vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2012 M. RUGSĖJO 28 D. NUTARIMO NR. O3-279 „DĖL VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE KAINOS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. spalio 24 d. Nr. O3E-344

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2018 m. spalio 22 d. pažymą Nr. O5E-272 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodikos pakeitimo“, Komisija n u t a r i a:

1.         Pakeisti Komisijos 2012 m. rugsėjo 28 d. nutarimo Nr. O3-279 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“ preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 9 dalies 2 punktu ir 19 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 2, 12, 15, 23, 38, 39, 391, 40, 41, 43, 44, 46, 51, 58, 61, 67, 68, 69, 74, 75, 752 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 741 straipsniu įstatymo 23 straipsnio 8 dalimi, Komisija n u t a r i a:“.

2.         Pakeisti 1 punkte nurodytu nutarimu patvirtintą Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodiką (toliau – Metodika) ir ją išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

3.         Nustatyti, kad Metodikos 5.8, 5.9 papunkčiai, 7 punktas ir priedo Nr. 1 9 lentelė taikomi esant Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 2, 12, 15, 23, 38, 39, 391, 40, 41, 43, 44, 46, 51, 58, 61, 67, 68, 69, 74, 75, 752 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 741 straipsniu įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje nurodytoms sąlygoms, bet ne anksčiau nei 2019 m. sausio 1 d.

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                          Inga Žilienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos 2012 m. rugsėjo 28 d. nutarimu

Nr. O3-279

(Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos2018 m. spalio 24 d. nutarimo

Nr. O3E-344 redakcija)

 

 

VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE KAINOS NUSTATYMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje (toliau – VIAP) lėšų poreikio ir kainos nustatymo metodinius reikalavimus.

2.  Ši Metodika taikoma elektros energetikos sektoriaus dalyviams.

3.  Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme (toliau – Įstatymas), Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – VIAP aprašas) bei Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje administravimo tvarkos apraše, patvirtintame Vyriausybės 2012 m. rugsėjo 19 d. nutarimu 1157 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – VIAP administravimo aprašas).

 

II SKYRIUS

VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINŲ NUSTATYMO TVARKA

 

4.  Komisija, nustatydama VIAP kainą, įvertina lėšų poreikį ir kainas VIAP, nurodytų Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalyje ir Įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje, 21 straipsnio 1 dalyje.

5.  Komisija nustatydama atskirų VIAP, nurodytų Metodikos 4 punkte, lėšų poreikį ir kainas papildomai įvertina:

5.1.    VIAP lėšų administravimo sąnaudų prognozę ateinantiems kalendoriniams metams;

5.2.    VIAP lėšų administravimo faktinių sąnaudų ir prognozuotų sąnaudų neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;

5.3.    VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių rezultato prognozę ateinantiems kalendoriniams metams;

5.4.    VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių faktinio rezultato ir prognozuoto rezultato neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;

5.5.    VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių rezultato prognozę ateinantiems kalendoriniams metams;

5.6.    VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių faktinio rezultato ir prognozuoto rezultato neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;

5.7.    skirtumą tarp faktiškai surinktų ir prognozuotų surinkti VIAP lėšų praėjusiais kalendoriniais metais;

5.8.    prognozuojamas ateinančiais kalendoriniais metais sugrąžinti VIAP lėšas pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas;

5.9.    faktiškai sugrąžintų VIAP lėšų pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas ir prognozuotų sugrąžinti už praėjusius kalendorinius metus neatitikimą.

6.  Lėšos, reikalingos Metodikos 5.1–5.7 papunkčiuose nurodytoms sąnaudoms padengti, yra paskirstomos lygiomis dalimis tarp VIAP, kurias planuojama teikti ateinančiais kalendoriniais metais.

7.  Lėšos, reikalingos Metodikos 5.8–5.9 papunkčiuose nurodytoms sąnaudoms padengti, yra priskiriamos VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte.

 

III SKYRIUS

ATSKIRŲ VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMAS

 

8.  VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

8.1.    VIAP lėšų, reikalingų elektros energijos gamintojams už elektros energijos gamybą, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, poreikį, kuris nustatomas kaip suma:

8.1.1.     sandaugos tarp:

8.1.1.1.  ateinančiais kalendoriniais metais prognozuojamo pagaminti ir į elektros tinklus patiekti elektros energijos kiekio gamintojų, naudojančių atsinaujinančius energijos išteklius, kuriems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus buvo išduotas konkurso būdu arba leidimas gaminti elektros energiją išduotas iki Įstatymo įsigaliojimo dienos;

8.1.1.2.  skirtumo tarp elektros energijos fiksuotų tarifų didžiausių galimų dydžių, nustatytų Komisijos ir galiojusių Įstatymo įsigaliojimo metais bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Elektros energijos rinkos kainos nustatymo metodika, patvirtinta Komisijos 2011 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-175 „Dėl Elektros energijos rinkos kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Rinkos kainos metodika);

8.1.2.     sandaugos tarp:

8.1.2.1.  ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus gamintojų, kuriems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba leidimas gaminti elektros energiją išduotas po Įstatymo įsigaliojimo dienos ir kurių įrengtoji galia yra ne didesnė kaip 30 kW, patiekto elektros energijos kiekio;

8.1.2.2skirtumo tarp Komisijos nustatytų elektros energijos fiksuotų tarifų elektros energijos gamintojams, nurodytiems Metodikos 8.1.2.1 papunktyje, vadovaujantis Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančiuosius išteklius, tarifų nustatymo metodika, patvirtinta Komisijos 2011 m. liepos 29 d. nutarimu Nr. O3-233 „Dėl Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, tarifų nustatymo metodikos patvirtinimo“ bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

8.1.3.     sandaugos tarp:

8.1.3.1.  ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo gamintojų, kurie dalyvavo ir laimėjo skatinimo kvotas bei fiksuotus tarifus aukcionuose, Komisijos organizuotuose Įstatymo nustatyta tvarka, pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;

8.1.3.2skirtumo tarp skatinimo kvotų paskirstymo aukcionuose laimėtų elektros energijos fiksuotų tarifų bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

8.1.4.     sandaugos tarp:

8.1.4.1.  ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo gamintojų, kuriems leidimas plėtoti gamybos pajėgumus išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d., kai elektrinių įrengtoji ar planuojama įrengtoji galia yra ne didesnė kaip 250 kW, pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;

8.1.4.2.  skirtumo tarp elektros energijos fiksuotų tarifų didžiausių galimų dydžių, nustatytų Komisijos ir galiojusių Įstatymo įsigaliojimo metais bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

8.1.5.     sandaugos tarp:

8.1.5.1.  ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo gamintojų, išskyrus gamintojus, nurodytus Metodikos 8.1.1 papunktyje, kuriems leidimas plėtoti gamybos pajėgumus išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d. ir kuriems nebuvo taikoma konkurso tvarka, kai saulės energiją, hidroenergiją, geoterminę energiją, biomasę ir (ar) jos produktus naudojančių elektrinių planuojama įrengtoji galia yra didesnė kaip 250 kW, pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;

8.1.5.2.  skirtumo tarp elektros energijos fiksuotų tarifų didžiausių galimų dydžių, nustatytų Komisijos ir galiojusių Įstatymo įsigaliojimo metais bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

8.1.6.     sandaugos tarp:

8.1.6.1.  ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo gamintojų, kurie Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme ir Komisijos nustatyta tvarka ne vėliau kaip iki 2011 m. gegužės 23 d. suderino su Komisija reguliuojamos veiklos investicijų programą, kurioje numatomos investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius naudojančios elektrinės statybą, ir kuriems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus statant investicijų programoje nurodytą elektrinę išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d., pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;

8.1.6.2.  skirtumo tarp elektros energijos fiksuotų tarifų didžiausių galimų dydžių, nustatytų Komisijos ir galiojusių Įstatymo įsigaliojimo metais bei Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

8.1.7.   įvertinusi skirtumą tarp prognozuotų išmokėti pagal Metodikos 8.1.1–8.1.6 papunkčius ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų praėjusiais kalendoriniais metais;

8.1.8.   įvertinusi skirtumą tarp prognozuotų išmokėti pagal Metodikos 8.1.1–8.1.6 papunkčius ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų einamaisiais kalendoriniais metais iki liepos 31 d.;

8.2.    VIAP lėšų poreikį elektros energijos gamybos, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimui, kuris nustatomas įvertinus:

8.2.1.   ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamų skirstomųjų tinklų ir perdavimo tinklų operatorių išlaidų, balansuojant elektros energijos gamybą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius;

8.2.2.     skirtumo tarp prognozuotų išmokėti ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų praėjusiais kalendoriniais metais skirstomųjų tinklų ir perdavimo tinklų operatoriams, balansuojant elektros energijos gamybą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius;

8.3.    skirstomųjų tinklų operatoriaus ir (ar) Energetikos ministerijos, Vyriausybės nustatyta tvarka paskirtos įmonės patirtos sąnaudos, vykdant centralizuotą elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius ir superkamos iš elektros energijos gamintojų, kuriems kituose įstatymuose ir teisės aktuose nustatyta tvarka taikomas fiksuotas tarifas, prekybą;

8.4.    kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 ir 7 punktus.

9.  VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 8 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

10.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

10.1.  Vyriausybės nutarimu patvirtintą remtiną elektros energijos gamybos apimtį kiekvienam bendram šilumos ir elektros energijos gamintojui ateinantiems kalendoriniams metams;

10.2.  elektros energijos supirkimo kainą kiekvienam bendram šilumos ir elektros energijos gamintojui, kuriam nustatyta remtina gamybos apimtis, ateinantiems kalendoriniams metams, vadovaujantis Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodika, patvirtinta Komisijos 2011 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. O3-123 „Dėl Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“;

10.3skirtumą tarp Komisijos nustatytų supirkimo kainų atitinkamiems gamintojams ateinantiems kalendoriniams metams ir Komisijos nustatytos rinkos kainos ateinantiems kalendoriniams metams, kai rinkos kaina nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

10.4skirtumą tarp prognozuotų išmokėti ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų gamintojams, teikusiems VIAP, nurodytą Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, už praėjusius kalendorinius metus;

10.5.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

11.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 10 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose nurodytus kiekius.

12.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

12.1Vyriausybės nutarimu patvirtintą remtiną elektros energijos gamybos apimtį gamintojams, gaminantiems elektros energiją nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energijos gamyba būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti, ateinantiems kalendoriniams metams;

12.2ateinantiems kalendoriniams metams Komisijos nustatytą elektros energijos supirkimo kainą gamintojams, gaminantiems elektros energiją nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energijos gamyba būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti;

12.3skirtumą tarp Komisijos nustatytos supirkimo kainos gamintojams, teikiantiems Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, ir Komisijos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kai rinkos kaina nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;

12.4pastoviąsias sąnaudas, priskirtinas elektros energijos gamybos pajėgumams, ateinantiems kalendoriniams metams pagal Elektros energijos kainos ir rezervinės galios užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Komisijos 2012 m. rugsėjo 14 d. nutarimu
Nr. O3-229 „Dėl Elektros energijos kainos ir rezervinės galios užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Rezervinės galios metodika);

12.5skirtumą tarp Komisijos nustatytų pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų elektros energijos gamybos pajėgumams, prognozės ir faktiškai patirtų sąnaudų, priskirtų elektros energijos gamybos pajėgumams per praėjusius kalendorinius metus;

12.6skirtumą tarp Vyriausybės nutarimu patvirtintos remtinos gamybos apimties ir faktiškai pagaminto ir į tinklus patiekto elektros energijos kiekio per praėjusius kalendorinius metus;

12.7skirtumą tarp Komisijos nustatytų sąnaudų remtinam elektros energijos kiekiui pagaminti praėjusiais kalendoriniais metais ir faktiškai patirtų sąnaudų, gaminant ir į tinklus patiekiant remtiną elektros energijos apimtį per praėjusius kalendorinius metus;

12.8ateinantiems kalendoriniams metams Komisijos nustatytos investicijų grąžos ir ateinančiais kalendoriniais metais laukiamos investicijų grąžos skirtumą elektros energijos gamybos, remtinai elektros energijos gamybai nepriskiriamais gamybos įrenginiais, veikloje, taip pat įvertinusi šioje veikloje gautos faktinės investicijų grąžos ir lauktos investicijų grąžos neatitikimą už praėjusius kalendorinius metus. Šis punktas taikomas tais atvejais, kai elektros energijos gamintojas, motyvuotu Komisijos sprendimu, pripažintas asmeniu, turinčiu didelę įtaką elektros energijos rinkoje;

12.9.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

13.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 12 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose nurodytus kiekius.

14.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

14.1gamintojo prognozuojamą sąnaudų apimtį ateinantiems kalendoriniams metams;

14.2skirtumą tarp gamintojui Komisijos nustatytos sąnaudų apimties ir faktiškai patirtų sąnaudų apimties per praėjusius kalendorinius metus;

14.3ateinantiems kalendoriniams metams Komisijos nustatytos investicijų grąžos ir ateinančiais kalendoriniais metais laukiamos investicijų grąžos skirtumą Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai veiklai vykdyti nepriskiriamais elektros energijos gamybos įrenginiais, taip pat įvertinus šioje veikloje gautos faktinės investicijų grąžos ir lauktos investicijų grąžos neatitikimą už praėjusius kalendorinius metus. Šis punktas taikomas tais atvejais, kai elektros energijos gamintojas motyvuotu Komisijos sprendimu pripažintas asmeniu, turinčiu didelę įtaką elektros energijos rinkoje;

14.4.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

15.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 14 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

16.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

16.1lėšų poreikį, nustatytą Vyriausybės nutarimu patvirtintame Nacionaliniame energetikos strategijos įgyvendinimo plane reikalingą elektros energetikos gamybos pajėgumų, strategiškai svarbių elektros energetikos sistemos darbo saugumui ir patikimumui ar valstybės energetinei nepriklausomybei užtikrinti, ateinantiems kalendoriniams metams, VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;

16.2neatitikimą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų per praėjusius kalendorinius metus pagal kiekvieną Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytai VIAP priskirtą projektą atskirai;

16.3.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

17.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 16 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

18.     VIAP lėšų poreikis VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte, nustatomas įvertinus:

18.1prognozuojamą lėšų poreikį, reikalingą strateginių elektros energetikos sektoriaus projektų, susijusių su energetinio saugumo didinimu, įrengiant jungiamąsias linijas su kitų valstybių elektros energetikos sistemomis ir (ar) sujungiant Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemas su kitų valstybių narių elektros energetikos sistemomis, įgyvendinimui, vadovaujantis Komisijos nutarimais, kuriuose suderinti šių projektų rengimo ir įgyvendinimo bei finansavimo grafikai pagal kiekvieną strateginį projektą atskirai;

18.2neatitikimą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų per praėjusius kalendorinius metus pagal kiekvieną Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytai VIAP priskirtą projektą atskirai;

18.3.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

19.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 18 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

20.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 7 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

20.1prognozuojamą lėšų poreikį energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo veiklai ateinantiems kalendoriniams metams VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;

20.2prognozuojamą lėšų poreikį energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo veiklai ateinantiems kalendoriniams metams VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;

20.3.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

21.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 7 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 20 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

22.     VIAP, nurodytai Įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

22.1praėjusiais kalendoriniais metais prie perdavimo ir skirstomųjų elektros tinklų prijungtiems gamintojams, naudojantiems atsinaujinančius energijos išteklius, kurių įrengtoji galia yra ne didesnė kaip 350 kW, suteiktas prijungimo prie tinklo nuolaidas;

22.2praėjusiais kalendoriniais metais prie perdavimo ir skirstomųjų elektros tinklų prijungtiems gamintojams, naudojantiems atsinaujinančius energijos išteklius, kurių įrengtoji galia viršija 350 kW, suteiktas prijungimo prie tinklo nuolaidas;

22.3perdavimo ir skirstomųjų elektros tinklų operatorių sąnaudas per praėjusius kalendorinius metus dėl elektros energijos gamintojams, naudojantiems atsinaujinančius energijos išteklius, paskirtų ekonomiškai mažiau palankių elektrinių prijungimo prie elektros tinklo taškų, vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 7 dalimi;

22.4.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

23.     VIAP, nurodytos Įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 22 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

24.     VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:

24.1praėjusiais kalendoriniais metais perdavimo sistemos operatoriaus patirtas perdavimo tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudas, susijusias su atsinaujinančiuosius energijos išteklius naudojančių gamintojų pagamintos elektros energijos priėmimu ir perdavimu;

24.2praėjusiais kalendoriniais metais skirstomųjų tinklų operatoriaus patirtas skirstomojo tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudas, susijusias su atsinaujinančiuosius energijos išteklius naudojančių gamintojų pagamintos elektros energijos priėmimu ir skirstymu;

24.3praėjusiais kalendoriniais metais pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, perdavimo sistemos operatoriaus gautas lėšas, kurios gali būti naudojamos tik elektros tinklų plėtrai, reikalingai atsinaujinančių išteklių energijos gamybos įrenginiams prijungti;

24.4praėjusiais kalendoriniais metais pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, skirstomųjų tinklų operatoriaus gautas lėšas, kurios gali būti naudojamos tik elektros tinklų plėtrai, reikalingai atsinaujinančių išteklių energijos gamybos įrenginiams prijungti;

24.5.  kitas priskirtinas lėšas pagal Metodikos 6 punktą.

25.     VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 24 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.

 

IV SKYRIUS

VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMAS

 

26.     Visas VIAP lėšų poreikis ateinantiems kalendoriniams metams nustatomas kaip Metodikos 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24 punktuose nurodytų VIAP lėšų poreikių suma.

27.     VIAP kaina visiems asmenims, išskyrus asmenis, nurodytus VIAP aprašo 21 punkte, apskaičiuojama kaip Metodikos 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25 punktuose nurodytų VIAP kainų, suma.

28.     VIAP kaina asmenims, nurodytiems VIAP aprašo 21 punkte, apskaičiuojama kaip Metodikos 9, 15, 17, 19, 21, 23, 25 punktuose nurodytų VIAP kainų, suma.

 

V SKYRIUS

DUOMENŲ, SUSIJUSIŲ SU VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMU, TEIKIMAS

 

29.     Siekiant tinkamai apskaičiuoti bei nustatyti VIAP lėšas ir VIAP kainą ateinantiems kalendoriniams metams, Komisijai iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 15 d.:

29.1.  VIAP lėšų administratorius privalomai teikia užpildytą VIAP administratoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 1 priedas) ir prideda kitus pagrindžiančius dokumentus;

29.2.      perdavimo tinklų operatorius privalomai teikia užpildytą perdavimo tinklų operatoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 3 priedas) ir kitus pagrindžiančius dokumentus;

29.3.      skirstomųjų tinklų operatorius privalomai teikia užpildytą skirstomųjų tinklų operatoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 2 priedas) ir kitus pagrindžiančius dokumentus;

29.4.      bendri šilumos ir elektros energijos gamintojai, teikiantiems Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytą VIAP ir kuriems Vyriausybės nutarimu nustatyta remtina elektros energijos apimtis ateinantiems kalendoriniam metams, pateikia dokumentus ir informaciją, vadovaudamiesi Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodika;

29.5.      gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, pateikia supirkimo kainos bei VIAP lėšų skaičiavimus, detalizuojant kintamąsias sąnaudas, kuriose numatomos apyvartinių taršos leidimų sąnaudos, išlaidos reagentams nusierinti, gamtinėms dujoms ir mazutui, bei kitą reikšmingą informaciją, kuri gali turėti įtakos elektros energijos supirkimo kainos nustatymui;

29.6.      gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, pateikia:

29.6.1.   kitiems metams prognozuojamų pastoviųjų sąnaudų, priskirtų elektros energijos gamybos pajėgumams skaičiavimus, atliktus vadovaujantis Rezervinės galios metodika;

29.6.2.   informaciją ir pagrindžiančius dokumentus apie prognozuojamą pastoviųjų sąnaudų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams, detalizuojant pastoviąsias sąnaudas;

29.6.3.   su VIAP lėšų administratoriumi suderintą informaciją apie faktiškai pagamintą ir į tinklus patiektą remtiną elektros energijos kiekį per praėjusius kalendorinius metus;

29.6.4.   detalią informaciją apie patirtas faktines išlaidas, gaminant remtiną ir į tinklus patiektą elektros energijos apimtį už praėjusius kalendorinius metus;

29.6.5.   detalią informaciją apie faktiškai patirtas pastoviąsias išlaidas, priskirtas elektros energijos gamybos pajėgumams;

29.7.      gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu buvo numatyta praėjusiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytą VIAP, pateikia informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus patirtas faktines pastoviąsias išlaidas, jas detalizuojant ir nurodant neatitikimo prognozuotai apimčiai priežastis bei pateikiant tai įrodančius dokumentus;

29.8.      gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytą VIAP, pateikia informaciją ir pagrindžiančius dokumentus apie prognozuojamą pastoviųjų sąnaudų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams, detalizuojant pastoviąsias sąnaudas;“

29.9.      energetikos įmonės, teikiančios Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytą VIAP, teikia informaciją apie faktiškai patirtas išlaidas, įgyvendinant strateginius projektus per praėjusius kalendorinius metus, skirtumą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų strateginiams projektams rengti ir įgyvendinti praėjusiais kalendoriniais metais. Informacija apie faktiškai įplaukusias metines lėšas Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytai VIAP teikti praėjusiais kalendoriniais metais turi būti suderinta su VIAP lėšų administratoriumi;

29.10.    energetikos įmonės, įgyvendinančios Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytus projektus, teikia informaciją:

29.10.1. apie strateginių projektų rengimui ir įgyvendinimui reikalingų lėšų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams kiekvienam strateginiam projektui atskirai pagal Komisijos nutarimu patvirtintą rengimo ir įgyvendinimo grafiką;

29.10.2. apie faktiškai patirtas išlaidas, įgyvendinant strateginius projektus, per praėjusius kalendorinius metus, skirtumą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų strateginių projektų rengimui ir įgyvendinimui praėjusiais kalendoriniais metais. Informacija apie faktiškai įplaukusias metines lėšas Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6punkte nurodytų projektų rengimui ir įgyvendinimui praėjusiais kalendoriniais metais turi būti suderinta su VIAP lėšų administratoriumi;

30.         Energetikos ministerija informaciją, reikalingą nustatyti VIAP lėšas ir VIAP kainą ateinantiems kalendoriniams metams, teikia Komisijai VIAP apraše nustatyta tvarka ir terminais.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31.     Komisija VIAP lėšų poreikį ir kainą ateinantiems kalendoriniams metams nustato kasmet, ne vėliau kaip iki spalio 31 d.

32.     Komisija, nustatydama galutines VIAP kainas, nurodytas Metodikos 27 ir 28 punktuose, skaičiavimuose naudoja nesuapvalintas atskirų VIAP kainas. Komisijos nutarime atskiros VIAP kainos ir galutinės VIAP kainos, nurodytos Metodikos 27 ir 28 punktuose, pateikiamos tūkstantųjų cento dalių tikslumu.

33.     Komisija, nustatydama VIAP lėšas ir VIAP kainą, turi teisę naudoti visą teisės aktų nustatyta tvarka Komisijos turimą ir Komisijai prieinamą informaciją.

34.     Komisija turi teisę Energetikos įstatymo 25 straipsnio 1 dalies, Elektros energetikos įstatymo 57 straipsnio 2 dalies ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka iš energetikos įmonių ar asmenų, kurių vykdoma veikla tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su energetikos veikla, bei valstybės institucijų gauti visą reikalingą informaciją ir dokumentus, būtinus VIAP lėšoms ir VIAP kainai apskaičiuoti ir nustatyti.

35.     Komisija kasmet iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 15 d. paskelbia sąrašą elektros energijos gamintojų, teikiančių Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytą VIAP, nurodydama kiekvieno jų skatinimo laikotarpį, šių gamintojų elektrinėse naudojamų atsinaujinančių energijos išteklių rūšį, elektrinės galingumą, vadovaudamasi Energetikos ministerijos, Valstybinės energetikos inspekcijos pateikta informacija bei atsižvelgdama į VIAP lėšų administratoriaus pateiktą informaciją.

36.     Komisijos veiksmai arba neveikimas, įgyvendinant šią Metodiką, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų

elektros energetikos sektoriuje

kainos nustatymo metodikos priedas

Nr. 1

 

Duomenys apie ūkio subjektą

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklapis

 

 

 

 

VIAP ADMINISTRATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ

(forma)

 

___________________

(sudarymo data)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, rastine@regula.lt

 

1. Prognozuotos išmokėti bei faktiškai išmokėtos VIAP lėšos, susijusios su elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, rėmimu, tūkst. Eur

VIAP lėšų išmokėjimas

Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (20... m.)

Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (20... m.)

Einamųjų kalendorinių metų prognozė (iki 20... m. liepos 31 d.)

Einamųjų kalendorinių metų faktinis rezultatas (iki 20... m. liepos 31 d.)

Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato einamaisiais kalendoriniais metais (iki 20... m. liepos 31 d.)

Už elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimą:

 

 

 

 

 

 

- perdavimo tinklų operatoriui

 

 

 

 

 

 

- skirstomųjų tinklų operatoriui

 

 

 

 

 

 

Gamintojams, prijungtiems prie perdavimo tinklo, už elektros energiją, pagamintą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius:

 

 

 

 

 

 

- vėjo elektrinėse

 

 

 

 

 

 

- kita (nurodyti)

 

 

 

 

 

 

Gamintojams, prijungtiems prie skirstomojo tinklo, už elektros energiją, pagamintą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius:

 

 

 

 

 

 

- hidro elektrinėse

 

 

 

 

 

 

- vėjo elektrinėse

 

 

 

 

 

 

- saulės elektrinėse

 

 

 

 

 

 

- biokuro elektrinėse

 

 

 

 

 

 

- kita (nurodyti)

 

 

 

 

 

 

 

2. VIAP lėšų administravimo sąnaudos

Praėjusiais kalendoriniais metais patirtos faktinės VIAP lėšų administravimo sąnaudos, tūkst. Eur

 

prognozuojamas VIAP lėšų administravimo sąnaudų poreikis ateinantiems kalendoriniams metams, tūkst. Eur

 

 

3. VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių rezultatas, Eur

Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (20... m.)

Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (20... m.)

Ateinančių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

 

 

 

 

 

4. VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių rezultatas, Eur

Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (20... m.)

Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (20... m.)

Ateinančių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

 

 

 

 

 

5. Faktiškai išmokėtų ir prognozuotų išmokėti VIAP lėšų skirtumą atskirai pagal kiekvienos VIAP lėšų gavėjus už praėjusius kalendorinius metus, tūkst. Eur

VIAP paslauga

VIAP paslaugos teikėjas

Praėjusiais kalendoriniais metais prognozuotos išmokėti lėšos (20... m.)

Praėjusiais kalendoriniais metais faktiškai išmokėtos lėšos (20... m.)

Skirtumas tarp praėjusiais kalendoriniais metais faktiškai išmokėtų ir prognozuotų išmokėti lėšų (20... m.)

Elektros energijos gamyba, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, šios elektros energijos balansavimas ir jos centralizuota prekyba.

Gamintojai, prijungti prie perdavimo tinklo:

 

 

 

- vėjo elektrinės

 

 

 

- kita (nurodyti)

 

 

 

Gamintojai prijungti prie skirstomojo tinklo:

 

 

 

- hidro elektrinės

 

 

 

- vėjo elektrinės

 

 

 

- saulės elektrinės

 

 

 

- biokuro elektrinės

 

 

 

- kita (nurodyti)

 

 

 

Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, balansavimas:

 

 

 

- perdavimo tinkle

 

 

 

- skirstomajame tinkle

 

 

 

Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, centralizuota prekyba

 

 

 

Kitos šios paslaugos teikimui priskiriamos sąnaudos

 

 

 

Kita (nurodyti)

 

 

 

Elektros energijos gamyba elektrinėse, kuriose elektros energija gaminama didelio naudingumo kogeneracijos būdu.

1. Elektrinė (nurodyti pavadinimą)

 

 

 

2. Elektrinė (nurodyti pavadinimą)

 

 

 

...

 

 

 

elektros energijos gamyba nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energiją gaminti būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti.

1. Elektrinė (nurodyti pavadinimą)

 

 

 

2. Elektrinė (nurodyti pavadinimą)

 

 

 

...

 

 

 

elektros energijos gamybos pajėgumų, strategiškai svarbių elektros energetikos sistemos darbo saugumui ir patikimumui ar valstybės energetinei nepriklausomybei užtikrinti, plėtra

Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą

 

 

 

strateginiai elektros energetikos sektoriaus projektai

Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą ir projektą)

 

 

 

energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimas, Ignalinos atominės elektrinės radioaktyviųjų atliekų tvarkymo ir joje panaudoto branduolinio kuro tvarkymo veikla

Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą ir projektą)

 

 

 

atsinaujinančių energijos išteklių elektrinių prijungimas prie elektros tinklų

Perdavimo tinklų operatorius

 

 

 

Skirstomųjų tinklų operatorius

 

 

 

elektros tinklų operatoriaus atliekamas elektros tinklų optimizavimas, plėtra ir (ar) rekonstravimas, užtikrinantys elektros energijos gamybos, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, plėtra

Perdavimo tinklų operatorius

 

 

 

Skirstomųjų tinklų operatorius

 

 

 

 

6. Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, centralizuota prekyba, tūkst. Eur

Prognozė ateinantiems kalendoriniams metams (20... m.)

 

 

 

7. VIAP lėšų surinkimas praėjusiais kalendoriniais metais, tūkst. Eur

 

Praėjusių kalendorinių metų faktiniai duomenys (20... m.)

Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.)

Skirtumas tarp faktiškai surinktų ir prognozuotų surinkti VIAP lėšų

Viso surinktos VIAP lėšos iš asmenų, išskyrus nurodytų VIAP aprašo 20.1 ir 21 punktuose, už suvartotą elektros energiją

 

 

 

Viso surinktos VIAP lėšos iš gamintojų, nurodytų VIAP aprašo 21 punkte, už jų termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse pasigamintą ir suvartotą elektros energiją (taip pat ir už asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energiją)

 

 

 

Kita (nurodyti)

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

8. Elektros energijos vartojimo prognozė ateinantiems kalendoriniams metams, MWh

Asmenų, išskyrus asmenų nurodytų VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose, prognozuojamas suvartoti elektros energijos kiekis per ateinančius kalendorinius metus, kuriam taikytini VIAP mokėjimai

 

Asmenų, išskyrus asmenų nurodytų VIAP aprašo 20 punkte, prognozuojamas suvartoti elektros energijos kiekis per ateinančius kalendorinius metus, kuriam taikytini VIAP mokėjimai

 

Iš viso:

 

 

9. Kompensacijų, numatytų Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnyje, dydis, tūkst. Eur

prognozuojamos ateinančiais kalendoriniais metais sugrąžinti VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas

 

prognozuotos sugrąžinti VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais

 

faktiškai sugrąžintos VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais

 

Skirtumas tarp prognozuotų sugrąžinti ir faktiškai sugrąžintų VIAP lėšų, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais

 

 

_____________________________

 

Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų

elektros energetikos sektoriuje

kainos nustatymo metodikos priedas

Nr. 2

 

Duomenys apie ūkio subjektą

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklapis

 

 

 

 

SKIRSTOMŲJŲ TINKLŲ OPERATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ

(forma)

 

___________________

(sudarymo data)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, rastine@regula.lt

 

1. Prie operatoriaus valdomų tinklų prijungtų gamintojų prognozuojamas pagaminti ir patiekti į tinklus elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekis ateinančiais kalendoriniais 20.... m., kWh

 

saulė

vėjas

hidro

biomasė

biodujos

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.1.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.2.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.3.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.4.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.5.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.6.1 papunktyje

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimo sąnaudų apimtis, Eur

 

Praėjusiais kalendoriniais 20.... m.

Einamaisiais kalendoriniais 20..... m.

Ateinančiais kalendoriniais 20.... m.

Sausis

 

 

 

Vasaris

 

 

Kovas

 

 

Balandis

 

 

Gegužė

 

 

Birželis

 

 

Liepa

 

 

Rugpjūtis

 

 

Rugsėjis

 

 

Spalis

 

 

Lapkritis

 

 

Gruodis

 

 

 

3. Gamintojams, naudojantiems atsinaujinančiuosius energijos išteklius, per praėjusius kalendorinius metus suteiktų prijungimo mokesčio nuolaidų dydžiai

Eil. Nr.

Gamintojas (nurodyti pavadinimą)

Nuolaidos dydis, Eur

1.

 

 

...

 

 

 

4. Patirtos sąnaudas dėl paskirto ekonomiškai mažiau palankaus elektrinės prijungimo prie elektros tinklo taško per praėjusius kalendorinius metus, Eur

 

5. patirtos tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudos per praėjusius kalendorinius metus, teikiant Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte nurodytą VIAP, Eur

 

 

6. Pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, skirstomųjų tinklų operatoriaus gautas lėšos, pagal kiekvieną gamintoją

Eil. Nr.

Gamintojas (nurodyti pavadinimą)

Gautos lėšos, Eur

1.

 

 

...

 

 

 

___________________________

 

Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų

elektros energetikos sektoriuje

kainos nustatymo metodikos priedas

Nr. 3

 

Duomenys apie ūkio subjektą

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklapis

 

 

 

 

PERDAVIMO TINKLŲ OPERATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ

(forma)

 

___________________

(sudarymo data)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, rastine@regula.lt

 

1. Prie operatoriaus valdomų tinklų prijungtų gamintojų prognozuojamas pagaminti ir patiekti į tinklus elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekis (prognozė turi būti suderinta su kiekvienu gamintoju) ateinančiais kalendoriniais 20.... m.

Gamintojas (nurodyti pavadinimą)

Instaliuota galia, MW

Prognozuojamas elektros energijos kiekis, MWh

1. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.1.1 papunktyje, iš viso:

 

 

1.1.

 

 

...

 

 

2. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.2.1 papunktyje, iš viso:

 

 

2.1.

 

 

...

 

 

3. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.3.1 papunktyje, iš viso

 

 

3.1.

 

 

...

 

 

4. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.41 papunktyje, iš viso

 

 

4.1.

 

 

...

 

 

5. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.5.1 papunktyje, iš viso:

 

 

5.1.

 

 

...

 

 

6. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.6.1 papunktyje, iš viso:

 

 

6.1.

 

 

...

 

 

 

2. Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimo sąnaudų apimtis, Eur

 

Praėjusiais kalendoriniais 20.... m.

Einamaisiais kalendoriniais 20..... m.

Ateinančiais kalendoriniais 20.... m.

Sausis

 

 

 

Vasaris

 

 

Kovas

 

 

Balandis

 

 

Gegužė

 

 

Birželis

 

 

Liepa

 

 

Rugpjūtis

 

 

Rugsėjis

 

 

Spalis

 

 

Lapkritis

 

 

Gruodis

 

 

 

3. Gamintojams, naudojantiems atsinaujinančiuosius energijos išteklius, per praėjusius kalendorinius metus suteiktų prijungimo mokesčio nuolaidų dydžiai

Eil. Nr.

Gamintojas (nurodyti pavadinimą)

Nuolaidos dydis, Eur

1.

 

 

...

 

 

 

4. Patirtos sąnaudas dėl paskirto ekonomiškai mažiau palankaus elektrinės prijungimo prie elektros tinklo taško per praėjusius kalendorinius metus, Eur

 

5. patirtos tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudos per praėjusius kalendorinius metus, teikiant Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte nurodytą VIAP, Eur

 

 

6. Pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, perdavimo tinklų operatoriaus gautas lėšos, pagal kiekvieną gamintoją

Eil. Nr.

Gamintojas (nurodyti pavadinimą)

Gautos lėšos, Eur

1.

 

 

...

 

 

 

__________________________