VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 9 d. Nr. 2BE-101

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi:

1.  T v i r t i n u Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2009 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. 2B-248 „Dėl Priedų ir priemokų darbuotojams nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.  P a v e d u Projektų valdymo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

4. Šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                                                             Robertas Šerėnas

 


 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko 

2017 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 2BE-101

 

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) struktūrinių padalinių vadovų, jų pavaduotojų, specialistų ir kvalifikuotų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus, pareiginės algos kintamosios dalies, priemokų ir premijų mokėjimo tvarką ir sąlygas.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu (toliau – Įstatymas).

 

II SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES NUSTATYMAS IR DIDINIMAS

 

3. Struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma vadovaujantis Įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi, specialistų ir kvalifikuotų darbuotojų –Įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi.

4. Struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas pagal Įstatymo 2 priedą, atsižvelgiant į Įstatymo 7 straipsnio 3 dalies nuostatas, ir Pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus (priedas); specialistų ir kvalifikuotų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas pagal Įstatymo 3 ir 4 priedus, atsižvelgiant į 7 straipsnio 4 dalies nuostatas, ir Pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus.

5. Tiesioginis vadovas, departamentuose  – departamento direktorius (toliau – tiesioginis vadovas) teikia Personalo skyriaus vedėjui struktūrinio padalinio darbuotojo pareigybės aprašymo projektą ir motyvuotą pasiūlymą dėl šiai pareigybei nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento.

6. Siūlomas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas:

6.1. apskaičiavus struktūrinio padalinio vadovo ar jo pavaduotojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų, nustatytų (atsižvelgiant į pareigybės lygį) Įstatymo 2 priede, intervalo apatinės ir viršutinės ribos vidurkį, kai vadovaujamo ir profesinio darbo patirtis (metais) yra iki 5 m.;

6.2. apskaičiavus specialistų ir kvalifikuotų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų, nustatytų (atsižvelgiant į pareigybės lygį) Įstatymo 3 ir 4 prieduose, intervalo apatinės ir viršutinės ribos vidurkį, kai profesinio darbo patirtis (metais) yra iki 2 m.;

6.3. koeficientas nuo vidurkio gali būti mažinamas arba didinamas, įvertinus pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijų reikšmes, atitinkančias konkrečią pareigybę.

7. Personalo skyrius, atsižvelgdamas į tiesioginio vadovo siūlomą pareigybei nustatytiną pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, atitinkamai apskaičiuoja kitų Įstatymo 2, 3 ir 4 prieduose nustatytų vadovaujamo ir profesinio darbo patirties (metais) intervalų, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus, parengia įsakymų dėl pareigybės įsteigimo ir pareigybės aprašymo

patvirtinimo projektus ir suderintus nustatyta tvarka teikia Inspekcijos viršininkui.

8. Atrinkus pretendentą darbuotojo pareigybei užimti, atsižvelgiant į atrinkto pretendento vadovaujamo ir profesinio darbo patirtį, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nurodomas darbo sutartyje.

9. Jei darbuotojui einant pareigas įvyksta struktūrinių ar organizacinių pokyčių, pakinta darbuotojo funkcijų pobūdis ar kvalifikacija ar atsiranda kitų aplinkybių, dėl kurių būtina iš naujo įvertinti darbuotojui nustatytiną pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tiesioginis vadovas, vadovaudamasis Aprašo 5 ir 6 punktais, parengia naują siūlymą dėl darbuotojui nustatytino pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento dydžio.

10. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 20 procentų Įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje nustatytu atveju ir gali būti didinamas iki 100 procentų Įstatymo 7 straipsnio 7 dalyje nustatytu atveju.

11. Jei yra pagrindas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą didinti Aprašo 10  punkte nurodytu pagrindu, tiesioginis vadovas tai nurodo siūlyme, kurio parengimas numatytas Aprašo 5 punkte. 

 

III SKYRIUS

PAREIGINĖS ALGOS KINTAMOSIOS DALIES MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

12. Darbuotojo pareiginės algos kintamoji dalis, bet ne didesnė kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip vieniems metams, gali būti nustatyta tiesioginio vadovo siūlymu ir Inspekcijos viršininkui pritarus darbuotojo priėmimo į darbą metu, atsižvelgiant į darbuotojo profesinę kvalifikaciją ir jam keliamus uždavinius.

13. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo veiklą labai gerai, siūlo Inspekcijos viršininkui nustatyti kintamosios dalies dydį vienų metų laikotarpiui iki 50 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, atsižvelgdamas į tai, kokia apimtimi, vadovo vertinimu, darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių įvykdymo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius darbuotojas pasiekė, o kokius ir kokia apimtimi viršijo.

14. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo veiklą gerai, siūlo Inspekcijos viršininkui nustatyti kintamosios dalies dydį vienų metų laikotarpiui iki 10 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, atsižvelgdamas į tai, kokia apimtimi darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių atlikimo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius darbuotojas pasiekė.

15. Inspekcijos viršininkas priima sprendimą pritarti, nepritarti ar pritarti iš dalies tiesioginio vadovo siūlymams dėl kintamosios dalies nustatymo. Kintamoji pareiginės algos dalis nustatoma Inspekcijos viršininko įsakymu.

 

IV SKYRIUS

PRIEMOKŲ IR PREMIJŲ MOKĖJIMAS

 

16. Inspekcijos darbuotojams gali būti mokamos priemokos už papildomą darbo krūvį, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės, arba už papildomų pareigų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme ir suformuluotų raštu, vykdymą Įstatymo 10 straipsnio nustatyta tvarka.

17. Tiesioginis vadovas, įvertinęs darbuotojo papildomą darbo krūvį, konkrečias papildomas funkcijas, teikia Personalo skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl priemokų darbuotojams, suderintus su Inspekcijos viršininko pavaduotojais pagal kompetenciją ir už finansus atsakingu asmeniu, nurodydamas papildomą darbo krūvį, konkrečias papildomas funkcijas ar užduotis, galimą priemokos dydį ir laikotarpį. Personalo skyrius parengia įsakymų dėl priemokų skyrimo projektus ir suderintus nustatyta tvarka teikia Inspekcijos viršininkui.

18. Inspekcijos viršininko įsakymu darbuotojui paskirtos priemokos mokamos tol, kol darbuotojas dirba papildomu darbo krūviu ar vykdo papildomas funkcijas. Jeigu priemokos mokėjimo terminas nustatytas iki tam tikrų aplinkybių atsiradimo, pasikeitimo arba pasibaigimo (išskyrus laikinojo nedarbingumo laikotarpius), Personalo skyrius elektroniniu paštu informuoja už finansus atsakingą asmenį apie atsiradusias aplinkybes, dėl kurių priemokos mokėjimas turi būti nutrauktas.

19. Inspekcijos darbuotojams tiesioginio vadovo siūlymu gali būti skiriamos premijos atlikus vienkartines ypač svarbias įstaigos veiklai užduotis, taip pat įvertinus labai gerai praėjusių kalendorinių metų veiklą Įstatymo 12 straipsnio nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Darbuotojų, kurių pareiginės algos pastovioji dalis, įsigaliojus Įstatymui, yra mažesnė, palyginti su iki 2016 m. gruodžio 31 d. buvusiu nustatytu tarnybiniu atlyginimu, mokama iki Įstatymo įsigaliojimo nustatyto tarnybinio atlyginimo pareiginės algos pastovioji dalis tol, kol jie eina tas pačias pareigas.

 

__________________________

 

 


 

 

Valstybinės kelių transporto inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos darbuotojų,

dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašo

priedas

 

PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES NUSTATYMO KRITERIJAI

 

I. Veiklos sudėtingumas

1

Būtina sugebėti veikloje taikyti įprastines taisykles ir instrukcijas.

2

Būtina sugebėti rasti sprendimus įvairiose nesudėtingose situacijose, susidarančiose darbuotojui gerai pažįstamoje srityje.

3

Užduotys, kurioms  atlikti būtini minimalūs įgūdžiai ir sugebėjimai rasti reikiamus

sprendimus.

4

Užduotys,   kurioms   atlikti   būtina   sugebėti   rasti   reikiamus    sprendimus.  Reikia

specialiųjų įgūdžių, 1 metų profesinės darbo patirties.

5

Užduotys, kurioms atlikti reikia sugebėjimo         apibendrinti ir analizuoti pateiktą

medžiagą. Reikia 2–3 metų profesinės darbo patirties.

6

Sudėtingesnių problemų sprendimui būtini specialieji įgūdžiai arba nemenka patirtis. Klaidingai nustatyta problema gali pakenkti darbinei veiklai. Reikia daugiau kaip 3 metų profesinės darbo patirties.

7

Susiduriama su įvairiomis problemomis. Kai kurioms iš jų spręsti gali prireikti tam tikrų bendravimo su visuomene įgūdžių. Būtina nuolat teoriškai ir praktiškai tobulintis. Reikia 3–4 metų profesinės darbo patirties.

II. Darbo krūvis

1

Darbas susijęs su paprastos informacijos apibendrinimu.

2

Darbui atlikti nereikia nuolatinio protinio darbo arba darbui atlikti nereikia nuolatinio fizinio darbo.

3

Darbas susijęs su sudėtingos informacijos apibendrinimu ir išvadų teikimu arba fiziškai intensyvesnis darbas.

4

Intensyvus didesnės protinės ir nervinės įtampos darbas.

5

Darbas,   kuriam   atlikti   reikia didesnės protinės      ir   nervinės   įtampos,  didesnio

susikaupimo, arba fiziškai labai sudėtingas darbas.

6

Darbas, kuriam atlikti reikia didelio susikaupimo ir protinės įtampos ir kurio rezultatai turi įtakos ministerijos veiklai.

7

Darbas, kuriam atlikti reikia itin didelio susikaupimo ir nervinės įtampos, rengiant ir priimant sprendimus, turinčius įtakos ne tik ministerijos veiklai.

III. Atsakomybės lygis

1

Niekam nevadovaujama, bet atliekamas konkretus apibrėžtas darbas.

2

Niekam nevadovaujama, bet atsakoma už tam tikrą veiklos sritį.

3

Ribota atsakomybė, jeigu padalinyje yra iki 3 darbuotojų.

4

Atsakomybė, jeigu padalinyje yra nuo 3 iki 5 darbuotojų.

5

Atsakomybė, jeigu padalinyje yra daugiau kaip 5 darbuotojai.

IV. Papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms žinių turėjimas

 

Pareigybės aprašyme nustatyti atitinkami specialieji reikalavimai.

 

_______________