LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014−2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ 7.3.2 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI VALSTYBĖS ĮDARBINIMO TARNYBOS VEIKSMINGUMĄ IR LABIAU ORIENTUOTI Į REZULTATUS“ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 4 d. Nr. A1-528

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė

 

 

SUDERINTA                                                              SUDERINTA

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos                   Europos socialinio fondo agentūros

2014 m. spalio 14 d.                                                     2014 m. rugsėjo 17 d.

raštu Nr. ((24.37)-5K-1419834)-6K-1408012             raštu Nr. SB-2014-00389


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2014 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. A1-528

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ 7.3.2 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI VALSTYBĖS ĮDARBINIMO TARNYBOS VEIKSMINGUMĄ IR LABIAU ORIENTUOTI Į REZULTATUS“ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas pagal 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Vadovaujantis 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), pagal Aprašą atrinkti projektai bus papildomai įvertinti, ir projektų sutartys bus sudarytos Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka. Esant neatitikimų tarp Aprašo ir (ar) Veiksmų programos administravimo taisyklių, ir (ar) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, taikomos Veiksmų programos administravimo taisyklių ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatos.

3. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:   

3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL, L 347, 2013 12 20, p. 320469);

3.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OJ, L 347, 2013 12 20, p. 470–486);

3.3. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa, Europos Komisijos patvirtinta 2014 m. rugsėjo 8 d. ir skelbiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė);

3.4. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo didinimo planas);

3.5. Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. A1-692 „Dėl Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo plano patvirtinimo“;

3.6. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1K-376 „Dėl Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų sudarymo“, 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 (toliau – Rekomendacijos). Rekomendacijos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.

5. Pagal Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

8. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 1 400 000 Lt (vieno milijono keturių šimtų tūkstančių litų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo; toliau – ESF) lėšų.

9. Pagal Aprašą remiamos veiklos:

9.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) informacinės sistemos vystymas, sukuriant Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulį (toliau – Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis);

9.2. darbuotojų, dalyvaujančių Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinime ir dirbsiančių su Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos moduliu, mokymai.

10. Aprašo 9.1–9.2 papunkčiuose nurodytų veiklų tikslas – užtikrinti tinkamą ir efektyvią Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėseną ir informacijos teikimą laiku.

11. Pagal Aprašo remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2014 m. IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

12. Pagal Aprašą projekto pareiškėjas – Lietuvos darbo birža. Projekto partneris – Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

13. Projektas turi atitikti Laikinosios tvarkos aprašo 1 priede „Metodiniai nurodymai vertintojams dėl valstybės projektų atitikties bendriesiems reikalavimams“ nustatytus bendruosius reikalavimus. Projektas turi atitikti Aprašo 3.4–3.5 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatas.

14. Teikiamo pagal Aprašą projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2015 m. rugpjūčio 1 d. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką, projekto įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas.

15. Projektas turi siekti stebėsenos rodiklio, kuris yra aprašytas Aprašo 2 priede pateiktame Stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, ir pasiekti nurodytą minimalią jo reikšmę: sukurtas ir naudojamas Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis (rodiklio kodas P.N.402-07.3.2-ESFA-V-403) – 1 vnt.

16. Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

17. Projekte neturi būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti. 

18. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.

19. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI PROJEKTO IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

20. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato įgyvendinančioji institucija vertindama paraišką, tikrindama projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Kad būtų pripažintos tinkamomis finansuoti, išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą, privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

20.1. Išlaidos turi būti būtinos projektui įgyvendinti, t. y. prisidėti prie projekto tikslų, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos projekto sutartyje.

20.2. Išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y.:

20.2.1. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31d., su sąlyga, kad projekto veiklos nėra užbaigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;

20.2.2. projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

20.3. Išlaidos turi būti patirtos projekto vykdytojo ir (ar) partnerių.

20.4. Išlaidos turi būti faktiškai patirtos, t. y. skirtos:

20.4.1. sumokėti už patiektas prekes, suteiktas paslaugas, atliktus darbus, apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms (pavyzdžiui, dienpinigiams, stipendijoms) mokėti;

20.4.2. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ar partneris;

20.4.3. teisės aktuose nustatytoms išankstinėms išmokoms mokėti;

20.4.4. faktiškai patirtomis išlaidomis taip pat laikomos supaprastintai, t. y. pagal fiksuotuosius projekto išlaidų vienetų įkainius (toliau – fiksuotasis įkainis), fiksuotąsias projekto išlaidų sumas (toliau – fiksuotoji suma) arba fiksuotąją projekto išlaidų normą (toliau – fiksuotoji norma) apmokamos išlaidos, nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, jeigu tokios išlaidos galimos finansuoti ir apskaičiuotos pagal Aprašą.

20.5. Išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

20.6. Išlaidos turi atitikti ESF finansavimo sritis. Kryžminis finansavimas nėra taikomas.

20.7. Apmokant išlaidas negali būti pažeisti ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų reikalavimai, taip pat valstybės ir de minimis pagalbos, reglamentų, schemų ar ad hoc sprendimų, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontaliojo lygio sričių ES reikalavimai.

20.8. Išlaidos turi atitikti Apraše ir kituose teisės aktuose išdėstytus reikalavimus.

21. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIEJI PROJEKTO IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

22. Įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos yra netinkamos finansuoti.

23. Turto vertinimo paslaugų, finansų įstaigų ar draudimo įmonių suteiktų garantijų arba laidavimo ar laidavimo draudimo paslaugų, materialiojo turto, kuriam įsigyti ar sukurti skirta parama, draudimo (tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu) išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos susijusios su įgyvendinančiosios institucijos paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo metu nustatytų reikalavimų įgyvendinimu. Projekto lėšų panaudojimo patikrinimo reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos audito įstatymo 29 straipsnio 1 dalimi, nėra privalomi ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimo išlaidos bus laikomos netinkamomis finansuoti išlaidomis.

24. Žemės pirkimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

25. Nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.

26. Lizingo (finansinės nuomos) įmokos įsigyjamo daikto vertei, nurodytai lizingo (finansinės nuomos) sutartyje, dengti atitinka finansavimo reikalavimus, jei lizingo (finansinės nuomos) sutartyse numatyta didžiausia suma, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto turto rinkos vertės lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo momentu. Kitos su lizingo (finansinės nuomos) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo ir muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.

27. Sudarant nuomos sutartį, nuomos įmokos yra tinkamos finansuoti projekto veiklos, kurią įgyvendinant naudojamas nuomotas turtas, laikotarpiu.

28. Darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, taip pat įmokas į Garantinį fondą, kitus su darbo santykiais susijusius įsipareigojimus ir yra tinkamos finansuoti, jeigu yra apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo įgyvendinant projektą laiką. Netinkamos finansuoti yra išeitinės išmokos, įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus pagal teisės aktus privalomas įmokas).

29. Nepiniginis projekto vykdytojo ir (arba) partnerio įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

30. Įgyvendinant projektą, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:

30.1. skolos palūkanos;

30.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM apskaitą, net jeigu toks PVM į apskaitą įtrauktas nebuvo, taip pat PVM, kurį sumoka užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);

30.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai mokymo(si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų;

30.4. teigiami skirtumai dėl valiutos kurso pasikeitimo;

30.5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

30.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;

30.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (jų dalį), sudarytas su tarpininkais ar konsultantais, kuriose darbų ar paslaugų kaina siejama su išlaidų dydžiu, nepagrįstu faktine atlikto darbo ar suteiktų paslaugų verte;

30.8. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

30.9. nepagrįstai didelės išlaidos (įgyvendinančioji institucija turi teisę atlikusi rinkos kainų analizę pripažinti netinkama finansuoti tą išlaidų dalį, kuri viršija analizės išvadoje nurodytą konkrečiai investicijai nustatytą didžiausią rinkos kainą);

30.10. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio įsigyjant prekių, paslaugų (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbų;

30.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

31. Be Aprašo 30 punkte nurodytų išlaidų, ESF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis ir netinkamomis finansuoti taip pat laikomos:

31.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

31.2. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KITI REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

32. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

33. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

34. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra pateikiamos šioje lentelėje, kuri pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams:

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

(nurodoma, ar išlaidų kategorija yra tinkama arba netinkama finansuoti, jei reikia, nurodomi papildomi reikalavimai, fiksuotųjų įkainių ar fiksuotųjų sumų dydžiai arba nuorodos į teisės aktus, kuriuose jie nustatyti, procentiniai apribojimai)

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos Aprašo 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti būtinos SAN („Storage area network“) duomenų tinklo diskų masyvo įsigijimo išlaidos. Šioms išlaidoms finansuoti gali būti skiriama iki 26 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos Aprašo 9.1 ir 9.2 papunkčiuose nurodytų Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulio sukūrimo ir darbuotojų, dalyvaujančių Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinime ir dirbsiančių su Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos moduliu, mokymo juo dirbti paslaugų pirkimo išlaidos

6.

Informavimas apie projektą

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos privalomoms informavimo apie projektą priemonėms, nurodytoms Aprašo 73 punkte.

Projekto viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 5 000 (penkis tūkstančius) litų

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti laikomos netiesioginės projekto išlaidos, kurios neviršija 7 proc. tiesioginių projekto išlaidų.

Tuo atveju, kai projekto veiklų rangos išlaidų dalis sudaro daugiau kaip 90 proc. tiesioginių projekto išlaidų, jos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais. Projekto veiklų rangos išlaidomis laikomos išlaidos tų veiklų, kurias visiškai įgyvendina ne pats projekto vykdytojas, o paslaugų teikėjai, prekių tiekėjai ar rangovai

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PAJAMOS

 

35. Iš ESF bendrai finansuojamų projektų tinkamos finansuoti išlaidos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu turėtų būti sumažintos grynųjų pajamų, kurios buvo tiesiogiai gautos projekto įgyvendinimo metu ir į kurias nebuvo atsižvelgta skiriant finansavimą, suma. Kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gaunamos grynosios pajamos proporcingai paskirstomos tarp tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančių ir jų neatitinkančių išlaidų dalių. Šis punktas netaikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 172 640 Lt (vieno šimto septyniasdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų keturiasdešimties litų), jeigu projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

36. Netesybos, baudos ar kitos projekto vykdytojo iš trečiųjų šalių gautos pajamos dėl sutarčių nevykdymo ar kitų priežasčių nėra laikomos projekto pajamomis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKOS RENGIMAS, PAREIŠKĖJO INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKOS TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

37. Lietuvos darbo birža turi pateikti ministerijai projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2014 m. sausio 22 d. potvarkiu Nr. A3-11 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.

38. Ministerijai įvertinus projektinį pasiūlymą, Laikinosios tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas bus įtrauktas į valstybės projektų sąrašą ir įgis teisę teikti paraišką projektui finansuoti.

39. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Laikinosios tvarkos aprašo 4 priede. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

39.1. Partnerio deklaraciją;

39.2. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis klausimyną (Aprašo 3 priedas).

40. Įgyvendinančioji institucija teikia pareiškėjui informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.

41. Paraiška ir jos elektroninė versija teikiama įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše paraiškai pateikti nustatyto termino pabaigos įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškai pateikti nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima įgyvendinančioji institucija.

42. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ (toliau – Aprašo 1 priedas) nustatytus reikalavimus.

43. Tinkamumo finansuoti vertinimą įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.

44. Jei paraiška neatitinka bent vieno iš Aprašo 1 priede nustatytų bendrųjų projekto reikalavimų, įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus Aprašo 49 punkte numatytus atvejus.

45. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraišką bus laikomasi šių principų:

45.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną valstybės projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;

45.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;

45.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas; iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas, taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams, jei įgyvendinančiosioms institucijoms yra užtikrinta galimybė pasiekti šią informaciją viešuosiuose registruose;

45.4. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

46. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti vertinti ne visi reikiami dokumentai ir (arba) informacija, arba jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 kalendorinės dienos ir ilgesnis kaip 14 kalendorinių dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (arba) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (arba) informaciją, įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.

47. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas prašydami pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką bei vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

48. Paraiškų vertinimo metu įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėją pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.

49. Tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as) arba kai pareiškėjas turi įvykdyti viešąjį pirkimą, įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą baigti paraiškos vertinimą su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija bus pateikti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, projekto sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto sutartyje konkrečiu atveju įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ir (ar) informacijos iki nustatyto termino, projekto sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto sutartis gali būti nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas Aprašo 45 punkte išdėstytų principų laikymasis.

50. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, jei tai turėjo ar galėjo turėti įtakos vertinimo rezultatams.

51. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

52. Jeigu įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą, gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.

53. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, įgyvendinančioji institucija raštu teikia ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas ar netinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį.

54. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paraišką ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas ES struktūrinės paramos svetainėje paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą skirti projektui finansuoti lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.

55. Jeigu vertindama projekto tinkamumą finansuoti įgyvendinančioji institucija nustato, kad projekto PVM netinkamas finansuoti, toks projektų netinkamas finansuoti PVM, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 „Dėl Iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų, bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, jeigu atitinka jame nustatytas sąlygas.

56. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato, kad pareiškėjas nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, arba, kai viešajam pirkimui šie teisės aktai netaikomi, pažeidė Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo principus, kaip tai apibrėžta Europos Komisijos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. C(2013)9527 patvirtintomis Gairėmis dėl Komisijos finansinių korekcijų, taikytinų Sąjungos išlaidoms, valdomoms pagal pasidalijamojo valdymo principą, kai nesilaikyta viešojo pirkimo taisyklių, nustatymo (angl. „Guidelines for determining financial corrections to be made by the Commission to expenditure financed by the Union under shared management, for non-compliance with the rules on public procurement“) (toliau – Gairės) ir Europos Komisijos aiškinamajame komunikate dėl Bendrijos teisės, taikomos sudarant sutartis, kurioms netaikomos arba tik iš dalies taikomos viešųjų pirkimų direktyvos (OL 2006 C 179, p. 2), įgyvendinančioji institucija tinkamų finansuoti išlaidų dydį nustato vadovaudamasi Gairėmis. Šis sprendimas, nurodant jo priežastis bei apskundimo tvarką, nurodomas išvadoje apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus bei siunčiamas ministerijai ir pareiškėjui. Jeigu ministerija, išnagrinėjusi įgyvendinančiosios institucijos pateiktą informaciją, pritaria projekto vertinimo metu nustatytam pažeidimui bei sumažintai didžiausiai leistinai tinkamų finansuoti išlaidų sumai ir į tai atsižvelgiama Aprašo 60 punkte nurodytame sprendime dėl projekto finansavimo, projekto finansavimas dėl tos pačios priežasties negali būti pakartotinai sumažintas projekto įgyvendinimo metu.

57. Kai pirkimų pažeidimą įgyvendinančioji institucija nustato po sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, t. y. po to, kai vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašu projektas pradedamas įgyvendinti iki Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, įgyvendinančioji institucija apie nustatytą pažeidimą ir vadovaujantis Gairėmis taikytiną finansinę korekciją informuoja ministeriją ir projekto vykdytoją, nurodydama sprendimo priežastis. Ministerija, iš įgyvendinančiosios institucijos gavusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir pagal Gaires taikytiną finansinę korekciją, išnagrinėja gautą informaciją ir nekeisdama nustatyto pažeidimo apimties, turinio ir su juo susijusios netinkamos finansuoti išlaidų sumos, priima sprendimą į asignavimų valdytojo mokėjimo paraiškoje nurodomą mokėjimo sumą neįtraukti pagal Gairių reikalavimus nustatytos netinkamų finansuoti išlaidų sumos. Šiuo atveju ministerijos sprendimas dėl projekto finansavimo keičiamas, jeigu nutraukiama biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Ministerija apie pakeistą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir projekto vykdytoją, nurodo sprendimo priežastis ir apskundimo tvarką.

58. Kai pirkimų pažeidimą įgyvendinančioji institucija įtaria po Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatos.

59. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo įgyvendinančioji institucija įtaria, kad esama informacijos, arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji, apie tai raštu informavusi ministeriją, atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą. Iki pakartotinio paraiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.

60. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.

61. Ministerija, priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje ir ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

62. Apraše nustatyta tvarka atrinktas projektas, vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu, gali būti pradėtas įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

63. Patvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimą reglamentuojančias Veiksmų programos administravimo taisykles ir Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, atliekami veiksmai, nurodyti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte:

63.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, t. y. nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai atliekami vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytais teisės aktais;

63.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir yra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, prieš sudarydama trišalę projekto sutartį, įgyvendinančioji institucija patikrina projekto tinkamumą finansuoti (prireikus paprašo pareiškėjo patikslinti paraišką), o ministerija prireikus pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo, vadovaudamasi Laikinosios tvarkos aprašo 17.2 papunkčiu.

64. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18 punkte ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

65. Jeigu iki projekto sutarties sudarymo atliekant Aprašo 63 ir (arba) 64 punktuose nurodytus veiksmus bus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų, ministerija turės padengti iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų apmokėtas iš ES struktūrinių fondų lėšų netinkamas finansuoti projekto išlaidas.

66. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

67. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 kalendorinių dienų. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

68. Projekto sutartį sudaro projekto sutarties sąlygos ir Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos priedai. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus projektų įgyvendinimo reikalavimus, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiama papildomų sąlygų, kurias įgyvendinančioji institucija suderina su ministerija.

69. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į ministeriją dėl įgyvendinančiosios institucijos sprendimų dėl paraiškų atmetimo tais atvejais, kai jie susiję su projekto atitiktimi specialiesiems arba prioritetiniams atrankos kriterijams arba Apraše nustatytiems reikalavimams, detalizuojantiems bendruosius reikalavimus, ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie šiuos sprendimus. Jeigu pareiškėjas nesutinka su ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali apskųsti jį Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

70. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projekto įgyvendinimui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti Apraše.

71. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas teikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto dalyvius, pradėjusius dalyvauti projekto veiklose iki mokėjimo prašymo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, pagal ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbtą apklausos anketos formą (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/projekto-dalyvio-apklausos-anketa).

72. Projekto įgyvendinimo stebėsenai sudaroma priežiūros komisija, kurios sudėtis ir darbo tvarka tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

73. Pasirašius projekto sutartį, projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones, t. y.:

73.1. pareiškėjo interneto svetainėje paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, numatomus rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš ESF lėšų;

73.2. projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš ESF. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą, kuriame vykdoma projekto lėšomis finansuojama veikla);

73.3. kai organizuojami mokymai ar vykdomos kitos panašios projekto veiklos, užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš ESF ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš ESF lėšų.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

74. Jeigu patvirtinus valstybės projektų sąrašą yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija yra esminė (keičiamos paraiškos teikimo sąlygos (išskyrus, kai pratęsiamas paraiškos pateikimo terminas), turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, pavyzdžiui, kai keičiamos remtinos veiklos, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, projekto atrankos kriterijai, reikalavimai tinkamoms finansuoti išlaidoms ir (arba) kiti reikalavimai pareiškėjui ir projektui), ministerija informuoja vadovaujančiąją ir įgyvendinančiąją institucijas apie būtinybę keisti Aprašą, suderinusi su vadovaujančiąja institucija, paprašo įgyvendinančiąją instituciją sustabdyti paraiškos priėmimą (arba paraiškos vertinimą, jeigu paraiškos pateikimo laikotarpis yra pasibaigęs). Ministerija keičiamą Aprašą suderina su įgyvendinančiąja institucija ir su vadovaujančiąja institucija. Ministerija Aprašo pakeitimą paskelbia Teisės aktų registre, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje bei ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt ir nustato kitą galutinį paraiškos pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo valstybės projektų pareiškėjų informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, išskyrus atvejus, kai suderinus su projekto pareiškėju, tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.

75. Jeigu, patvirtinus valstybės projektų sąrašą, yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija neturi įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ministerija apie sprendimą keisti Aprašą informuoja įgyvendinančiąją instituciją, parengia, patvirtina ir paskelbia Aprašo pakeitimus Teisės aktų registre, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje ir ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

76. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektą, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamam projektui, jei tokie pakeitimai nepablogina projektų finansavimo sąlygų ir kai Aprašas keičiamas dėl to, kad:

76.1. paaiškėjo nuo projekto vykdytojo nepriklausančių aplinkybių, dėl kurių projektas negali būti įgyvendinamas tinkamai;

76.2. projekto finansavimo sąlygos keičiamos atsižvelgiant į numatomą projektui skirti papildomą finansavimą.

77. Apie pakeistą Aprašą įgyvendinančioji institucija raštu informuoja pareiškėją, pateikusį paraišką iki Aprašo pakeitimo dienos, ir prireikus paprašo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 30 kalendorinių dienų, jei Apraše keičiama informacija yra esminė, ir 14 kalendorinių dienų, jei Apraše keičiama informacija yra neesminė, nuo pareiškėjo informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, pateikti su Aprašo pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, ir (arba) patikslinti paraišką. 

 

______________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir

dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus

uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos

veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš Europos

Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

(Ši lentelė pildoma atskirai kiekvienam projektui)

Paraiškos kodas

(įrašomas paraiškos unikalus kodas)

Pareiškėjo pavadinimas

(įrašomas pareiškėjo pavadinimas)

Projekto pavadinimas

(įrašomas projekto pavadinimas)

Projektą planuojama įgyvendinti su partneriais

PIRMINĖ               PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui)

 

Bendrasis reikalavimas

Bendrojo reikalavimo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo detalizavimas

(ministerija gali pildyti ir tikslinti informaciją, esančią šiame stulpelyje)

Bendrojo reikalavimo vertinimas

 

taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

komentarai

1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų planuojamas bendrai finansuoti valstybės projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir bent vieną pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatomą finansuoti veiklą

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį.
(Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, ir įgyvendinančioji institucija, vertindama paraišką)

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretų uždavinį „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“

 

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 (toliau – Aprašas) 9 ir 10 punktų nuostatas

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su reikalavimais, taikomais projekto veikloms, susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Netaikoma

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus

2.1. Projektas atitinka nacionalinio strateginio planavimo dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus.

(Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Įgyvendinančioji institucija šio reikalavimo nevertina)

Projektas turi atitikti Aprašo 3.4–3.5 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatas

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių

3.1. Projektas prisidės siekiant projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų privalomų pasiekti rodiklių

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklio ir minimalios jo siektinos reikšmės, nurodytos Aprašo 15 punkte

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įvykdyti projekto uždavinius, o šie įgyvendina nustatytą projekto tikslą

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami), pasiekiami, susieti (projekto veiklos atitinka uždavinius), aiškios veiklų pradžios ir pabaigos datos

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis

4.1. Projekte nenumatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principus

 

 

 

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.).

(Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama:

– ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

– jeigu būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis atliktas;

– ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas), susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis arba artima tokių teritorijų aplinka; jeigu taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams)

Netaikoma

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas)

 

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. Teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas)

 

 

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje

 

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas iniciatyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

Netaikoma

 

 

4.3. Projekte nenumatomi apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą

Netaikoma

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. teikiama parama neviršija de minimis pagalbai nustatytų ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (jeigu projektui teikiama parama priskiriama de minimis pagalbai), projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, laikantis juose nustatytų reikalavimų, projekto finansavimas nebus neteisėtai suteikta valstybės pagalba, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus

 

 

 

5. Pareiškėjas (partneriai) organizaciniu požiūriu yra pajėgus (-ūs) tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus

5.1. Pareiškėjas (partneriai) yra juridiniai asmenys

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše

Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas Aprašo 12 punkte

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneriai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (jeigu taikoma)

 

 

 

5.4. Pareiškėjui (partneriams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

 

 

 

5.4.1. Pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms)

Netaikoma

 

 

5.4.2. Pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

Netaikoma

 

 

5.4.3. Pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veiklas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata jam netaikoma)

Netaikoma

 

 

5.4.4. Įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

Netaikoma

 

 

5.4.5. Pareiškėjui (partneriams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

Netaikoma

 

 

5.5. Pareiškėjas (partneriai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Netaikoma

 

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę.

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais)

Būtina įsitikinti, kad partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. projekto partneriai nurodyti Aprašo 12 punkte

 

 

6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius

6.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas

Netaikoma

 

 

6.2. Užtikrintas su projektu susijusių netinkamų finansuoti išlaidų padengimas

 

 

 

 

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:
 – projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas;
 – netinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų finansuoti išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projektui įgyvendinti

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas

Netaikoma

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais

Netaikoma

 

 

7.1.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos

Netaikoma

 

 

7.1.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis

Netaikoma

 

 

7.1.3. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma

Netaikoma

 

 

7.1.4. Optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes

Netaikoma

 

 

7.1.5. Pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra teisinių, techninių ir socialinių apribojimų

Netaikoma

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu

Netaikoma

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

7.4. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus, įvertinus ir pradėtas ar įvykdytas iki paraiškos pateikimo viešųjų pirkimų procedūras. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas pakartotinai neskiriamas

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 14 ir 21 punktuose nustatytus reikalavimus

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

Netaikoma

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma).

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatyta taikyti fiksuotąją normą)

Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 34 punkte

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokiai toliau nurodytai kategorijai priskiriamas projektas, teisingai apskaičiuotos iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (jeigu taikoma), atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 mln. eurų, kai iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 tūkst. eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamoms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas)




 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, jeigu tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

c) pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 21 punkte nustatytus reikalavimus

 

 

 

 

Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada:

 

 

Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

Taip                                                        Ne                                                                     Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Jei paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“, komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, ir paraiška atmetama. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikta neesminių pakeitimų, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, paraiška neatmetama. Šis punktas taikomas, jei valstybės projektų projektiniai pasiūlymai teikiami po Aprašo patvirtinimo.)

 

 

 

 

Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:

 

Taip                                                        Ne                                                        Taip su išlyga

Komentarai: ______________________________________________________________

 

Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

Taip                                                        Ne

Komentarai: ______________________________________________________________

 

 

Pastabos:

(šiame laukelyje vertinimą atlikusi institucija pateikia informaciją apie išlygas, nustatytas paraiškos vertinimo metu, taip pat informaciją, į kurią turi būti atsižvelgta rengiant projekto sutartį)

 

___________________________________________                _____________________                                                                                                      ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo                              (data)                        (vardas ir pavardė, parašas)

asmens pareigų pavadinimas)

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos 7 prioriteto

„Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo

rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus uždavinio

„Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos

veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai

finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašo

Nr. 1

2 priedas

 

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Sąvokų apibrėžimai

Skaičiavimo būdas

Apskaičiavimo tipas

Duomenų

šaltinis

Pasiekimo

momentas

Atsakinga institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

PRODUKTO RODIKLIS:

P.N.402-07.3.2-ESFA-V-403

Sukurtas ir naudojamas Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis

Skaičius

Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis – Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos modulis, skirtas rinkti, kaupti ir teikti duomenis apie Jaunimo garantijų iniciatyvos priemonių, finansuojamų Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis, dalyvius, veiklos įgyvendinimą ir rezultatus, reikalingus stebėsenai atlikti, rezultatams analizuoti ir ataskaitoms parengti.

Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis turi atitikti 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OJ, L 347, 2013 12 20, p. 470–486), Europos Komisijos 2014–2020 m. programavimo periodo stebėsenos ir vertinimo gairių bei kitų Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimą reglamentuojančių dokumentų reikalavimus

Sumuojami Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos moduliai

Apskaičiuojamas

Pirminiai šaltiniai:

paslaugų perdavimo–priėmimo aktai, Priežiūros komisijos posėdžių protokolai.

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai

Laikoma, kad Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis yra sukurtas, kai paslaugos pirkėjas pasirašo paslaugos perdavimo–priėmimo aktą.

 

Laikoma, kad Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo stebėsenos modulis yra naudojamas, kai sistemos naudotojai turi prieigą prie sistemos, joje yra kaupiami duomenys ir generuojamos ataskaitos

Projekto vykdytojas

 

____________________________


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir

dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.2 konkretaus

uždavinio „Padidinti valstybės įdarbinimo tarnybos

veiksmingumą ir labiau orientuoti į rezultatus“ iš Europos

Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

3 priedas

 

 

PIRKIMO IR (ARBA) IMPORTO PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO TINKAMUMO FINANSUOTI europos Sąjungos FONDŲ IR (ARBA) Lietuvos Respublikos BIUDŽETO LĖŠOMIS KLAUSIMYNAS

 

_____________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

__________ _________

(data)             (vieta)

 

(Klausimynas pildomas tuo atveju, kai pareiškėjas arba partneris tvirtina, kad įgyvendinant projektą bus patiriamos pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) išlaidos, kurios tinkamos finansuoti iš Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Jeigu pareiškėjas turi partnerį (-ių), kuris (-ie) vykdys su projekto įgyvendinimu susijusius pirkimus, pareiškėjas atsako į klausimus lentelėje už kiekvieną projekto partnerį atskirai[1]. Laukeliuose pažymimi tik teisingi atsakymai.)

 

Pareiškėjo / partnerio pavadinimas

Projekte numatomos įsigyti prekės ar paslaugos skirtos pareiškėjo arba partnerio neekonominei veiklai vykdyti

Projekte numatomos įsigyti prekės ar paslaugos skirtos pareiškėjo arba partnerio PVM neapmokestinamai veiklai vykdyti (pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVM įstatymas) 2029 ir 31331 straipsnius) (PVM įstatymo straipsnių detalizavimas pateikiamas po lentele)

Pareiškėjo arba partnerio vykdoma veikla yra mišri pagal PVM įstatymo 59 str.

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Šiame lauke nurodomas pareiškėjo / partnerio pavadinimas. Galimas simbolių skaičius – 150.

Nurodyti privaloma.

Pareiškėjas / partneris papildomą informaciją pateikia šiame lauke.

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

PVM įstatymo 20–29 ir 31–331 straipsnių detalizavimas:

 

1. su sveikatos priežiūra susijusios prekės ir paslaugos (PVM įstatymo 20 straipsnis);

2. socialinės paslaugos ir susijusios prekės (PVM įstatymo 21 straipsnis);

3. švietimo ir mokymo paslaugos (PVM įstatymo 22 straipsnis);

4. kultūros ir sporto paslaugos (PVM įstatymo 23 straipsnis);

5. politinių partijų, profesinių sąjungų ir kitų įsteigtų ir veikiančių narystės pagrindu pelno nesiekiančių juridinių asmenų savo nariams teikiamos paslaugos bei tiekiamos prekės (PVM įstatymo 24 straipsnis);

6. religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų savo nariams teikiamos paslaugos bei kai šie asmenys kitą asmenį aprūpina personalu (PVM įstatymo 24 straipsnis);

7. pelno nesiekiančių juridinių asmenų organizuojamų labdaros ir paramos renginių metu šių asmenų tiekiamos prekės ir (arba) teikiamos paslaugos (PVM įstatymo 24 straipsnis);

8. nepriklausomų grupių savo nariams teikiamos paslaugos (PVM įstatymo 24 straipsnis);

9. pašto paslaugos (PVM įstatymo 25 straipsnis);

10. radijas ir televizija (PVM įstatymo 26 straipsnis);

11. draudimo paslaugos (PVM įstatymo 27 straipsnis);

12. finansinės paslaugos (PVM įstatymo 28 straipsnis);

13. specialūs ženklai (PVM įstatymo 29 straipsnis);

14. nekilnojamųjų pagal prigimtį daiktų nuoma (PVM įstatymo 31 straipsnis);

15. nekilnojamųjų pagal prigimtį daiktų pardavimas ar kitoks perdavimas (PVM įstatymo 32 straipsnis);

16. ypatingi atvejai, kai prekių tiekimas ir paslaugų teikimas bei prekių įsigijimas iš kitos valstybės narės PVM neapmokestinami (PVM įstatymo 33 ir 331 straipsniai);

17. kita.

 

 

 

 

 

 

(pareiškėjo ar jo įgalioto atstovo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 



[1] Pildomas priedas yra neatskiriama paraiškos dalis, partneris (-iai) yra susipažinęs (-ę) su šiame priede teikiama informacija ir partnerio deklaracijoje patvirtina, kad teikiama informacija yra teisinga.