Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŽEMĖS, VALSTYBINĖS ŽEMĖS NUOMOS IR NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. balandžio 26 d. Nr. TS-134

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos  vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio  2 dalies 18 punktu, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ 1.8 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“ 8 punktu, Kupiškio  rajono  savivaldybės  taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Žemės, valstybinės žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčių lengvatų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Apie šį sprendimą paskelbti vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Dainius Bardauskas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. balandžio 26 d. sprendimu

Nr. TS-134

 

ŽEMĖS, VALSTYBINĖS ŽEMĖS NUOMOS IR NEKILNOJAMOJO TURTO

MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės, valstybinės žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčių (toliau – mokesčiai) lengvatų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato žemės, valstybinės žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčių lengvatų teikimo pagal mokesčių mokėtojų prašymus tvarką Kupiškio rajono savivaldybėje.

2. Kupiškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba) turi teisę priimti sprendimus Savivaldybės biudžeto sąskaita teikti šių mokesčių lengvatas (sumažinti mokesčio dydį arba visai nuo jo atleisti):

2.1. žemės;

2.2. valstybinės žemės nuomos;

2.3. nekilnojamojo turto.

 

II SKYRIUS

MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

3. Mokesčių lengvatos teikiamos fiziniams ir juridiniams asmenims (toliau visi kartu – asmenys), turintiems nuosavybės teise nekilnojamojo turto, žemės arba nuomojantiems ar naudojantiems valstybinę žemę ir deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įregistravusiems įmonę Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje.

4. Fiziniams asmenims mokesčių lengvatos gali būti teikiamos, jei mokestinio laikotarpio mokesčio suma yra 50 eurų ir daugiau, visų rūšių faktiškai gautos vidutinės mėnesio pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per paskutinius 12 mėnesių iki prašymo pateikimo mėnesio yra mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį ir mokesčio mokėtojas atitinka vieną iš kriterijų:

4.1. mokesčio mokėtojas yra neįgalus asmuo, kuriam nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis;

4.2. mokesčių mokėtojas yra asmuo, sukakęs senatvės pensijos amžių;

4.3. mokesčio mokėtojas yra nepilnametis ir jo šeimoje nėra darbingų asmenų (prie darbingų asmenų nepriskiriami mokymo įstaigų dieninių skyrių moksleiviai ir studentai iki 24 metų amžiaus);

4.4. mokesčio mokėtojas yra bedarbis, registruotas Darbo biržoje ne trumpiau kaip 6 mėnesius.

5. Juridiniams asmenims mokesčių lengvatos gali būti taikomos, jeigu jie atitinka vieną iš kriterijų:

5.1. juridinis asmuo yra naujai įsteigtas –  einamaisiais arba praėjusiais kalendoriniais metais pradėjo savo veiklą;

5.2. juridinis asmuo išplėtė savo veiklą – einamaisiais arba praėjusiais kalendoriniais metais pastatė naujus ar rekonstravo esamus pastatus, juose įrengė reikalingą veiklai technologinę įrangą ir į savo veiklą investavo ne mažiau kaip 20 tūkstančių eurų;

5.3. juridinis asmuo sukūrė ne mažiau kaip 3 nuolatines darbo vietas, kuriose  įdarbino Kupiškio rajono savivaldybės gyventojus, ir ne mažiau kaip vienus metus jas išlaikė.

6. Mokesčių lengvatos neteikiamos, jei:

6.1. asmenys turi įsiskolinimų valstybės ar Savivaldybės biudžetui už praėjusius metus;

6.2. pastatai / žemė išnuomoti kitiems asmenims;

6.3. pastatai yra apleisti ir nenaudojami, žemė yra apleista ir nedirbama;

6.4. asmenys nėra sudarę valstybinės žemės nuomos sutarties dėl nuo jų priklausančių aplinkybių;

6.5. asmenys einamaisiais metais yra pasinaudoję kitomis valstybės ar Savivaldybės teikiamomis lengvatomis ar gavę kitą finansinę paramą;

6.6. juridinis asmuo yra bankrutuojantis, likviduojamas arba sustabdęs savo veiklą.

7. Asmenims per dvejus kalendorinius metus gali būti suteikiama viena Aprašo 2 punkte nurodyta lengvata, kurią pasirenka pats asmuo.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

8. Asmenys prašymus suteikti mokesčių lengvatas ir Apraše nurodytų kriterijų atitiktį pagrindžiančius dokumentus teikia Savivaldybės administracijai.

9. Fiziniai asmenys, prašantys suteikti mokesčio lengvatą, turi pateikti:

9.1. motyvuotą prašymą suteikti mokesčio lengvatą, kuriame turi būti nurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji (deklaruota) vieta, telefono numeris, konkretus mokesčio pavadinimas ir prašoma mokesčio lengvatos suma, laikotarpis, už kurį prašoma lengvatos;

9.2. žemės, valstybinės žemės nuomos, nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijos (priklausomai nuo to, kokio mokesčio lengvatos prašoma) kopiją su administruojančios įstaigos žyma;

9.3. VĮ Registrų centro pažymėjimų apie įregistruotus žemės, valstybinės žemės sklypus, nekilnojamąjį turtą kopijas (priklausomai nuo to, kokio mokesčio lengvatos prašoma);

9.4. pažymą apie šeimos sudėtį ir deklaruotą gyvenamąją vietą;

9.5. fizinio asmens ir jo šeimos narių per paskutinius 12 mėnesių iki prašymo pateikimo mėnesio iš visų šaltinių gautas pajamas;

9.6. kitus dokumentus, patvirtinančius Aprašo 4.1–4.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus.

10. Juridiniai asmenys, prašantys suteikti mokesčio lengvatą, turi pateikti:

10.1. motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie juridinį asmenį, jo vykdomą veiklą, sukurtų darbo vietų skaičių bei konkretus mokesčio pavadinimas ir prašoma mokesčio lengvatos suma, laikotarpis, už kurį prašoma lengvatos;

10.2. žemės, valstybinės žemės nuomos, nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijos (priklausomai nuo to, kokio mokesčio lengvatos prašoma) kopiją su administruojančios įstaigos žyma;

10.3. juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją;

10.4. VĮ Registrų centro pažymėjimų apie įregistruotus žemės, valstybinės žemės sklypus, nekilnojamąjį turtą kopijas (priklausomai nuo to, kokio mokesčio lengvatos prašoma);

10.5. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių apie atsiskaitymą su Valstybės ir Savivaldybės biudžetais bei fondais (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 dienų iki prašymo pateikimo datos);

10.6. juridinio asmens metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas (paskutinių finansinių metų metinį balansą, pelno (nuostolių) ataskaitą);

10.7. kitus dokumentus, patvirtinančius Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytus kriterijus.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS

 

11. Asmenų prašymus ir pateiktus dokumentus nagrinėja bei Savivaldybės tarybos sprendimo projektus dėl mokesčių lengvatų suteikimo rengia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius.

12. Mokesčių lengvatos suteikiamos Savivaldybės tarybos sprendimu.

13. Savivaldybės taryba gali svarstyti prašymus ir priimti sprendimus dėl mokesčių  lengvatų suteikimo ir tais atvejais, kai prašymuose nurodytos aplinkybės neatitinka Apraše nustatytų kriterijų, bet yra susiję su kitomis svarbiomis socialinio ar ekonominio pobūdžio sąlygomis, pagrįstomis asmens pateiktais dokumentais.

14. Asmens prašymas dėl atitinkamo mokesčio lengvatos svarstomas tik vieną kartą ir mokesčio lengvatos Savivaldybės biudžeto sąskaita teikiamos už metus, kuriais pareiškėjas kreipiasi dėl lengvatos suteikimo.

15. Prašymai dėl mokesčių lengvatų suteikimo nepriimami svarstyti pasibaigus mokesčių mokėjimo terminams.

16.  Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl mokesčio lengvatos suteikimo (nesuteikimo) ar panaikinimo, Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius apie Savivaldybės tarybos priimtą sprendimą informuoja raštu (pateikia Savivaldybės tarybos sprendimo kopiją) prašymą pateikusį asmenį ir Valstybinę mokesčių inspekciją.

17. Paaiškėjus, kad asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįsto sprendimo dėl mokesčio lengvatos priėmimą, Savivaldybės tarybos sprendimas pripažįstamas netekusiu  galios ir apie tai informuojamas pareiškėjas bei Valstybinė mokesčių inspekcija. Gavęs lengvatą asmuo privalo per tris mėnesius nuo šio sprendimo įsigaliojimo dienos grąžinti neteisėtai gautas lėšas (lengvatą) į Savivaldybės biudžetą. Lėšų negrąžinus, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Aprašas gali būti pildomas, keičiamas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

19. Tai, kas nereglamentuota šiame Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

_______________________