VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

Dėl viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 lapkričio 2 d. įsakymo Nr. 1S-261 „DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS SUTIKIMŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, ĮSTATYME, PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2014 m. gruodžio 19 d. Nr. 1S- 249

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. lapkričio 2 d. įsakymą Nr. 1S-261 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme, pateikimo ir nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

 

„VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS SUTIKIMŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, ĮSTATYME, PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 5 punktu,

t v i r t i n u Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme, pateikimo ir nagrinėjimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,                                                                                   Sigita Jurgelevičienė

laikinai atliekanti direktoriaus funkcijas


 

Patvirtinta

Viešųjų pirkimų tarnybos

direktoriaus 2012 m. lapkričio 2 d.

įsakymu Nr. 1S-261

(Viešųjų pirkimų tarnybos

direktoriaus 2014 m. gruodžio 19 d.                      

įsakymu Nr. 1S- 249

redakcija)

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS SUTIKIMŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, ĮSTATYME, PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Perkančiųjų organizacijų prašymų dėl Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme (toliau – prašymai), pateikimo ir nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja perkančiųjų organizacijų prašymų, susijusių su viešaisiais pirkimais (toliau – pirkimas), vykdomais pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą (toliau – Įstatymas), pateikimą ir nagrinėjimą.

2. Nagrinėdama perkančiųjų organizacijų prašymus, Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) vadovaujasi Įstatymu, kitais teisės aktais, susijusiais su jo įgyvendinimu, Tarnybos nuostatais, taip pat Taisyklėmis. Jeigu prašyme yra įslaptintos informacijos, Tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos apsaugą.

3. Tarnybos išvados dėl perkančiųjų organizacijų prašymų dėl sutikimų teikiamos remiantis perkančiosios organizacijos pateiktais dokumentais.

4. Tarnyba nagrinėja prašymus Įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais duoti sutikimą perkančiajai organizacijai nutraukti tarptautinės vertės pirkimo procedūras arba Įstatymo 50 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais viešojo pirkimo–pardavimo sutarties (toliau – pirkimo sutartis) galiojimo laikotarpiu pakeisti pirkimo sutarties sąlygas.

5. Tarnyba nenagrinėja prašymų kai:

5.1. Keičiamos mažos vertės pirkimo sutarties sąlygos;

5.2. Nutraukiamos supaprastintų pirkimų procedūros;

5.3. Nutraukiamos neskelbiamų derybų būdu atliekamo pirkimo procedūros.

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

6.1. Prašymas – rašytinis kreipimasis į Tarnybą, prašant sutikti nutraukti pirkimo procedūras arba pakeisti pirkimo sutarties sąlygas sutarties galiojimo laikotarpiu, nurodant tai pagrindžiančias aplinkybes.

6.2. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS, NAGRINĖJANT PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMUS

 

7. Tarnyba turi teisę:

7.1. išnagrinėjusi prašymą, jo nepatenkinti ir atmesti arba prašymą patenkinti ir sutikti su perkančiosios organizacijos prašyme nurodytais veiksmais ir (ar) sprendimais;

7.2. gauti iš perkančiosios organizacijos papildomus prašymui nagrinėti reikalingus dokumentus ir informaciją;

7.3. gauti perkančiosios organizacijos, viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su pirkimu susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus;

7.4. nustačius Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją panaikinti arba pakeisti neteisėtus sprendimus ir (ar) veiksmus, ginant viešąjį interesą, ypač gynybos ir (arba) saugumo interesą, kreiptis į teismą dėl pirkimo sutarties pripažinimo negaliojančia ir (arba) alternatyvių sankcijų taikymo;

7.5. Įstatymą pažeidusius asmenis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn;

7.6. nustačiusi Įstatymo pažeidimus ar galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms ar Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai.

8. Tarnyba privalo:

8.1. išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą nešališkai, objektyviai, laikydamasi Taisyklėse nustatytų terminų;

8.2. neatskleisti prašymo nagrinėjimo metu gautos konfidencialios informacijos, kurios konfidencialumą nurodė perkančioji organizacija.

 

III. PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

9. Prašymai registruojami Tarnybos nustatyta tvarka. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jį gauna Tarnyba. Prašymai, kuriuose yra įslaptintos informacijos, teikiami laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos apsaugą.

10. Prašymai išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Tarnybos direktorius prašymo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

11. Jeigu sprendimui priimti nepakanka pateiktos informacijos, atsakingas vykdytojas ją prašo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo Tarnyboje gavimo dienos.

12. Sprendimas išdėstomas raštu ir pasirašomas Tarnybos direktoriaus. Tarnybos raštas, kuriuo įforminamas sprendimas, turi būti patvirtintas Tarnybos antspaudu. Tarnybos rašte, kuriuo įforminamas sprendimas, nurodoma Tarnybos sprendimo apskundimo tvarka.

13. Sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos išsiunčiamas prašymą pateikusiai perkančiajai organizacijai.

14. Tuo atveju, kai perkančiosios organizacijos prašymo nagrinėjimo Tarnyboje metu paaiškėja, kad Tarnyba tuo pačiu klausimu atlieka vertinimą arba skundą ar ieškinį tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti teismas, prašymo nagrinėjimas sustabdomas. Tarnybos vertinimo išvados arba teismo priimto sprendimo gavimo Tarnyboje diena laikoma termino atnaujinimu. Apie perkančiosios organizacijos prašymo nagrinėjimo termino sustabdymą, nurodant prašymo nagrinėjimo termino sustabdymo priežastis ir apie prašymo nagrinėjimo termino atnaujinimą, perkančioji organizacija informuojama raštu.

 

IV. PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PRAŠYMO FORMA IR TURINYS

 

15. Prašymas pateikiamas raštu. Prašymas turi būti pasirašytas perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens. Jei prašymą pasirašo įgaliotas asmuo, Tarnyba turi teisę pareikalauti, kad būtų pateiktas įgaliojimas arba kitas dokumentas, įrodantis, kad asmuo turi teisę pasirašyti Tarnybai teikiamą prašymą.

16. Teikiant prašymą dėl sutikimo pakeisti pirkimo sutarties sąlygas sutarčių galiojimo laikotarpiu, perkančioji organizacija:

16.1. prašyme nurodo duomenis apie pirkimą, kurio rezultatais remiantis buvo sudaryta pirkimo sutartis: pirkimo būdas, pirkimo objekto pavadinimas, nuoroda į pranešimą apie pirkimą ir pirkimo numeris (jei skelbta), jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis – projektą įgyvendinančiąją instituciją bei pilną projekto pavadinimą;

16.2. nurodo konkrečias pirkimo sutarties sąlygas, kurias būtina keisti, aplinkybes, kurioms susidarius perkančiajai organizacijai iškilo būtinybė pakeisti pirkimo sutarties sąlygas, argumentus ir paaiškinimus, pagrindžiančius būtinybę keisti sutarties sąlygas;

16.3. pateikia pirkimo dokumentų kopijas, jei buvo atliekamas neskelbiamas pirkimas;

16.4. prie prašymo Tarnybai prideda:

16.4.1. pirkimo sutarties, papildomų susitarimų prie sutarčių ir (arba) sutarčių pakeitimų (jei buvo) kopijas;

16.4.2. su tiekėju suderintą pirkimo sutarties pakeitimo projektą;

16.4.3. prašyme nurodytas aplinkybes ir argumentus bei paaiškinimus patvirtinančių dokumentų kopijas;

16.4.4. argumentus, kad pakeitus pirkimo sutarties sąlygas nebus pažeisti Įstatymo 6 straipsnyje nustatyti principai. Draudžiama keisti esmines sutarties sąlygas, kuriomis, jei jos būtų nustatytos pradinės pirkimo sutarties sudarymo metu, būtų suteikta galimybė pirkime dalyvauti kitiems tiekėjams, arba laimėjusiu pasiūlymu būtų pripažintas kitas pasiūlymas. Turi būti įrodyta, kad dėl tokio pirkimo sutarties pakeitimo nepasikeis ekonominė sutarties pusiausvyra asmens, su kuriuo sudaryta sutartis, naudai taip, kaip nebuvo nustatyta pirminės pirkimo sutarties sąlygose ir pan. Jei perkančioji organizacija teikia prašymą atsisakyti sutartyje numatytų darbų, prie prašymo prideda patvirtintas pradinių lokalinių sąmatų kopijas, suderintą su statybos proceso dalyviais (rangovu, statinio projekto vykdymo priežiūrą (jei vykdoma) ir (ar) statinio statybos techninę priežiūrą (jei vykdoma) atliekančiu asmeniu) dokumentą, įrodantį, kad darbų atsisakymas būtinas ir sąlygotas objektyvių priežasčių. Dokumente pateikiami argumentai, pagrindžiantys darbų atsisakymo būtinybę (pavyzdžiui, techninių sprendinių keitimas, šių sprendinių keitimo priežastys), nevykdomų darbų pavadinimai, vienetai, kiekiai, jų vertė ir nurodoma, kokia suma, atsisakius tam tikrų pirkimo sutartyje numatytų darbų, mažės bendra pirkimo sutarties vertė taip pat ir užsakovo rezervas (jei buvo numatytas), atitinkamai jį perskaičiavus nuo sumažintos darbų kainos.

17. Jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, teikiant prašymą dėl sutikimo nutraukti pirkimo procedūras, perkančioji organizacija:

17.1. prašyme nurodo pirkimo būdą, pirkimo pavadinimą ir pirkimo numerį, jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis – projektą įgyvendinančiąją instituciją bei pilną projekto pavadinimą;

17.2. kai pirkimui (ar jo daliai) apmokėti nėra lėšų, prašyme nurodo visam pirkimui ir kiekvienai pirkimo daliai (jei pirkimas skaidomas į dalis) planuotas lėšas, finansavimo šaltinius bei aplinkybes, kurioms susidarius, negalima vykdyti pirkimo, pateikiant tokias aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas;

17.3. esant kitoms nenumatytoms aplinkybėms, nurodo šias aplinkybes bei pateikia argumentus (dokumentų kopijas), patvirtinančius, kad šių aplinkybių nebuvo galima numatyti pradedant pirkimą;

17.4. pateikia Komisijos posėdžio protokolo kopiją, kuriuo priimtas sprendimas nutraukti pirkimo procedūras. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario atskiroji nuomonė (jeigu buvo išsakyta);

17.5. pateikia informaciją, ar vyksta / vyko teisminiai ginčai, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Jei prie perkančiosios organizacijos prašymų ir pagrindimų pridedami užsienio kalba parengti dokumentai, pateikiami šių dokumentų vertimai į lietuvių kalbą. Pridedamų dokumentų vertimai patvirtinami perkančiosios organizacijos atsakingo darbuotojo ar vertėjo parašu. 

19. Prie perkančiosios organizacijos Tarnybai teikiamų prašymų ir pagrindimų pridedamų dokumentų kopijos, nuorašai ar išrašai įforminami Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos nustatyta tvarka.

20. Perkančiųjų organizacijų pateikti prašymai ir su jais susiję dokumentai (pirkimo dokumentų kopijos, aiškinamieji raštai bei juos pagrindžiantys dokumentai ir kt.) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

__________________