LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2013 M. GRUODŽIO 6 D. ĮSAKYMO NR. V-1149 „DĖL LIGŲ, VAISTINIŲ PREPARATŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ KOMPENSAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 29 d. Nr. V-1519

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. V-1149 „Dėl Ligų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1. S u d a r a u Ligų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisiją:

Valentin Gavrilov – Sveikatos apsaugos viceministras (pirmininkas);

Zdislavas Skvarciany – Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos priežiūros departamento direktorius (pirmininko pavaduotojas);

Tomas Alonderis – Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamento Farmakoekonomikos ir vaistų kainodaros skyriaus vedėjas;

Ieva Drėgvienė – Onkohematologinių ligonių bendrijos „Kraujas“ pirmininkė;

Nijolė Savickienė – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Farmacijos fakulteto Farmakognozijos katedros profesorė;

Ugnė Šakūnienė – Lietuvos pacientų organizacijų atstovų tarybos valdybos narė;

Sonata Varvuolytė – Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Slaugos ir vidaus ligų pagrindų katedros lektorė, mokslų daktarė;

Daiva Zabarauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Vida Žagūnienė – Finansų ministerijos Biudžeto departamento Švietimo, kultūros ir socialinių sektorių skyriaus vedėja.“

1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. S u d a r a u Ligų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisijos sekretoriatą:

Diana Prochorova – Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamento Farmakoekonomikos ir vaistų kainodaros skyriaus vyriausioji specialistė;

Jolita Tomaševič – Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamento Farmakoekonomikos ir vaistų kainodaros skyriaus vyriausioji specialistė.“

1.3. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Ligų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo komisijos darbo reglamentą:

1.3.1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

„7. Komisijos nariai už pareigų, nustatytų Farmacijos įstatyme, Tvarkos apraše, šiame reglamente ir kituose teisės aktuose, nevykdymą ar netinkamą vykdymą šalinami iš Komisijos ir atsako įstatymų nustatyta tvarka. Netinkamu komisijos nario pareigų vykdymu ar nevykdymu laikomas toks Komisijos nario elgesys, kuriuo pažeidžiama Farmacijos įstatyme ir Tvarkos apraše nustatyta paraiškų įrašyti ligą, vaistinį preparatą ar medicinos pagalbos priemonę į Sąrašus ar Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašą, nagrinėjimo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarka. Sužinojus apie galimą Komisijos nario pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, Komisijos pirmininkas, o jei įtariamas Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, kreipiasi į įtariamąjį ir per 5 darbo dienas paprašo Komisijos primininkui, o jei įtariamas padaręs pažeidimą Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojui pateikti raštu paaiškinimą dėl galimų pažeidimų. Įvertinęs pateiktą paaiškinimą, Komisijos pirmininkas (Komisijos pirmininko pavaduotojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas teikia siūlymą sveikatos apsaugos ministrui pašalinti nurodytą Komisijos narį iš Komisijos, nurodydamas pašalinimo priežastis. Sveikatos apsaugos ministrui pritarus (pritarimas įforminamas rezoliucija) siūlymui, Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamentas parengia sveikatos apsaugos ministro įsakymo dėl Komisijos sudėties keitimo projektą. Komisijos nario elgesyje esant Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 4410 straipsnyje numatyto administracinio teisės pažeidimo požymių, Sveikatos apsaugos ministerijoje vadovaujantis ATPK pradedama administracinio teisės pažeidimo nagrinėjimo procedūra. Jeigu komisijos narys yra valstybės tarnautojas, apie jo pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą informuojamas institucijos ar įstaigos vadovas.“

1.3.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

„14. Komisijos sprendimai priimami visų Komisijos narių balsų dauguma. Balsuojama atviru vardiniu balsavimu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Jeigu Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis turi teisę raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo. Atskiroji nuomonė kartu su protokolu paskelbiama viešai Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo posėdžio dienos.“

1.3.3. Pripažįstu netekusiu galios 15 punktą:

„15. Priimti sprendimai dėl kitų su Komisijos darbu susijusių klausimų yra teisėti, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių turinčių teisę balsuoti Komisijos narių. Balsuojama atviru vardiniu balsavimu. Komisijos narys, kuris nesutinka su daugumos sprendimu, turi teisę raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo. Atskiroji nuomonė kartu su protokolu paskelbiama viešai Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 2 darbo dienas, pasirašius posėdžio, kurio metu buvo priimtas nurodytas sprendimas, protokolą.“

1.3.4. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

„16. Komisijos posėdžiai protokoluojami ir daromas garso įrašas. Protokole nurodoma data, posėdžio dalyviai, nagrinėto klausimo esmė, Komisijos narių pastabos ir siūlymai, priimtas sprendimas ir sprendimo priėmimo argumentai ir motyvai. Protokolas elektroniniu būdu turi būti suderintas su visais posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos sekretorius.“

1.3.5. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

„17. Pasirašius protokolą, pareiškėjams ar jų atstovams suteikiama galimybė susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu. Pareiškėjas, norėdamas susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu, Komisijos pirmininkui pateikia prašymą. Jei prašymą pateikia pareiškėjo atstovas, kartu turi būti pateikiamas dokumentas, įrodantis jo teisę susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu. Komisijos pirmininkas nurodytą prašymą išnagrinėja ne vėliau kaip per 2 darbo dienas ir priima sprendimą leisti susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu. Komisijos pirmininko sprendimas įforminamas rezoliucija. Apie priimtą sprendimą pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo ir suderinamas perklausos laikas. Susipažinti su Komisijos posėdžio garso įrašu leidžiama Sveikatos apsaugos ministerijos patalpose, dalyvaujant Komisijos sekretoriui. Komisijos posėdžio garso įrašo skaitmeninės kopijos nedaromos.“

1.3.6. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

„18. Protokolas turi būti parengtas, pasirašytas ir paskelbtas viešai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Kiekvienam posėdyje dalyvavusiam Komisijos nariui yra pateikiama pasirašyta protokolo kopija.“

1.3.7. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

„24. Deklaraciją, kurioje nurodomi Komisijos nario tiesioginiai ar netiesioginiai ryšiai su vaistinio (-ų) preparato (-ų) registruotoju ir (ar) jo (jų) atstovu, medicinos pagalbos priemonės (-ių) gamintoju ir (ar) jo (jų) atstovu, Komisijos nariai užpildo vieną kartą per metus Komisijos posėdyje. Specialistai užpildytą deklaraciją pateikia Komisijos posėdyje, kuriame dalyvauja, arba pateikia kartu su Komisijos posėdyje svarstoma rašytine informacija. Jeigu nurodyti asmenys užpildytos deklaracijos nepateikia, jie negali dalyvauti Komisijos posėdyje arba jų pateikta rašytinė informacija nesvarstoma. Užpildytas deklaracijas Komisijos nariai ir specialistai pateikia Komisijos pirmininkui. Pasikeitus deklaruotiniems duomenims, Komisijos nariai ir specialistai privalo nedelsdami, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas po duomenų pasikeitimo, užpildyti ir pateikti naują deklaraciją bei apie galimą interesų konfliktą pranešti Komisijos pirmininkui ir kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims. Jeigu dėl galimo interesų konflikto Komisijos narys ar specialistas nusišalina nuo sprendimo rengimo, svarstymo arba priėmimo ar kito klausimo sprendimo, Komisijos pirmininkas turi užtikrinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai pažymėtas Komisijos posėdžio protokole. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo deklaracijų pateikimo Komisijos pirmininkui dienos jos paskelbiamos Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                               Rimantė Šalaševičiūtė