LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KANCLERIS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME IR SEIMO KANCELIARIJOJE 

 

2022 m. gruodžio 30 d. Nr. 400-ĮVK-333

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, 3 ir 9 punktais, Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2022 m. gruodžio 21 d. sprendimu
Nr. SV-S-763 „Dėl vieno langelio principo taikymo“:

1. Tvirtinu Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. vieno langelio principą aptarnaujant asmenis Seime ir Seimo kanceliarijoje įgyvendina Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyrius;

2.2. šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre;

2.3. šis įsakymas, išskyrus 2.2 papunktį, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

Seimo kancleris                                                                                                         Modestas Gelbūda

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio

2022 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-333

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME IR SEIMO KANCELIARIJOJE

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje (toliau – Institucija) tvarka.

2. Institucijoje asmenys aptarnaujami, asmenų prašymai ir skundai priimami, nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Asmuo – į Instituciją besikreipiantis fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens statuso (komisija, visuotinis narių susirinkimas, nuolatinis pasitarimas).

3.2. Bendro pobūdžio informacija – informacija apie Institucijos veiklą, funkcijas ir teikiamas paslaugas, jas reglamentuojančių teisės aktų nuostatos, jų taikymo išaiškinimai, kita su Institucija susijusi bendro pobūdžio informacija, kurioje nėra tiesiogiai pateikiami jokie Institucijos tvarkomi konkretaus asmens duomenys ir kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu asmeniu, išskyrus asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus skelbiami viešai.

3.3. Konsultuojantis darbuotojas – Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, pagal kompetenciją teikiantis konsultaciją Institucijos bendruoju telefonu skambinančiam asmeniui.

3.4. Elektroninių ryšių priemonės Seimo interneto portalo informacinė sistema, Nacionalinė elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinė sistema, Institucijos oficialus elektroninis paštas, nurodytas Seimo interneto svetainės pradžios tinklalapyje.

3.5. Padalinys – struktūrinis padalinys, kuris yra ir kuris nėra kito padalinio struktūrinė dalis, taip pat pareigybė, nepriklausanti struktūriniam padaliniui.

3.6. Pavedimas – ant asmens prašymo ar skundo ir (ar) Seimo kanceliarijos dokumentų valdymo sistemoje įrašytas ar žodinis paskyrimas arba įpareigojimas atlikti tam tikrą užduotį.

3.7. Vadovybė – Seimo Pirmininkas ir kiti Seimo valdybos nariai, Seimo kancleris.

3.8. Vieno langelio padalinysSeimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyrius.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose ir kituose dokumentų valdymą, įslaptintos informacijos administravimą, asmenų aptarnavimą, jų prašymų, skundų nagrinėjimą, asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

5. Asmens prašymą ar skundą nagrinėjantis Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, (toliau – darbuotojas) Seimo kanclerio nustatyta tvarka nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo asmens prašymo ar skundo nagrinėjimo, jeigu tai gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Sprendimą dėl Seimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo nusišalinimo ar nušalinimo nuo asmens prašymo ar skundo nagrinėjimo priima atitinkamą Seimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautoją pasirinkęs politikas.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

6. Asmenų prašymus ir skundus raštu galima pateikti asmeniui ar jo atstovui atvykus į Instituciją, atsiuntus prašymą ar skundą paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Prašymus ar skundus žodžiu galima pateikti tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Instituciją ar Institucijos bendruoju telefonu.

7. Asmens prašymas ar skundas žodžiu gali būti išdėstomas vieno langelio padalinio darbuotojui ar kitam Institucijos darbuotojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus arba aptarnauti asmenis.

8. Asmens prašymas ar skundas žodžiu pateikiamas valstybine kalba arba prašymą ar skundą teikiančiam asmeniui ar jo atstovui ir jį aptarnaujančiam Institucijos darbuotojui suprantama kalba. Jeigu asmuo ar jo atstovas nemoka valstybinės kalbos, o Institucijoje nėra darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria asmuo ar jo atstovas kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Instituciją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą ar skundą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Tokį asmenį arba vertėją savo iniciatyva pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Instituciją.

9. Rašytinis asmens prašymas ar skundas gali būti pateikiamas valstybine arba anglų kalba.

10. Kitomis, negu Aprašo 9 punkte nustatytomis, kalbomis raštu pateikti asmenų prašymai ar skundai Institucijoje priimami, kai, vadovaudamasi tarptautiniais teisės aktais, į Instituciją raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija, tarptautinė organizacija ar kitas užsienio subjektas.

11. Jeigu kiti teisės aktai nenumato kitaip, prašymai dėl asmens duomenų teikimo ar kitos informacijos, kuri pagal savo esmę gali būti suteikta tik nustatytos tapatybės asmeniui, pateikiami taip:

11.1. kai prašymas pateikiamas atvykus į Instituciją, – pateikiamas galiojantis asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;

11.2. kai prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, – atsakymas su prašomais dokumentais ar duomenimis įteikiamas pareiškėjui asmeniškai registruotąja pašto siunta arba siunčiamas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą;

11.3. elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

12. Asmens ar jo atstovo prašyme dėl asmens duomenų teikimo turi būti nurodyta:

12.1. asmens, kurio duomenų prašoma, vardas, pavardė, kodas, o jeigu asmuo kodo neturi – gimimo data ar kiti požymiai, leidžiantys identifikuoti tą asmenį;

12.2. informacijos pateikimo būdas ir kontaktiniai duomenys, būtini informacijai pateikti nurodytu būdu (adresas, elektroninio pašto adresas ir pan.);

12.3. jeigu prašyme nurodoma, kad informacija apie asmenį turi būti pateikta ne prašymą teikiančiam asmeniui ar jo atstovui, o kitam prašyme nurodytam fiziniam ar juridiniam asmeniui, – to fizinio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, kodas;

12.4. jeigu atsakymas asmeniui turės būti įteikiamas – asmens kodas, o jeigu asmuo kodo neturi – gimimo data ar kiti požymiai, leidžiantys įteikiant atsakymą tinkamai nustatyti to asmens tapatybę.

13. Asmens ar jo atstovo prašyme dėl Institucijos tvarkomų duomenų (išskyrus duomenis, kurie pagal teisės aktus skelbiami viešai) apie kitą asmenį, kuriam prašymą teikiantis asmuo neatstovauja, teikimo turi būti nurodyta:

13.1. prašomų duomenų apimtis, asmens, kurio duomenų prašoma, vardas, pavardė, kodas, o jeigu asmuo kodo neturi (jis nežinomas) – gimimo data ar kiti požymiai, leidžiantys Institucijai identifikuoti tą asmenį;

13.2. prašomų duomenų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas;

13.3. prašomų duomenų panaudojimo tikslas.

14. Prie 13 punkte nurodyto prašymo turi būti pridėtas asmens, kurio duomenų prašoma, sutikimas, atitinkantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nustatytus reikalavimus, teikti jo duomenis prašymą Institucijai teikiančiam asmeniui, išskyrus atvejus, kai teisės aktai prašymą teikiančiam asmeniui suteikia teisę gauti kito asmens duomenis be jo sutikimo.

15. Asmuo, prašymą ar skundą teikiantis Institucijai elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti Institucijos oficialiu elektroninio pašto adresu.

16. Darbuotojas, jam Institucijos suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą ar skundą, turi ne vėliau kaip kitą Institucijos darbo dieną persiųsti jį Institucijos oficialiu elektroninio pašto adresu, išskyrus asmenų prašymus ar skundus, į kuriuos galima atsakyti ne vėliau kaip artimiausią Institucijos darbo dieną. Jeigu darbuotojas, kuriam buvo adresuotas asmens prašymas ar skundas, dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo, komandiruotės ar kitų priežasčių negali persiųsti asmens prašymo ar skundo Institucijos oficialiu elektroninio pašto adresu, jis tai padaro nedelsdamas, kai tik šios aplinkybės išnyksta.

17. Jeigu tiesiogiai pateikiamas ar paštu atsiunčiamas asmens prašymo ar skundo, skirto daugeliui gavėjų (Seimo nariams, Seimo frakcijoms, Seimo narių laikinosioms grupėms ir (ar) kitiems subjektams), vienas egzempliorius, jis perduodamas pirmajam asmens prašyme ar skunde nurodytam gavėjui, kitiems gavėjams nustatyta tvarka perduodama tik skaitmeninė asmens prašymo ar skundo kopija.

 

III SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

18. Priimant tiesiogiai pateikiamą asmens prašymą ar skundą, patikslinama jo esmė, patikrinama, ar pateikti visi dokumentai, kurių reikės sprendimui priimti, ar yra pridėti visi nurodyti priedai. Jeigu kartu su asmens prašymu ar skundu pateikiamas asmens dokumentas (gimimo liudijimas, mokslo baigimo pažymėjimas ar kt.), padaromos šio dokumento kopijos ir dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui.

19. Tiesiogiai pateikiamus asmenų prašymus, skundus ir kitą atnešamą korespondenciją priima:

19.1. fizinių asmenų prašymus, skundus – vieno langelio padalinio darbuotojai;

19.2. kitus dokumentus, pašto siuntas – Dokumentų departamento Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojai;

19.3. Informacijos ir komunikacijos departamento Bendrosios ir bibliografinės informacijos skyriui adresuotus leidinius – šio skyriaus darbuotojai prie Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos (toliau – VAT) apsaugos posto Seimo III rūmuose.

20. Skubūs dokumentai, asmeniniai laiškai gali būti perduodami Seimo nariams ar jų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams tiesiogiai, asmeniui telefonu su jais susitarus ir juos išsikvietus į asmenų priimamojo laukiamąjį (ar prie kitų Seimo rūmuose veikiančių VAT apsaugos postų).

21. Seimo nariui skirtame asmens prašyme ar skunde, teikiamame tiesiogiai, paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, turi būti nurodytas konkretus Seimo narys.

22. Asmeniui ar jo atstovui, tiesiogiai pateikusiam prašymą ar skundą, jo pageidavimu įteikiama:

22.1. pažyma (informacija) apie priimtus dokumentus;

22.2. spaudu su gavimo data ir registracijos numeriu pažymėta asmens prašymo ar skundo (be priedų) kopija. Ant Seimo nariams, Seimo frakcijoms ir laikinosioms grupėms adresuotų asmenų prašymų ar skundų kopijų dedamas spaudas su gavimo data.

23. Jeigu asmens prašymas ar skundas gautas paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo asmens prašymo ar skundo gavimo Institucijoje dienos pagal asmens prašyme ar skunde nurodytus kontaktinius duomenis išsiunčiama informacija apie priimtus dokumentus, išskyrus asmenų prašymus ar skundus, į kuriuos galima atsakyti ne vėliau kaip artimiausią Institucijos darbo dieną.

24. Seimui, vadovybei, Seimo komitetams, komisijoms, frakcijoms, Seimo delegacijoms parlamentinėse organizacijose ir forumuose, tarpparlamentinių ryšių grupėms, jų pirmininkams, Seimo kanceliarijos padaliniams ir jų vadovams adresuoti asmenų prašymai, skundai, kita korespondencija, nurodytiems gavėjams VAT apsaugos poste Seimo kanceliarijos darbo laiku perduota tiesiogiai, gavimo dieną perduodama Dokumentų departamento Dokumentų valdymo skyriui užregistruoti.

25. Neregistruojami žodžiu ar raštu tiesiogiai pateikti ar paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis atsiųsti asmenų prašymai ir skundai, į kuriuos galima atsakyti tą pačią arba ne vėliau kaip artimiausią Institucijos darbo dieną.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS.

PAVEDIMŲ VYKDYMO KONTROLĖ

 

26. Asmens prašymas ar skundas, pateiktas nevalstybine kalba Aprašo 9 ir 10 punktuose nustatytais atvejais, nagrinėjamas bendra tvarka. Prireikus gautą asmens prašymą ar skundą išversti į lietuvių kalbą, asmens prašymą ar skundą nagrinėjantis padalinys (Aprašo 27 punkte nurodytu atveju – Seimo posėdžių sekretoriatas) kreipiasi į vertimus atliekantį padalinį.

27. Seimui, Seimo valdybai, Seimo Pirmininkui, kitiems Seimo valdybos nariams, Seimo komitetams ir komisijoms adresuotas asmens prašymas, kuriame yra pateikti pasiūlymai ar pastabos dėl Seimo teisės aktų projektų registre įregistruotų įstatymų ar kitų teisės aktų projektų, nagrinėjamas Seimo valdybos nustatyta tvarka.

28. Kitų Seimui, Seimo valdybai, Seimo Pirmininkui, kitiems Seimo valdybos nariams adresuotų asmenų prašymų ar skundų nagrinėjimą organizuoja vieno langelio padalinys:

28.1. asmens prašymą, kuriame yra pateikti pasiūlymai dėl įstatymų priėmimo arba galiojančių įstatymų pakeitimo, papildymo, asmens prašymą ar skundą, kuriame keliami kiti Lietuvos Respublikos Konstitucijoje Seimo kompetencijai priskirti klausimai, perduoda nagrinėti Seimo komitetui ar komisijai pagal Lietuvos Respublikos Seimo statute nustatytą kompetenciją;

28.2. asmens prašymą ar skundą, kuriame pateikti klausimai nepriskirti Institucijos kompetencijai, Taisyklėse nustatyta tvarka persiunčia kitai institucijai pagal kompetenciją;

28.3. asmens prašymą išaiškinti įstatymų sąvokas ar įstatymų arba kitų teisės aktų taikymą Seimo kanclerio pavedimu perduoda Seimo kanceliarijos Teisės departamentui, kad šis pateiktų nuomonę;

28.4. informacinio turinio asmens prašymą perduoda susipažinti Institucijos padaliniui pagal kompetenciją;

28.5. raštu praneša asmeniui apie Aprašo 27 punkte, 28.1 ir 28.2 papunkčiuose nurodytų asmenų prašymų perdavimą (persiuntimą).

29. Aprašo 28.1–28.4 papunkčiuose nenurodyti Seimui, Seimo valdybai, Seimo Pirmininkui, kitiems Seimo valdybos nariams adresuoti asmenų prašymai ar skundai nagrinėjami Seimo valdybos nustatyta tvarka.

30. Seimo kanceliarijai, Seimo kancleriui adresuotą asmens prašymą ar skundą Seimo kanclerio pavedimu nagrinėja Seimo kanceliarijos padaliniai pagal kompetenciją.

31. Kai dėl asmens prašymo ar skundo nagrinėjimo yra vadovybės pavedimas, skirtas keletui padalinių, pagrindiniu vykdytoju laikomas padalinys, kuris pavedime nurodytas pirmasis. Kiti pavedime nurodyti padaliniai yra vienodai atsakingi už vadovybės pavedimo įvykdymą laiku ir turi pagrindiniam vykdytojui pateikti pasiūlymus dėl atsakymo rengimo arba suteikti kitą prašomą informaciją.

32. Tais atvejais, kai asmens prašymui ar skundui išnagrinėti reikalinga sudaryti komisiją ar sušaukti posėdį arba dėl kitų aplinkybių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo asmens prašymo ar skundo ir visų reikiamų dokumentų gavimo Institucijoje dienos, asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimą ir vadovybės pavedimų vykdymą kontroliuojantis padalinys padalinio, nagrinėjančio asmens prašymą ar skundą, vadovo prašymu turi teisę pratęsti šį terminą iki 10 darbo dienų. Asmens prašymą ar skundą nagrinėjantis padalinys nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui pranešimą ir nurodo asmens prašymo ar skundo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

33. Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir vadovybės pavedimų padaliniams ir kitoms valstybės institucijoms dėl gautų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo apskaitą tvarko ir pavedimų vykdymą kontroliuoja bei apibendrina Dokumentų departamento Dokumentų valdymo skyrius Seimo kanclerio nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMAS IR APTARNAVIMAS

 

34. Institucijos asmenų priimamajame asmenis priima ir konsultuoja vieno langelio padalinio darbuotojai.

35. Pagal iš anksto vieno langelio padalinio darbuotojų sudarytą ir suderintą grafiką Seimo valdybos sprendimu patvirtintu laiku vieno langelio padalinys organizuoja asmenų priėmimą pas Seimo vadovus ir Seimo komitetų bei komisijų pirmininkus.

36. Į asmenų priėmimą Institucijoje asmenys užrašomi iš anksto. Asmenų priėmimo laikas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto Institucijos bendruoju telefonu; dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus suderintam priėmimo laikui, vieno langelio padalinio darbuotojas apie tai iš anksto praneša į priėmimą užsirašiusiam asmeniui.

37. Mitingų, piketų ir kitų prie Seimo rūmų vykstančių susirinkimų metu vieno langelio padalinio darbuotojai susitinka su šių susirinkimų dalyviais, susipažįsta su jų reikalavimais ir apie juos nedelsdami praneša vadovybei. Apie Lietuvos Respublikos susirinkimų įstatymo pažeidimus prie Seimo rūmų ar Seimo rūmuose vieno langelio padalinio darbuotojai įspėja pažeidėjus ir apie pažeidimą praneša Seimo kancleriui ir (ar) kompetentingoms institucijoms.

38. Vieno langelio padalinys, aptarnaudamas asmenis:

38.1. priima ir konsultuoja asmenis pagal Institucijos kompetenciją;

38.2. asmeniui ar jo atstovui jų pageidavimu praneša, kuris Institucijos darbuotojas nagrinėja asmens prašymą ar skundą;

38.3. asmeniui ar jo atstovui jų pageidavimu įteikia Aprašo 22 punkte nurodytą pažymą (informaciją) arba spaudu pažymėtą prašymo ar skundo kopiją;

38.4. asmeniui ar jo atstovui įteikia atsakymą į asmens prašymą ar skundą.

39. Institucijoje už asmenų aptarnavimą žodžiu Institucijos bendruoju telefonu yra atsakingas Seimo kanclerio paskirtas vieno langelio padalinio darbuotojas.

40. Siekiant užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą, asmenims skambinant Institucijos bendruoju telefonu, pokalbiai yra įrašomi.

41. Pokalbis įrašomas Institucijos bendruoju telefonu skambinančio asmens sutikimo, kad pokalbis būtų įrašytas, pagrindu.

42. Institucijos bendruoju telefonu skambinančiam asmeniui automatiniu būdu:

42.1. pranešama, kad pokalbis bus įrašomas, ir

42.2. paaiškinama, kaip asmuo kitais būdais žodžiu ar raštu gali kreiptis į Instituciją.

43. Skambinančiam asmeniui nesutikus, kad pokalbis būtų įrašytas, pokalbis Institucijos bendruoju telefonu nevyksta.

44. Telefoninio pokalbio metu fiksuojami šie duomenys:

44.1. skambinančio asmens telefono numeris;

44.2. pokalbio data, laikas, trukmė;

44.3. pokalbio garso įrašas.

45. Pokalbio garso įraše fiksuojami tie duomenys (įskaitant asmens duomenis), kuriuos skambinantis asmuo ir konsultuojantis darbuotojas pateikia vieno pokalbio, kuris įrašomas, metu.

46. Konsultuojančio darbuotojo uždavinys – suteikti asmens prašomą bendro pobūdžio informaciją, susijusią su skambinančiam asmeniui rūpimo klausimo nagrinėjimu. Konsultuojantis darbuotojas turi trumpai ir suprantamai:

46.1. paaiškinti, ar Institucija kompetentinga nagrinėti prašymą ar skundą asmeniui rūpimu klausimu;

46.2. paaiškinti, kokiais būdais gali būti pateiktas prašymas ar skundas, ir tai, kokius dokumentus reikėtų pateikti, kad prašymas ar skundas būtų išnagrinėtas;

46.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir kitą kontaktinę informaciją), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Institucija nekompetentinga nagrinėti jo prašymą ar skundą;

46.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Institucija ir kurią asmuo turi teisę gauti Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatyta tvarka.

47. Konsultuojantis darbuotojas turi laikytis šių reikalavimų:

47.1. prisistatyti skambinančiam asmeniui (nurodyti pareigas, vardą ir pavardę);

47.2. išklausyti skambinantį asmenį, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymo ar skundo esmę;

47.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus, jeigu klausimai priskirti konsultuojančio darbuotojo kompetencijai ir atsakymas yra žinomas, arba nukreipti asmenį į kompetentingą Institucijos darbuotoją; jeigu išsamiam atsakymui pateikti reikia laiko, – nurodyti, kada asmeniui bus atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kitu būdu.

48. Telefoninių pokalbių įrašai saugomi vieną mėnesį nuo pokalbio dienos, o suėjus šiam terminui sunaikinami. Nagrinėjant asmens skundą dėl konsultavusio darbuotojo galbūt netinkamai suteiktos administracinės paslaugos ar kitais atvejais prieš sunaikinant pokalbio įrašą nustatytoje saugojimo vietoje padaroma jo kopija, kuri saugoma tiek, kiek reikalinga administracinėms procedūroms atlikti, ir tvarkoma kaip administracinės procedūros objektas teisės aktuose nustatyta tvarka.

49. Telefoninių pokalbių įrašai gali būti perklausomi, kai:

49.1. atliekamas periodinis asmenų aptarnavimo Institucijos bendruoju telefonu kokybės vertinimas (telefoninių pokalbių įrašai pasirenkami atsitiktine tvarka);

49.2. yra gautas asmens skundas dėl galbūt netinkamai Institucijos bendruoju telefonu suteiktos administracinės paslaugos.

50. Teisė perklausyti telefoninių pokalbių įrašus suteikiama:

50.1. vieno langelio padalinio vadovui;

50.2. konsultavusiam darbuotojui;

50.3. kitiems įgaliotiems Seimo kanceliarijos atstovams.

51. Institucijos bendruoju telefonu skambinantis asmuo turi teisę nesutikti, kad pokalbis būtų įrašytas, ir nebetęsti pokalbio. Asmuo, sutikęs, kad pokalbis būtų įrašytas, turi:

51.1. teisę gauti informaciją apie jo asmens duomenų tvarkymą;

51.2. teisę perklausyti telefoninio (telefoninių) pokalbio (pokalbių), kuriame (kuriuose) dalyvavo, įrašą (įrašus) ir gauti jo (jų) kopiją (kopijas);

51.3. teisę susipažinti su tvarkomais jo asmens duomenimis ir gauti jų kopiją;

51.4. teisę reikalauti ištaisyti netikslius ar neteisingus jo asmens duomenis;

51.5. kitas Reglamente (ES) 2016/679 nurodytas duomenų subjekto teises, kurios įgyvendinamos Seimo kanclerio nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Asmenų prašymai ir skundai priimami, asmenys aptarnaujami:

52.1. Seimo kanceliarijos darbo laiku pirmadienį–ketvirtadienį nuo 8 iki 17 val., penktadienį – nuo 8 iki 15 val. 45 min. (švenčių dienų išvakarėse – viena valanda trumpiau);

52.2. Institucijos bendruoju telefonu (8 5) 239 6060;

52.3. Institucijos oficialiu elektroninio pašto adresu priim@lrs.lt;

52.4. Institucijos adresu: Gedimino pr. 53, 01109 Vilnius.

53. Iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymams ir skundams priimti darbo dienomis Seimo kanceliarijos ne darbo laiku yra nustatytos dvi papildomos valandos per savaitę. Tikslus laikas skelbiamas Seimo interneto svetainėje ir asmenų priimamojo laukiamajame.

54. Informacija asmenims skelbiama asmenims prieinamoje vietoje asmenų priimamojo laukiamajame ir Seimo interneto svetainėje, taip pat teikiama Institucijos bendruoju telefonu.

55. Asmenų priėmimas pas vadovybę ir Seimo komitetų bei komisijų pirmininkus, jų įgaliotus Seimo kanceliarijos darbuotojus gali būti rengiamas nuotoliniu būdu, rengiant garso ar vaizdo ir garso pokalbį. Priėmimų garso ar vaizdo ir garso įrašai nedaromi.

56. Seimo kanclerio nustatyta tvarka Institucijoje atliekamas asmenų aptarnavimo kokybės vertinimas pagal asmenų anoniminių apklausų rezultatus arba pasirinktus objektyvius kriterijus.

_________________

part_69c2a398daec4fd2a438bc79d82c0583_end