25.2.2.10. projektą įgyvendinančių asmenų kelionės išlaidos projekto įgyvendinimo tikslais (kuro pirkimo ir (arba) visuomeninio transporto išlaidos);

25.3.    projekto rezultatų sklaidos išlaidos, neviršijant 10 proc. nuo tinkamų projekto išlaidų:

25.3.1. konferencijoms, apskritojo stalo diskusijoms, įvairiems seminarams ir kitiems renginiams  gali būti skirta ne daugiau kaip 530 Eur be PVM vienam renginiui  organizuoti;

25.3.2. straipsnių ir leidinių rengimui ir leidybai gali būti skirta ne daugiau kaip po: 165 Eur be PVM už A4 formato informacinio straipsnio (ne mažesnio kaip 1700 spaudos ženklų), 0,55 Eur be PVM už lankstinuką, 5 Eur be PVM už plakatą (A1 formato), 5 Eur be PVM už knygos egzempliorių (15 spaudos lankų).

26. Netinkamos finansuoti išlaidos:

26.1. išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos šių Taisyklių 25 punkte;

26.2. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes ir paslaugas, nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose;

26.3. pavienių pareiškėjų ar EIP grupės narių savarankiškai atliekamų tyrimų, susijusių su projektu;

26.4. iki paraiškos pateikimo pradėtų bandomųjų ar produktų, procesų ir technologijų plėtojimo bei tobulinimo projektų įgyvendinimui;

26.5. EIP veiklos grupės projekto galimybių studijoje nenumatytam projektui įgyvendinti;

26.6. PVM finansavimas apibrėžtas Administravimo taisyklėse.

27. Jei pareiškėjas ir partneriai naudojasi kredito įstaigų išduotais kreditais projektui, kuriam prašoma paramos, finansuoti ir pareiškėjui ar partneriui teikiama valstybės pagalba, kompensuojant dalį kredito įstaigai sumokėtų palūkanų ir (arba) dalį garantinio užmokesčio, didžiausia bendra paramos, skiriamos pagal Taisykles, ir valstybės pagalbos lėšų suma bei intensyvumas vienam projektui ir jo tinkamoms finansuoti išlaidoms negali viršyti Taisyklėse nustatytų dydžių.

28Vertinant paramos paraiškas ir administruojant paramą, esant įtarimui dėl nepagrįstai didelių kainų įsigyjant prekes ir paslaugas, dėl įrangos naujumo ir (arba) nusidėvėjimo ar dėl projekto ir (arba) investicijų atitikties Programos priemonės tikslams, Agentūra atlieka užsakomąją išlaidų skaičiuojamųjų kainų, įrangos naujumo ir (arba) nusidėvėjimo, projekto ir (arba) investicijų atitikties Programos priemonės tikslams ekspertizes. Vadovaudamasi jų rezultatais, priima galutinį sprendimą dėl tinkamų finansuoti išlaidų, nustatant paramos sumą ir tinkamumą.

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

29.  Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.

30.  Paramos paraiška ir dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paramos paraiška ir jos priedai nepriimami.

31.  Paramos paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti pateikti kompiuteriu užpildyti ir atspausdinti. Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjų ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.

32.  Paramos paraiška gali būti pateikta ir elektronine forma, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga adresu https://zumis.lt. Paramos paraišką pildant elektroniniu būdu ŽŪMIS portale, ji turi būti pateikta ne vėliau kaip iki kvietimo teikti paramos paraiškas paskutinės dienos 24 val. Prie elektroninės paramos paraiškos pridedami dokumentai turi būti elektroninės formos (popierinis dokumentas turi būti nuskenuotas). Elektroninės paramos paraiškos formos laukų išdėstymas ir pavadinimai gali skirtis nuo spausdintinės (popieriuje teikiamos) versijos.

33.  Paramos paraiškų pildymas, registravimas ir vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

34.  Paramos paraiškos pradedamos vertinti pasibaigus paramos paraiškų priėmimo terminui. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas. Administracinės atitikties tikrinimas ir paraiškos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

35.  Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas gauti paramą iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, ir galima paramos suma, suapvalinta iki sveikųjų skaičių.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI

 

36.  Projektų atrankos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka pagal šiuos atrankos kriterijus:

36.1 Projekte pateiktas pagrindimas, įrodantis, kad projekto rezultatų praktinis taikymas ūkiuose teiks ekonominę ir (arba) aplinkosaugos naudą – suteikiama 20 balų;

36.2.  Projekte numatytoms turto įsigijimo išlaidoms finansuoti prašoma mažesnio paramos intensyvumo, nei nustatytas galimas didžiausias paramos intensyvumas šioms išlaidoms finansuoti, už kiekvieną sumažintą procentinį punktą pareiškėjui suteikiamas 1 balas, bet ne daugiau kaip 15 balų (atrankos kriterijus netaikomas, kai prašoma didžiausios galimos paramos sumos projektui).

36.3Projektas įgyvendinamas:

36.3.1. panaudojant neatlygintinai EIP veiklos grupės narių išteklius (materialinę bazę, darbuotojus) ir integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūrą – suteikiama 20 balų;

36.3.2. panaudojant EIP veiklos grupės narių išteklius (materialinę bazę, darbuotojus)  –suteikiama 10 balų.

36.4.  Projekto rezultatų pritaikomumas bus pademonstruotas:

36.4.1. daugiau kaip 20 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 20 balų;

36.4.2. nuo 15 valdų (įskaitytinai) iki 19 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 15 balų;

36.4.3. nuo 10 valdų (įskaitytinai) iki 14 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 10 balų.

36.5EIP veiklos grupės projekto galimybių studijai skirta ne mažiau kaip 90 balų – suteikiama 10 balų.

36.6Projekto veiklų viešinimui taikomos ne mažiau kaip 3 skirtingos viešinimo priemonės ir būdai (spauda, radijas, televizija, internetas ir kt.) – suteikiama 15 balų.

37.  Projektų atrankos kriterijų vertinimo paaiškinimai:

37.1.  vertinant atitikimą 36.1 papunktyje nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas projekte pateiktą pagrindimą, įrodantį, kad projekto rezultatų praktinis taikymas ūkiuose teiks ekonominę ir (arba) aplinkosaugos naudą įsitikinama ar pareiškėjas pagrindė skaičiavimais planuojamą ekonominę naudą ar įrodė, kad projekto rezultatų taikymas turės aplinkosaugos naudą;

37.2vertinant atitiktį 36.2 papunktyje  nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas projekte prašomų finansuoti turto įsigijimo išlaidų paramos intensyvumo mažėjimas. Atrankos balai nesuteikiami, kai pagal paramos paraiškoje nurodytą projekto investicijų vertę apskaičiuotas paramos dydis, taikant didžiausią galimą paramos intensyvumą, viršija didžiausią galimą paramos sumą projektui, tačiau projektui prašoma skirti Taisyklėse nustatytą didžiausią galimą paramos sumą, arba kai pagal paramos paraiškoje nurodytą projekto investicijų vertę apskaičiuotas paramos dydis, taikant didžiausią galimą paramos intensyvumą, viršija didžiausią galimą paramos sumą projektui, tačiau projektui prašoma skirti mažesnę paramos sumą, nei Taisyklėse nustatyta didžiausia galima paramos suma. Tokiu didžiausiu galimu paramos intensyvumu laikomas intensyvumas, apskaičiuotas lyginant Taisyklių 19 punkte nustatytą didžiausią paramos sumą projektui su projekto investicijų verte. Paramos intensyvumo sumažinimas procentiniais punktais nustatomas nuo apskaičiuoto intensyvumo;

37.3.  vertinant atitikimą 36.3 papunktyje  nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas projekto įgyvendinimas panaudojant neatlygintinai EIP veiklos grupės narių išteklius, integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūrą. Paramos paraiškoje turi būti nurodyta, kad pareiškėjas realiai numato naudoti EIP veiklos grupės narių išteklius, integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūrą ir neprašo paramos išlaidų kategorijoms, kurioms įgyvendinti bus naudojami EIP veiklos grupės narių ištekliai ir integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūra, visa apimtimi;

37.4.  vertinant atitikimą 36.4 papunktyje nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas projekto rezultatų pritaikomumo pademonstravimas valdose, turi būti įsitikinta, kad pareiškėjas paramos paraiškoje įsipareigoja pademonstruoti projekto rezultatų pritaikomumą tokiame valdų skaičiuje, už kurį gali būti suteikiamas atitinkamas atrankos balų skaičius. Įgyvendinus projektą, turi būti įrodyta, kad gautas rezultatas (produktas, rekomendacija ir kt.) gali būti pritaikytas pareiškėjo nusistatytame valdų skaičiuje ir tai pademonstruota viešinant projekto rezultatus;

37.5.  vertinant atitikimą 36.5 papunktyje nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas balų skyrimas už EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos parengimą ir turi būti įvertinta tai, ar Ministerijos sprendimu patvirtintai EIP veiklos grupių projektų galimybių studijai skirta ne mažiau kaip 90 balų;

37.6.  vertinant atitikimą 36.6 papunktyje nurodytam atrankos kriterijui, vertinamas pagal pareiškėjo taikomų projekto rezultatų viešinimo priemonių ir būdų skaičių.

38.  Privalomas mažiausias projektų atrankos balų skaičius – 70 balų. Jei projektų atrankos vertinimo metu nustatoma, kad projektui suteikta balų suma yra mažesnė, nei nustatytasis privalomas 70 balų, paramos paraiška atmetama.

39Paramos paraiškų atrankos pirmumo eilės sudarymas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Papildomas paramos paraiškų vertinimas atliekamas pagal tuos pačius atrankos kriterijus. Atrankos kriterijų eiliškumas taikomas mažėjančios svarbos tvarka pagal Taisyklių 36.2, 36.4, 36.1, 36.3, 36.6 ir 36.5 papunkčiuose nurodytus atrankos kriterijus.

 

XIII SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

40.  Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Ministerijai.

41.  Ministerijos sudarytas Projektų atrankos komitetas (toliau – PAK) svarsto projektus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Vadovaujantis PAK rekomendacijomis, galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo ir (arba) neskyrimo priima ministras ar jo įgaliotas asmuo ir apie priimtą sprendimą Ministerija informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

42Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo registruotu laišku ar el. paštu (kaip nurodyta paraiškoje), informuoja pareiškėjus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos.

43.  Gavusi iš Ministerijos sprendimą suteikti paramą, Agentūra, vadovaudamasi Administravimo taisyklių nustatyta tvarka, rengia paramos sutartį.

44.  Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju.

45.  Paramos sutartis gali būti keičiama Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

46.  Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, kas 12 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, Agentūrai teikia projekto įgyvendinimo tarpines ataskaitas, kuriose teikia informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą bei pasiektus rezultatus.

47.  Agentūra, įvertinusi tarpines įgyvendinimo ataskaitas, atlieka patikras vietoje, kurių metu įsitikina, ar projektas įgyvendinamas pagal paramos sutartyje numatytus etapus, ar įgyvendintos planuotos projekto veiklos.

48.  Jei Agentūra nustato, kad paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko paraiškoje ir paramos sutartyje numatyto įgyvendinimo plano siekiant numatytų rezultatų, Agentūros nustatyta tvarka taikomos individualios priemonės, skirtos projekto įgyvendinimui gerinti ir atliekama nuolatinė stebėsena ir kontrolė, paramos gavėjui teikiami pasiūlymai ir rekomendacijos dėl šių priemonių įgyvendinimo.

49.  Jei Agentūra nustato, kad paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą, nepasieks numatytų rezultatų, arba paramos gavėjas nesilaiko Agentūros taikomų priemonių projekto įgyvendinimui pagerinti, paramos sutartis nutraukiama. Apie sutarties nutraukimą Agentūra informuoja paramos gavėją vidaus procedūrų nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

50.  Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia Agentūrai nustatytos formos mokėjimo prašymą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

51.  Mokėjimo prašymus kartu su reikiamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt.

52.  Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir jų priedai nepriimami.

53.  Mokėjimo prašymai turi būti pateikti paramos sutartyje numatytais terminais, asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami. Mokėjimo prašymai gali būti pateikti elektronine forma, naudojantis ŽŪMIS portalo interneto prieiga adresu https://zumis.lt, jeigu tokia galimybė yra suteikta. Mokėjimo prašymą pildant elektroniniu būdu ŽŪMIS portale, jis turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki paramos sutartyje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino 24 valandos. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra.

54.  Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, mokėjimo prašymas užregistruojamas, tačiau yra taikomos sankcijos. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika).

55.  Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki atitinkamo termino pabaigos turi Agentūrai raštu pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo.

56.  Mokėjimo prašymai vertinami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

57.  Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais ir parneriais turi vykti tik per kredito įstaigas.

58.  Paramos lėšų išmokėjimo būdas nustatomas paramos sutartyje. Tinkamos finansuoti išlaidos gali būti apmokėtos šiais būdais:

58.1.  išlaidų kompensavimo;

58.2.  išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Avanso mokėjimas (fiksuota suma) yra atliekamas po paramos sutarties pasirašymo; avansas gali siekti iki 40 proc. nuo skirtos paramos sumos.

59.  Pasirašius paramos sutartį, jei paramos sutartyje nustatyta, paramos gavėjui mokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas. Avansas mokamas paramos gavėjui pateikus Agentūrai avanso mokėjimo prašymą.

60.  Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui sumokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos.

61.  Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas, bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

62.  Agentūra, išnagrinėjusi galutinį mokėjimo prašymą ir nustačiusi, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei pripažinta tinkama finansuoti paramos lėšomis, vadovaudamasi paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.

63.  Paramos gavėjas gali teikti ne daugiau kaip devynis mokėjimo prašymus, neįskaitant avanso mokėjimo prašymo.

64.  Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

65.  Paramos gavėjas su partneriais atsiskaito per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo iš Agentūros.

XVI SKYRIUS

SANKCIJOS

 

66Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui taikomos tokios sankcijos: paramos sumažinimas, paramos teikimo sustabdymas ir (arba) nutraukimas, sutarties nutraukimas ir (arba) reikalavimas grąžinti visą ar dalį sumokėtos paramos; apribojimas teikti paraiškas; kitos poveikio priemonės dėl su gauta arba prašoma parama susijusių įsipareigojimų nevykdymo ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymo.

67Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje. 

68Priemonės veiklos sričiai netaikoma Dirbtinai sukurtų sąlygų paramai gauti nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 3D-889 „Dėl Dirbtinai sukurtų sąlygų paramai gauti nustatymo metodikos patvirtinimo“.

XVII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69.  Projektų įgyvendinimo priežiūra ir tikrinimas atliekami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

70.  Pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, nuostatoms, nuo pat jų įsigaliojimo dienos taikomi pasikeitusių teisės aktų reikalavimai.

71.  Apskundimo ir patikrų vietoje atlikimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

_______________________


 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos srities „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“ įgyvendinimo taisyklių, taikomų nuo 2017 metų,

priedas

 

(Paramos paraiškos forma)*

                                                                                                       

NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PROGRAMŲ DEPARTAMENTO |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| PARAMOS ADMINISTRAVIMO SKYRIUS

 

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_ |__|__|

(paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

 

(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (vardas, pavardė)                (parašas)

 

Paraiška vertinti priimta

Paraiška atmesta

 

 

_________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos

Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų

departamento ___________________________ paramos administravimo skyriui

 

 

PARAMOS PARAIŠKA PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „BENDRADARBIAVIMAS“ VEIKLOS SRITĮ „PARAMA EIP VEIKLOS GRUPĖMS KURTI IR JŲ VEIKLAI VYSTYTI

 

_____________Nr.________

(data)

______________________________

(sudarymo vieta)

 

 

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Adresas / buveinė

(gyvenamoji vieta, telefonas, faksas, el. paštas, kuriais bus galima susisiekti paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Seniūnijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|

Buto Nr. |__|__|__|

Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__|

Telefono Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paramos paraiškos administravimo eigą?

Paštu

Elektroniniu paštu

 

1. Juridinio asmens kodas (juridiniams asmenims) |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(juridinio asmens atpažinties kodas iš Juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo)

2. Asmens kodas (fiziniams asmenims) |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

3. Žemės ūkio valdos atpažinties kodas (užsiimantiems žemės ūkio veikla) |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(žemės ūkio valdos atpažinties kodas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymėjimo)

4. Ūkininko ūkio atpažinties kodas (ūkininkams) |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(ūkininko ūkio atpažinties kodas iš Ūkininko ūkio įregistravimo pažymėjimo)

5. PVM mokėtojo kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(nurodomas PVM mokėtojo kodas, jei pareiškėjas yra įsiregistravęs PVM mokėtoju)

 

II. INFORMACIJA APIE PARTNERIUS (pildoma kiekvienam partneriui, įterpiant reikiamą kiekį eilučių)

 

1. Fizinis asmuo □

2. Juridinis asmuo □

3. Juridinio asmens pavadinimas / fizinio asmens vardas, pavardė

4. Juridinio / fizinio asmens kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

5. Juridinio asmens įsteigimo data |__|__|__|__| |__|__| |__|__|

 

III. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

 

1. KPP priemonė

Bendradarbiavimas

2. Veiklos sritis

Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti

3. Projekto pavadinimas

 

(nurodoma projekto, kuriam prašoma paramos, pavadinimas)

4. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|

Buto Nr. |__|__|__|

5. Bendra projekto vertė su PVM, Eur

|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, eurais)

6. Bendra projekto vertė be PVM, Eur

|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, eurais)

7. Prašoma paramos suma, Eur

|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur

(Nurodoma prašoma paramos suma, eurais)

8. Planuojama projekto pradžia:

|__|__|__|__| |__|__| |__|__|

(Nurodoma planuojama projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo)

9. Planuojama projekto pabaiga:

|__|__|__|__| |__|__| |__|__|

(Nurodoma planuojama paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data (metai / mėnuo / diena)

10. Asmuo, atsakingas už projektą

(vardas, pavardė):

Kontaktinio tel. Nr.

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Pildoma, jei tai ne pareiškėjas, nurodant pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardą, pavardę ir tel. Nr.)

 

IV. PROJEKTO APRAŠYMAS

 

 

Projekto esmės aprašymas:

· projekto pagrindiniai tikslai ir uždaviniai, veiklos etapai;

·   kaip projektas atitinka Taisyklių III skyriuje numatytus prioritetus, tikslines sritis ir kompleksinius tikslus;

· pateikiamas įvertinimas, įrodantis, kad projekto rezultatų praktinis taikymas ūkiuose teiks ekonominę ir (arba) aplinkosaugos naudą;

·   kokie bus pasiekti rezultatai įgyvendinus projektą;

·   kokia bus projekto viešoji nauda ir pridėtinė vertė;

·         kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas;

·         projekto veiklų pasiskirstymas tarp pareiškėjo ir projekto partnerių;  

·         kokie projekto parengimo darbai jau atlikti;

·  kokios numatomos projekto viešinimo priemonės;

·    kokie ištekliai bus pasitelkiami projekto veikloms įgyvendinti, kurios išlaidos bus patiriamos (neprašant paramos) pasitelkiant EIP veiklos grupės narių išteklius (materialinę bazę, darbuotojus) ir integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūrą;

· kokios numatomos projekto rezultatų sklaidos priemonės ir būdai įgyvendinant projektą;

· kokios numatomos projekto rezultatų pritaikomumo demonstravimo priemonės;

· kaip bus užtikrintas projekto tęstinumas;

· kita informacija.

 

 

 

 

 

V. PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS

 

Eil.

Nr.

Veiklos pavadinimas

Vykdymo pradžia

(metai, metų ketvirtis)

Vykdymo pabaiga

(metai, metų ketvirtis)

Numatomi naudoti ištekliai (personalas ir materialiniai ištekliai)

Numatomi pasiekti veiklų rezultatai

Projekto veiklų įgyvendinimo rizikos ir numatomas jų valdymas

Pareiškėjas (partneris (-iai) atsakingi už projekto veiklą

Pareiškėjo (partnerio) atstovas (-ai)

1.

Su EIP veiklos grupės bendradarbiavimu susijusios veiklos

(preliminariai nurodoma, kada ir kokias su EIP veiklos grupės bendradarbiavimu susijusias veiklas planuojama vykdyti)

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

1. n.

 

 

 

 

 

2.

Su projekto įgyvendinimu susijusios veiklos

(preliminariai nurodoma, kada ir kokias su projekto įgyvendinimu susijusias veiklas planuojama vykdyti)

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

2. n.

 

 

 

 

 

3.

Su projekto viešinimu susijusios veiklos (preliminariai nurodoma, kada ir kokias su projekto viešinimu susijusias veiklas planuojama vykdyti: Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-925 „Dėl suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – viešinimo taisyklės) nurodytų privalomų projekto viešinimo priemonių taikymas)

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. n.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

Su projekto rezultatų sklaida susijusios veiklos (preliminariai nurodoma, kada ir kokias su projekto rezultatų sklaida susijusias veiklas planuojama vykdyti)

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

4. n.

 

 

 

 

 

5.

Kitos projekto veiklos

 

 

 

 

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

 

Finansavimo šaltinio pavadinimas

 

Suma, Eur be PVM

 

PVM, Eur

 

Suma su PVM, Eur

 

Pagrindimas

1. Paramos lėšos

(planuojamos gauti paramos lėšos, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti)

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

2. Pareiškėjo lėšos

(jeigu dalį projekto išlaidų numato padengti pareiškėjas)

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

3. Partnerių lėšos

(jeigu dalį projekto išlaidų numato padengti partneriai)

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

4. Paskola

(banko ar kito paskolos davėjo paskola)

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

5. Kiti lėšų šaltiniai

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

 

6. Bendra projekto vertė (1+2+3+4+5)

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

 

VII. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ[1] SĄRAŠAS

 

(Visos tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma. Trumpas pagrindžiamų išlaidų aprašymas)

 

 

Eil. Nr.

 

Išlaidų pavadinimas

 

Išlaidų suma be PVM, Eur

 

PVM, Eur

 

Išlaidų suma su PVM, Eur

 

Prašomos paramos suma, Eur

Už išlaidas atsakingas EIP veiklos grupės narys

(jei už tas pačias išlaidas atsakingi keli EIP veiklos grupės nariai, nurodoma kiekvieno jų dalis atskirai)

Pagrindimas

(nurodykite tinkamas finansuoti išlaidas ir detaliai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos, kaip jos susijusios su projektu, kaip jos buvo apskaičiuotos, kuo buvo remiamasi jas apskaičiuojant ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinti)

 

1.

 

EIP veiklos grupės bendradarbiavimo išlaidos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

EIP veiklos grupės narių susitikimų organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

EIP veiklos grupės projekto galimybių studijos parengimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

 

Darbo užmokestis projektą administruojantiems asmenims

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Projekto viešinimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Projekto įgyvendinimo išlaidos,

 

 

 

 

 

3.1.

 

Darbo užmokestis projektą įgyvendinantiems asmenims

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

Išlaidos prekėms ir paslaugoms

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1.

Kanceliarinės prekės

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.2

Laboratorinė įranga

 

 

 

 

 

 

 

3.2.2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.3.

Laboratorinės įrangos eksploatavimo medžiagos ir priemonės

 

 

 

 

 

 

 

3.2.3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.3.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.4.

Projekto veikloms valdose įgyvendinti reikalingos medžiagos ir priemonės

 

 

 

 

 

 

 

3.2.4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.5.

 

Žemės ūkio ir miškų ūkio technikos ir įrangos įsigijimas ir įrengimas

 

 

 

 

 

 

 

3.2.5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.5.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.6.

 

Technologiniai įrenginiai, susiję su žemės ūkio ir miškų ūkio veikla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.6.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.6.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.7.

 

Kompiuterinė ir programinė įranga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.7.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.7.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.8.

 

Žemės ūkio ir miškų ūkio technikos ir įrangos nuomos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.8.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.8.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.9.

 

Laboratorinės įrangos nuomos

 

 

 

 

 

 

 

3.2.9.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.9.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.10.

 

Žemės ūkio ir miškų ūkio technikos ir įrangos eksploatavimas (degalai, elektros energija, detalės smulkiam remontui ir remonto paslaugos)

 

 

 

 

 

 

 

3.2.10.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.10.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.11.

 

Projektą įgyvendinančių asmenų kelionės

 

 

 

 

 

 

 

3.2.11.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.11.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Projekto rezultatų sklaida

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso (1+2+3+4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

VIII. KITA INFORMACIJA

 

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)

 

1.

Ar patvirtinate, kad užtikrinsite tinkamą ir pakankamą projekto finansavimo šaltinį tuo atveju, kai numatyta pareiškėjo ar partnerių finansinis prisidėjimas prie projekto?

 

□ Taip □ Ne

 

 

2.

Ar tvarkote buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus? (taikoma projekto vykdytojui ir parneriams)

 

□ Taip □ Ne

 

 

3.

Ar Jūs atsiskaitėte su Valstybine mokesčių inspekcija? (taikoma projekto vykdytojui ir parneriams)

(netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių mokėjimo terminai)

 

 

 

□ Taip □ Ne

 

 

4.

Ar Jūs atsiskaitėte su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? (taikoma projekto vykdytojui ir parneriams)

(netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

 

 

 

□ Taip □ Ne

 

 

 

5.

 

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Europos Sąjungos (toliau ES) fondų ir kitų viešųjų lėšų? (taikoma projekto vykdytojui ir parneriams)

 

□ Taip □ Ne

 

6.

 

Ar patvirtinate, kad projektas atitinka Taisyklių III skyriuje nustatytus ES kaimo plėtros politikos prioritetus, tikslines sritis ir prisideda prie kompleksinių tikslų įgyvendinimo?

 

□ Taip □ Ne

 

7.

 

Ar patvirtinate, kad projektas bus vykdomas Lietuvos Respublikos teritorijoje?

 

□ Taip □ Ne

 

8.

 

Ar patvirtinate, kad projekto veiklos nėra susijusios su anksčiau vykdytais ar pradėtais įgyvendinti projektais? (taikoma projekto vykdytojui ir partneriams)

 

□ Taip □ Ne

 

9.

Ar įsipareigojate projektą pradėti įgyvendinti per 3 mėn. nuo paramos sutarties pasirašymo dienos?

(Projekto įgyvendinimo laikotarpis nustatomas paramos sutartyje, bet jis negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.)

 

□ Taip □ Ne

 

10.

 

Ar įsipareigojate nekeisti EIP projekto galimybių studijoje numatyto projekto pobūdžio ir tikslų?

 

□ Taip □ Ne

 

11.

Ar įsipareigojate viešinti įgyvendinamą projektą?

(pagal viešinimo taisykles)

 

□ Taip □ Ne

 

12.

 

Ar įsipareigojate įgyvendinti projekto paraiškoje numatytas projekto rezultatų sklaidos veiklas?

 

□ Taip □ Ne

 

13.

 

Ar įsipareigojate be Ministerijos sutikimo nekeisti EIP veiklos grupės narių ar nepriimti naujų EIP veiklos grupės narių?

 

□ Taip □ Ne

 

14.

 

Ar įsipareigojate, kad sudarysite sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip vykdomas projektas, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo ir (arba) projekto įgyvendinimo pabaigos?

 

□ Taip □ Ne

 

15.

 

Ar įsipareigojate atsakingiems asmenims teikti informaciją ir duomenis, susijusius su projektu, reikalingus programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti?

 

□ Taip □ Ne

 

Projektų atrankos kriterijai

 

1.

 

Pateiktas pagrindimas, įrodantis, kad projekto rezultatų praktinis taikymas ūkiuose teiks ekonominę ir (arba) aplinkosaugos naudą.

 

□ Taip □ Ne

 

2.

 

Projekte numatytoms turto įsigijimo išlaidoms finansuoti prašoma mažesnio paramos intensyvumo, nei nustatytas galimas didžiausias paramos intensyvumas šioms išlaidoms finansuoti, už kiekvieną sumažintą procentinį punktą pareiškėjui suteikiamas 1 balas, bet ne daugiau kaip 15 balų (atrankos kriterijus netaikomas, kai prašoma didžiausios galimos paramos sumos projektui).

 

□ Taip □ Ne

 

3.

Projektas įgyvendinamas:

·         panaudojant EIP veiklos grupės narių išteklius (materialinę bazę, darbuotojus) ir integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų infrastruktūrą – suteikiama 20 balų;

·     panaudojant EIP veiklos grupės narių išteklius (materialinę bazę, darbuotojus) suteikiama 10 balų.

 

□ Taip □ Ne

 

 

□ Taip □ Ne

 

4.

Projekto rezultatų pritaikomumas bus pademonstruotas:

·   daugiau kaip 20 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 20 balų;

·   nuo 15 valdų (įskaitytinai) iki 19 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 15 balų;

·   nuo 10 valdų (įskaitytinai) iki 14 valdų (įskaitytinai) − suteikiama 10 balų.

 

□ Taip □ Ne

□ Taip □ Ne

 

□ Taip □ Ne

 

5.

EIP veiklos grupės projekto galimybių studijai skirta ne mažiau kaip 90 balų – suteikiama 10 balų

□ Taip □ Ne

 

 

6

Projekto veiklų viešinimui taikomos ne mažiau kaip 3 skirtingos viešinimo priemonės ir būdai (spauda, radijas, televizija, internetas ir kt.)– suteikiama 15 balų.

□ Taip □ Ne

 

IX. PATEIKIAMI DOKUMENTAI

 

(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar Jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas, pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)

 

 

Eil. Nr.

 

Dokumento pavadinimas

 

Reikiamą pažymėti

 

Puslapių skaičius

 

1.

 

Jungtinės veiklos sutartis

 

 

_/_/_/

 

2.

Pareiškėjo ir partnerių steigimo dokumentų kopijos

(t. y. įstatai ar steigimo sandoris arba įstatymų nustatytais atvejais bendrieji nuostatai arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas)

 

 

_/_/_/

 

3.

 

Pareiškėjo ir partnerių galimybių sumokėti numatytą projekto dalį (jei tai numatyta) patvirtinimo dokumentas

 

 

_/_/_/

 

4.

 

Dokumentai, kuriais patvirtinimas pareiškėjo ir partnerių buhalterinės apskaitos vedimas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka (pateikite finansinės atskaitomybės dokumentus už ataskaitinius finansinius metus)

 

 

_/_/_/

 

5.

 

Paramos paraiška elektroninėje formoje (įrašyta į el. laikmeną)

 

 

_/_/_/

 

6.

 

Kiti dokumentai

 

 

_/_/_/

 

X. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš, pretenduojantis gauti paramą pagal priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama EIP veiklos grupėms kurti ir jų veiklai vystyti“, pasirašydamas šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

2. Šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje ir jos prieduose.

3. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma.

4. Aš nesu bankrutuojantis ir (arba) mano įmonė, kuriai aš atstovauju, nėra likviduojama.

5. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu.

6. Paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

7. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, taip pat gauti papildomos informacijos. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.

8. Esu informuotas (-a), kad Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas, kad esu atsakingas už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą laiku Agentūrai.

9. Sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

10. Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų.

11. Esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Agentūra.

Sutinku, kad:

12. Projekto įgyvendinimas būtų reguliariai stebimas ir tikrinamas, ir įsipareigoju tinkamai saugoti bet kokius dokumentus, susijusius su projektu.

13. Paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis ir kitus duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

14. Visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos tikslais.

15. Pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, nuostatoms, nuo pat jų įsigaliojimo dienos įsipareigoju vykdyti projektą pagal šią paraišką, laikydamasis pasikeitusių teisės aktų reikalavimų, ir prisiimti visą atsakomybę už iš to kylančias pasekmes.

 

Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas _____________

 

Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės tikslais gali panaudoti Agentūra, kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir ES institucijos.



* Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.

[1] Nurodomos eurais be euro centų