VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo

 

2017 m. liepos 24 d. Nr. V-358

Vilnius

 

 

1.   T v i r t i n u pridedamus:

1.1.   Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programą;

1.2.   Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.

2.  L a i k a u  netekusiu galios Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2009 m. gegužės 4 d. įsakymą Nr. V-211 Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų korupcijos ir kitos nesąžiningos veiklos prevencijos metodikos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.   Į p a r e i g o j u:

3.1.   Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

3.2.   Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos vyriausiajai patarėjai, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.

 

 

 

Direktorius                                                                                                Mindaugas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir

darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. liepos 24 d.

įsakymu Nr. V-358 

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ 2017-2019 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos (toliau - Programa) paskirtis – nustatyti korupcijos prevencijos valdymo ir jos kontrolės sistemą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau - Fondo valdyba), Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniuose skyriuose ir kitose įstaigose, susijusiose su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu (toliau – Fondo administravimo įstaigos).

2.    Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcine programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. A1-302 „Dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcinės programos ir jos priemonių įgyvendinimo“, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau - Rekomendacijos).

3.   Programoje vartojamos sąvokos:

3.1. Įgalioti subjektai – Fondo administravimo įstaigų vadovai, struktūriniai padaliniai, darbo grupės arba asmenys, įstaigos vadovo įgalioti vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę.

3.2. Kitos Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KORUPCIJOS PREVENCIJOS SISTEMA

 

4.   Fondo administravimo įstaigų korupcijos prevencijos sistemą sudaro:

4.1.      korupcijos prevencijos programa;

4.2.      korupcijos prevencijos priemonės;

4.3.      personalo valdymo priemonės ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo (mokymo) sistema;

4.4.      informacijos apie korupciją gavimo priemonės;

4.5.      Fondo administravimo įstaigų išorinės ir vidinės komunikacijos priemonės;

4.6.      organizacinės priemonės, užtikrinančios gautos informacijos apie korupciją Fondo administravimo įstaigose objektyvų tyrimą.

 

III SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

5.   Korupcijos prielaidos:

5.1 galima išskirti šias bendrąsias korupcijos prielaidas:

5.1.1.   teisines prielaidas, kurios apima teisės aktų netobulumą, dažną jų keitimą ir kolizijas, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių, darbuotojų skyrimo ir atleidimo bei nušalinimo procedūrų netobulumą, atsakomybės už padarytus pažeidimus trūkumą ir kt.;

5.1.2.   institucines prielaidas, kurios apima motyvacinės karjeros sistemos nebuvimą, neišplėtotas vidaus ir išorės audito sistemas, neskaidrius sprendimų priėmimo procesus, nepakankamą viešumą;

5.1.3.   visuomenės pilietiškumo stokos prielaidas, kurios apima visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumą ir prieštaringumą, nesipriešinimą korumpuotiems darbuotojams bei piliečių pasyvumą antikorupcinėje veikloje.

5.2.      specifines korupcijos prielaidos pagal Fondo administravimo įstaigoms priskirtas funkcijas:

5.2.1.   priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolė ir laiku nesumokėtų socialinio draudimo įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų priverstinio išieškojimo vykdymas;

5.2.2.   pensijų, pašalpų ar kitų išmokų skyrimas ir mokėjimas;

5.2.3.   apdraustųjų asmenų duomenų tvarkymas ir duomenų keitimo pagrįstumo kontrolė;

5.2.4.   delspinigių ir palūkanų apskaičiavimas;

5.2.5.   permokėtų pensijų, pašalpų ir kitų išmokų sumų išieškojimas;

5.2.6.   nedarbingumo pažymėjimų, profesinės reabilitacijos pažymėjimų bei nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimų išdavimo ir tęsimo teisėtumo bei pagrįstumo (laikinojo nedarbingumo nustatymo teisėtumą ir pagrįstumą) kontrolė;

5.2.7.   darbingumo lygio (darbingumo netekimo), jo priežasties, atsiradimo laiko ir termino nustatymo pagrįstumo ir teisingumo tikrinimas bei Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ginčijimas;

5.2.8.   socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo, viršijančio 30 tūkst. eurų, mokėjimo iki vienų metų, priskaičiuotų nuo pavėluotai pervestų socialinio draudimo įmokų delspinigių, viršijančių 30 tūkst. eurų, išieškojimo laiko iki vienų metų, paskirtų baudų, viršijančių 30 tūkst. eurų, išieškojimo iki vienų metų atidėjimas, atleidimas nuo delspinigių ir baudų, viršijančių 30 tūkst. eurų, mokėjimo;

5.2.9.   socialinio draudimo įmokų, delspinigių, baudų ir palūkanų skolų beviltiškomis pripažinimas, jeigu jų neįmanoma išieškoti dėl objektyvių priežasčių arba jas priverstinai išieškoti netikslinga socialiniu ir (ar) ekonominiu požiūriu, kai: nerasta socialinio draudimo įmokų mokėtojo turto arba rastas turtas yra nelikvidus (mažai likvidus); priverstinio išieškojimo išlaidos didesnės už socialinio draudimo įmokų, delspinigių, baudų ir palūkanų skolą; netikslinga priverstinai išieškoti nepriemoką, kadangi fizinio asmens ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki: fiziniam asmeniui reikia valstybės paramos (asmuo yra pensinio amžiaus, neįgalusis (iki 2005 m. liepos 1 d. – invalidas), asmeniui reikalingas gydymas, medicininė profilaktika ir (ar) reabilitacija, asmuo yra bedarbis, gauna socialinę pašalpą) arba tokia parama jam jau teikiama;

5.2.10. baudų (išskyrus baudas, skiriamas vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodeksu), neviršijančių 30 tūkst. Eur, išieškojimo atidėjimas iki vienų metų, socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo, neviršijančio 30 tūkst. Eur, mokėjimą iki vienų metų ir priskaičiuotų nuo pavėluotai pervestų socialinio draudimo įmokų delspinigių, neviršijančių 30 tūkst. Eur, išieškojimo laiką iki vienų metų, atleidimas nuo delspinigių ir baudų, neviršijančių 30 tūkst. Eur, mokėjimo;

5.2.11. įslaptintos informacijos administravimas;

5.2.12. į Valstybinio socialinio draudimo fondo apskaitą įtraukto turto valdymas ir disponavimas juo.

6.   Korupcijos lygis ir paplitimas:

6.1.      2016 m. rugsėjo-spalio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2016“, kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT), duomenimis, 56 proc. gyventojų, 32 proc. valstybės tarnautojų ir 35 proc. verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema.

6.2.      Pagal tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ paskelbtus korupcijos suvokimo indekso 2016 m. tyrimo rezultatus Lietuvai skirtas 59 balas iš 100 galimų ir 16 vieta 168 šalių sąraše (2014 m. Lietuva gavo 58 balus ir užėmė 39 vietą 174 šalių sąraše, 2013 m. – 57 balus ir užėmė 43 vietą iš 177 valstybių, 2012 m. – 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 šalių sąrašo (100 balų – labai skaidri, 0 – labai korumpuota valstybė)), t. y., vertinant korupcijos suvokimo indeksą, Lietuva pagerino savo vietą.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS UŽDAVINIAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS

 

7.   Pagrindiniai Fondo administravimo įstaigų uždaviniai, vykdant korupcijos prevenciją:

7.1.      užtikrinti aiškų korupcijos prevencijos reglamentavimą;

7.2.      sukurti tinkamą ir veiksmingą korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo, priežiūros ir kontrolės mechanizmą;

7.3.      atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti;

7.4.      atgrasinti asmenis nuo korupcijos;

7.5.      įtraukti į korupcijos prevenciją gyventojus, visuomenines organizacijas;

7.6.      skatinti skaidrų ir atvirą Fondo administravimo įstaigų paslaugų teikimą.

8.   Korupcijos prevencijos uždaviniai sprendžiami taikant korupcijos prevencijos priemones.

9.   Fondo administravimo įstaigose taikomos šios korupcijos prevencijos priemonės:

9.1.      korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas;

9.2.      korupcijos keliamos rizikos valdymas;

9.3.      teisės aktų projektais numatomo reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (toliau – teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas);

9.4.      informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas Fondo administravimo įstaigoje, gavimas;

9.5.      informacijos pateikimas Valstybės tarnautojų registrui;

9.6.      visuomenės švietimas ir informavimas apie Fondo administravimo įstaigų vykdomas korupcijos prevencijos priemones;

9.7.      informacijos apie nustatytus korupcijos atvejus (teisės aktų pažeidimus) paviešinimas teisės aktų nustatytais būdais ir tvarka;

9.8.      valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymas korupcijos prevencijos klausimais.

10. Siekiant laiku nustatyti Fondo administravimo įstaigų veiklą veikiančius išorinius ir/ar vidinius, ir/ar individualius rizikos veiksnius, sudarančius prielaidas korupcijai Fondo administravimo įstaigose, ir tinkamai valdyti riziką, yra atliekami korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo bei korupcijos keliamos rizikos valdymo procesai. Vykdant šiuos procesus yra vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo, kitų socialinio draudimo vykdymą ir socialinio draudimo sistemos veikimą reglamentuojančių įstatymų bei įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatomis, kurios apibrėžia Fondo valdybos, Fondo administravimo įstaigų funkcijas. Korupcijos pasireiškimo tikimybę Fondo administravimo įstaigose nustato Fondo administravimo įstaigos. Apibendrintą veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, aprobavimą atlieka - Rizikos valdymo komitetas. Informaciją, reikalingą veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, įvertinimui renka ir apibendrina Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius (toliau - VPPV skyrius). Nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę būtina įvertinti, ar per ataskaitinį laikotarpį įvyko esminiai teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, pasikeitimai, ar Fondo administravimo įstaigoms teisės aktais pavestos vykdyti naujos veiklos sritys. Nustačius ir įvertinus Fondo administravimo įstaigų veiklos sritis, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, identifikuojami veiklos rizikos veiksniai.

11. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais. Fondo valdybos direktoriaus ar Fondo administravimo įstaigos direktoriaus pavedimu gali būti atliekamas ir kitų teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.

Fondo valdybos norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projekto vertinimą vykdo Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyriaus darbuotojas, kuriam yra pavesta vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Fondo administravimo įstaigos norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projekto vertinimą atlieka Fondo administravimo įstaigos darbuotojas, kuriam įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens yra pavesta vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Teisės akto projekto vertintojui negali būti pavedama atlikti jo rengto teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo.

Tais atvejais, kai parengiamas teisės akto, kuriuo atliekami tik redakcinio pobūdžio teisės akto pakeitimai ir/ar ištaisomos korektūros klaidos jame, projektas, jo antikorupcinis vertinimas neatliekamas.

Teisės akto projekto vertintojas, gavęs norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projektą, per 3 darbo dienas išanalizuoja jo turinį ir įvertina jį pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje, kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243, priede, nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus, prognozuoja, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.

12. Prieš priimant į pareigas Fondo administravimo įstaigų vadovus ir jų pavaduotojus, įstaigų padalinių vadovus ir jų pavaduotojus (taikoma administraciniam padaliniui, nesančiam kitame administraciniame padalinyje) į pareigas skiriantis subjektas ar jo įgaliotas asmuo privalo Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka STT pateikti rašytinį prašymą informacijai apie asmenį, siekiantį eiti minėtas pareigas, gauti. Informacija apie asmenį gaunama ir vertinama neatsižvelgiant į tai, ar jis atitinka įstatymuose numatytus specialius nepriekaištingos reputacijos reikalavimus, ar ne. Į pareigas skiriančio subjekto sprendimu rašytiniu prašymu į STT gali būti kreipiamasi dėl informacijos pateikimo apie asmenį, siekiantį eiti ir į šiame punkte neišvardintas pareigas.

Siekiant įvertinti asmens patikimumą einamoms pareigoms ir mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę į pareigas paskyręs asmuo teisės aktų nustatyta tvarka rašytiniu prašymu gali kreiptis į STT, kad būtų pateikta informacija apie asmenį, einantį pareigas Fondo administravimo įstaigoje.

Įslaptintą informaciją dėl asmens, skiriamo ar paskirto eiti pareigas Fondo administravimo įstaigoje, rengiamos, daromos ar padarytos nusikalstamos veikos jį į pareigas skiriantis ar paskyręs subjektas gali gauti iš STT, kriminalinės žvalgybos subjektų ar kriminalinės žvalgybos pagrindinių institucijų, žvalgybos institucijų ir šių institucijų iniciatyva.

STT pateikiamas rašytinis prašymas dėl informacijos apie pareigas Fondo administravimo įstaigoje einantį asmenį turi būti motyvuotas ir paremtas duomenimis, keliančiais pagrįstų abejonių dėl asmens, apie kurį prašoma pateikti informaciją, tinkamumo einamoms pareigoms.

Į pareigas priimantis subjektas, įvertinęs gautą informaciją apie asmenį, siekiantį eiti pareigas Fondo administravimo įstaigose, ir priėmęs sprendimą neskirti asmens į pareigas, privalo per 3 darbo dienas asmenį su ja supažindinti pasirašytinai, išskyrus tą jos dalį, kurioje yra įslaptinta informacija.

Fondo administravimo įstaigos vadovas gautą informaciją, numatytą šiame Programos punkte, gali naudoti tik priimdamas sprendimą dėl asmens, siekiančio eiti arba einančio pareigas Fondo administravimo įstaigoje, tinkamumo siekiamoms pareigoms ar tarnybinės (drausminės) nuobaudos skyrimo ir negali jos perduoti tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

13. Valstybės tarnautojų registrui informaciją apie valstybės tarnautojus, kurie yra patraukti tarnybinėn (drausminėn) atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimais, padarytais siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ir kitiems asmenims, pateikia Fondo administravimo įstaigų administraciniai padaliniai/valstybės tarnautojai, atsakingi už personalo valdymą.

Programos 13 punkte nurodyta informacija pateikiama per 14 dienų nuo atitinkamo sprendimo įsigaliojimo.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE KORUPCIJĄ GAVIMO PRIEMONĖS

 

14. Informacijos apie korupciją gavimo priemonės:

14.1. specialus Fondo valdybos elektroninio pašto adresas (antikorupcija@sodra.lt);

14.2. speciali pranešimų pateikimo sritis Fondo valdybos interneto svetainėje;

14.3. anoniminis pasitikėjimo telefonas;

14.4.    anoniminių pranešimų pašto dėžutės visų Fondo administravimo įstaigų priimamuosiuose;

14.5. kitos priemonės.

15. Už specialaus Fondo valdybos elektroninio pašto adreso ir anoniminio pasitikėjimo telefono linijos sukūrimą ir veikimo priežiūrą atsakingas Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrius.

16. Už specialios pranešimų pateikimo srities Fondo valdybos interneto svetainėje sukūrimą ir veikimo priežiūrą bei informacijos gavimo priemonių viešinimą pagal VPPV skyriaus pateiktą informaciją atsakingas Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius.

17. VPPV skyrius užtikrina pranešimų, gautų specialiu Fondo valdybos elektroninio pašto adresu ar specialioje pranešimų pateikimo srityje Fondo valdybos interneto svetainėje, peržiūrą ir pateikimą registravimui, anoniminiu pasitikėjimo telefonu gautos informacijos fiksavimą sukuriant dokumentą ir pateikimą registravimui.

18. Fondo administravimo įstaigų vadovai užtikrina:

18.1.    šios Programos 14.4 punkte numatytų anoniminių pranešimų pašto dėžučių įrengimą, gautų pranešimų apie galimą korupciją registravimą ir jų nagrinėjimą, vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklėmis kitais asmenų aptarnavimą viešojo administravimo įstaigose bei galimų valstybės tarnautojų ar darbuotojų nusižengimų tyrimą reglamentuojančiais teisės aktais;

18.2.    VPPV skyriaus informavimą raštu per 1 darbo dieną apie pasitvirtinusią informaciją dėl galimos korupcijos Fondo administravimo įstaigoje;

18.3.    kad nedelsiant teisės aktų nustatyta tvarka turima informacija būtų perduota teisėsaugos institucijoms, jeigu kyla įtarimas, kad Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojas ar darbuotojas padarė tarnybinį (darbo drausmės) nusižengimą (pažeidimą), turintį korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių;

18.4.    asmens, pateikusio pranešimą (jeigu jis ne anoniminis) informavimą apie tyrimo rezultatus teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

19. Programą įgyvendina Fondo administravimo įstaigos.

20. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja VPPV skyrius.

21. Už konkrečių Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano (toliau – Planas) priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako Plane nurodyti atsakingi vykdytojai.

22. Fondo administravimo įstaigų įgalioti subjektai VPPV skyriui kasmet iki rugsėjo 1 d. pateikia informaciją apie korupcijos pasireiškimo tikimybę.

23. Fondo valdybos direktorius kasmet iki rugsėjo 15 d. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcinės programos ir jos priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijai (toliau - komisija) teikia informaciją apie korupcijos tikimybės nustatymą.

24. Fondo administravimo įstaigų vadovai, atsakingi už jiems priskirtų Plano priemonių vykdymą, iki kiekvienų metų gruodžio 1 d. VPPV skyriui teikia ataskaitą apie priemonių vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus.

25. VPPV skyrius kasmet iki gruodžio 15 d. Fondo valdybos direktoriui teikia metinę ataskaitą apie korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo priemonių vykdymą.

26. Fondo valdybos direktorius kasmet iki sausio 5 d. komisijai teikia metinę ataskaitą apie korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo priemonių vykdymą.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Fondo administravimo įstaigų vadovai, Fondo valdybos skyrių vedėjai kasmet, ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. VPPV skyriui pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl Programos ir Plano keitimo, papildymo ar atnaujinimo.

28. Už Programos ir / ar Plano keitimą, papildymą ar atnaujinimą atsakingas VPPV skyrius.

29. Programa bei Planas gali būti keičiami / papildomi / atnaujinami, atsižvelgiant į visuomenės, Fondo administravimo įstaigų, Fondo valdybos skyrių, STT ar kitų institucijų pasiūlymus, pastabas, neatsižvelgiant į Programoje numatytus Programos ir Plano sudarymo terminus.

30. Programa, Planas, Plano priemonių įgyvendinimo ataskaitos skelbiami Fondo valdybos interneto svetainėje (http://sodra.lt/lt/situacijos/korupcijos-prevencija/teises-aktai-).

 

_____________________


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir

darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. liepos 24 d.

įsakymu Nr. V-358 

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ 2017–2019 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas – sustiprinti korupcijos prevenciją, užskirsti kelią korupcijos atsiradimui Fondo administravimo įstaigose, pašalinti teisės aktų, procedūrų, kitų sričių spragas, dėl kurių gali atsirasti sąlygos korupcijai

1 uždavinys. Mažinti korupcijos tikimybę

Eil. Nr.

Priemonė

Atsakingas vykdytojas/papildomi vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1.

Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Fondo administravimo įstaigose

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius

2017 m. III ketv.

2018 m. III ketv.

2019 m. III ketv.

Nustatyti korupcijos pasireiškimo rizikos veiksniai

Nustatytos korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių valdymo priemonės, skirtos sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę

2.

Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Fondo administravimo įstaigoje

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų įstaigų (toliau – teritoriniai skyriai)

įgalioti subjektai

2017 m. III ketv.

2018 m. III ketv.

2019 m. III ketv.

Nustatyti korupcijos pasireiškimo rizikos veiksniai

Nustatytos korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių valdymo priemonės, skirtos sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę

3.

Organizuoti Fondo administravimo įstaigų valstybės tarnautojams ir darbuotojams teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo mokymus

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius

2018 m. II ketv.

2019 m. II ketv.

Sistemingas ir nenutrūkstamas mokymas bei kvalifikacijos kėlimas sudarys prielaidas tinkamai įvertinti rengiamų teisės aktų projektus antikorupciniu požiūriu

Mokymuose dalyvavo visi Fondo valdybos ir teritorinių skyrių valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atsakingi už teisės aktų antikorupcinį vertinimą

4.

Sukurti ir įdiegti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų išmokų rizikos valdymo modulį

Fondo valdybos Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyrius,

Papildomi vykdytojai:

Fondo valdybos Informacinės sistemos plėtros skyrius,

Fondo valdybos Pensijų skyrius,

Fondo valdybos Pašalpų ir nedarbingumo kontrolės skyrius

2018 m. IV ketv.

Nustatyti galimi pažeidimai išmokų mokėjimo procese

Nepagrįstai neišmokėtos išmokos

5.

Parengti Fondo administravimo įstaigų vidaus kontrolės rekomendacijas

Fondo valdybos Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyrius

 

2017 m. IV ketv.

Nustačius, kaip vykdyti vidaus kontrolės procedūras, terminus bei apimtį bus užtikrinta teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybė, padidintas sprendimų priėmimo ir procedūrų skaidrumas

Parengtos vidaus kontrolės rekomendacijos

6.

Pateikti informacinės sistemos keitimo užsakymą dėl mokėjimo nurodymų į piniginių lėšų apribojimų informacinę sistemą (toliau - PLAIS) teikimo sąrašiniu būdu

Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrius

 

2017 m. III ketv.

Užtikrintas priskaičiuotų įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolės bei priverstinio išieškojimo vykdymo skaidrumas

Pateiktas informacinės sistemos keitimo užsakymas dėl mokėjimo nurodymų į PLAIS teikimo sąrašiniu būdu

7.

Pateikti informacinės sistemos užsakymą, skirtą draudėjų vadovų įgaliojimų atstovauti draudėją Fondo administravimo įstaigose suteikimo ir nutraukimo bei įgaliotinių atsisakymo įgaliojimo apskaitai vykdyti

Fondo valdybos Registrų tvarkymo skyrius

2018 m. I ketv.

 

Apdraustųjų asmenų įskaitos tvarkymo ir duomenų keitimo apdraustųjų asmenų įskaitoje pagrįstumo kontrolės skaidrumas

Pateiktas informacinės sistemos užsakymas, skirtas draudėjų vadovų įgaliojimų atstovauti draudėją Fondo administravimo įstaigose suteikimo ir nutraukimo bei įgaliotinių atsisakymo įgaliojimo apskaitai vykdyti

8.

Analizuoti pensijų ir kompensacijų skyrimo teisingumą

Teritoriniai skyriai

2017-2019 m.

Nustatyti galimi korupcijos pasireiškimo atvejai

Pateiktų pasiūlymų dėl korupcijos prevencijos priemonių skaičius

9.

Analizuoti pašalpų ir kitų išmokų skyrimo teisingumą

Teritoriniai skyriai

2017-2019 m.

Nustatyti galimi korupcijos pasireiškimo atvejai

Pateiktų pasiūlymų dėl korupcijos prevencijos priemonių skaičius

10.

Užtikrinti informacinės sistemos naudotojų administravimo taisyklių laikymąsi

Teritoriniai skyriai

2017-2019 m.

Užtikrintas asmens duomenų tvarkymo pagrįstumas

Nenustatyta pagrįstų tarnybinio nusižengimo atvejų dėl galimai neteisėto asmens duomenų tvarkymo

2 uždavinys. Užtikrinti teisės aktų skaidrumą

11.

Nustačius teisės aktų nuostatų prieštaravimus teikti pastabas ir pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

Fondo valdybos skyriai

 

2017-2019 m.

Pašalinti teisės aktų nuostatų prieštaravimai

Pateiktos pastabos ir pasiūlymai Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl teisės aktų nuostatų prieštaravimų

12.

Nustačius teisės aktų nuostatų prieštaravimus teikti pastabas ir pasiūlymus Fondo valdybai

Teritoriniai skyriai

2017-2019 m.

Pašalinti teisės aktų nuostatų prieštaravimai

Pateiktos pastabos ir pasiūlymai Fondo valdybai dėl teisės aktų nuostatų prieštaravimų

13.

Išanalizuoti Fondo administravimo įstaigose gautus asmenų skundus, susijusius su korupcija

Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius,

Teritoriniai skyriai

2017 m. IV ketv.

2018 m. IV ketv.

Išanalizavus gautus skundus, esant poreikiui bus suformuluoti pasiūlymai dėl Fondo administravimo įstaigų veiklos tobulinimo korupcijos prevencijos srityje, kad būtų pašalintos prielaidos korupcijai atsirasti ir plisti

Pašalintos prielaidos korupcijai atsirasti ir plisti

 

14.

Vertinti antikorupciniu požiūriu Fondo valdybos rengiamų teisės aktų projektus LR Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais

Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius

2017-2019 m.

Įvertinta, kokią įtaką rengiamas teisės aktas turės korupcijai ar jos mastui

Priimti teisės aktai, kurie nesudarys sąlygų korupcijai pasireikšti

15.

Vertinti antikorupciniu požiūriu Fondo administravimo įstaigos rengiamų teisės aktų projektus LR Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais

Teritorinių skyrių įgalioti subjektai

2017-2019 m.

Įvertinta, kokią įtaką rengiamas teisės aktas turės korupcijai ar jos mastui

Priimti teisės aktai, kurie nesudarys sąlygų korupcijai pasireikšti

3 uždavinys. Didinti viešųjų pirkimų skaidrumą

16.

Sudaryti galimybę Fondo valdybos interneto svetainėje susipažinti su informacija apie sudarytas viešųjų pirkimų sutartis (sutarties objektu, šalimis, kaina)

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

 

2017-2019 m.

Bus užtikrintas viešųjų pirkimų skaidrumas

 

Nuorodos į Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą paskelbimas Fondo valdybos interneto svetainėje

17.

Sudaryti galimybę Fondo valdybos interneto svetainėje susipažinti su informacija apie vykdomus viešuosius pirkimus ir jų rezultatais

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

 

2017-2019 m.

Bus užtikrintas viešųjų pirkimų skaidrumas

 

Nuorodos į Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą paskelbimas Fondo valdybos interneto svetainėje

18.

Atliekant viešuosius pirkimus informacinių technologijų ar kitose srityse, kai reikalingos specialios žinios ir renkant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą vadovaujamasi kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu, pasiūlymams vertinti pasitelkti išorinius ekspertus

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

 

2017-2019 m.

Kompetentingai ir nešališkai įvertinti tiekėjų pateikti pasiūlymai

 

Išrinktas ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas

19.

Parengti metodinę medžiagą kaip aprašyti kvalifikacinius reikalavimus tiekėjui

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

2017 m. lapkričio 1 d.

Nebus nepagrįstai ribojama tiekėjų konkurencija

Racionaliai naudojamos prekių, paslaugų ar darbų pirkimams skirtos lėšos.

4 Uždavinys. Didinti valstybės tarnautojų atsakomybę ir atskaitomybę

20.

Prieš priimant į pareigas Fondo administravimo įstaigų vadovus ir jų pavaduotojus, įstaigų padalinių vadovus ir jų pavaduotojus (taikoma administraciniam padaliniui, nesančiam kitame administraciniame padalinyje) į pareigas skiriantis subjektas ar jo įgaliotas asmuo Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikia rašytinį prašymą informacijai apie asmenį, siekiantį eiti minėtas pareigas, gauti

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius

Teritoriniai skyriai

2017–2019 m.

Bus priimami nepriekaištingos reputacijos asmenys

 

Priimtų nepriekaištingos reputacijos asmenų į vadovų pareigas skaičius

 

21.

Valstybės tarnautojų registrui teikti informaciją apie valstybės tarnautojus, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, taip pat patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius

Teritoriniai skyriai

2017–2019 m.

Užtikrinamas valstybės tarnybos skaidrumas

 

Pateiktų pranešimų Valstybės tarnautojų registrui skaičius

 

 

________________________