ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 28 d. Nr. T-65

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarką (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-5 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Antanas Bezaras


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-65

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero rezervo lėšų naudojimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato Savivaldybės mero rezervo lėšų skirstymo ir naudojimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarką.

2. Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervas (toliau – Rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3. Rezervas turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) Savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

4. Konkretų Rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama tam tikrų metų Savivaldybės biudžetą. Rezervo lėšas skirsto Savivaldybės meras.

 

II SKYRIUS

REZERVO NAUDOJIMO TIKSLAI

 

5. Rezervo lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka:

5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

6. Lėšos gali būti skiriamos fiziniams ir (arba) juridiniams asmenims (toliau – asmenys).

7. Fiziniams asmenims lėšos skiriamos nekilnojamajam turtui gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti nukentėjus nuosavybės teise priklausantiems Nekilnojamojo turto registro pažymoje įtrauktiems objektams: gyvenamajam būstui (butui, namui ir pan.) ar ūkiniams pastatams (tvartui, daržinei ar kitam ūkiniam pastatui). Gyvenamajame būste turi būti deklaruota nuostolius patyrusių  asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenamoji vieta ir jie neturi kito jiems nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ar būsto dalies.

8. Nustatant skiriamų lėšų dydį fiziniams asmenims, atsižvelgiama į fizinių asmenų (šeimos) materialinę bei socialinę padėtį (sunki materialinė padėtis, daugiavaikė šeima ir pan.) (teikiama informacija už kalendorinius pusę metų).

9. Juridiniams asmenims lėšos skiriamos:

9.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, prevencinėms priemonėms įsigyti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

9.2. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti;

9.3 nekilnojamajam turtui gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti, jeigu juridinis asmuo yra viešoji įstaiga ar asociacija, kurios buveinė yra registruota ir veikla vykdoma Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje.

10. Fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys, norintys gauti lėšų iš Rezervo, Savivaldybės merui ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo įvykio (ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio, gaisro, stichinės nelaimės, kt.) teikia motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie asmenį, nurodoma banko sąskaita, į kurią bus pervedamos lėšos, pagrįsti skaičiavimai (sąmatos) ir pridedamos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos, Priešgaisrinės tarnybos pažyma (gaisro ar stichinės nelaimės atveju) bei kitą informaciją, nurodytą Tvarkos 8 punkte, reikalingą prašymui nagrinėti.

11. Lėšos gaisrų ir stichinių nelaimių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti skiriamos fiziniams ir (arba) juridiniams asmenims tais atvejais, jeigu nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas nebuvo apdraustas ir nėra gauta draudimo išmoka arba nebuvo gautos išmokos iš Savivaldybės biudžeto patirtiems nuostoliams kompensuoti. Ši nuostata taikoma ir tais atvejais, jeigu juridiniam asmeniui turtas yra perduotas valdyti ir naudoti jį pagal turto panaudos, patikėjimo ar nuomos sutartis. Už teisingos informacijos apie draudimą ir (ar) draudimo išmokos gavimo pateikimą atsako prašymą pateikę asmenys.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS IR NAUDOJIMAS

 

12. Rezervo lėšos skiriamos Savivaldybės mero potvarkiu.

13. Prašymas skirti lėšas iš Rezervo Tvarkos II skyriuje nurodytiems tikslams teikiamas Savivaldybės merui. Kartu su prašymu fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys pateikia patirtus nuostolius patvirtinančius dokumentus bei kitą informaciją, reikalingą prašymui nagrinėti. Prašymus nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija) iš 5 narių, išskyrus atvejus, kai Komisijos sukviesti neįmanoma dėl objektyvių priežasčių. Tokiu atveju sprendimą priima Savivaldybės meras.

14. Komisijos sudėtį, darbo organizavimo tvarką, teises ir pareigas ir kt. reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, patvirtintas Savivaldybės mero potvarkiu.

15. Komisija:

15.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Tvarkos II skyriuje nurodytus tikslus ir sąlygas;

15.2. siekdama nustatyti Tvarkos II skyriuje nurodytas aplinkybes, prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Savivaldybės administracijos skyrius, seniūnijų seniūnus dėl informacijos, būtinos nagrinėjant prašymą, gavimo;

15.3. išnagrinėjusi prašymą bei gautus dokumentus, parengia ir teikia Savivaldybės merui komisijos parengtą motyvuotą išvadą dėl lėšų skyrimo / neskyrimo iš Rezervo. Išvadoje siūlomų skirti lėšų dydis turi būti pagrįstas skaičiavimais ir išlaidas patvirtinančiais dokumentais bei kita gauta informacija.

16. Atsižvelgiant į Komisijos išvadą ir Tvarkos 11 punkto nuostatas, Savivaldybės mero potvarkiu yra skiriamos lėšos iš Rezervo. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl lėšų skyrimo iš Rezervo rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius. Potvarkio projektas rengiamas vadovaujantis  Savivaldybės mero rezoliucija.

17. Komisijos pirmininkas informuoja prašymą pateikusį asmenį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytais terminais apie pateikto prašymo tenkinimą arba netenkinimą. Jei prašymas netenkinamas, nurodo netenkinimo priežastis.

 

IV SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

18. Rezervo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius).

19. Rezervo lėšos naudojamos pagal atskirą asignavimų valdytojo patvirtintą išlaidų sąmatą.

20. Buhalterinės apskaitos skyrius, gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo iš Rezervo, perveda skirtas lėšas į lėšų gavėjo sąskaitą.

21. Buhalterinės apskaitos skyrius parengia Rezervo lėšų Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2) Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir pateikia Finansų skyriui.

22. Rezervo lėšų panaudojimo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę vykdo, apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

23. Nepanaudotos Rezervo lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

24. Rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

25. Jeigu nustatoma, kad asmenys, kuriems buvo skirtos lėšos iš Rezervo, pateikė neteisingą informaciją ir (arba) dokumentus, privalo grąžinti jiems skirtas lėšas. Asmenims nesutikus grąžinti lėšų, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Rezervo lėšų naudojimo tvarkos pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

27. Tvarka skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

_________________________________

part_67b5d866f60d46dd98e5b0ba0160754f_end