BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS BIRŽŲ RAJONO GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. T–12

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003,  Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889; 2011, Nr. 155-7353, TAR, 2014-12-12, 2014-19552) 4 straipsnio 2 dalimi, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti    Piniginės    socialinės   paramos    teikimo    nepasiturintiems    Biržų

rajono gyventojams tvarkos   aprašą (pridedama).

2.   Skirti  7 procentus   piniginei   socialinei   paramai   teikti  nepasiturintiems  Biržų

rajono gyventojams skirtų lėšų piniginei socialinei paramai administruoti.

3.   Nustatyti, kad   nepanaudotos   piniginei  socialinei  paramai  teikti  skirtos  lėšos

naudojamos kitoms socialinėms reikmėms.

4.   Pripažinti   netekusiais   galios  Savivaldybės   tarybos   2013 m.   gruodžio  30  d.

sprendimo Nr. T-319 „Dėl socialinės pašalpos ir kitos piniginės paramos teikimo“ 1–3 punktus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                 Irutė Varzienė


 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. sausio 29 d.

sprendimu Nr. T-12

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS BIRŽŲ RAJONO GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Biržų rajono gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką nepasiturintiems gyventojams, pagrindus, kuriems esant socialinė parama didinama, mažinama, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos teikimas, socialinė pašalpa skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims arba ji skiriama kitais atvejais; socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus, nepasiturinčių gyventojų grupes, minimalius neišmokamos piniginės socialinės paramos dydžius, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, Savivaldybės administracijos ir bendruomeninių organizacijų teises ir pareigas.

2. Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Biržų rajono savivaldybės teritorijoje arba įrašytiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

3. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas), ir piniginė socialinė parama teikiama taikant Įstatymo nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja šis Aprašas.

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS RŪŠYS

 

4.  Piniginės   socialinės  paramos  nepasiturintiems  gyventojams   (toliau – Piniginė socialinė parama) rūšys yra šios:

4.1socialinė pašalpa;

4.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos).

 

III. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

5. Dėl piniginės socialinės paramos  bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į Biržų rajono savivaldybės  administracijos Socialinės paramos skyrių  (toliau – Socialinės paramos skyrius) arba į jų deklaruotos gyvenamosios vietos ar nuomojamo būsto buvimo vietos seniūniją.                            

6. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis apie:

6.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

6.2. veiklos pobūdį;

6.3. turimą turtą;

6.4. gaunamas pajamas;

6.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

7. Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo prie prašymo-paraiškos, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, būtina pateikti šiuos dokumentus:

7.1. vyresnių kaip 18 metų šeimos narių asmens tapatybės dokumentus (Lietuvos Respublikos piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę, arba Lietuvos Respublikos pasą, arba leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, arba laikiną asmens pažymėjimą, arba užsienio valstybės piliečio pilietybę patvirtinantį dokumentą);

7.2. vaiko (vaikų) gimimo liudijimą (liudijimu);

7.3. santuokos, ištuokos, mirties liudijimą (liudijimus) arba kompetentingos institucijos dokumentą (dokumentus), patvirtinantį (patvirtinančius) santuokos, ištuokos, mirties faktą arba ieškinį dėl santuokos nutraukimo ir dokumentus, įrodančius, kad vyksta ginčas dėl santuokos nutraukimo;

7.4. ieškinį dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo dokumentą arba dokumentą, patvirtinantį aplinkybę, kad teisme nagrinėjama byla dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo;

7.5. teismo nutartį dėl išlaikymo vaikams priteisimo arba teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (vaikų) išlaikymo;

7.6. juridinių asmenų pažymą apie vaikui (vaikams) išlaikyti gaunamas (negaunamas) periodines išmokas (alimentus) arba kitų kompetentingų institucijų dokumentus, patvirtinančius išspręstą (sprendžiamą) vaiko (vaikų) materialinį išlaikymą;

7.7. neįgaliojo, pensininko, pareigūno ir (ar) kario pažymėjimą (pažymėjimus);

7.8. teismo sprendimą ar nutartį dėl asmens pripažinimo neveiksniu;

7.9. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą;

7.10. valstybės ar Savivaldybės finansuojamos įstaigos pažymą (pažymą) apie teikiamą išlaikymą;

7.11. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie tai, kad vaikui rekomenduojama nelankyti ugdymo ar mokymo įstaigos;

7.12. kompetentingos institucijos pažymą (dokumentą) apie bausmės atlikimą, administracinį areštą, sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar pripažinimą nežinia kur esančiu, atidavimą į specialiąją auklėjimo įstaigą;

7.13. darbo sutartį, kai nustatytas ne visas darbo laikas pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) 146 straipsnio  1 dalį;

7.14. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą (pažymas) apie gydymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje trukmę ar pranešimą apie elektroninio nedarbingumo pažymėjimo išdavimą arba medicininę pažymą;

7.15. banko atsiskaitomosios sąskaitos numerį;

7.16. žemės ūkio paskirties žemės nuomos sutartį (sutartis), patvirtintą (patvirtintas) notaro arba įregistruotą (įregistruotas) viešame registre, ir (ar) būsto nuomos sutartį (sutartis), įregistruotą (registruotas) viešame registre;

7.17. visų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymą (pažymas) apie gaunamas pajamas;

7.18. pažymą (pažymas) iš mokymo įstaigos, jeigu vyresnis (vyresni) nei 16 metų vaikas (vaikai) mokosi;

7.19. turto, įskaitomo pagal įstatymą skiriant piniginę socialinę paramą, pirkimo-pardavimo sutartį (sutartis);

7.20. paveldėjimo teisės pagal testamentą arba pagal įstatymą liudijimą;

7.21. dokumentą apie asmens turimas (neturimas) pinigines lėšas banke;

7.22. verslo liudijimo kopiją, individualios veiklos pažymos kopiją, nurodant veiklos vykdymo vietą;

7.23. sąskaitą už komunalines paslaugas ir (arba) atsiskaitomąją knygelę;

7.24. dokumentą (dokumentus), kuriame nurodyta daugiabučio namo buto savininko atsisakymo dalyvauti svarstant ir priimant sprendimą susirinkime dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo pagal Vyriausybės patvirtintą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ar ją atitinkančią Savivaldybės tarybos patvirtintą programą, jeigu toks sprendimas svarstomas ir priimamas, priežastis;       7.25. kitus Apraše neišvardytus dokumentus, turinčius įtakos, skiriant piniginę socialinę paramą.

8. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatyme nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, arba, jei pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio prašoma skirti piniginę socialinę paramą, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje ir jos prieduose pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

9. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams Įstatyme ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, nesant pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

10. Įsiskolinusieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų už karštą vandenį ir (ar) geriamąjį vandenį kompensacijų, turi pateikti sutartį ar kitą dokumentą dėl dalies skolos apmokėjimo.

11. Turto vertę nustato  Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

12. Visi dokumentai turi būti pateikiami valstybine kalba. Reikalingų pateikti dokumentų sąrašas gali keistis Savivaldybės administracijai sudarius sutartis su valstybės ar Savivaldybės įmonėmis, institucijomis, įstaigomis ar organizacijomis dėl duomenų, esančių jų duomenų bazėse, apie asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, gavimo.

13. Socialinės paramos skyrius, seniūnija  prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie trūkstamus dokumentus informuojamas iš karto. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos ne pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki kreipimosi pajamas. Tokiais atvejais piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Asmeniui nustatytu laiku nepateikus trūkstamų dokumentų,  Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos, kartu asmeniui grąžinant jo pateiktus dokumentus.

14. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per Civilinio kodekso nuostatomis įgaliotą asmenį.

15. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

16. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti.

17. Kreipiantis dėl būsto šildymo,  karšto ir (ar) geriamojo vandens kompensacijos,  pažymą apie bute ar name gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis išduoda seniūnijos.

 

IV. PAJAMŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

18. Pajamų socialinei pašalpai gauti apskaičiavimas:

18.1. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos:

18.1.1. pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

18.1.2. pagal mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka) ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeimyninė padėtis;

18.2. šio Aprašo 18.1.2 punkto nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos;

18.3.  jeigu  vienam  iš  bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo               8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar  6 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

18.4. jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

19. Pajamų kompensacijoms gauti apskaičiavimas:

19.1. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijos apskaičiuojamos pagal visų bendrai gyvenančių asmenų vidutinių mėnesio pajamų dalį, tenkančią būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal gyvenamąją vietą deklaravusio ar būstą nuomojančio vieno gyvenančio asmens vidutines mėnesio pajamas;

19.2. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms gauti apskaičiuojamos šio Aprašo 18.1 ir 18.2 punktuose nustatyta tvarka;

19.3. socialinę pašalpą gaunantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos apskaičiuojamos pagal pajamas, kurios paskutinį kartą buvo nurodytos skiriant socialinę pašalpą, įskaitant pagal šias pajamas paskirtos socialinės pašalpos dydį, ir skiriamos paskirtos socialinės pašalpos laikotarpiui;

19.4. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į kompensacijas pagal šį įstatymą ir pagal Lietuvos Respublikos kompensacijų nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSSR agresijos, bei jų šeimoms įstatymą, taikomas tas įstatymas, kuris suteikia teisę į didesnio dydžio piniginę socialinę paramą;

19.5. jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, kurie už komunalines paslaugas atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), visų būste gyvenamąją vietą deklaravusių ar būstą nuomojančių asmenų vidutinės mėnesio pajamos apskaičiuojamos sudedant kiekvienos bendrai gyvenančių asmenų grupės šiame būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems  asmenims tenkančią vidutinių mėnesio pajamų dalį ir (arba) vienų gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, prieš tai atėmus jiems (jam) tenkančių valstybės remiamų pajamų dydį;

19.6. jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.7. jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.8. jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys  asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų ir vienam gyvenančiam asmeniui būsto išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalį neteikiamos, jam vidutinės mėnesio pajamos nenustatomos, o kompensacijos skiriamos likusioms būste gyvenamąją vietą deklaravusioms arba būstą nuomojančioms bendrai gyvenančių asmenų grupėms ir (arba) vieniems gyvenantiems asmenims.

20. Apskaičiuojant būsto šildymo išlaidas ir karšto vandens išlaidas, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens, kitų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamų energijos ir kuro rūšių, kurių kainos reguliuojamos, taip pat geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti sąnaudos įvertinamos pagal įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas kainas,  o kuro, kurio kainos nereguliuojamos ir už kurį atsiskaitoma kas mėnesį pagal apskaitos prietaisų rodmenis pagal nustatytas tiekėjų kainas.

21. Apskaičiuojant geriamojo vandens išlaidas, geriamojo vandens sąnaudos įvertinamos pagal nustatytas tiekėjų kainas.

 

v. piniginės Socialinės paramos skyrimas

 

22. Socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu  bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą.

23. Pasibaigus   paskirtos   socialinės   pašalpos  teikimo laikotarpiui  dėl  tolesnio jos

skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos metu ir laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, bei sprendimo priėmimo metu turi teisę ją gauti.

24. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos.

25. Prašymas – paraiška dėl papildomos socialinės pašalpos dalies įsidarbinus turi būti pateikiamas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo įsidarbinimo.

26. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turėjo teisę gauti kompensacijas.

27. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius kreipiasi su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 3 mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę jas gauti.

28. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 3 mėnesių nuo anksčiau paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpio pabaigos, kompensacija skiriama šio Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka.

29. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

29.1. šalpos pensijos gavėjams;

29.2. 60–70 procentų ir 75–100 procentų netekto darbingumo pensijos gavėjams;

29.3. senatvės pensijos gavėjams.

30. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jei yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita).

31. Jeigu piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje, atsiradus aplinkybėms, turinčioms įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui ir kita), paskirta piniginė socialinė parama skiriama iš naujo kito mėnesio, kada aplinkybės pasikeitė.

32. Jeigu dėl piniginės socialinės paramos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui.

33. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) priima  Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas, nurodant Įstatymo 8 straipsnio sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

34. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

35. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, Socialinės paramos skyrius, priėmęs sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

36. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja Socialinės paramos skyrius vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“.

37. Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia sąrašus ir pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti.

38. Socialinės paramos skyrius iki einamojo mėnesio 29 dienos pateikia energetines ir komunalines paslaugas teikiančioms įmonėms, gyventojų bendrijų įgaliotiems asmenims pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų ir vienų gyvenančių asmenų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti.

Gyvenamųjų namų bendrijos iki kito mėnesio 1 dienos paslaugas teikiančioms įmonėms pateikia patvirtintas kompensacijų skaičiavimo suvestines, iki kito mėnesio 8 dienos Socialinės paramos skyriui pateikia kompensacijų gavėjų sąrašus.

39. Kompensacijas, vadovaujantis Įstatymu ir poįstatyminiais teisės aktais, skaičiuoja energetines ir komunalines paslaugas teikiančios įmonės. Kompensacijos skaičiuojamos, informacija apie kompensacijų dydžius teikiama, lėšos pervedamos ir kt. pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus ir paslaugas teikiančių įmonių pasirašytas sutartis.

40.  Kompensacijas už būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti suvartotą kietą kurą skaičiuoja ir išmoka Socialinės paramos skyrius, skaičiuojama šildymo sezono trukmė – 6 mėnesiai (nuo spalio 1 d. iki kitų metų balandžio 1 d.). Vieno kubinio metro kuro (malkų) kaina (įskaitant pridėtinės vertės mokestį) nustatoma Savivaldybės tarybos sprendimu.

41. Kompensacijas už būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti suvartotą gamtinių dujų. elektros energijos kiekį apskaičiuoja ir išmoka Socialinės paramos skyrius pagal gyventojų pateiktas apmokėtas suvartotų dujų, elektros sąskaitas. Kompensacijos išmokamos gyventojams už praėjusį mėnesį piniginėmis lėšomis, pervedant į gavėjo nurodytą sąskaitą banke arba į paštą. 

42. Paslaugas teikiančios įmonės Buhalterinės apskaitos skyriui iki kiekvieno mėnesio 10 dienos pateikia paraiškas – apskaičiavimus ir sąskaitas faktūras dėl lėšų kompensavimo už nepasiturintiems gyventojams suteiktas paslaugas; Socialinės paramos skyriui – kompensacijų gavėjų sąrašus bei pažymą apie apskaičiuotas kompensacijas (priedas).

 

VI. Piniginės socialinės paramos FORMOS IR JOS teikimas

 

43. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

43.1. pinigais, t. y. išmokama pašalpos gavėjams už praėjusį mėnesį piniginėmis lėšomis, pervedant į gavėjo nurodytą sąskaitą banke arba į paštą;

43.2. nepinigine forma:

43.2.1. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis ir kitomis reikalingomis priemonėmis;                  

43.2.2. socialinėmis kortelėmis, skirtomis įsigyti reikalingas prekes prekybos centruose;

43.2.3. maitinimo talonais;

43.2.4. apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

43.2.5. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas;

43.2.6. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

43.3. kitais Apraše nenustatytais seniūnijų pasirinktais būdais;

43.4. derinant socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais. Pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, ir nepinigine forma, socialiniam darbuotojui kontroliuojant jos tikslinių panaudojimą ir derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros).

44. Seniūnijos atsiskaito už panaudotas lėšas, gautas pagal 43.2, 43.3 ir 45.3 aprašo punktus, Socialinės paramos skyriui pateikdamos kito mėnesio 1 dieną laisvos formos ataskaitas.

45. Kompensacijos gali būti teikiamos:

45.1. pinigais,  pervedant į  kompensacijos gavėjo asmeninę sąskaitą  banke arba per išmokų pristatymo gavėjams įstaigas;

45.2. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

45.3. negalintiems kuru pasirūpinti gavėjams ir patyrusioms socialinę riziką šeimoms pagal seniūnijų piniginės socialinės paramos teikimo komisijų nutarimą pervedamos į seniūnijų sąskaitas bankuose ir teikiamos nepinigine forma; seniūnijų socialinio darbo organizatoriai organizuoja lėšų naudojimą pagal paskirtį.  

46. Paskirtos socialinės paramos išmokėjimas:

46.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, ankstesnėje savivaldybėje piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas, išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas;

46.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į Biržų rajono savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą Biržų rajono savivaldybėje arba nuomojasi būstą, piniginė socialinė parama teikiama nuo kito mėnesio po gyvenamosios vietos deklaravimo.

47. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

48. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per  3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jei tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

49. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

50. Kompensacijos teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

51. Būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos pradedamos teikti kitą mėnesį po kreipimosi, išmokamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

52. Jeigu  bendrai   gyvenantiems  asmenims  arba  vienam  gyvenančiam  asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

 

VII. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA DIDINAMA, MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA

 

53. Socialinė pašalpa didinama:

53.1. vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutiniam dydžiui, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

53.1.1. vienas gyvenantis asmuo ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba ir per laikotarpį, už kurį pajamos apskaičiuojamos, dirbo ne mažiau kaip du trečdalius maksimalaus darbo laiko trukmės (įskaitant laikinojo nedarbingumo, prastovų ne dėl darbuotojo kaltės, kasmetinių atostogų ir kitą dėl pateisinamų priežasčių nedirbtą laiką, už kurį mokama įstatymų nustatyta tvarka), nustatytos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) 144 straipsnio 1 dalyje arba 145 straipsnyje, arba dirba ne mažiau kaip du trečdalius laiko skaičiuojant nuo darbo sutartyje nustatyto ne viso darbo laiko (Darbo kodekso 146 straipsnio 1 dalis), tačiau ne viso darbo laiko Darbo kodekso 146 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytu atveju trukmė negali būti trumpesnė kaip du trečdaliai maksimalios darbo laiko trukmės (įskaitant laikinojo nedarbingumo, prastovų ne dėl darbuotojo kaltės, kasmetinių atostogų ir kitą dėl pateisinamų priežasčių nedirbtą laiką, už kurį mokama įstatymų nustatyta tvarka), nustatytos Darbo kodekso 144 straipsnio 1 dalyje arba 145 straipsnyje, o jiems darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimalią mėnesinę algą arba minimalų valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimalias mėnesines algas ar du minimalius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;  

53.1.2. prieš įsidarbinimą 53.1.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta šio Aprašo 53.1.1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

53.1.3. vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

53.1.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;

53.2. mirus vienam iš tėvų ir likusiam vienam tėvui (motinai), auginančiam vaiką (vaikus), socialinė pašalpa didinama 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki tėvo (motinos) mirties, vidutiniam dydžiui, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius po prašymo-paraiškos (priedas) pateikimo mėnesio, jeigu likęs vienas iš tėvų atitinka šias sąlygas:

53.2.1. bendrai gyvenantys asmenys buvo socialinės pašalpos gavėjai bent 1 mėnesį per paskutinius 3 mėnesius iki vieno iš tėvų mirties;

53.2.2. vienas iš tėvų mirė ne ankščiau kaip prieš 3 mėnesius iki kreipimosi dienos.

54. Socialinės pašalpos mažinimas:

54.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui tais atvejais, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo yra darbingo amžiaus darbingas, bet nedirbantis asmuo (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 dalyse), socialinės pašalpos dydis, apskaičiuotas pagal Įstatymo 9 straipsnį, yra mažinamas:

54.1.1. kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui 20 procentų;

54.1.2. kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36  mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui  30 procentų;

54.1.3. kai socialinė pašalpa mokama ilgiau kaip 36 mėnesius50 procentų sumažinta pašalpa socialinė pašalpa skiriama 24 mėnesius tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą; socialinė pašalpa vienam gyvenančiam asmeniui ir vaikų (įvaikių) neauginantiems bendrai gyvenantiems asmenims neskiriama 24 mėnesius.  

55. Jeigu šio Aprašo 54 punkte nurodyti asmenys dirbo 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, šio Aprašo 54 punkte numatyti socialinės pašalpos gavimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo.

56. Piniginės socialinės paramos teikimas sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas, kai

56.1. priimtas sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo gali būti sustabdytas arba nutrauktas, gavus informaciją, kad asmuo gauna nelegalias pajamas, pateikė ne visus ir teisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Paramos teikimas gali būti atnaujinamas tik gavus atsakymą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų ar kitų institucijų;

56.2. paramos teikimas sustabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu būtina nustatyti faktą, ar asmuo tebeatitinka sąlygas, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę paramą. Paramos teikimas atnaujinamas išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į socialinę paramą;

56.3. paramos teikimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo nebeatitinka sąlygų, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę paramą;

56.4. jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių  atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, piniginė socialinė parama skiriama, jeigu jie netrumpiau kaip 3 mėnesius registruoti Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje. Ši nuostata netaikoma, jeigu per šioje dalyje nurodytą laikotarpį vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ar pradeda dirbti savarankiškai ir dirba ne trumpiau kaip 1 mėnesį arba dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi praėjus ne mažiau kaip 6 mėnesiams po paskutinio piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpio; 

56.5. piniginės socialinės paramos teikimas gali būti sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas kitais atvejais (pagal seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijų rekomendacijas).

 

VIIISAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS, TEIKIANT    PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

57. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo ją teikti vadovaudamasi įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sąlygomis.

58. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

58.1. darbingus nedirbančius ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, nesimokančius ar aukštosiose mokyklose studijuojančius pagal vakarinės, neakivaizdinės ar ištęstinės studijų formos programas, atsižvelgiant į šių asmenų studijų organizavimo procesą, darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą   Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti;

58.2. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, 3 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 d., pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (atsižvelgiant į seniūnijos pateiktą siūlymą), o kompensacijų 3 mėnesius neteikti ar 3 mėnesiams nutraukti jų teikimą, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų ar vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte nustatytos pareigos pagal patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus jai gauti dokumentus ir (ar) nevykdo 25 straipsnio 3 punkte nustatytos pareigos per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka;

58.3. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5, 6 punktuose nustatytų pareigų: išnaudoti visas teisėtas galimybes gauti kitų pajamų, savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turtą, sudaryti galimybes socialiniams darbuotojams tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, dalyvauti visuomenei naudingoje veikloje – socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos; 

58.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, seniūnijos siūlymu pasirenkant teikimo formą, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

58.5. apsvarsčius seniūnijos Piniginės socialinės paramos komisijoje:

58.5.1. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatyme nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

58.5.2. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1-8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

58.5.3.  6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai, vykdantiems nekilnojamųjų daiktų pardavimo, nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesio alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa gali būti skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

58.5.4. 12 mėnesių neteikti piniginės socialinės paramos ar 12- kai mėnesių nutraukti jos teikimą, jei bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė  didesnė už šio įstatymo nustatytą piniginių lėšų normatyvą, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

58.5.5. neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet faktiškai jame negyvena arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste ar jo nenuomoja (pagal seniūnijos pateiktą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą);

58.6. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

58.7. pasirinktinai tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos teikimas.

58.8. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

59. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir rekomendavus seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijai:

59.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau jie neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų, bet nuosavybės teise turimo turto vertė viršija turto vertės normatyvą ne daugiau kaip 2900 eurų;

59.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies  1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų, bet jų nuosavybės teise turimo turto vertė viršija turto vertės normatyvą ne daugiau kaip 2900 eurų;

59.3. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

59.4. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas, vadovaujantis Įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 4 punktu;

59.5. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

59.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

59.7. skirti kompensacijas vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

59.8. skirti kieto kuro kompensaciją, kai viename būste gyvena daugiau kaip viena bendrai gyvenančių ar vienų gyvenančių asmenų grupių ir šios asmenų grupės šildo būstą ir ruošia karštą vandenį naudodamosi atskiromis krosnimis, jeigu bendraturčių nuosavybės teisės nėra nustatytos, skiriama kiekvienai bendrai gyvenančiai asmenų grupei ar vieniems gyvenantiems asmenims atskirai;

59.9. skirti kompensacijas, jeigu daugiabučio namo buto savininkas nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą;

59.10. skirti socialinę pašalpą ir kompensaciją bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama šio įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

59.11. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

59.12. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

60. Esant lėšų trūkumui, ar komisijai nustačius, kad bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui piniginė socialinė parama nebūtina, piniginė socialinė parama pagal šio tvarkos aprašo 59 punktą neskiriama.

61. Seniūnijos turi teisę:

61.1. tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos teikimas;

61.2. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijoje svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo. Seniūno teikimu Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį tvirtina Biržų rajono savivaldybės administracijos direktorius.

62. Rekomendacinį sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo  (neskyrimo) šio Aprašo  59 punkte  numatytais atvejais, esant ginčytinai situacijai – socialinės pašalpos dydžio pinigais ir nepinigine forma nustatymo, socialinės paramos teikimo būdų asmenims, patyrusiems socialinę riziką, ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais, priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Biržų rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į seniūnijos Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos rekomendaciją.

63. Tuo atveju, kai Komisija priima sprendimą nerekomenduoti  skirti piniginės socialinės paramos, sprendimas įforminamas minėtos komisijos protokole nurodant atsisakymo skirti paramą motyvus.

64. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) Aprašo 60 ir 61 punktuose nustatytais atvejais priima Administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendacijas.

 

IX. SENIŪNIJOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJOS KOMPETENCIJA

 

65. Seniūnijos Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos (toliau – Seniūnijos komisija) sudėtis tvirtinama seniūno teikimu Biržų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

66. Seniūnijų komisijos veikia visuomeniniais pagrindais.

67. Seniūnijų komisijos funkcijos:

67.1. analizuoti probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, neteisingo duomenų pateikimo, paramos teikimo socialinę riziką patyrusiems asmenims, piniginės socialinės paramos teikimo formą ir kt.), paramos skyrimo (neskyrimo) kitais atvejais klausimus;

67.2. kviestis piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbiui;

67.3. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

67.4. teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui;

67.5. teikti rekomendacijas dėl kreipimosi į nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas.

68. Seniūnijų komisijų rekomendacijų galia – patariamojo pobūdžio.

69. Seniūnijų komisijos posėdžiauti renkasi pagal poreikį. Kiekvienas seniūnijos komisijos posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, atnaujinimo, nutraukimo. Protokolus pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

70. Rekomendacijos, kurias pasirašo Seniūnijos komisijos pirmininkas ir sekretorius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamos Socialinės paramos skyriui.

71. Seniūnijų komisijos vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginės socialinės paramos teikimo principus ir nuostatas.

72. Seniūnijų komisijų nariai privalo pasirašyti pasižadėjimą dėl informacijos konfidencialumo užtikrinimo.

 

X. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

73. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

73.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai pinigų gautą sumą arba ją sumokėti dalimis;

73.2. negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama savivaldybės administracijos priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

73.3. jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likęs įsiskolinimas išieškomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

74. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XI. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

75. Piniginę socialinę paramą gaunantys asmenys privalo:

75.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

75.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

75.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

75.4. Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijos  reikalavimu deklaruoti  turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

75.5. sudaryti seniūnijos socialiniams darbuotojams ir komisijos nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

75.6. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

XIIATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

76. Socialinės paramos skyrius atsako už   teisingą   dokumentų  piniginei  socialinei  paramai gauti priėmimą, pašalpų apskaičiavimą  ir  dokumentų  paruošimą  jas  išmokėti, duomenų  apie   bendrai gyvenančių asmenų ar   vieno  gyvenančio  asmens  pajamas kompensacijų  skaičiavimui  perdavimą  laiku  kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kieto kuro, dujų ir elektros kompensacijų skaičiavimą.

77. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už atsiskaitymą su   šilumos   energiją   ir   vandenį  tiekiančiomis  įmonėmis, įsiskolinimo šioms įmonėms padengimą.

78. Sutrikus atsiskaitymams su paslaugas teikiančiomis įmonėmis ir susidarius įsiskolinimams Buhalterinės apskaitos skyrius analizuoja įsiskolinimų susidarymo priežastis, imasi priemonių jiems sumažinti. Įmonės pateikia įsiskolinimų suderinimo aktus.

79. Seniūnijos atsako:

79.1. už   teisingą   dokumentų   piniginei   socialinei  paramai gauti iš savo teritorijos gyventojų priėmimą ir jų pateikimą laiku Socialinės paramos skyriui;

79.2. už piniginės socialinės paramos, teikiamos socialinės rizikos šeimoms ir kitiems apraše numatytiems asmenims tinkamą teikimo organizavimą bei atsiskaitymą laiku už lėšų panaudojimą;

79.3. už duomenų, pateikiamų šeimos ar vieno gyvenančio asmens buities tyrimo akte, teisingumą.

80. Energetines ir komunalines paslaugas teikiančios įmonės ir gyvenamųjų namų bendrijų įgalioti asmenys atsako už gaunamų duomenų saugumą, jų naudojimą pagal paskirtį ir teisingą kompensacijų apskaičiavimą.

 

XIII.   BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Jeigu   socialinė   pašalpa ar kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba

vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

82. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________

 

 

Piniginės  socialinės paramos teikimo  nepasiturintiems   Biržų  rajono  gyventojams  tvarkos  aprašo     

priedas

 

(Pažymos formos pavyzdys)

_________________________________________________

(energetinių ir komunalinių paslaugų įmonės pavadinimas)

 

 

PAŽYMA APIE APSKAIČIUOTAS KOMPENSACIJAS

 

201 _ m. ______________ mėn.

 

 

Būsto šildymo išlaidų ir išlaidų vandeniui kompensacijos, iš jų:

būsto šildymo išlaidų (energijai)

būsto šildymo išlaidų (kurui)

išlaidų šaltam vandeniui bei nuotėkoms

išlaidų karštam vandeniui

Eil.

Nr.

Mėnuo, už kurį kompensacijos apskaičiuotos*

Asmenys

Šeimos

(būstai)

Išlaidos,

Lt

Asmenys

Šeimos (būstai)

Išlaidos,

Lt

Asmenys

Šeimos (būstai)

Išlaidos,

Lt

Asmenys

Šeimos (būstai)

Išlaidos,

Lt

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsakingo darbuotojo  _________________________                   ___________________                        _____________________________ 

(pareigos)                                                                         (parašas)                                                                                 (vardas, pavardė)

 

* vadovaujantis LR socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr.A1-381 „Dėl Duomenų apie savivaldybėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų panaudojimą teikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai tvarkos aprašo patvirtinimo“, (Žin., 2009, 70-2874), nurodomas tas mėnuo, už kurį kompensacijos apskaičiuotos.